Badania marketingowe w Internecie, analizy marketingowe, badania internetowe

User Experience Design – projektowanie doświadczeń cyfrowych

Level
Studia podyplomowe
Duration
1 rok
Language
PL
Obtained title
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Mode
Online,
W weekend
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

O kierunku

Cel studiów

Studia UX zostały stworzone z myślą o osobach, które pragną rozwijać swoją karierę jako UX Designerzy i zdobyć niezbędne umiejętności oraz narzędzia potrzebne do pracy w tej dynamicznie rozwijającej się branży.

Nasze studia podyplomowe oferują unikalne podejście, koncentrując się na praktycznym zastosowaniu najnowszych technologii, w tym rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI). Dzięki temu uczestnicy i uczestniczki będą mieli możliwość tworzenia innowacyjnych i efektywnych rozwiązań cyfrowych, które odpowiadają na współczesne potrzeby użytkowników.

Program studiów obejmuje również naukę myślenia projektowego oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy z produktem cyfrowym. Dzięki temu nasi absolwenci będą w stanie odnaleźć się w projektach i organizacjach różnego typu od startupów po duże korporacje i będą wiedzieli, jak mieć realny wpływ na tworzenie wysokiej jakości produktów i usług, a także będą przygotowani do odnalezienia się na rynku pracy w szybko zmieniającej się branży technologicznej.

Dołącz do nas i zdobądź przewagę na rynku pracy jako wykwalifikowany UX Designer. Otwórz przed sobą drzwi do kariery pełnej wyzwań i możliwości tworzenia niezapomnianych doświadczeń dla użytkowników w Polsce i nie tylko.

Partner merytoryczny studiów

Adresaci i adresatki studiów

Studia UX kierowane są do osób, które chcą rozwijać się w kierunku User Experience i Product Design oraz mieć realny wpływ na tworzenie jakościowych produktów i usług. Adresatami studiów są również osoby, które chcą rozpocząć karierę w sektorze IT na stanowisku UX Designer.

Group of People

Kierownik merytoryczny studiów

Bartłomiej Schmidt

Posiada wszechstronne i bogate doświadczenie w zakresie tworzenia produktów cyfrowych jako analityk biznesowy, kierownik projektów, tester, projektant rozwiązań IT. Obecnie specjalizuje się w tematach związanych z modelowaniem, prototypowaniem i wdrażaniem produktów cyfrowych oraz sztuczną inteligencją.

W branży IT jest od 2007 roku. Pracował w wielu projektach różnej wielkości od małych, trwających 1-2 miesiące do dużych, kilkuletnich. Projekty te związane były zarówno z wdrażaniem usprawnień oraz nowych funkcji w istniejących produktach cyfrowych, jak i tworzeniem zupełnie nowych. Ma doświadczenie zarówno w projektach prowadzonych według metodologii waterfall, jak i metodyk zwinnych takich jak SCRUM. Posiada certyfikaty w dziedzinie zarządzania projektami PRINCE II Practitioner, PMP oraz Professional Scrum Master I.

Poza biznesem zaangażowany był i jest w projekty organizacji pozarządowych, wcześniej głównie sportowe, a obecnie związane z rozwojem miast. Dzięki temu ma szerokie spojrzenie na to, jak rozwiązania cyfrowe mogą wspierać różne obszary naszego życia.

Główne atuty

1
Nauka w praktyce z ekspertami w branży

Podczas studiów uczestnicy przechodzą przez cały proces projektowy, od zbierania wymagań po testowanie użyteczności. Tworzenie realnych projektów uwzględnia wszystkie aspekty i wytyczne potrzebne w projektowaniu UX. Program kładzie duży nacisk na naukę współpracy w kontekście organizacyjnym, gdzie projekty UX są realizowane.

2
Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia

Nasze studia podyplomowe UX koncentrują się na kluczowym dla branży myśleniu projektowym. Słuchacze uczą się rozumieć złożoność relacji produkt-człowiek, analizując cele biznesowe, narzędzia, psychologię, ergonomię, stronę wizualną oraz sensorykę z perspektywy użytkownika.

3
AI w dwóch wymiarach

Program obejmuje nowoczesne technologie, ucząc wykorzystania AI zarówno jako narzędzia wspierającego projektowanie, jak i jako elementu produktów cyfrowych. Studenci poznają metody tworzenia produktów z zastosowaniem AI oraz najlepsze praktyki przy tworzeniu produktów korzystających ze sztucznej inteligencji.

4
Efektywne korzystanie z narzędzi projektanta UX

Narzędzia dostarczają wiedzy i porządkują proces projektowy, ale nie są celami samymi w sobie. Uczymy, jak profesjonalnie korzystać z narzędzi typu Figma, ChatGPT, Adobe Express czy Miro. Program jest dynamicznie dostosowywany do aktualnych trendów i nowych rozwiązań w branży, ucząc świadomego doboru narzędzi odpowiednich do danego etapu projektu.

5
Skuteczny UX copywriting

Zarówno flow, logika, strona wizualna, jak i treści stanowią całość odbioru i mają wpływ na intuicyjność odbioru aplikacji i innych nośników cyfrowych, dlatego studia uwzględniają wpływ i sposoby budowania treści już na etapie projektowym.

6
Kluczowe zasady Visual Design/ UI Design

Strona wizualna jest tak samo ważna jak opracowana ścieżka podróży użytkowników i jest niezbędna do budowania intuicyjnych produktów cyfrowych. Ćwiczenia uwzględniają poznanie wzorców wizualnych, jak również elementów interfejsów, pokazując ich wartości i błędy na realnych przykładach.

7
Budowanie kompetencji miękkich

Studia UX wspierają studentów w rozpoznaniu swoich mocnych stron na etapie projektowym, wzmacniając ich naturalne kompetencje i zdolności interpersonalne. Przygotowują do pracy w zespole i pomagają w budowaniu CV, portfolio oraz dają wskazówki do spotkań rekrutacyjnych.

Korzyści dla uczestniczek i uczestników studiów – co zyskujesz

  • Wysoka jakość kształcenia – Studia są prowadzone przez doświadczonych ekspertów z wieloletnią praktyką projektową i trenerską w dziedzinie user experience, service design, visual design i programowania, co gwarantuje aktualność i praktyczną wartość przekazywanej wiedzy.
  • Rozwój kariery i możliwości zatrudnienia – Absolwenci będą mogli podjąć pracę jako UX Designer (projektant produktów cyfrowych).
  • Rozwój kompetencji miękkich – Studia dają dostęp do wiedzy i umiejętności, które pomogą absolwentom wejść łatwiej do branży (komunikacja, feedback, odkrywanie i wzmacnianie naturalnych talentów, tworzenie portfolio etc.).
  • Elastyczność i dostępność – Dzięki realizacji studiów w 100% online słuchacze mogą uczyć się w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, co jest szczególnie korzystne dla osób pracujących lub mających inne zobowiązania.

Perspektywa zawodowa

Studia UX zostały stworzone z myślą o osobach, które pragną rozwijać swoją karierę jako UX Designerzy.

Program

Zajęcia integracyjne

Blok I: Podstawy UX i Service Design

  1. Wprowadzenie do UX i Service Design
  2. Projektowanie doświadczeń UX
  3. Myślenie krytyczne i projektowe
  4. Środowisko projektanta w IT
  5. Wpływ AI na projektowanie UX – tworzenie produktów korzystających z AI i narzędzia AI wspierające projektowanie

 

Blok II: Strategia i projektowanie

  1. Badania użytkownika i zbieranie wymagań biznesowych
  2. Analiza i strategia UX
  3. Projektowanie komunikacji wizualnej i UI design

 

Blok III: Weryfikacja rozwiązania i przygotowanie do pracy projektanta UX

  1. Testowanie użyteczności UX
  2. Kompetencje miękkie projektanta UX
  3. Kariera w UX

​​​​​​​​​​​​​​

Blok IV: Przygotowanie projektu końcowego i jego obrona

  1. Przygotowanie projektu końcowego i obrona
  2. Konsultacje do projektu końcowego 
Course Catalog

Organizacja zajęć

  • Forma realizacji: 100% online
  • Tryb studiów: zaoczne
  • Godziny zajęć: sobota i niedziela – 8:45-15:45
  • Czas trwania: studia trwają 2 semestry.
  • Liczba zjazdów: 11
  • Liczba godzin dydaktycznych: 178
  • Konsultacje grupowe online
  • Sprzęt: do realizowania studiów niezbędne jest posiadanie komputera o minimalnych parametrach: min. 4 GB pamięci RAM, system operacyjny macOS/ Windows/ Linux Ubuntu.

Terminy zajęć

Terminy zjazdów w semestrze zimowym 2024/2025:

  • 26-27 X 2024
  • 16-17 XI 2024
  • 14-15 XII 2024
  • 18-19 I 2025
  • 8-9 II 2025

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Bartłomiej Schmidt

Posiada wszechstronne i bogate doświadczenie w zakresie tworzenia produktów cyfrowych jako analityk biznesowy, kierownik projektów, tester, projektant rozwiązań IT. Obecnie specjalizuje się w tematach związanych z modelowaniem, prototypowaniem i wdrażaniem produktów cyfrowych oraz sztuczną inteligencją.

W branży IT jest od 2007 roku. Pracował w wielu projektach różnej wielkości od małych, trwających 1-2 miesiące do dużych, kilkuletnich. Projekty te związane były zarówno z wdrażaniem usprawnień oraz nowych funkcji w istniejących produktach cyfrowych, jak i tworzeniem zupełnie nowych. Ma doświadczenie zarówno w projektach prowadzonych według metodologii waterfall, jak i metodyk zwinnych takich jak SCRUM. Posiada certyfikaty w dziedzinie zarządzania projektami PRINCE II Practitioner, PMP oraz Professional Scrum Master I.

Poza biznesem zaangażowany był i jest w projekty organizacji pozarządowych, wcześniej głównie sportowe, a obecnie związane z rozwojem miast. Dzięki temu ma szerokie spojrzenie na to, jak rozwiązania cyfrowe mogą wspierać różne obszary naszego życia.

Magdalena Therkildsen (uxowa.pl)

Designerka, konsultantka, wykładowczyni.

Uczy, jak projektować produkty cyfrowe i komunikaty wizualne w obiektach publicznych, aby były zrozumiałe i intuicyjne dla odbiorcy. Interesuje ją relacja człowieka z otoczeniem oraz wpływ designu na poprawę komfortu życia i dobrostan psychiczny. Prowadzi szkolenia z visual design, UX/UI oraz z testowania użyteczności i krytycznego myślenia w UX. Celem jej nauczania jest uporządkowanie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej, percepcji i sensoryki człowieka, żeby lepiej projektować interfejsy cyfrowe (strony www, aplikacje, ekrany dotykowe etc.) oraz komunikaty wizualne w obiektach publicznych (hotele, lotniska, galerie handlowe etc.). Od 30 lat jest związana z projektowaniem produktów użyteczności i estetyki wizualnej.

Działa projektowo i szkoleniowo m.in. dla Mbank, LOT, PKP Intercity, Warta, Rossmann, Nowa Ewa etc. Przez ponad 20 lat pracowała dla sektora FMCG, odpowiadając za kreację marek mainstream i premium. Ukończyła projektowanie form użytkowych, wzornictwa przemysłowego i komunikacji wizualnej, Product Design oraz UX Design. Jest certyfikowanym coachem i trenerem biznesu. W roli mentorki wspiera osoby, które szukają swojej drogi w świecie designu oraz asystuje swoim nauczycielom na warsztatach pracy z ciałem i emocjami jako spiritual space holder.

Dorota Orzeszek

Badaczka, UX designerka i specjalistka ds. dostępności cyfrowej.

Uczy odkrywać i rozumieć potrzeby użytkowników.

Pracowała jako badaczka UX zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Tworzyła i badała m.in. serwisy internetowe Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej, Instytutu Łączności, Centrum Cyfrowego, Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów czy Galerii Narodowej Zachęta.

Była też badaczką w projektach naukowych na Uniwersytecie Warszawskim i w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Badała tam m.in. umiejętności językowe dzieci oraz modele mentalne technologii u osób starszych.

Pracowała też jako programistka i UX designerka w R&D, projektując interfejsy i funkcje dostępności dla smartfonów, smart TV, smart home, smartwatchy i IoT. Szukała nieujawnionych potrzeb użytkowników i sposobów zaspokojenia ich za pomocą innowacyjnych technologii.

Wierzy w inkluzywność i zapewnianie uniwersalnej dostępności – cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Prowadzi szkolenia ze świadomości szczególnych potrzeb wynikających z niepełnosprawności (disability awareness) oraz z projektowania uniwersalnego, dostępności cyfrowej i zasad WCAG. Szczególnie interesują ją kwestie związane z niepełnosprawnościami wzroku oraz starzeniem poznawczym.

Fascynuje ją kognitywistyka, modele mentalne i wpływ interfejsu oraz service designu na doświadczenie użytkownika. Pracując już zawodowo, ukończyła dodatkowe studia magisterskie Cognitive Science, by lepiej zrozumieć działanie ludzkiego umysłu i poznać metody badawcze z zakresu neuronauk.

Przemysław Pachut

Jest doświadczonym projektantem z ponad 20-letnim stażem w branży, specjalizującym się w tworzeniu wyjątkowych doświadczeń użytkownika (UX) oraz w projektach graficznych, w tym brandingowych, w sektorach finansowym (np. S&P), medycznym (np. BK medical) i technologicznym (np. GF+). Jego umiejętności obejmują zarówno tworzenie estetycznych i funkcjonalnych interfejsów, jak i kreowanie kompleksowych rozwiązań graficznych, które wzmacniają tożsamość marki.

W trakcie swojej kariery realizował liczne projekty, które łączyły w sobie potrzeby użytkowników z wyrazistym i spójnym designem. Pracując nad tworzeniem produktów, skupia się na całym procesie projektowym, od badań i analiz, przez prototypowanie, aż po finalne wdrożenie, dbając o każdy szczegół, który wpływa na odbiór i funkcjonalność końcowego produktu.

Od wielu lat angażuje się także w mentoring i prowadzenie szkoleń, pomagając innym projektantom rozwijać ich umiejętności. Dzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem jest dla niego kluczowym elementem pracy, który nie tylko przyczynia się do rozwoju innych, ale także podnosi standardy w branży. Wierzy, że dobry design to nie tylko estetyka, ale przede wszystkim rozwiązania, które są użyteczne i efektywne, a także wyróżniają markę na rynku.

Zasady rekrutacji

O przyjęciu na studia decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń.

I edycja studiów – rekrutacja trwała do 30.09.2024. Planowany termin rozpoczęcia studiów: październik 2024.

W przypadku niewystarczającej do uruchomienia liczby chętnych studia nie odbędą się.

Warunkiem ukończenia studiów jest napisanie i obrona grupowego projektu końcowego, realizowanego w krokach milowych przez cały czas trwania studiów. Członkowie grup projektowych będą dobrani kompetencyjnie. Projekty będą biznesowe, do wyboru z przygotowanej listy.

  • Dyplom ukończenia studiów** 
  • Zdjęcie w formacie JPG 
  • Dokument tożsamości do wglądu
  • Potwierdzenie przelewu opłaty wpisowego 250 zł

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 750 zł każda) 11 500 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 175 zł każda) 10 350 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 11 000 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego  03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59  BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637 

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl