O kierunku
Cel studiów
Głównym celem studiów jest przygotowanie naszych uczestników i uczestniczek do skutecznego prowadzenia projektów z użyciem najlepszych znanych metod, praktyk i narzędzi.
Atuty kierunku
Zajęcia w małych grupach – do 22 osób
Mieszana formuła zajęć – wykłady, ćwiczenia w grupach roboczych oraz indywidualne, omawianie case study, panele dyskusyjne, warsztaty
Praktyczna forma studiów – różnorodne metody i techniki zarządzania oraz pracy w projektach
Dostęp do praktyków z bogatym doświadczeniem zawodowym, szkoleniowym i doradczym
Ponad 1000 zadowolonych absolwentów studiów
Możliwość przedyskutowania sytuacji z życia zawodowego uczestników studiów
Stałe doskonalenie programu studiów – wprowadzamy najnowsze i najskuteczniejsze praktyki zarządzania projektami.
Adresaci i adresatki studiów
Kierownik studiów
Trener i konsultant zarządzania projektami z 20-letnim doświadczeniem. Twórca autorskiego podejścia do zarządzania projektami AgileM® – połączenia filozofii i metod zwinnych (Agile) z Metodą Łańcucha Krytycznego oraz narzędziami tradycyjnymi. Usprawnia oraz wdraża systemy zarządzania projektami w firmach. Prowadzi praktyczne warsztaty zarządzania projektami oraz buduje i zarządza programami wzrostu kompetencji kierowników projektów.
Współpracował z ponad 120 przedsiębiorstwami w Polsce. Ma także doświadczenie prowadzenia warsztatów szkoleniowych w Szwajcarii (Grupa Roche, Bazylea), Niemczech i Rumunii.
Od 2003 roku jest kierownikiem merytorycznym i wykładowcą na podyplomowych studiach zarządzania projektami, realizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego i GFKM. Ponadto jest wykładowcą na studiach Executive MBA GFKM: w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
Wcześniej pracował w branżach badań rynkowych i FMCG (Unilever) oraz zarządzał polskim oddziałem duńskiej spółki HJ Hansen Genvindingsindustri A/S, działającej w branży recyclingu.
Zakończył menedżerskie studia podyplomowe w Kopenhadze w ramach stypendium biznesowego Duńskiej Agencji Rozwoju Przemysłu i Handlu.
Posiada tytuł MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow).
Członek Project Management Institute (PMI) i Stowarzyszenia Interim Managerów (SIM).
Uczestnicy warsztatów Mariusza cenią jego profesjonalne przygotowanie i prowadzenie szkoleń. Mariusz skupia się na praktycznym aspekcie warsztatów oraz pracy zespołowej. Słuchacze doceniają jego wieloletnie doświadczenie jako trenera oraz praktyczne przykłady z życia. Mariusz wykorzystuje różnorodne metody i narzędzia w realizacji projektów, także w sposób niekonwencjonalny.
Jako doradca jest zwolennikiem tzw. metody partycypacyjnej, czyli ścisłej współpracy z zespołem pracowników firmy. Jest zwolennikiem dostosowania standardów i procesów zarządzania projektami do specyfiki modelu biznesowego firmy.
Odpoczywa, grając w piłkę nożną. Interesuje się muzyką. Od kilkunastu lat tworzy tematyczne składanki muzyczne dla siebie i dla znajomych. Interesuje się kulturą żydowską i jej wpływem na dzisiejsze relacje społeczne i gospodarcze w Polsce.
Co zyskujesz
Dzięki udziałowi w studiach podyplomowych nabędziesz praktyczne umiejętności z następujących zakresów:
Metodyka:
- Jak dobierać klasyczne i zwinne metody realizacji do projektu
- Jak doskonalić zarządzanie projektami w sposób ciągły
Cykl życia:
- Jak prawidłowo definiować założenia do projektu
- Jak sprawnie realizować projekty
- Jak monitorować postęp prac w projekcie
- Jak zamykać projekt
Ludzie:
- Jak motywować członków zespołu projektowego i wykonawców zadań nawet przy braku zależności służbowych lub pracy zdalnej
- Jak skutecznie budować autorytet lidera i swoją pozycję w zespole projektowym
- Jak aktywnie budować i rozwijać zespół (również rozproszony)
- Jak umiejętnie radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi
Finanse:
- Jak analizować opłacalność projektu
- Jak planować i budżetować projekty
Narzędzia:
- Jak wykorzystać oprogramowanie MS Project
- Jakie zastosować techniki i narzędzia w zarządzanych projektach
Komunikacja:
- Jak efektywnie prowadzić spotkania w projektach
- Jak komunikować się z decydentami i zespołem projektowym
- Jak zespołowo podejmować decyzje i rozwiązywać problemy
Perspektywa zawodowa
Zdobyte podczas studiów wiedza i umiejętności pozwolą na kontynuację kariery zawodowej na stanowisku kierownika projektu.
Kierownicy projektów są poszukiwani na rynku pracy i jest to jeden z zawodów przyszłości. W publikacji Project Management Institute „Job Growth and Talent Gap 2017–2027” można przeczytać: „Na całym świecie istnieje coraz większa luka między potrzebami pracodawców w zakresie pozyskania pracowników posiadających umiejętności zarządzania projektami a dostępnością specjalistów posiadających takie kompetencje”.
Program
Organizacja zajęć
Zajęcia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w sesjach dwu- i trzydniowych:
-
w piątki w godz. 9:00-17:00 ( dotyczy trzech modułów)
-
w soboty w godz. 9:00-17:00
-
w niedziele w godz. 9:00-17:00
Terminy zajęć
Planowane terminy zjazdów w I semestrze studiów – wiadomość zostanie podana później.
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Opinie studentów i absolwentów
Studia zostały opracowane kompleksowo i w efekcie stanowią niezbędną podstawę teoretyczną dla kogokolwiek mającego cokolwiek wspólnego z jakimikolwiek projektami. Idealne dla przyszłych i świeżo awansowanych kierowników projektów, ale równie przydatne dla członków zespołów projektowych.
Zajęcia prowadzone przez praktyków życia „projektowego” – przede wszystkim w formie warsztatów – dostarczają wyczerpującej wiedzy, sprawdzonych rozwiązań i – co ważne – zapadają w pamięć. Atmosfera na zajęciach bardzo dobra, bezproblemowa komunikacja z wykładowcami i przydatne materiały dydaktyczne. Wartością dodaną studiów jest udział w jednym miejscu tak wielu przedstawicieli różnych branż i sektorów gospodarki, umożliwiając wymianę doświadczeń i spostrzeżeń.
Zasady naboru
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba osób w grupie 22.
Rekrutujemy do grup 85 i 86 ruszających w marcu 2025 r.
Do ukończenia studiów wymagane jest zaliczenie każdego z przedmiotów oraz przygotowanie projektu indywidualnego w formie pisemnej (zastosowanie wiedzy i umiejętności w rzeczywistych projektach realizowanych w firmach i organizacjach studentów).
-
Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego**
-
Zdjęcie elektroniczne w formacie .jpg
-
Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
Kopia dowodu wpłaty wpisowego
** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.
Opłaty
Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Wpisowe | 250 zł |
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 300 zł każda) | 10 600 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 4 770 zł każda) | 9 540 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność | 10 100 zł |
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl