COACHINGOWY STYL ZARZĄDZANIA, szkolenia coachingowe dla managerów, szkolenie coachingowe

Coachingowy Styl Zarządzania - nowe narzędzia i kompetencje dla menedżerów i przywódców

Level
Kursy i szkolenia
Duration
2 dni
Language
PL
Obtained title
Świadectwo ukończenia szkolenia
Mode
W tygodniu
Termin szkolenia
09.04 - 10.04.2024

O kursie

Wsparcie zmiany stylu z dyrektywnego lub mikro-managementu, na coachingowy styl zarządzania. Manager lub przywódca stosujący coachingowy styl skupia się na tworzeniu elastyczności i odporności, na rozwoju, na możliwościach, zaprasza do współtworzenia przyszłych rozwiązań 

Pracuje nad zespołem tak, żeby stopniowo jego ludzie przejmowali inicjatywę i odpowiedzialność. 

Pokazuje pracownikom szanse i możliwości wyboru tak, by pracowali nad własnym rozwojem, aby osiągać zarówno swoje własne indywidualne cele jak też cele zespołowe i organizacyjne 

Manager i przywódca stosujący coachingowy styl zarządzania wzmacnia myślenie twórcze i stawia ludziom wyzwania; więcej słucha, zadaje pytania, wspiera i zostawia przestrzeń do brania odpowiedzialności 

Adresaci

TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE, JEŚLI:  

Rozwijasz: siebie samego, swój zespół, kompetencje zarządzania sobą i innymi 

Pracujesz: jako lider lub koordynator projektów w korporacji, jesteś stanowisku menedżerskim, lub jako przedsiębiorca we własnym biznesie 

Men_illustration.png

Co zyskujesz

Nauczysz się:  jak słuchać wielopoziomowo, jak zadawać mocne pytania, jak tworzyć przestrzeń do przejmowania odpowiedzialności przez podwładnych za swoje działania, do angażowania ich kreatywności i determinacji  

Otrzymasz:  pakiet narzędzi do prowadzenia konstruktywnych  rozmów menedżerskich – rozwojowych, korektywnych i mobilizacyjnych 

Podstawowe korzyści i zbadane rezultaty wdrożenia kultury coachingowej to:  

  • poprawa efektywności organizacji  

  • utrzymanie najlepszych pracowników w firmie 

  • poprawa efektywności oraz jakości pracy indywidualnej personelu  

  • większa samoświadomość i lepsze dopasowanie ludzi do struktur organizacyjnych i rozwiązań biznesowych do ludzi (elastyczność) 

  • większe zaangażowanie i większa odpowiedzialność za swoje działania 

  • wzrost poczucia, że jest się we właściwym miejscu 

  • podniesienie morale i wzrost satysfakcji z pracy 

  • wzrost otwartości na uczenie się i nowe rozwiązania 

(Źródło: Badania Chartered Institution for Professional Development, ICF Research) 

Program

Celem warsztatów jest praktyczne wzmocnienie kompetencji coachingowych oraz umiejętności inspirowania i angażowania przez menedżerów i przywódców wobec swoich podwładnych: 

  • Wsparcie rozwoju osobistego kapitału przywódczego w istotnych dla uczestników obszarach  

  • Rozwój poszczególnych kompetencji coachingowych 

  • Poszerzanie samoświadomości w obszarze roli menedżera/przywódcy stosującego coachingowy styl zarządzania 

  • Poznanie i przećwiczenie w praktyce wybranych narzędzi coachingowych pomocnych w zarządzaniu i motywowaniu ludzi 

  • Przećwiczenie i opanowanie podstawowych modeli rozmów coachingowych. 

  • Działanie w zmiennym i nieprzewidywalnym świecie (V.U.C.A World)

Model 4 filarów osobistego kapitału przywódczego  

  • Rozwaga w myśleniu 

  • Harmonia w emocjach Szacunek w relacjach i Odwaga w działaniu 

Coaching – wprowadzenie: 

  • Zakres zastosowań coachingu w organizacji; Kiedy podejście coachingowe nie zadziała?  

  • Szanse i ograniczenia coachingu - warunki sukcesu i granice stosowalności 

  • Fundamenty etyczne 

  • Proces coachingu: czym się różni coaching profesjonalny od coachingowego stylu zarządzania 

  • Postawa coachingowa a rola menedżera 

  • Narzędzia przydatne w coachingowym stylu zarządzania 

Ćwiczenie podstawowych wybranych kompetencji coachingowych: 

  • Nawiązywanie coachingowej relacji – ustanawianie kontraktu, budowanie zaufania 

  • Sztuka słuchania i wielopoziomowe słuchanie 

  • Zadawanie mocnych pytań 

  • Praca z oporem i ograniczającymi przekonaniami  

  • Angażowanie i dzielenie się odpowiedzialnością 

Trening praktyczny: 

  • Podstawowe kompetencje coachingowe 

  • Proces zmiany i model zmiany w czasach V.U.C.A. 

  • Zasady formułowania celów coachingowych 

  • Narzędzia do ustanawiania celów – modele coachingowych rozmów z pracownikami (COACH, GOLD, ACHIEVE, STAR i in.) 

  • Ćwiczenie podstawowych kompetencji coachingowych w tym wielopoziomowowego słuchania i stanu generatywnego umysłu 

Narzędzia do poprawy komunikacji (wybrane) 

  • Poziomy słuchania 

  • Warstwy komunikacyjne: Co? Jak? i Po co? 

  • Klaryfikacja i parafraza 

  • Pytania otwarte, zamknięte  

  • Pytania słabe i mocne 

Wnioski:  

  • Zakres zastosowań coachingu w organizacji 

  • Metody pomiaru efektów – jak weryfikować skuteczność? 

  • I co dalej? – jak wdrożyć wiedzę i doświadczenie z warsztatu w naszą codzienność – 5 pytań do zmiany rzeczywistości 

Follow-up: 

  • Omówienie procesu wdrożenia kompetencji w praktykę  

  • Notatnik do autorefleksji – plan działania, moje kluczowe wartości 

  • Aspiracje => cele => projekty => zadania i lista dobrych nawyków 

figury

Organizacja zajęć

Czas trwania: 2 dni (16 h dydaktycznych)* w godz. 9.00-16.00 

* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut   

Podczas zajęć zapewnimy Państwu przerwę kawową oraz obiad z opcją wegetariańską do wyboru. 

Terminy

09-10.04.2024 r.

Społeczność

Trenerzy

dr Lidia Czarkowska

Założycielka Centrum Coachingu i Mentoringu, Kierownik studiów podyplomowych Coaching profesjonalny. Współwłaścicielka LDC Consulting oraz Dyrektor Instytutu Jakości Życia. Posiada głęboką, popartą długoletnią praktyką wiedzę z zakresu psychologii biznesu, socjologii, zarządzania, komunikacji organizacyjnej, motywacji, budowania zespołów, rozwiązywania konfliktów oraz rozwoju potencjału człowieka. Jest akredytowanym coachem i superwizorem Izby Coachingu; wykształciła ponad 400 profesjonalnych coachów. Autorka licznych naukowych publikacji w zakresie rozwoju ludzkiego potencjału; pod jej redakcją ukazało się 8 książek w serii: Coaching jako… Jest także trenerem i konsultantem oraz posiada uprawnienia diagnostyczne przy wykorzystaniu narzędzi: Success Insigths: D.I.S.C., Workplace Motivators Model (Values), MTQ48 – Mental Toughness (odporność psychiczna), EQ – Inteligencja emocjonalna, Motywacyjne DNA, MindSonar.  

Prowadzi warsztaty, procesy coachingowe i mentoringowe oraz superwizję a także indywidualne programy rozwojowe dla najwyższej kadry menedżerskiej, liderów i profesjonalistów, pracuje też metodami coachingowymi z całymi zespołami i członkami zarządu. Prowadziła projekty coachingowe, szkolenia zamknięte, warsztaty oraz indywidualne treningi m.in. dla: Giełdy Papierów Wartościowych, PKO BP, Orange, Radio Plus, Wedel S.A., Heinz S.A., Sejmu RP, Canon Polska, Glaxo Smith Kline, Medicover, Ciech S.A., Agros-Nova, Lactalis-Polska, ManRolland, Nestle, Novonordisk, McDonald’s, Volkswagen, Santander i wielu innych.

Zochowska Monika
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Monika Żochowska

Opłaty

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami 

Tabela opłat
Cena szkolenia 2600 zł brutto (stawka zw. z VAT)*
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 2340 zł brutto (stawka zw. z VAT)

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl