e-Usługi
e-Usługi

Głównym celem projektu jest wzrost efektywności edukacji, podniesienie dostępności i jakości kształcenia oraz usprawnienie funkcjonowania procesów wewnętrznych ALK przez wdrożenie 13 e-usług do 31.05.2020 r. Cel główny zostanie osiągnięty przez cele szczegółowe, do których zaliczamy:
- poprawę warunków nauczania przez rozbudowę i modernizację usług „front office” Akademii Leona Koźmińskiego w oparciu o technologie informacyjno-komunikacyjne;
- zwiększenie efektywności kształcenia przez wprowadzenie nowej jakości dostępu do zasobów wiedzy;
- unowocześnienie platformy dystrybucji informacji pomiędzy studentami, pracownikami naukowymi oraz pracownikami administracyjnymi Uczelni.
Grupę potencjalnych odbiorców e-usług stanowią:
- STUDENCI – ok. 8 tys. osób (studenci stacjonarni, niestacjonarni, słuchacze studiów doktoranckich, podyplomowych, MBA);
- NAUCZYCIELE AKADEMICCY – 228;
- PRACOWNICY ADMINISTRACYJNI – 154.
Odbiorcami pośrednimi są ponadto pracodawcy, absolwenci, kandydaci na studia, partnerzy społeczni. Tak liczna grupa odbiorców wymaga usprawnienia i automatyzacji procesów wewnętrznych, dzięki czemu zoptymalizowane zostaną koszty, zasoby i czas, co w konsekwencji podniesie jakość kształcenia i satysfakcję studenta.

Przedmiotem projektu jest realizacja e-usług wspierających procesy wewnętrzne związane z dydaktyką w ALK. W proponowanym układzie można wyróżnić następujące dwie grupy usług:
- funkcjonalności związane z wąsko rozumianą aktywnością akademicką studenta;
- funkcjonalności związane z pozaedukacyjną aktywnością studenta.
Planujemy wprowadzenie następujących e-usług:
1. e-wnioski - elektroniczne wypełnianie wniosków i podań
2. e-obecność - umożliwi studentom i uczestnikom wydarzeń organizowanych przez uczelnię elektroniczne potwierdzanie obecności
3. e-portfolio - automatyczne odnotowywanie aktywności studenta na kursach, szkoleniach, wykładach czy wyjazdach
4. e-edukacja - tworzenie i udostępnienie materiałów edukacyjnych oraz kontrola postępów w nauce
5. e-egzamin - jednolity system zarządzania pracami studentów oraz przeprowadzanie egzaminów w formie komputerowej
6. e-dyplom - udostępnianie informacji o pracach, np. dyplomowych
7. e-retencji - indywidualny program wspomagający proces kształcenia
8. e-ALKcloudID - bezpieczne korzystanie z uczelnianych systemów
9. e-zapisy - system zapisów na wydarzenia organizowane przez uczelnię, w tym na konferencje, spotkania z pracodawcami, szkolenia czy warsztaty
10. e-LLL - pozwoli tworzyć i udostępniać materiały edukacyjne w ramach kursów zdalnych
11. e-poradnia - świadczenie różnego rodzaju porad, np. prawnych
12. e-innowacje - aktywny udział studentów i pracowników uczelni w procesie wyznaczania i realizacji celów oraz wspieranie procesu dzielenia się wiedzą
13. e-klinika przedsiębiorczości - adresowana do studentów, absolwentów oraz przedsiębiorców w celu poznania ich indywidualnych potrzeb związanych z rynkiem pracy.
