Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ OD PODSTAW, kursy finanse, szkolenia finanse, szkolenie rachunkowość, kurs finanse i rachunkowość

Marketing Automation

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Tryb stacjonarny,
W tygodniu

O szkoleniu

Cel szkolenia

Platformy Marketing Automation odgrywają kluczową rolę we współczesnym marketingu. Pozwalają one na automatyzację wielu procesów, co przyspiesza działania marketingowe i zwiększa ich efektywność. Z platform Marketing Automation korzystają zarówno małe, jak i duże firmy - pozwalają one optymalizować kampanie email marketingowe, social media, kampanie reklamowe czy działania content marketingowe poprzez targetowanie treści, trigerowanie akcji i śledzenie zachowań użytkowników. Platformy te integrują się z wieloma kanałami i narzędziami, dzięki czemu stanowią centrum dowodzenia działaniami marketingowymi. Pozwalają zautomatyzować wiele procesów, co obniża koszty i podnosi efektywność.

Firmy, które wdrożyły systemy marketing automation notują wzrost liczby i jakości leadów, co przekłada się na wyniki sprzedaży. Marketing automation stanowi kluczowy element nowoczesnego marketingu, ułatwiając personalizację, optymalizację i pomiar działań. To narzędzie strategiczne, wspierające rozwój firmy.

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest skierowane zarówno do segmentu B2B, jak i B2C. W segmencie B2B będziemy mówili głównie o pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, zaś w segmencie B2C skoncentrujemy się na sprzedaży e-commerce oraz dystrybucji contentu. grupami docelowymi będą przede wszystkim specjaliści ds. marketingu i menedżerowie w firmach. W segmencie B2C szkolenie może być adresowane m.in. do blogerów, osób prowadzących e-biznes oraz studentów kierunków marketingowych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy zwłaszcza:

  • Specjalistów ds. marketingu i sprzedaży w firmach
  • Managerów odpowiedzialni za strategię marketingową
  • Właścicieli i prezesów małych oraz średnich przedsiębiorstw
  • Pracowników działów automatyzacji i digitalizacji procesów biznesowych
  • Blogerów i influencerów
  • Osoby prowadzące własną działalność e-commerce
  • Freelancerów z branży marketingu internetowego i social mediów
  • Studentów kierunków marketingowych oraz nowych technologii
  • Wszystkich zainteresowanych poznaniem nowych trendów w marketingu
info

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy szkolenia z Marketing Automation:

  • Nauczą się, jakie procesy związane z marketingiem można zautomatyzować, co pozwoli im zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność pracy.
  • Poznają najnowsze narzędzia i interfejsy AI wykorzystywane w marketingu do generowania treści, grafik, analizy danych itp.
  • Nabędą praktyczne umiejętności samodzielnej konfiguracji i wykorzystania systemów marketing automation, co pomoże im lepiej wykorzystać te narzędzia w pracy.
  • Zdobędą wiedzę na temat działania marketingu B2C i B2B, ich specyfiki i metody skutecznego wdrażania różnych strategii w firmach.
  • Poznają cały proces wdrożenia marketing automation, rolę danych oraz możliwości jakie daje automatyzacja.

Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto na wybranej platformie Marketing Automation. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności z zakresu marketing automation.

Program

Program Warsztatów Marketing Automation Wprowadzenie do Marketing Automation

1. Czym jest Marketing Automation?

  • Definicja i podstawowe pojęcia.
  • Różnice między marketing automation a tradycyjnym marketingiem.

2. Fakty i Mity

  • Omówienie popularnych mitów dotyczących wdrożenia marketing automation.
  • Przykłady udanych wdrożeń.

Praktyczne wdrożenie narzędzia klasy marketing automation na przykładzie platformy User.com | PushAd | Sales Manago

3. Tworzenie funkcjonalnej strony i sklepu online opartej o Wordpress oraz w działającego i zatowarowanego sklepu z wykorzystaniem WooCommerce

4. Zakładanie kont na platformach MA

  • Krok po kroku: rejestracja i podstawowa konfiguracja konta.

5. Integracja z WordPress

  • Wstępna konfiguracja strony i przystosowanie jej do komunikacji z platformami MA, a także kilka słów na temat poprawnego wdrożenia Consent Mode v2
  • Ustawienia wymagane do zbierania danych o użytkownikach.

6. Zbieranie Danych o Użytkownikach

  • Wykorzystanie Google Tag Manager do wdrożenia integracji z User.com | PushAd | Sales Manago
  • Konfiguracja tagów, które będą przesyłały informacje o zdarzeniach User.com | PushAd | Sales Manago
  • Zbieranie subskrybentów web push oraz email

Tworzenie Automatyzacji

7. Budowanie Automatyzacji

  • Konfiguracja banerów subskrypcyjnych web push
  • Konfiguracja banerów z zapisem do newsletterów (zapis podczas rejestracji oraz w procesie transakcyjnym)
  • Rekomendacje produktowe, ostatnio oglądane, bestsellery per kategoria
  • Email marketing (ścieżki flow pod odzyskiwanie koszyków, kody rabatowe, ostatnio oglądane produkty)

8. Segmentacja Użytkowników

  • Jak tworzyć segmenty na podstawie danych demograficznych i behawioralnych.
  • Segmentacja na podstawie mapy strony, bread crumbs, DataLayer i segmentów transakcyjnych
  • Przykłady zastosowania segmentacji w kampaniach marketingowych.

9. Personalizacja Komunikacji

  • Wykorzystanie atrybutów użytkowników do personalizacji wiadomości e-mail. Segmentacja oraz personalizacja treści.
  • Tworzenie szablonów wiadomości z użyciem snippetów.

Zaawansowane Funkcje

10. Scoring i Lead Management

  • Jak wykorzystać scoring do oceny potencjalnych klientów.
  • Tworzenie i zarządzanie lejkami sprzedażowymi w user.com.

11. Automatyzacja Obsługi Klienta

  • Wykorzystanie chatbota do automatyzacji odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
  • Przykłady scenariuszy obsługi klienta.

Praktyczne Zastosowanie

12. Przykłady Wdrożeń

  • Analiza przypadków użycia marketing automation w e-commerce. Konfiguracja przykładowych automatyzacji, tworzenie szablonów e-mail oraz scenariuszy automatyzacyjnych.
  • Jak wdrożyć działania mające na celu generowanie leadów i zachęcanie do ponownych zakupów. Tworzenie scenariuszy automatyzacyjnych z wykorzystaniem rekomendacji produktowych, kodów rabatowych.

13. Testowanie i Optymalizacja

  • Jak przeprowadzać A/B testy w kampaniach e-mailowych.
  • Monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii.

Podsumowanie

14. Plan Działania

  • Budowa biznes planu wdrożenia marketing automation
  • Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia marketing automation przez uczestników.
  • Ustalenie celów i metryk sukcesu.

15. Sesja Q&A

  • Odpowiedzi na pytania uczestników dotyczące wdrożenia i użytkowania user.com oraz innych platform marketing automation

    Czas trwania szkolenia

    2 dni.

    Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto na wybranej platformie Marketing Automation oraz dokonują jego samodzielnej konfiguracji.

    Terminy

    Nowy termin szkolenia już wkrótce.

    Prowadzący

    Jarosław Sokołowski

    Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada bogate praktyczne doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku prezesa zarządu PushAd Marketing Automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia.

    Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjną i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł kwalifikowanego specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Prowadzi zajęcia m.in. z: Google Ads, analityki webowej, roli danych w e-marketingu.

    Bartosz Szafarowski

    W branży online od wielu lat kształtuję przestrzeń dla naszych Klientów poprzez skuteczne wdrażanie zarówno stron internetowych, jak i sklepów online. Jako doświadczony profesjonalista z obszaru zarządzania projektami, stale poszukuję nowych wyzwań i okazji do wykorzystania mojej wiedzy oraz umiejętności w dziedzinie projektowego kierowania i tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
    Moje doświadczenie obejmuje nie tylko skuteczne wdrażanie projektów, ale również optymalizację systemów marketing automation. Zawsze dążę do doskonałości, łącząc technologiczną precyzję z kreatywnym podejściem. Przekuwam wyzwania w możliwości, dostarczając klientom kompleksowe rozwiązania, które nie tylko spełniają, ale także przewyższają oczekiwania.
    Swoje doświadczenie zdobywałem pracując dla firm: PushAd Marketing Automation, Grupa Adnext, Akademia Leona Koźmińskiego, Neckermann Biuro Podróży, Calypso Fitness Club, PWN, MDDP.

    Zasady rekrutacji

    1
    UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

    Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

    2
    REJESTRACJA

    Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

    3
    KONTAKT

    Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

    Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
    Joanna Sawicka-Golcz

    Opłaty

    Tabela opłat
    Cena szkolenia 2400 zł brutto (stawka zw. z VAT)
    Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK 2160 zł brutto (stawka zw. z VAT)*

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

    Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

    Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.