Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość

Level
Kursy i szkolenia
Duration
1 rok
Language
PL
Obtained title
Świadectwo ukończenia szkolenia
I edycja
17.10 - 24.06.2025

Stacjonarny; zajęcia w wybrane dni robocze, tj. wtorek-czwartek

O szkoleniu

 

Słowo wstępu

Prof. Grzegorz Mazurek

Przyszłość edukacji tkwi w adaptacji do cyfrowej transformacji. Program 'Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość' oferuje unikalne możliwości nauki krytycznego myślenia oraz odpowiedzialnego korzystania z AI. To inwestycja, która przynosi konkretne umiejętności i przygotowuje na wyzwania przyszłości" – prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego

dr Karolina Małagocka

Drodzy Edukatorzy, Dyrektorzy i Pracownicy Uczelni, serdecznie zapraszam do udziału w naszym innowacyjnym programie Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość. Program ten został stworzony z myślą o tym, by wyposażyć Was w niezbędne narzędzia i wiedzę do poruszania się w dynamicznie zmieniającym się świecie edukacji. Nasze zajęcia obejmują praktyczne warsztaty z ekspertami, podczas których nauczycie się korzystania z narzędzi AI oraz cyfrowych platform edukacyjnych. Dodatkowo, program zawiera elementy gier strategicznych, które pomogą Wam w podejmowaniu lepszych decyzji zarządczych i w rozwiązywaniu konfliktów. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu programowi nie tylko podniesiecie swoje kompetencje zawodowe, ale również będziecie mogli wprowadzić innowacyjne metody nauczania oraz zarządzania w swoich placówkach. To doskonała inwestycja w rozwój osobisty i zawodowy, która przyniesie korzyści zarówno Wam, jak i Waszym uczniom i studentom oraz współpracownikom. Dołączcie do nas i bądźcie częścią przyszłości edukacji.

Cel szkolenia

Głównym celem jest rozwój kompetencji przyszłości, w tym cyfrowych oraz zarządczych, osób zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego, ponieważ połączenie dostępu do sztucznej inteligencji (AI), rozwój kompetencji cyfrowych i związanych z przywództwem w dynamicznie transformującym się świecie stanowi fundament nowoczesnej edukacji.

Program jest realizowany w ramach Projektu Cyfrowi Liderzy - program rozwojowy dla edukacji przyszłości (nr FERS.01.05-IP.08-0444/23), w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Partner merytoryczny

Projekt realizowany w partnerstwie ze Społecznym Towarzystwem Oświatowym (STO), którego misją jest działanie w perspektywie długofalowej, uwzględniając zmiany w otoczeniu społecznym i postępy nauki.

Adresaci szkolenia

Projekt jest adresowany do osób w wieku 18-64 lat, zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego (placówkach publicznych i niepublicznych) na terenie województwa mazowieckiego, tj. nauczycieli, dyrektorów szkół podstawowych i średnich (uczących młodzież w wieku 12-19 lat), a także kadry zarządczej uczelni, np. dziekanów, prodziekanów, dyrektorów i kierowników jednostek administracyjnych.

Najważniejsze korzyści z udziału w Programie

NAUCZYSZ SIĘ

  • wykorzystywać nowoczesne narzędzia cyfrowe i AI w nauczaniu - zwiększysz efektywność i interaktywność swoich zajęć;
  • wdrażać innowacyjne metody nauczania dzięki transformacji cyfrowej - przekształcisz swoje podejście do edukacji;
  • krytycznie analizować i identyfikować fake newsy oraz deepfake - podniesiesz jakość edukacji medialnej w swojej instytucji;
  • praktycznych sposobów wdrażania inicjatyw proekologicznych w edukacji, przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju;
  • skutecznego podejmowania decyzji zarządczych i unikania typowych pułapek - poprawisz zarządzanie swoją placówką;
  • zarządzać zmianami i rozwiązywać konflikty w organizacji - wzmocnisz swoje kompetencje liderskie i menedżerskie.

ZMIENISZ

  • podejście do rozwijania kluczowych umiejętności przyszłości - przygotujesz siebie i swoich uczniów na wyzwania jutra;
  • myślenie o etycznym wykorzystaniu AI w edukacji - zapewnisz odpowiedzialne i świadome stosowanie nowoczesnych technologii;
  • postrzeganie dobrostanu cyfrowego i równowagi cyfrowej - zadbasz o zdrowie psychiczne swoje i swoich uczniów oraz współpracowników;
  • kompetencje menedżerskie i liderskie - staniesz się bardziej efektywnym i inspirującym liderem/liderką;
  • strategie nauczania z naciskiem na zrównoważony rozwój - zintegrowane podejście do edukacji ekologicznej, inkluzywnej oraz odpowiadającej na potrzeby cyfrowego świata;
  • sposoby komunikacji i zarządzania w procesie zmian - zyskasz umiejętność przeprowadzania organizacji przez transformacje.

OTRZYMASZ

  • możliwość bezpłatnego udziału w wyjeździe studyjnym do prestiżowej europejskiej szkoły lub uczelni - zdobędziesz cenne międzynarodowe doświadczenie;
  • indywidualne konsultacje mentoringowe z wybranym wykładowcą - personalizowane wsparcie i doradztwo;
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, takich jak ChatGPT i CampusAI - zaawansowane wsparcie w codziennej pracy;
  • cyfrowy Handbook z gotowymi scenariuszami lekcji - ułatwisz sobie przygotowanie zajęć;
  • certyfikat ukończenia programu oraz dodatkowe certyfikaty za każdy ukończony moduł - poświadczą Twoje nowo nabyte kompetencje;
  • zwiększone możliwości zawodowe - dzięki uzyskanym certyfikatom zyskasz przewagę na rynku pracy.

Program i tryb prowadzenia zajęć

Czas trwania

  • W zależności od liczby wybranych modułów – od 16 godz. (moduły I i VIII - obowiązkowe) do 112 godz. (wszystkie moduły od I do VIII)

Uzyskany tytuł

  • Certyfikat ukończenia szkolenia, certyfikat po każdym ukończonym module

Tryb

  • Stacjonarny (moduł I i VIII) oraz możliwy hybrydowy; zajęcia w wybrane dni robocze, tj. wtorek-czwartek 
  • I edycja: 17.10.2024 r. – 24.06.2025 r.
  • Liczba miejsc: 75

Program składa się z bloku ogólnego oraz kilku modułów tematycznych, które uczestnicy/uczestniczki mogą wybierać (ZGŁOSZENIE NA ETAPIE WYPEŁNIANIA FORLUMARZA UCZESTNICTWA) zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i potrzebami. Każdy moduł kończy się certyfikacją, która potwierdza zdobyte kompetencje.

Moduły I i VIII (8h) - otwierający i zamykający są obowiązkowe dla wszystkich, odbędą się TYLKO W FORMULE STACJONARNEJ; pozostałe moduły mogą odbywać się w formule hybrydowej w zależności od zgłoszeń/potrzeb uczestników/uczestniczek i tematyki zajęć. Jednak preferowaną formułą zajęć jest opcja stacjonarna, tak aby umożliwić uczestnikom/ uczestniczkom wymianę doświadczeń, nawiązywanie kontaktów zawodowych, dzielenie się dobrymi praktykami itp.

Moduł I, w tym uroczyste rozpoczęcie Programu 

  • 17.10.2024 Aula Leona Koźmińskiego, budynek C - Umiejętności cyfrowe i etyczna sztuczna inteligencja (8h)

Moduł II

  • 5.11.2024 sala D/200, budynek D - Poruszanie się po świecie sztucznej inteligencji i fałszywych wiadomości (8h)
  • 18.11.2024 sala D/200, budynek D - Umiejętność korzystania z mediów i krytyczne myślenie w erze sztucznej inteligencji (8h)

Moduł III

  • 3.12.2024 sala D/200, budynek D - Transformacja cyfrowa: Przegląd koncepcji, technologii, modeli biznesowych (8h)
  • 18.12.2024 sala D/200, budynek D - Głębokie zanurzenie w cyfrowej transformacji: Szczegółowy przewodnik dla nauczycieli (8h)

Moduł IV

  • 8.01.2025 sala D/202, budynek D - Sztuczna inteligencja i program nauczania przyszłych umiejętności (8h)
  • 21.01.2025 sala D/202, budynek D - Wzmocnienie pozycji uczniów dzięki sztucznej inteligencji: wspieranie etycznego użytkowania i samodoskonalenia (8h)

Moduł V

  • 19.02.2025 sala D/200, budynek D - Wdrażanie zielonej transformacji w nauczaniu i zarządzaniu (8h)
  • 4.03.2025 sala D/200, budynek D - Wykorzystanie technologii cyfrowych na rzecz zrównoważonego rozwoju (8h)

Moduł VI

  • 19.03.2025 sala D/200, budynek D - Menedżer i lider. Kompetencje przyszłości w pracy menedżera (8h) 
  • 8.04.2025 sala D/202, budynek D - Konflikty w pracy. Typy konfliktów i strategie rozwiązań sytuacji konfliktowych (8h)

Moduł VII

  • 22.05.2025 sala D/202, budynek D - Zarządzanie zmianą w organizacji (8h)
  • 3.06.2025 sala D/200, budynek D - Podejmowanie decyzji w organizacji i pułapki decyzyjne (8h)

Moduł VIII, w tym uroczyste zakończenie Programu

  • 24.06.2025 Aula Leona Koźmińskiego, budynek C - Odporność i dobrostan w cyfrowym otoczeniu (8h)

Większość zajęć będzie jednocześnie prowadzona przez dwóch, a czasem trzech lub czterech wykładowców, tak aby tematyka zajęć została omówiona zarówno z perspektywy nauczycieli akademickich, jak i ze szkół podstawowych i średnich. Pragniemy zapewnić Państwu dostęp do wiedzy ekspertów z różnym doświadczeniem oraz praktycznych warsztatów.

UWAGA: Terminy ostatnich modułów mogą ulec zmianie ze względu na terminy egzaminów maturalnych/ósmoklasisty.

Course Catalog

W ramach udziału w Programie, uczestnicy i uczestniczki otrzymają dostęp do następujących narzędzi, wspierających realizację modułów:

  • Campus AI – platforma generatywna, dzięki której uczestnicy i uczestniczki poznają podstawy działania sztucznej inteligencji i jej zastosowania w pracy zawodowej, rozwijania umiejętności programowania, myślenia projektowego i kreatywności z wykorzystaniem narzędzi opartych na AI.
  • ChatGPT - pomaga w planowaniu lekcji, poszukiwaniu źródeł, wspiera indywidualizację uczenia, zwiększa zaangażowanie uczniów, tworząc kreatywne środowisko kształcenia. Do głównych korzyści należą: automatyzacja pracy, oszczędność czasu i wysiłku, poprawa efektywności kształcenia, rozwój kompetencji cyfrowych.
  • Gry wspomagające prowadzenie zajęć (dla ścieżki menedżerskiej) - narzędzia umożliwiające naukę praktycznego wdrożenia zdobytych umiejętności (np. Webmaster, Symbole, Matrix).

Formy dopełniające Program

  • Wizyty studyjne w zagranicznych uczelniach i szkołach
  • 280 godzin konsultacji mentoringowych, śr. po 2h na uczestnika/uczestniczkę,
  • Handbook cyfrowy stanowiący podsumowanie Programu.

Czas trwania pojedynczych zajęć (blok w ramach modułu)

  • 1 dzień (8h dydaktycznych*) w godz. 12.30 – 18.30 (zajęcia nie będą odbywać się w weekendy)
  • Podczas zajęć stacjonarnych zapewniamy Państwu przerwę kawową oraz lunch.

* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut

Wykładowcy

Eksperci merytoryczni i wykładowcy

prof. dr hab. Grzegorz Mazurek

Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek jest rektorem Akademii Leona Koźmińskiego – jednej z wiodących szkół biznesu w Europie. Funkcję tę pełni od 2020 roku. Jest profesorem tytularnym specjalizującym się w strategiach transformacji cyfrowej organizacji oraz marketingu cyfrowym. W szczególności interesuje się rozwojem kompetencji menedżerskich i przywództwie w czasach zmian technologicznych determinowanych przez sztuczną inteligencję.

Jest członkiem Rady Powierniczej oraz Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej w ramach EFMD (European Foundation for Management Development) – prestiżowej globalnej organizacji zrzeszającej wiodące szkoły biznesu, wytyczającej kierunki rozwoju edukacji menedżerskiej na świecie. Zasiada w Komisji ds. Innowacyjności European University Association oraz w EQUIS Accreditation Board, odpowiadającym za akredytację najlepszych uczelni. Pełni funkcję zastępcy przewodniczącego Komisji ds. Umiędzynarodowienia KRASP (Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich). Od 2020 roku pełni także funkcję Prezydenta International Advisory Board francuskiej uczelni ISC Paris. Regularnie uczestniczy w procesach akredytacyjnych wiodących uczelni ekonomicznych z ramienia EQUIS, AACSB, BSIS.

W latach 2012–2020 był Prorektorem ds. Współpracy Zagranicznej w Akademii Leona Koźmińskiego, odpowiadając za strategię umiędzynarodowienia uczelni. W latach 2016–2018 zasiadał w Radzie ds. Cyfryzacji przy Ministerstwie Cyfryzacji. Od marca 2025 bierze udział w pracach Zespołu odpowiedzialnego za przygotowanie strategii rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce przy Ministrze Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Prof. Mazurek angażuje się w międzynarodowe inicjatywy akademickie i naukowe oraz aktywnie współpracuje 
z uczelniami na całym świecie. Odbył staże w IESE Business School w Hiszpanii oraz na Uniwersytecie w Tilburgu w Holandii. Był profesorem wizytującym w wielu prestiżowych ośrodkach akademickich, w tym w ESCP Business School, SKEMA i École de Management de Normandie we Francji, ISCTE Business School w Portugalii, Nottingham Trent University w Wielkiej Brytanii, Soongsil University w Korei Południowej, Universidad del Pacifico w Peru oraz University of Reykjavik w Islandii.

Jego dorobek naukowy obejmuje kilkadziesiąt artykułów naukowych, rozdziałów oraz książek publikowanych 
w renomowanych wydawnictwach, takich jak Cambridge University Press, Emerald Publishing i Routledge i czasopismach – m.in.: European Management Journal, Journal of Computer Information Systems czy Business Horizons. Jest autorem książki Transformacja cyfrowa (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Polską Akademię Nauk. Jest również dyrektorem programu Koźmiński MBA Cyfrowa Transformacja i Sztuczna Inteligencja oraz studiów podyplomowych z obszaru gospodarki cyfrowej, takich jak Marketing Internetowy, Handel Elektroniczny oraz Cyfrowa Transformacja Biznesu.

Prof. Mazurek został wielokrotnie nagrodzony za osiągnięcia naukowe i publikacyjne. Otrzymał nagrodę LUMEN w 2015 roku, przyznawaną liderom zarządzania uczelniami wyższymi. W 2017 roku został uhonorowany wyróżnieniem Eduinspirator, przyznawanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji za aktywne działania 
w edukacji i pozytywny wpływ na otoczenie. W 2020 roku otrzymał nagrodę Gwiazda Umiędzynarodowienia 
w kategorii Badania naukowe, przyznawaną przez fundację Perspektywy. 

Jego działalność obejmuje również współpracę z sektorem biznesowym. Realizował projekty doradcze i badawcze dla wielu znanych firm, w tym Nokia, Nikon, Polpharma, Egmont, PZU, Michelin, IKEA i Mars Corp.

Zygmunt Puchalski

Prezes Społecznego Towarzystwa Oświatowego – największej organizacji oświaty niepublicznej w Polsce, działającej od 1987 r.

Autor publikacji i szkoleń z zakresu zarządzania i koncepcji pracy szkoły, realizacji zadań nadzoru pedagogicznego, podstawy programowej oraz roli eksperymentu w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Edukator, uczestnik wielu ogólnopolskich projektów.
Autor kilkudziesięciu artykułów opublikowanych w takich czasopismach, jak: „Edukacja i Dialog”, „Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kadry Kierowniczej Oświaty”, „ Forum Placówek Niepublicznych?".

Nauczyciel fizyki i matematyki, posiada tytuł nauczyciela dyplomowanego. Odznaczony m.in. Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za działalność edukacyjną i działalność społeczną, Srebrnym Krzyżem Zasługi i Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

dr Karolina Małagocka

Ma ponad 15-letnie doświadczenie w realizacji działań z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz komunikacji dotyczącej ochrony w internecie. Jest badaczką i wykładowczynią  w Akademii Leona Koźmińskiego. Jej zainteresowania badawcze skupiają się wokół cyfrowej transformacji oraz relacji człowiek-maszyna w przestrzeni wirtualnej.  Obroniła pracę doktorską poświęconą prywatności w sieci, kontroli na danymi i skłonności do ujawniania informacji o sobie przez konsumentów. Prowadzi zajęcia z cyfrowej transformacji, roli danych i technologii oraz cyberbezpieczeństwa. Jest również absolwentką programu bezpieczeństwa narodowego  na Daniel Morgan Graduate School of National Security w Waszyngtonie DC. Dodatkowo od ponad 15 lat związana jest z jest zawodowo z firmą F-Secure. Na co dzień zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych dla rozwiązań z zakresu zabezpieczeń urządzeń mobilnych, tożsamości w sieci i Internetu Rzeczy. Współpracuje z największymi operatorami mobilnymi i dostawcami internetu w Europie, w tym: Vodafone, Liberty Global, Telecom Italy, Cyfrowy Polsat, Canal +, Play i inni.

Leszek Janasik

Dyrektor Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Nr 5 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Milanówku. Od 25 lat nauczyciel geografii, wiedzy o społeczeństwie i przedsiębiorczości. Od 2013 roku prowadzi proces cyfryzacji milanowskiego liceum zarówno w obszarze edukacyjnym jak i administracyjnym. W okresie pandemii prowadził szkolenia dla kadry dyrektorskiej szkół oraz nauczycieli. Bierze aktywny udział w debacie o jakości w edukacji i zmianach cyfrowych, m.in. jako prelegent i uczestnik paneli dyskusyjnych podczas ogólnopolskich wydarzeń oświatowych. Jego pasję stanowią podróże, które inspirują go do dalszego doskonalenia szkoły. Prowadzone przez niego liceum zaliczane jest do czołowych szkół tego typu w Polsce.

prof. Przegalińska
prof. Aleksandra Przegalińska

Profesorka. Filozofka. Badaczka rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, botów i robotów społecznych. Prorektorka ds. Współpracy z Zagranicą i ESR w Kozminski University, członkini Rady Nadzorczej Millennium Bank Hipoteczny oraz Escola S.A. Współautorka książki „AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu”.

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Dariusz Jemielniak, dr, jest profesorem zwyczajnym zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie kieruje działem MINDS (Management in Networked and Digital Societies) oraz faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda (USA). W 2015 roku dołączył do Rady Powierniczej Fundacji Wikimedia. Jest autorem książki "Common Knowledge?" (2014, Stanford University Press, laureat Dorothy Lee Award for Outstanding Scholarship in the Ecology of Culture w 2015 roku oraz nagrody naukowej Katedry Polskiej Akademii Nauk w 2016 roku). Odbył roczne nominacje na Cornell University (2004-2005), Harvard University (2007, 2011-2012, 2015-2016), University of California Berkeley (2008). Regularnie publikuje w wiodących, notowanych na liście JCR czasopismach akademickich z tej dyscypliny. Publikował również książki w Palgrave, Edward Elgar, czy Ashgate. Stypendysta Fulbrighta, stypendysta "Polityki", a także laureat kilkunastu innych zasłużonych nagród naukowych.

prof. ALK dr hab. Anna Baczyńska

Pracownik naukowy w Akademii Leona Koźmińskiego od 2008 roku, kierownik studiów podyplomowych oraz wykładowca na EXMBA, KAMP etc.

Ekspert z zakresu human capital management i przywództwa. Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów rozwojowych, diagnostycznych i doradczych dla wyższej i średniej kadry zarządczej. Pracowała na stanowiskach menedżerskich m.in. w  ORANGE, TP S.A.

Prowadziła projekty doradcze z zakresu zarządzania ludźmi dla takich firm i instytucji jak: Telewizja Polsat, Interia, MAKRO, PKO BP, ABB, TP S.A., Orange, PZU S.A., SONY Poland, NASK, Idea 25, Getin Noble Bank, Skoda, ROCHE, Rzeczpospolita, Urząd m.st. Warszawy  i inne.

Doświadczony trener, wykładowca, asesor metody AC/DC. Ekspert z zakresu diagnozy kompetencji zawodowych.

Specjalizuje się w:

  • • tworzeniu i prowadzeniu badań metodą Assessment i Development Center
  • • badaniu kompetencji metodą 360 stopni
  • • prowadzeniu sesji Career Path
  • • projektowaniu testów kompetencyjnych oraz różnych metod diagnostycznych
dr Franjo Mlinarič, Ph.D.

Franjo jest doświadczonym wykładowcą i konsultantem z międzynarodowym doświadczeniem w sektorze prywatnym i publicznym, współzałożycielem start-upu BI oraz prywatnego Instytutu iRDM. Jest redaktorem współpracującym z Lex Localis i od 2019 roku kieruje czołowym programem magisterskim Finanse i rachunkowość umieszczony w rankingu FT. Dodatkowo, kieruje dwoma prestiżowymi programami podyplomowymi: "Zrównoważone finanse i ESG" oraz "Profesjonalna rada nadzorcza" na ALK.

Uwielbia łączyć naukową rygorystyczność z doświadczeniem konsultingowym w międzynarodowym środowisku i jest pasjonatem promowania i wdrażania zrównoważonych modeli biznesowych. Większość swojego doświadczenia zdobył na terenie Bałkanów, będąc czołowym doradcą ekonomicznym dla różnych kluczowych projektów narodowych (autostrady, telekomunikacja, infrastruktura lotnisk, instalacje spalania odpadów i przemysł motoryzacyjny) oraz autorem analiz skutków ekonomicznych projektów ustaw.

Jest doświadczonym biegłym sądowym w sprawach związanych z wyceną, restrukturyzacją, szkodami biznesowymi i strukturyzowanymi produktami finansowymi. Posiada również dwa certyfikaty państwowe: biegłego finansisty i certyfikowanego członka rady nadzorczej. Jego badania skupiają się na zrównoważonym tworzeniu wartości oraz zagadnieniach transformacji ESG, a także na wpływie inwestycji publicznych na gospodarkę. Jest współautorem wielu książek i artykułów, które przyniosły mu tytuł profesora nadzwyczajnego na NU w Słowenii i stanowisko adiunkta na KU.

Odpowiedzialny za przedmiot: Zrównoważone finanse

Zrównoważone finanse nie są już opcją, ale stały się imperatywem biznesowym. Opierając się na zasadach ESG i najlepszych praktykach, nasz kurs dostarcza zdroworozsądkową mapę drogową dla przyszłych liderów biznesu, aby przyspieszyć transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju korporacyjnego. Kurs poprowadzi Cię od "Dlaczego" do "Kto" i "Jak" budowania odpornych modeli biznesowych, które przynoszą korzyści całemu społeczeństwu poprzez tworzenie zrównoważonej wartości.

dr Monika Sońta

Doktor nauk społecznych, adiunktka w Katedrze Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym oraz wykładowczyni na studiach podyplomowych Employer Branding. Zajmuje się rozwojem organizacji, w szczególności komunikacją wewnętrzną i zaangażowaniem pracowników. Łączy perspektywę naukową z podejściem biznesowym. Jest certyfikowanym facylitatorem metody LEGO® SERIOUS PLAY® oraz uczestniczką programów mentoringowych (w roli mentee oraz mentorki). Obecnie pracuje jako menedżer rekrutacji w jednej z firm szkoleniowych.

UWAGA: Lista osób prowadzących zajęcia będzie sukcesywnie uzupełniana.

Zasady rekrutacji

Rekrutacja trwa do 15 września 2024 r.

1
Formularz rejestracyjny

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie FORMULARZA REKRUTACYJNEGO, który dostępny jest na stronie internetowej Uczelni.

§ 1

INFORMACJE OGÓLNE  

1. Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji przyszłości, w tym cyfrowych oraz zarządczych, osób zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego ponieważ połączenie dostępu do AI, rozwój kompetencji cyfrowych i związanych z przywództwem w dynamicznie transformującym się świecie stanowi fundament nowoczesnej edukacji.

2. Projekt realizowany w partnerstwie Akademii Leona Koźmińskiego (ALK) i Społecznego Towarzystwa Oświatowego (STO) do 31.12.2026 r. 

3. Koszty związane z realizacją form wsparcia w całości są finansowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

4. Projekt jest adresowany do osób zatrudnionych w sektorze oświaty i szkolnictwa wyższego (placówkach publicznych i niepublicznych) na terenie województwa mazowieckiego, tj. nauczycieli, dyrektorów szkół podstawowych i średnich (uczących młodzież w wieku 12-19 lat), a także kadry zarządczej uczelni, np. dziekanów, prodziekanów, dyrektorów i kierowników jednostek administracyjnych - osób w wieku18-64. 

5. Głównym elementem projektu jest realizacja Programu Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość, dalej Programu, składającego się z 8 modułów, w których będą realizowane następujące zajęcia: 

MODUŁ 1

  • Umiejętności cyfrowe i etyczna sztuczna inteligencja;

MODUŁ II

  • Poruszanie się po świecie sztucznej inteligencji i fałszywych wiadomości; 
  • Umiejętność korzystania z mediów i krytyczne myślenie w erze sztucznej inteligencji;

MODUŁ III

  • Transformacja cyfrowa: przegląd koncepcji, technologii, modeli biznesowych;
  • Głębokie zanurzenie w cyfrowej transformacji: Szczegółowy przewodnik dla nauczycieli;

MODUŁ IV

  • Sztuczna inteligencja i program nauczania przyszłych umiejętności;
  • Wzmocnienie pozycji uczniów dzięki sztucznej inteligencji: wspieranie etycznego użytkowania i samodoskonalenia;

MODUŁ V

  • Wdrażanie zielonej transformacji w nauczaniu i zarządzaniu;
  • Wykorzystanie technologii cyfrowych na rzecz zrównoważonego rozwoju;

MODUŁ VI

  • Menedżer i lider. Kompetencje przyszłości w pracy menedżera;
  • Konflikty w pracy. Typy konfliktów i strategie rozwiązań sytuacji konfliktowych;

MODUŁ VII

  • Zarządzanie zmianą w organizacji;
  • Podejmowanie decyzji w organizacji i pułapki decyzyjne;

MODUŁ VIII

  • Odporność i dobrostan w cyfrowym otoczeniu.

6. Każdy uczestnik/uczestniczka weźmie udział obowiązkowo w zajęciach z Umiejętności cyfrowych i etycznej sztucznej inteligencji (moduł I) oraz Odporności i dobrostanu  w cyfrowym otoczeniu (moduł VIII). 

7. Udział w zajęciach przypisanych do modułów od drugiego do siódmego jest dobrowolny; uczestnik/uczestniczka będzie deklarować zainteresowanie konkretnym modułem lub modułami. Wybór będzie dotyczył modułu, a nie konkretnych zajęć, które będą w nim realizowane. 

8. Dodatkowo będzie możliwość skorzystania z elementów uzupełniających Program, w tym wizyt studyjnych oraz mentoringu, zgodnie z własnymi preferencjami i na podstawie rekomendacji doradcy edukacyjnego.

9. Zaplanowane w projekcie formy wsparcia będą prowadzone w języku polskim oraz w niektórych  aspektach w języku angielskim (dotyczy zagranicznych wizyt studyjnych).

10. Po zakończeniu udziału w projekcie każdy jego uczestnik/uczestniczka zostanie objęty/a monitorowaniem oraz zobowiązany/a do przekazania informacji dotyczącej sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) zgodnie z zakresem danych określonych w Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027 (tzw. wspólne wskaźniki rezultatu bezpośredniego - nabycie kompetencji lub kwalifikacji w ramach projektu).

§ 2

ZADANIA REALIZOWANE W PROJEKCIE

1. W ramach projektu zostały zaplanowane następujące zadania:    a) Zadanie 1. Opracowanie i aktualizacja Programu    b) Zadanie 2. Realizacja Programu - I i II edycja po 70 os., łącznie 140 os.   c) Zadanie 3. Elementy uzupełniające Program

  • 4 wizyty studyjne – dwie dla nauczycieli i dyrektorów oraz dwie dla kadry zarządczej uczelni, trwające średnio 4 dni każda dla grupy 20 osób, do europejskich szkół i uczelni;
  • 280 h mentoringu (śr. po 2h/uczestnika/uczestniczkę), co będzie uzupełnieniem/ pogłębieniem zdobytej wiedzy i formą doskonalenia kompetencji;
  • Handbook cyfrowy mający na celu utrwalenie zdobytej wiedzy, zapoznanie się 
  • z najważniejszymi trendami i zagadnieniami wszystkich modułów oraz dalszy rozwój kompetencji.

§ 3

REKRUTACJA DO PROJEKTU  

1. Rekrutacja do projektu jest prowadzona zgodnie z zasadami: otwartości, przejrzystości, niedyskryminacji, równych szans.  

2. Rekrutacja będzie prowadzona z wykorzystaniem bazy mejlingowej szkół, social mediów, newslettera PERSPEKTYW, we współpracy ze Stowarzyszeniem Forum Dziekanatów oraz  za pośrednictwem STO. Informacja o rekrutacji zostanie również zamieszczona na Portalu Funduszy Europejskich oraz na stronach www.kozminski.edu.pl oraz https://sto.org.pl/

3. W przypadku objęcia wsparciem osób z niepełnosprawnościami, ich potrzeby zostaną uwzględnione w zakresie działań organizacyjnych (sale, windy, sprzęt, itp.) i merytorycznych (materiały i pomoce dydaktyczne). 

4. Materiały dydaktyczne, sale, w których będą odbywały się zajęcia oraz inne pomieszczenia, które będą wykorzystane do realizacji projektu, będą dostosowane do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności (w tym do osób niepełnosprawnych ruchowo, czy niedosłyszących). 

5. Powołana przez Rektora ALK Komisja Rekrutacyjna, zwana dalej Komisją, dokona wyboru uczestników/uczestniczek do projektu.  

6. W skład Komisji wejdą m.in. eksperci merytoryczni, doradca edukacyjny, koordynatorzy Projektu ze strony ALK oraz STO.

7. Wyboru uczestników/uczestniczek do projektu dokona Komisja Rekrutacyjna w oparciu o kryteria określone w §4. 

8. Rekrutacja będzie prowadzona osobno do każdej edycji; dokładne terminy przyjmowania zgłoszeń Komisja określi w ogłoszeniu rekrutacyjnym i na stronach www.

9. Komisja zastrzega sobie prawo zmiany wyznaczonego terminu na przyjmowanie zgłoszeń, informując o tym w miejscach, gdzie zostało zamieszczone ogłoszenie rekrutacyjne.  

10. Przy rekrutacji na wizyty studyjne będzie brany pod uwagę aktywny udział w projekcie, np.  liczba ukończonych modułów, zaangażowanie w przygotowanie Handbooka cyfrowego. Komisja ustali każdorazowo liczbę uczestników/uczestniczek z danej placówki, aby zapewnić reprezentacje różnych placówek edukacyjnych.

11. Suma zdobytych punktów za kryteria określone w §4 decyduje o miejscu kandydata na liście. Spośród wszystkich zgłoszeń Komisja rekrutacyjna wybierze osoby z największą liczbą punktów. W przypadku większej liczby chętnych spełniających formalne kryteria uczestnictwa niż liczba dostępnych miejsc, zostanie utworzona lista rezerwowa kandydatów.  

12. W przypadku braku wystarczającej liczby osób zainteresowanych poszczególną formą wsparcia lub braku osób spełniających kryteria naboru planuje się nabór dodatkowy w oparciu o kryteria określone w §4.

13. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba wskazanych modułów, a przypadku takiej samej liczby punktów oraz wyboru takiej samej liczby modułów decydować będzie kolejność zgłoszeń. 

14. Kandydaci/tki o wynikach rekrutacji zostaną poinformowani drogą elektroniczną - mailowo.

15. Od decyzji Komisji rekrutacyjnej uczestnikowi/ uczestniczce projektu nie przysługuje odwołanie.

§ 4

KRYTERIA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

1. Kryteria kwalifikacji do uczestnictwa w projekcie:     a) formalne tj. osoba między 18 a 64 rokiem życia (w chwili przystąpienia do projektu), zatrudniona  w sektorze oświaty/edukacji w placówce na terenie woj. mazowieckiego, która  wypełni dokumenty rekrutacyjne tj. formularz, oświadczenie dot. ODO, przedłoży zaświadczenie pracodawcy oraz zaakceptuje niniejszy Regulamin  (0-1 pkt; niespełnienie któregokolwiek z nich uniemożliwi udział w projekcie);   b) uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie w kontekście wykonywanych obowiązków/planów zawodowych oceniane przez Komisję (0-10 pkt). 

  • uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie z uwzględnieniem wybranych modułów w  kontekście wykonywanych podstawowych obowiązków i/lub planów zawodowych dot. podstawowych obowiązków (0-6 pkt);
  • uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie z uwzględnieniem wybranych modułów w kontekście wykonywanych dodatkowych obowiązków i/lub konkretnych planów ich realizacji np. pełnienie roli wychowawcy lub opiekuna koła naukowego, prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów i/lub studentów (0-2 pkt);
  • uzasadnienie potrzeby udziału w projekcie z uwzględnieniem wybranych modułów w kontekście planów zawodowych dot. pozostałej aktywności naukowej np. publikacje, pełnienie roli prelegenta na wydarzeniach naukowych, edukacyjnych (0-2 pkt).

§ 5

PRAWA I OBOWIĄZKI ZWIĄZANE Z UCZESTNICTEM W  PROJEKCIE

1. Każdy uczestnik/uczestniczka projektu ma prawo do:    a) bezpłatnego udziału we wsparciu zaplanowanym w projekcie;    b) zgłaszania w formie pisemnej do doradcy edukacyjnego lub kierownika merytorycznego uwag i zastrzeżeń dotyczących realizowanego wsparcia;   c) otrzymania materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej i innych pomocy dydaktycznych; 

2. Każdy uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany jest do:    a) wypełnienia pre i post testów, które stanowić będą pomiar wiedzy podczas realizacji ścieżki wsparcia;    b) uczestnictwa we wsparciu w pełnym zakresie;    c) uczestnictwa w badaniach ewaluacyjnych przewidzianych w projekcie;   d) niezwłocznego powiadomienia Biura Projektów ALK o zmianie wcześniej podanych danych osobowych – zgłoszenia można dokonać na adres projekty@kozminski.edu.pl;   e) oceny jakości wsparcia oraz jego przydatności w procesie dydaktycznym.

4. Dla każdego uczestnika/uczestniczki projektu, po zrealizowaniu działań rozwojowych, zostanie opracowany bilans kompetencji/kwalifikacji. 

5. Każdy/a uczestnik/uczestniczka otrzyma na zakończenie projektu zaświadczenie/certyfikat ukończenia Programu.

§ 6

ZASADY REZYGNACJI Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

1. Skreślenie z listy uczestników/uczestniczek w projekcie następuje w przypadku:    a) rezygnacji z udziału w projekcie;    b) naruszenia przez uczestnika/uczestniczkę postanowień niniejszego Regulaminu;   c) podania nieprawdziwych danych w dokumentach rekrutacyjnych.  2. Rezygnacja z udziału w projekcie jest możliwa tylko w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych, tj. z przyczyn zdrowotnych lub działania siły wyższej, które z zasady nie mogą być znane przez uczestnika/uczestniczkę projektu w chwili rozpoczęcia udziału w projekcie. 

§ 7

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Akademia zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie z mocą obowiązywania zmian od dnia ich wprowadzenia.. 

2. Wysłanie zgłoszenia uczestnictwa (formularza rekrutacyjnego) jest potwierdzeniem akceptacji niniejszego Regulaminu.

3. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu, decyzje podejmuje Kierownik merytoryczny projektu ze strony ALK w porozumieniu z Kierownikiem ze strony STO. Wyżej wymienione osoby rozstrzygają też ewentualne wątpliwości dotyczące interpretacji postanowień Regulaminu. Dane kontaktowe: projekty@kozminski.edu.pl

4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2024 r. i obowiązuje do końca realizacji projektu.

Anna Mięgoć
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Anna Mięgoć

Opłaty

Udział w programie Cyfrowy Lider - Edukacja gotowa na przyszłość jest bezpłatny.

Koszty związane z realizacją programu w całości są finansowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Koszty podróży i /lub ewentualnego zakwaterowania pokrywa uczestnik/uczestniczka Programu.