Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna

Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość - Edycja II

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
II edycja
24.09 - 22.06.2026

Stacjonarny; zajęcia w wybrane dni robocze, tj. wtorek-czwartek

O szkoleniu

 

Opinie uczestników pierwszej edycji kursu

Agnieszka Gałajda

Nauczycielka informatyki i matematyki SP342 w Warszawie

Szczególnie rozwinęłam moje umiejętności liderskich i menedżerskich – szczególnie w obszarze zarządzania zmianą i rozwiązywania konfliktów. Duże znaczenie miała też dla mnie refleksja nad etycznym użyciem technologii i troska o dobrostan cyfrowy – to coś, o czym rzadko się mówi, a jest naprawdę ważne. Nauczyłam się patrzeć krytyczniej – na informacje, które do mnie docierają (np. rozpoznawanie fake newsów czy deepfake’ów), ale też na różne sytuacje w pracy. Zdobyłam też konkretne narzędzia do zarządzania placówką – np. jak podejmować decyzje, unikać typowych błędów i skutecznie wprowadzać zmiany. Program dodał mi odwagi do testowania nowych metod nauczania i otworzył na zmiany – zarówno w roli menedżera, jak i nauczyciela. Czuję, że dzięki temu jestem bardziej elastyczna i gotowa na nowe wyzwania. 

Marek Mikołajewski

Dyrektor Zespołu Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Raciążu

Udział w I edycji szkolenia „Cyfrowy Lider – Edukacja gotowa na przyszłość” był dla mnie niezwykle inspirującym doświadczeniem, które poszerzyło moje spojrzenie na rolę technologii w nowoczesnej szkole. Nauczyłem się, jak skutecznie wdrażać cyfrowe rozwiązania nie tylko w pracy z uczniami, ale również w zarządzaniu placówką. Kurs skłonił mnie do refleksji nad kompetencjami przyszłości i jeszcze bardziej utwierdził w przekonaniu, że szkoła powinna być przestrzenią innowacji. Z pełnym przekonaniem polecam udział w programie każdemu, kto chce świadomie i nowocześnie kierować rozwojem edukacji.

dr Katarzyna Lesicz-Stanisławska

Nauczycielka języka polskiego, Społeczna Szkoła Podstawowa nr 26 im. prof. Jigoro Kano w Warszawie

Dzięki udziałowi w programie poszerzyłam znacznie swoją wiedzę na temat narzędzi cyfrowych oraz ich etycznego użycia, zdecydowanie wzrosła moja czujność związana z fałszywymi informacjami dostępnymi w sieci oraz deepfake'ami. Pewniej poruszam się w obszarze nowoczesnych technologii. Natomiast dzięki rzetelnej, użytecznej wiedzy na temat (na przykład) formułowania promptów, wzrosła moja efektywność w wykorzystaniu narzędzi AI. Ciekawe było poznawanie konkretnych programów. Za wartościowe uznaję również uzyskanie bezpłatnych dostępów do różnorodnych narzędzi cyfrowych, których wcześniej nie znałam lub nie miałam do nich niepłatnego dostępu (Suno, Smodinn, Campus AI). 

Cel szkolenia

Głównym celem jest rozwój kompetencji przyszłości, w tym cyfrowych oraz zarządczych, osób zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego, ponieważ połączenie dostępu do sztucznej inteligencji (AI), rozwój kompetencji cyfrowych i związanych z przywództwem w dynamicznie transformującym się świecie stanowi fundament nowoczesnej edukacji.

Program jest realizowany w ramach Projektu Cyfrowi Liderzy - program rozwojowy dla edukacji przyszłości (nr FERS.01.05-IP.08-0444/23), w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Partner merytoryczny

Projekt realizowany w partnerstwie ze Społecznym Towarzystwem Oświatowym (STO), którego misją jest działanie w perspektywie długofalowej, uwzględniając zmiany w otoczeniu społecznym i postępy nauki.

Adresaci szkolenia

Projekt jest skierowany do osób w wieku 18–64 lat zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego – zarówno w placówkach publicznych, jak i niepublicznych – na terenie całej Rzeczypospolitej Polskiej. Obejmuje to nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych oraz średnich, uczących młodzież w wieku 12–19 lat, a także pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli. Uczestnikami mogą być również przedstawiciele kadry zarządczej uczelni, tacy jak dziekani, prodziekani, dyrektorzy i kierownicy jednostek administracyjnych.

Najważniejsze korzyści z udziału w Programie

NAUCZYSZ SIĘ

  • wykorzystywać nowoczesne narzędzia cyfrowe i AI w nauczaniu - zwiększysz efektywność i interaktywność swoich zajęć;
  • wdrażać innowacyjne metody nauczania dzięki transformacji cyfrowej - przekształcisz swoje podejście do edukacji;
  • krytycznie analizować i identyfikować fake newsy oraz deepfake - podniesiesz jakość edukacji medialnej w swojej instytucji;
  • praktycznych sposobów wdrażania inicjatyw proekologicznych w edukacji, przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju;
  • skutecznego podejmowania decyzji zarządczych i unikania typowych pułapek - poprawisz zarządzanie swoją placówką;
  • zarządzać zmianami i rozwiązywać konflikty w organizacji - wzmocnisz swoje kompetencje liderskie i menedżerskie.

ZMIENISZ

  • podejście do rozwijania kluczowych umiejętności przyszłości - przygotujesz siebie i swoich uczniów na wyzwania jutra;
  • myślenie o etycznym wykorzystaniu AI w edukacji - zapewnisz odpowiedzialne i świadome stosowanie nowoczesnych technologii;
  • postrzeganie dobrostanu cyfrowego i równowagi cyfrowej - zadbasz o zdrowie psychiczne swoje i swoich uczniów oraz współpracowników;
  • kompetencje menedżerskie i liderskie - staniesz się bardziej efektywnym i inspirującym liderem/liderką;
  • strategie nauczania z naciskiem na zrównoważony rozwój - zintegrowane podejście do edukacji ekologicznej, inkluzywnej oraz odpowiadającej na potrzeby cyfrowego świata;
  • sposoby komunikacji i zarządzania w procesie zmian - zyskasz umiejętność przeprowadzania organizacji przez transformacje.

OTRZYMASZ

  • możliwość bezpłatnego udziału w wyjeździe studyjnym do prestiżowej europejskiej szkoły lub uczelni - zdobędziesz cenne międzynarodowe doświadczenie;
  • indywidualne konsultacje mentoringowe z wybranym wykładowcą - personalizowane wsparcie i doradztwo;
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, takich jak ChatGPT i CampusAI - zaawansowane wsparcie w codziennej pracy;
  • cyfrowy Handbook z gotowymi scenariuszami lekcji - ułatwisz sobie przygotowanie zajęć;
  • certyfikat ukończenia programu oraz dodatkowe certyfikaty za każdy ukończony moduł - poświadczą Twoje nowo nabyte kompetencje;
  • zwiększone możliwości zawodowe - dzięki uzyskanym certyfikatom zyskasz przewagę na rynku pracy.

Program i tryb prowadzenia zajęć

Czas trwania

  • W zależności od liczby wybranych modułów – od 16 godz. (moduły I i VIII - obowiązkowe) do 112 godz. (wszystkie moduły od I do VIII)

Uzyskany tytuł

  • Certyfikat ukończenia szkolenia, certyfikat po każdym ukończonym module

Tryb

  • Stacjonarny, obowiązkowe są moduły I i VIII, zajęcia w wybrane dni robocze
  • II edycja: 24.09.2025 r. – 22.06.2026 r.
  • Liczba miejsc: 70

Program składa się z bloku ogólnego oraz kilku modułów tematycznych, które uczestnicy/uczestniczki mogą wybierać (ZGŁOSZENIE NA ETAPIE WYPEŁNIANIA FORLUMARZA UCZESTNICTWA) zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i potrzebami. Każdy moduł kończy się certyfikacją, która potwierdza zdobyte kompetencje.

Moduły I i VIII (8h) - otwierający i zamykający są OBOWIĄZKOWE dla wszystkich, wszystkie moduły odbędą się tylko w formie stacjonarnej, tak aby umożliwić uczestnikom/uczestniczkom wymianę doświadczeń, nawiązywanie kontaktów zawodowych, dzielenie się dobrymi praktykami itp.

MODUŁ 1: Blok wprowadzający  - OBOWIĄZKOWY

📅 24 września 2025

Umiejętności cyfrowe i etyczna sztuczna inteligencja Moduł otwierający program – zastanowimy się nad przyszłością edukacji w dobie AI oraz przedstawimy korzyści jakie obecna technologia może przynieść dla uczniów, studentów i społeczności edukacyjnych.

MODUŁ 2: Sztuczna inteligencja i fałszywe wiadomości

📅 16 października 2025

Poruszanie się po świecie sztucznej inteligencji i fałszywych wiadomości Omówimy podstawowe zasady działania sztucznej inteligencji oraz pokażemy, jak rozpoznawać potencjalne zagrożenia związane z jej wykorzystaniem. Uczestnicy lepiej zrozumieją wpływ AI na procesy poznawcze, podejmowanie decyzji i tworzenie wiedzy w edukacji.

📅 27 października 2025

Umiejętność korzystania z mediów i krytyczne myślenie w erze sztucznej inteligencji Poruszymy zagadnienia dezinformacji oraz odpowiedzialnego korzystania z treści cyfrowych. Istotnym elementem będą również regulacje dotyczące wykorzystania technologii opartych na sztucznej inteligencji i ich znaczenie dla edukacji.

MODUŁ 3: Transformacja cyfrowa

📅 18 listopada 2025

Transformacja cyfrowa: koncepcje, technologie, wpływ na edukację Przyjrzymy się kierunkom zmian w edukacji oraz sposobom wspierania kompetencji przyszłości u uczniów i studentów.

📅 5 grudnia 2025

Głębokie zanurzenie w zmianę: growth mindset i cyfrowa transformacja Skupimy się na budowaniu otwartości na zmianę, wspieraniu elastyczności i rozwijaniu postaw opartych na uczeniu się, eksperymentowaniu i działaniu.

MODUŁ 4: Sztuczna inteligencja: rozwiązania i warsztaty

📅 14 stycznia 2026

AI w edukacji – od planowania do działania Pokażemy jak w praktyce wykorzystywać narzędzia takie jak ChatGPT i Campus AI do projektowania lekcji, materiałów i ocen dostosowanych do potrzeb uczniów i studentów.

📅 10 marca 2026

Wzmacnianie pozycji uczniów i studentów dzięki AI Zaprezentujemy, jak wykorzystywać AI do wspierania samodzielności uczniów oraz jak etycznie i świadomie wdrażać nowe technologie w edukacji.

MODUŁ 5: Zielona transformacja

📅 26 marca 2026

Zielona transformacja w nauczaniu – od wartości do praktyki Wskażemy dobre praktyki, jak skutecznie łączyć edukację z działaniami na rzecz klimatu oraz angażować społeczność szkolną i akademicką w działania na rzecz planety.

📅 15 kwietnia 2026

Technologia i zrównoważony rozwój – partnerstwa, które mają sens Pokażemy na realnych przykładach, jak partnerstwa edukacyjne i biznesowe wspierają rozwój kompetencji społecznych, projektowych i proekologicznych - w szkołach, na uczelniach i w społecznościach lokalnych.

MODUŁ 6: Menedżer i lider – kompetencje przyszłości

📅 24 kwietnia 2026

Menedżer i lider – jak budować zespoły i rozwijać kompetencje Zwrócimy uwagę na kluczowe różnice między rolą lidera a menedżera oraz przedstawimy narzędzia wspierające rozwój zespołu w środowisku edukacyjnym. 

📅 15 maja 2026

Konflikty w pracy – jak sobie z nimi radzić i co z nich wynika Zainspirujemy konkretnymi rozwiązaniami, jak rozpoznawać i rozwiązywać konflikty oraz budować kulturę otwartości i dialogu w środowisku edukacyjnym.

MODUŁ 7: Zarządzanie zmianą w organizacji

📅 26 maja 2026

Zarządzanie zmianą – jak przeprowadzać ludzi przez transformację Wskażemy dobre praktyki skutecznego prowadzenia zespołu przez proces zmiany – od oporu po zaangażowanie – z wykorzystaniem praktycznych i świadomych strategii.

📅 11 czerwca 2026

Decyzje i ich konsekwencje – jak unikać pułapek decyzyjnych Dowiesz się, jak skutecznie podejmować decyzje w edukacji – unikać błędów poznawczych, analizować ryzyka i działać odpowiedzialnie.

MODUŁ 8: Blok zamykający OBOWIAZKOWY

📅 22 czerwca 2026

Odporność i dobrostan w cyfrowym otoczeniu Moduł zamykający program – wspólnie przyjrzymy się, jak zadbać o dobrostan, równowagę cyfrową i odporność psychiczną w roli lidera edukacyjnej zmiany.

W ramach udziału w Programie, uczestnicy i uczestniczki otrzymają dostęp do następujących narzędzi, wspierających realizację modułów:

  • Campus AI – platforma generatywna, dzięki której uczestnicy i uczestniczki poznają podstawy działania sztucznej inteligencji i jej zastosowania w pracy zawodowej, rozwijania umiejętności programowania, myślenia projektowego i kreatywności z wykorzystaniem narzędzi opartych na AI.
  • Gry wspomagające prowadzenie zajęć (dla ścieżki menedżerskiej) - narzędzia umożliwiające naukę praktycznego wdrożenia zdobytych umiejętności (np. Webmaster, Symbole, Matrix).

Formy dopełniające Program

  • Wizyty studyjne w zagranicznych uczelniach i szkołach
  • Handbook cyfrowy stanowiący podsumowanie Programu.

Czas trwania pojedynczych zajęć (blok w ramach modułu)

  • 1 dzień (8h dydaktycznych*) w godz. 9.30 – 16.30 (zajęcia nie będą odbywać się w weekendy)
  • Podczas zajęć stacjonarnych zapewniamy Państwu przerwę kawową oraz lunch.

* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut

Wykładowcy

Eksperci merytoryczni i wykładowcy

Prof. Grzegorz Mazurek

Przyszłość edukacji tkwi w adaptacji do cyfrowej transformacji. Program 'Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość' oferuje unikalne możliwości nauki krytycznego myślenia oraz odpowiedzialnego korzystania z AI. To inwestycja, która przynosi konkretne umiejętności i przygotowuje na wyzwania przyszłości" – prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Bartosz Dobrowolski

Campus AI

Szykujcie się na fascynującą podróż w przyszłość! Podczas mojego modułu dowiecie się, jak rewolucja GenAI zmienia świat pracy. Odkryjemy razem, jak AI wpływa na HR, przygotowuje firmy na zmiany i wprowadza kulturę bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Porozmawiamy o tym, jak sztuczna inteligencja przeobraża procesy, modele pracy i jakie nowe role pojawiają się w organizacjach. Dowiecie się też, jakie umiejętności będą kluczowe, by efektywnie wykorzystywać AI w zespołach. Będzie inspirująco i praktycznie!

dr Monika Sońta

Akademia Leona Koźmińskiego

W części poświęconej praktycznemu wykorzystaniu narzędzi sprawdzimy, z jakich bezpłatnych rozwiązań cyfrowych mogą korzystać nauczyciele w swojej codziennej pracy. Pokażemy, jak generować obrazy, przygotowywać kolejne wersje testów oraz jak wykorzystywać narzędzia takie jak Canva, które oferują darmowy dostęp dla edukatorów. 

Przyjrzymy się także działaniu tzw. AI graders – narzędzi wspierających ocenianie prac uczniowskich. Gdy już poznamy konkretne możliwości zastosowania AI w edukacji, porozmawiamy o szerszych koncepcjach, takich jak konektywizm – pokazując, jak technologia może wzmacniać poczucie sprawczości nauczyciela, a nie je odbierać. Wierzymy, że człowieka w roli nauczyciela nie da się zastąpić – chcemy natomiast pokazać, w jaki sposób sztuczna inteligencja może dodać mu „supermocy” w pracy z uczniami. 

dr Karolina Małagocka

Akademia Leona koźmińskiego

Na zajęciach pokażę, jak świadomie korzystać z technologii – nie tylko w pracy edukatora, ale też jako użytkownika świata cyfrowego. Będziemy tworzyć awatary i rozmawiać o tym, co „mówimy” o sobie w sieci nawet wtedy, gdy milczymy. Zastanowimy się, czym są dane pochodne i dlaczego właśnie one – o naszych emocjach, relacjach, poglądach – są dziś najcenniejsze dla algorytmów. Opowiem o tym, jak działa współczesny „kod kłamstwa”, dlaczego prywatność to już nie tylko sprawa indywidualna, ale społeczna, i jak edukatorzy mogą wspierać uczniów i społeczności w bezpiecznym, odpowiedzialnym korzystaniu z cyfrowych narzędzi. Będzie też o cyberzagrożeniach, wyłudzeniach i tym, jak budować cyfrową odporność – swoją i swoich uczniów.

Leszek Janasik

Społeczne Towarzystwo Oświatowe

Podczas programu Cyfrowy Lider prowadzę kilkakrotnie zajęcia, w trakcie których przyglądamy się temu, jak technologie – zwłaszcza AI – zmieniają szkołę, sposób nauczania i relacje między nauczycielami a uczniami. Pokazuję konkretne przykłady z życia szkoły: jak podejmujemy decyzje, z jakimi konfliktami się mierzymy, co naprawdę działa w procesie zmiany. Zajęcia współprowadzę z uczniami i absolwentami, więc uczestnicy mają szansę usłyszeć, jak oni widzą edukację – bez filtrów. Pracujemy warsztatowo, w atmosferze, która sprzyja dzieleniu się doświadczeniami i wychodzeniu z gotowymi rozwiązaniami do wdrożenia już następnego dnia. Sprawdzamy też, czego dziś brakuje w szkołach i jakich umiejętności naprawdę potrzebują uczniowie. To przestrzeń, w której teoria spotyka się z praktyką, a innowacja – z codziennością szkolną.

Damian Flisak

Prawnik i wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego 

Na zajęciach poruszane są zagadnienia związane z zagrożeniami, jakie mogą wynikać z nieprzemyślanego korzystania z narzędzi AI. Nie chodzi o straszenie technologią, ale o pokazanie, jak używać jej z rozwagą i świadomością możliwych konsekwencji. Choć sztuczna inteligencja jest dopiero na ultrawczesnym etapie rozwoju, coraz częściej do mamy do czynienia z sytuacjami, w których brak ostrożności prowadził do poważnych problemów 

UWAGA: Lista osób prowadzących zajęcia będzie sukcesywnie uzupełniana.

Zasady rekrutacji

Start rejestracji od 5 maja 2025 r.

Rekrutacja trwa do 15 czerwca 2025 r.

1
Formularz rejestracyjny

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie FORMULARZA REKRUTACYJNEGO, który dostępny jest na stronie internetowej Uczelni.

 

§ 1 

INFORMACJE OGÓLNE  

1. Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji przyszłości, w tym cyfrowych oraz zarządczych, osób zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego ponieważ połączenie dostępu do AI, rozwój kompetencji cyfrowych i związanych z przywództwem w dynamicznie transformującym się świecie stanowi fundament nowoczesnej edukacji. 

2. Projekt realizowany w partnerstwie Akademii Leona Koźmińskiego (ALK) i Społecznego Towarzystwa Oświatowego (STO) do 31.12.2026 r. 

3. Koszty związane z realizacją form wsparcia w całości są finansowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

4. Projekt jest adresowany do osób zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego (placówkach publicznych i niepublicznych), w tym w ośrodkach doskonalenia nauczycieli, w placówkach na terenie całego kraju, tj. nauczycieli, dyrektorów szkół podstawowych i średnich (uczących młodzież w wieku 12-19 lat), a także kadry zarządczej uczelni, np. dziekanów, prodziekanów, dyrektorów i kierowników jednostek administracyjnych - osób w wieku  18-64. 

5. Głównym elementem projektu jest realizacja Programu Rozwojowego Cyfrowy Lider (PRCL), dalej Programu, składającego się z 8 modułów, w których będą realizowane następujące zajęcia: 

MODUŁ 1 

  • Umiejętności cyfrowe i etyczna sztuczna inteligencja;

MODUŁ II

  • Poruszanie się po świecie sztucznej inteligencji i fałszywych wiadomości; 
  • Umiejętność korzystania z mediów i krytyczne myślenie w erze sztucznej inteligencji;

MODUŁ III

  • Transformacja cyfrowa: przegląd koncepcji, technologii, modeli biznesowych;
  • Głębokie zanurzenie w cyfrowej transformacji: Szczegółowy przewodnik dla nauczycieli;

MODUŁ IV

  • Sztuczna inteligencja i program nauczania przyszłych umiejętności;
  • Wzmocnienie pozycji uczniów dzięki sztucznej inteligencji: wspieranie etycznego użytkowania i samodoskonalenia;

MODUŁ V

  • Wdrażanie zielonej transformacji w nauczaniu i zarządzaniu;
  • Wykorzystanie technologii cyfrowych na rzecz zrównoważonego rozwoju;

MODUŁ VI

  • Menedżer i lider. Kompetencje przyszłości w pracy menedżera;
  • Konflikty w pracy. Typy konfliktów i strategie rozwiązań sytuacji konfliktowych;

MODUŁ VII

  • Zarządzanie zmianą w organizacji;
  • Podejmowanie decyzji w organizacji i pułapki decyzyjne;

MODUŁ VIII

  • Odporność i dobrostan w cyfrowym otoczeniu.

6. Każdy uczestnik/uczestniczka weźmie udział obowiązkowo w zajęciach z Umiejętności cyfrowych i etycznej sztucznej inteligencji (moduł I) oraz Odporności i dobrostanu  w cyfrowym otoczeniu (moduł VIII). 

7. Udział w zajęciach przypisanych do modułów od drugiego do siódmego jest dobrowolny; uczestnik/uczestniczka będzie deklarować zainteresowanie konkretnym modułem lub modułami. Wybór będzie dotyczył modułu, a nie konkretnych zajęć, które będą w nim realizowane. 

8. Dodatkowo będzie możliwość skorzystania z elementów uzupełniających Program, w tym wizyt studyjnych oraz mentoringu, zgodnie z własnymi preferencjami i na podstawie rekomendacji doradcy edukacyjnego.

9. Zaplanowane w projekcie formy wsparcia będą prowadzone w języku polskim oraz w niektórych  aspektach w języku angielskim (dotyczy zagranicznych wizyt studyjnych).

10. Po zakończeniu udziału w projekcie każdy jego uczestnik/uczestniczka zostanie objęty/a monitorowaniem oraz zobowiązany/a do przekazania informacji dotyczącej sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) zgodnie z zakresem danych określonych w Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027 (tzw. wspólne wskaźniki rezultatu bezpośredniego - nabycie kompetencji lub kwalifikacji w ramach projektu).

§ 2

ZADANIA REALIZOWANE W PROJEKCIE  

1. W ramach projektu zostały zaplanowane następujące zadania: 

a) Zadanie 1. Opracowanie i aktualizacja Programu Rozwojowego Cyfrowy Lider

b) Zadanie 2. Realizacja Programu Rozwojowego Cyfrowy Lider I i II edycja po 70 os., łącznie 140 os.

c) Zadanie 3. Elementy uzupełniające Program Rozwojowy Cyfrowy Lider – wizyty studyjne, handbook cyfrowy mający na celu utrwalenie zdobytej wiedzy oraz konsultacje mentoringowe w zależności od potrzeb uczestników i uczestniczek Projektu.

§ 3

REKRUTACJA DO PROJEKTU  

1. Rekrutacja do projektu jest prowadzona zgodnie z zasadami: otwartości, przejrzystości, niedyskryminacji, równych szans.  

2. Rekrutacja będzie prowadzona z wykorzystaniem bazy mejlingowej szkół, social mediów, newslettera PERSPEKTYW, we współpracy ze Stowarzyszeniem Forum Dziekanatów oraz  za pośrednictwem STO. Informacja o rekrutacji zostanie również zamieszczona na Portalu Funduszy Europejskich oraz na stronach www.kozminski.edu.pl oraz https://sto.org.pl/

3. W przypadku objęcia wsparciem osób z niepełnosprawnościami, ich potrzeby zostaną uwzględnione w zakresie działań organizacyjnych (sale, windy, sprzęt, itp.) i merytorycznych (materiały i pomoce dydaktyczne). 

4. Materiały dydaktyczne, sale, w których będą odbywały się zajęcia oraz inne pomieszczenia, które będą wykorzystane do realizacji projektu, będą dostosowane do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności (w tym do osób niepełnosprawnych ruchowo, czy niedosłyszących). 

5. Powołana przez Rektora ALK Komisja Rekrutacyjna, zwana dalej Komisją, dokona wyboru uczestników/uczestniczek do projektu.  

6. W skład Komisji wejdą m.in. eksperci merytoryczni ds. PRCL, doradca edukacyjny, koordynatorzy Projektu ze strony ALK oraz STO.

7. Wyboru uczestników/uczestniczek do projektu dokona Komisja Rekrutacyjna w oparciu  o kryteria określone w §4. 

8. Rekrutacja będzie prowadzona osobno do każdej edycji; dokładne terminy przyjmowania zgłoszeń Komisja określi w ogłoszeniu rekrutacyjnym i na stronach www.

9. Komisja zastrzega sobie prawo zmiany wyznaczonego terminu na przyjmowanie zgłoszeń, informując o tym w miejscach, gdzie zostało zamieszczone ogłoszenie rekrutacyjne.  

10. Przy rekrutacji na wizyty studyjne będzie brany pod uwagę aktywny udział w projekcie, np.  liczba ukończonych modułów, zaangażowanie w przygotowanie Handbooka cyfrowego. Komisja ustali każdorazowo liczbę uczestników/uczestniczek z danej placówki, aby zapewnić reprezentacje różnych placówek edukacyjnych.

11. Suma zdobytych punktów za kryteria określone w §4 decyduje o miejscu kandydata na liście. Spośród wszystkich zgłoszeń Komisja rekrutacyjna wybierze osoby z największą liczbą punktów. W przypadku większej liczby chętnych spełniających formalne kryteria uczestnictwa niż liczba dostępnych miejsc, zostanie utworzona lista rezerwowa kandydatów.  

12. W przypadku braku wystarczającej liczby osób zainteresowanych poszczególną formą wsparcia lub braku osób spełniających kryteria naboru planuje się nabór dodatkowy w oparciu o kryteria określone w §4.

13. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba wskazanych modułów,  a przypadku takiej samej liczby punktów oraz wyboru takiej samej liczby modułów decydować będzie kolejność zgłoszeń. 

14. Kandydaci/tki o wynikach rekrutacji zostaną poinformowani drogą elektroniczną - mailowo.

15. Od decyzji Komisji rekrutacyjnej uczestnikowi/ uczestniczce projektu nie przysługuje odwołanie.

§ 4 

KRYTERIA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE  

1. Kryteria kwalifikacji do uczestnictwa w projekcie:  

a) formalne tj. osoba między 18 a 64 rokiem życia (w chwili przystąpienia do projektu), zatrudniona  w sektorze oświaty/edukacji, w tym w ośrodkach doskonalenia nauczycieli, w placówce na terenie całego kraju , która  wypełni dokumenty rekrutacyjne tj. formularz, oświadczenie dot. ODO, przedłoży zaświadczenie pracodawcy oraz zaakceptuje niniejszy Regulamin (0-1 pkt; niespełnienie któregokolwiek z nich uniemożliwi udział w projekcie);

b) uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie w kontekście wykonywanych obowiązków/planów zawodowych oceniane przez Komisję (0-10 pkt). 

  • uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie z uwzględnieniem wybranych modułów w  kontekście wykonywanych podstawowych obowiązków i/lub planów zawodowych dot. podstawowych obowiązków (0-6 pkt);
  • uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie z uwzględnieniem wybranych modułów w kontekście wykonywanych dodatkowych obowiązków i/lub konkretnych planów ich realizacji np. pełnienie roli wychowawcy lub opiekuna koła naukowego, prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów i/lub studentów (0-2 pkt);
  • uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie z uwzględnieniem wybranych modułów w kontekście planów zawodowych dot. pozostałej aktywności naukowej np. publikacje, pełnienie roli prelegenta na wydarzeniach naukowych, edukacyjnych. Premiowane będzie większe zaangażowanie w Program przez wybór większej liczby modułów, pod warunkiem uzasadnienia ich spójności z rozwojem zawodowym.(0-2 pkt).

§ 5

PRAWA I OBOWIĄZKI ZWIĄZANE Z UCZESTNICTEM W  PROJEKCIE

1. Każdy uczestnik/uczestniczka projektu ma prawo do: 

a) bezpłatnego udziału we wsparciu zaplanowanym w projekcie; 

b) zgłaszania w formie pisemnej do doradcy edukacyjnego lub kierownika merytorycznego uwag  i zastrzeżeń dotyczących realizowanego wsparcia;

c) otrzymania materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej i innych pomocy dydaktycznych; 

2. Każdy uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany jest do: 

a) wypełnienia pre i post testów, które stanowić będą pomiar wiedzy podczas realizacji ścieżki wsparcia; 

b) uczestnictwa we wsparciu w pełnym zakresie; 

c) uczestnictwa w badaniach ewaluacyjnych przewidzianych w projekcie;

d) niezwłocznego powiadomienia Biura Projektów ALK o zmianie wcześniej podanych danych osobowych – zgłoszenia można dokonać na adres projekty@kozminski.edu.pl;

e) oceny jakości wsparcia oraz jego przydatności w procesie dydaktycznym.

4. Dla każdego uczestnika/uczestniczki projektu, po zrealizowaniu działań rozwojowych, zostanie opracowany bilans kompetencji/kwalifikacji. 

5. Każdy/a uczestnik/uczestniczka otrzyma na zakończenie projektu zaświadczenie/certyfikat ukończenia Programu.

§ 6

ZASADY REZYGNACJI Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE 

1. Skreślenie z listy uczestników/uczestniczek w projekcie następuje w przypadku: 

a) rezygnacji z udziału w projekcie; 

b) naruszenia przez uczestnika/uczestniczkę postanowień niniejszego Regulaminu;

c) podania nieprawdziwych danych w dokumentach rekrutacyjnych. 

2. Rezygnacja z udziału w projekcie jest możliwa tylko w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych, tj. z przyczyn zdrowotnych lub działania siły wyższej, które z zasady nie mogą być znane przez uczestnika/uczestniczkę projektu w chwili rozpoczęcia udziału w projekcie. 

§ 7  

POSTANOWIENIA KOŃCOWE  

1. Akademia zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie z mocą obowiązywania zmian od dnia ich wprowadzenia. 

2. Wysłanie zgłoszenia uczestnictwa (formularza rekrutacyjnego) jest potwierdzeniem akceptacji niniejszego Regulaminu.

3. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu, decyzje podejmuje Kierownik merytoryczny projektu ze strony ALK w porozumieniu z Kierownikiem ze strony STO. Wyżej wymienione osoby rozstrzygają też ewentualne wątpliwości dotyczące interpretacji postanowień Regulaminu. Dane kontaktowe: projekty@kozminski.edu.pl

4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 kwietnia 2025 r. i obowiązuje do końca realizacji projektu.

Anna Mięgoć
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Anna Mięgoć

Opłaty

Udział w programie Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość jest bezpłatny.

Koszty związane z realizacją programu w całości są finansowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Koszty podróży i /lub ewentualnego zakwaterowania pokrywa uczestnik/uczestniczka Programu.