EXIL - sharing EXperiences in Integrating dispLaced students

EXIL - sharing EXperiences in Integrating dispLaced students

Projekt EXIL bada potrzeby studentów-uchodźców (RS) i prowadzi badania w celu dokumentowania i zbierania najlepszych praktyk. Opracowuje zalecenia dotyczące działań awaryjnych oraz krótko – i długoterminowych, które instytucje szkolnictwa wyższego (HEI) mogą wdrażać i tworzyć na rzecz inkluzywnego środowiska uczenia się. Jego zadaniem będzie rozpowszechnianie idei przyjmowania RS poprzez publikacje, podcasty i wydarzenia, które powinny zwiększyć świadomość i zrozumienie ich sytuacji oraz zaoferować konkretne zalecenia dla ich włączenia.

Projekt EXIL ma na celu poprawę integracji studentów-uchodźców w instytucjach szkolnictwa wyższego w UE.

Jego szczegółowe cele to:

  • Zrozumienie potrzeb i ograniczeń studentów-uchodźców;
  • Dokumentowanie i rozpowszechnianie najlepszych praktyk wdrażanych przez uniwersytety UE podczas ich przyjmowania;
  • Pomoc instytucjom szkolnictwa wyższego w UE w dostosowaniu ich metodyki dydaktycznej;
  • Pomoc instytucjom szkolnictwa wyższego w UE w zapewnieniu odpowiedniego wsparcia;
  • Podniesienie świadomości i kontynuowanie dyskusji w UE na temat roli instytucji szkolnictwa wyższego podczas kryzysów humanitarnych.

W wyniku realizacji powstaną następujące produkty:

  • Raport badający potrzeby, oczekiwania i ograniczenia studentów-uchodźców (RS);
  • Raport prezentujący najlepsze praktyki dotyczące sposobu, w jaki instytucje szkolnictwa wyższego(HEI) odpowiedziały na napływ ukraińskich RS;
  • 2 przewodniki zaleceń dotyczące pedagogiki i usług wsparcia w celu stworzenia inkluzywnego środowiska dla studentów-uchodźców.

Partnerzy:

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (Polska)
  • Higher Educational Establishment Ukrainian Catholic University (Ukraina)
  • Haute Ecole de Namur-Liège-Luxembourg (Belgia)
  • EFMD AISBL (Belgia)
  • Kauno Technologijos Universitetas (Litwa)
  • New Bulgarian University (Bułgaria)
  • Universite Lyon 3 Jean Moulin (Francja)

Zespół projektowy:

- Prof. Dominika Wojtowicz - Prof. Svetlana Gudkova

Projekt rozpoczął się 1 kwietnia 2024, a jego koniec planowany jest na 31 marca 2026.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+.