Cyfrowi Liderzy – program rozwojowy dla edukacji przyszłości

Cyfrowi Liderzy – program rozwojowy dla edukacji przyszłości

Termin realizacji
01.07.2024-31.12.2026
Budżet całkowity
Koszty
1 461 408,36 PLN
Dofinansowanie ze środków europejskich
Koszty
1 417 408,36 PLN

Projekt jest finansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Projekt jest realizowany na kampusie Akademii Leona Koźmińskiego, a informacje o dostępności miejsca jego realizacji znajdują się TUTAJ

Projekt realizowany w Partnerstwie ze Społecznym Towarzystwem Oświatowym (STO)

Cel projektu

Celem Projektu, w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania pracodawców oraz rynku pracy, jest rozwój kompetencji przyszłości, w tym cyfrowych oraz zarządczych, osób zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego, będących w wieku 18-64 lata, przez:

  • opracowanie i aktualizację Programu Rozwojowego Cyfrowy Lider (PRCL), składającego się z 8 modułów – Zadanie 1;
  • realizację działań szkoleniowych – Zadanie 2;
  • włączenie elementów uzupełniających Program Rozwojowy, takich jak wizyty studyjne i konsultacje mentoringowe – Zadanie 3.

Program realizowany w Zadaniach 1 i 2 obejmuje 8 modułów. Jego wyróżnikiem jest połączenie dostępu do sztucznej inteligencji (AI), rozwój kompetencji cyfrowych i związanych z przywództwem w dynamicznie transformującym się świecie, co stanowi fundament nowoczesnej Szkoły.

info

Moduł I, w tym uroczyste rozpoczęcie Programu

  • Umiejętności cyfrowe i etyczna sztuczna inteligencja 

Moduł II

  • Poruszanie się po świecie sztucznej inteligencji i fałszywych wiadomości 
  • Umiejętność korzystania z mediów i krytyczne myślenie w erze sztucznej inteligencji 

Moduł III

  • Transformacja cyfrowa: Przegląd koncepcji, technologii, modeli biznesowych
  • Głębokie zanurzenie w cyfrowej transformacji: Szczegółowy przewodnik dla nauczycieli

Moduł IV

  • Sztuczna inteligencja i program nauczania przyszłych umiejętności
  • Wzmocnienie pozycji uczniów dzięki sztucznej inteligencji: wspieranie etycznego użytkowania i samodoskonalenia

Moduł V

  • Wdrażanie zielonej transformacji w nauczaniu i zarządzaniu
  • Wykorzystanie technologii cyfrowych na rzecz zrównoważonego rozwoju

Moduł VI

  • Menedżer i lider. Kompetencje przyszłości w pracy menedżera
  • Konflikty w pracy. Typy konfliktów i strategie rozwiązań sytuacji konfliktowych

Moduł VII

  • Zarządzanie zmianą w organizacji
  • Podejmowanie decyzji w organizacji i pułapki decyzyjne

Moduł VIII, w tym uroczyste zakończenie Programu

  • Odporność i dobrostan w cyfrowym otoczeniu.

Więcej informacji o Programie oraz harmonogramie zajęć znajduje się TUTAJ

Istotą Projektu są zindywidualizowane ścieżki udziału uczestników Projektu, w których zostaną uwzględnione ich potrzeby i oczekiwania. Każdy uczestnik weźmie udział w minimum dwóch modułach Programu, ale może też we wszystkich. Dodatkowo, będzie mógł także skorzystać z elementów uzupełniających Program, w tym wizyt studyjnych oraz mentoringu zgodnie z własnymi preferencjami i na podstawie rekomendacji doradcy edukacyjnego.

Grupa docelowa: 

  • 140 osób – uczestników Projektu, w dwóch edycjach Programu.

Główne rezultaty:

  • 112 osób nabędzie kompetencje przyszłości, w tym cyfrowe oraz zarządcze
Course Catalog

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej (Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej) lub Instytucji Pośredniczącej (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa, 2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Komunikacja z uczestnikami i uczestniczkami w projekcie odbywa się w siedzibie Beneficjenta, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa, ul. Jagiellońska 59, pok. A16a lub drogą mailową pod adresem podanym poniżej.

Koordynator Projektu