ACADEMY 4.0
AKADEMIA 4.0 – Zintegrowany System Podnoszenia Jakości w ALK


The main objective of the project is to improve the quality of education and management at KU in response to the needs of KU’s social-economic environment by:
- incorporating the INDUSTRY 4.0 course in the curriculum of Management in Virtual Environments, graduate-level full-time and part-time studies in Polish;
- incorporating the BLOOMBERG database in the curriculum of Finance and Accounting, undergraduate-level and graduate-level full-time and part-time studies in Polish;
- modifying the curriculum of Finance and Accounting and Management, undergraduate-level and graduate-level studies in Polish, in the scope of the use of the blended learning method;
- running internship programmes for students of Administration, undergraduate-level full-time studies;
- making use of information from the labour market to design the content of our programmes/courses;
- undertaking activities to improve the teaching skills of KU’s teaching staff – including in the international academic environment;
- undertaking activities to improve the management skills of KU’s management and administrative staff, employee audit;
- developing IT tools – implementation of an ERP system, improvement of existing solutions.

Our project is aimed at KU students, academic teachers, and administrative staff - a total of 988 people.
Most important outcomes:
- 666 individuals will improve their competencies,
- 27 employees will improve their teaching competencies,
- 110 employees will improve their management competencies,
- KU will implement an ERP system and improve the existing IT solutions currently in use.
The sustainability and impact of project results is related to:
- comprehensive preparation and implementation of a project covering the university’s development, which will enable the implementation of the KU Development Strategy;
- comprehensive preparation and implementation of a project covering the university’s development, which will enable the implementation of the KU Development Strategy;
- increasing the level of engagement of employers and industry practitioners in the process of education at KU and continuing the collaboration with them after the project;
- preparing the staff to provide high-quality education and to deliver the curriculum as required;
- popularising and making use of the products created during the project in the educational activity of the university (the resultant/worked out solutions, e.g. syllabuses, purchased literature, e-learning courses, databases – are used not only by project participants);
- incorporation of solutions developed within the framework of activities aimed at the teaching staff and administrative staff in the system of staff development (knowledge-sharing culture);
- making use of the competencies acquired by the teaching staff in the course of the classes conducted with students;
- implementing innovative teaching solutions inspired by trips abroad at KU;
- maintenance of the implemented IT systems and their further development;
- increased awareness of equal opportunities and non-discrimination.
Moduły realizowane w ramach projektu
Do udziału w stażach kraj. trwających minimum 120h stażowych (przy czym nie mniej niż 20h zadań stażowych wykonywanych w tygodniu, a ewentualna realizacja stażu w większym łącznym wymiarze godzinowym zachowuje wymiar co najmniej 20h zadań w tygodniu-KD14) skierujemy łącznie 12 osób. O długości i miejscu stażu zdecydują rekomendacje doradcy ds. kariery (z uwzględnieniem procesu rekrutacji). Staż będzie trwał śr. 2msc.-240h zadań stażowych.
Pierwszym etapem będzie partycypacyjne opracowanie programu stażu, w formie spisanego dokumentu (zdefiniowane cele i treści edukacyjne, zakres stażu i obowiązków). W proces ten od początku zostaną włączeni opiekunowie stażu, którzy będą:
- wprowadzać stażystę w zakres obowiązków i celów edukacyjnych
- monitorować pracę stażysty
- udzielać informacji zwrotnej dot. wyników.
Stażysta będzie prowadził dziennik stażu i realizował staż zgodnie z programem. ALK będzie koordynować realizację staży i komunikację trójstronną, wspierać studentów i dbać o wysoką jakość realizowanych staży oraz współpracy z pracodawcami. Monitoring staży i ich zgodność z efektami kształcenia na kier. ADMINISTRACJA, spec. prawno-biznesowa, I stopień., studia stacjonarne prowadzone w języku polskim. Staże będą zgodnie z Zaleceniem Rady... (KD16), gdyż uwzględnimy zdobycie konkretnych umiejętności, nadzór i opiekę nad stażystą oraz monitorowanie postępów, pisemną umowę o staż, komponent uczenia się i szkolenia oraz zaświadczenie z realizacji stażu.
W celu oceny rezultatów przeprowadzimy BK, wynikających z efektów kształcenia i opisu sylwetki absolwenta. Kompetencje ujmiemy w formularz oceny dla uczestnika i opiekuna, wypełniany po stażu. Samoocena studenta zestawiona z oceną opiekuna odpowie na pytania: Czy student rozwinął kompetencje? Jeśli tak-w których obszarach? Czy ocena kompetencji studenta przez pracodawcę i jego samoocena są spójne?
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na płatne staże. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie! Na zgłoszenia czekamy od 15.12.2020 r. do 12.01.2021 r.
W celu zgłoszenia się należy wypełnić formularz rekrutacyjny wraz z załącznikami. Dokumenty rekrutacyjne proszę przesłać skanem na adres e-mail: ejasinska@kozminski.edu.pl lub dostarczyć w wersji papierowej do recepcji budynku D Akademii Leona Koźmińskiego (kopertę proszę zaadresować na nazwisko: Elżbieta Jasińska)
I. Dokumenty rekrutacyjne:
Przed przystąpieniem do rekrutacji prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem
II. Dokumenty związane z realizacją stażu:
Koordynator merytoryczny dr Maria Tomaszewska e-mail: mariat@kozminski.edu.pl
Specjalista ds.rozliczeń Elżbieta Jasińska pokój A16 e-mail: ejasinska@kozminski.edu.pl
Informacje o pozostałych modułach dostępne na stronie internetowej projektu
