O szkoleniu
Cel szkolenia
Platformy Marketing Automation odgrywają kluczową rolę we współczesnym marketingu. Pozwalają one na automatyzację wielu procesów, co przyspiesza działania marketingowe i zwiększa ich efektywność. Z platform Marketing Automation korzystają zarówno małe, jak i duże firmy - pozwalają one optymalizować kampanie email marketingowe, social media, kampanie reklamowe czy działania content marketingowe poprzez targetowanie treści, trigerowanie akcji i śledzenie zachowań użytkowników. Platformy te integrują się z wieloma kanałami i narzędziami, dzięki czemu stanowią centrum dowodzenia działaniami marketingowymi. Pozwalają zautomatyzować wiele procesów, co obniża koszty i podnosi efektywność.
Firmy, które wdrożyły systemy marketing automation notują wzrost liczby i jakości leadów, co przekłada się na wyniki sprzedaży. Marketing automation stanowi kluczowy element nowoczesnego marketingu, ułatwiając personalizację, optymalizację i pomiar działań. To narzędzie strategiczne, wspierające rozwój firmy.
Adresaci szkolenia
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy szkolenia z Marketing Automation:
- Nauczą się, jakie procesy związane z marketingiem można zautomatyzować, co pozwoli im zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność pracy.
- Poznają najnowsze narzędzia i interfejsy AI wykorzystywane w marketingu do generowania treści, grafik, analizy danych itp.
- Nabędą praktyczne umiejętności samodzielnej konfiguracji i wykorzystania systemów marketing automation, co pomoże im lepiej wykorzystać te narzędzia w pracy.
- Zdobędą wiedzę na temat działania marketingu B2C i B2B, ich specyfiki i metody skutecznego wdrażania różnych strategii w firmach.
- Poznają cały proces wdrożenia marketing automation, rolę danych oraz możliwości jakie daje automatyzacja.
Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto na wybranej platformie Marketing Automation. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności z zakresu marketing automation.
Program
Program Warsztatów Marketing Automation Wprowadzenie do Marketing Automation
1. Czym jest Marketing Automation?
- Definicja i podstawowe pojęcia.
- Różnice między marketing automation a tradycyjnym marketingiem.
2. Fakty i Mity
- Omówienie popularnych mitów dotyczących wdrożenia marketing automation.
- Przykłady udanych wdrożeń.
Praktyczne wdrożenie narzędzia klasy marketing automation na przykładzie platformy User.com | PushAd | Sales Manago
3. Tworzenie funkcjonalnej strony i sklepu online opartej o Wordpress oraz w działającego i zatowarowanego sklepu z wykorzystaniem WooCommerce
4. Zakładanie kont na platformach MA
- Krok po kroku: rejestracja i podstawowa konfiguracja konta.
5. Integracja z WordPress
- Wstępna konfiguracja strony i przystosowanie jej do komunikacji z platformami MA, a także kilka słów na temat poprawnego wdrożenia Consent Mode v2
- Ustawienia wymagane do zbierania danych o użytkownikach.
6. Zbieranie Danych o Użytkownikach
- Wykorzystanie Google Tag Manager do wdrożenia integracji z User.com | PushAd | Sales Manago
- Konfiguracja tagów, które będą przesyłały informacje o zdarzeniach User.com | PushAd | Sales Manago
- Zbieranie subskrybentów web push oraz email
Tworzenie Automatyzacji
7. Budowanie Automatyzacji
- Konfiguracja banerów subskrypcyjnych web push
- Konfiguracja banerów z zapisem do newsletterów (zapis podczas rejestracji oraz w procesie transakcyjnym)
- Rekomendacje produktowe, ostatnio oglądane, bestsellery per kategoria
- Email marketing (ścieżki flow pod odzyskiwanie koszyków, kody rabatowe, ostatnio oglądane produkty)
8. Segmentacja Użytkowników
- Jak tworzyć segmenty na podstawie danych demograficznych i behawioralnych.
- Segmentacja na podstawie mapy strony, bread crumbs, DataLayer i segmentów transakcyjnych
- Przykłady zastosowania segmentacji w kampaniach marketingowych.
9. Personalizacja Komunikacji
- Wykorzystanie atrybutów użytkowników do personalizacji wiadomości e-mail. Segmentacja oraz personalizacja treści.
- Tworzenie szablonów wiadomości z użyciem snippetów.
Zaawansowane Funkcje
10. Scoring i Lead Management
- Jak wykorzystać scoring do oceny potencjalnych klientów.
- Tworzenie i zarządzanie lejkami sprzedażowymi w user.com.
11. Automatyzacja Obsługi Klienta
- Wykorzystanie chatbota do automatyzacji odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
- Przykłady scenariuszy obsługi klienta.
Praktyczne Zastosowanie
12. Przykłady Wdrożeń
- Analiza przypadków użycia marketing automation w e-commerce. Konfiguracja przykładowych automatyzacji, tworzenie szablonów e-mail oraz scenariuszy automatyzacyjnych.
- Jak wdrożyć działania mające na celu generowanie leadów i zachęcanie do ponownych zakupów. Tworzenie scenariuszy automatyzacyjnych z wykorzystaniem rekomendacji produktowych, kodów rabatowych.
13. Testowanie i Optymalizacja
- Jak przeprowadzać A/B testy w kampaniach e-mailowych.
- Monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii.
Podsumowanie
14. Plan Działania
- Budowa biznes planu wdrożenia marketing automation
- Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia marketing automation przez uczestników.
- Ustalenie celów i metryk sukcesu.
15. Sesja Q&A
- Odpowiedzi na pytania uczestników dotyczące wdrożenia i użytkowania user.com oraz innych platform marketing automation
Czas trwania szkolenia
2 dni.
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto na wybranej platformie Marketing Automation oraz dokonują jego samodzielnej konfiguracji.
Terminy
24-25.09.2025 r.
Prowadzący
Zasady rekrutacji
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Opłaty
Cena szkolenia | 2400 zł brutto (stawka zw. z VAT) |
Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK | 2160 zł brutto (stawka zw. z VAT)* |
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.