Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Zarządzanie Rozwojem i Zmianą Ścieżki Kariery

Biznesowe i prawne aspekty restrukturyzacji i upadłości

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb niestacjonarny

O kierunku

Cel studiów

Stosunkowo szybki rozwój gospodarczy zachęca do podejmowania coraz bardziej ryzykownych decyzji inwestycyjnych. Z drugiej strony kryzys wywołany epidemią koronawirusa negatywnie odbił się na finansach konsumentów i przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że słowa upadłość i restrukturyzacja odmieniane są obecnie przez wszystkie przypadki. Wielu przedsiębiorców i prawników chce wykorzystać koniunkturę i próbuje swoich sił w tym obszarze. Wiedza na temat prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego wciąż nie jest jednak zadowalająca. 

Głównym celem studiów jest wzbogacenie rynku o prawdziwych ekspertów z tej dziedziny. Tak możemy określić osobę, która nie tylko zna przepisy, ale również umie odnaleźć się w rzeczywistości prawnej. Z tego powodu stawiamy głównie na praktykę, przekazując zainteresowanym tajniki restrukturyzacji i upadłości. Z nami dowiesz się, z czym rzeczywiście wiąże się pełnienie funkcji syndyka, zarządcy czy nadzorcy, jak w praktyce negocjować z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, jak ochronić kluczowe dla przedsiębiorstwa umowy, jak zabezpieczyć się przed restrukturyzacją i upadłością kontrahenta. W toku studiów zastosujemy różnorodne formuły: prelekcje, case studies, panele dyskusyjne. Gwarantujemy wysoki poziom przekazywanej wiedzy i praktyczne ujęcie zagadnień, a także możliwość nawiązania nowych relacji biznesowych.

Atuty kierunku

  • Poznasz od strony praktycznej tajniki postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego.
  • Będziesz umiał/umiała wybrać optymalną ścieżkę restrukturyzacyjną.
  • Dowiesz się, jak uchronić zarząd przed odpowiedzialnością karną i cywilną.
  • Nauczysz się dochodzić wierzytelności w restrukturyzacji i upadłości.
  • Dowiesz się, jakie uprawnienia i obowiązki mają uczestnicy postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych i jak z nich efektywnie korzystać.
  • Będziesz potrafił/potrafiła zabezpieczyć się przed restrukturyzacją i upadłością kontrahenta.
  • Nauczysz się konstruować najistotniejsze pisma w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym – wnioski, plany restrukturyzacyjne, sprawozdania z działalności i rachunkowe, listy wierzytelności, plany podziału.
  • Zdobędziesz umiejętność czytania sprawozdań finansowych, bilansów i innych dokumentów księgowych.
  • Zobaczysz, jak powinna wyglądać współpraca doradców restrukturyzacyjnych, dłużnika, wierzycieli i sądu.
  • Zdobędziesz wiedzę niezbędną do egzaminu na licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
  • Nawiążesz nowe relacje biznesowe.

Partnerzy merytoryczni

Adresaci i adresatki studiów

Ofertę kierujemy do osób prowadzących działalność gospodarczą, członków zarządów, członków rad nadzorczych, właścicieli przedsiębiorstw, ogólnie osób związanych z biznesem, a także do doradców restrukturyzacyjnych oraz kandydatów do uzyskania licencji doradcy restrukturyzacyjnego. Zachęcamy do udziału w zajęciach nie tylko osoby początkujące, ale również mające doświadczenie na rynku. Dzięki doświadczonej kadrze z pewnością każdy będzie mógł pozyskać wartościowe, a przede wszystkim praktyczne informacje i wskazówki.

Studia przeznaczone są również dla absolwentów prawa, w szczególności tych, którzy podejmują się reprezentacji dłużników oraz wierzycieli w procesie restrukturyzacji i upadłości lub zamierzają pełnić funkcje w zarządach spółek. Oferta powinna również zaciekawić radców prawnych i adwokatów chcących być specjalistami w tej trudnej i wciąż niszowej dziedzinie – w toku studiów będzie przekazywana wiedza praktyczna.

Zapraszamy również pracowników służb, urzędników, prawników wewnętrznych czy pracowników instytucji finansowych, a także osoby zainteresowane tematyką studiów. Każdy podmiot może bowiem znaleźć się w pozycji wierzyciela albo dłużnika w ramach upadłości czy restrukturyzacji.

Studia skierowane są zarówno do osób pracujących w sektorze prywatnym, jak również w sektorze publicznym.

info

Kierownik i zastępca kierownika studiów

dr hab. Joanna Studzińska

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego

Radca prawny, specjalista do spraw orzecznictwa i asystent sędziego w Izbie Cywilnej Sądu Najwyższego od 2013 r. Od 2019 kierownik Zakładu Postępowania Cywilnego Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Autorka wielu publikacji z postępowania cywilnego, m.in. współautorka Postępowania nieprocesowego (2020), autorka m.in. monografii Status prawny powoda cywilnego w procesie karnym (2007), Interwencja uboczna w procesie cywilnym (2018) i podręcznika akademickiego Postępowanie cywilne (2020). Od 2020 r. redaktor naczelna czasopisma branżowego komorników „Nowa Currenda”. Specjalistka z zakresu szeroko pojętego postępowania cywilnego z uwzględnieniem postępowania egzekucyjnego. Członek redakcji International Journal of Forensic and Medical Jurisprudence. Prowadzi liczne szkolenia dla radców prawnych, komorników i sędziów.

Edyta Dzielińska
Sędzia Edyta Dzielińska

Zastępca kierownika studiów

W latach 2005-2011 prokurator, w tym w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie, Wydział VI ds. Przestępczości Zorganizowanej oraz Wydział V Śledczy. W latach 2011-2017 sędzia wydziałów karnych Sądu Rejonowego dla Warszawy Śródmieścia i Sądu Rejonowego dla Warszawy-Woli. W latach 2014-2019 sędzia Sądu Rejonowego dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, X Wydział ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, w tym Przewodnicząca X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie. Okresowo delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości do Departamentu Legislacyjnego Prawa Cywilnego. Od 2019 roku delegowana do Sądu Okręgowego w Warszawie do wydziałów IV Cywilnego oraz XIII Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Od 2018 roku komisarz wyborczy w Płocku. Od 2019 roku członek komisji egzaminacyjnych ds. aplikacji i radcowskiej przy Ministrze Sprawiedliwości oraz członek komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminów adwokackich i radcowskich.

Praktyk prawa upadłościowego ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności doradców restrukturyzacyjnych oraz zagadnień prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w toku postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych.

Korzyści dla słuchaczy i słuchaczek – co zyskujesz

Dzięki ukończeniu studiów:

  • Stajesz się pożądanym na rynku ekspertem w dziedzinie restrukturyzacji i upadłości.
  • Znasz tajniki przepisów, których interpretacja sprawia praktykom i sądom wiele trudności. Orzecznictwo w tym obszarze nie jest bowiem rozwinięte, a więc prawdziwi specjaliści wciąż mają szanse je kształtować. Ponadto, będąc absolwentem naszych studiów, wiesz, jak te przepisy stosować w praktyce – czyli jak odnaleźć się w procedurze upadłości i restrukturyzacji.
  • Nabywasz również wiedzę i umiejętności z dziedzin pokrewnych – prawa procesowego, cywilnego, podatkowego, pracy czy też ekonomii, finansów, zarządzania i komunikacji.
  • Nauczysz się wpływać na bieg procesu restrukturyzacji i upadłości w sposób nieopisany w przepisach, komunikować z dłużnikami i wierzycielami oraz zarządzać sytuacją kryzysową.
  • Dowiesz się, jak chronić przedsiębiorstwo, doprowadzając do korzystnego zakończenia restrukturyzacji i upadłości.
  • Zdobędziesz wiedzę niezbędną do zdania egzaminu na licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
  • Poznasz wybitnych specjalistów i nawiążesz nowe relacje biznesowe.

Perspektywa zawodowa

Po ukończeniu studiów:

  • Będziesz dysponować wystarczającym zasobem wiedzy i umiejętności, aby przystąpić do egzaminu na licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
  • Jeśli jesteś już doradcą restrukturyzacyjnym – bez problemu poradzisz sobie, piastując funkcję syndyka, zarządcy czy nadzorcy sądowego.
  • Jeśli nie planujesz zostać doradcą restrukturyzacyjnym – zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystasz, pracując na stanowisku prawnika czy ekonomisty obsługującego podmioty niewypłacalne czy zagrożone niewypłacalnością, a także ich wierzycieli.
  • Jeśli wiążesz swoją karierę z wymiarem sprawiedliwości – będziesz dysponować wiedzą i umiejętnościami, aby orzekać w wydziałach gospodarczych do spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych.
  • Jeśli jesteś lub planujesz być członkiem zarządu – nauczysz się przeprowadzić swoje przedsiębiorstwo przez proces restrukturyzacji bez narażania siebie i innych członków zarządu na odpowiedzialność.

Program

Ramowy program

1. Przed upadłością i sądową restrukturyzacją

TEORIA

  • Identyfikacja zagrożenia niewypłacalnością
  • Monitorowanie zadłużenia i zarządzanie zobowiązaniami 
  • Wybór drogi – restrukturyzacja czy upadłość? 

PRAKTYKA

  • Analiza i ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i konsumenta 
  • Czytanie sprawozdań finansowych 
  • Tworzenie planów naprawczych 

2. Postępowanie upadłościowe 

TEORIA

  • Postępowanie o ogłoszenie upadłości i ogłoszenie upadłości 
  • Zabezpieczenie majątku dłużnika 
  • Skutki ogłoszenia upadłości co do upadłego, jego majątku i zobowiązań 
  • Pre pack 
  • Likwidacja majątku dłużnika 
  • Zakończenie postępowania upadłościowego 
  • Upadłość konsumencka 
  • Szczególne postępowania upadłościowe

PRAKTYKA

  • Tworzenie wniosku o ogłoszenie upadłości 
  • Tworzenie planu likwidacyjnego 
  • Tworzenie listy wierzytelności i planu podziału 
  • Przygotowywanie pism procesowych i dokumentów występujących w toku postępowania 
  • Rozwiązywanie zadań problemowych

3. Postępowanie restrukturyzacyjne

TEORIA

  • Rodzaje postępowań restrukturyzacyjnych 
  • Postępowanie o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego 
  • Zabezpieczenie majątku dłużnika 
  • Pomoc publiczna 
  • Skutki otwarcia poszczególnych postępowań restrukturyzacyjnych
  • Układ 
  • Szczególne postępowania restrukturyzacyjne 

PRAKTYKA

  • Wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego 
  • Tworzenie i realizacja planu restrukturyzacyjnego 
  • Tworzenie spisu wierzytelności 
  • Przygotowywanie pism procesowych oraz dokumentów nadzorcy sądowego i zarządcy 
  • Rozwiązywanie zadań problemowych 

4. Zagadnienia prawne, podatkowe i procesowe związane z upadłością i restrukturyzacją 

TEORIA

  • Przepisy procesowe dotyczące postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego 
  • Postępowanie sądowe z udziałem nadzorcy, zarządcy i syndyka 
  • Bezskuteczność czynności prawnych dłużnika 
  • Zagadnienia prawa pracy i ubezpieczeń społecznych 
  • Upadłość i restrukturyzacja a podatki 
  • Odpowiedzialność zarządcy, nadzorcy, syndyka 
  • Zakaz prowadzenia działalności gospodarczej 

PRAKTYKA

  • Wnioski i pozwy dotyczące nieważności i bezskuteczności czynności prawnych 
  • Egzekucja należności dłużnika 
  • Analiza orzecznictwa i praktyki sądów restrukturyzacyjnych i upadłościowych

5. Zarządzanie, ekonomia, komunikacja, współpraca 

TEORIA

  • Zarządzanie majątkiem dłużnika i upadłego 
  • Koszty postępowania i zobowiązania masy upadłości
  • Obowiązki sprawozdawcze 
  • Rada wierzycieli – komunikacja i współpraca 
  • Zasady współpracy nadzorcy/zarządcy/syndyka z sądem 

PRAKTYKA

  • Współpraca doradców restrukturyzacyjnych, radców prawnych i adwokatów 
  • Współpraca dłużnik/upadły – nadzorca/zarządca/syndyk 
  • Prowadzenie negocjacji wierzyciel-dłużnik
  • Tworzenie sprawozdań finansowych
  • Doradca restrukturyzacyjny – PR, reklama, komunikacja, media

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 180 (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • soboty – 8:45-15:45
  • niedziele – 8:45-15:45

Planowane terminy zjazdów w I semestrze:

12-13 października 2024 26-27 października 2024 16-17 listopada 2024 30 listopada - 1 grudnia 2024 25-26 stycznia 2025 15-16 lutego 2025

Uwaga: około 40% zajęć będzie realizowanych w formule online.

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Edyta Dzielińska
Sędzia Edyta Dzielińska

Zastępca kierownika studiów

W latach 2005-2011 prokurator, w tym w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie, Wydział VI ds. Przestępczości Zorganizowanej oraz Wydział V Śledczy. W latach 2011-2017 sędzia wydziałów karnych Sądu Rejonowego dla Warszawy Śródmieścia i Sądu Rejonowego dla Warszawy-Woli. W latach 2014-2019 sędzia Sądu Rejonowego dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, X Wydział ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, w tym Przewodnicząca X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie. Okresowo delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości do Departamentu Legislacyjnego Prawa Cywilnego. Od 2019 roku delegowana do Sądu Okręgowego w Warszawie do wydziałów IV Cywilnego oraz XIII Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Od 2018 roku komisarz wyborczy w Płocku. Od 2019 roku członek komisji egzaminacyjnych ds. aplikacji i radcowskiej przy Ministrze Sprawiedliwości oraz członek komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminów adwokackich i radcowskich.

Praktyk prawa upadłościowego ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności doradców restrukturyzacyjnych oraz zagadnień prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w toku postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych.

Radca prawny Krzysztof Proć

Radca Prawny
Kancelaria Piotrowski i Wspólnicy

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent WPIA Uniwersytetu Warszawskiego. Certyfikowany mediator. Posługuje się językiem angielskim oraz rosyjskim. 

Ekspert od sporów sądowych. Ekspert prawa cywilnego w szczególności zagadnień dotyczących bezskuteczności czynności prawnych oraz dóbr osobistych. Jako główny prawnik uczestniczył w procesach, które kończyły się zwrotem do mas upadłości składników z niej bezskutecznie wyprowadzonych o wartości ponad 100 milionów złotych (m.in. centrum handlowe) W sprawach skargi pauliańskiej reprezentuje klientów również przed Sądem Najwyższym. 

Łączy pracę zawodową i hobby, będąc specjalistą z dziedziny ruchu drogowego. Jest autorem poradnika dla kierowców oraz artykułów publicystycznych z tej dziedziny. 

Dr Piotr Kedzieerski_sedzia
dr Piotr Kędzierski

Sędzia Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie w Wydziale XVIII Gospodarczym ds. upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Doktor nauk prawnych.
Wykładowca akademicki, prelegent na konferencjach naukowych. Autor i współautor publikacji z zakresu prawa spółek oraz prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, m.in. monografii pt. „Powstanie i rejestracja sp. z o. o., której umowę zawarto przy użyciu wzorca umowy (spółki s-24)", wyd. CH Beck, 2019, oraz metodyki pt. „Metodyka postępowania przedsiębiorcy w sprawach wierzytelności przeterminowanych" pod red. P. Banasika i S. Morawskiej, wyd. CH Beck, 2021.

Anna Więzowska
Radca prawny Anna Więzowska

Radca prawny, pełni funkcję prokurenta i dyrektora działu prawnego w jednej z wiodących spółek w branży budowlanej, notowanej na GPW, koordynuje pracę działów prawnych w grupie kapitałowej, zasiada w radach nadzorczych spółek zależnych. 
Ukończyła Akademię Spółek w Szkole Głównej Handlowej, Podyplomowe Studium Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim oraz prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Wielokrotnie reprezentuje wierzycieli w postępowaniach upadłościowych oraz pełni funkcję przewodniczącego Rady Wierzycieli, w tym kieruje pracą Rady Wierzycieli w jednej z największych upadłości, jakie zostały ogłoszone w 2020 roku.  

Katarzyna Joanna Uszak

Radca prawny, doradca restrukturyzacyjny.

Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego (1994 r.), aplikacji radcowskiej w Szczecinie (1997 r.) oraz studiów podyplomowych z zakresu prawa upadłościowego na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, prowadząca działalność w ramach własnej kancelarii.

Od 2003 roku doradca restrukturyzacyjny (nr licencji Ministra Sprawiedliwości nr 156), syndyk i nadzorca w przeszło 200 postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych (w tym postępowaniach konsumenckich), współpracująca głównie z Sądem Rejonowym dla m. st. Warszawy, XVIII i XIX Wydziałem Gospodarczym ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych oraz sądami na terenie kraju. Ekspert w zakresie upadłości deweloperów – jako syndyk wielokrotnie kontynuowała z powodzeniem przedsięwzięcia deweloperskie, w tym również uzyskując finansowanie inwestycji już na etapie upadłości.

Uczestnik wielu szkoleń zawodowych oraz konferencji. Wykładowca z zakresu prawa upadłościowego i prawa restrukturyzacyjnego w ramach szkoleń dla aplikantów Izby Notarialnej w Warszawie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Marcin Kubiczek

Kwalifikowany Doradca Restrukturyzacyjny, ekonomista oraz biegły z zakresu wyceny przedsiębiorstw, niewypłacalności i odpowiedzialności karnej menedżerów. Jeden z najbardziej skutecznych syndyków w Polsce, wielokrotnie notujący zaspokojenie wierzycieli upadłych spółek na poziomie 100%. Prowadzi najgłośniejsze upadłości w Polsce, m.in. Idea Banku oraz Getin Noble Banku.

Wykładowca Akademii Koźmińskiego i Uczelni Łazarskiego w Warszawie z zakresu upadłości oraz restrukturyzacji. Członek American Bankruptcy Institute w Waszyngtonie oraz Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych. Wiceprzewodniczący ds. edukacji i szkoleń INSO – Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego Instytutu Allerhanda. Autor licznych artykułów z zakresu restrukturyzacji i upadłości, współautor raportu o funkcjonowaniu przygotowanej likwidacji w Polsce.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Uczelni Łazarskiego w Warszawie, biegły sądowy na liście prowadzonej przez prezesa Sądu Okręgowego w Gliwicach, biegły skarbowy na obszarze właściwości Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, kurator sądowy w sprawach gospodarczych. Ekspert w zakresie ekonomicznej interpretacji prawa restrukturyzacyjnego, upadłościowego, karnego, karnego skarbowego, bankowości, finansów, rachunkowości bilansowej, menedżerskiej oraz zarządzania kryzysowego.

Aleksander Wlezień

Absolwent Wydziału Bankowości i Finansów Szkoły Głównej Handlowej.

Posiada 20 lat doświadczenia w zakresie M&A, zarządzania finansami, finansowania przedsiębiorstw, restrukturyzacji, doradztwa finansowego i transakcji fuzji i przejęć. Od 2010 roku wpisany na listę licencjonowanych doradców restrukturyzacyjnych Ministerstwa Sprawiedliwości.

Operating Partner/Investment Director w CVI Domu Maklerskim Sp. z o.o. będącym niezależną firmą inwestycyjną kontynuującą działalność Credit Value Investments, mającym pozycję lidera w pozabankowym finansowaniu przedsiębiorstw w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Radca prawny Karol Tatara

Radca prawny, kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny (licencja Ministra Sprawiedliwości nr 682).
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz School of American Law organizowanej przez The Catholic University of America w Waszyngtonie wraz z WPiA UJ. Specjalizuje się w zakresie prawa upadłościowego oraz restrukturyzacyjnego. Doradzał w pierwszej przeprowadzonej w Polsce przygotowanej likwidacji (pre-pack), a także szeregu kolejnych tego rodzaju operacji, które są specjalnością Kancelarii. Uczestniczy także – w rozmaitych rolach – we wszystkich dostępnych po 1.01.2016 r. postępowaniach restrukturyzacyjnych (postępowanie sanacyjne, układowe, przyspieszone postępowanie układowe, postępowanie o zatwierdzenie układu).

Wiceprzewodniczący INSO – Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego Instytutu Allerhanda w Krakowie oraz członek INSOL Europe – międzynarodowej organizacji zrzeszającej praktyków i teoretyków prawa upadłościowego. Prodziekan Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych ds. Legislacji. Ekspert zewnętrzny wchodzący w skład zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości do opracowania projektu zmian prawa restrukturyzacyjnego w związku z wdrożeniem Dyrektywy 2019/1023. Ekspert Banku Światowego w zakresie prawnych aspektów niewypłacalności w raporcie Doing Business.

Gościnny wykładowca z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego oraz prowadzący zajęcia dla aplikantów z tego zakresu.

W uznaniu zaangażowania w restrukturyzację spółki giełdowej Miraculum S.A. został przez Rzeczpospolitą uznany za Najlepszego Prawnika Przedsiębiorstwa 2011.

Od roku 2015 otrzymuje indywidualną rekomendację w kategorii prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego w Rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej, jak również otrzymał rekomendację w międzynarodowym rankingu Who’s Who Legal, a także w Band 4 Restructuring/Insolvency rankingu Chambers Europe 2020 oraz 2021.

Adwokat Marcin Nowicki

Od 2010 roku członek Polskiej Adwokatury, certyfikowany mediator i Compliance Officer. Absolwent Advanced Management Program IESE Business School (Uniwersytet Nawarry) i studiów Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu upadłości i restrukturyzacji organizowanych przez Szkołę Główną Handlową oraz Uczelnię Łazarskiego, a także studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów przedsiębiorstw oraz zarządzania biznesem.

Posługuje się językiem angielskim oraz włoskim.

Specjalizuje się w prawie wspierającym biznes, tj. gospodarczym, spółek handlowych, restrukturyzacyjnym i upadłościowym oraz prawie rynku kapitałowego i własności intelektualnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze przedsiębiorców, w tym spółek notowanych na giełdzie. Doradzał przy zawieraniu międzynarodowych kontraktów handlowych, sporządzaniu prospektów emisyjnych, restrukturyzacjach przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie w zakładaniu spółek poza granicami Polski. Uczestniczył w licznych procesach sądowych i arbitrażowych oraz w postępowaniach toczących się przed krajowymi instytucjami kontrolnymi.

Praktyk prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego ze szczególnym uwzględnieniem pozycji prawnej i biznesowej dłużnika w toku takich postępowań.

Leszek Stankiewicz

Jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie kierunku finanse i bankowość. Ukończył również studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe na najwyższych stanowiskach menedżerskich, w tym blisko 10-letnie w branży budowlanej.

W latach 1995-1996 pracował jako referent ds. kredytów i pożyczek w Banku Pekao S.A. W roku 1996 objął stanowisko Naczelnika Wydziału Kredytów w Banku Ochrony Środowiska S.A. W 2020 roku został oddelegowany na czas określony jako przedstawiciel właściciela – BOŚ S.A. do pełnienia funkcji członka zarządu – Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych w Towarzystwie Inwestycyjno-Leasingowym EKOLEASING S.A. Od roku 2001 był członkiem zarządu ds. finansowych w spółce ASC Co Ltd. Sp. z o.o. oraz Dyrektorem Finansowym, prokurentem – Ascord Sp. z o.o. W 2003 roku objął stanowisko Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Finansowego w spółce CARGOFORTE Sp. z o.o. W latach 2010-2013 pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia S.A. W roku 2013 był Dyrektorem Finansowym oraz prokurentem w podmiocie Makarony Polskie S.A. Kolejno w latach 2012-2019 był Dyrektorem Finansowym w spółce Fundamental Group S.A. (poprzednio BUDNER S.A.), gdzie od roku 2015 był Wiceprezesem Zarządu, a od 2017 Wiceprezesem Zarządu/Dyrektorem Generalnym. Kolejno w latach 2014-2017 pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej w spółce Expo Mazury S.A. Od roku 2019 związany jest ze spółką Dom Development S.A., początkowo jako Zastępca Dyrektora Finansowego, a od marca 2021 roku jako Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Finansowy. Pełni również funkcję członka zarządu i Dyrektora Finansowego w Dom Construction Sp. z o.o.

Radca prawny Anna Stasiak

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Doświadczony praktyk z dziedziny prawa restrukturyzacyjnego oraz upadłościowego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z kompleksową obsługą prawno-biznesową podmiotów gospodarczych zagrożonych stanem niewypłacalności, w tym z zakresu tworzenia struktur organizacyjnych oraz finansowania przedsiębiorstw. Posiada również bogate doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem spraw gospodarczych, cywilnych i pracowniczych. Autorka publikacji obejmujących swoją tematyką zagadnienia prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego.

Krzysztof Piotrowski

Radca Prawny
Kwalifikowany Doradca Restrukturyzacyjny
Kancelaria Piotrowski i Wspólnicy

Kwalifikowany Doradca Restrukturyzacyjny, Radca Prawny, mediator. Właściciel renomowanej kancelarii Piotrowski i Wspólnicy. 

Ekspert prawa cywilnego, upadłościowego oraz restrukturyzacyjnego. Wykładowca na aplikacji radcowskiej OIRP. Członek American Bankruptcy Institute w Waszyngtonie oraz INSOL Europe. 

Wielokrotnie powoływany przez sądy upadłościowe do pełnienia funkcji nadzorcy, zarządcy, syndyka, kuratora. Prowadził liczne postępowania dot. Konsumentów oraz przedsiębiorców z branży budowlanej, farmaceutycznej, filmowej, motoryzacyjnej, poligraficznej, rolniczej, targowej, usługowej TSL, dziewiarskiej, handlowej oraz deweloperów, a także grup kapitałowych. 

Jako radca prawny doradzał m.in. w projektach budowlanych, w tym w zakresie największych inwestycji na krajowych drogach ekspresowych i autostradach, prowadząc m.in. spory dotyczące upadłości, a także inwestycjach w sektorze mieszkaniowym oraz living. 

Autor licznych publikacji branżowych. 

dr hab. prof. UWr Izabella Gil

Doktor habilitowany nauk prawnych. Profesor Uniwersytetu Wrocławskiego. Radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w reprezentowaniu przedsiębiorców. Wykładowca na szkoleniach dla aplikantów, radców prawnych, adwokatów, sędziów i prokuratorów. Specjalizuje się w szeroko rozumianym postępowaniu cywilnym, postępowaniach: upadłościowym, restrukturyzacyjnym oraz gospodarczym. Autorka wielu opracowań (monografii, komentarzy, artykułów) poświęconych tym dziedzinom.

Pracownik naukowo-dydaktyczny zatrudniony w Zakładzie Postępowania Cywilnego w Instytucie Prawa Cywilnego na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego – od 1.04.2016 r. na stanowisku prof. uczeni.
Wykonuje zawód radcy prawnego od 1997 r. w OIRP w Wałbrzychu.
Prowadzi wykłady szkoleniowe dla sędziów (rejonowych, okręgowych, apelacyjnych), asystentów sędziowskich oraz referendarzy sądowych prokuratorów, komorników sądowych, adwokatów, radców prawnych, aplikantów, państwowych inspektorów pracy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania upadłościowego.

Za działalność dydaktyczno-szkoleniową na rzecz aplikantów radcowskich i radców prawnych na mocy uchwały Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych z 24.05.2007 r. została nagrodzona srebrną odznaką „Zasłużony dla Samorządu Radców Prawnych” przez Krajową Izbę Radców Prawnych.

Zainteresowania badawcze: zagadnienia dotyczące szeroko rozumianego prawa procesowego cywilnego, w tym zwłaszcza postępowania zabezpieczającego i egzekucyjnego, a także postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych oraz prawo handlowe i gospodarcze.

Autorka monografii, komentarzy oraz licznych artykułów, a także podręczników z zakresu szeroko rozumianego postępowania cywilnego oraz postępowania upadłościowego (m.in. red. MERITUM. Prawo restrukturyzacyjne. Prawo upadłościowe, Warszawa, 2021; red. MERITUM. Postępowanie cywilne. Tom II. Postępowanie egzekucyjne, arbitrażowe i międzynarodowe, Warszawa, 2021; red. Regulacje służące usprawnieniu cywilnego postępowania rozpoznawczego/autorzy I. Gil, P. Gil, A. Borys, Warszawa, 2020; I.Gil. P.Gil. Dowodzenie w postępowaniu cywilnym, Warszawa, 2019. 

Zasady rekrutacji

4 edycja studiów – rekrutacja trwa do 15 września 2025 roku. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 roku.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

1. Egzamin z każdego przedmiotu w formie testu jednokrotnego wyboru oraz zagadnienia problemowego 2. Studium przypadku obejmujące zakres całych studiów wykonywane indywidualnie przez słuchaczy

Na ocenę końcową składają się oceny z poszczególnych przedmiotów z wagą po 10% oraz studium przypadku z wagą 50%.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego ** 
  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 
  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 
  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 
  • CV

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
OPŁATA REKRUTACYJNA

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Nurowska

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 900 zł każda) 7 800 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 510 zł każda) 7 020 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 7 300 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: 

Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl