Zarządzanie praktyką weterynaryjną

Zarządzanie praktyką weterynaryjną

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb niestacjonarny
Broszura
Kontakt
Pastuszka Agnieszka
Opiekun kierunku
Agnieszka Szczepańczyk
O kierunku

Jesteśmy online ready. W razie konieczności każde zajęcia z pierwszego semestru jesteśmy w stanie poprowadzić w formule online.

Założeniem studiów jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie menedżerów do pracy i rozwiązywania problemów z zakresu zarządzania praktyką weterynaryjną (zakład leczniczy dla zwierząt), a szczególny nacisk jest położony na problemy o charakterze marketingowym na branżowym rynku weterynaryjnym. Celem studiów jest wykształcenie umiejętności potrzebnych do sprawnego i efektywnego zarządzania praktyką weterynaryjną uwzględniających dynamicznie rosnący i zmieniający się rynek.

Atuty kierunku
1
Pierwszy tego rodzaju kurs w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej

Oferowane studia podyplomowe są pierwszym tego rodzaju kursem w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Program został opracowany i sprofilowany na praktyczną stronę działania w branży usług lekarsko-weterynaryjnych. Wykładowcy prezentują najnowsze zdobycze wiedzy i praktyki oraz możliwości ich wykorzystania w szeroko pojętym zarządzaniu firmą jaką jest praktyka weterynaryjna.

Partnerzy
Adresaci studiów

Uczestnikami studiów mogą być osoby pełniące funkcje decyzyjne w zakładach leczniczych dla zwierząt, menedżerowie, właściciele jak i pracownicy praktyk weterynaryjnych lub osoby przygotowujące się do pełnienia takich funkcji, jak również osoby prowadzące własne przedsiębiorstwa pragnące wzbogacić i odświeżyć posiadaną wiedzę. Oferta skierowane jest do absolwentów studiów wyższych (tytuł zawodowy):

  • inżynier,
  • lekarz weterynarii,
  • magister
  • licencjat.

 

figury
Kierownik studiów
dr Robert Karczmarczyk

Lekarz weterynarii, doktor nauk weterynaryjnych, absolwent Wydziału Medycyny Weterynaryjnej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, studia podyplomowe na kierunku „Marketing” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu Adiunkt w Katedrze Epizootiologii z Kliniką Ptaków i Zwierząt Egzotycznych w Zakładzie Chorób Zakaźnych Zwierząt i Administracji Weterynaryjnej.

Autor licznych publikacji z zakresu zarządzania i marketingu w zakładzie leczniczym dla zwierząt w czasopismach weterynaryjnych („Życie Weterynaryjne”, „Magazyn Weterynaryjny”, „Weterynaria w Praktyce”, Weterynaria w Terenie”) poruszających praktyczne rozwiązania dla firmy jaką jest praktyka weterynaryjna, Autor wielu publikacji z zakresu etyki zawodowej lekarza weterynarii poruszających aspekty łączące finanse, świadczenie usług, etykę zawodową zawodu zaufania publicznego.

Kierownik oraz autor programu obowiązkowego na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej we Wrocławiu przedmiotu w opracowaniu autorskim „Marketing w praktyce lekarza weterynarii” oraz przedmiotu fakultatywnego „Zarządzanie zakładem leczniczym dla zwierząt” jak również przedmiotu „Etyka zawodowa lekarza weterynarii”. Zajęcia prowadzone w języku polskim i angielskim dla studentów zagranicznych.

Doświadczenie zdobyte również w czasie pełnienia funkcji prodziekana wydziału ds. współpracy z zagranicą i studiów anglojęzycznych dwóch kadencji (2008-2012 i 2012-2016)

Pełnienie funkcji prezesa Dolnośląskiej Rady Izby Lekarsko-Weterynaryjnej III kadencji i wiceprezesa ds. współpracy z zagranicą Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej (III kadencja) oraz funkcji wiceprezesa Dolnośląskiej Rady Izby Lekarsko-Weterynaryjnej (cztery kadencje, w tym obecna)

Konsultant i doradca w zakresie zarządzania i marketingu licznych zakładów leczniczy dla zwierząt.

Organizator i wykonawca licznych szkoleń dla lekarzy weterynarii oraz menedżerów praktyk weterynaryjnych w ramach grupy „Vetbiznes”.

Wykonawca raportu o Wydziale Medycyny Weterynaryjnej celem uzyskania certyfikacji jakości nauczania na kierunku weterynaria we Wrocławiu dla Stowarzyszenia ds. Oceny

Jakości Kształcenia na Wydziałach Medycyny Weterynaryjnej w Europie (EAEVE) w roku 2014. Wynik pozytywny. Powyższy standard obowiązuje tylko w zakresie kształcenia na kierunku weterynaria w Europie.

Co zyskujesz

Zdobyta wiedza pozwala na odkrycie i rozwijanie najlepszych cech pracowników oraz na dostosowanie oferty usług, kanałów komunikacyjnych i dotarcie do właściwej grupy klientów. Specyfika pracy na rynku usług w zawodzie zaufania publicznego wymaga szczególnego podejścia i unikatowej wiedzy.

Nasze studia podyplomowe dostarczają niezbędnych umiejętności koniecznych by pogodzić misję, cele biznesowe, zmienne środowisko pracowników, oraz wymagania ulegającego ciągłym przemianom otoczenia rynkowego.

Perspektywa zawodowa

Dynamicznie rozwijające się praktyki weterynaryjne wymagają nowoczesnego podejścia w dziedzinie zarządzanie opartego na rzetelnej wiedzy i praktyce z uwzględnieniem specyfiki pracy ze zwierzętami, a właściwie z ich właścicielami oraz pracownikami zakładów leczniczych dla zwierząt. Wykształcony menedżer posiadający wiedzę dostosowaną do potrzeb rynku ma możliwość pełnego wykorzystania potencjału pracowników oraz szans rynkowych dla zakładu leczniczego dla zwierząt. Obecnie pełnienie wielu funkcji przez lekarza weterynarii (właściciel, kierownik, lekarz i osoba decyzyjna) wymaga zdobycia odpowiedniej wiedzy, kompetencji i umiejętności. Tworzy się nowa grupa menedżerów pracujących w praktykach weterynaryjnych.

Program

Zajęcia integracyjne i wprowadzające

Blok ogólny

  • Podstawy zarządzania małą firmą
  • Elementy prawa farmaceutycznego i handlowego
  • Elementy prawa pracy
  • Podstawy finansów w zakładzie leczniczym dla zwierząt

Blok wiedzy praktycznej

  • Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi
  • Umiejętności menedżerskie
  • Podstawy zarządzania – ćwiczenia
  • Zarządzanie zmianą w ZLZ
  • Komunikacja Interpersonalna - pacjent/klient
  • Etyka zawodowa lekarza weterynarii
  • Podstawy marketingu w weterynarii
  • Jakość usług weterynaryjnych

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 176 godz. *

* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut

WomenwithlaptopIllustration
Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w raz lub dwa razy w miesiącu: 

soboty: 8:45 - 15.45

niedziela: 8:45 - 15.45

Społeczność
Wiodący wykładowcy
Robert Kaczmarczyk
dr Robert Karczmarczyk

Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym we  Wrocławiu na kierunku Zarządzanie i Marketing. Organizator i wykładowca na szkoleniach z zakresu zarządzania, organizacji i marketingu w ZLZ („Vetbiznes”). Organizator konferencji poświęconych etyce zawodowej lek. wet. Wydział Medycyny Weterynaryjnej UPWr. Wiceprezes Dolnośląskiej Rady Izby lekarsko-Weterynaryjnej.

prof. Ciszewska-Mlinaric
Prof. ALK dr hab. Mariola Ciszewska-Mlinarič

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego oraz visiting profesor na MCI Management Center Innsbruck w Austrii i ESSCA - École de Management we Francji.

Jej zainteresowania badawcze ewoluują wokół tematu strategii organizacyjnej, kontroli strategicznej, podejmowania decyzji strategicznych, zdolności adaptacyjnych, a ostatnio - strategii internacjonalizacji.

Opublikowała szereg artykułów w czasopismach polskich i międzynarodowych oraz była współautorką dwóch monografii z zakresu zarządzania strategicznego.

alk
lek. wet. Andrzej Lisowski

Specjalista chorób psów i kotów, właściciel przychodni weterynaryjnej w Gorzowie Wielkopolskim.

Absolwent studiów podyplomowych (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), kierunek Strategie i Planowanie Biznesu. Organizator i prowadzący szkolenia z zakresu organizacji, zarządzania i marketingu („Vetbiznes”). Praktyk, menedżer, inwestor.

Malicka Magdalena zws
Magdalena Malicka

Master Business & Life Coach Supervisor akredytowany przy EMCC (European Mentoring & Coaching Council). Mówca motywacyjny, trener biznesu I trener samorozwoju. Wykładowca - Akademia im.Leona Koźmińskiego.

Specjalista z zakresu komunikacji interpersonalnej, wystąpień publicznych, zarządzania zmianą, budowania marki osobistej.

Magda Żmijewska
Magdalena Żmijewska

Ukierunkowany ekspert w obszarze rozwijania kompetencji managerskich,  przywództwa, komunikacji oraz zarządzania energią własną. Wieloletni manager HR w biznesie, Executive Coach PCC ICF, wykładowca EMBA. Na jej doświadczenie składają się: 20 lat w biznesie jako HR manager, ponad 800 godzin coachingu indywidualnego i grupowego dla managerów średniego i wysokiego szczebla, 10 lat jako trener i facylitator, wykłady w szkołach biznesu, w tym Executive MBA.

Posiada certyfikaty: PCC ICF, Erickson Certified Professional Coach, Calligraphy Health System, Zen Coaching, Clean Coaching,  Master NLP, Trener Biznesu ALK, Making the Difference: Leadership & Authority in Groups and Organisations, Extended Disc, Talenty Gallupa.

alk
Paulina Grzelakowska

Dyrektor zarządzający Trójmiejskiej Kliniki Weterynaryjnej. Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu (Gdańsk) – kierunek Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Wyższa Szkoła Zarządzania (Gdańsk) – kierunek Zarządzanie.

Od 2016 roku związana z Trójmiejską Kliniką Weterynaryjną

alk
lek. wet. Ryszard Iwanicki

Specjalista rozrodu zwierząt. Założyciel i właściciel kliniki weterynaryjnej Lubelskie Centrum Małych Zwierząt w Lublinie – zatrudnionych 18 lekarzy, łącznie zatrudnionych 40 osób. Praktyk, menedżer, inwestor.

alk
Andrzej Miechowicz

Absolwent Wydziału Informatyki Politechniki Wrocławskiej. Od 1996 prowadzi Biuro Rozwiązań Informatycznych, które jest autorem programu Klinika XP, narzędzia informatycznego stosowanego w ZLZ.

alk
lek. wet. Marek Wojtacki

Właściciel firmy zajmującej się organizacją szkoleń i innych spotkań dla lekarzy weterynarii (vet4vet). Organizator i wykładowca na szkoleniach z zakresu zarządzania, organizacji i marketingu w ZLZ („Vetbiznes”), praktyk biznesu.

alk
lek. wet. Grzegorz Wąsiatycz

Dr nauk weterynaryjnych, specjalista chorób psów i kotów, specjalista chirurgii weterynaryjnej, specjalista radiologii weterynaryjnej. Założyciel i właściciel kliniki weterynaryjnej w Poznaniu (zatrudnionych 17 lekarzy, łącznie zatrudnionych 60 osób).

Prowadzi liczne warsztaty ortopedyczne w Polsce i za granicą, praktyk, menedżer, inwestor.

alk
dr Anna Bugalska

Dr ekonomii w zakresie zarządzania i nauczyciel akademicki na wybranych studiach ukierunkowanych HR-owo: w programach MBA i na studiach podyplomowych dla HR-owców.

Od 25 lat działa w obszarze human capital. Doświadczony wykładowca, konsultantka, trenerka i coach. Przez 15 lat pracowała na stanowiskach menedżerskich w pionie zarządzania ludźmi w międzynarodowych korporacjach. Dyrektor programów rozwojowych z zarządzania kapitałem ludzkim w IBD Business School. Od wielu lat doradza osobom zarządzającym w międzynarodowych korporacjach, firmach państwowych, urzędach w najtrudniejszych sprawach dotyczących zarządzania ludźmi.

Dr Magdalena Kuba
dr Magdalena Kuba

Doktor prawa, trener specjalizujący się w obszarach: prawa pracy i ochrony danych osobowych. Wieloletni konsultant i trener firm doradczych i szkoleniowych.

Zajmuje się obsługą pracodawców w zakresie prawa pracy oraz wdrażaniem standardów ochrony danych osobowych w organizacjach.

Jolanta Tkaczyk
dr Jolanta Tkaczyk

Pracownik Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w Katedrze Marketingu. Kierownik merytoryczny Studiów Podyplomowych Zarządzanie Marketingowe, Zarządzanie w sektorach mody.

Prowadzi zajęcia z marketingu na studiach MBA Kozminski, PR w praktyce, Zarządzanie w mediach, Zarządzanie w Administracji Publicznej.

Współpracuje w zakresie studiów podyplomowych z SGH oraz INE PAN.

Popieluch Karina
Karina Popieluch

Absolwentka m.in. MBA, Akademii Profesjonalnego Trenera Biznesu oraz studiów na kierunkach: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.

Dyplomowany Trener Biznesu, posiada również certyfikację Coacha, Asesora oraz akredytacje na narzędzia psychometryczne: OPQ(SHL), FRIS, Extended Disc, Facet 5 oraz narzędzie badania metodą 360* Profilor.

Członek Executive Education Advisory Board

Blisko 20 letnie doświadczenie zawodowe zdobywała początkowo na stanowiskach menedżerskich w obszarze zarządzania produkcją oraz sprzedażą w sektorze B2B, a następnie w roli doradcy współpracując głównie z klientami z branży FMCG, IT, logistyki oraz ubezpieczeń i finansów.

Zasady naboru

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

IV edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2021 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2021 roku.*

* Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.

Warunki ukończenia studiów

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie wymaganych zaliczeń oraz przygotowanie i prezentacja końcowego projektu w postaci pracy zespołowej.

Wymagane dokumenty
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)** 

  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • kopia dowodu wpłaty wpisowego

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny, i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.

Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych / MBA w Polsce: kliknij TU 

Etapy rekrutacji
1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online 

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 200
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 3 900 zł każda) 7 800 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 3 510 zł każda) 7 020 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się) 7 500 z

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl