Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM FINANSOWYM W PRZEDSIĘBIORSTWIE

Analityka Internetowa z elementami predykcji w oparciu o AI

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Tryb stacjonarny,
W tygodniu

O szkoleniu

Analityka internetowa odgrywa kluczową rolę dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność w sieci. Dostarcza cennych informacji na temat zachowań użytkowników witryn www, skuteczności kampanii marketingowych oraz źródeł ruchu. Pozwala zrozumieć potrzeby klientów, zoptymalizować ofertę i procesy biznesowe pod kątem oczekiwań odbiorców.

Korzystanie z narzędzi analityki internetowej stało się standardem w branży e-marketingu. Dają one możliwość podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych w oparciu o twarde dane. Pozwalają również na bieżącą kontrolę efektów prowadzonych działań i wprowadzanie niezbędnych modyfikacji. Bez wykorzystania analityki trudno mówić o nowoczesnym i skutecznym marketingu internetowym.

Wraz z popularyzacją narzędzi opartych o sztuczną inteligencję także do takich narzędzi jak Google Analytics 4 wkraczają elementy AI. Korzystanie z nich umożliwia firmom otwartym na nowości osiąganie przewagi konkurencyjnej.

Adresaci i adresatki szkolenia

  • Właściciele i menedżerowie witryn internetowych, pragnący dogłębnie zrozumieć zachowania odwiedzających oraz zoptymalizować ofertę i działania pod kątem potrzeb klientów
  • Pracownicy działów digital marketingowych i e-commerce niższego i średniego szczebla, a także kadra menedżerska średniego szczebla
  • Analitycy marketingu i specjaliści ds. kampanii reklamowych, dążący do precyzyjnej oceny efektywności realizowanych projektów, aby podejmować trafniejsze decyzje biznesowe
  • Eksperci w dziedzinie analizy danych, chcący poszerzyć swój warsztat o nowoczesne narzędzia do badania ruchu na stronach www, w tym Google Analytics 4 i Piwik Pro
info

Korzyści dla uczestniczek i uczestników

W trakcie praktycznego szkolenia pokażemy, jak w GA4:

  • raportować działania użytkowników na wielu urządzeniach
  • modelować brakujące dane za pomocą funkcji opartych o machine learning
  • generować interaktywne pulpity nawigacyjne
  • analizować dane w czasie rzeczywistym
  • tworzyć segmenty oparte o predykcję wykorzystującą AI

Dodatkowo przyjrzymy się takim funkcjom analitycznym GA4 jak:

  • analiza ścieżek nawigacji użytkowników
  • analiza retencji użytkowników i Customer Lifetime Value
  • segmentacja i analiza użytkowników
  • archiwizacja surowych danych w Big Query

Dodatkowo przedstawimy rozwiązanie, które może być alternatywą dla Google Analytics, jakim jest polska platforma Piwik Pro. Jest to narzędzie do analityki internetowej skoncentrowane na ochronie prywatności i bezpieczeństwie przetwarzanych danych, dzięki czemu daje większą kontrolę nad informacjami o użytkownikach. Omówimy podstawowe funkcje Piwik Pro i porównamy je z możliwościami GA4.

Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto Google Analytics 4.

Program

1. Znaczenie analityki w biznesie

  • Jak analityka wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych
  • Wykorzystanie danych analitycznych do zwiększania wartości firmy
  • Przykłady skutecznego wykorzystania analityki w różnych branżach

2. Wprowadzenie do GA4

  • Przegląd nowości i różnic między GA4 a GA3 (Universal Analytics)
  • Powody przejścia na GA4 i korzyści z nowej wersji
  • Zmiana podejścia do mierzenia i analizy danych użytkowników

3. Nowa struktura danych w GA4

  • Przegląd i zrozumienie nowej struktury danych
  • Jak nowa struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania nowej struktury danych w praktyce

4. Podstawowe wskaźniki oraz raporty AI

  • Omówienie kluczowych metryk w GA4
  • Wykorzystanie raportów AI do identyfikacji trendów
  • Analiza i interpretacja danych za pomocą raportów AI
  • Tworzenie segmentów dzięki predykcji w oparciu o AI (prawdopodobieństwo zakupu, prawdopodobieństwo rezygnacji)

5. Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji

  • Krok po kroku konfiguracja nowej usługi GA4
  • Wybór modelu atrybucji odpowiedniego dla Twojego biznesu
  • Zrozumienie i stosowanie różnych modeli atrybucji w GA4
  • Omówienie tożsamości na potrzeby raportowania, roli Google Signals oraz możliwości modelowania danych

6. Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów)

  • Przegląd automatycznych zdarzeń w GA4
  • Konfiguracja i optymalizacja śledzenia zdarzeń
  • Przykłady praktycznego wykorzystania zdarzeń w analizie danych

7. Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4

  • Proces definiowania i tworzenia niestandardowych zdarzeń
  • Ustawianie konwersji i ich znaczenie dla pomiaru efektywności
  • Praktyczne przykłady tworzenia zdarzeń i konwersji

8. Wymiary i najważniejsze metryki

  • Definicja i zastosowanie wymiarów w GA4
  • Przegląd i analiza najważniejszych metryk
  • Praktyczne zastosowanie wymiarów i metryk w analizie danych

9. Edycja domyślnych raportów i widoku menu

  • Dostosowywanie domyślnych raportów do potrzeb biznesowych
  • Personalizacja widoku menu dla szybszego dostępu do danych
  • Przykłady edycji raportów i menu

10. Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie

  • Wykorzystanie zakładki Eksplorowanie do tworzenia raportów
  • Przykłady niestandardowych raportów i ich zastosowanie
  • Analiza danych za pomocą nowo utworzonych raportów

11. Analiza skuteczności działań marketingowych

  • Pozyskiwanie ruchu vs pozyskiwanie odbiorców
  • Porównywanie źródeł ruchu pod względem skuteczności oraz różne metody analizy skuteczności działań marketingowych
  • Niestandardowe tagowanie kampanii vs tagowanie automatyczne

12. Atrybucja w Google Analytics 4

  • Zrozumienie roli atrybucji w analizie ścieżek konwersji
  • Porównanie różnych modeli atrybucyjnych
  • Praktyczne zastosowanie analizy atrybucji w GA4

13. Połączenie GA4 z innymi narzędziami

  • Integracja GA4 z Google Ads dla lepszego śledzenia kampanii
  • Integracja GA4 z Google Search Console w celu analizy efektów działań pozycjonerskich
  • Wykorzystanie Big Query do archiwizacji surowych danych
  • Przykłady praktycznego wykorzystania integracji GA4 z innymi narzędziami

14. Wprowadzenie do Piwik Pro

  • Przegląd funkcjonalności Piwik Pro
  • Porównanie Piwik Pro z Google Analytics 4
  • Omówienie korzyści z wykorzystania Piwik Pro, w tym zgodności z RODO i bezpieczeństwa danych

15. Zrozumienie struktury danych w Piwik Pro

  • Przegląd i zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
  • Jak struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania struktury danych w praktyce

16. Dodatkowe funkcje Piwik Pro

  • Zarządzanie zgodami użytkowników (Consent Management)
  • Tag Manager

Czas trwania szkolenia

2 dni

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto i usługę Google Analytics 4 oraz dokonują jej samodzielnej konfiguracji.

Terminy

Nowy termin już wkrótce

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada bogate praktyczne doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku prezesa zarządu PushAd Marketing Automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia.

Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjną i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł kwalifikowanego specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Prowadzi zajęcia m.in. z: Google Ads, analityki webowej, roli danych w e-marketingu.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Sawicka-Golcz

Opłaty

Tabela opłat
Cena szkolenia 2 400 zł
Cena szkolenia ze zniżką dla absolwentów ALK 2 160 zł*

* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami.

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl