Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna

Lider skutecznej komunikacji: jak inspirować zespół do realizacji celów

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Tryb stacjonarny,
W tygodniu
29.05 - 30.05.2025

O szkoleniu

Cel szkolenia

Chcesz jako Lider lepiej komunikować się z zespołem i współpracownikami?

Ten warsztat nauczy Cię, jak rozmawiać, aby inspirować ludzi do działania i prowadzić ich do wspólnego celu. Dzięki sprawdzonym technikom komunikacyjnym poprawisz efektywność i atmosferę pracy.

Szkolenie to niezbędna pigułka wiedzy o skutecznej komunikacji Lidera.

Te dwa dni to nie wykład – to intensywne, praktyczne warsztaty, podczas których nauczysz się skutecznej komunikacji z zespołem i współpracownikami.

 

DOWIESZ SIĘ:

  • Jakie techniki komunikacyjne stosować, by unikać nieporozumień i błędów - poznasz sprawdzone metody precyzyjnego wyrażania swoich myśli i intencji, które zmniejszą ryzyko niedopowiedzeń
  • Jak szybko i trafnie pokonywać bariery komunikacyjne – rozpoznasz i przezwyciężysz przeszkody utrudniające skuteczną rozmowę
  • Jak niwelować napięcie podczas rozmowy – dowiesz się jak uspokajać sytuację, wyciszać lęki czy konflikty i neutralizować ograniczenia poprzez dobór odpowiednich komunikatów
  • Jak adekwatnie chwalić i wspierać – poznasz komunikaty z zakresu doceniania i doświadczysz ich siły rażenia
  • Jak prowadzić rozmowy motywujące - dowiesz się jak skutecznie inspirować do podejmowania działań

 

NAUCZYSZ SIĘ:

  • Dopasowania się do rozmówcy - dostosujesz styl komunikacji do potrzeb rozmówców i celów spotkania 
  • Empatycznego porozumienia – otworzysz siebie i innych na świadomą, szczerą i efektywną komunikację
  • Prowadzenia dialogu motywującego - przećwiczysz sposoby rozpoznawania rzeczywistych problemów pracownika i nauczysz się go wspierać
  • Pokonywania barier komunikacyjnych – odkryjesz, co utrudnia Ci skuteczną rozmowę i znajdziesz sposoby korygowania stylu
  • Identyfikowania problemów komunikacyjnych - poznasz najlepsze sposoby na osiągnięcie porozumienia
  • Poprawy zrozumienia w rozmowie - nauczysz się jak uspokajać słowem
  • Formułowania odpowiednich pytań - nauczysz się jakie pytania zadawać, by prowadzić rozmówcę do celu

Adresaci szkolenia

  • menedżerowie  
  • kierownicy zespołów 
  • liderzy zespołów 
  • właściciele firm 
  • każdy, kto chce się nauczyć empatycznego, skutecznego  dialogu w pracy z ludźmi
info

Program

Postawa – gotowość na spotkanie i rozmowę Jak budować otwartość i autentyczność w kontakcie z pracownikami, by rozmowa była efektywna i budująca relacje.

Konkretni czy relacyjni – jak racjonować energię i słowa w rozmowach z pracownikami Różne style komunikacji – kiedy warto być rzeczowym, a kiedy poświęcić więcej uwagi relacjom, by osiągnąć najlepsze rezultaty.

Uważność – jak się zaciekawić ludźmi i ich problemami Techniki rozwijania uważności, które pomagają lepiej rozumieć potrzeby pracowników i budować zaangażowanie.

Słuchanie i odzwierciedlanie – najlepsze narzędzie rozmowy Jak aktywne słuchanie i parafraza pomagają w lepszym zrozumieniu rozmówcy i skuteczniejszej komunikacji.

Jak doprecyzowywać, komunikować cele i monitorować postępy Narzędzia do precyzyjnego wyrażania oczekiwań i dostosowywania sposobu ich monitorowania do indywidualnych potrzeb pracowników.

Wywiad motywacyjny – kluczowe pytania i sposób ich zadawania Jak prowadzić rozmowy motywacyjne, by odkryć prawdziwe potrzeby pracownika i skutecznie go wspierać.

Sprawdź, co Ci przeszkadza – Twój gremlin komunikacyjny Świadomość własnych barier komunikacyjnych i sposoby ich przezwyciężania, by skuteczniej zarządzać zespołem.

Empatyczny styl porozumiewania się – agresywny czy nieagresywny? Jak rozpoznawać różne style komunikacji, unikać agresji i budować atmosferę sprzyjającą współpracy.

Informacja zwrotna – jakie komunikaty dodają skrzydeł Jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, by wspierać rozwój i motywację pracowników.

Wzmocnienia – dialog motywacyjny Sztuka wzmacniania pozytywnych postaw i zachowań poprzez skuteczną komunikację i inspirujące rozmowy.  

Czas trwania szkolenia

2 dni (16 h dydaktycznych)* w godz. 9.00-16.00 * jedna godzina dydaktyczna= 45 minut    Podczas zajęć zapewnimy Państwu przerwę kawową oraz dwudaniowy obiad z opcją wegetariańską do wyboru. 

Termin szkolenia

29 - 30.05.2025

Trener

Iwona Kokoszka
Konsultantka strategiczna w zakresie diagnozowania i wspierania potencjału efektywności ludzi w organizacji.
Specjalizacja: indywidualne programy motywacyjne i komunikacyjne dla kadry menadżerskiej i zespołów w organizacjach o różnej wielkości oraz różnym profilu działalności.

 
Uwielbia łączyć dyscyplinę naukową z doświadczeniem doradczym w środowisku biznesowym. Zajmuje się naukowym i praktycznym badaniem motywacji. Prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania i komunikacji, szkolenia z budowania marki, budowania pewności siebie, zarządzania potencjałem zawodowym, zarządzania przez motywację.
 
Ekspertka w zakresie technik komunikacyjnych. Trenerka biznesu w Akademii Leona Koźmińskiego. Reiss Profile Master, coach grupowy i zespołowy ACC IFC. Współautorka książki „Jak budować zaangażowane zespoły” - praktycznego przewodnika tworzenia i kierowania zespołu oraz empatycznej współpracy w grupie.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Małgorzata Cybulska

Opłaty

* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami

Tabela opłat
Cena szkolenia 2900 zł brutto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 2610 zł brutto (stawka zw. z VAT)*

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.