Digital Marketing Major PL

studenci MBA

Digital Marketing - zakres studiów na kierunku Master in Management

O zakresie

Digital Marketing to nowy, innowacyjny zakres studiów na kierunku zarządzanie, prowadzony w języku angielskim w trybie stacjonarnym. Studia mają w zamierzeniu wykształcić współczesnego menedżera marketingu, który:

  • biegle porusza się w warunkach gospodarki cyfrowej, rozumie współczesny świat i współczesnego klienta
  • rozumie, jak współczesne technologie, tj. social media, mobile, sztuczna inteligencja czy automatyzacja zmieniają funkcjonowanie firmy
  • biegle zaplanuje strategię, plan i zadania związane z marketingiem internetowym (w tym social media marketingiem)
  • doskonale zna i potrafi wykorzystywać narzędzia on-line związane z promocją on-line (np. Facebook Ads, Google Ads, systemy CMS, CRM oraz marketing automation czy systemy e-mail marketingowe)
  • wie, jak uruchomić i poprowadzić stronę internetową oraz sklep internetowy
  • rozumie możliwości wynikające ze stosowania modeli biznesowych on-line (np. crowdsourcing, sharing economy, model freemium etc.)
  • doskonale zna analitykę webową, potrafi posługiwać się takimi narzędziami jak Google Analytics, Brand24, Sotrender, NapoleonCat i wieloma innymi
  • zna podstawy grafiki komputerowej oraz przygotowania materiałów video on-line
  • potrafi współpracować w środowisku wirtualnym (virtual teams)
  • w trakcie studiów wielokrotnie miała styk z praktyką e-marketingową i e-biznesową
  • dostrzega szanse rozwoju każdej organizacji, wynikające z fenomenu cyfrowej transformacji, przez którą przechodzi każda firma czy instytucja
  • może swobodnie funkcjonować w środowisku międzynarodowym dzięki realizowaniu programu w języku angielskim
  • Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania (Master in Management) oraz suplement do dyplomu zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (major in Digital Marketing).

Zakres studiów zostanie uruchomiony pod warunkiem zapisania się minimum 17 studentów.

Słowo od kierownika studiów

Karolina Małagocka

Chcesz pracować jako digital marketer lub specjalista ds. marketingu w mediach społecznościowych? A może masz własną firmę/start-up lub stowarzyszenie i chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców? Zapraszamy Cię na kierunek Digital Marketing. Spotkasz tu wykładowców, którzy od lat zajmują się strategiami marketingowymi, marketingiem internetowym i budowaniem relacji z klientami. Weźmiesz udział w warsztatach z pasjonatami digital marketingu, którzy ROI mają w swoim DNA. Dowiesz się, jak projektować strony, sklepy internetowe i aplikacje w sposób przystępny i sprzyjający integracji. Zgłębisz tajniki WordPressa, CRM-ów, narzędzi do budowania widowni, ad managerów na najważniejszych platformach social media. Będziemy ćwiczyć jak planować działania w mediach społecznościowych, realizować kampanie w wyszukiwarkach (Google Ads), czy przygotować digitalowy plan, który działa.

Kierunek Digital Marketing na studiach Master in Management to pierwszy w Polsce program, którego celem jest wykształcenie profesjonalnie przygotowanych marketerów, znających nowoczesne technologie i narzędzia, którzy będą w stanie zmieniać lub kwestionować strategie działania firmy.

dr Karolina Małagocka, kierownik zakresu Digital Marketing

Partnerzy zakresu

Słowo od partnera zakresu

K_Bors
Katarzyna Bors

Wirtualny świat podlega ciągłym zmianom - coraz więcej klientów wykorzystuje obecnie technologię cyfrową w codziennym życiu prywatnym i zawodowym. W Accenture nieustannie staramy się zrozumieć wyzwania, jakie stoją przed naszymi klientami w cyfrowym świecie, pomóc im stać się zwinnymi cyfrowo, sprawić, aby ich kampanie, zamieszczane treści, a także wrażenia tworzone przez ich klientów były oparte na przykładach najlepszych praktyk stosowanych w różnych branżach. Ludzie są naszym kluczowym atutem, a o sukcesie Accenture świadczą umiejętności ludzi, którzy na co dzień zajmują się zarządzaniem relacjami z klientami i cyfrowymi wyzwaniami. Naszym głównym celem jest zapewnienie rozwoju umiejętności naszych pracowników pod kątem ich przydatności w danej branży. Partnerstwo z Akademią Leona Koźmińskiego na kierunku "Marketing cyfrowy" jest ważną częścią tego sposobu myślenia jako szansa na przyciągnięcie ludzi zorientowanych cyfrowo - talentów, którzy naszym zdaniem mogą znaleźć pożądane miejsce do pracy w naszej organizacji i skorzystać z możliwości rozwoju zawodowego.

Atuty programu

  • Partnerami studiów są uznane marki ze świata digital, w tym: Accenture, Sotrender, Brand24, Salesmanago, NapoleonCat które oferują studentom m.in. staże, programy certyfikacyjne, bezpłatny dostęp do narzędzi internetowych, wykłady gościnne i spotkania z praktykami.
  • Program zakresu studiów skomponowany jest z wielu przedmiotów specjalistycznych (ponad 800 godzin dydaktycznych), realizowanych w formie interaktywnych warsztatów, konwersatoriów, ćwiczeń, laboratoriów komputerowych i wykładów.
  • Zajęcia prowadzone są przez świetnych wykładowców oraz wysokiej klasy specjalistów e-marketingu o ogromnym doświadczeniu w e-marketingu i e-biznesie.
  • Studenci są w bezpośrednim kontakcie z firmami z sektora nowych technologii, biorąc udział w zajęciach z praktykami oraz realizując projekty z obszaru e-marketingu i e-biznesu dla konkretnych firm.
  • Absolwent Digital Marketing zdobędzie ogromny wachlarz konkretnych kompetencji i umiejętności pozwalających na szybkie budowanie kariery praktycznie w każdej firmie.
  • Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania (Master in Management) oraz suplement do dyplomu zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (major in Digital Marketing).
  • Studenci są zachęcani do skorzystania z półrocznego pobytu w jednej z 200 renomowanych uczelni z całego świata, w ramach programu wymiany międzynarodowej, oraz do skorzystania z płatnych staży zagranicznych.

THE KU MARKETING AND DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL

Członkowie Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej ALK czynnie wspierają działania dydaktyczne i naukowe zakresów marketingowych oraz zarządzania w wirtualnym środowisku w czasie pandemii poprzez eksperckie wystąpienia i spotkania online ze studentami. Rada Marketingu i Transformacji Cyfrowej została powołana do życia decyzją Rektora Akademii Leona Koźmińskiego w dniu 22 stycznia bieżącego roku, jako pierwsza Rada Biznesu wspierająca konkretne zakresy studiów w ramach ALK. W czasie uroczystego posiedzenia Rady w dniu 26 lutego br. nominacje na członków rady odebrali:

  • Grzegorz Berezowski, NapoleonCat
  • Michał Broniatowski
  • Dr Dariusz Gulczyński
  • Piotr Hassine, Grupa S/F
  • Przemysław Kurdziel, Allegro Brand Experience Agency
  • Tomasz Lis, Digital Experts Club, ENGINIETY
  • Andrzej Ludek, Instytut Badań DNA, ALMARES
  • Mieszko Maj, Grupa WALK
  • Dr Magdalena Maruszczak, KPMG Poland
  • Michał Sadowski, Brand24
  • Piotr Sadowski, Webankieta.pl
  • dr hab. Szymon Truskolaski, prof. UEP, DOJI S.A
  • Konrad Zach, thinkHUB

Nominacje zostały wręczone przez prof. Grzegorza Mazurka, Rektora ALK oraz prof. ALK dr hab. Mariolę Ciszewską-Mlinarič, Dziekan Kolegium Zarządzania.

Wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne

W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:

  • Wszechstronnego wykorzystania Internetu i technologii sieciowych w marketingu – budowaniu strategii, planów i zadań e-marketingowych
  • Tworzenia i zarządzania stronami internetowymi
  • Współpracy i zarządzania relacjami ze współczesnym klientem
  • Budowania popularności firmy w sieci (e-promocja)
  • Obsługi narzędzi, tj. Google Adwords i Google Analytics, Facebook Ads oraz systemów marketing automation, CRM czy analitycznych
  • Projektowania i prowadzenia interakcji z klientami z wykorzystaniem mediów społecznościowych (social media marketing)
  • Analizowania informacji on-line (web analityka)
  • Zarządzania projektami IT oraz zarządzania zespołem realizującym te projekty
  • Wirtualnego zarządzania zespołem
  • Wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie
  • Realizacji praktycznego projektów e-marketingowego dla wybranej firmy
  • Podstaw grafiki komputerowej i montowania materiałów video

Perspektywy zatrudnienia

Po ukończeniu studiów w zakresie Digital Marketing w języku angielskim można podjąć pracę w firmach:

  • „Tradycyjnych” (tzw.„brick and mortar”), traktujących Internet i marketing internetowy jako konieczne rozszerzenie obszaru dla swoich działań promocyjnych czy sprzedażowych
  • „Transformujących się (tzw. „bricks and clicks”), pragnących wykorzystać nowe możliwości, które oferuje Internet w pozyskiwaniu klienta, współpracy z obecnymi odbiorcami oraz w całościowym transformowaniu modelu biznesowego (tzw. „digital transformation”)
  • Internetowych (tzw. „pure clicks”), chcących umocnić swoją pozycję na wirtualnym rynku i z jeszcze większą siłą eksploatować przewagi i potencjał środowiska digital w swojej działalności
  • Konsultingowych, agencjach interaktywnych, agencjach social media etc. świadczących usługi związane z Internetem dla innych firm
  • Z sektora nowych technologii
  • Start-upach oraz wszelkich nowych przedsięwzięciach biznesowych

 

Przykłady stanowisk pracy, do których będzie przygotowany absolwent zakresu Master in Digital Marketing:

  • Digital Marketing Manager
  • Social Media Marketing Manager
  • Digital Transformation Officer
  • Marketing Manager/ Marketing Coordinator
  • Marketing and Communication Manager
  • Relationship Management Analyst
  • Project Manager
  • Consultant in Digital Marketing
  • E-commerce Manager
  • Community Manager
  • Web Analyst

Wybrane przedmioty

  • Digital Consulting Project
  • Digital Marketing and Marketing Automation
  • Digital Marketing Strategy and Planning
  • Internet Marketing and E-Commerce II
  • Search Engine Marketing and Digital Analytics
  • Social Media Marketing
  • Video and Graphic Design
  • Web Design and Management
  • Customer Experience Management

Organizacja zajęć

  • Studia stacjonarne

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.

  • Studia niestacjonarne

 

Zajęcia odbywają się zazwyczaj co dwa tygodnie w sesjach trzydniowych:piątek (od godz. 17:00), sobota, niedziela.