O szkoleniu
Cel szkolenia
Platformy Marketing Automation odgrywają kluczową rolę we współczesnym marketingu. Pozwalają one na automatyzację wielu procesów, co przyspiesza działania marketingowe i zwiększa ich efektywność. Z platform Marketing Automation korzystają zarówno małe, jak i duże firmy - pozwalają one optymalizować kampanie email marketingowe, social media, kampanie reklamowe czy działania content marketingowe poprzez targetowanie treści, trigerowanie akcji i śledzenie zachowań użytkowników. Platformy te integrują się z wieloma kanałami i narzędziami, dzięki czemu stanowią centrum dowodzenia działaniami marketingowymi. Pozwalają zautomatyzować wiele procesów, co obniża koszty i podnosi efektywność.
Firmy, które wdrożyły systemy marketing automation notują wzrost liczby i jakości leadów, co przekłada się na wyniki sprzedaży. Marketing automation stanowi kluczowy element nowoczesnego marketingu, ułatwiając personalizację, optymalizację i pomiar działań. To narzędzie strategiczne, wspierające rozwój firmy.
Adresaci szkolenia
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy szkolenia z Marketing Automation:
- Nauczą się, jakie procesy związane z marketingiem można zautomatyzować, co pozwoli im zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność pracy.
- Poznają najnowsze narzędzia i interfejsy AI wykorzystywane w marketingu do generowania treści, grafik, analizy danych itp.
- Nabędą praktyczne umiejętności samodzielnej konfiguracji i wykorzystania systemów marketing automation, co pomoże im lepiej wykorzystać te narzędzia w pracy.
- Zdobędą wiedzę na temat działania marketingu B2C i B2B, ich specyfiki i metody skutecznego wdrażania różnych strategii w firmach.
- Poznają cały proces wdrożenia marketing automation, rolę danych oraz możliwości jakie daje automatyzacja.
Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto na wybranej platformie Marketing Automation. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności z zakresu marketing automation.
Program
Program Warsztatów Marketing Automation Wprowadzenie do Marketing Automation
1. Czym jest Marketing Automation?
- Definicja i podstawowe pojęcia.
- Różnice między marketing automation a tradycyjnym marketingiem.
2. Fakty i Mity
- Omówienie popularnych mitów dotyczących wdrożenia marketing automation.
- Przykłady udanych wdrożeń.
Praktyczne wdrożenie narzędzia klasy marketing automation na przykładzie platformy User.com | PushAd | Sales Manago
3. Tworzenie funkcjonalnej strony i sklepu online opartej o Wordpress oraz w działającego i zatowarowanego sklepu z wykorzystaniem WooCommerce
4. Zakładanie kont na platformach MA
- Krok po kroku: rejestracja i podstawowa konfiguracja konta.
5. Integracja z WordPress
- Wstępna konfiguracja strony i przystosowanie jej do komunikacji z platformami MA, a także kilka słów na temat poprawnego wdrożenia Consent Mode v2
- Ustawienia wymagane do zbierania danych o użytkownikach.
6. Zbieranie Danych o Użytkownikach
- Wykorzystanie Google Tag Manager do wdrożenia integracji z User.com | PushAd | Sales Manago
- Konfiguracja tagów, które będą przesyłały informacje o zdarzeniach User.com | PushAd | Sales Manago
- Zbieranie subskrybentów web push oraz email
Tworzenie Automatyzacji
7. Budowanie Automatyzacji
- Konfiguracja banerów subskrypcyjnych web push
- Konfiguracja banerów z zapisem do newsletterów (zapis podczas rejestracji oraz w procesie transakcyjnym)
- Rekomendacje produktowe, ostatnio oglądane, bestsellery per kategoria
- Email marketing (ścieżki flow pod odzyskiwanie koszyków, kody rabatowe, ostatnio oglądane produkty)
8. Segmentacja Użytkowników
- Jak tworzyć segmenty na podstawie danych demograficznych i behawioralnych.
- Segmentacja na podstawie mapy strony, bread crumbs, DataLayer i segmentów transakcyjnych
- Przykłady zastosowania segmentacji w kampaniach marketingowych.
9. Personalizacja Komunikacji
- Wykorzystanie atrybutów użytkowników do personalizacji wiadomości e-mail. Segmentacja oraz personalizacja treści.
- Tworzenie szablonów wiadomości z użyciem snippetów.
Zaawansowane Funkcje
10. Scoring i Lead Management
- Jak wykorzystać scoring do oceny potencjalnych klientów.
- Tworzenie i zarządzanie lejkami sprzedażowymi w user.com.
11. Automatyzacja Obsługi Klienta
- Wykorzystanie chatbota do automatyzacji odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
- Przykłady scenariuszy obsługi klienta.
Praktyczne Zastosowanie
12. Przykłady Wdrożeń
- Analiza przypadków użycia marketing automation w e-commerce. Konfiguracja przykładowych automatyzacji, tworzenie szablonów e-mail oraz scenariuszy automatyzacyjnych.
- Jak wdrożyć działania mające na celu generowanie leadów i zachęcanie do ponownych zakupów. Tworzenie scenariuszy automatyzacyjnych z wykorzystaniem rekomendacji produktowych, kodów rabatowych.
13. Testowanie i Optymalizacja
- Jak przeprowadzać A/B testy w kampaniach e-mailowych.
- Monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii.
Podsumowanie
14. Plan Działania
- Budowa biznes planu wdrożenia marketing automation
- Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia marketing automation przez uczestników.
- Ustalenie celów i metryk sukcesu.
15. Sesja Q&A
- Odpowiedzi na pytania uczestników dotyczące wdrożenia i użytkowania user.com oraz innych platform marketing automation
Czas trwania szkolenia
2 dni.
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto na wybranej platformie Marketing Automation oraz dokonują jego samodzielnej konfiguracji.
Terminy
Nowy termin szkolenia już wkrótce.
Prowadzący
Zasady rekrutacji
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Opłaty
Cena szkolenia | 2400 zł brutto (stawka zw. z VAT) |
Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK | 2160 zł brutto (stawka zw. z VAT)* |
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.