studenci MBA

Digital Marketing

O zakresie

Digital Marketing to nowy, innowacyjny zakres studiów na kierunku zarządzanie, prowadzony w języku angielskim w trybie stacjonarnym. Studia mają w zamierzeniu wykształcić współczesnego menedżera marketingu, który:

  • biegle porusza się w warunkach gospodarki cyfrowej, rozumie współczesny świat i współczesnego klienta
  • rozumie, jak współczesne technologie, tj. social media, mobile, sztuczna inteligencja czy automatyzacja zmieniają funkcjonowanie firmy
  • biegle zaplanuje strategię, plan i zadania związane z marketingiem internetowym (w tym social media marketingiem)
  • doskonale zna i potrafi wykorzystywać narzędzia on-line związane z promocją on-line (np. Facebook Ads, Google Ads, systemy CMS, CRM oraz marketing automation czy systemy e-mail marketingowe)
  • wie, jak uruchomić i poprowadzić stronę internetową oraz sklep internetowy
  • rozumie możliwości wynikające ze stosowania modeli biznesowych on-line (np. crowdsourcing, sharing economy, model freemium etc.)
  • doskonale zna analitykę webową, potrafi posługiwać się takimi narzędziami jak Google Analytics, Brand24, Sotrender, NapoleonCat i wieloma innymi
  • zna podstawy grafiki komputerowej oraz przygotowania materiałów video on-line
  • potrafi współpracować w środowisku wirtualnym (virtual teams)
  • w trakcie studiów wielokrotnie miała styk z praktyką e-marketingową i e-biznesową
  • dostrzega szanse rozwoju każdej organizacji, wynikające z fenomenu cyfrowej transformacji, przez którą przechodzi każda firma czy instytucja
  • może swobodnie funkcjonować w środowisku międzynarodowym dzięki realizowaniu programu w języku angielskim
  • Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania (Master in Management) oraz suplement do dyplomu zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (major in Digital Marketing).
Słowo od kierownika studiów
Dagmara_Plata_Alf
Dagmara Plata-Alf

Ekspansja i rozwój Internetu nieustannie kreują nowatorskie trendy w obszarze digital marketingu, który stanowi istotny filar w działalności każdej firmy. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i wpływ cyfrowej transformacji na działalność przedsiębiorstw jest widoczny bez względu na ich charakter, branżę czy też rozmiar organizacji.

Zakres studiów z Digital Marketingu to pierwszy w Polsce, innowacyjny program magisterski nakierowany na wykształcenie profesjonalnie przygotowanych, znających nowoczesne technologie i narzędzia marketerów, którzy nie tylko świetnie zrealizują bieżące zadania marketingowe, ale będą w stanie zmieniać strategie działania firmy. Ogromnym atutem kierunku jest nie tylko doskonała kadra specjalistów i uznanych wykładowców z dorobkiem w dziedzinie e-marketingu i e-biznesu prowadzących zajęcia, ale również partnerstwo marek o międzynarodowej renomie, jak: Accenture, Brand24, Sotrender, Salesmanago czy NapoleonCat. Zakres studiów pozwala na zbudowanie ścieżki kariery we współczesnym zdigitalizowanym świecie i piastowanie stanowisk tj. Digital Marketing Manager czy też Social Media Marketing Manager.

Jeżeli planujesz związać swoją karierę z cyfrowym światem oraz chcesz poznać, jak budować strategie e-marketingowe, tworzyć strony internetowe oraz grafiki komputerowe i filmy video na potrzeby marketingu, zarządzać sklepem on-line, realizować kampanie w wyszukiwarkach (Google Ads), czy też planować działania w mediach społecznościowych - to jest to program właśnie dla Ciebie!

Do zobaczenia w murach Akademii Leona Koźminskiego!

Partnerzy zakresu
Słowo od partnera zakresu
K_Bors
Katarzyna Bors

Wirtualny świat podlega ciągłym zmianom - coraz więcej klientów wykorzystuje obecnie technologię cyfrową w codziennym życiu prywatnym i zawodowym. W Accenture nieustannie staramy się zrozumieć wyzwania, jakie stoją przed naszymi klientami w cyfrowym świecie, pomóc im stać się zwinnymi cyfrowo, sprawić, aby ich kampanie, zamieszczane treści, a także wrażenia tworzone przez ich klientów były oparte na przykładach najlepszych praktyk stosowanych w różnych branżach. Ludzie są naszym kluczowym atutem, a o sukcesie Accenture świadczą umiejętności ludzi, którzy na co dzień zajmują się zarządzaniem relacjami z klientami i cyfrowymi wyzwaniami. Naszym głównym celem jest zapewnienie rozwoju umiejętności naszych pracowników pod kątem ich przydatności w danej branży. Partnerstwo z Akademią Leona Koźmińskiego na kierunku "Marketing cyfrowy" jest ważną częścią tego sposobu myślenia jako szansa na przyciągnięcie ludzi zorientowanych cyfrowo - talentów, którzy naszym zdaniem mogą znaleźć pożądane miejsce do pracy w naszej organizacji i skorzystać z możliwości rozwoju zawodowego.

Atuty Programu
  • Partnerami studiów są uznane marki ze świata digital, w tym: Accenture, Sotrender, Brand24, Salesmanago, NapoleonCat które oferują studentom m.in. staże, programy certyfikacyjne, bezpłatny dostęp do narzędzi internetowych, wykłady gościnne i spotkania z praktykami.
  • Program zakresu studiów skomponowany jest z wielu przedmiotów specjalistycznych (ponad 800 godzin dydaktycznych), realizowanych w formie interaktywnych warsztatów, konwersatoriów, ćwiczeń, laboratoriów komputerowych i wykładów.
  • Zajęcia prowadzone są przez świetnych wykładowców oraz wysokiej klasy specjalistów e-marketingu o ogromnym doświadczeniu w e-marketingu i e-biznesie.
  • Studenci są w bezpośrednim kontakcie z firmami z sektora nowych technologii, biorąc udział w zajęciach z praktykami oraz realizując projekty z obszaru e-marketingu i e-biznesu dla konkretnych firm.
  • Absolwent Digital Marketing zdobędzie ogromny wachlarz konkretnych kompetencji i umiejętności pozwalających na szybkie budowanie kariery praktycznie w każdej firmie.
  • Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania (Master in Management) oraz suplement do dyplomu zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (major in Digital Marketing).
  • Studenci są zachęcani do skorzystania z półrocznego pobytu w jednej z 200 renomowanych uczelni z całego świata, w ramach programu wymiany międzynarodowej, oraz do skorzystania z płatnych staży zagranicznych.
THE KU MARKETING AND DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL

Członkowie Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej ALK czynnie wspierają działania dydaktyczne i naukowe zakresów marketingowych oraz zarządzania w wirtualnym środowisku w czasie pandemii poprzez eksperckie wystąpienia i spotkania online ze studentami. Rada Marketingu i Transformacji Cyfrowej została powołana do życia decyzją Rektora Akademii Leona Koźmińskiego w dniu 22 stycznia bieżącego roku, jako pierwsza Rada Biznesu wspierająca konkretne zakresy studiów w ramach ALK. W czasie uroczystego posiedzenia Rady w dniu 26 lutego br. nominacje na członków rady odebrali:

  • Grzegorz Berezowski, NapoleonCat
  • Michał Broniatowski
  • Dr Dariusz Gulczyński
  • Piotr Hassine, Grupa S/F
  • Przemysław Kurdziel, Allegro Brand Experience Agency
  • Tomasz Lis, Digital Experts Club, ENGINIETY
  • Andrzej Ludek, Instytut Badań DNA, ALMARES
  • Mieszko Maj, Grupa WALK
  • Dr Magdalena Maruszczak, KPMG Poland
  • Michał Sadowski, Brand24
  • Piotr Sadowski, Webankieta.pl
  • dr hab. Szymon Truskolaski, prof. UEP, DOJI S.A
  • Konrad Zach, thinkHUB

Nominacje zostały wręczone przez prof. Grzegorza Mazurka, Rektora elekta ALK oraz prof. ALK dr hab. Mariolę Ciszewską-Mlinarič, Dziekan Kolegium Zarządzania.

Wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne

W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:

  • Wszechstronnego wykorzystania Internetu i technologii sieciowych w marketingu – budowaniu strategii, planów i zadań e-marketingowych
  • Tworzenia i zarządzania stronami internetowymi
  • Współpracy i zarządzania relacjami ze współczesnym klientem
  • Budowania popularności firmy w sieci (e-promocja)
  • Obsługi narzędzi, tj. Google Adwords i Google Analytics, Facebook Ads oraz systemów marketing automation, CRM czy analitycznych
  • Projektowania i prowadzenia interakcji z klientami z wykorzystaniem mediów społecznościowych (social media marketing)
  • Analizowania informacji on-line (web analityka)
  • Zarządzania projektami IT oraz zarządzania zespołem realizującym te projekty
  • Wirtualnego zarządzania zespołem
  • Wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie
  • Realizacji praktycznego projektów e-marketingowego dla wybranej firmy
  • Podstaw grafiki komputerowej i montowania materiałów video
Perspektywy zatrudnienia

Po ukończeniu studiów w zakresie Digital Marketing w języku angielskim można podjąć pracę w firmach:

  • „Tradycyjnych” (tzw.„brick and mortar”), traktujących Internet i marketing internetowy jako konieczne rozszerzenie obszaru dla swoich działań promocyjnych czy sprzedażowych
  • „Transformujących się (tzw. „bricks and clicks”), pragnących wykorzystać nowe możliwości, które oferuje Internet w pozyskiwaniu klienta, współpracy z obecnymi odbiorcami oraz w całościowym transformowaniu modelu biznesowego (tzw. „digital transformation”)
  • Internetowych (tzw. „pure clicks”), chcących umocnić swoją pozycję na wirtualnym rynku i z jeszcze większą siłą eksploatować przewagi i potencjał środowiska digital w swojej działalności
  • Konsultingowych, agencjach interaktywnych, agencjach social media etc. świadczących usługi związane z Internetem dla innych firm
  • Z sektora nowych technologii
  • Start-upach oraz wszelkich nowych przedsięwzięciach biznesowych

 

Przykłady stanowisk pracy, do których będzie przygotowany absolwent zakresu Master in Digital Marketing:

  • Digital Marketing Manager
  • Social Media Marketing Manager
  • Digital Transformation Officer
  • Marketing Manager/ Marketing Coordinator
  • Marketing and Communication Manager
  • Relationship Management Analyst
  • Project Manager
  • Consultant in Digital Marketing
  • E-commerce Manager
  • Community Manager
  • Web Analyst
Wybrane przedmioty
  • Artificial Intelligence and Technology in Marketing
  • Digital Innovation and Future of Marketing
  • Digital Consulting Project
  • Customer Portfolio Analysis
  • E-mail Marketing and Marketing Automation
  • Digital Marketing Strategy and Planning
  • Internet Marketing and E-Commerce II
  • Search Engine Marketing and Digital Analytics
  • Social Media Marketing
  • Video and Graphic Design
  • Web Design and Management
  • Customer Experience Management
  • Legal Aspects of Virtualization
Organizacja zajęć
  • Studia stacjonarne

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.

  • Studia niestacjonarne

 

Zajęcia odbywają się zazwyczaj co dwa tygodnie w sesjach trzydniowych:piątek (od godz. 17:00), sobota, niedziela.