Zarządzanie Rozwojem i Zmianą Ścieżki Kariery

Biznesowe i prawne aspekty restrukturyzacji i upadłości

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb niestacjonarny
Kasprzyk Monika kebs

O kierunku

Cel studiów

Stosunkowo szybki rozwój gospodarczy zachęca do podejmowania coraz bardziej ryzykownych decyzji inwestycyjnych. Z drugiej strony kryzys wywołany epidemią koronawirusa negatywnie odbił się na finansach konsumentów i przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że słowa upadłość i restrukturyzacja odmieniane są obecnie przez wszystkie przypadki. Wielu przedsiębiorców i prawników chce wykorzystać koniunkturę i próbuje swoich sił w tym obszarze. Wiedza na temat prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego wciąż nie jest jednak zadowalająca. 

Głównym celem studiów jest wzbogacenie rynku o prawdziwych ekspertów z tej dziedziny. Tak możemy określić osobę, która nie tylko zna przepisy, ale również umie odnaleźć się w rzeczywistości prawnej. Z tego powodu stawiamy głównie na praktykę, przekazując zainteresowanym tajniki restrukturyzacji i upadłości. Z nami dowiesz się, z czym rzeczywiście wiąże się pełnienie funkcji syndyka, zarządcy czy nadzorczy, jak w praktyce negocjować z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, jak ochronić kluczowe dla przedsiębiorstwa umowy, jak zabezpieczyć się przed restrukturyzacją i upadłością kontrahenta. W toku studiów zastosujemy różnorodne formuły: prelekcje, case studies, panele dyskusyjne. Gwarantujemy wysoki poziom przekazywanej wiedzy i praktyczne ujęcie zagadnień, a także możliwość nawiązania nowych relacji biznesowych.

Atuty kierunku

  • Poznasz od strony praktycznej tajniki postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego.
  • Będziesz umiał wybrać optymalną ścieżkę restrukturyzacyjną.
  • Dowiesz się jak uchronić zarząd przed odpowiedzialnością karną i cywilną.
  • Nauczysz się dochodzić wierzytelności w restrukturyzacji i upadłości.
  • Dowiesz się, jakie uprawnienia i obowiązki mają uczestnicy postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych i jak z nich efektywnie korzystać.
  • Będziesz potrafił zabezpieczyć się przed restrukturyzacją i upadłością kontrahenta.
  • Nauczysz się konstruować najistotniejsze pisma w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym – wnioski, plany restrukturyzacyjne, sprawozdania z działalności i rachunkowe, listy wierzytelności, plany podziału.
  • Zdobędziesz umiejętność czytania sprawozdań finansowych, bilansów i innych dokumentów księgowych.
  • Zobaczysz, jak powinna wyglądać współpraca doradców restrukturyzacyjnych, dłużnika, wierzycieli i sądu.
  • Zdobędziesz wiedzę niezbędną do egzaminu na licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
  • Nawiążesz nowe relacje biznesowe.

Adresaci studiów

Ofertę kierujemy do osób prowadzących działalność gospodarczą, członków zarządów, członków rad nadzorczych, właścicieli przedsiębiorstw, ogólnie osób związanych z biznesem, a także do doradców restrukturyzacyjnych oraz kandydatów do uzyskania licencji doradcy restrukturyzacyjnego. Zachęcamy do udziału w zajęciach nie tylko osoby początkujące, ale również mające doświadczenie na rynku. Dzięki merytorycznej kadrze, z pewnością każdy będzie mógł pozyskać wartościowe, a przede wszystkim praktyczne informacje i wskazówki.

Studia przeznaczone są również dla absolwentów prawa, w szczególności tych, którzy podejmują się reprezentacji dłużników oraz wierzycieli w procesie restrukturyzacji i upadłości lub zamierzają pełnić funkcje w zarządach spółek. Oferta powinna również zaciekawić radców prawnych i adwokatów chcących być specjalistami w tej trudnej i wciąż niszowej dziedzinie - w toku studiów będzie przekazywana wiedza praktyczna.

Zapraszamy również pracowników służb, urzędników, prawników wewnętrznych czy pracowników instytucji finansowych, a także osoby zainteresowane tematyką studiów. Każdy podmiot może bowiem znaleźć się w pozycji wierzyciela albo dłużnika w ramach upadłości czy restrukturyzacji.

Studia skierowane są zarówno do osób pracujących w sektorze prywatnym, jak również w sektorze publicznym.

info

Kierownik studiów

dr Rafał Żebrowski
Edyta Dzielińska
Sędzia Edyta Dzielińska

Zastępca Kierownika studiów

W latach 2005 – 2011 prokurator, a w tym w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie Wydział VI ds. Przestępczości Zorganizowanej oraz Wydział V Śledczy. W latach 2011 – 2017 sędzia wydziałów karnych Sądu Rejonowego dla Warszawy Śródmieścia i do Sądu Rejonowego dla Warszawy – Woli. W latach 2014 - 2019 sędzia Sądu Rejonowego dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, X Wydział ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, a tym Przewodnicząca X Wydziału Gospodarczego ds. upadłościowych i restrukturyzacyjnych Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie. Okresowo delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości do Departamentu Legislacyjnego Prawa Cywilnego. Od 2019 roku delegowana do Sądu Okręgowego w Warszawie do wydziałów IV Cywilnego oraz XIII Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Od 2018 roku Komisarz Wyborczy w Płocku. Od 2019 roku członek komisji egzaminacyjnych ds. aplikacji i radcowskiej przy Ministrze Sprawiedliwości oraz członek komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminów adwokackich i radcowskich.

Praktyk prawa upadłościowego ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności doradców restrukturyzacyjnych oraz zagadnień prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w toku postepowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych.

Korzyści dla słuchaczy - co zyskujesz

Dzięki ukończeniu studiów stajesz się pożądanym na rynku ekspertem w dziedzinie restrukturyzacji i upadłości. Znasz tajniki przepisów, których interpretacja sprawia praktykom i sądom wiele trudności. Orzecznictwo w tym obszarze nie jest bowiem rozwinięte, a więc prawdziwi specjaliści wciąż mają szanse je kształtować. Ponadto, będąc absolwentem naszych studiów wiesz, jak te przepisy stosować w praktyce - czyli jak odnaleźć się w procedurze upadłości i restrukturyzacji. Dzięki nam nabywasz również wiedzę i umiejętności z dziedzin pokrewnych – prawa procesowego, cywilnego, podatkowego, pracy czy też ekonomii, finansów, zarządzania i komunikacji. Nauczysz się wpływać na bieg procesu restrukturyzacji i upadłości w sposób nie opisany w przepisach, komunikować z dłużnikami i wierzycielami oraz zarządzać sytuacją kryzysową. Dowiesz się jak chronić przedsiębiorstwo doprowadzając do korzystnego zakończenia restrukturyzacji i upadłości. Zdobędziesz wiedzę niezbędną do zdania egzaminu na licencję doradcy restrukturyzacyjnego. Poznasz wybitnych specjalistów i nawiążesz nowe relacje biznesowe.

Perspektywa zawodowa

Po ukończeniu studiów:

  • Będziesz dysponować wystarczającym zasobem wiedzy i umiejętności, aby przystąpić do na licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
  • Jeśli jesteś już doradcą restrukturyzacyjnym – bez problemu poradzisz sobie piastując funkcję syndyka, zarządcy czy nadzorcy sądowego.
  • Jeśli nie planujesz zostać doradcą restrukturyzacyjnym – zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystasz pracując na stanowisku prawnika czy ekonomisty obsługującego podmioty niewypłacalne czy zagrożone niewypłacalnością, a także ich wierzycieli.
  • Jeśli wiążesz swoją karierę z wymiarem sprawiedliwości – będziesz dysponować wiedzą i umiejętnościami, aby orzekać w wydziałach gospodarczych do spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych.
  • Jeśli jesteś lub planujesz być członkiem zarządu – nauczysz się przeprowadzić swoje przedsiębiorstwo przez proces restrukturyzacji bez narażania siebie i innych członków zarządu na odpowiedzialność.

Program

Ramowy program

1. Przed upadłością i sądową restrukturyzacją

TEORIA

  • Identyfikacja zagrożenia niewypłacalnością
  • Monitorowanie zadłużenia i zarządzanie zobowiązaniami 
  • Wybór drogi – restrukturyzacja czy upadłość? 

PRAKTYKA

  • Analiza i ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i konsumenta 
  • Czytanie sprawozdań finansowych 
  • Tworzenie planów naprawczych 

2. Postępowanie upadłościowe 

TEORIA

  • Postępowanie o ogłoszenie upadłości i ogłoszenie upadłości 
  • Zabezpieczenie majątku dłużnika 
  • Skutki ogłoszenia upadłości co do upadłego, jego majątku i zobowiązań 
  • Pre pack 
  • Likwidacja majątku dłużnika 
  • Zakończenie postępowania upadłościowego 
  • Upadłość konsumencka 
  • Szczególne postępowania upadłościowe

PRAKTYKA

  • Tworzenie wniosku o ogłoszenie upadłości 
  • Tworzenie planu likwidacyjnego 
  • Tworzenie listy wierzytelności i planu podziału 
  • Przygotowywanie pism procesowych i dokumentów występujących w toku postępowania 
  • Rozwiązywanie zadań problemowych

3. Postępowanie restrukturyzacyjne

TEORIA

  • Rodzaje postępowań restrukturyzacyjnych 
  • Postępowanie o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego 
  • Zabezpieczenie majątku dłużnika 
  • Pomoc publiczna 
  • Skutki otwarcia poszczególnych postępowań restrukturyzacyjnych
  • Układ 
  • Szczególne postępowania restrukturyzacyjne 

PRAKTYKA

  • Wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego 
  • Tworzenie i realizacja planu restrukturyzacyjnego 
  • Tworzenie spisu wierzytelności 
  • Przygotowywanie pism procesowych oraz dokumentów nadzorcy sądowego i zarządcy 
  • Rozwiązywanie zadań problemowych 

4. Zagadnienia prawne, podatkowe i procesowe związane z upadłością i restrukturyzacją 

TEORIA

  • Przepisy procesowe dotyczące postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego 
  • Postępowanie sądowe z udziałem nadzorcy, zarządcy i syndyka 
  • Bezskuteczność czynności prawnych dłużnika 
  • Zagadnienia prawa pracy i ubezpieczeń społecznych 
  • Upadłość i restrukturyzacja a podatki 
  • Odpowiedzialność zarządcy, nadzorcy, syndyka 
  • Zakaz prowadzenia działalności gospodarczej 

PRAKTYKA

  • Wnioski i pozwy dotyczące nieważności i bezskuteczności czynności prawnych 
  • Egzekucja należności dłużnika 
  • Analiza orzecznictwa i praktyki sądów restrukturyzacyjnych i upadłościowych

5. Zarządzanie, ekonomia, komunikacja, współpraca 

TEORIA

  • Zarządzanie majątkiem dłużnika i upadłego 
  • Koszty postępowania i zobowiązania masy upadłości
  • Obowiązki sprawozdawcze 
  • Rada wierzycieli – komunikacja i współpraca 
  • Zasady współpracy nadzorcy/zarządcy/syndyka z sądem 

PRAKTYKA

  • Współpraca doradców restrukturyzacyjnych, radców prawnych i adwokatów 
  • Współpraca dłużnik/upadły – nadzorca/zarządca/syndyk 
  • Prowadzenie negocjacji wierzyciel-dłużnik –
  • Tworzenie sprawozdań finansowych
  • Doradca restrukturyzacyjny – PR, reklama, komunikacja, media

Organizacja zajęć

Zjazdy weekendowe plus zajęcia online. Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu: 

  • soboty- 8.45 - 15.45
  • niedziele- 8.45 - 15.45

Terminy zjazdów w semestrze 1

Pragniemy poinformować, że około 40% zajęć będzie realizowanych w formule on-line.

29.10.2022-30.10.2022

12.11.2022-13.11.2022

10.12.2022 - 11.12.2022 online

14.01.2023 - 15.01.2023 online

04.02.2023-05.02.2023

25.02.2023-26.02.2023

 

Społeczność

Sędzia Stanisław Gurgul

Sędzia Sądu Apelacyjnego w Poznaniu w stanie spoczynku. Pełnił obowiązki sędziego w Izbie Cywilnej Sądu Najwyższego orzekając między innymi w sprawach z obszaru prawa cywilnego, prawa pracy oraz praca handlowego i upadłościowego.

W latach 1970-2008 był wielokrotnie delegowany do pracy w Ministerstwie Sprawiedliwości, gdzie pełnił obowiązki głównego specjalisty, wizytatora oraz naczelnika wydziału. W 2008 roku zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości został powołany w skład członków Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu dla osób ubiegających się o licencję syndyka. a

Związany z Ogólnopolską Federacją doradców restrukturyzacyjnych i Syndyków od początku istnienia jako wykładowca oraz autor materiałów szkoleniowych oraz licznych  opracowań i ekspertyz. Jest ekspertem  INSO -  Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego Instytutu Allerhanda zajmującej się interdyscyplinarnymi badaniami nad prawem upadłościowym oraz restrukturyzacyjnym.

Jest specjalistą z zakresu prawa upadłościowego i układowego. Wybitny znawca przedmiotu, doświadczony praktyk; autor m.in.: „Prawo upadłościowe i naprawcze. Komentarz” (wyd. 9, 2013), „Upadłość spółdzielni mieszkaniowej, dewelopera i towarzystwa budownictwa społecznego. Komentarz” (2012) oraz licznych artykułów opublikowanych m.in. w „Monitorze Prawniczym” i „Monitorze Prawa Handlowego”. Autor Dużego Komentarza Becka „Prawo upadłościowe. Prawo restrukturyzacyjne. Komentarz z Aneksem omawiającym ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców” aktualizowanego co roku.

Edyta Dzielińska
Sędzia Edyta Dzielińska

Zastępca Kierownika studiów

W latach 2005 – 2011 prokurator, a w tym w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie Wydział VI ds. Przestępczości Zorganizowanej oraz Wydział V Śledczy. W latach 2011 – 2017 sędzia wydziałów karnych Sądu Rejonowego dla Warszawy Śródmieścia i do Sądu Rejonowego dla Warszawy – Woli. W latach 2014 - 2019 sędzia Sądu Rejonowego dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, X Wydział ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, a tym Przewodnicząca X Wydziału Gospodarczego ds. upadłościowych i restrukturyzacyjnych Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie. Okresowo delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości do Departamentu Legislacyjnego Prawa Cywilnego. Od 2019 roku delegowana do Sądu Okręgowego w Warszawie do wydziałów IV Cywilnego oraz XIII Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Od 2018 roku Komisarz Wyborczy w Płocku. Od 2019 roku członek komisji egzaminacyjnych ds. aplikacji i radcowskiej przy Ministrze Sprawiedliwości oraz członek komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminów adwokackich i radcowskich.

Praktyk prawa upadłościowego ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności doradców restrukturyzacyjnych oraz zagadnień prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w toku postepowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych.

KP
Radca prawny Krzysztof Proć

Od 2019 roku radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Certyfikowany mediator. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posługuje się językiem angielskim oraz rosyjskim.

Specjalista od sporów sądowych. Ekspert prawa cywilnego, w szczególności zagadnień dotyczących bezskuteczności czynności prawnych oraz dóbr osobistych. Jako główny prawnik uczestniczył w procesach, które kończyły się zwrotem do mas upadłości składników z niej bezskutecznie wyprowadzonych o wartości przeszło 100 milionów złotych (m.in. centrum handlowe). W sprawach ze skargi pauliańskiej reprezentuje klientów również przed Sądem Najwyższym.

Pracę zawodową i hobby łączy będąc specjalistą z dziedziny prawa ruchu drogowego. Jest autorem poradnika dla kierowców oraz artykułów publicystycznych z tej dziedziny.

Sędzia Łukasz Grzechnik

Sędzia Sądu Rejonowego dla m. s.t Warszawy w Warszawie, od 2018 r. orzekający w sprawach upadłościowych i restrukturyzacyjnych, od 2021 r. pełni funkcję Przewodniczącego Wydziału.

Dr Piotr Kedzieerski_sedzia
dr Piotr Kędzierski

Sędzia Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie w Wydziale XVIII Gospodarczym ds. upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Doktor nauk prawnych.
Wykładowca akademicki, prelegent na konferencjach naukowych. Autor i współautor publikacji z zakresu prawa spółek oraz prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, m.in. monografii pt. Powstanie i rejestracja sp. z o. o., której umowę zawarto przy użyciu wzorca umowy (spółki s-24), wyd. CH Beck 2019 oraz metodyki pt. Metodyka postępowania przedsiębiorcy w sprawach wierzytelności przeterminowanych pod red. P. Banasika i S. Morawskiej, wyd. CH Beck 2021.

Anna Więzowska
Radca prawny Anna Więzowska

Radca prawny, pełni funkcję prokurenta i Dyrektora Działu Prawnego w jednej z wiodących spółek w branży budowlanej, notowanej na GPW, koordynuje pracę działów prawnych w grupie kapitałowej, zasiada w radach nadzorczych spółek zależnych. 
Ukończyła Akademię Spółek w Szkole Głównej Handlowej, Podyplomowe Studium Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim oraz Prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Wielokrotnie reprezentuje wierzycieli w postępowaniach upadłościowych oraz pełni funkcję przewodniczącego Rady Wierzycieli, w tym kieruje pracą Radą Wierzycieli w jednej z największych upadłości jakie zostały ogłoszone w 2020 roku.  

Katarzyna Joanna Uszak

Radca prawny, Doradca Restrukturyzacyjny.

Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego (1994 r.), aplikacji radcowskiej w Szczecinie (1997 r.) oraz studiów podyplomowych z zakresu Prawa upadłościowego na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, prowadząca działalność w ramach własnej Kancelarii.

Od 2003 roku Doradca Restrukturyzacyjny (nr licencji Ministra Sprawiedliwości nr 156), syndyk i nadzorca w przeszło 200 postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych (w tym postępowaniach konsumenckich), współpracująca głównie z Sądem Rejonowym dla m. st. Warszawy, XVIII i XIX Wydziałem Gospodarczym ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych oraz sądami na terenie kraju. Ekspert w zakresie upadłości deweloperów – jako syndyk wielokrotnie kontynuowała z powodzeniem przedsięwzięcia deweloperskie, w tym również uzyskując finansowanie inwestycji już na etapie upadłości.

Uczestnik wielu szkoleń zawodowych oraz konferencji. Wykładowca z zakresu Prawa Upadłościowego i Prawa Restrukturyzacyjnego w ramach szkoleń dla aplikantów Izby Notarialnej w Warszawie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

 

 

Marcin Kubiczek
Marcina Kubiczek

Starszy Wspólnik i Szef Praktyki Prawa Upadłościowego butikowej Kancelarii Kubiczek Michalak Sokół, kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, ekonomista.

Zaangażowany w różnych rolach w szereg postępowań upadłościowychi restrukturyzacyjnych spółek z wielu branż. Doradza zarządom spółek giełdowychw zakresie zarządzania kryzysowego, a także restrukturyzacji i upadłości. Uczestniczył w inauguracyjnych pre-packach w Polsce; pełnił funkcję nadzorcy sądowego w pierwszym prawomocnie zatwierdzonym układzie w branży OZE, a także nadzorcy układu w jednym z największych postępowań restrukturyzacyjnych w Polsce. Pełni funkcję syndyka masy upadłości dużej instytucji finansowej, a także zarządcy i nadzorcy spółek z wielu branż.

Biegły sądowy z zakresu wyceny przedsiębiorstw i niewypłacalności, a także odpowiedzialności karnej menedżerów na liście prowadzonej przez prezesa Sądu Okręgowego w Gliwicach, biegły skarbowy na obszarze właściwości Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, kurator sądowy w sprawach gospodarczych. Specjalizuje się m.in. w ustalaniu momentu materializacji niewypłacalności w spółkach prawa handlowego, a także w eksperckiej ocenie decyzji zarządczych i szacowaniu szkody wierzycieli. Opinie sądowe i eksperckie Marcina Kubiczka wykorzystywane są w skomplikowanych postępowaniach cywilnych i karnych, począwszy od licznych spraw o zapłatę na podstawie art. 299 KSH, a kończąc na postępowaniach karnych z art. 286 KK, 296 KK, a także 300-302 KK.

Członek American Bankruptcy Institute w Waszyngtonie oraz Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych. Wykładowca uczelni wyższych na studiach podyplomowych z zakresu prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego. Autor licznych artykułów z zakresu restrukturyzacji i upadłości. Jest współautorem raportu o funkcjonowaniu przygotowanej likwidacji w Polsce, autorem artykułów branżowych oraz prelegentem licznych wydarzeń szkoleniowych związanych z niewypłacalnością.

 

Aleksander Wlezień

Absolwent Wydziału Bankowości i Finansów Szkoły Głównej Handlowej.

Posiada 20 lat doświadczenia w zakresie M&A, zarządzania finansami, finansowania przedsiębiorstw, restrukturyzacji, doradztwa finansowego i transakcji fuzji i przejęć. Od 2010 roku wpisany na listę licencjonowanych doradców restrukturyzacyjnych Ministerstwa Sprawiedliwości.

Operating Partner/ Investment Director w CVI Domu Maklerskim Sp. z o.o będącym niezależną firmą inwestycyjną kontynuującą działalność Credit Value Investments mającym pozycję lidera w pozabankowym finansowaniu przedsiębiorstw w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Radca prawny Karol Tatara

Radca Prawny, Kwalifikowany Doradca Restrukturyzacyjny (Licencja Ministra Sprawiedliwości nr 682).
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz School of American Law organizowanej przez The Catholic University of America w Waszyngtonie wraz z WPiA UJ. Specjalizuje się w zakresie prawa upadłościowego oraz restrukturyzacyjnego. Doradzał w pierwszej przeprowadzonej w Polsce przygotowanej likwidacji (pre-pack), a także szeregu kolejnych tego rodzaju operacji, które są specjalnością Kancelarii. Uczestniczy także – w rozmaitych rolach – we wszystkich dostępnych po 01.01.2016 r. postępowaniach restrukturyzacyjnych (postępowanie sanacyjne, układowe, przyspieszone postępowanie układowe, postępowanie o zatwierdzenie układu).

Wiceprzewodniczący INSO – Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego Instytutu Allerhanda w Krakowie oraz Członek INSOL Europe – międzynarodowej organizacji zrzeszającej praktyków i teoretyków prawa upadłościowego. Prodziekan Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych ds. Legislacji. Ekspert zewnętrzny wchodzący w skład Zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości do opracowania projektu zmian prawa restrukturyzacyjnego w związku z wdrożeniem Dyrektywy 2019/1023. Ekspert Banku Światowego w zakresie prawnych aspektów niewypłacalności w raporcie Doing Business.

Gościnny wykładowca z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego oraz prowadzący zajęcia dla aplikantów z tego zakresu.

W uznaniu zaangażowania w restrukturyzację spółki giełdowej Miraculum S.A. został przez Rzeczpospolitą uznany za Najlepszego Prawnika Przedsiębiorstwa 2011.

Od roku 2015 r. otrzymuje indywidualną rekomendację w kategorii prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego w Rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej, jak również otrzymał rekomendację w międzynarodowym rankingu Who’s Who Legal, a także w band 4 Restructuring / Insolvency rankingu Chambers Europe 2020 oraz 2021.

Zasady rekrutacji

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

I edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2022 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2022 roku.*

1. Egzamin z każdego przedmiotu w formie testu jednokrotnego wyboru oraz zagadnienia problemowego 2. Studium przypadku obejmujące zakres całych studiów wykonywane indywidualnie przez słuchaczy

Na ocenę końcową składają się oceny z poszczególnych przedmiotów z wagą po 10% oraz studium przypadku z wagą 50%

  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)** 
  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 
  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 
  • kopia dowodu wpłaty wpisowego 
  • CV

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny, i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.

Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych / MBA w Polsce: kliknij TU

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
OPŁATA REKRUTACYJNA

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3600 zł każda) 7200 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 240 zł każda) 6 480 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się) 6900 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl