ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

Zarządzanie sobą w czasie

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
W tygodniu
Kontakt
Zochowska Monika
Opiekun kierunku
Monika Żochowska
O kursie
Cel kursu

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z organizowaniem pracy własnej i innych. Poruszane zagadnienia będą dotyczyły, zasad wyznaczania celów, planowania, ustalania priorytetów, delegowania zadań, a także radzenia sobie w sytuacjach stresujących.  

Szkolenie przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy.  

Adresaci
  • Osoby, które zauważyły, że coraz częściej codzienny natłok spraw wygrywa z zadaniami ważnymi i/lub odbiera przyjemność z życia/pracy; 

  • Osoby już stosujące techniki zarządzania sobą w czasie, które chciałyby je połączyć, aby uzyskać między nimi synergie; 

  • Osoby zainteresowane praktycznym działaniem systemów zarządzania sobą w czasie oraz chcące praktycznie przećwiczyć najpopularniejsze metody i techniki. 

TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE, JEŚLI POSZUKUJESZ:

  • metod i narzędzi pozwalających na praktyczne wykorzystanie wiedzy z obszaru zarządzania sobą w czasie; 

  • okazji do zadania sobie ważnych pytań o priorytety życiowe;

  • narzędzi do autocoachingu - aby poznać, zrozumieć i wzmocnić własną motywację;

  • zasad skutecznego ustalania celów strategicznych i taktycznych;

  • skutecznych rozwiązań, które można szybko zaimplementować w swoim codziennym życiu; 

  • wskazówek w zakresie radzenia sobie z typowymi „przekleństwami” pracy w XXI wieku jak: natłok maili, liczne spotkania, przeładowanie informacyjne; 

  • konkretnych przykładów działania systemów zarządzania sobą w czasie inspirowanych najpopularniejszymi metodami zarządzania sobą w czasie  (np. GTD); 

  • systemowego podejścia, dzięki któremu wiadome będzie, jak skutecznie połączyć różne narzędzia i techniki zarządzania sobą w czasie;

  • a także sposobów na odzyskiwanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, tak aby skutecznie realizować to, co naprawdę jest tego warte. 

GroupOfPeopleIllustration
Program szkolenia
Ramowy program kursu

DZIEŃ 1   

 BLOK ĆWICZEŃ WPROWADZAJĄCYCH 

  • Zarządzanie sobą w czasie – zyski 

  • Bilans zarządzania czasem 

  • Autodiagnoza własnego zarządzania czasem.   

ELIMINACJA ZŁODZIEI CZASU  

  • Zarządzanie czasem: koncepcje klasyczne i ich praktyczne zastosowania; 
  • Zasady planowania; 
  • Ustalanie priorytetów. 

 

ZARZĄDZANIE CZASEM A OSOBOWOŚĆ 

  • Linia czasu – style funkcjonowania w czasie   

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE POPRZEZ CELE 

  • Cechy celu; Zasady wytyczania celów i ich realizacji; 

  • Zarządzanie sobą w czasie poprzez role i wartości.   

FIZJOLOGIA CZASU – RYTMY BIOLOGICZNE 

  • Techniki szybkiego odpoczynku; 

  • Techniki automotywacyjne; 

  • Przeciwdziałanie wypaleniu – jak zachować równowagę psychofizyczną przy dużym obciążeniu pracą.   

SKUTECZNE ZARZĄDZANIE CZASEM W ZESPOLE 

  • Podział obowiązków i delegowanie   

DZIEŃ 2  

(zajęcia częściowo w sali informatycznej)  

Praktyczne zastosowanie najpopularniejszych technik planowania i zarządzania sobą w czasie                 CZĘŚĆ I – SYSTEMOWE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE 

  • Dlaczego narzędzia zarządzania sobą w czasie nie działają? Systemowe zarządzanie sobą w czasie, jako propozycja kompleksowego rozwiązania problemu. Podejście miejscowe, a systemowe. 

  • Od długoterminowego celu do zarządzania poszczególnymi zadaniami – jak połączyć cele długoterminowe z codzienną pracą? W jaki sposób znaleźć czas na realizację spraw ważnych? Efektywność osobista, a zarządzanie projektami – spójne czy sprzeczne podejścia? 

  • Metoda Getting Things Done®, jako narzędzie ułatwiające zarządzanie zadaniami. Informacje o metodzie i jej twórcy, fakty związane z usprawnianiem czasu pracy. 

  • Prezentacja praktycznej, gotowej i działającej implementacji narzędzi wspierających planowanie i zarządzanie sobą w czasie inspirowana między innymi ideą GTD®. 

  • Ćwiczenia – praktyczne podejście do zarządzania sobą w czasie z wykorzystaniem narzędzi dotychczas poznanych w trakcie szkolenia.   

CZĘŚĆ II – NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE (sala informatyczna) 

  • Narzędzia wspierające zarządzanie sobą w czasie – klasyczne i elektroniczne – przegląd. Prezentacja poszczególnych narzędzi – narzędzia do zadań, notatek, planowania projektów. 

  • Umiejętne wykorzystanie klienta pocztowego (z naciskiem na Microsoft Outlook) do efektywnego zarządzania swoim czasem pracy. 

  • Przekleństwo E-maili – jak radzić sobie z ciągłym napływem wiadomości elektronicznych i co zrobić, aby nie definiowały one naszego codziennego rytmu pracy. 

  • Warsztat w sali komputerowej – praktyczne wykorzystanie narzędzi elektronicznych do zarządzania swoim czasem.   

CZĘŚĆ III – IMPLEMENTACJA I MOBILNOŚĆ SYSTEMU 

  • Raport efektywności osobistej, jako bardzo dobre narzędzie diagnostyczne przed implementacją systemu. Wyciąganie wniosków z raportu. Projektowanie zakresu implementacji w oparciu o raport. 

  • Implementacja krok po kroku systemu zarządzania sobą w czasie w codziennym życiu zawodowym i osobistym – co zrobić, by faktycznie coś zmienić? 

  • Zabieramy system zarządzania sobą w czasie ze sobą – techniki i narzędzia gwarantujące niezawodność systemu niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. Elektroniczne „Chmury” danych.   

Szkolenie zakończy podsumowanie modułu praktyczne zastosowanie najpopularniejszych technik planowania i zarządzania sobą w czasie. Wyjaśnienie wątpliwości uczestników, „złote zasady” zarządzania sobą w czasie. 

figury
Organizacja zajęć

Czas trwania: 2 dni (16 h dydaktycznych)* w godz. 9.00-16.00 * jedna godzina dydaktyczna= 45 minut   

Podczas zajęć zapewnimy Państwu przerwę kawową oraz dwudaniowy obiad z opcją wegetariańską do wyboru.   

 
Terminy

7-8 grudnia 2020 r. 

Społeczność
Trenerzy
dr Lidia Czarkowska

Założycielka Centrum Coachingu i Mentoringu, Kierownik studiów podyplomowych Coaching profesjonalny. Współwłaścicielka LDC Consulting oraz Dyrektor Instytutu Jakości Życia. Posiada głęboką, popartą długoletnią praktyką wiedzę z zakresu psychologii biznesu, socjologii, zarządzania, komunikacji organizacyjnej, motywacji, budowania zespołów, rozwiązywania konfliktów oraz rozwoju potencjału człowieka. Jest akredytowanym coachem i superwizorem Izby Coachingu; wykształciła ponad 400 profesjonalnych coachów. Autorka licznych naukowych publikacji w zakresie rozwoju ludzkiego potencjału; pod jej redakcją ukazało się 8 książek w serii: Coaching jako… Jest także trenerem i konsultantem oraz posiada uprawnienia diagnostyczne przy wykorzystaniu narzędzi: Success Insigths: D.I.S.C., Workplace Motivators Model (Values), MTQ48 – Mental Toughness (odporność psychiczna), EQ – Inteligencja emocjonalna, Motywacyjne DNA, MindSonar.  

Prowadzi warsztaty, procesy coachingowe i mentoringowe oraz superwizję a także indywidualne programy rozwojowe dla najwyższej kadry menedżerskiej, liderów i profesjonalistów, pracuje też metodami coachingowymi z całymi zespołami i członkami zarządu. Prowadziła projekty coachingowe, szkolenia zamknięte, warsztaty oraz indywidualne treningi m.in. dla: Giełdy Papierów Wartościowych, PKO BP, Orange, Radio Plus, Wedel S.A., Heinz S.A., Sejmu RP, Canon Polska, Glaxo Smith Kline, Medicover, Ciech S.A., Agros-Nova, Lactalis-Polska, ManRolland, Nestle, Novonordisk, McDonald’s, Volkswagen, Santander i wielu innych.

dr Maciej Madziński

Lider współpracujący zarówno ze środowiskiem biznesowym jak i naukowym, Dyrektor Operacyjny Akademii Leona Koźmińskiego. Z uczelnią związany od 2007 roku. Pasjonat zarządzania projektami, szczególnie tzw. „zwinnego” oraz zarządzania sobą w czasie. 
W ramach obowiązków Dyrektora Operacyjnego specjalizuje się we wdrażaniu programów strategicznych w obszarze szeroko pojętej administracji, szczególnie w obszarze rozwoju infrastruktury i technologii informacyjno-informatycznych. Zarządza również Biurem Projektów w ALK i odpowiada za portfel projektów uczelni. 
Podległy mu zespół koordynuje lub prowadzi kluczowe projekty Akademii Leona Koźmińskiego. 
W codziennej praktyce dydaktycznej realizowanej w Akademii Leona Koźmińskiego specjalizuje się w programach z obszarów: 

  • Zarządzania projektami, w tym strategicznego zarządzania projektami 

  • Zarządzania procesami, w tym relacji pomiędzy projektami, a procesami

  • Negocjacji, w tym strategiczne negocjacje związane z realizacją projektów

  • Zarządzania sobą w czasie

 W swojej dotychczasowej karierze trenera wspierał zarówno instytucje państwowe jak i wiele firm prywatnych – szkolił między innymi pracowników: Najwyższej Izby Kontroli, Poczty Polskiej, Stock Polska, Janssen-Cilag Polska, Lasów Państwowych, Kongsberg Automotive i innych. Prowadzi również szkolenia otwarte, zajęcia na studiach dyplomowych i podyplomowych, w tym projekty doradcze na studiach MBA. 
W nieczęstych wolnych chwilach pasjonuje się nowoczesnymi technikami zarządzania organizacjami, ze szczególnym naciskiem na praktyczne możliwości ich wdrażania („walk the talk”), uwielbia również długie wędrówki górskie i trochę szybsze bieganie miejskie.

Zasady naboru
Zasady rekrutacji
1
Uzyskanie podstawowych informacji 

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja 

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Opłaty

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami 

Tabela opłat
Cena szkolenia 2400 zł brutto (stawka zw. z VAT)*
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 2160 zł brutto (stawka zw. z VAT)

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl