studenci

Strategy & Innovation Management

Strategy & Innovation Management
O Zakresie

Studia z zakresu Strategy and Innovation Management zostały zaprojektowane, aby dostarczać studentom aktualnej wiedzy o kluczowych trendach globalnych zmieniających sposób życia i pracy ludzi i przekazywać studentom najnowszą wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności z zakresu strategii oraz projektowania i wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach.

Absolwenci zdobędą praktyczne umiejętności analizowania otoczenia biznesowego, zmian w nim zachodzących i tworzenia i wdrażania nowatorskich rozwiązań w zakresie produktów, usług i procesów. Studenci poznają konkretne strategie, metody, modele i przykłady wprowadzania innowacji. Celem studiów jest też przygotowanie absolwentów – przyszłych menedżerów, rozumiejących wagę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa i potrafiących wprowadzać w swoich firmach strategie rozwoju oparte o kulturę zmiany, innowacji w świadomy i odpowiedzialny sposób.

Studia są wspierane przez parterów merytorycznych, firmy – liderów innowacji w swoich branżach oraz firmy, których misją jest wspieranie nowych przedsięwzięć i start-upów.

Kierownik studiów
dr Łukasz Kowalik, Ph.D.

Ekspert w dziedzinie komunikacji marketingowej, wdrażania innowacji i zarządzania zmianą. Konsultant przy Zarządzie Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego, Venture Partner w Simpact. VC, wspierający spółki portfelowe w budowaniu strategii wejścia na rynek międzynarodowy. Przez ponad 18 lat menedżer w Intel Corporation, gdzie zajmował się m.in. przygotowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marketingowej nowych produktów i programów w Europie i krajach Bliskiego Wschodu i Afryki. Doktor nauk ekonomicznych i adiunkt na Wydziale Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Partnerzy zakresu
Atuty kierunku
  • Prestiżowa uczelnia: w 2019 roku Akademia Leona Koźmińskiego została sklasyfikowana na 42. miejscu rankingu Global Masters in Management opublikowanego przez Financial Times
  • Zdobywanie najnowszej wiedzy teoretycznej oraz praktyki strategii firmy i wdrażania innowacji. Liczne studia przypadków i zadania praktyczne od parterów biznesowych.
  • Możliwość rozwijania swoich własnych pomysłów biznesowych z pomocą uczelni i firm- parterów merytorycznych
  • Strategiczne i kompleksowe podejście do innowacyjności począwszy od wymyślania nowych pomysłów, poprzez ich finansowanie, wdrażanie i skalowanie. Nauka nowych trendów  w zakresie zarządzania w tym budowania kultury innowacji w firmie.
WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE SPOŁECZNE

W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. poprzez:

  • Ciekawych interaktywnych studiów łączących wiedzę teoretyczną z praktyką
  • Uzyskanie dyplomu z zakresu studiów potrzebny i poszukiwany na ryku pracy uzyskany na wiodącej uczelni
  • Wsparcia w rozwoju Twoich pomysłów biznesowych
  • Możliwość zbudowania mocnej sieci kontaktów biznesowych
  • Nabytej wiedza z zakresu najnowszych teoretycznych i praktycznych koncepcji biznesowych
  • Pozyskanych umiejętności niezbędnych do tworzenia i wdrażania strategii rozwoju i innowacji
  • Udoskonalanie umiejętności radzenia obie ze złożonymi problemami biznesowymi w ramach zdefiniowanego czasu i budżetu
  • Rozwojowi umiejętności negocjacji, współpracy (w tym w środowisku międzynarodowym), kreatywności i profesjonalnej komunikacji
  • Nabytej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w środowisku międzynarodowym
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

Wszelkie stanowiska związane ze strategią rozwoju, nowymi biznesami,  innowacyjnością i rozwojem firmy:

  • New Business Development Manager
  • Corporate Strategy Planning Specialist
  • Business Analyst
  • New Project/Product/Service Lead
  • Change Consultant / Manager
  • In-house Startup Lead
  • Founder & CEO of own venture / startup
  • nowe pozycje, które jeszcze nie istnieją ale będą w przyszłości
Wybrane przedmioty
  • Strategic Management for Growth: Value Innovation and Capture
  • Design Thinking in Innovation Processes & Innovative Research Techniques
  • Strategy & Innovation Lab: Company-based Project
  • Designing Innovative Organizations
  • Strategic Negotiations: Multiparty & Multicultural Challenge
  • Strategy of Innovation – Case Studies
  • New Product Development Process
  • Mergers & Acquisitions
  • Business Model Innovation: Traditional vs. Open Innovation Change Management & Digitalization
  • Marketing Strategies for Disruptive Environments
  • Designing Innovative Organizations
Organizacja zajęć
  • Studia stacjonarne

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.

  • Studia niestacjonarne

Zajęcia odbywają się zazwyczaj co dwa tygodnie w sesjach trzydniowych:piątek (od godz. 17:00), sobota, niedziela.