mgr Michał Jakubowski

Katedra Metod Ilościowych I Zastosowań Informatyki
Wykładowca

Mgr Michał Jakubowski - Asystent w Katedrze Metod Ilościowych i Zastosowań Informatyki w ALK. Zajmuje się badaniem zjawiska grywalizacji i jego wpływu na współczesne interakcje człowiek-komputer w obszarze zarządzania. Dodatkowym obszarem badawczym jest nauka o projektowaniu (projektoznawstwo) i jej zastosowania w tworzeniu cyfrowych produktów i usług. Autor publikacji naukowych w czasopismach krajowych oraz międzynarodowych. Kierownik projektu naukowego finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki w ramach programu PRELUDIUM.

Projekty badawcze:

2017 – 2019 „Czynniki sprzyjające specyficznemu projektowaniu systemów gamifikacyjnych do zarządzania motywacją pracowników” – projekt realizowany w ramach grantu z konkursu Preludium Narodowego Centrum Nauk. Celem projektu jest zbadanie perspektyw projektantów systemów gamifikacyjnych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

Organizacja konferencji:

2019 Członek Komitetu Organizacyjnego, ISAGA 50th Annual Conference, Warsaw

2016 Członek Komitetu Organizacyjnego, "Digitizing Social Entrepreneurship Education (DSEE). Europe-Asia Conference. The role of ICT in Entrepreneurship Education", Warsaw

Nagrody :

2015 Best Reviewer Award - Simulation Track, Association for Business Simulation and Experiential Learning. Nagroda przyznana w ramach recenzji pracy zgłoszonej na 42. Konferencję ABSEL w dziale symulacji

 

Mgr Michał Jakubowski w swojej działalności dydaktycznej promuje wykorzystanie gier cyfrowych i symulacji do celów edukacyjnych. Z Akademią związany jest od roku 2012. W tym czasie prowadził zajęcia ćwiczeniowe z zakresu Symulacyjnych gier decyzyjnych oraz dwa konwersatoria w języku angielskim: „Gamification of Business and Education” i „Design in Experience Economy”.

Wykaz najważniejszych osiągnięć dydaktycznych:

1) Stworzenie modelu projektowania gier edukacyjnych, który kalibruje dysproporcje pomiędzy zaangażowaniem w grę a efektami kształcenia.

2) Przygotowanie sylabusa do zajęć Design in Experience Economy

3) Nagroda Rektora ALK za Innowacje w dydaktyce

2014 r. Wyróżnienie przyznano za zaprojektowanie kursów z zakresu gier symulacyjnych dla studentów ALK.