mba FINANCE

MBA FINANSE

Level
Studia podyplomowe
Studia MBA
Duration
2 lata
Language
PL
Obtained title
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, Dyplom MBA
Mode
Pt., sob., niedz.

O kierunku

WITAMY W KOZMINSKI EXECUTIVE BUSINESS SCHOOL

W czasach niezwykle dynamicznych zmian wszyscy czujemy, że zmiana sposobu myślenia i rozwój kompetencji są najlepszym, a wręcz koniecznym kierunkiem działania. Ciągłe wychodzenie ze stref komfortu pozwala nam sięgać wyżej, realizować aspiracje, stawać się lepszą wersją samych siebie i odkrywać nieznane, ale fascynujące obszary. Rozwój osobisty to również filozofia, sposób na życie, droga do osiągnięcia celów oraz cel sam w sobie.

Kierując się tym przekonaniem, zapraszam do Kozminski Executive Business School – unikalnego środowiska, gdzie czekają na Państwa transformacyjne doświadczenia, nieograniczone wręcz możliwości zdobycia wiedzy, wymiany doświadczeń i zbudowania wyjątkowych relacji.

Korzystając z 30 lat doświadczenia w dostarczaniu najwyższej jakości edukacji menedżerskiej, Kozminski Executive Business School realizuje niezwykle szeroką misję, przyczyniając się do rozwoju – menedżerów i firm. Realizowane programy, szkolenia, doradztwo, ale również wsparcie w prowadzeniu badań są tym wszystkim, czego współczesna firma może potrzebować, aby stale się doskonalić. 

Ostatni ranking „Financial Times” uplasował ALK wśród 50 najlepszych miejsc do rozwoju indywidualnego, jak i instytucjonalnego.

Zapraszam do najlepszej – według „Financial Times” – uczelni biznesowej w Europie Środkowej. Do miejsca, gdzie biznes współpracuje z nauką.

Dr Sylwia Hałas-Dej, Dziekan Kozminski Executive Business School

CEL STUDIÓW

Celem studiów MBA FINANSE jest dostarczenie uczestnikom i uczestniczkom nowoczesnej wiedzy z szeroko rozumianej dziedziny zarządzania, która stanowi podstawę do rozwoju praktycznych umiejętności menedżerskich: analizy i metody rozwiązywania problemów firmy, formułowania strategii rozwojowych, sprawnego podejmowania decyzji, skutecznego negocjowania, komunikowania się oraz współdziałania z innymi. Podczas studiów słuchacze zapoznają się z ogólnymi warunkami gospodarczymi, kulturowymi, społecznymi oraz politycznymi związanymi z gospodarką regionalną i globalną, w których funkcjonują menedżer i jego firma. W ramach specjalizacji program studiów zawiera blok zajęć obejmujących zagadnienia szeroko rozumianych finansów przedsiębiorstw. Celem tych zajęć jest wzmocnienie kompetencji menedżerów w zakresie tworzenia strategii podnoszącej wartość przedsiębiorstwa oraz komunikacji z inwestorami i kredytodawcami.  

GŁÓWNE ATUTY

1
Ranking „Financial Times”

Wg „Financial Times” Akademia Leona Koźmińskiego jest najlepszą uczelnią biznesową w Europie Środkowo-Wschodniej.

2
Unikatowe połączenie wiedzy ogólnomenedżerskiej i specjalistycznej

Pełen program menedżerski MBA połączony z blokiem zajęć narzędziowych z zakresu finansów oraz budowy kreacji wartości dla właścicieli

3
Specjalistyczne BOKSY do wyboru

Wybór trzech z pięciu zaawansowanych boksów specjalizacyjnych: • Wykorzystanie narzędzi controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem • Zewnętrzny wzrost przedsiębiorstwa • Decyzje finansowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem • Sprawozdawczość i analiza finansowa • Rynki finansowe a zarządzanie finansami przedsiębiorstw

4
Wzmocnienie umiejętności

Zajęcia wzmacniające zdolności rozumienia, komunikacji i podejmowania decyzji w oparciu o dane finansowe

5
Unikatowe materiały wspierające rozwój

Dostęp do specjalistycznych materiałów – w tym zasobów „Financial Times” oraz platformy LinkedIn Learning

6
Inspiracje

Każdy uczestnik i każda uczestniczka studiów otrzymuje komplet książek inspiracyjnych oraz wiele innych materiałów wspierających proces uczenia się.

7
Praktyczny projekt doradczy

Uwieńczeniem studiów MBA jest przygotowanie praktycznego projektu doradczego dotyczącego rozwiązania konkretnego problemu menedżerskiego.

8
Ceniony dyplom

Absolwenci i absolwentki otrzymują uznawany i ceniony w środowisku kadry kierowniczej i przedsiębiorców DYPLOM MBA, potwierdzający posiadanie wysokich kwalifikacji menedżerskich i sprzyjający dalszej karierze zawodowej.

9
Społeczność

Dbając o odpowiedni dobór osób w grupie, wspieramy naszych studentów i absolwentów w umacnianiu postaw nastawionych na współpracę i budowanie sieci kontaktów, w trakcie oraz po ukończeniu studiów.

AKREDYTACJE

Posiadamy trzy najważniejsze akredytacje przyznawane uczelniom biznesowym: EQUIS, AMBA i AACSB.

Są to tak zwane trzy korony, o których zdobycie ubiegają się najlepsze szkoły wyższe. Na świecie jest ok. 15 tys. szkół biznesu. „Potrójną koronę” posiada tylko 1% z nich, w tym Akademia Leona Koźmińskiego.

Pracodawcy zatrudniający absolwentów uczelni, która otrzymała tej klasy akredytacje, mają pewność, że kandydaci posiadają gruntowną wiedzę i umiejętności pozwalające roztropnie i skutecznie realizować powierzone zadania.

MATERIAŁY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ

Czy wiesz, że każdy uczestnik i każda uczestniczka tych studiów otrzymuje darmowy dostęp do największej na świecie platformy e-learningowej Linkedin Learning oraz do e-gazety i platformy wiedzy „Financial Times”?

Nasi studenci mają również bezpłatny dostęp do zasobów „Rzeczpospolitej" i „Pulsu Biznesu".

FILOZOFIA STUDIOWANIA MBA

520 godzin zajęć = cztery semestry studiów to czas, który pozwoli Ci zrozumieć funkcjonowanie organizacji jako całości wraz z jej otoczeniem biznesowym. Poprowadzimy Cię od ekonomii i finansów poprzez strategię organizacji aż do tego, jak współpracować z ludźmi i budować relacje z partnerami biznesowymi.

Wszyscy rozpoczniecie naukę wspólnie na tzw. ogólnym programie menedżerskim (400 godzin lekcyjnych), niezależnie od wybranej specjalizacji.

Następnie kontynuujecie naukę na wybranym semestrze specjalistycznym – FINANSE, na który składa się 120 godzin zajęć. W tym czasie będziecie doskonalić kompetencje zaprojektowane dla danej specjalizacji.

WIĘCEJ INFORMACJI

ADRESACI STUDIÓW

Osoby pełniące funkcje menedżerskie, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie strategicznego zarządzania organizacją ze szczególnym uwzględnieniem obszaru zarządzania finansami:

  • Kadra kierownicza pionów finansowych przedsiębiorstw 
  • Właściciele firm oraz menedżerowie, którzy dla dalszego rozwoju kariery widzą potrzebę wzmocnienia wiedzy z zakresu zarządzania ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kompetencji związanych z zarządzaniem finansami przedsiębiorstw  
  • Kadra instytucji finansowych współpracujących z przedsiębiorstwami w zakresie świadczenia usług finansowych 
  • Konsultanci i doradcy biznesu zainteresowani problematyką zarządzania finansami oraz zarządzania wartością przedsiębiorstwa   
  • Członkowie rad nadzorczych oraz zarządów przedsiębiorstw 
Bigmanwithipad

Obejrzyj film z uroczystości wręczenia dyplomów MBA

DYREKTOR PROGRAMU

prof. ALK dr hab. Paweł Mielcarz

Dr hab. Paweł Mielcarz jest profesorem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie pełni funkcje Kierownika Katedry Finansów, Dyrektora Merytorycznego studiów MBA Finanse oraz podyplomowych studiów finansowych.

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną firm, projektów oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów, referatów naukowych oraz książek: „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw” i „Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce”.

Jako wykładowca prowadził zajęcia m.in. z wyceny oraz szeroko rozumianych finansów przedsiębiorstw w ramach studiów dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz w kilku innych europejskich uczelniach biznesowych. Od czternastu lat na stałe współpracuje w ESSCA, – École de Management. Ukończył programy Global Colloquium on Participant - Centered Learning oraz Case Study Workshop organizowane przez Harvard Business School.

Jako konsultant współpracujący DCF Consulting oraz innymi z firmami doradczymi profesor Mielcarz brał udział przygotowaniu wielu projektów doradczych w zakresie wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, budowy strategii, opracowania planów finansowych oraz projektowania systemów controllingu. Podczas pracy jako biegły sądowy przygotowywał również ekspertyzy w procesach postępowań sądowych, prokuratorskich, arbitrażowych oraz prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Posiada doświadczenie korporacyjne, m.in. jako Doradca Zarządu ds. Inwestycji Kapitałowych oraz Metodyk Wyceny PGNIG. W karierze zawodowej profesor Mielcarz pełnił także funkcje w kilkunastu radach nadzorczych spółek kapitałowych. Ma doświadczenie w zarządzaniu towarzystwem ubezpieczeniowym wzajemnych.

KORZYŚCI DLA SŁUCHACZY I SŁUCHACZEK – CO ZYSKUJESZ?

  • Umiejętności analizowania procesów zachodzących w organizacjach z perspektywy różnych obszarów funkcjonowania firmy 

  • Umiejętności z zakresu wykorzystania nowoczesnych narzędzi wspierających decyzje finansowe przedsiębiorstw 

  • Umiejętności efektywnego komunikowania się ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji problemów finansowych 

  • Umiejętności tworzenia i kierowania zespołami projektowymi (w tym wdrażania trudnych projektów w organizacjach o różnych kulturach) 

  • Umiejętności opracowania i wdrażania strategii według najpopularniejszych i najnowszych metodyk 

  • Umiejętności operowania uniwersalnym językiem menedżerskim, pozwalającym na swobodną komunikację z przedstawicielami wszystkich działów w firmie 

  • Wiedza menedżerska z zakresu narzędzi i metodyk wspierających procesy zarządzania przedsiębiorstwem  

Świadectwa i dyplomy

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Master of Business Administration ze specjalizacją (np. MBA FINANSE, MBA HR), które  zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016 r., poz. 2259, art.19, upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa
  • Dyplom MBA Akademii Leona Koźmińskiego zawierający 3 najważniejsze akredytacje: AMBA, EQUIS, AACSB

Program

Ramowy program studiów

  • Sesja integracyjno-informacyjna
  • Zarządzanie sobą i zespołem oraz odpowiedzialność za podejmowane decyzje
  • Ekonomia menedżerska
  • Zarządzanie
  • Rachunkowość finansowa i zarządcza
  • Statystyka w biznesie
  • Marketing
  • Finanse przedsiębiorstwa
  • Zarządzanie strategiczne
  • Transfer innowacji ze startupu do korporacji
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Prawo cywilne i handlowe
  • Przywództwo
  • Zarządzanie zmianą
  • Krytyczne myślenie
  • Negocjacje
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej  w oparciu o zaufanie
  • Transformacja cyfrowa
  • Networking
  • Analiza finansowa projektów doradczych
  • Automatyzacja procesów biznesowych
  • Kształtowanie kariery zawodowej
  • Gra symulacyjna
  • Projekt doradczy
  • Konsultacje

DO WYBORU

Wyboru boksów dokonują uczestnicy danej edycji. W programie studiów znajdą się te boksy, które zostały wybrane większością głosów (3 boksy z 5).

Box 1. Wykorzystanie narzędzi controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem  

  • Controlling operacyjny i sprawozdawczość wewnętrzna  
  • Controlling strategiczny  
  • Zarządzanie emocjami, efektywny feedback i skuteczna komunikacja w procesie udzielania informacji zwrotnej w ramach controllingu  

Box 2.  Zewnętrzny wzrost przedsiębiorstwa    

  • Wycena przedsiębiorstw I (warsztaty komputerowe)  
  • Fuzje i przejęcia  
  • Negocjacje strategiczne  

Box 3. Decyzje finansowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem  

  • Ocena projektów inwestycyjnych (warsztaty komputerowe)  
  • Planowanie finansowe, w tym modelowanie projektów  realizowanych w formule project finance 
  • Intuicja a reguły decyzyjne w decyzjach finansowych                    

Box 4. Sprawozdawczość i analiza finansowa  

  • Interpretacja sprawozdań finansowych – zagadnienia zaawansowane, czytanie sprawozdań finansowych (warsztaty)  
  • Analiza finansowa 
  • Coaching zespołowy na poziomie zarządu jako narzędzie wspomagające w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa

Box 5. Rynki finansowe a zarządzanie finansami przedsiębiorstw  

  • Rynki i instrumenty finansowe  
  • Instrumenty pochodne i terminowe – zarządzanie ryzykiem finansowym w przedsiębiorstwie 
  • Psychologia rynków finansowych 

Całkowita liczba godzin dydaktycznych:  520   (jedna godzina dydaktyczna = 45 min) 

Men_illustration.png

Organizacja zajęć

Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu w: 

  • piątek 17:00 – 20:15 
  • sobotę 8:45 – 15:45 
  • niedzielę 8:45 – 15:45  

Planowane terminy zjazdów w I semestrze

21 - 23.03.2025

4 - 6.04.2025

25 - 27.04.2025

9 - 11.05.2025

16 - 18.05.2025

30 - 31.05-1.06.2025

13 - 15.06.2025

27 - 29.06.2025

5 - 7.09.2025

19 - 21.09.2025

Społeczność

Wiodący wykładowcy

dr hab. Paweł Mielcarz

Dr hab. Paweł Mielcarz jest profesorem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie pełni funkcje kierownika Katedry Finansów, dyrektora merytorycznego studiów MBA finanse oraz podyplomowych studiów finansowych.

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną firm, projektów oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów, referatów naukowych oraz książek: „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw” i „Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce”.

Jako wykładowca prowadził zajęcia m.in. z wyceny oraz szeroko rozumianych finansów przedsiębiorstw w ramach studiów dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz w kilku innych europejskich uczelniach biznesowych. Od czternastu lat na stałe współpracuje z ESSCA – École de Management. Ukończył programy Global Colloquium on Participant – Centered Learning oraz Case Study Workshop organizowane przez Harvard Business School.

Jako konsultant współpracujący z DCF Consulting oraz innymi firmami doradczymi brał udział w przygotowaniu wielu projektów doradczych w zakresie wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, budowy strategii, opracowania planów finansowych oraz projektowania systemów controllingu. Podczas pracy jako biegły sądowy przygotowywał również ekspertyzy w procesach postępowań sądowych, prokuratorskich, arbitrażowych oraz prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Posiada doświadczenie korporacyjne, m.in. jako Doradca Zarządu ds. Inwestycji Kapitałowych oraz Metodyk Wyceny PGNIG. W karierze zawodowej pełnił także funkcje w kilkunastu radach nadzorczych spółek kapitałowych. Ma doświadczenie w zarządzaniu towarzystwem ubezpieczeń wzajemnych.

dr hab. Tomasz Wnuk-Pel

Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Łódzkiego. Wiceprezes Zarządu w T.G. RaFiB Sp. z o.o., spółce konsultingowej, od 1992 roku specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Autor i współautor kilkudziesięciu projektów systemów rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych. Przez kilka lat był członkiem rady nadzorczej spółki giełdowej. 

Zajmuje się szeroko pojętą problematyką rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej/controllingu, w szczególności zaś zagadnieniami wdrażania innowacyjnych narzędzi rachunkowości zarządczej takich jak rachunek kosztów działań. Autor licznych artykułów i książek.

prof. ALK dr hab. Aneta Hryckiewicz-Gontarczyk

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie również pełni funkcję Przewodniczącej Rady Naukowej w dyscyplinie Finanse i Ekonomia. Jest Kierownikiem Ekonomicznego Instytutu Analiz Empirycznych oraz Centrum Badawczego ds. Stabilności Finansowej. Jest również twórcą i Kierownikiem kierunku studiów Big Data Science w języku angielskim w Akademii Leona Koźmińskiego, współtworzonego m.in. z Microsoft, Oracle, Microstrategy oraz Goldman Sachs.

Doktorat zdobyła na Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie nad Menem, natomiast habilitację w Szkole Głównej Handlowej. Po doktoracie wyjechała na Uniwersytet Whartona w Stanach Zjednoczonych. Przez wiele lat była pracownikiem naukowym i wykładowcą na Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie nad Menem, a od 2008 r. wykłada również w IESEG School of Management w Paryżu i Lille. Prowadzi międzynarodowe badania w obszarze działalności banków oraz ryzyka związanego z ich funkcjonowaniem. W ostatnim czasie związana z Uniwersytetem Oxforda, gdzie prowadzi badania dotyczące kryzysów bankowych. Jest zdobywczynią wielu prestiżowych nagród za wybitne osiągnięcia naukowe, prace badawcze oraz całokształt dorobku. Autorka popularnej książki o kryzysach bankowych „Anatomia kryzysów bankowych”.

Od 14 lat związana z branżą bankową. Przez 3 lata pracowała w bankowości inwestycyjnej w transakcjach M&A w Warszawie, Budapeszcie i Frankfurcie nad Menem. Od 2015 r. jest członkiem Rady Nadzorczej PEKAO S.A. Investment Banking oraz członkiem Komitetu Audytu.

Jest wieloletnim wykładowcą na studiach MBA, m.in. we Frankfurcie i w Warszawie oraz na międzynarodowym programie EuroMBA. Prowadzi zajęcia z finansów przedsiębiorstw, wyceny projektów oraz przedsiębiorstw.

dr Bartłomiej Cegłowski

Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku szkoleń. Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Finansów Akademii Leona Koźmińskiego, partner w firmie konsultingowej, były ekspert ds. finansowych w Narodowym Centrum Kultury. 

W swojej karierze zawodowej brał udział w licznych projektach doradczych związanych z wyceną przedsiębiorstw, wdrażaniem systemu controllingu i pozyskiwaniem kapitału (w tym z funduszy unijnych) dla przedsiębiorstw oraz instytucji samorządowych. 

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką analizy finansowej, pozyskiwania kapitału, oceny opłacalności inwestycji i zarządzania przez wartość.

 Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów oraz referatów naukowych oraz pięciu podręczników (np. Finanse z arkuszem kalkulacyjnym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011).

dr Iwona Cieślak

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Członek Zarządu Kozminski Business Hub. Pracownik Katedry Rachunkowości Akademii Leona Koźmińskiego. Kierownik merytoryczny studiów podyplomowych audyt wewnętrzny. Specjalistka z zakresu audytu wewnętrznego i rachunkowości. Certyfikowany trener biznesu i szkoleniowiec.

Prowadzi badania z zakresu teorii i standardów sprawowania kontroli, ustawodawstwa dotyczącego prowadzenia ksiąg finansowych i sporządzania sprawozdawczości finansowej, wpływu oszustw na sytuację finansową przedsiębiorstwa, jak i wiarygodność sprawozdań finansowych. Praktyk audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej. Certyfikowany menedżer zarządzania ryzykiem. Autorka licznych publikacji z zakresu rachunkowości. Współtworzy i prowadzi zajęcia objęte akredytacją ACCA w Akademii Leona Koźmińskiego. Dyrektor Centrum Transferu Technologii ALK.

prof. dr hab. Adam Noga

Kierownik Katedry Ekonomii w Akademii Leona Koźmińskiego, autor licznych publikacji i wykładowca wielu uczelni na świecie, członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz doradca i ekspert takich instytucji jak: Asseco Poland, Sejm RP, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Prezydent RP, Ministerstwo Prywatyzacji, Rada Ministrów, Korpus Ekspertów Narodowego Centrum Nauki. 

dr Paweł Wnuczak

Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Pełni również funkcję koordynatora merytorycznego studiów podyplomowych analityk finansowy ryzyka kredytowego. 

Jako konsultant przygotował sam lub z zespołem kilkadziesiąt projektów z zakresu wyceny, oceny projektów inwestycyjnych, analizy finansowej, dokumentacji aplikacyjnej (studia wykonalności, biznesplany, wnioski o dofinansowanie) dla podmiotów ubiegających się o środki inwestycyjne w ramach RPO, POIiŚ, POIG. Prowadzi także szkolenia z zakresu zarządzania finansami, budżetowania, controllingu, wyceny i zarządzania wartością spółki, opracowania dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie w ramach unijnych. W swojej wieloletniej karierze zawodowej pracował na stanowisku księgowego, analityka finansowego oraz kontrolera finansowego. Jest członkiem rady nadzorczej.

W pracy naukowej zajmuje się tematyką controllingu, wyceny przedsiębiorstw oraz oceny opłacalności projektów inwestycyjnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz książki „Controlling w instytucjach kultury".

dr Dmytro Osiichuk

Pracownik naukowo-dydaktycznym Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego. W pracy naukowej zajmuje się szeroko rozumianymi finansami przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, nadzoru korporacyjnego, fuzji i przejęć, inwestycji alternatywnych. Uczestnik konferencji naukowych o tematyce związanej z zarządzaniem finansami przedsiębiorstw oraz autor kilku recenzowanych publikacji z tego zakresu (w tym w czasopismach z przypisanym współczynnikiem impact factor). Prowadzi zajęcia z zakresu analizy wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, instrumentów finansowych i zarządzania ryzykiem finansowym w ramach studiów dyplomowych (I i II stopnia) i podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego.

W ALK pracował  również m.in. jako członek zespołu odpowiadającego za rozwój anglojęzycznych studiów z zakresu finansów i rachunkowości (Master in Finance & Accounting). Jest również współtwórcą studiów podyplomowych Management Program in Corporate Finance w ALK.

Pełny wykaz publikacji: TUTAJ

dr Błażej Podgórski

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, opiekun naukowy programu. Jego zainteresowania badawczo-naukowe skupiają się na trzech obszarach: rynku kapitałowym, ocenie przedsięwzięć inwestycyjnych oraz wykorzystaniu narzędzi informatycznych w analizie finansowej. Jest autorem i współautorem wielu artykułów dotyczących tych zagadnień oraz jednej pozycji książkowej.

prof. ALK dr hab. Witold T. Bielecki

 Kierownik Katedry Metod Ilościowych i Zastosowań Informatyki. Były rektor ALK (2011–2020), obecnie Przewodniczący jej Rady Powierniczej. Były przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Uniwersytetów Niepublicznych.
Autor 3 książek, ponad 80 artykułów w czasopismach naukowych polskich i zagranicznych, współautor dwóch komputerowych symulacyjnych gier menedżerskich (MANAGER i ADMINIST) i pakietu multimedialnego dla treningu przedsiębiorców. Kierował dużymi międzynarodowymi i krajowymi projektami. Wykładał na uniwersytetach m. in. w USA i Wielkiej Brytanii. Jest współtwórcą i wykładowcą programu Executive MBA w Mińsku (IPM BY).
Członek Rady Konsultacyjnej ds. Zagranicznej Polityki Ekonomicznej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Członek organizacji naukowych: International Simulation and Gaming Association (ISAGA),  Association for Business Simulation & Experimental Learning (ABSEL), Association for Business Simulation and Experiential Learning (ABSEL). Członek komisji akredytujących: AACSB, EQUIS i IQA oraz IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence. Był członkiem zarządów: the European Foundation for Management Development (EFMD) i Euro*MBA.
Obecnie zasiada w zarządzie International Association for Management Development in Dynamic Societies (CEEMAN), oraz Radzie Nadzorczej  Polskiej Unii Edukacyjnej. Zasiadał w radach nadzorczych takich spółek jak: Bank BGZ, PZU, ZBM Investor, PTR Development, EnergoPlazma. Wieloletni aktywny uczestnik Szkoły Symulacji Systemów Gospodarczych. Członek wielu kapituł związanych z nagradzaniem osiągnięć w biznesie, zarządzaniu i edukacji.
Jego zainteresowania badawcze obejmują: informatykę, menedżerskie (biznesowe) gry symulacyjne, modelowanie symulacyjne, zarządzanie operacyjne, systemy wspomagania decyzji oraz przedsiębiorczość w wirtualnym środowisku. Zaangażowany w działalność na rzecz sportu akademickiego. Akademicki wicemistrz kraju w brydżu sportowym parami – wraz z Przemysławem Janiszewskim (2019).  

prof. Grzegorz Mazurek

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego, pracownik w Katedrze Marketingu, lider studiów związanych z obszarem digital w ALK (magisterskie: • Zarządzanie w wirtualnym środowisku • Master in Digital Marketing, MBA • Cyfrowa transformacja i sztuczna inteligencja, podyplomowe: • Digital marketing: AI i innowacje • E-commerce: AI i innowacje • Transformacja cyfrowa biznesu). Dyrektor Centrum Badań nad Transformacją Cyfrową CYBERMAN. Członek założyciel Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Niezależny konsultant i trener, praktyk marketingu internetowego, od 2000 roku związany z branżą internetową. W swoim portfolio ma szereg projektów e-marketingowych realizowanych dla takich marek jak m.in.: Mars, Nikon, Nokia, IKEA, Michelin, PZU Życie, Egmont, NBP, Kredyt Bank, Eden Springs, CH Beck, Aquanet, Majonez Kielecki, Polpharma, Unizeto Technologies. Zajmował się również PR-em oraz komunikacją marketingową firmy K2 Internet S.A. Był doradcą w zakresie komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz kilku książek. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji w latach 2016-2018. 

dr hab. Czesław Szmidt

Profesor w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (od roku 2003). Do roku 2003 pracownik naukowy na Politechnice Łódzkiej, gdzie pełnił między innymi funkcje Dziekana Wydziału Organizacji i Zarządzania (w latach 1991–1998) i Dyrektora Instytutu Zarządzania.

Równocześnie z pracą naukową, w latach 1995-2006 pełnił szereg funkcji kierowniczych w trzech spośród największych polskich banków, w obszarach zarządzania zasobami ludzkimi, organizacji i rozwoju, zarządzania strategicznego oraz zarządzania jakością. Od roku 1980 jest aktywnym konsultantem w dziedzinie doboru kadr – uczestniczył w wyborze kilkuset menedżerów polskich przedsiębiorstw, np. Zakładów Azotowych we Włocławku, Huty Katowice, Stoczni Jachtowej w Gdańsku, Portu Morskiego w Gdańsku, Generalnej Dyrekcji Budowy Metra w Warszawie, Stołecznego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, Huty Warszawa i wielu innych.

dr hab. Jacek Tomkiewicz

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor ALK. Absolwent dwóch fakultetów (ekonomia oraz finanse i bankowość) w Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2001 roku pracownik naukowy w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W ALK pracuje w Centrum Badawczym Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER początkowo na stanowisku asystenta, od grudnia 2005 adiunkta, obecnie profesora, od lipca 2008 pełni obowiązki Dyrektora ds. Naukowych.

Prowadzi prace naukowe oraz zajęcia dydaktyczne w języku polskim i angielskim (na studiach dziennych oraz podyplomowych, w tym MBA) z takich przedmiotów jak: • makroekonomia • mikroekonomia • polityka gospodarcza • ekonomia menedżerska • finanse publiczne • ekonomia sektora publicznego.

W latach 2002-2003 pełnił funkcję doradcy Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Finansów, odpowiedzialny za reformy strukturalne w ramach systemu finansów publicznych.

Przebywał kilkakrotnie jako tzw. „visiting scholar” w instytucjach zagranicznych, w tym m.in. na Stanford University, Columbia University, Harvard University w USA czy OECD w Paryżu, jest profesorem wizytującym w kilku europejskich uczelniach.

W latach 2009-2010 wykładowca w Europejskim Instytucie Administracji Publicznej (EIPA), Europejskim Centrum Zarządzania Finansami Publicznymi.

Autor publikacji z dziedziny makroekonomii i finansów publicznych.

dr Mirosław Sosnowski

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy jako wykładowca oraz jako konsultant specjalizujący się w realizacji projektów doradczych, prowadzeniu audytów organizacyjnych, opracowywaniu ekspertyz i prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów w obszarach strategii organizacji, modeli biznesowych, rozwiązań strukturalnych oraz procesowych, kultury organizacyjnej oraz systemów oceny i motywacji.

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego. Od roku 1996 zatrudniony w Katedrze Strategii ALK. Prowadzi zajęcia, jest promotorem prac magisterskich oraz ponad dwustu projektów doradczych (restrukturyzacyjnych i biznesplanów) przygotowywanych na studiach MBA.

Jako niezależny konsultant zrealizował ponad 100 projektów doradczych z zakresu opracowywania strategii, zmian strukturalnych i procesowych, podnoszenia efektywności działania dla takich firm jak m.in.: Roche Polska Sp. z o.o, Grupa TVN, Poczta Polska S.A., Autorska Pracownia Architektury Kuryłowicz & Associates Sp. z o.o., Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A., Bertelsmann Media S.A., Harper Hygienics S.A., Kross S.A., Generali TU S.A., Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, DDB Warszawa Sp. z o.o., Pocztowa Agencja Usług Finansowych S.A., BPH S.A., PTWP EVENT CENTER Sp. z o.o (strategia rozwoju Międzynarodowego Centrum Kongresowego oraz Spodka w Katowicach).

Ponadto niezależny ekspert współpracujący z PARP przy tworzeniu programów wspierających przedsiębiorczość oraz przy ocenie projektów składanych przez beneficjentów. Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki PL2012+ Sp. z o.o. w momencie tworzenia strategii rozwoju Stadionu Narodowego i komercjalizacji jego działalności. Współzałożyciel 9 inicjatyw biznesowych o charakterze komercyjnym i non profit.

dr hab. Mariola Ciszewska-Mlinarič

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego. Adiunkt w Katedrze Strategii, wykładowca na studiach podyplomowych i doktoranckich w ALK oraz na uczelniach zagranicznych we Francji (ESCCA), Austrii (MCI Innsbruck) i Słowenii (University of Ljubljana). Konsultant w obszarze doradztwa strategicznego (strategie wzrostu i wdrożenia zrównoważonej karty wyników) m.in. dla klientów z branży chemicznej i energetycznej (PGNiG/PGE, Degussa, Grupa AZOTY/Zakłady Azotowe Kędzierzyn, Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów) czy organizacji non-profit (Muzeum Łazienki Królewskie). Współzałożycielka IRRM, słoweńskiego Instytutu Badań i Rozwoju w Zarządzaniu. 

Od 2004 roku współpracuje z biznesem także w ramach projektów realizowanych przez studentów (m.in. Grupa Nowy Styl, Wielton, Gala, GERDA, Granna, Webankieta, Audioteka, Lechpol/Kruger&Matz). Od 2017 roku prowadzi projekty doradcze na studiach Koźmiński MBA. Jej zainteresowania badawcze obejmują problematykę strategii i procesu internacjonalizacji firm z gospodarek wschodzących, procesów podejmowania decyzji oraz roli dystansu w ekspansji zagranicznej. Kierownik grantu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki oraz uczestnik w międzynarodowym grancie koordynowanym przez China Europe International Business School. Autorka kilkudziesięciu publikacji z obszaru strategii i zarządzania międzynarodowego, w tym monografii „Strategia korporacji” (wraz z Krzysztofem Obłojem i Aleksandrą Wąsowską). 

dr hab. Robert Rządca

Prorektor ds. Badań Naukowych i Rozwoju Kadry oraz Zastępca Rektora Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Profesor ALK. Wieloletni pracownik naukowy oraz wykładowca ALK i Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w negocjacjach, analizie i strategii organizacyjnej, e-commerce, zarządzaniu badaniami i rozwojem oraz  zarządzaniu strategicznym. 

Przeprowadził ponad setkę projektów szkoleniowych i doradczych dla takich organizacji jak: Netia, NBP, Gaz System, M. St. Warszawa, Grupa Metro, PKN Orlen,  Medicover, LOT, PZU, KGHM. Jest ekspertem w zakresie wdrażania koncepcji Przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach. 

Wiceprezes Zarządu w Scott Tiger, spółce informatycznej oferującej szyte na miarę rozwiązania dla telekomunikacji, ubezpieczeń i bankowości. Członek rady nadzorczej interaktywnej agencji  K2 Internet SA. 

dr Alicja Maksimowicz-Ajchel

Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Metod Matematyczno-Statystycznych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego. Obszar jej zainteresowań naukowych to metody ilościowe oraz demografia.

Wykłada na studiach podyplomowych MBA, prowadzi zajęcia ze statystyki opisowej i matematycznej. W swojej pracy zawodowej odbyła staże zagraniczne, brała udział, a także kierowała realizacją projektów badawczych finansowanych przez Komitet Badań Naukowych. Jest autorką i współautorką monografii oraz artykułów z zakresu metod ilościowych i demografii. Jest także autorką trzech podręczników do statystyki.

dr Renata Dyląg

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego. Pracownik naukowy i dydaktyczny w Katedrze Rachunkowości ALK. Pełni funkcję Prodziekana Kolegium Zarządzania odpowiedzialnego za studia I stopnia z zarządzania oraz kierownika studiów podyplomowych z zakresu międzynarodowych standardów rachunkowości.

Jej zainteresowania naukowe to sprawozdawczość finansowa, w tym międzynarodowe standardy sprawozdawczości. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów naukowych z obszaru rachunkowości, jak również współautorem książek i podręczników, m.in. Rachunkowość od podstaw (Wydawnictwo WSPiZ, 2004) oraz Rachunkowość zarządcza (wyd. WPiA, 2009).

Wykłada zagadnienia z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości  finansowej  na studiach  podyplomowych i MBA. Ponadto przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości  finansowej oraz  MSR/MSSF (współpracując m.in. z takimi firmami jak: Polska Akademia Rachunkowości, Instytut Rachunkowości i Podatków, BDO Numerica). Współpracuje z serwisami  ekonomiczno-prawniczymi w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej oraz MSR/MSSF. Jest autorką komentarzy publikowanych w Vademecum Głównego Księgowego  (wyd. przez  Wolters Kluwer Polska).

dr Andrzej Kuśmierz

Współzałożyciel, autor programu i mentor Akceleratora Firm Technologicznych WAW.ac. Założyciel i CEO Idea2Business (PreSeed & Venture Building), buduje firmy i wdraża innowacje, współpracując z absolwentami, z naukowcami i z twórcami technologii, którzy chcą zmienić swoje projekty w biznes.

Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, programu Top500 Innovators w Uniwersytecie Stanforda oraz Leadership Academy for Poland.

Prowadzi doradztwo, wykłady oraz warsztaty z obszarów innowacji, strategii, przywództwa oraz e-biznesu. Doradza przedsiębiorstwom m.in. z branży IT, telekomunikacyjnej i medycznej w budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej.

Mentor w międzynarodowych konkursach dla startupów Intel Global Challenge, Citi Mobile Challenge, w programie akceleracyjnym DT WARP w hub:raum oraz w Challenge Up.

dr Marcin Wardaszko

Kierownik Centrum Gier Decyzyjnych i Gamifikacji ALK. Od kilkunastu lat przewodzi projektom IT z obszarów digital-game based learning, ERP, platform mobile i online oraz R&D w branży gier wideo. Jest autorem i współautorem ponad 15 gier symulacyjnych i systemów gamifikacyjnych oraz kilkudziesięciu publikacji z obszaru gier symulacyjnych, edukacji przez poważne gry cyfrowe i tworzenia systemów IT.

Pracuje jako ekspert dla instytucji rządowych i konsultingu. Prezydent International Simulation and Gaming Association – światowej organizacji zrzeszającej specjalistów z obszaru gier symulacyjnych, symulacji i gamifikacji.  Zdobywca nagrody  CEEMAN 2019 Champion for Teaching. Autor wielu unikalnych programów nauczania przez gry i gamifikację. 

dr Jolanta Tkaczyk

Doktor ekonomii w zakresie zarządzania (2007), absolwentka zarządzania i marketingu Szkoły Głównej Handlowej (1996), trener, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego (od 1996). Specjalista w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, analiz rynkowych, reklamy, technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania marką i zachowań konsumenckich.  Autorka ponad 60 artykułów, opracowań i monografii publikowanych w renomowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych. Autorka internetowego serwisu edukacyjnego na temat marketingu (www.rynkologia.pl) oraz komunikacji nieformalnej (www.komunikacjanieformalna.pl). 
Członek Stowarzyszenia ACR (Association for Consumer Research), EMAC (European Marketing Academy) oraz AAA (American Advertising Association), jak również Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Prowadziła szkolenia i projekty konsultacyjne, m.in. dla Urzędu Pracy m. st. Warszawy, Hyundai Polska, Kia, Macro Cash and Carry, T-Mobile, Jeronimo Martins Polska, Roche, PESA. 

dr Kaja Prystupa-Rządca

Trenerka, mentorka, coach. Jest certyfikowana w narzędziach FRIS®, REISS Motivation Profile® oraz Value Match®, którego jest partnerem strategicznym na Polskę. Pomaga w odkryciu swoich naturalnych predyspozycji i potrzeb, tak aby klienci rozwijali kompetencje menedżerskie w zgodzie ze swoimi naturalnymi predyspozycjami.

Mentorka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet wspierająca kobiety na różnych etapach rozwoju kariery w rozwijaniu kompetencji menedżerskich. Wykładowczyni na studiach podyplomowych, Executive MBA w Kozminski Executive Business School Akademii Leona Koźmińskiego. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców. Jako New Business Partner w Kirov Strategic Negotiators Sp. z o.o. projektuje programy rozwojowe skierowane do klientów biznesowych z obszaru współpracy, komunikacji, life balance, a także inicjatywy nakierowane na rozwijanie, wspieranie rozwijania karier kobiet w organizacjach.

dr Anna Bugalska

Od 25 lat działa w obszarze human capital, doświadczony wykładowca, konsultantka, trenerka i coach. Doktor ekonomii w zakresie zarządzania. 

Przez 15 lat pracowała na stanowiskach menedżerskich w pionie zarządzania ludźmi w międzynarodowych korporacjach (TUiR Warta SA, TUnŻ WARTA, PZU SA, Kredyt Bank, KBC POLSKA). Związana z Centrum Ekspertyzy Zarządzanie Kapitałem Ludzkim w IBD Business School w roli Dyrektora Projektów Rozwojowych. W 2002 roku zaliczona do grona 10 najlepszych dyrektorów personalnych w Polsce (finalista konkursu Dyrektor Personalny Roku). Od 20 lat doradza osobom zarządzającym w międzynarodowych korporacjach, firmach państwowych, urzędach w najtrudniejszych sprawach dotyczących zarządzania ludźmi.

Jest aktywnym badaczem obszaru HR i autorem wielu artykułów, rozdziałów w pracach zbiorowych, studiów przypadków, referatów konferencyjnych i raportów nt. HR. Nauczyciel akademicki na wybranych studiach ukierunkowanych HR-owo: w programach MBA i na studiach podyplomowych dla HR-owców. 

Konsultant/praktyk/trener/mentor w projektach z zakresu zarządzania, zarządzania kapitałem ludzkim – zarządzania kompetencjami, oceny pracowniczej, w tym oceny 360 stopni, rekrutacji i selekcji, prowadzenia wywiadu kompetencyjnego, realizacji Assessment i Development Center, audytu personalnego i audytu funkcji personalnej, rozwoju i szkoleń pracowników, zarządzania talentami, organizacji działu personalnego, w tym wdrażania roli HRBP, mierników efektywności zarządzania zasobami ludzkimi. badania kompetencji, udzielania feedbacku, sukcesji stanowiskowej i ścieżek karier. 

Certyfikowany użytkownik testu psychologicznego PAPI (personality and preference inventory) i baterii testów Hogana.

Coach/mentor przygotowana do samodzielnego prowadzenia coachingu – ukończyła Akademię Coachingu (Essentials, Equipped) wg metodyki Coach Wise, programu certyfikowanego przez International Coach Federation w Coaching Center oraz Practitioner Coach Diploma Nobel Manhattan Coaching (PCD) w IBD Business School. 

Łącznie brała udział w około 200 projektach długofalowych. 

Pracowała m.in. dla: Roche Polska, TEVA, UKSW, Uniqa, Wedel, Energia Obrót, Eurel Hermes, Główny Inspektor Transportu Drogowego, JTI, Mazowiecka Spółka Gazownictwa, Polska Spółka Gazownictwa, BGZ BNP, BNP Securities Services, BGK, KPRM, Onet, Polkomtel, Arcelor Mittal, BMM, LG Display Polska, PZU, GK PGE, PGE Obsługa Księgowo-Kadrowa, Polskie Centrum Akredytacji, KGHM Polska Miedź, Volkswagen Group Polska, Grupa Maspex Wadowice, Groupon, Europejski Fundusz Leasingowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Lyreco Polska, Hiestand Polska, Zelmer, SMC, Zespół Warszawskich Żłobków.

mgr Agnieszka Bodzan

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Pracę zawodową rozpoczęła od aplikacji sędziowskiej, zakończonej egzaminem sędziowskim, i orzekania w sprawach cywilnych w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy.

Po zakończeniu pracy w sądzie pracowała jako doradca prawny, prowadząc obsługę prawną przedsiębiorców.

W Akademii Leona Koźmińskiego pracuje na  stanowisku wykładowcy. Prowadzi wykłady z prawa cywilnego, handlowego i prawa zamówień publicznych.

Jej zainteresowania naukowe to przede wszystkim problematyka umów zawieranych zarówno w obrocie gospodarczym, jak i w realizacji zadań publicznych przez organy administracji.

Za osiągnięcia dydaktyczne uzyskała nagrodę Rektora Akademii Leona Koźmińskiego oraz Medal Komisji Edukacji Narodowej.

Nikolay Kirov

Wykładowca ALK prowadzący szkolenia i doradztwo z negocjacji w biznesie, budowania relacji i kreowania wartości oraz przywództwa i wdrażania zmian organizacyjnych

dr Katarzyna Piotrowska

Jest pracownikiem naukowo–dydaktycznym Katedry Metod Ilościowych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego. Prowadzi zajęcia ze statystyki oraz metodologii badań społecznych. Jest absolwentką Kolegium Zarządzania i Finansów Akademii Leona Koźmińskiego oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Do jej głównych zainteresowań naukowych należą psychologia podejmowania decyzji oraz percepcja ryzyka. 

Iwona Bobrowska-Budny

Doświadczona trenerka biznesu, Talent Management Mentorka, menedżerka i partnerka biznesowa w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim.

Partnerka w Kirov Strategic Negotiators Sp. z o.o. i LifeEnergy.pl. Dyrektorka merytoryczna studiów MBA dla kadry HR Akademii Leona Koźmińskiego oraz partnerka merytoryczna Kozminski Executive Business School.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim – wdrażała projekty ze wszystkich obszarów „miękkiego HR”.

Od ponad 15 lat prowadzi szkolenia i sesje rozwojowe budujące samoświadomość pracowniczą, menedżerską i zespołową, wspierając ustawienie procesów oraz zbudowanie efektywnych w komunikacji, stylu pracy i współpracy zespołów. Wspiera poznawczo zespoły o świadome wykorzystanie wyników analiz odporności psychicznej MTQ48, badań osobowości zawodowej TalentQ, FQ15+, MBTI, 15FQ+, Reiss Motivation Profile®, Style Myślenia i Działania FRIS®, FACET5, ValueMatch i MindSonar. Pracuje w nurcie Zen Coachingu, NVC – Komunikacji bez Przemocy oraz konstruktów Analizy Transakcyjnej.

Specjalizuje się w szkoleniach z przywództwa, budowania i rozwijania zespołów, zarządzania różnorodnością, zarządzania sobą oraz zespołami, komunikacji i motywowania. Facylitator Design Thinking.

Jako mentorka/coach na stałe współpracuje z Fundacją Liderek Biznesu EY. Przygotowywała i prowadziła sesje indywidualne dla menedżerów organizacji polskich i międzynarodowych oraz dla kadry kierowniczej administracji publicznej do rangi ministrów włącznie.

Certyfikowana Trenerka Calligraphy Health System – Caligraphy Yoga – styl QiGong (Tai-Chi) – prowadząca zajęcia zarządzania sobą, w tym energią własną dla odnalezienia równowagi życiowej, stabilizacji emocjonalnej i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu w ramach projektu www.lifeenergy.pl

Autorka publikacji w prasie branżowej m.in. PersonelPlus, Personel i Zarządzanie, komentatorka dla Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, HR.news, Radio Zet, Radio TOK FM, Radiowa 3 oraz prowadząca wystąpienia i wykłady na konferencjach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.

Karina Popieluch

Senior HR Expert, trener biznesu, wykładowca akademicki, coach ICC.
Blisko 20-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach menedżerskich w obszarze zarządzania produkcją oraz sprzedażą w sektorze B2B zdobywała, współpracując głównie z klientami z branży FMCG, IT oraz finansów. Jako menedżer operacyjny zarządzała produkcją oraz sprzedażą, a przejście z biznesu do HR było naturalną odpowiedzią na oczekiwania rynku i organizacji budujących swoją przewagę konkurencyjną na rozwoju kapitału ludzkiego oraz konsekwencją specjalizacji w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i ekspertyzy w obszarze lean management. 

Pomysłodawca i kierownik studiów podyplomowych HR Business Partner, wykładowca na studiach MBA oraz studiach podyplomowych z obszaru HR, członek Executive Education Advisory Board wspierającej działania Kozminski Executive Business School oraz partner merytoryczny Akademii Leona Koźmińskiego. Członek rady merytorycznej czasopisma branżowego HR Business Partner oraz patron merytoryczny cyklu HR na szpilkach. Redaktor merytoryczny i współautor książki HR Business Partner. Rola, filary, perspektywy oraz wielu innych publikacji. Uznany prelegent konferencji branży HR. 

 

Na co dzień w ramach prowadzonych firm doradczo-szkoleniowych pracuje nad rozwojem indywidualnym i zespołowym kadry zarządzającej, zasiada w radzie nadzorczej, doradza zarządom spółek komercyjnych, wspierając transformację funkcji HR oraz realizując projekty budujące przewagę konkurencyjną organizacji na bazie systemowego zarządzania efektywnością, zarządzania zmianą, przywództwa i kapitału ludzkiego. 

 

W kwietniu 2018 jej osiągnięcia zawodowe zostały uhonorowane nagrodą Polish Businesswomen Awards w kategorii: „Lider w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi”.

dr Maciej Madziński

Praktyk z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego i cyfrowych transformacjach organizacji współpracujący zarówno ze środowiskiem biznesowym, jak i akademickim. Trener, wykładowca akademicki, mentor przyszłych liderów.

Prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA, szkolenia otwarte, zajęcia na studiach dyplomowych i podyplomowych, w tym strategiczne projekty doradcze na studiach MBA. Specjalizuje się w obszarze zarządzania i informatyzacji. Wspiera również firmy w kreacji i egzekucji strategii, wykorzystując przy tym narzędzia zarządzania projektami

Od 2023 roku jest Wiceprezesem Escola S.A. – spółki technologicznej tworzącej aplikacje mobilne i webowe, świadczącej usługi konsultingu z zakresu transformacji cyfrowej i AI oraz rozwijającej własne produkty w ramach venture building. Odpowiada za doskonałość operacyjną, egzekucję strategii oraz budowanie partnerstw międzynarodowych w firmie.  Wcześniej był Dyrektorem Zarządzającym ds. Cyfrowej Transformacji i Funkcji Wsparcia w KROSS S.A. Odpowiadał za transformację cyfrową i funkcje z nią powiązane, administrację oraz dział prawny. W swojej karierze pełnił również funkcje Dyrektora Operacyjnego oraz Dyrektora IT Akademii Leona Koźmińskiego. Z Akademią Leona Koźmińskiego związany od 2007 roku. 

Zasiadał również w dwóch radach nadzorczych, w tym w radzie nadzorczej spółki Kozminski Business Hub. Jest również partnerem Kirov Strategic Negotiators Sp. z o.o. oraz wykładowcą w Kozminski Executive Business School Akademii Leona Koźmińskiego.

Pasjonat zarządzania strategicznego (w szczególności budowa i egzekucja strategii) i „zwinnego” zarządzania projektami, realizacji zmian organizacyjnych. Od lat realizuje duże, kompleksowe cyfrowe transformacje firm od budowy strategii cyfrowej transformacji przez skuteczną implementację systemów, aż do zarządzania zmianą w organizacji wynikającą z takiej transformacji. Projekty realizował zarówno w funkcji menedżera zatrudnionego w organizacji, jak i konsultanta strategicznego – wspierał w cyfrowej transformacji firmy z branży szkolnictwa wyższego, firmy ed-tech, ale również produkcyjne i handlowe.

W ramach obowiązków Dyrektora Zarządzającego KROSS koordynował duże wdrożenia w obszarze zarządzania operacyjnego organizacją, analityki danych, budowania relacji z klientem (CRM) oraz sprzedaży e-commerce B2B, wykorzystując technologie SAP i Salesforce. Odpowiadał również za koordynację procesu powstawania strategii całej spółki KROSS S.A. do roku 2026. Realizowane w KROSS projekty zarówno w technologii SAP, jak i Salesforce stały się referencyjnymi projektami prezentowanymi jako tzw. „dobre praktyki” zarówno na konferencjach w Polsce, jak i za granicą (Salesforce Live, SAP NOW etc.).

W ramach obowiązków Dyrektora Operacyjnego ALK specjalizował się we wdrażaniu programów strategicznych w obszarze szeroko pojętej administracji, szczególnie w obszarze rozwoju infrastruktury i technologii informatycznych. Zarządzał również Biurem Projektów w ALK i odpowiadał za portfel projektów uczelni. Podległy mu zespół zarządzał portfelami projektów i koordynował kluczowe inicjatywy strategiczne Akademii Leona Koźmińskiego. 

W 2020 roku uzyskał tytuł doktora, broniąc z wyróżnieniem rozprawę doktorską w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości pt. „Zarządzanie projektami w turkusowych organizacjach”. Dysertacja poświęcona jest działaniu przedsiębiorstw samoorganizujących się, w tym w szczególności w zakresie sposobu zarządzania projektami. Obecnie swoje zainteresowania badawcze związane z samoorganizującymi się firmami przesuwa również w kierunku tzw. „Przywództwa Pozytywnego” osadzonego mocno w koncepcji tzw. „Psychologii Pozytywnej”.

Jako doradca, trener i wykładowca specjalizuje się w programach z obszarów:
• cyfrowej transformacji organizacji
• strategii oraz strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem
• zarządzania projektami, w tym strategicznego zarządzania projektami
• nowoczesnych trendów zarządzania – w tym w turkusowych organizacjach
• negocjacji, w tym strategicznych negocjacji związanych z realizacją projektów, szczególnie IT

Prowadził również programy w obszarze zarządzania sobą w czasie/efektywności osobistej i zarządzania procesami/zarządzania operacyjnego przedsiębiorstwem. W ostatnich latach rozwija również działalność w zakresie mentoringu młodych liderów – mentoring osób typu „HIPO” w przygotowaniu do pozycji wymagających zarządzania dużym zespołem/dużą organizacją.  W w/w obszarach prowadzi również wystąpienia i mowy motywacyjne, szczególnie w zakresie nowoczesnych trendów zarządzania. 

W swojej dotychczasowej karierze wykładowcy, doradcy oraz trenera wspierał zarówno instytucje państwowe, jak i wiele firm prywatnych – między innymi: Najwyższą Izbę Kontroli, Pocztę Polską, Stock Polska, Janssen-Cilag, Lasy Państwowe, Otis, Topex, Kongsberg Automotive, Mitsubishi, MyGiftDna.pl, Teltech, PESA Bydgoszcz, PZU, Jeronimo Martins, PCG Academia, Adamed Pharma, KROSS S.A., EcoEnergia Polska, Novascon Pharmaceuticals, Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych, Reynaers Aluminium, ATUS Group, HAP Armatura, Euro Holding, WOMAK, IPMA i inne. 

W wolnych chwilach stara się również angażować w rozwój młodych ludzi, wierząc w to, że wszyscy powinni mieć równy dostęp do wiedzy. Chętnie angażuje się w wykłady, prezentacje czy gości w komisjach projektów realizowanych przez młodzież.

Pasjonuje się nowoczesnymi technikami zarządzania organizacjami ze szczególnym naciskiem na praktyczne możliwości ich wdrażania („walk the talk”), a także inwestycjami giełdowymi i sytuacją makroekonomiczną w gospodarce. W tym zakresie, na jednym z zamkniętych forów dla inwestorów, prowadzi portfel inwestycyjny będący w TOP 10 najpopularniejszych portfeli inwestycyjnych forum. Uwielbia również długie wędrówki górskie, długie wycieczki rowerowe i krótsze bieganie miejskie. 

Jego pasją jest również nauka, w szczególności w ujęciu globalnym, pozwalającym na „zderzanie się” różnego rodzaju koncepcji i poglądów. Jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego, IESE Business School, miał również przyjemność studiować w London Business School.

Monika Kozakiewicz
mgr inż. Jacek Chmielecki

Przez ostatnie 20 lat zajmował menedżerskie stanowiska w największych firmach branży IT, jednych z najbardziej innowacyjnych na świecie: Cisco Systems, SAP, Microsoft, Google, Juniper, pracując na międzynarodowych rynkach: Centralnej Europy, Rosji, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Ameryce Łacińskiej. Zarządzał działami sprzedaży, telesprzedaży, kanałem sprzedaży pośredniej przez partnerów, działem obsługi klientów. Jest autorem strategii rozwoju kanału sprzedaży w segmencie SMB w 126 krajach.

Obecnie jest również trenerem i konsultantem oraz mówcą na konferencjach branżowych i wyższych uczelniach. Wykładowca na studiach MBA Akademii Leona Koźmińskiego, członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce. Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu przywództwa,  budowania zespołów, komunikacji, zarządzania zmianą, prezentacji biznesowych, obsługi klienta, rekrutacji, sprzedaży. Prowadzi wykłady na studiach MBA i Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego z zakresu: przywództwa, prezentacji biznesowych, profesjonalnego networkingu biznesowego.

Trenował przedsiębiorców dla sieci franczyzowych. Występował jako prelegent podczas Kongresów Sprzedaży i Obsługi Klienta, Przywództwa, konferencji dla startupów, InfoShare, Festiwalu INSPIRACJI i wielu innych. Występował na jednej scenie między innymi z następującymi mówcami: prof. Robert Cialdini, gen. Roman Polko, Jakub B. Bączek, Mateusz Grzesiak, Jacek Walkiewicz, Marek Skała, Robert Krool, Dariusz Milczarek, Łukasz Jakóbiak, Grzegorz Turniak, Adela Warać, Tomasz Kamel i inni, przemawiając do publiczności 1000-osobowej. Jest członkiem Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców (zrzesza tylko 35 członków). Konsultował biznesowo organizacje małe, średnie i wielomilionowe, koncentrując się na osiąganiu przez te organizacje ustalonych rezultatów. Prowadzi mowy motywacyjne, szkolenia dla firm i klientów indywidualnych z zakresu komunikacji, sprzedaży, obsługi klienta, prezentacji, przywództwa, rekrutacji, motywacji oraz autorskie szkolenie: „Jak odnieść sukces w pracy na etacie”.

Inwestuje na rynku nieruchomości oraz w projekty biznesowe. Ma dyplom magistra brytyjskiego Uniwersytetu De Montfort oraz Politechniki Łódzkiej, jak również tytuł MBA Thames Valley University. Ukończył studia psychologia w biznesie oraz zarządzanie i marketing. 

prof. dr hab. Piotr Zielonka

Profesor, specjalista w zakresie psychologii ryzyka oraz psychologii inwestowania. Wykładowca ALK

dr Lidia Czarkowska

Psycholog, socjolog, antropolog i pedagog. Konsultant, trener, coach, mentor i superwizor. Założycielka i dyrektor Instytutu Jakości Życia – Quality of Life Institute. Założycielka oraz w latach 2008-2018 dyrektor Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii Leona Koźmińskiego, Kierownik 32 edycji studiów podyplomowych: coaching profesjonalny. Wykładowca na studiach MBA i studiach podyplomowych, m.in. • Akademia Kompetencji Menedżera • Psychologia biznesu. Autorka książek: „Antropologia ekonomiczna” i „Nowy profesjonalizm” oraz redaktor naukowy i współautor 8 książek z serii „Coaching jako…”, a także licznych artykułów. Redaktor punktowanego, naukowego czasopisma Coaching Review.

Od 21 lat aktywnie działa w biznesie, mając firmę konsultingową, prowadzi warsztaty, treningi, coaching, mentoring i superwizje, a także indywidualne programy rozwojowe i team coaching dla członków zarządu, top-managerów i profesjonalistów. Jest akredytowanym coachem i superwizorem Izby Coachingu. Wykształciła ponad 450 profesjonalnych coachów. Prowadzi też specjalistyczne kursy doskonalące i superwizje dla zaawansowanych coachów i mentorów.

Prywatnie: mama czwórki dzieci, pasjonatka gór – a szczególnie Tatr i tańca. 

dr Krzysztof Przybyszewski

Psycholog i politolog, wykładowca akademicki, badacz i niezależny konsultant biznesowy. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW (1995) i Szkoły Nauk Społecznych – Graduate School for Social Research przy IFiS PAN (1999). W 2002 r. uzyskał doktorat z psychologii w Instytucie Psychologii PAN. Od 1999 roku zatrudniony w Katedrze Psychologii Ekonomicznej ALK i Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań Decyzji ALK. Profesor Akademii Leona Koźmińskiego.

Członek stowarzyszeń naukowych: Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej, European Group for Process Tracing, Akademickie Stowarzyszenie Psychologii Ekonomicznej. Jego zainteresowania naukowe obejmują procesy podejmowania decyzji kolektywnych i indywidualnych, psychologię pieniądza oraz badania stosowane dotyczące decyzji konsumentów.

W ALK prowadzi wykłady na studiach magisterskich, podyplomowych, MBA i doktoranckich. Wybrane przedmioty to psychologia decyzji, psychologia ekonomiczna i finansowa, psychologia społeczna (i jej odmiany stosowane – psychologia reklamy i psychologia organizacji).

Wizytówka LinkedIn Research Gate Google Scholar

Opinie studentów i absolwentów

Dariusz Jaranowski
Dariusz Jaranowski

Czas spędzony na studiach  MBA w Koźmińskim był dla mnie wyjątkowy z powodu nawiązania nowych kontaktów, znajomości i przemiłej atmosfery tu panującej.  To wspaniała edukacyjna przygoda oparta na przekazywanej nowoczesnej, a nade wszystko praktycznej, na światowym poziomie wiedzy.

 

To profesjonalni nauczyciele, ludzie z pasją, dbający o najwyższe standardy kształcenia, otwarci na konsultacje, służący dobrą radą, cennymi uwagami i życzliwą krytyką.

Rozwiązywanie rzeczywistych problemów biznesowych w zespołach to tylko jeden z wielu przykładów na to, że programy i metody nauczania są tu ukierunkowane na praktyczny przekaz wiedzy.

Akademia Leona Koźmińskiego jest dla mnie wzorem umiędzynarodowienia i uczelnią ponad granicami.  

Z ogromnym sentymentem wspominam ten czas, a wiedzę tu pozyskaną wykorzystuję w swojej praktyce zawodowej i dzielę się nią z moimi współpracownikami.

alk
Dariusz Marcinow

Jestem kierownikiem logistyki, więc moje początki na studiach w  ALK  to program „Logistyka w zarządzaniu”. Niedawno, w związku z koniecznością zmiany procesów w firmie, zainteresowałem się studiami „Zarządzanie procesowe”. Następnie moja firma wdrażała system SAP. Będąc jednocześnie kierownikiem projektu, skorzystałem z wiedzy ekspertów na studiach „Praktyczne zastosowanie SAP – ERP”.

 

Chciałem dowiedzieć się, jakie możliwości daje system SAP i skonfigurować go w sposób najbardziej efektywny dla firmy i pracowników. W tym samym czasie poczułem osobistą potrzebę, aby rozwijać się jeszcze bardziej zwłaszcza od strony menadżerskiej oraz finansowej, w związku z tym rozpocząłem równolegle studia MBA FINANSE.  

Mogę śmiało powiedzieć, że ALK od początku była dla mnie w dużym stopniu merytorycznym wsparciem w kreowaniu mojej osobistej ścieżki kariery zawodowej. Każde studia to inna przygoda, jednak MBA to jak zdobycie Mount Everest. Najbardziej będę wspominał atmosferę, jaka towarzyszy studiom. Poznałem wielu fantastycznych ludzi, świetnych wykładowców, a przede wszystkim fachowców merytorycznych, jak również praktyków. Zdobyłem potężną sieć kontaktów, spotkałem wyjątkowych kolegów i koleżanki. Nauczyłem się, w jaki sposób pobudzić i poprawić wzajemne zrozumienie oraz  zaufanie partnerów biznesowych względem siebie.  

Studia MBA w Akademii Leona Koźmińskiego polecam wszystkim osobom, które nie tylko chcą rozwijać się w otoczeniu biznesowym, ale również wzmacniać swój potencjał liderski.  

 

Dawid Reutowicz

Smart EPC Sp. z o.o. | Prezes Zarządu  Jako inżynier z wykształcenia wybrałem MBA FINANSE, żeby lepiej zrozumieć świat biznesu. Studia w ALK pomogły mi w zarządzaniu sobą i zespołem, nauczyły podstaw finansów i prawa. Dzięki licznym studium przypadku  zostałem dobrze przygotowany na realne sytuacje biznesowe. Zainspirowany pracą dyplomową oraz z pomocą znajomości nabytych podczas studiów założyłem firmę, w której pełnię funkcję CEO. Nie zamieniłbym swojej pracy na żadną inną.  

 

Polecam ALK jako miejsce, gdzie można poszerzyć swoje horyzonty, świeżym okiem przeanalizować swoje życie prywatne i biznesowe oraz dzięki dużej dawce motywacji wprowadzić zmiany w pożądanym kierunku.

Zasady rekrutacji

Test typu GMAT odbędzie się 18 lutego 2025 r. o godz. 11:00. Rozmowy kwalifikacyjne rozpoczną się o godz. 13:15.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was programu MBA i sprawdzenie zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego. 

Rekrutacja na 33 edycję studiów trwa do 15 lutego 2025 r. Planowany termin rozpoczęcia studiów to marze 2025 r.

O przyjęciu decyduje pozytywny wynik testu typu GMAT oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

Test typu GMAT składać się będzie z dwóch części: matematycznej – testującej zrozumienie podstawowych zagadnień matematycznych, rozumowanie logiczne, obliczanie, analizę zadań ilościowych, oraz analitycznej – sprawdzającej umiejętność rozumowania, konstruowania i oceny argumentacji, wyciągania wniosków, formułowania i oceny planu działania.  

Wymagane jest minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe.  

Studia kończą się napisaniem projektu doradczego dotyczącego rozwiązania konkretnego problemu menedżerskiego. Praca końcowa przygotowywana jest w grupach 3-4-osobowych i podlega obronie przed komisją egzaminacyjną. 

Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów realizowanych podczas czterech semestrów zajęć. 

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego*

  • CV  

  • List motywacyjny  

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu opłaty za postępowanie kwalifikacyjne  

* W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Agnieszka Bartczuk-Jasińska

Opłaty

Płatności
Cena podstawowa (płatność w trzech ratach po 16 100 zł każda) 48 300 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK* (płatność w trzech ratach po 14 490 zł każda) 43 470 zł*
Cena ze zniżką za jednorazową płatność* 45 300 zł*
Opłata za postępowanie kwalifikacyjne 500 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:   Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że edycje studiów są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy. 

* Oferowane zniżki (dla absolwentów, za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie łączą się.

Po ukończeniu studiów

Współpraca
Spotkania inspiracyjno-networkingowe dla abolwentów
Uczelnie partnerskie
Przynależność do Klubu Absolwenta
Międzynarodowość
Coroczne zjazdy absolwentów MBA
Kalendarz
Spotkania świąteczne absolwentów MBA
koła
Możliwość uczestnictwa w konferencjach oraz innych bezpłatnych wydarzeniach
wydanie elektroniczne
Dostęp do zamkniętej networkingowej grupy absolwenckiej na platformie LinkedIn