Każdy student powinien posiadać ubezpieczenie zdrowotne.
Do 26 roku życia studenta obowiązek zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego spoczywa na rodzicach. W wyjątkowych sytuacjach, jeżeli rodzice nie pracują i nie mają innego tytułu do ubezpieczenia, a zatem nie mogą zgłosić dziecka do ubezpieczenia zdrowotnego, wówczas na wniosek studenta zostaje on ubezpieczony przez uczelnię.
Studenci/doktoranci, którzy ukończyli 26. rok życia, nie pracują na etacie, w ramach umowy zlecenia lub nie posiadają żadnego innego tytułu do ubezpieczenia, mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu należy zgłosić się do Biura Spraw Pracowniczych z wypełnionym drukiem zgłoszenia.
Wymagane dokumenty:
• Dowód osobisty - do wglądu,
• Legitymacja studencka- do wglądu
• Druk zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego
Student/doktorant zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego przez uczelnię ma obowiązek powiadomić Biuro Spraw Pracowniczych w ciągu 7 dni o utracie uprawnień do ubezpieczenia z tytułu:
• podjęcia pracy
• ukończenia studiów
• obrony pracy magisterskiej
• skreślenia z listy studentów/doktorantów
• zmiany stanu cywilnego (ubezpieczenie przez małżonka)
oraz poinformowania o zmianie danych personalnych, tj. zamianie nazwiska, adresu, wymianie dokumentu.
Druk wyrejestrowania z ubezpieczenia
Informacji związanych z ubezpieczeniem zdrowotnym udziela Biuro Spraw Pracowniczych, pok. A-126.
Student/doktorant niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) i nie podlegający obowiązkowemu ubezpieczeniu zdrowotnemu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), uznany za osobę pochodzenia polskiego w rozumieniu przepisów o repatriacji na podstawie decyzji konsula lub posiadający ważną Kartę Polaka, jeśli ma miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej, może zostać zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego przez Uczelnię po wcześniejszym zawarciu umowy z NFZ o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem. W tym celu musi udać się do oddziału NFZ w celu zawarcia umowy oraz zgłosić się w ciągu 4 dni od podpisania umowy o objęciu dobrowolnym ubezpieczeniem z NFZ do Biura Spraw Pracowniczych (pok. A-126 ) z wypełnionym Drukiem zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego oraz następującymi dokumentami:
Student/doktorant zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego przez uczelnię ma obowiązek powiadomić Biuro Spraw Pracowniczych w ciągu 7 dni o utracie uprawnień do ubezpieczenia z tytułu:
oraz poinformowania o zmianie danych personalnych, tj. zamianie nazwiska, adresu, wymianie dokumentu.
Druk wyrejestrowania z ubezpieczenia
Informacji związanych z ubezpieczeniem zdrowotnym udziela Biuro Spraw Pracowniczych, pok. A-126.