Konferencja Jak profesjonalnie kształtować karierę naukową?

Konferencja 
Jak profesjonalnie kształtować karierę naukową?

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie zaprasza w dniu 15 listopada 2024 na konferencję

Jak profesjonalnie kształtować karierę naukową?

O konferencji

Konferencja rozpocznie się wystąpieniem prof. Oskara Kowalewskiego - profesora finansów w IESEG School of Management (kampus paryski), członka Lille Economie Management (n°9221), który jest związany z Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. 

Po wykładzie inauguracyjnym odbędą się cztery panele dyskusyjne prowadzone przez międzynarodowych praktyków na następujące tematy: świadome i konsekwentne budowanie CV, kluczowe strategie publikowania dla rozwoju kariery akademickiej oraz dbanie o zdrowie psychiczne w środowisku akademickim.

Niezaprzeczalnym walorem konferencji będzie możliwość zapoznania się ze wskazanymi obszarami nie tylko z perspektywy polskiej, ale również międzynarodowej. Wielu doktorantów prowadzących badania podchodzi do kształtowania ścieżki akademickiej w sposób doraźny, incydentalny i nieprzemyślany. Tymczasem konsekwentny wybór strategii publikacyjnej, obszarów badawczych oraz zapewnienie harmonii między pracą a pozostałymi aktywnościami może istotnie wpłynąć na rozwój naukowy. Warto być tego świadomym już na samym początku drogi, którą mamy do przemierzenia.

 

Docelowi odbiorcy

Konferencja skierowana jest do doktorantów i młodych naukowców, którzy zastanawiają się nad swoją przyszłością badacza. Przed naukowcami XXI wieku stoi wiele wyzwań, które są niezwykle istotne w prowadzeniu badań, a także budowaniu marki osobistej. Już na początku swojej ścieżki naukowej warto zastanowić się nad następującymi zagadnieniami:

  • budowaniem międzynarodowego, konkurencyjnego CV,
  • strategiami publikacyjnymi,
  • znaczenie promotorów,
  • dobrostanem.

1.Przygotuj poster na temat rozwoju kariery akademickiej. Projekcja własnej ścieżki kariery lub ścieżki specyficznej dla systemu szkolnictwa wyższego. Plakat należy przesłać w formacie pdf. 2. Prześlij poster wraz z załącznikiem ze strony internetowej na adres e-mail: centrum@kozminski.edu.pl 3. Termin nadsyłania zgłoszeń: 23 października 2024 r. 4. Pokrywamy koszty zakwaterowania i podróży. Jest to refinansowanie do 2500 zł. Wymagamy faktury za zakwaterowanie i podróż, dowodu wpłaty, w przypadku podróży samolotem, karty pokładowej, potwierdzenia udziału w konferencji. 5.  Zwrot kosztów zostanie wypłacony doktorantowi w ciągu 14 dni od złożenia pełnej dokumentacji.

REGULAMIN KONKURSU

Informacje organizacyjne

Konferencja odbędzie się 15 listopada 2024, w godzinach 9:00 - 19:00 w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie przy ulicy Jagiellońskiej 59 w Auli Leona Koźmińskiego.

Wydarzenie ma charakter stacjonarny i będzie prowadzone w języku angielskim.

Konferencja jest bezpłatna.

Program

  • 8:30 - 9:00 Rejestracja
  • 9:00 - 10:00 Wykład inauguracyjny - prof. Oskar Kowalewski: Publish or Peerish: Jak stworzyć udaną karierę akademicką? Aula Leona Koźmińskiego
  • 10:00 - 10:30 Przerwa kawowa
  • 10:30 - 12:00 Panel dyskusyjny 1: Budowanie konkurencyjnego CV na arenie międzynarodowej

Prowadzący: • Agnieszka Trzeciakiewicz, Uniwersytet w York • prof. Taran Patel, Grenoble Ecole de Management • prof. Karol Olejniczak, Uniwersytet SWPS

  • 12:00 - 13:00 Lunch 
  • 13:00 - 14:30 Panel dyskusyjny 2: Strategie publikacji

Prowadzący: • prof. Wojciech Czakon, Uniwersytet Jagielloński  • prof. Dorota Dobija, Akademia Leona Koźmińskiego • dr Laurent Scaringella, Rennes School of Business, Akademia Leona Koźmińskiego

  • 14:30 - 15:00 Przerwa kawowa 
  • 15:00 - 16:30 Panel dyskusyjny 3: Znaczenie promotorów w kształtowaniu profesjonalnej ścieżki akademickiej

Prowadzący: • dr Karen Clegg, Uniwersytet w York • dr Nicola Palmer, Sheffield Hallam University • mgr Zuzanna Staniszewska, Akademia Leona Koźmińskiego

  • 16:30 - 17:00 Przerwa kawowa
  • 17:00 - 18:30 Panel dyskusyjny 4: Dobre samopoczucie, komunikacja, równość i różnorodność

Prowadzący: • mgr Patrycja Uram, Polska Akademia Nauk • mgr Pamela Kozioł, Instytut Psychologii PAN

  • 18:30 - 19:00 Zakończenie
  • 19:00 Kolacja 

Panele dyskusyjne

Celem niniejszego panelu jest przedstawienie wybranych wzorów CV naukowego, które stanowią wkład do w pełni świadomego prowadzenia kariery naukowej. Curriculum Vitae naukowca ma swoją odmienną specyfikę w porównaniu do CV np. w biznesie. Poza pewnymi dodatkowymi wymogami formalnymi, takimi jak konieczność uwzględnienia dorobku naukowego i dydaktycznego, wyróżniających się wystąpień na konferencjach naukowych, wskazania członkostwa w organizacjach naukowych etc., profil CV różni się w zależności od miejsca aktywności doktoranta w danym ekosystemie szkolnictwa wyższego. Warto zastanowić się, jakie są różnice pomiędzy metodologią tworzenia CV w krajach Europy Środkowej i Zachodniej. Specyficzne uwarunkowania prawne rezonują z zakresem działalności naukowca. Jeśli myślę o aplikowaniu na zagraniczną uczelnię, warto już na początku swojej drogi mieć świadomość, jakie kryteria muszę spełnić? A może chcę kontynuować karierę w Polsce? To również wiąże się z konkretnymi rozważaniami. wkład w pełni świadomą realizację kariery naukowej.

Strategie publikacyjne dla naukowców są kluczowe do tego by skutecznie rozwijać karierę akademicką, budować reputację w danej dziedzinie oraz zdobywać granty i fundusze na badania. Z panelu dyskusyjnego będzie można dowiedzieć się  o zasadach wyboru czasopism oraz o sposobach planowania serii publikacji w kontekście prowadzonych badań. Wiele miejsca zostanie poświęcone zagadnieniu ciągłości tematycznej, które jest niezwykle relewantne z punktu widzenia oceny dorobku naukowca. Jedną z najbardziej nurtujących kwestii pozostaje właściwy wybór czasopism. Sprowadza się to w istocie do szeroko rozumianej polityki otwartego dostępu. Open access może zwiększyć zasięg pracy, ale często wiąże się z opłatami za publikację (APC - Article Processing Charge). Jak budować swoją rozpoznawalność w świecie naukowym? Jaka jest rola mediów społecznościowych w budowaniu pozycji zawodowej naukowca oraz jak minimalizować potencjalne ryzyko negatywnych recenzji? Uczestnicy warsztatu spróbują zmierzyć się ze złożoną materią strategii publikacyjnych. Osobiste doświadczenia pozwolą wskazać busolę doktorantom w kształtowaniu ich ścieżki zawodowej.

Promotorzy odgrywają istotną rolę w podróży doktoranckiej i karierze zawodowej. Odgrywają oni wiele ról: eksperta w danej dziedzinie, kierownika projektu, mentora, wzoru do naśladowania, krytyka, doradcy zawodowego i, jeśli masz szczęście, ambasadora. W jaki sposób możesz wykorzystać ich profesjonalne sieci kontaktów, osobisty wpływ i status, aby jak najlepiej służyć swoim aspiracjom zawodowym? Opierając się na pedagogice, danych i informacjach z projektu Next Generation Research SuperVision Project (RSVP), przedstawimy kilka pomysłów, inspiracji i prowokacji na temat tego, jak najlepiej wykorzystać swojego przełożonego - i roli, jaką odgrywasz we własnym sukcesie.

Celem panelu jest podniesienie świadomości na temat znaczenia dobrostanu psychicznego w społeczności akademickiej oraz wyposażenie uczestników w narzędzia i techniki wspierające zdrowie psychiczne. Panel będzie składać się z kilku kluczowych elementów zaprojektowanych w celu zapewnienia zarówno edukacji teoretycznej, jak i praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy.

Pierwszym aspektem dyskusji będzie wykorzystanie opowiadania historii jako metody instruktażowej. Dzięki narracjom i przykładom z życia uczestnicy będą mieli okazję lepiej zrozumieć teorie związane z dobrostanem i zdrowiem psychicznym oraz obserwować, jak te koncepcje działają w rzeczywistych sytuacjach.

Kolejnym ważnym elementem panelu będą ćwiczenia praktyczne, które pomogą uczestnikom zastosować zdobytą wiedzę w ich codziennym życiu. Ćwiczenia te mają na celu rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, budowanie odporności psychicznej i wspieranie zdrowia psychicznego w różnych kontekstach akademickich.

Keynote speaker

prof. Oskar Kowalewski

Oskar Kowalewski jest profesorem finansów w IESEG School of Management (kampus paryski), członkiem LEM-CNRS 9221 i jest związany z Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Wcześniej pracował jako profesor nadzwyczajny w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Akademii Leona Koźmińskiego i Akademii Vistula w Warszawie.

Profesor Kowalewski posiada różnorodne międzynarodowe doświadczenie akademickie. W 2005 roku otrzymał stypendium Fundacji Kościuszkowskiej na roczny staż badawczy w Wharton School, University of Pennsylvania. W latach 2009-2011 był wizytującym profesorem w Wharton Financial Institutions Center. Pracował również jako profesor DAAD na Uniwersytecie Europejskim Viadrina (Frankfurt/O) oraz jako profesor wizytujący na Uniwersytecie w Glasgow, Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie, Uniwersytecie w Osnabrück i Pontificia Universidad Católica de Chile.

Jego główne zainteresowania badawcze dotyczą bankowości, finansów przedsiębiorstw, ładu korporacyjnego, a ostatnio także agroekonomii. Jego wkład w te dziedziny został doceniony w 2014 r., gdy otrzymał prestiżową nagrodę Prezesa Narodowego Banku Polskiego za habilitację, co jest znaczącym osiągnięciem w historii bankowości. Z powodzeniem prowadził liczne granty badawcze finansowane zarówno przez instytucje publiczne, jak i prywatne.

Profesor Kowalewski uzyskał habilitację w dziedzinie finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w 2014 roku. Posiada tytuł doktora i magistra Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz tytuł magistra prawa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Prelegenci

Prof. dr hab. Dorota Dobija
prof. Dorota Dobija

Profesor nauk ekonomicznych. Ekspert w dziedzinie rachunkowości i finansów. Dyplomowany księgowy. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Cybernetyka ekonomiczna i informatyka. Trener biznesu. Stypendystka Fundacji Fulbrighta. Członek Kapituły nagrody Księgowy Roku. Jest Kierownikiem Katedry Rachunkowości. Pracowała jako visiting professor w wielu uniwersytetach w USA i w Europie.

Koordynator wielu krajowych i międzynarodowych projektów badawczych w zakresie pomiaru kapitału intelektualnego, ładu korporacyjnego i sprawozdawczości finansowej i niefinansowej. Laureatka licznych nagród i wyróżnień naukowych. Jest autorką wielu prac z zakresu rachunkowości, finansów, zarządzania kapitałem intelektualnym i ładu korporacyjnego. Od 2017 pełni funkcję wice-prezydenta European Academy of Management. Członek rad nadzorczych instytucji z sektora finansowego. 

prof. Karol Olejniczak

Profesor nadzwyczajnym polityki publicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie i współzałożyciel polskiej firmy badawczej - Ewaluacja dla Organizacji Rządowych (EGO s.c.). 

Jego praca koncentruje się na projektowaniu i ewaluacji polityk, kładąc nacisk na wykorzystanie dowodów w podejmowaniu decyzji. W swoich badaniach i nauczaniu integruje gry, eksperymenty i projektowanie behawioralne w celu poprawy uczenia się i praktycznego zastosowania. 

Profesor Karol Olejniczak ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w badaniach stosowanych i szkoleniach dla wielu instytucji na całym świecie, takich jak Komisja Europejska, Bank Światowy, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, amerykańska Narodowa Fundacja Nauki oraz kilka instytucji publicznych w Polsce. 

Publikował swoje prace w książkach (polska sześciotomowa seria o ministerstwach uczących się, seria książek Comparative Policy Evaluation wydana przez Routledge) i czasopismach akademickich (np. American Journal of Evaluation, Policy Design and Practice, Policy & Politics). 

Profesor Karol Olejniczak był stypendystą Ostroms' Policy Analysis Workshop (Indiana University - 2006), stypendystą Fundacji Kościuszkowskiej (2012) oraz stypendystą Fulbrighta (2021 - George Washington University). Jest laureatem Lidera Ewaluacji - tytułu przyznawanego przez polską administrację publiczną (2014). W 2022 r. otrzymał nagrodę Ministra Edukacji i Nauki za znaczące osiągnięcia zespołu w dziedzinie badań stosowanych.

prof. Wojciech Czakon

Profesor na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jego ostatnie publikacje koncentrują się na behawioralnych podstawach działań strategicznych, w tym roli zaufania, percepcji, preferencji i ram. Gościnny redaktor kilku numerów specjalnych oraz organizator warsztatów i konferencji poświęconych koopetycji. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk, były wiceprzewodniczący EURAM.
 

Prof. Taran Patel

Prof. Taran Patel jest dyrektorem Szkoły Doktorskiej Grenoble Ecole de Management. Jest pełnym profesorem w Departamencie Ludzi, Organizacji i Społeczeństwa GEM. Tytuł doktora uzyskała na Open University w Milton Keynes (Wielka Brytania) pod kierunkiem prof. Steve'a Raynera (University of Oxford) w 2006 r., a tytuł doktora habilitowanego na University of Rouen (Francja) pod kierunkiem prof. Michalisa Lianosa w 2022 roku. Publikowała artykuły naukowe w wielu uznanych na całym świecie recenzowanych czasopismach, takich jak Organization, Management Decisions, European Management Review, Journal of Business Ethics oraz Business and Society. Opublikowała trzy książki na temat zarządzania międzykulturowego i była konsultantem takich firm jak Salmson, Technip-Coflexip, Atos Origin i AXA. Oprócz stałej pracy w GEM, zasiada w komitetach doradczych ds. badań i komitetach rekrutacyjnych wydziałów niektórych indyjskich i europejskich szkół biznesu.

Dr Agnieszka Trzeciakiewicz

Dr Agnieszka Trzeciakiewicz jest wykładowcą rachunkowości i finansów na Uniwersytecie w Yorku (Wielka Brytania). Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstw oraz zagadnieniach związanych z ESG – aspektach środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego. Jej badania, wspierane przez British Academy, Institute of Chartered Accountants in England and Wales (ICAEW), University of Hull i University of York, zostały opublikowane w prestiżowych czasopismach naukowych, w tym The Accounting Review, The European Journal of Finance i The British Accounting Review. Badania Doktor Trzeciakiewicz otrzymały nagrody za najlepsze referaty na wiodących międzynarodowych konferencjach, a jej wyniki były prezentowane w mediach, takich jak Bloomberg, Yahoo!, The Accountant Online i Columbia Law School's Blog on Corporations and Capital Markets.

Agnieszka jest również członkiem British Higher Education Academy i ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu, prowadzeniu i zarządzaniu kursami licencjackimi i podyplomowymi, a także programami kształcenia kadry kierowniczej.

Posiada tytuł doktora finansów, magistra zarządzania finansami oraz licencjat z zarządzania biznesem i finansami na Uniwersytecie w Hull, a także tytuł licencjata z bankowości i finansów na Akademii Leona Koźmińskiego.

dr Laurent Scaringella

Dr Laurent Scaringella jest profesorem nadzwyczajnym w Rennes School of Business i pracownikiem naukowym Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada dwa stopnie doktora - DBA z Grenoble Ecole de Management i doktorat z nauk o zarządzaniu z Uniwersytetu w Rennes. Podczas studiów doktoranckich był zaangażowany w kilka projektów finansowanych przez Komisję Europejską. Był wizytującym stypendystą w Haas School of Business na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, a także uzyskał habilitację do nadzorowania badań na Uniwersytecie Paris Dauphine | PSL. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na strategicznym zarządzaniu wiedzą i innowacjami. Szczególnie interesują go alianse strategiczne, zdolność absorpcyjna, adaptatywność, dynamika wiedzy, radykalne innowacje i ekosystemy. Publikuje m.in. w takich czasopismach jak Information and Management, Technological Forecasting and Social Change, R&D Management, Technovation, IEEE Transactions on Engineering Management, Decision Support Systems, Journal of Engineering and Technology Management, Information Processing and Management, Strategic Change oraz European Journal of Innovation Management.

dr Karen Clegg

Karen jest wykładowcą w dziedzinie edukacji doktoranckiej w School for Arts and Creative Technologies na Uniwersytecie w Yorku i współinicjatorem/dyrektorem projektu Next Generation Research SuperVision Project (RSVP). RSVP to finansowany przez Research England projekt o wartości 4,6 miliona funtów, mający na celu przekształcenie praktyki i kultury nadzoru badań. Współpracując z 58 organizacjami badawczymi i globalnymi firmami, RSVP jest uważany za największy wspólny, interdyscyplinarny, międzynarodowy projekt badawczy w zakresie edukacji doktoranckiej, jaki kiedykolwiek sfinansowano.

Karen jest aktywnie zaangażowana w rozwój naukowców od ponad 25 lat i zaprojektowała programy dla Graduate Teaching Assistants, Fellows i Research Leaders na University of York. Publikowała na temat oceny i refleksyjnej praktyki w szkolnictwie wyższym i doktoranckim. Jest członkiem wykonawczym kilku organizacji zawodowych, zawodowym trenerem i znakomitym mówcą konferencyjnym.

dr Nicola Palmer

Nicola pracuje w szkolnictwie wyższym od ponad 25 lat, a w zarządzaniu programami doktoranckimi od 15 lat. Jest doświadczonym opiekunem doktorantów w Business School, który do tej pory nadzorował 19 doktorantów do ukończenia studiów i egzaminował ponad 20 kandydatów. Była jednym z pierwszych opiekunów doktoranckich, którzy uzyskali uznanie UK Council for Graduate Education (UKCGE) Research Supervisor Recognition i zdobyła nagrodę Inspirational Research Supervisor za swoją praktykę. Nicola zasiadała w zarządzie Northern Advanced Research Training Initiative (NARTI) w latach 2014-2017 oraz w Komitecie Programów Doktoranckich Europejskiej Fundacji Rozwoju Zarządzania (EFMD) w latach 2016-2022. Jest pracownikiem naukowym w Szkole Doktoranckiej na Uniwersytecie Sheffield Hallam oraz w Szkole Biznesu i Społeczeństwa na Uniwersytecie w Yorku, a także profesorem wizytującym na UCL. Nicola jest zaangażowana w realizację projektów finansowanych przez Research England dotyczących równości rasowej na studiach podyplomowych i transformacji nadzoru doktoranckiego. Jest współprzewodniczącą UKCGE Research Supervisors' Network.

Pamela Kozioł

Posiada tytuł magistra finansów, a obecnie jest doktorantką psychologii. Kluczowe obszary zainteresowania psychologii to psychologia poznawcza, polityczna i społeczna. Oprócz pracy biznesowej w branży medycznej, Pani Pamela jest również prezesem i założycielką fundacji wspierającej osoby przewlekle chore w odysei diagnostycznej. Celem działalności fundacji jest poprawa trafności diagnozy, promowanie interdyscyplinarnego podejścia do diagnozy oraz wspieranie rozróżniania chorób psychosomatycznych i organicznych. Na co dzień Pani Pamela koordynuje pracę kilku zespołów wolontariuszy, wśród których dominują studenci psychologii i medycyny.
Doświadczenie zawodowe Pani Pameli obejmuje: doradztwo dla spółek kapitałowych w zakresie rozliczeń wewnątrzfirmowych (ceny transferowe), koordynację projektów społecznej odpowiedzialności biznesu w sektorze NGO, logistykę w globalnej firmie medycznej oraz dziennikarstwo.

Patrycja Uram

Psycholog i badacz Inicjatorka projektu zdrowie psychiczne dla doktorantów, realizowanego w środowisku polskich doktorantów. Autorka i współautorka kilkunastu artykułów naukowych indeksowanych w bazach Scopus i Web of Science. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu SWPS. Obecnie doktorantka w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Jej badania, obejmujące psychologię mediów, psychologię zdrowia i psychologię środowiskową, obejmują współpracę z badaczami z USA, Europy i Azji.

 

Zuzanna Staniszewska

Zuzanna Staniszewska jest doktorantką Akademii Leona Koźmińskiego i ESCP Business School w Paryżu. Jest członkiem Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach w Akademii Leona Koźmińskiego. Jej obecne badania koncentrują się na kobietach w przywództwie oraz różnorodności, równości i włączeniu w środowisku organizacyjnym. Współautorka artykułów opublikowanych m.in. w Government Information Quarterly, Gender, Work and Organizations oraz Gender in Management.

Konferencja finansowana z środków NAWA - program STER - Umiędzynarodowienie Szkół Doktorskich:

Komitet organizacyjny

Patroni

Krajowa Reprezenatacja Doktorantów
Minister Nauki
http://rmn.org.pl/#:~:text=Cz%C5%82onkowie%20Rady%20rozmawiali%20m.in.%20o%20r%C3%B3%C5%BCnych%20potrzebach%20doktorant%C3%B3w%20i%20m%C5%82odych
Rada Młodych Naukowców
Group of People
Zapraszamy do kontaktu
Biuro Organizacji Konferencji/ Conference Office