Dział IT (A/115):
Dział Technicznej Obsługi Dydaktyki (A/18)
Dane do logowania do wszystkich systemów informatycznych w Akademii Leona Koźmińskiego można znaleźć na legitymacji studenckiej oraz na karcie startowej. Obie te rzeczy każdy student powinien otrzymać we właściwym dla siebie dziekanacie. Do wszystkich systemów używane są te same dane, które wyglądają w następujący sposób:
![]() |
![]() |
Aby zalogować się do Wirtualnej Uczelni należy wejść na stronę wu.kozminski.edu.pl. W polu identyfikator należy podać numer albumu (w przypadku studentów ze studiów podyplomowych jest to numer słuchacza) oraz hasło do swojego konta studenckiego.
Prawdopodobnie Pana/i konto nie zostało jeszcze zaimportowane. W takim wypadku prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta i Wdrażania Innowacyjnych Rozwiązań. Wszelkie dane kontaktowe można znaleźć tutaj.
Jako studenci Akademii Leona Koźmińskiego mają Państwo dostęp do:
Problemy z dostępem do Wirtualne Uczelni mogą wynikać z kilku powodów. Przykładowo komunikat "Zła nazwa użytkownika lub hasło" może być wynikiem podawania błędnych danych do logowania. Prosimy upewnić się, że podczas logowania wpisują Państwo poprawny login i hasło. Dodatkowo prosimy pamiętać o tym, aby w polu "Identyfikator" podawać wyłącznie numer albumu/numer słuchacza, np.:
Jeżeli logują się Państwo pierwszy raz przy użyciu hasła startowego z legitymacji/karty słuchacza, to prosimy pamiętać o przepisywaniu numeru klienta z odwrotu karty bez ostatniej cyfry. Na hasło składa się wyłącznie 12 pierwszych cyfr tego numeru. Na legitymacji drukowanych jest 13 cyfr. Ostatnia z nich to suma kontrolna, która pozwala potwierdzić poprawność nadrukowanego kodu klienta.
W przypadku, gdy zapomną Państwo aktualnego hasła, to przy pomocy formularza nr 2 znajdującego się na stronie haslo.kozminski.edu.pl mogą Państwo ustawić nowe hasło do swojego konta. Do tego celu będzie potrzebny wspomniany wcześniej numer klienta znajdujący się na odwrocie legitymacji/karty słuchacza.
Istnieje również możliwość, że w trakcie zmiany hasła pojawił się komunikat o braku konta w systemie. W tej sytuacji należy zgłosić się do Działu Obsługi Klienta i Wdrażania Innowacyjnych Rozwiązań. Problem ten występuje w przypadku, gdy podczas automatycznego zakładania kont użytkowników wystąpi błąd. Pracownik DOKiWIR musi wtedy utworzyć takie konto ręcznie.
Innym problemem, który może się Państwu przytrafić podczas logowania do Wirtualnej Uczelni jest zablokowanie konta w WU przez pracownika dziekanatu. Taka sytuacja ma miejsce na przykład w przypadku braku dokonania opłat za czesne lub powtarzane przedmioty. W tej sytuacji konto można odblokować wyłącznie we właściwym dla siebie dziekanacie.
Panel Działu IT jest miejscem, w którym mogą Państwo stworzyć dla siebie spersonalizowany alias pocztowy. W miejscu tym można również pobrać:
Z baz danych można korzystać:
Aby skorzystać z baz danych udostępnionych na stronie Biblioteki ALK wystarczy połączyć się z siecią bezprzewodową na własnym urządzeniu, bądź skorzystać z komputera w jednej z pracowni komputerowych znajdujących się w Akademii.
Aby skorzystać z baz danych niezbędna będzie konfiguracja połączenia z serwerem proxy. Instrukcje, które tłumaczą całą procedurę krok po kroku można znaleźć poniżej:
Prosimy pamiętać, iż po konfiguracji połączenia z serwerem proxy utracą Państwo możliwość pełnego przeglądania Internetu. Dostępne pozostaną dla Państwa wyłącznie strony baz danych, strona główna ALK oraz strona Biblioteki ALK.
Kilka z baz danych, z których studenci mogą korzystać, jest dostępnych wyłącznie na terenie uczelni. Prosimy zatem upewnić się, że baza, z której chcą Państwo korzystać poza uczelnią faktycznie umożliwia uzyskanie do niej dostępu w ten sposób.
Po skonfigurowaniu połączenia z serwerem proxy należy się do niego jeszcze zalogować. Zrobić to można przy pomocy tych samych danych, których używają Państwo do logowania do Wirtualnej Uczelni.
Przypominamy również, że po skonfigurowaniu połączenia z serwerem proxy tracą Państwo możliwość pełnego przeglądania Internetu. Dostępne pozostaną tylko główna strona ALK, strona Biblioteki ALK, strony baz danych, Wirtualna Uczelnia, portal iKoźmiński oraz wyszukiwarka Google. Próba wejścia na jakąkolwiek inną stronę spowoduje wyświetlenie się poniższego komunikatu:
![]() |
Komunikat ten nie świadczy o braku dostępu do bazy danych, czy też niepoprawnej konfiguracji, lecz o tym, że połączenie z daną stroną jest przez serwer proxy blokowane. Prosimy więc sprawdzić, czy mogą Państwo bez problemu połączyć się ze stroną główną Akademii Leona Koźmińskiego.
Komputery, z których studenci mogą swobodnie skorzystać znajdują się w sali A138 (budynek A) oraz w bibliotece (budynek D). Sala A138 jest czynna w godzinach pracy Działu Obsługi Klienta i Wdrażania Innowacyjnych Rozwiązań.
UWAGA! Sala A138 jest również laboratorium komputerowym, w którym mogą odbywać się zajęcia dydaktyczne. W tym wypadku sala pozostaje w całości do wyłącznego użytku studentów odbywających tam zajęcia.
Do logowania należy użyć tych samych danych, których używają Państwo we wszystkich innych systemach informatycznych w Akademii Leona Koźmińskiego.
Tak. Zabronione jest jednak odłączanie kabli LAN oraz kabli zasilających z komputerów i monitorów. W celu połączenia się z Internetem należy połączyć się z siecią bezprzewodową, do której studenci mają dostęp na terenie całej uczelni.
Jak wskazuje sam komunikat podczas wpisywania nazwy użytkownika lub hasła musiał wystąpić jakiś błąd. W tej sytuacji należy sprawdzić następujące rzeczy:
1. Czy numer albumu lub numer słuchacza wpisywany w polu na nazwę użytkownika jest wpisany poprawnie?
2. Czy hasło, które jest podawane jest tym samym hasłem, którego używają Państwo do logowania do poczty uczelnianej i Wirtualnej Uczelni?
3. Czy pod formularzami na dane znajduje się informacja "Logowanie do: ALK"?
4. Czy konto studenckie jest aktywne?
UWAGA! Jeżeli podczas logowania wielokrotnie zostało użyte nieprawidłowe hasło, konto mogło zostać zablokowane. W takiej sytuacji prosimy zgłosić się do Działu Obsługi Klienta i Wdrażania Innowacyjnych Rozwiązań (pok. A115).
Na stronie haslo.kozminski.edu.pl znajdują się dwa formularze, które pozwalają Państwo zmienić swoje hasło do wszystkich systemów w ramach infrastruktury IT w Akademii Leona Koźmińskiego. Pierwszy z nich wymaga podania starego hasła. Drugi natomiast pozwala zmienić hasło w sytuacji, gdy stare hasło zostanie utracone. Aby móc skorzystać z tego formularze konieczne będzie podanie numeru klienta, który znaleźć można na odwrocie legitymacji studenckiej.
Hasło używane do logowania do systemów informatycznych w Akademii powinno spełniać następujące wymagania:
Po zakończeniu lub przerwaniu studiów pozostaje Państwu dostęp do skrzynki pocztowej ALK. Wszystkie inne systemy informatyczne zostają zablokowane.
Dostęp do skrzynki pocztowej mogą Państwo uzyskać wchodząc na adres mail.kozminski.edu.pl. Oczywiście mogą Państwo wykorzystać do tego klienta pocztowego. W zależności od wybranego protokołu, dane potrzebne do konfiguracji skrzynki pocztowej wyglądają następująco:
POP3
Adres serwera: outlook.office365.com
Port: 995
Typ szyfrowania: SSL
IMAP
Adres serwera: outlook.office365.com
Port: 993
Typ szyfrowania: SSL
SMTP
Adres serwera: smtp.office365.com
Port: 587
Typ szyfrowania: TLS
Od 15 maja 2012 r. pojemność każdego studenckiego konta pocztowego wynosi 50 GB.
Tak. Serwery pocztowe, na których znajdują się Państwa skrzynki pocztowe zabezpieczone zostały za pomocą oprogramowania Microsoft Forefront, które zapewnia ochronę przed niechcianym spamem oraz wirusami.
Tak. Dokonać tego można poprzez Panel Działu IT. W tym celu należy:
![]() |
UWAGA! Nowy alias pocztowy do Państwa konta musi zostać zaakceptowany przez pracownika Działu Obsługi Klienta i Wdrażania Innowacyjnych Rozwiązań. Status zgłoszonych aliasów można na bieżąco śledzić w panelu. W razie zbyt długiego oczekiwania na akceptację prosimy o kontakt z DOKiWIR.
Dodatkowo prosimy pamiętać, że alias pocztowy pozwoli jedynie adresować do Państwa wiadomości. Logowanie nadal trzeba będzie przeprowadzać poprzez podanie domyślnego adresu (nr_albumu@kozminski.edu.pl lub nr_słuchacza@kozminski.edu.pl) jako nazwy użytkownika. Wszystkie wysyłane przez Państwa maile również będą wysyłane z domyślnego adresu.
Instrukcję instalacji pakietu Office 365 można znaleźć tutaj.
UWAGA! Przed instalacją pakietu Office 365 prosimy upewnić się, że urządzenie, na którym będzie instalowane oprogramowanie spełnia wymagania podane w tym miejscu.
Klucze do programów IBM SPSS i Statistica można pobrać po zalogowaniu w Panelu Działu IT. Aby to zrobić należy:
Klucze do aplikacji aktualizowane są w momencie udostępnienia ich przez dystrybutora.