Publikacje w czasopismach naukowych:
- SOŃTA M. (2014), "Marki spożywcze w nowych mediach. Przegląd form współpracy biznesowej producentów żywności z autorami blogów kulinarnych.", Nowe Media, 5/2014, s. 89-114, afiliacja: ALK.
Rozdziały w monografiach:
- SOŃTA M. (2017), "Blogowi profesjonaliści w kuchni, czyli o energii społecznej przełożonej na internetowe statystyki ", w: Drzał - Sierocka Aleksandra (red.), W garnku kultury. Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej, DRUKARNIA NAUKOWA, s. 131-146, afiliacja: ALK.
- SOŃTA M. (2016), "Aktywizacja matek powracających do pracy po przerwie związanej z urodzeniem dziecka jako szansa na wzrost wartości przedsiębiorstwa", w: Jabłoński Marek (red.), Zarządzanie wartością przedsiębiorstw w warunkach niepewności, zmienności i nieprzewidywalność, WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU W DĄBROWIE GÓRNICZEJ, Dąbrowa Górnicza, s. 259 – 273 , afiliacja: ALK.
- SOŃTA M. (2013), "Wskaźniki opiniotwórczości jako narzędzie marketingu w przemyśle spożywczym", w: Szmidt Czesław (red.), Aktualne wyzwania zarządzania i ekonomii, Wydawnictwo Poltext, s. 173-189 , afiliacja: ALK.