Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM FINANSOWYM W PRZEDSIĘBIORSTWIE

Analityka Internetowa z elementami predykcji w oparciu o AI

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Tryb stacjonarny,
W tygodniu
18.11 - 19.11.2024

O szkoleniu

Analityka internetowa odgrywa kluczową rolę dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność w sieci. Dostarcza cennych informacji na temat zachowań użytkowników witryn www, skuteczności kampanii marketingowych oraz źródeł ruchu. Pozwala zrozumieć potrzeby klientów, zoptymalizować ofertę i procesy biznesowe pod kątem oczekiwań odbiorców.

Korzystanie z narzędzi analityki internetowej stało się standardem w branży e-marketingu. Dają one możliwość podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych w oparciu o twarde dane. Pozwalają również na bieżącą kontrolę efektów prowadzonych działań i wprowadzanie niezbędnych modyfikacji. Bez wykorzystania analityki trudno mówić o nowoczesnym i skutecznym marketingu internetowym.

Wraz z popularyzacją narzędzi opartych o sztuczną inteligencję także do takich narzędzi jak Google Analytics 4 wkraczają elementy AI. Korzystanie z nich umożliwia firmom otwartym na nowości osiąganie przewagi konkurencyjnej.

Adresaci szkolenia

  • Właściciele i menedżerowie witryn internetowych, pragnący dogłębnie zrozumieć zachowania odwiedzających oraz zoptymalizować ofertę i działania pod kątem potrzeb klientów.
  • Pracownicy działów digital marketingowych i e-commerce niższego i średniego szczebla a także kadra menedżerska średniego szczebla.
  • Analitycy marketingu i specjaliści ds. kampanii reklamowych, dążący do precyzyjnej oceny efektywności realizowanych projektów, aby podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
  • Eksperci w dziedzinie analizy danych, chcący poszerzyć swój warsztat o nowoczesne narzędzia do badania ruchu na stronach www, w tym Google Analytics 4 i Piwik PRO.
info

Korzyści dla uczestników

W trakcie praktycznego szkolenia pokażemy Państwu jak w GA4:

  • raportować działania użytkowników na wielu urządzeniach
  • modelować brakujące dane za pomocą funkcji opartych o machine learning
  • generować interaktywne pulpity nawigacyjne
  • analizować dane w czasie rzeczywistym
  • tworzyć segmenty oparte o predykcję wykorzystującą AI

Dodatkowo przyjrzymy się takim funkcjom analitycznym GA4 jak:

  • analiza ścieżek nawigacji użytkowników
  • analiza retencji użytkowników i Customer Lifetime Value
  • segmentacja i analiza użytkowników
  • archiwizacja surowych danych w BigQuery

Dodatkowo przedstawimy Państwu rozwiązanie, które może być alternatywą dla Google Analytics, jakim jest polska platforma Piwik PRO. Jest to narzędzie do analityki internetowej skoncentrowane na ochronie prywatności i bezpieczeństwie przetwarzanych danych, dzięki czemu daje większą kontrolę nad informacjami o użytkownikach. Omówimy podstawowe funkcje Piwik PRO i porównamy je z możliwościami GA4.

Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto Google Analytics 4.

Program

1. Znaczenie analityki w biznesie

  • Jak analityka wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych
  • Wykorzystanie danych analitycznych do zwiększania wartości firmy
  • Przykłady skutecznego wykorzystania analityki w różnych branżach

2. Wprowadzenie do GA4

  • Przegląd nowości i różnic między GA4 a GA3 (Universal Analytics)
  • Powody przejścia na GA4 i korzyści z nowej wersji
  • Zmiana podejścia do mierzenia i analizy danych użytkowników

3. Nowa struktura danych w GA4

  • Przegląd i zrozumienie nowej struktury danych
  • Jak nowa struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania nowej struktury danych w praktyce

4. Podstawowe wskaźniki oraz raporty AI

  • Omówienie kluczowych metryk w GA4
  • Wykorzystanie raportów AI do identyfikacji trendów
  • Analiza i interpretacja danych za pomocą raportów AI
  • Tworzenie segmentów dzięki predykcji w oparciu o AI (prawdopodobieństwo zakupu, prawdopodobieństwo rezygnacji)

5. Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji

  • Krok po kroku konfiguracja nowej usługi GA4
  • Wybór modelu atrybucji odpowiedniego dla Twojego biznesu
  • Zrozumienie i stosowanie różnych modeli atrybucji w GA4
  • Omówienie Tożsamości na potrzeby raportowania, roli Google Signals oraz możliwości modelowania danych

6. Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów)

  • Przegląd automatycznych zdarzeń w GA4
  • Konfiguracja i optymalizacja śledzenia zdarzeń
  • Przykłady praktycznego wykorzystania zdarzeń w analizie danych

7. Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4

  • Proces definiowania i tworzenia niestandardowych zdarzeń
  • Ustawianie konwersji i ich znaczenie dla pomiaru efektywności
  • Praktyczne przykłady tworzenia zdarzeń i konwersji

8. Wymiary i najważniejsze metryki

  • Definicja i zastosowanie wymiarów w GA4
  • Przegląd i analiza najważniejszych metryk
  • Praktyczne zastosowanie wymiarów i metryk w analizie danych

9. Edycja domyślnych raportów i widoku menu

  • Dostosowywanie domyślnych raportów do potrzeb biznesowych
  • Personalizacja widoku menu dla szybszego dostępu do danych
  • Przykłady edycji raportów i menu

10. Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie

  • Wykorzystanie zakładki Eksplorowanie do tworzenia raportów
  • Przykłady niestandardowych raportów i ich zastosowanie
  • Analiza danych za pomocą nowo utworzonych raportów

11. Analiza skuteczności działań marketingowych

  • Pozyskiwanie ruchu vs. Pozyskiwanie odbiorców
  • Porównywanie źródeł ruchu pod względem skuteczności oraz różne metody analizy skuteczności działań marketingowych
  • Niestandardowe tagowanie kampanii vs. tagowanie automatyczne

12. Atrybucja w Google Analytics 4

  • Zrozumienie roli atrybucji w analizie ścieżek konwersji
  • Porównanie różnych modeli atrybucyjnych
  • Praktyczne zastosowanie analizy atrybucji w GA4

13. Połączenie GA4 z innymi narzędziami

  • Integracja GA4 z Google Ads dla lepszego śledzenia kampanii
  • Integracja GA4 z Google Search Console w celu analizy efektów działań pozycjonerskich
  • Wykorzystanie Big Query do archiwizacji surowych danych
  • Przykłady praktycznego wykorzystania integracji GA4 z innymi narzędziami

14. Wprowadzenie do Piwik Pro

  • Przegląd funkcjonalności Piwik Pro
  • Porównanie Piwik Pro z Google Analytics 4
  • Omówienie korzyści z wykorzystania Piwik Pro, w tym zgodności z RODO i bezpieczeństwa danych

15. Zrozumienie struktury danych w Piwik Pro

  • Przegląd i zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
  • Jak struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania struktury danych w praktyce

16. Dodatkowe funkcje Piwik Pro

  • Zarządzanie zgodami użytkowników (Consent Management)
  • Tag Manager

Czas trwania szkolenia

2 dni

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto i usługę Google Analytics 4 oraz dokonują jej samodzielnej konfiguracji.

Terminy

18.11-19.11.2024 r.

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada bogate praktyczne doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku prezesa zarządu PushAd Marketing Automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia.

Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjną i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł kwalifikowanego specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Prowadzi zajęcia m.in. z: Google Ads, analityki webowej, roli danych w e-marketingu.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Sawicka-Golcz

Opłaty

* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami.

Tabela opłat
Cena szkolenia 2400 zł
Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK 2160 zł

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.