O szkoleniu
Analityka internetowa odgrywa kluczową rolę dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność w sieci. Dostarcza cennych informacji na temat zachowań użytkowników witryn www, skuteczności kampanii marketingowych oraz źródeł ruchu. Pozwala zrozumieć potrzeby klientów, zoptymalizować ofertę i procesy biznesowe pod kątem oczekiwań odbiorców.
Korzystanie z narzędzi analityki internetowej stało się standardem w branży e-marketingu. Dają one możliwość podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych w oparciu o twarde dane. Pozwalają również na bieżącą kontrolę efektów prowadzonych działań i wprowadzanie niezbędnych modyfikacji. Bez wykorzystania analityki trudno mówić o nowoczesnym i skutecznym marketingu internetowym.
Wraz z popularyzacją narzędzi opartych o sztuczną inteligencję także do takich narzędzi jak Google Analytics 4 wkraczają elementy AI. Korzystanie z nich umożliwia firmom otwartym na nowości osiąganie przewagi konkurencyjnej.
Adresaci szkolenia
Korzyści dla uczestników
W trakcie praktycznego szkolenia pokażemy Państwu jak w GA4:
- raportować działania użytkowników na wielu urządzeniach
- modelować brakujące dane za pomocą funkcji opartych o machine learning
- generować interaktywne pulpity nawigacyjne
- analizować dane w czasie rzeczywistym
- tworzyć segmenty oparte o predykcję wykorzystującą AI
Dodatkowo przyjrzymy się takim funkcjom analitycznym GA4 jak:
- analiza ścieżek nawigacji użytkowników
- analiza retencji użytkowników i Customer Lifetime Value
- segmentacja i analiza użytkowników
- archiwizacja surowych danych w BigQuery
Dodatkowo przedstawimy Państwu rozwiązanie, które może być alternatywą dla Google Analytics, jakim jest polska platforma Piwik PRO. Jest to narzędzie do analityki internetowej skoncentrowane na ochronie prywatności i bezpieczeństwie przetwarzanych danych, dzięki czemu daje większą kontrolę nad informacjami o użytkownikach. Omówimy podstawowe funkcje Piwik PRO i porównamy je z możliwościami GA4.
Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto Google Analytics 4.
Program
1. Znaczenie analityki w biznesie
- Jak analityka wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych
- Wykorzystanie danych analitycznych do zwiększania wartości firmy
- Przykłady skutecznego wykorzystania analityki w różnych branżach
2. Wprowadzenie do GA4
- Przegląd nowości i różnic między GA4 a GA3 (Universal Analytics)
- Powody przejścia na GA4 i korzyści z nowej wersji
- Zmiana podejścia do mierzenia i analizy danych użytkowników
3. Nowa struktura danych w GA4
- Przegląd i zrozumienie nowej struktury danych
- Jak nowa struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
- Przykłady wykorzystania nowej struktury danych w praktyce
4. Podstawowe wskaźniki oraz raporty AI
- Omówienie kluczowych metryk w GA4
- Wykorzystanie raportów AI do identyfikacji trendów
- Analiza i interpretacja danych za pomocą raportów AI
- Tworzenie segmentów dzięki predykcji w oparciu o AI (prawdopodobieństwo zakupu, prawdopodobieństwo rezygnacji)
5. Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji
- Krok po kroku konfiguracja nowej usługi GA4
- Wybór modelu atrybucji odpowiedniego dla Twojego biznesu
- Zrozumienie i stosowanie różnych modeli atrybucji w GA4
- Omówienie Tożsamości na potrzeby raportowania, roli Google Signals oraz możliwości modelowania danych
6. Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów)
- Przegląd automatycznych zdarzeń w GA4
- Konfiguracja i optymalizacja śledzenia zdarzeń
- Przykłady praktycznego wykorzystania zdarzeń w analizie danych
7. Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4
- Proces definiowania i tworzenia niestandardowych zdarzeń
- Ustawianie konwersji i ich znaczenie dla pomiaru efektywności
- Praktyczne przykłady tworzenia zdarzeń i konwersji
8. Wymiary i najważniejsze metryki
- Definicja i zastosowanie wymiarów w GA4
- Przegląd i analiza najważniejszych metryk
- Praktyczne zastosowanie wymiarów i metryk w analizie danych
9. Edycja domyślnych raportów i widoku menu
- Dostosowywanie domyślnych raportów do potrzeb biznesowych
- Personalizacja widoku menu dla szybszego dostępu do danych
- Przykłady edycji raportów i menu
10. Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie
- Wykorzystanie zakładki Eksplorowanie do tworzenia raportów
- Przykłady niestandardowych raportów i ich zastosowanie
- Analiza danych za pomocą nowo utworzonych raportów
11. Analiza skuteczności działań marketingowych
- Pozyskiwanie ruchu vs. Pozyskiwanie odbiorców
- Porównywanie źródeł ruchu pod względem skuteczności oraz różne metody analizy skuteczności działań marketingowych
- Niestandardowe tagowanie kampanii vs. tagowanie automatyczne
12. Atrybucja w Google Analytics 4
- Zrozumienie roli atrybucji w analizie ścieżek konwersji
- Porównanie różnych modeli atrybucyjnych
- Praktyczne zastosowanie analizy atrybucji w GA4
13. Połączenie GA4 z innymi narzędziami
- Integracja GA4 z Google Ads dla lepszego śledzenia kampanii
- Integracja GA4 z Google Search Console w celu analizy efektów działań pozycjonerskich
- Wykorzystanie Big Query do archiwizacji surowych danych
- Przykłady praktycznego wykorzystania integracji GA4 z innymi narzędziami
14. Wprowadzenie do Piwik Pro
- Przegląd funkcjonalności Piwik Pro
- Porównanie Piwik Pro z Google Analytics 4
- Omówienie korzyści z wykorzystania Piwik Pro, w tym zgodności z RODO i bezpieczeństwa danych
15. Zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
- Przegląd i zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
- Jak struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
- Przykłady wykorzystania struktury danych w praktyce
16. Dodatkowe funkcje Piwik Pro
- Zarządzanie zgodami użytkowników (Consent Management)
- Tag Manager
Czas trwania szkolenia
2 dni
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto i usługę Google Analytics 4 oraz dokonują jej samodzielnej konfiguracji.
Terminy
18.11-19.11.2024 r.
Prowadzący
Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada bogate praktyczne doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku prezesa zarządu PushAd Marketing Automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia.
Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjną i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł kwalifikowanego specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Prowadzi zajęcia m.in. z: Google Ads, analityki webowej, roli danych w e-marketingu.
Zasady rekrutacji
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.
Opłaty
* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami.
Cena szkolenia | 2400 zł |
Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK | 2160 zł |
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.