dr Monika Sońta

Katedra Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym
Adiunkt
Dr Monika Sońta - doktor nauk społecznych. Adiunkt w Katedrze Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym w ALK oraz wykładowczyni na studiach podyplomowych Employer Branding (https://www.kozminski.edu.pl/en/node/437). Obszary zainteresowania naukowego to m.in. komunikacja organizacyjna i zaangażowanie pracowników kreatywność w organizacji, budowanie klimatu organizacji wspierającego różnorodność (Diversity and Inclusion) oraz jakość życia zawodowego (Quality of Working Life). Ukończyła szereg kursów m.in. MIT: Artificial Intelligence: Implications for Business Strategy Program (2021), studia podyplomowe z zakresu psychologii reklamy (2009) oraz zarządzania talentami zarządzania wiedzą w organizacjach (2012). Uczestniczka wielu konferencji i seminariów dla pracowników naukowych. Autorka kilku publikacji naukowych m.in. Sońta, M. and Magala, S. (2020), "What You Create Is What You Learn", International Journal of Management and Applied Research, Vol. 7, No. 3, pp. 293-307, http://ijmar.org/v7n3/20-021.html

 

Publikacje w czasopismach naukowych:

 

  1. SOŃTA M. (2014), "Marki spożywcze w nowych mediach. Przegląd form współpracy biznesowej producentów żywności z autorami blogów kulinarnych.", Nowe Media, 5/2014, s. 89-114, afiliacja: ALK.

 

Rozdziały w monografiach:

 

  1. SOŃTA M. (2017), "Blogowi profesjonaliści w kuchni, czyli o energii społecznej przełożonej na internetowe statystyki ", w: Drzał - Sierocka Aleksandra (red.), W garnku kultury. Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej, DRUKARNIA NAUKOWA, s. 131-146, afiliacja: ALK.

 

  1. SOŃTA M. (2016), "Aktywizacja matek powracających do pracy po przerwie związanej z urodzeniem dziecka jako szansa na wzrost wartości przedsiębiorstwa", w: Jabłoński Marek  (red.), Zarządzanie wartością przedsiębiorstw w warunkach niepewności, zmienności i nieprzewidywalność, WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU W DĄBROWIE GÓRNICZEJ, Dąbrowa Górnicza, s. 259 – 273 , afiliacja: ALK.

 

  1. SOŃTA M. (2013), "Wskaźniki opiniotwórczości jako narzędzie marketingu w przemyśle spożywczym", w: Szmidt Czesław  (red.), Aktualne wyzwania zarządzania i ekonomii, Wydawnictwo Poltext, s. 173-189 , afiliacja: ALK.
W ramach butiku komunikacyjnego COMM.on doradza firmom w obszarze komunikacji wewnętrznej, angażowania pracowników oraz modelowania kultury organizacyjnej.
Facylitatorka warsztatów kreatywnych technikami projekcyjnymi: LEGO® SERIOUS PLAY® oraz playmobil.pro. Pracuje metodą FORTH Innovation.
Certyfikowana Design Sprint Master, PROSCI Certified Change Practitioner oraz SCRUM Master. Pracowała w obszarze HR i komunikacji wewnętrznej w PepsiCo oraz Carlsberg Polska.
Mentorka i/lub mentee w wielu programach m.in. Fundacja Liderek Biznesu, Vital Voices, Młodzi w Łodzi.
Współpracuje także z Fundacją MOST: https://fundacjamost.pl/.
Współautorka książki "Organizational Agility: designing the future now: A guidebook to Future Organizational Design".