KU Development Foundation
Home
FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ OD PODSTAW, kursy finanse, szkolenia finanse, szkolenie rachunkowość, kurs finanse i rachunkowość

Marketing Automation

Level
Kursy i szkolenia
Duration
2 dni
Language
PL
Obtained title
Świadectwo ukończenia szkolenia
Mode
Tryb stacjonarny,
W tygodniu
24.09 - 25.09.2025

O szkoleniu

Cel szkolenia

Platformy Marketing Automation odgrywają kluczową rolę we współczesnym marketingu. Pozwalają one na automatyzację wielu procesów, co przyspiesza działania marketingowe i zwiększa ich efektywność. Z platform Marketing Automation korzystają zarówno małe, jak i duże firmy - pozwalają one optymalizować kampanie email marketingowe, social media, kampanie reklamowe czy działania content marketingowe poprzez targetowanie treści, trigerowanie akcji i śledzenie zachowań użytkowników. Platformy te integrują się z wieloma kanałami i narzędziami, dzięki czemu stanowią centrum dowodzenia działaniami marketingowymi. Pozwalają zautomatyzować wiele procesów, co obniża koszty i podnosi efektywność.

Firmy, które wdrożyły systemy marketing automation notują wzrost liczby i jakości leadów, co przekłada się na wyniki sprzedaży. Marketing automation stanowi kluczowy element nowoczesnego marketingu, ułatwiając personalizację, optymalizację i pomiar działań. To narzędzie strategiczne, wspierające rozwój firmy.

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest skierowane zarówno do segmentu B2B, jak i B2C. W segmencie B2B będziemy mówili głównie o pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, zaś w segmencie B2C skoncentrujemy się na sprzedaży e-commerce oraz dystrybucji contentu. grupami docelowymi będą przede wszystkim specjaliści ds. marketingu i menedżerowie w firmach. W segmencie B2C szkolenie może być adresowane m.in. do blogerów, osób prowadzących e-biznes oraz studentów kierunków marketingowych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy zwłaszcza:

  • Specjalistów ds. marketingu i sprzedaży w firmach
  • Managerów odpowiedzialni za strategię marketingową
  • Właścicieli i prezesów małych oraz średnich przedsiębiorstw
  • Pracowników działów automatyzacji i digitalizacji procesów biznesowych
  • Blogerów i influencerów
  • Osoby prowadzące własną działalność e-commerce
  • Freelancerów z branży marketingu internetowego i social mediów
  • Studentów kierunków marketingowych oraz nowych technologii
  • Wszystkich zainteresowanych poznaniem nowych trendów w marketingu
info

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy szkolenia z Marketing Automation:

  • Nauczą się, jakie procesy związane z marketingiem można zautomatyzować, co pozwoli im zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność pracy.
  • Poznają najnowsze narzędzia i interfejsy AI wykorzystywane w marketingu do generowania treści, grafik, analizy danych itp.
  • Nabędą praktyczne umiejętności samodzielnej konfiguracji i wykorzystania systemów marketing automation, co pomoże im lepiej wykorzystać te narzędzia w pracy.
  • Zdobędą wiedzę na temat działania marketingu B2C i B2B, ich specyfiki i metody skutecznego wdrażania różnych strategii w firmach.
  • Poznają cały proces wdrożenia marketing automation, rolę danych oraz możliwości jakie daje automatyzacja.

Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto na wybranej platformie Marketing Automation. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności z zakresu marketing automation.

Program

Program Warsztatów Marketing Automation Wprowadzenie do Marketing Automation

1. Czym jest Marketing Automation?

  • Definicja i podstawowe pojęcia.
  • Różnice między marketing automation a tradycyjnym marketingiem.

2. Fakty i Mity

  • Omówienie popularnych mitów dotyczących wdrożenia marketing automation.
  • Przykłady udanych wdrożeń.

Praktyczne wdrożenie narzędzia klasy marketing automation na przykładzie platformy User.com | PushAd | Sales Manago

3. Tworzenie funkcjonalnej strony i sklepu online opartej o Wordpress oraz w działającego i zatowarowanego sklepu z wykorzystaniem WooCommerce

4. Zakładanie kont na platformach MA

  • Krok po kroku: rejestracja i podstawowa konfiguracja konta.

5. Integracja z WordPress

  • Wstępna konfiguracja strony i przystosowanie jej do komunikacji z platformami MA, a także kilka słów na temat poprawnego wdrożenia Consent Mode v2
  • Ustawienia wymagane do zbierania danych o użytkownikach.

6. Zbieranie Danych o Użytkownikach

  • Wykorzystanie Google Tag Manager do wdrożenia integracji z User.com | PushAd | Sales Manago
  • Konfiguracja tagów, które będą przesyłały informacje o zdarzeniach User.com | PushAd | Sales Manago
  • Zbieranie subskrybentów web push oraz email

Tworzenie Automatyzacji

7. Budowanie Automatyzacji

  • Konfiguracja banerów subskrypcyjnych web push
  • Konfiguracja banerów z zapisem do newsletterów (zapis podczas rejestracji oraz w procesie transakcyjnym)
  • Rekomendacje produktowe, ostatnio oglądane, bestsellery per kategoria
  • Email marketing (ścieżki flow pod odzyskiwanie koszyków, kody rabatowe, ostatnio oglądane produkty)

8. Segmentacja Użytkowników

  • Jak tworzyć segmenty na podstawie danych demograficznych i behawioralnych.
  • Segmentacja na podstawie mapy strony, bread crumbs, DataLayer i segmentów transakcyjnych
  • Przykłady zastosowania segmentacji w kampaniach marketingowych.

9. Personalizacja Komunikacji

  • Wykorzystanie atrybutów użytkowników do personalizacji wiadomości e-mail. Segmentacja oraz personalizacja treści.
  • Tworzenie szablonów wiadomości z użyciem snippetów.

Zaawansowane Funkcje

10. Scoring i Lead Management

  • Jak wykorzystać scoring do oceny potencjalnych klientów.
  • Tworzenie i zarządzanie lejkami sprzedażowymi w user.com.

11. Automatyzacja Obsługi Klienta

  • Wykorzystanie chatbota do automatyzacji odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
  • Przykłady scenariuszy obsługi klienta.

Praktyczne Zastosowanie

12. Przykłady Wdrożeń

  • Analiza przypadków użycia marketing automation w e-commerce. Konfiguracja przykładowych automatyzacji, tworzenie szablonów e-mail oraz scenariuszy automatyzacyjnych.
  • Jak wdrożyć działania mające na celu generowanie leadów i zachęcanie do ponownych zakupów. Tworzenie scenariuszy automatyzacyjnych z wykorzystaniem rekomendacji produktowych, kodów rabatowych.

13. Testowanie i Optymalizacja

  • Jak przeprowadzać A/B testy w kampaniach e-mailowych.
  • Monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii.

Podsumowanie

14. Plan Działania

  • Budowa biznes planu wdrożenia marketing automation
  • Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia marketing automation przez uczestników.
  • Ustalenie celów i metryk sukcesu.

15. Sesja Q&A

  • Odpowiedzi na pytania uczestników dotyczące wdrożenia i użytkowania user.com oraz innych platform marketing automation

Czas trwania szkolenia

2 dni.

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto na wybranej platformie Marketing Automation oraz dokonują jego samodzielnej konfiguracji.

Terminy

24-25.09.2025 r.

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada bogate praktyczne doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku prezesa zarządu PushAd Marketing Automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia.

Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjną i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł kwalifikowanego specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Prowadzi zajęcia m.in. z: Google Ads, analityki webowej, roli danych w e-marketingu.

Bartosz Szafarowski

W branży online od wielu lat kształtuję przestrzeń dla naszych Klientów poprzez skuteczne wdrażanie zarówno stron internetowych, jak i sklepów online. Jako doświadczony profesjonalista z obszaru zarządzania projektami, stale poszukuję nowych wyzwań i okazji do wykorzystania mojej wiedzy oraz umiejętności w dziedzinie projektowego kierowania i tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
Moje doświadczenie obejmuje nie tylko skuteczne wdrażanie projektów, ale również optymalizację systemów marketing automation. Zawsze dążę do doskonałości, łącząc technologiczną precyzję z kreatywnym podejściem. Przekuwam wyzwania w możliwości, dostarczając klientom kompleksowe rozwiązania, które nie tylko spełniają, ale także przewyższają oczekiwania.
Swoje doświadczenie zdobywałem pracując dla firm: PushAd Marketing Automation, Grupa Adnext, Akademia Leona Koźmińskiego, Neckermann Biuro Podróży, Calypso Fitness Club, PWN, MDDP.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Sawicka-Golcz

Opłaty

Tabela opłat
Cena szkolenia 2400 zł brutto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK 2160 zł brutto (stawka zw. z VAT)*

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.