Marketing – zakres studiów na kierunku zarządzanie I stopnia
Marketing – zakres studiów na kierunku zarządzanie I stopnia
O ZAKRESIE
Studia w zakresie Marketing kształcą menedżerów i przedsiębiorców, którzy potrafią:
- przygotować i wdrożyć plan marketingowy
- ocenić efektywność podejmowanych działań
- analizować dane i wykorzystywać je do podejmowania decyzji marketingowych
- współpracować z firmami obsługującymi marketingową działalność przedsiębiorstw
- skutecznie komunikować się w zespole
PARTNERZY ZAKRESU MARKETING
- Allegro Biznes - największa w kraju platforma e-commerce allegro.pl oferująca zakupy dla firm
- Brand24 – dostawca platformy do monitorowania treści w Internecie
- Napoleon Sp. z o.o. – twórca narzędzia NapoleonCat – platformy do analityki, publikacji i moderacji treści marketingowych w social media
- SALESmanago – dostawca kompleksowego oprogramowania nowej generacji do automatyzacji marketingu
- Sotrender – dostawca narzędzia do analizy najważniejszych mediów społecznościowych oraz moderacji
- Webankieta.pl – dostawca narzędzia do realizacji badań ankietowych online
- Agencja Cukier Works – warsztaty dla studentów
- Allegro Brand Experience Agency – warsztaty dla studentów, praktyki lub/i staże
- ClickInStory – agencja wyspecjalizowana w influencer marketingu oraz targetowanym e-samplingu
- Digital Experts Club – organizacja zrzeszająca 100 menedżerów i dyrektorów z branży digital
- WALK – agencja 360 – warsztaty, staże, miejsca pracy dla studentów i absolwentów ALK
- THE WAY – agencja dbająca o każdy szczegół kreacji i realizacji eventów w formacie online, hybrydowym czy offline
Rada Marketingu i Transformacji Cyfrowej Studia objęte są patronatem Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej powołanej w ALK w styczniu 2020 r. Celem Rady jest stworzenie forum współpracy świata nauki i biznesu w obszarze marketingu i transformacji cyfrowej w obszarach rozwoju i promocji badań oraz edukacji. Rada ma istotne znaczenie dla nawiązania ścisłych i rzeczywistych kontaktów między dydaktyką, badaniami a praktyką w celu wsparcia programów dydaktycznych i naukowych prowadzonych przez Katedrę Marketingu, jak również Katedrę Nauk Społecznych ALK.
ADRESACI ZAKRESU
Propozycję wyboru zakresu Marketing kierujemy przede wszystkim do osób, które są lub chciałyby być bezpośrednio zaangażowane w:
- decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie – od mikroprzedsiębiorstwa (także własnego) do korporacji – produkcyjnej, usługowej, handlowej
- operacyjne działania marketingowe w przedsiębiorstwach, organizacjach niekomercyjnych i instytucjach publicznych
- obsługę marketingową aktywności przedsiębiorstw (agencje reklamowe, badawcze, PR itp.)
SŁOWO OD KIEROWNIKA ZAKRESU
Marketing to nie tylko „dobre pomysły, lepszy smak”, a może nawet „życie ze smakiem”? Trzeba pamiętać, że jest „nie dla idiotów” i „doda Ci skrzydeł”. Prawie każdy zna się na marketingu, ale „prawie robi wielką różnicę” i nie pomogą tu nawet „codziennie niskie ceny”. „Ponieważ jesteś tego warta” i jest to „najlepsze dla mężczyzny”.
Marketing to umiejętność myślenia o rynku: zauważania potrzeb klientów, rozumienia konkurencji, budowania strategii. Wymaga wszechstronnych kompetencji, w zależności od obszaru zaangażowania danej osoby. Swoje miejsce znajdą w nim zarówno kreatywni entuzjaści, jak i zrównoważeni analitycy, skoncentrowani stratedzy, jak i otwarci na ludzi organizatorzy.
Naszym studentom oferujemy nie tylko interesujące wykłady, konwersatoria i warsztaty na najwyższym poziomie, ale także możliwość zdobycia doświadczenia oraz dostęp do szerokiej oferty spotkań z praktykami. W nauczaniu duży nacisk kładziemy na powiązanie instrumentów marketingu z aktualnymi procesami zachodzącymi na rynku. Praktyczny wymiar studiowania znajduje odzwierciedlenie m.in. w realizacji warsztatów marketingowych, opracowania planu marketingowego dla nowego biznesu lub wprowadzenia produktu/marki na rynek.
Zdobędziecie tu Państwo niezbędną wiedzę, jednocześnie kształtując umiejętności analitycznego myślenia, wielowymiarowej oceny, kreatywności oraz innowacyjności. Nauczycie się, jak korzystać z nowoczesnych technologii w marketingu. Tworząc program zakresu założyliśmy, że w niektórych obszarach marketing wymaga kreatywności, w innych – zrozumienia wyników badań, w jeszcze innych – umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z ludźmi. Zwieńczeniem, i zarazem podsumowaniem, będzie przedmiot pod nazwą Planowanie marketingowe, gdzie przy współpracy z wybranymi firmami studenci będą mogli wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Dodatkowo studia w zakresie Marketing są przepustką dla tych, którzy chcieliby kontynuować naukę na studiach magisterskich w ALK w zakresie zarządzanie marką i strategie marketingowe.
Serdecznie Państwa zachęcam i zapraszam do wyboru zakresu Marketing!
ATUTY ZAKRESU
- doświadczona kadra naukowo-dydaktyczna z rozległą praktyką w środowisku biznesowym
- aktywne metody nauczania, przy wykorzystaniu studiów przypadków, ćwiczeń i dyskusji
- udział w wybranych zajęciach przedstawicieli współpracujących firm, którzy pokazują dobre praktyki i realizują warsztaty (np. L'Oréal, Orange, 4F, Webankieta, OptiBuy, Dachser)
- udział studentów przy wsparciu zespołu Katedry Marketingu ALK w konkursach branżowych (np. Brandstorm) i innych programach rozwojowych (np. Talent Development Program w L'Oréal)
- wizyty studyjne w firmach połączone z warsztatami i rozwiązywaniem case studies
- możliwość odbywania staży, praktyk w firmach, z którymi pracujemy podczas warsztatów (m.in. ABM – Agencja Badań Marketingowych, Ferrero Rocher, KPMG, Agencja WALK, Cukier Works)
- możliwość działania w Naukowym Kole Marketingu „Kreatywni”, które powstało z myślą o prawdziwych pasjonatach oraz pozwala na pogłębianie wiedzy i doświadczeń związanych z pracą w marketingu
JAKO STUDENT OTRZYMASZ
- instrumentów marketingu i ich wykorzystania w celu osiągnięcia zakładanych rezultatów działania
- procesu podejmowania decyzji o zakupie przez nabywców
- procesów konkurencyjnych
- specyfiki działania na rynku B2B
- specyfiki działań marketingowych prowadzonych w Internecie
- projektowania modelu biznesu dla przedsięwzięcia rynkowego, a w szczególności przygotowania i wdrożenia planu marketingowego
- zastosowania marketingu w biznesie rodzinnym
- prognozowania konsekwencji projektowanych działań
- wejścia na rynek z nową marką
- przygotowania planu kampanii komunikacji marketingowej
- wykorzystania Internetu w działaniach marketingowych firmy
- analizy i wykorzystania danych oraz informacji rynkowych
- planowania kariery w marketingu
- pracy w zespołach projektowych
- prezentacji projektu
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Absolwenci zakresu Marketing będą przygotowani do podejmowania decyzji marketingowych we własnych przedsiębiorstwach, a także do objęcia stanowisk takich, jak m.in.:
- Specjalista ds. PR, e-commerce, komunikacji marketingowej, reklamy, sprzedaży
- Menedżer produktu (junior, asystent)
- Analityk ds. rynku
- Ekspert ds. badań marketingowych
- Specjalista ds. social media
PROGRAM
WYBRANE PRZEDMIOTY:
- Zachowania nabywców
- Marketing internetowy
- Strategia produktu i marki
- Strategie ceny i dystrybucji
- Komunikacja marketingowa
- Warsztaty marketingowe
- Zarzadzanie sprzedażą
- Nowe trendy w marketingu
- Planowanie marketingowe
- Marketing i kreatywność
- Marketing B2B
-
Wykłady do wyboru oraz ograniczonego wyboru (realizowane wspólnie ze studentami innych zakresów)
WIODĄCY WYKŁADOWCY
ZOBACZ, CO O STUDIACH SĄDZĄ NASI STUDENCI I ABSOLWENCI
Jako tegoroczna absolwentka zarządzania w zakresie Marketingu z czystym sumieniem mogę go Wam polecić. Ciekawe zajęcia, prowadzone przez doświadczonych wykładowców, gwarantują Wam, że poza wiedzą książkową otrzymacie dużo praktycznych rad, które mogą okazać się przydatne w pracy zawodowej. Z perspektywy czasu uważam, że program tego zakresu odpowiednio przygotował mnie do podjęcia pracy w zawodzie. Zaraz po studiach objęłam stanowisko specjalisty ds. marketingu w jednej z agencji marketingowych. Do moich obowiązków należy m.in. prowadzenie profili marek w mediach społecznościowych.
Ten zakres polecam nie tylko osobom, które wiążą swoją przyszłość z marketingiem, bo te prawdopodobnie decyzję już podjęły, ale także osobom, które z jakichś względów się wahają. Największą wartością są ludzie. Wykładowcy to ludzie z pasją. Bez cienia wątpliwości mogę powiedzieć, że gdyby nie oni, nie byłoby mnie w tym miejscu, w którym jestem dzisiaj. W trakcie studiów na swojej drodze spotkałam ludzi niezwykle inspirujących, dzięki którym dostrzegłam nowe możliwości.
Wybierając Marketing nie będziecie żałować.
Marketing to zakres, który daje możliwość zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności w miłej atmosferze. Wysoko wykwalifikowana kadra dba o to, aby prowadzone zajęcia odbywały się w formie ciekawej dla studenta. Warsztaty marketingowe umożliwiają spotkania z ludźmi o ogromnym doświadczeniu w marketingu, którzy są ekspertami w tej dziedzinie i chętnie dzielą się swoją praktyczną wiedzą oraz informacjami na temat funkcjonowania ich firmy. Myślę, że zakres marketing jest dla osób, które chcą czegoś więcej – chcą wiedzieć, jak zastosować odpowiednio zdobytą wiedzę w praktyce.
Marketingowy sposób myślenia w dzisiejszych czasach jest bardzo pożądany. Na sukces firmy składa się m.in. dobra relacja z klientem. Metody i narzędzia, jakie poznajemy na zakresie marketing, pozwalają nam lepiej zrozumieć zachowania nabywców.
Interaktywne i projektowe metody pracy oraz prace zespołowe stanowią nieodłączny element zajęć. Pełni profesjonalizmu wykładowcy to ludzie z pasją, którzy przekazują wiedzę w jasny i klarowny sposób. To właśnie otwartość i zaangażowanie kadry sprawiają, że marketing studiuje się z wielką przyjemnością.
Przed podjęciem decyzji rozważałem tez inne zakresy, ale uważam, że wybór Marketingu był najlepszą decyzją podjętą na studiach. Sprytne połączenie teorii i praktyki, wizji i danych, narzędzi i ludzi. Ten zakres jest fantastycznym wprowadzeniem do świata firm i ich marek. Dzięki wiedzy zdobytej w trakcie studiów oraz ludziom, których poznałem przez ostatnie 3 lata, z sukcesem buduję karierę w domu mediowym, a także jestem zaangażowany w wiele różnorodnych projektów.
Gorąco polecam ten zakres wszystkim energicznym osobom, poszukującym nowych horyzontów, zainteresowanych naturą ludzkich decyzji i dążących do wykorzystania wiedzy w praktyce.