Mgr Michał Jakubowski - Asystent w Katedrze Metod Ilościowych i Zastosowań Informatyki w ALK. Zajmuje się badaniem zjawiska grywalizacji i jego wpływu na współczesne interakcje człowiek-komputer w obszarze zarządzania. Dodatkowym obszarem badawczym jest nauka o projektowaniu (projektoznawstwo) i jej zastosowania w tworzeniu cyfrowych produktów i usług. Autor publikacji naukowych w czasopismach krajowych oraz międzynarodowych. Kierownik projektu naukowego finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki w ramach programu PRELUDIUM.
Projekty badawcze:
2017 – 2019 „Czynniki sprzyjające specyficznemu projektowaniu systemów gamifikacyjnych do zarządzania motywacją pracowników” – projekt realizowany w ramach grantu z konkursu Preludium Narodowego Centrum Nauk. Celem projektu jest zbadanie perspektyw projektantów systemów gamifikacyjnych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
Organizacja konferencji:
2019 Członek Komitetu Organizacyjnego, ISAGA 50th Annual Conference, Warsaw
2016 Członek Komitetu Organizacyjnego, "Digitizing Social Entrepreneurship Education (DSEE). Europe-Asia Conference. The role of ICT in Entrepreneurship Education", Warsaw
Nagrody :
2015 Best Reviewer Award - Simulation Track, Association for Business Simulation and Experiential Learning. Nagroda przyznana w ramach recenzji pracy zgłoszonej na 42. Konferencję ABSEL w dziale symulacji
Mgr Michał Jakubowski w swojej działalności dydaktycznej promuje wykorzystanie gier cyfrowych i symulacji do celów edukacyjnych. Z Akademią związany jest od roku 2012. W tym czasie prowadził zajęcia ćwiczeniowe z zakresu Symulacyjnych gier decyzyjnych oraz dwa konwersatoria w języku angielskim: „Gamification of Business and Education” i „Design in Experience Economy”.
Wykaz najważniejszych osiągnięć dydaktycznych:
1) Stworzenie modelu projektowania gier edukacyjnych, który kalibruje dysproporcje pomiędzy zaangażowaniem w grę a efektami kształcenia.
2) Przygotowanie sylabusa do zajęć Design in Experience Economy
3) Nagroda Rektora ALK za Innowacje w dydaktyce
2014 r. Wyróżnienie przyznano za zaprojektowanie kursów z zakresu gier symulacyjnych dla studentów ALK.