
Digital Marketing
Digital Marketing to nowy, innowacyjny zakres studiów na kierunku zarządzanie, prowadzony w języku angielskim w trybie stacjonarnym. Studia mają w zamierzeniu wykształcić współczesnego menedżera marketingu, który:
- biegle porusza się w warunkach gospodarki cyfrowej, rozumie współczesny świat i współczesnego klienta
- rozumie, jak współczesne technologie, tj. social media, mobile, sztuczna inteligencja czy automatyzacja zmieniają funkcjonowanie firmy
- biegle zaplanuje strategię, plan i zadania związane z marketingiem internetowym (w tym social media marketingiem)
- doskonale zna i potrafi wykorzystywać narzędzia on-line związane z promocją on-line (np. Facebook Ads, Google Ads, systemy CMS, CRM oraz marketing automation czy systemy e-mail marketingowe)
- wie, jak uruchomić i poprowadzić stronę internetową oraz sklep internetowy
- rozumie możliwości wynikające ze stosowania modeli biznesowych on-line (np. crowdsourcing, sharing economy, model freemium etc.)
- doskonale zna analitykę webową, potrafi posługiwać się takimi narzędziami jak Google Analytics, Brand24, Sotrender, NapoleonCat i wieloma innymi
- zna podstawy grafiki komputerowej oraz przygotowania materiałów video on-line
- potrafi współpracować w środowisku wirtualnym (virtual teams)
- w trakcie studiów wielokrotnie miała styk z praktyką e-marketingową i e-biznesową
- dostrzega szanse rozwoju każdej organizacji, wynikające z fenomenu cyfrowej transformacji, przez którą przechodzi każda firma czy instytucja
- może swobodnie funkcjonować w środowisku międzynarodowym dzięki realizowaniu programu w języku angielskim
- Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania (Master in Management) oraz suplement do dyplomu zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (major in Digital Marketing).

Ekspansja i rozwój Internetu nieustannie kreują nowatorskie trendy w obszarze digital marketingu, który stanowi istotny filar w działalności każdej firmy. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i wpływ cyfrowej transformacji na działalność przedsiębiorstw jest widoczny bez względu na ich charakter, branżę czy też rozmiar organizacji.
Zakres studiów z Digital Marketingu to pierwszy w Polsce, innowacyjny program magisterski nakierowany na wykształcenie profesjonalnie przygotowanych, znających nowoczesne technologie i narzędzia marketerów, którzy nie tylko świetnie zrealizują bieżące zadania marketingowe, ale będą w stanie zmieniać strategie działania firmy. Ogromnym atutem kierunku jest nie tylko doskonała kadra specjalistów i uznanych wykładowców z dorobkiem w dziedzinie e-marketingu i e-biznesu prowadzących zajęcia, ale również partnerstwo marek o międzynarodowej renomie, jak: Accenture, Brand24, Sotrender, Salesmanago czy NapoleonCat. Zakres studiów pozwala na zbudowanie ścieżki kariery we współczesnym zdigitalizowanym świecie i piastowanie stanowisk tj. Digital Marketing Manager czy też Social Media Marketing Manager.
Jeżeli planujesz związać swoją karierę z cyfrowym światem oraz chcesz poznać, jak budować strategie e-marketingowe, tworzyć strony internetowe oraz grafiki komputerowe i filmy video na potrzeby marketingu, zarządzać sklepem on-line, realizować kampanie w wyszukiwarkach (Google Ads), czy też planować działania w mediach społecznościowych - to jest to program właśnie dla Ciebie!
Do zobaczenia w murach Akademii Leona Koźminskiego!

Wirtualny świat podlega ciągłym zmianom - coraz więcej klientów wykorzystuje obecnie technologię cyfrową w codziennym życiu prywatnym i zawodowym. W Accenture nieustannie staramy się zrozumieć wyzwania, jakie stoją przed naszymi klientami w cyfrowym świecie, pomóc im stać się zwinnymi cyfrowo, sprawić, aby ich kampanie, zamieszczane treści, a także wrażenia tworzone przez ich klientów były oparte na przykładach najlepszych praktyk stosowanych w różnych branżach. Ludzie są naszym kluczowym atutem, a o sukcesie Accenture świadczą umiejętności ludzi, którzy na co dzień zajmują się zarządzaniem relacjami z klientami i cyfrowymi wyzwaniami. Naszym głównym celem jest zapewnienie rozwoju umiejętności naszych pracowników pod kątem ich przydatności w danej branży. Partnerstwo z Akademią Leona Koźmińskiego na kierunku "Marketing cyfrowy" jest ważną częścią tego sposobu myślenia jako szansa na przyciągnięcie ludzi zorientowanych cyfrowo - talentów, którzy naszym zdaniem mogą znaleźć pożądane miejsce do pracy w naszej organizacji i skorzystać z możliwości rozwoju zawodowego.
- Partnerami studiów są uznane marki ze świata digital, w tym: Accenture, Sotrender, Brand24, Salesmanago, NapoleonCat które oferują studentom m.in. staże, programy certyfikacyjne, bezpłatny dostęp do narzędzi internetowych, wykłady gościnne i spotkania z praktykami.
- Program zakresu studiów skomponowany jest z wielu przedmiotów specjalistycznych (ponad 800 godzin dydaktycznych), realizowanych w formie interaktywnych warsztatów, konwersatoriów, ćwiczeń, laboratoriów komputerowych i wykładów.
- Zajęcia prowadzone są przez świetnych wykładowców oraz wysokiej klasy specjalistów e-marketingu o ogromnym doświadczeniu w e-marketingu i e-biznesie.
- Studenci są w bezpośrednim kontakcie z firmami z sektora nowych technologii, biorąc udział w zajęciach z praktykami oraz realizując projekty z obszaru e-marketingu i e-biznesu dla konkretnych firm.
- Absolwent Digital Marketing zdobędzie ogromny wachlarz konkretnych kompetencji i umiejętności pozwalających na szybkie budowanie kariery praktycznie w każdej firmie.
- Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania (Master in Management) oraz suplement do dyplomu zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (major in Digital Marketing).
- Studenci są zachęcani do skorzystania z półrocznego pobytu w jednej z 200 renomowanych uczelni z całego świata, w ramach programu wymiany międzynarodowej, oraz do skorzystania z płatnych staży zagranicznych.
Członkowie Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej ALK czynnie wspierają działania dydaktyczne i naukowe zakresów marketingowych oraz zarządzania w wirtualnym środowisku w czasie pandemii poprzez eksperckie wystąpienia i spotkania online ze studentami. Rada Marketingu i Transformacji Cyfrowej została powołana do życia decyzją Rektora Akademii Leona Koźmińskiego w dniu 22 stycznia bieżącego roku, jako pierwsza Rada Biznesu wspierająca konkretne zakresy studiów w ramach ALK. W czasie uroczystego posiedzenia Rady w dniu 26 lutego br. nominacje na członków rady odebrali:
- Grzegorz Berezowski, NapoleonCat
- Michał Broniatowski
- Dr Dariusz Gulczyński
- Piotr Hassine, Grupa S/F
- Przemysław Kurdziel, Allegro Brand Experience Agency
- Tomasz Lis, Digital Experts Club, ENGINIETY
- Andrzej Ludek, Instytut Badań DNA, ALMARES
- Mieszko Maj, Grupa WALK
- Dr Magdalena Maruszczak, KPMG Poland
- Michał Sadowski, Brand24
- Piotr Sadowski, Webankieta.pl
- dr hab. Szymon Truskolaski, prof. UEP, DOJI S.A
- Konrad Zach, thinkHUB
Nominacje zostały wręczone przez prof. Grzegorza Mazurka, Rektora elekta ALK oraz prof. ALK dr hab. Mariolę Ciszewską-Mlinarič, Dziekan Kolegium Zarządzania. Link to galerii zdjęciowej z uroczystości wręczenia nominacji
W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:
- Wszechstronnego wykorzystania Internetu i technologii sieciowych w marketingu – budowaniu strategii, planów i zadań e-marketingowych
- Tworzenia i zarządzania stronami internetowymi
- Współpracy i zarządzania relacjami ze współczesnym klientem
- Budowania popularności firmy w sieci (e-promocja)
- Obsługi narzędzi, tj. Google Adwords i Google Analytics, Facebook Ads oraz systemów marketing automation, CRM czy analitycznych
- Projektowania i prowadzenia interakcji z klientami z wykorzystaniem mediów społecznościowych (social media marketing)
- Analizowania informacji on-line (web analityka)
- Zarządzania projektami IT oraz zarządzania zespołem realizującym te projekty
- Wirtualnego zarządzania zespołem
- Wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie
- Realizacji praktycznego projektów e-marketingowego dla wybranej firmy
- Podstaw grafiki komputerowej i montowania materiałów video
Po ukończeniu studiów w zakresie Digital Marketing w języku angielskim można podjąć pracę w firmach:
- „Tradycyjnych” (tzw.„brick and mortar”), traktujących Internet i marketing internetowy jako konieczne rozszerzenie obszaru dla swoich działań promocyjnych czy sprzedażowych
- „Transformujących się (tzw. „bricks and clicks”), pragnących wykorzystać nowe możliwości, które oferuje Internet w pozyskiwaniu klienta, współpracy z obecnymi odbiorcami oraz w całościowym transformowaniu modelu biznesowego (tzw. „digital transformation”)
- Internetowych (tzw. „pure clicks”), chcących umocnić swoją pozycję na wirtualnym rynku i z jeszcze większą siłą eksploatować przewagi i potencjał środowiska digital w swojej działalności
- Konsultingowych, agencjach interaktywnych, agencjach social media etc. świadczących usługi związane z Internetem dla innych firm
- Z sektora nowych technologii
- Start-upach oraz wszelkich nowych przedsięwzięciach biznesowych
Przykłady stanowisk pracy, do których będzie przygotowany absolwent zakresu Master in Digital Marketing:
- Digital Marketing Manager
- Social Media Marketing Manager
- Digital Transformation Officer
- Marketing Manager/ Marketing Coordinator
- Marketing and Communication Manager
- Relationship Management Analyst
- Project Manager
- Consultant in Digital Marketing
- E-commerce Manager
- Community Manager
- Web Analyst
- Artificial Intelligence and Technology in Marketing
- Digital Innovation and Future of Marketing
- Digital Consulting Project
- Customer Portfolio Analysis
- E-mail Marketing and Marketing Automation
- Digital Marketing Strategy and Planning
- Internet Marketing and E-Commerce II
- Search Engine Marketing and Digital Analytics
- Social Media Marketing
- Video and Graphic Design
- Web Design and Management
- Customer Experience Management
- Legal Aspects of Virtualization
- Studia stacjonarne
Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.