AI/IT

Artificial Intelligence w marketingu

Poziom
Kursy i szkolenia
Kursy ONLINE
Czas trwania
6 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Tryb niestacjonarny,
Online

O kursie

Łucja Gdala

Wyobraź sobie, że wchodzisz do swojego ulubionego sklepu online i już na głównej stronie widzisz propozycje produktów, ale i ciekawego kontentu, które dobrze trafiają w twoje zainteresowania. Przeglądasz kolejne podstrony z zaciekawieniem i z każdym kliknięciem podpowiedzi zaskakują Cię jeszcze lepszym dopasowaniem!... To nie przypadek – tak właśnie działają algorytmy AI, które zadbają nie tylko o to byś dokonał dobrego zakupu (przy okazji wydając nieco więcej niż planowałeś ;)) ale też otoczą Cię pozytywnymi doświadczeniami zachęcając do częstszych powrotów. Dowiedz się jak to działa i wykorzystać potencjał AI w e-commerce.

Xawery Konarski

Sztuczna inteligencja (SI) w marketingu – problematyka prawna 

  • SI a zgodność z przepisami RODO 
  • dopuszczalność stosowania SI z punktu widzenia przepisów o e-Prywatności 
  • odpowiedzialność prawna podmiotów korzystających z SI

Sztuczna inteligencja (SI) należy do jednych z najszybciej rozwijających się „przełomowych innowacji” (disruptive technologies). Znajduję ona między innymi powszechne zastosowanie w marketingu internetowym, w szczególności – ale nie tylko – w zakresie tzw. reklamy programatycznej (programmatic advertising). 

Z wykorzystaniem SI w marketingu związane są określone problemy prawne. W pierwszej kolejności dotyczy to zgodności z przepisami RODO. Chodzi w szczególności o określenie podstaw prawnych dla „wtórnego” wykorzystania danych osobowych, na potrzeby analityki i reklamy internetowej. Z tego punktu widzenia istotne są ograniczenia prawne związane z profilowaniem behawioralnym, szczególnie wówczas, gdy z takim przetwarzaniem związane jest automatyczne podejmowanie decyzji dotyczących podmiotów danych. Kluczowe jest również przestrzeganie zasad adekwatności, czasowości oraz transparentności przetwarzania danych. 

Do korzystania z SI w marketingu zastosowanie znajdą również przepisy o e-Prywatności, w szczególności dotyczące instalowania w urządzeniach końcowych użytkowników i wykorzystywania różnego rodzaju identyfikatorów internetowych. Dotyczy to również wykorzystywania danych transmisyjnych i lokalizacyjnych.  

Z korzystaniem z SI wiązać się może również odpowiedzialność cywilnoprawna związana z jej niewłaściwym stosowaniem. W chwili obecnej, w Unii Europejskiej przygotowywane są specjalne przepisy w tym względzie. 

W trakcie zajęć powyższa problematyka zostanie omówiona z punktu widzenia obowiązujących i projektowanych w Unii Europejskiej i Polsce przepisów prawnych oraz decyzji i wytycznych organów regulacyjnych, w tym Europejskiej Rady Ochrony Danych (EROD) oraz Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). Omówione zostaną również obowiązujące kodeksy etyczne branży reklamy internetowej.

 

Marcin Lewek

Powiedzieć, że sztuczna inteligencja jest obecna w naszym życiu, to jak nie powiedzieć nic. Problem polega na tym, że w dalszym ciągu dla większości – w tym dla tych, którzy korzystają z niej na co dzień – jest ona czymś bardzo… no właśnie, czym właściwie? Diabełkiem w pudełku? Szklaną kulą, która magicznie odpowiada na pytania? Bo przecież jak inaczej wyjaśnić to, że jeśli od <król> odejmie się <mężczyzna>, a następnie doda <kobieta>, maszyna wyświetla na ekranie <królowa>. Albo skąd, do diabła, reklama wie, że będę kupował śpioszki dla dziecka... wcześniej niż ja (dotyczy to również pań)? Żeby w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, krytykować ją, czy (koniecznie!) regulować, trzeba rozumieć jak naprawdę działa. Odpowiedź jest pozornie prosta: u podstaw AI leży matematyka i statystyka, ale uwierz, to tylko wierzchołek góry lodowej. Na tym bootcampie, ja i inni specjaliści, mamy zamiar pokazać Ci ją w całej okazałości.

Aleksander Skałka

Trudno wyobrazić sobie obecnie sklep internetowy, który w swojej komunikacji z klientem nie stosuje personalizacji pozwalającej na dostarczenie odpowiedniej oferty w odpowiednim czasie. Czy marketer odpowiedzialny za konfigurację automatyzacji jest jednak w stanie przewidzieć zachowania klientów i wskazać samodzielnie jakie oferty mogą ich zainteresować? Dowiedz się jak wygląda w praktyce wdrożenie automatyzacji zasilanej przez AI i poznaj możliwości współczesnych platform poprawiających Customer Experience dzięki danym klienta.

Leszek Tasiemski

Algorytmy sztucznej inteligencji (AI), czy jak inżynierowie wolą mówić - uczenia maszynowego (ML) nie są tylko kolejną modną technologiczną frazą. Mamy do czynienia z dynainmicznie rozwijającym się trendem technologii, przypuszczalnie wyznaczającym główny paradygmat badań i inwestcji na kolejne lata. O ile świat AI może się wydawać skomplikowany i zawiły (bo taki rzeczywiście jest), podstawowe koncepcje są łatwe do przyswojenia i zrozumiałe, również dla osób które nigdy nie programowały. Nowa technologia to prawie zawsze również nowe zagrożenia i cyber ataki. Podczas tego kursu przyjrzymy się najważniejszym rodzajom tych zagrożeń i ataków, omówimy także sposoby zabezpieczeń. Będzie to najnowsza wiedza, opierająca się na najnowszych badaniach, jednak podana w zrozumiały sposób.

Dominik Wójcik i Jarosław Pająk

Czy wiesz, że Volvo w jednej kampanii reklamowej potrafi wykorzystać ponad 2350 dynamicznie składanych kreacji, aby docierać do najbardziej wartościowych użytkowników z uwzględnieniem ich miejsca na ścieżce zakupowej? Coca-Cola w oparciu o analizy treści z mediów społecznościowych automatycznie składa kreacje reklam aby uwzględniać regionalne trendy. Starbucks i Nike w oparciu o dane ze swojej aplikacji przygotowują spersonalizowane oferty swoim klientom. To już się dzieje! Z kursu dowiesz się, w jaki sposób marki łączą narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe z ogromną ilością sygnałów pochodzących nie tylko ze świata online, aby budować swoje strategie digital marketingowe. Jakie efekty to przynosi? W którą stronę kierują nas najnowsze trendy? Czy nadal mamy kontrolę nad światem reklamy?

Agnieszka Zawadzka

Wartość rynku danych szacuje się na ok. 52 mld USD rocznie, a 68% marek zamierza w ciągu najbliższych lat zwiększyć udział systemów inteligentnych w angażowaniu klientów (Futurum Research). Jednak z zebranych w tym roku 150 zetabajtów (tryliardów bajtów, czyli 1 z 21 zerami) danych (statista.com) wykorzystywanych faktycznie jest… pół procent. Dane, które w digital marketingu spływają zewsząd - z narzędzi analitycznych, platform reklamowych, mediów społecznościowych, systemów CMS i CRM są już po prostu nieogarnialne bez udziału algorytmów ML. Podczas warsztatów omówimy działanie i zastosowanie modeli uczenia maszynowego jako narzędzi codziennej pracy marketera. Od wyjaśnienia "jak to działa", poprzez "do czego mogę tego użyć" po "na ile temu wierzyć".

 

Adresaci

  • wyższa kadra menedżerska
  • osoby chcące rozwinąć swoją wiedzę w zakresie machine learningu i  sztucznej inteligencji i ich wykorzystania na obszarze marketingowym
  • eksperci (marketerzy, analitycy, osoby zajmujące się strategią działań marketingowych zajmujący się poszukiwaniem nowych narzędzi marketingowych opartych o dane i wdrażaniem ich w organizacjach
GroupOfPeopleIllustration

Program

AI w służbie Customer Experience, czyli jak działają Customer Data Platforms (8h) Aleksander Skałka - CX & Marketing Automation Strategies Director  / SalesManago

Wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji do zaawansowanych rekomendacji produktowych w połączeniu z dynamiczną segmentacją klientów na przykładach sklepów online. (8h) Łucja Gdala - VP/Director, Marketing Cloud / Centraals Europe SA

Sztuczna inteligencja (SI) w marketingu – problematyka prawna (4h) Xawery Konarski - Senior Partner / Traple Konarski Podrecki & Partners

Sztuczna inteligencja odczarowana – jak działają sieci neuronowe? (8h) Marcin Lewek - Artificial Intelligence Content Designer / edrone

Cyberzagrożenia zastosowania AI w marketingu (8h) Leszek Tasiemski, VP Cyber Security Products R&D F-Secure

Digital marketing w erze algorytmów. W czym może nam pomóc machine learning? (8h) Agnieszka Zawadzka | Head of Research and Analysis | Agencja Whites

Organizacja zajęć

Czas trwania: 5 dni szkoleniowych, w tym:

  • 3 dni szkoleniowe (w godz. 9.00-16.00) oraz
  • 2 dni szkoleniowe (w godz. 9.00-17.45) 

Terminy

7-9 oraz 21-22.10.2022 r.

Dwa dni szkoleniowe realizowane są w godzinach 9.00-17.45. W pozostałe dni zajęcia trwają od 9.00 do 16.00.

 

Trenerzy

Jarosław Pająk

Innovation Director w GroupM 

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Przygodę z marketingiem internetowym rozpoczął w 2006 roku a projekty i kampanie, przy których brał udział były wielokrotnie nominowane i nagradzane w takich konkursach jak MIXX Awards, Media Trendy, Złote Orły czy Webstar Festival. Uczestnik i prelegent wielu konferencji i szkoleń a także Członek Grup roboczych IAB Polska w latach 2012-2016. 
 
Od początku kariery związany z GroupM, najpierw w agencji MediaCom, gdzie był współodpowiedzialny za zarządzanie działem Digital oraz gdzie stworzył i rozwijał dział zajmujący się kreacją digitalową. Obecnie pracuje bezpośrednio GroupM jako Innovation Director i odpowiada za wdrażanie i rozwój nowych rozwiązań w grupie takich jak Plista (programatyczna reklama natywna i Content Marketing), INCA (Data based Influencer marketing) i [m]spark (akcelerator mar-tech i platforma innowacji GroupM).

Dominik Wójcik

Head of AI & Machine Learning Solutions w GroupM 

Absolwent Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych i Akademii Leona Koźmińskiego. W branży reklamowej pracuje od 8 lat. Zdobywał doświadczenie zawodowe m.in. w Nielsenie, gdzie zajmował się badaniami marketingowymi. Od blisko 7 lat związany z GroupM. Odpowiadał za dział realizacji kampanii w agencji Plista (sieć reklamy natywnej), a także za wdrożenia technologiczne i tworzenie nowych produktów w ramach tej marki. Kierował dwoma zespołami zajmującymi się obsługą agencji grupy. Dodatkowo zajmował się rozwojem innowacyjnych formatów reklamowych (gaming oraz formaty InImage) w ramach oferty mSpark, czyli współtworzonej przez GroupM platformy skupiającej start-upy z rynku mar-tech. Od niedawna, w ramach grupy, zajmuje się koordynacją prac nad usługami i narzędziami wykorzystującymi uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję, w tym m.in. Copilot, czyli system programatycznego zakupu mediów bazujący na AI i ML

mgr Łucja Gdala

VP/Director Marketing Cloud w Centraals Europe SA 

Ekspert ds. sprzedaży e-commerce i marketingu cyfrowego. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego na 3 kierunkach podyplomowych: handel online, marketing internetowy i cyfrowa transformacja. 

Na co dzień wspiera firmy w strategiach wykorzystania danych w marketingu digital i zwiększaniu sprzedaży online. Zarządza zespołami ecommerce m. in. w DUKA, MilooHome i Rikoland.pl, gdzie nadzoruje rozwój kanału online i działania performance w obszarach SEM, SEO, FB, afiliacja oraz programmatic. Wdraża, szkoli i opracowuje taktyki wykorzystania technologii marketingowych tj.: CDP (Customer Marketing Platforms), DMP (Data Management Platforms),  marketing automation,  In-house Affiliate Programs, AI product recommendation engines, sales tracking and web analytics, test& target, TV do WEB attribution.

Xawery Konarski

Adwokat, Senior Partner (Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy)
Ekspert prawny z ponad 20-letnim doświadczeniem w nowych technologiach. Starszy partner i współzałożyciel kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy. W Kancelarii nadzoruje prace zespołów Technologie Media Telekomunikacji (TMT), koordynując projekty realizowane w Polsce i w państwach Europy Środkowo-Wschodniej.

Wiceprezes zarządu Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT). Prezes Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii (SPNT). Jest doradcą prawnym Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU).
Jako ekspert prawny brał udział w pracach legislacyjnych nad szeregiem ustaw z zakresu prawa nowych technologii. Jest arbitrem Sądu Polubownego ds. domen internetowych przy PIIT.

Jest członkiem organizacji: IAPP, INPLP, ITechLaw oraz SABI-IOD.
Na przestrzeni ostatnich 15  lat wielokrotnie rekomendowany w polskich i zagranicznych rankingach prawników specjalizujących się w TMT i ochronie danych osobowych (m.in. Chambers Europe, Legal 500, Rzeczpospolita).

Autor kilkudziesięciu pozycji naukowych z zakresu prawa nowych technologii i ochrony danych osobowych.
Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu prawa nowych technologii i ochrony danych osobowych.

 

Marcin Lewek

Wychodzi z założenia, że wszechstronność i holistyczne podejście jest w życiu najważniejsze, dlatego w dzieciństwie chciał zostać paleontologiem, studiował fizykę medyczną, a został specjalistą w obszarze digital marketingu. W edrone przekłada język AI z technologicznego na ludzki. Zajmuje się designem treści poświęconych zagadnieniom szeroko rozumianej sztucznej inteligencji; w szczególności przetwarzaniu języka naturalnego, voice-commerce, systemom i strategiom rekomendacji sprzedażowych, ale także takich, które pozwalają zrozumieć i oswoić się z AI jako narzędziem obecnym w codzienności – nie tylko tej marketingowej. Po godzinach też tworzy, ale muzykę i scenariusze teatralne.

Aleksander Skałka

Marketing Automation Strategy Director 
Od ponad 10 lat zajmuje się wdrażaniem strategii automatyzacji marketingu. Pracował jako Dyrektor ds. Konsultingu Marketing Automation, odpowiadając za Dział Customer Success i wdrożenia SALESmanago u kluczowych klientów. Zdobył i wykorzystał swoje doświadczenie w pracy z takimi firmami jak Orange, Idea Bank, 4Finance, New Balance, Yves Rocher, Oriflame i wiele innych. Zarządza Akademią Marketing Automation, która certyfikowała ponad 500 specjalistów od automatyzacji marketingu w całej Europie. Obecnie pomaga wprowadzać strategie automatyzacji marketingu dla największych firm e-commerce i B2C.

Leszek Tasiemski

Leszek Tasiemski obecnie jest globalnie odpowiedzialny za rozwój technologii zabezpieczeń dla sektora B2B w firmie F-Secure. Posiada wieloletnie doświadczenie w przeprowadzaniu testów penetracyjnych oraz analiz powłamaniowych, głównie dla europejskiego sektora finansowego. Entuzjasta zastosowań sztucznej inteligencji w wykrywaniu cyberataków oraz odkrywania cyber zagrożeń dla AI. Absolwent Informatyki, Ekonomii oraz MBA. studiował psychologię. Działa również jako mentor dla start-upów i jest certyfikowanym nauczycielem jogi.

Agnieszka Zawadzka

Matematyk, ze specjalizacją w matematyce finansowej. W branży internetowej od 16 lat, w tym czasie zbudowałam, prowadziłam i optymalizowałam wortale dla takich podmiotów, jak TVP, Money.pl, Media Regionalne (Polska Press). Od 2015 roku w Agencji Whites, gdzie optymalizacje SEO i analityka internetowa, czyli codzienne zderzanie się z dużymi danymi i algorytmami Google zaprowadziły mnie naturalnie do Big Data i machine learningu. Od ponad trzech lat prowadzę w Whites dział badań i rozwoju, w którym zajmujemy się modelami ML w digital marketingu - nie tylko w SEO, ale i w analizie i planowaniu treści, atrybucji konwersji, określaniu sentymentu w social mediach, analizach ścieżek użytkowników.

Michał Andruszków

Na co dzień Team Leader w zespole Consultingu SALESmanago, odpowiedzialny za strategię i proces wdrażania automatyzacji marketingu u największych klientów SALESmanago w Polsce i Europie. Doświadczenie zdobywał w zarządzaniu wdrożeniami marketing automation dla ponad 100 firm z Europy, takich jak Gatta, Inpost, Magyar Telekom, Loto.lt, Jeans.ch, Oriflame. Jest także odpowiedzialny za organizację i prowadzenie Warsztatów Certyfikowanych Marketing Automation oraz osobiste przeszkolenie ponad 200 certyfikowanych specjalistów Marketing Automation w całej Europie.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa szkolenia lub kursu.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Joanna Sawicka-Golcz
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Sawicka-Golcz

Opłaty

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami

Tabela opłat
Cena szkolenia 3000 zł netto (stawka zw.z VAT)
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 2700 zł netto (stawka zw.z VAT)*

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl