Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna

Skuteczne prowadzenie i facylitacja spotkań i warsztatów biznesowych

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Tryb stacjonarny,
W tygodniu
20.01 - 21.01.2025

O szkoleniu

Cele szkolenia / dlaczego warto / atuty szkolenia

Facylitacja to praktyka bycia uważnym na proces i na cel, która nie tylko skupia się na narzędziach i zadaniach, ale uwzględnia także relacje, emocje i komunikację między uczestnikami procesu. Dlatego każdy, kto jest odpowiedzialny za planowanie, a następnie prowadzenie spotkań, powinien dysponować konkretną wiedzą i umiejętnościami, jak robić to jak najefektywniej.

Facilitas po łacinie oznacza łatwość i to najpewniejsze skojarzenie z facylitacją, której celem jest właśnie ułatwienie uczestnikom (grupie warsztatowej, zespołowi na spotkaniu) przejście procesu i dojście do wspólnie ustalonego celu. Co więcej, facilitas to nie tylko ułatwienie, a również przyjacielskość - dbanie o satysfakcję uczestników z czasu spędzonego wspólnie na danym zadaniu. To jeden ze środków do zwiększenia efektywności pracy grupowej. Jeśli współpracuje nam się w dobrej, przyjaznej atmosferze, a zadania, które wykonujemy przynoszą określony efekt, będziemy chcieli kontynuować pracę w taki sposób.

Podczas szkolenia poznasz praktyczne techniki i taktyki, jak efektywnie planować spotkania, angażująco je prowadzić i zarządzać trudnymi sytuacjami.

Partner merytoryczny

Nauczysz się

  • Jak skutecznie planować spotkania (dobór uczestników, formatu i agendy spotkania).
  • Jakie narzędzia i techniki możesz stosować, by lepiej zarządzać uwagą i zaangażowaniem uczestników.
  • Jak zarządzać trudnymi sytuacjami na spotkaniach i warsztatach.

Zmienisz

  • Sposób planowania spotkań ze swoim zespołem i/lub klientami.
  • Sposób, w jaki przygotowujesz się do spotkań i warsztatów (planowanie agendy, projektowanie harmonogramu, monitorowanie efektywności)
  • Sposób prowadzenia spotkań i warsztatów tak, by na bieżąco reagować na potrzeby swoich uczestników i osiągać zaplanowane cele.

Otrzymasz

  • Praktyczną listę narzędzi digital, z których możesz skorzystać na spotkaniach stacjonarnych, online i hybrydowych,
  • Dostęp do inspiracji i konkretnych narzędzi, które możesz zaadaptować na potrzeby swoich szkoleń i warsztatów.
  • Możliwość sprawdzenia siebie w praktyce podczas różnorodnych ćwiczeń i warsztatów podczas szkolenia.

Adresaci szkolenia

  • liderzy, managerowie i koordynatorzy zespołów, którzy regularnie organizują i prowadzą spotkania w firmie,
  • project managerowie, product ownerzy, SCRUM masterzy i wszystkie osoby, niezależnie od roli, które regularnie organizują spotkania i warsztaty,
  • trenerzy, konsultanci i facylitatorzy, którzy prowadzą szkolenia i warsztaty tematyczne - wewnątrz organizacji i/lub dla klientów zewnętrznych,
  • nauczyciele, edukatorzy, wykładowcy, pracownicy uczelni i osoby prowadzące zajęcia dla dorosłych.
info

Program

  • Czym facylitator różni się od konsultanta, trenera, coacha czy scrum mastera?
  • Trzy etapy facylitacji - przed, w trakcie i po spotkaniu,
  • Big idea spotkania - jak dobrać format spotkania do jego celu? Przegląd możliwych formatów i scenariuszy spotkań z podziałem na typy spotkań.
  • Schematy planowania spotkań w zależności od wybranych zmiennych (cel, format, długość, uczestnicy). Model IDOARRT.
  • Etap „przygotowanie” - jak przygotować się do zaprojektowania spotkania - dobór formy, uczestników, czasu, agendy i innych komponentów
  • Etap „przed spotkaniem” - jak przygotować i wdrożyć uczestników spotkania, jak zwiększyć efektywność spotkania jeszcze przed jego rozpoczęciem.
  • Ćwiczenie indywidualne - zaprojektowania scenariusza spotkania w narzędziu do planowania.
  • Przegląd najpopularniejszych błędów w projektowaniu pomysłu i formy spotkania. Analiza przypadków.
  • Jak dobrać ćwiczenia i taktyki angażowania uczestników spotkania - formy współpracy grupowej i indywidualnej, energizery, ice-breakery i retrospektywy.
  • Ćwiczenie grupowe - rozbudowanie scenariusza o formy współpracy i zaangażowania uczestników spotkania.
  • Etap „w trakcie spotkania” - przegląd taktyk i funkcji, które mogą pomóc facylitatorowi zapewnić nie tylko wysokie skupienie uczestników, ale i ich efektywność pracy.
  • Elementy w trakcie spotkania, na które prowadzący musi zwrócić uwagę - TOV, kontrakt, dbanie o czas, balans energetyczny na spotkaniu.
  • Time-keeping - jak planować harmonogram, lepiej zarządzać czasem i dbać o bufor czasowy.
  • Jak rozpocząć spotkanie i zadbać o odpowiednie wdrożenie uczestników, a także ich komfort i wysoki poziom atencji.
  • Jak zaangażować członków spotkania - dynamika grupy, taktyki i ćwiczenia angażowania uczestników.
  • Jak dobrać narzędzia i aplikacje, które mogą wspomóc spotkania stacjonarne / hybrydowe / zdalne w prowadzeniu angażujących i efektywnych spotkań (m.in. quizy, testy i grywalizacja)
  • FAQ - przejście w sposób interaktywny przez omówienie wyzwań i sytuacji kryzysowych (omówione problemy to m.in. nieangażujący się uczestnicy, dominujący uczestnicy, brak czasu, konieczność zmiany formuły spotkania w trakcie, nieefektywne spotkanie). Praca w formie scenek, gdzie uczestnicy będą wspólnie przechodzić przez wybrane wyzwania, a następnie zostanie to podsumowane przez grupę i uzupełnione dobrymi praktykami i wskazówkami od facylitatora spotkania.
  • Etap „po spotkaniu” - na jakie elementy podsumowania i zakończenia spotkania zwrócić uwagę, jak zwiększyć efektywność warsztatów z zespołem.
  • Sesja Q&A - sesja pytań i odpowiedzi.

Czas trwania szkolenia

2 dni (12 h dydaktycznych) w godz. 10.00-16.00

Formuła stacjonarna na terenie Uczelni.

Podczas zajęć zapewnimy Państwu przerwę kawową oraz dwudaniowy obiad z opcją wegetariańską do wyboru.

Czas trwania: 2 dni (12 h dydaktycznych)* 

* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut 

Termin szkolenia

20-21 styczeń 2025 r.

Trenerka

Martyna Tarnawska

Digital Innovation Lead w Socjomanii

Entuzjastka świata digital i nowych technologii, trener, facylitator i project manager. Od 2015 roku projektuje procesy rozwojowe, produkty i usługi; facylituje warsztaty innowacji w metodyce Service Design i korzysta z narzędzi Design Thinking w codziennej pracy. Wyróżniona w rankingu TOP 25 Mistrzyń LinkedIn według Forbes Women Polska.

Przeprowadziła +1000 godzin szkoleniowych i warsztatowych z zakresu service design, design thinking, trendów w digitalu, content marketingu i marketingu internetowego. Posiada wysokie umiejętności w zakresie wystąpień publicznych, facylitacji i projektowania warsztatów dla różnych grup odbiorców.

Przygotowuje audyty komunikacji, trendów i usług klientów, a także strategie procesów zmiany i transformacji w organizacji. Specjalizuje się w trendach i innowacjach, budowaniu strategii marki, produktów i usług. Na podstawie doświadczenia zdobytego w projektach konsultingowych i strategicznych jest w stanie zapewnić klientom kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia nowych rozwiązań komunikacyjnych, produktowych i procesowych. Ma szerokie doświadczenie w konsultingu dla klientów z branży wydawniczej, edukacyjnej, FMCG, fashion&beauty. Realizowała projekty strategiczne, komunikacyjne, konsultingowe czy szkoleniowe dla takich marek jak: PKO BP, DHL, EY, HPE, Orange, TESCO, Ringier Axel Springer Polska, Canpack, T-Mobile, Lafarge, Wydawnictwo Znak, Uniwersytet Warszawski, Gerda, Oriflame czy Kupiec.

Absolwentka programu Digital Management (Hyper Island, London). Posiada międzynarodową akredytację Service Design Network - Accredited Service Design Professional od 2020 roku. Wykładowca studiów magisterskich i podyplomowych na uczelni SWPS w Warszawie, Uniwersytetu Jagiellońskiego, AGH i WSE w Krakowie, Collegium Da Vinci w Poznaniu (tematyka: digital marketing, digital trends, design thinking, social media, employer branding, user generated content). Współautorka książki „Service Design po polsku” (nowe wydanie), założycielka społeczności TRANSFORMersi dla liderów zmiany i inicjatorka konferencji #PracaHybrydowa.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Monika Kasprzyk

Opłaty

* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami

Tabela opłat
Cena szkolenia 2500 zł brutto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 2250 zł brutto (stawka zw. z VAT)*

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.