PhD Monika Sońta

Department of Management in the Network Society
Research Assistant
Monika Sońta, Ph.D. in social sciences, teaches in the Department of Management in Networked Societies and in Employer Branding postgraduate studies. Her scientific interests focus on organizational communication and employee engagement, creativity in organizations, along with diversity and inclusion development support and the quality of working life. Sońta completed diverse courses, including Artificial Intelligence: Implications for Business Strategy Program by the Massachusetts Institute of Technology (2021), postgraduate studies in psychology of advertising (2009), and talent and knowledge management in organizations (2012). She participated in many conferences and seminars for academic teachers. She authored several scientific publications, including “What You Create Is What You Learn” (with S. Magala), International Journal of Management and Applied Research, Vol. 7, No. 3 (2020), pp. 293–307.

 

Publikacje w czasopismach naukowych:

 

  1. SOŃTA M. (2014), "Marki spożywcze w nowych mediach. Przegląd form współpracy biznesowej producentów żywności z autorami blogów kulinarnych.", Nowe Media, 5/2014, s. 89-114, afiliacja: ALK.

 

Rozdziały w monografiach:

 

  1. SOŃTA M. (2017), "Blogowi profesjonaliści w kuchni, czyli o energii społecznej przełożonej na internetowe statystyki ", w: Drzał - Sierocka Aleksandra (red.), W garnku kultury. Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej, DRUKARNIA NAUKOWA, s. 131-146, afiliacja: ALK.

 

  1. SOŃTA M. (2016), "Aktywizacja matek powracających do pracy po przerwie związanej z urodzeniem dziecka jako szansa na wzrost wartości przedsiębiorstwa", w: Jabłoński Marek  (red.), Zarządzanie wartością przedsiębiorstw w warunkach niepewności, zmienności i nieprzewidywalność, WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU W DĄBROWIE GÓRNICZEJ, Dąbrowa Górnicza, s. 259 – 273 , afiliacja: ALK.

 

  1. SOŃTA M. (2013), "Wskaźniki opiniotwórczości jako narzędzie marketingu w przemyśle spożywczym", w: Szmidt Czesław  (red.), Aktualne wyzwania zarządzania i ekonomii, Wydawnictwo Poltext, s. 173-189 , afiliacja: ALK.

.