O kierunku
Głównym celem studiów jest przygotowanie naszych uczestników do skutecznego prowadzenia projektów z użyciem najlepszych znanych metod, praktyk i narzędzi.
Atuty kierunku
Zajęcia w małych grupach – do 22 osób.
Mieszana formuła zajęć – wykłady, ćwiczenia w grupach roboczych oraz indywidualne, omawianie case study, panele dyskusyjne, warsztaty.
Praktyczna forma studiów – różnorodne metody i techniki zarządzania oraz pracy w projektach.
Dostęp do praktyków z bogatym doświadczeniem zawodowym, szkoleniowym i doradczym.
Ponad 1000 zadowolonych absolwentów studiów.
Możliwość przedyskutowania sytuacji z życia zawodowego uczestników studiów.
Stałe doskonalenie programu studiów – wprowadzamy najnowsze i najskuteczniejsze praktyki zarządzania projektami.
Adresaci studiów
Kierownik studiów

Trener i konsultant zarządzania projektami z 20-letnim doświadczeniem. Twórca autorskiego podejścia do zarządzania projektami AgileM® – połączenia filozofii i metod zwinnych (Agile) z Metodą Łańcucha Krytycznego oraz narzędziami tradycyjnymi. Usprawnia oraz wdraża Systemy Zarządzania Projektami w firmach. Prowadzi praktyczne warsztaty zarządzania projektami oraz buduje i zarządza programami wzrostu kompetencji kierowników projektów.
Współpracował z ponad 120 przedsiębiorstwami w Polsce. Ma także doświadczenie prowadzenia warsztatów szkoleniowych w Szwajcarii (Grupa Roche, Bazylea), Niemczech i Rumunii.
Od 2003 roku jest kierownikiem merytorycznym i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami, realizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego i GFKM. Ponadto jest wykładowcą na studiach Executive MBA GFKM: w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
Wcześniej pracował w branżach badań rynkowych i FMCG (Unilever) oraz zarządzał polskim oddziałem duńskiej spółki HJ Hansen Genvindingsindustri A/S, działającej w branży recyclingu.
Zakończył menedżerskie studia podyplomowe w Kopenhadze w ramach stypendium biznesowego Duńskiej Agencji Rozwoju Przemysłu i Handlu.
Posiada tytuł MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow).
Członek Project Management Institute (PMI) i Stowarzyszenia Interim Managerów (SIM).
Uczestnicy warsztatów Mariusza cenią jego profesjonalne przygotowanie i prowadzenie szkoleń. Mariusz skupia się na praktycznym aspekcie warsztatów oraz pracy zespołowej. Słuchacze doceniają jego wieloletnie doświadczenie jako trenera oraz praktyczne przykłady z życia. Mariusz wykorzystuje różnorodne metody i narzędzia w realizacji projektów, także w sposób niekonwencjonalny.
Jako doradca jest zwolennikiem tzw. metody partycypacyjnej, czyli ścisłej współpracy z zespołem pracowników firmy. Jest zwolennikiem dostosowania standardów i procesów zarządzania projektami do specyfiki modelu biznesowego firmy.
Odpoczywa, grając w piłkę nożną. Interesuje się muzyką. Od kilkunastu lat tworzy tematyczne składanki muzyczne dla siebie i dla znajomych. Interesuje się kulturą żydowską i jej wpływem na dzisiejsze relacje społeczne i gospodarcze w Polsce.
Co zyskujesz
Dzięki udziałowi w studiach podyplomowych nabędziesz praktyczne umiejętności z zakresu:
- Metodyka:
- jak dobierać klasyczne i zwinne metody realizacji do projektu,
- jak doskonalić zarządzanie projektami w sposób ciągły
- Cykl życia:
- jak prawidłowo definiować założenia do projektu
- jak sprawnie realizować projekty
- jak monitorować postęp prac w projekcie
- jak zamykać projekt
- Ludzie:
- jak motywować członków zespołu projektowego i wykonawców zadań nawet przy braku zależności służbowych lub pracy zdalnej
- jak skutecznie budować autorytet lidera i swoją pozycję w zespole projektowym
- jak aktywnie budować i rozwijać zespół (również rozproszony)
- jak umiejętnie radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi
- Finanse:
- jak analizować opłacalność projektu
- jak planować i budżetować projekty
- Narzędzia:
- jak wykorzystać oprogramowanie MS Project
- jakie zastosować techniki i narzędzia w zarządzanych projektach
- Komunikacja:
- jak efektywnie prowadzić spotkania w projektach
- jak komunikować się z decydentami i zespołem projektowym
- jak zespołowo podejmować decyzje i rozwiązywać problemy
Perspektywa zawodowa
Zdobyte podczas studiów wiedza i umiejętności pozwolą na kontynuację kariery zawodowej na stanowisku Kierownika Projektu.
Kierownicy Projektów są poszukiwani na rynku pracy i jest to jeden z zawodów przyszłości. W publikacji Project Management Institute „Job Growth and Talent Gap 2017–2027” można przeczytać: „Na całym świecie istnieje coraz większa luka między potrzebami pracodawców w zakresie pozyskania pracowników posiadających umiejętności zarządzania projektami, a dostępnością specjalistów posiadających takie kompetencje.”
Program
Organizacja zajęć
Zajęcia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w sesjach dwu- i trzydniowych:
-
w piątki w godz. 9.00 – 17.00 ( dotyczy trzech modułów)
-
w soboty w godz. 9.00 – 17.00
-
w niedziele w godz. 9.00 – 17.00
Terminy zajęć
Planowane terminy zjazdów w I semestrze dla edycji 77:
Sesja I: 2-3.03.2024
Sesja II: 12-14.04.2024 (zjazd trzydniowy)
Sesja III: 25-26.05.2024
Sesja IV: 14-16.06.2024 (zjazd trzydniowy)
Sesja V: 5-7.07.2024 (zjazd trzydniowy)
Sesja VI: 21-22.09.2024
Planowane terminy zjazdów w I semestrze dla edycji 78:
Sesja I: 9-10.03.2024
Sesja II: 19-21.04.2024 (zjazd trzydniowy)
Sesja III: 24-26.05.2024 (zjazd trzydniowy)
Sesja IV: 15-16.06.2024
Sesja V: 6-7.07.2024
Sesja VI: 13-15.09.2024 (zjazd trzydniowy)
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Opinie studentów i absolwentów

Studia zostały opracowane kompleksowo i w efekcie stanowią niezbędną podstawę teoretyczną dla kogokolwiek mającego cokolwiek wspólnego z jakimikolwiek projektami. Idealne dla przyszłych i świeżo awansowanych kierowników projektów, ale równie przydatne dla członków zespołów projektowych.
Zajęcia prowadzone przez praktyków życia „projektowego” – przede wszystkim w formie warsztatów – dostarczają wyczerpującej wiedzy, sprawdzonych rozwiązań i – co ważne – zapadają w pamięć. Atmosfera na zajęciach bardzo dobra, bezproblemowa komunikacja z wykładowcami i przydatne materiały dydaktyczne. Wartością dodaną studiów jest udział w jednym miejscu tak wielu przedstawicieli różnych branż i sektorów gospodarki umożliwiając wymianę doświadczeń i spostrzeżeń.
Zasady naboru
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba osób w grupie: 22.
Rekrutacja na edycje 77 i 78 trwa do 15 lutego 2024 r. Planowany termin rozpoczęcia studiów to marzec 2024r.
Do ukończenia studiów wymagane jest zaliczenie każdego z przedmiotów oraz przygotowanie projektu indywidualnego w formie pisemnej (zastosowanie wiedzy i umiejętności w rzeczywistych projektach realizowanych w firmach i organizacjach studentów).
-
odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego**
-
zdjęcie elektroniczne w formacie .jpg
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
kopia dowodu wpłaty wpisowego
W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty
Wpisowe | 250 zł |
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 4600 zł każda ) | 9200 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 4140 zł każda) | 8280 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.) | 8700 zł |
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl