SheLeads Tomorrow

SheLeads Tomorrow

I edycja Programu rozwojowo - networkingowego dla studentek Akademii Leona Koźmińskiego

O PROGRAMIE

Program SheLeads Tomorrow to wyjątkowa inicjatywa skierowana do studentek Akademii Leona Koźmińskiego, które pragną rozwijać swoje kompetencje przywódcze i menedżerskie. Program ten oferuje młodym kobietom wyjątkową okazję do zdobycia wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia niezbędnego do zajmowania najwyższych ról zarządu w przyszłości. Przeznaczony jest dla studentek, które już teraz wyróżniają się cechami przywódczymi, a jego celem jest wspieranie ich w dążeniu do sukcesu zawodowego, zwłaszcza w kontekście budowania kariery w zarządzaniu i finansach

CEL PROGRAMU

Program skierowany jest do wyselekcjonowanej grupy studentek, które posiadają cechy i kompetencje przywódcze. Program AML ma na celu przygotowanie młodych kobiet do objęcia w przyszłości najwyższych ról zarządczych oraz wyposażenie uczestniczek w kompleksowy zestaw wiedzy i umiejętności ważnych w świadomym budowaniu karier zawodowych. Program ma wesprzeć studentki w rozwoju kompetencji przywódczych i menedżerskich. 

Założenia Programu: Wzmocnienie i rozwój kompetencji liderskich wśród wyselekcjonowanej grupy studentek poprzez ich uczestnictwo w cyklu 7 spotkań oraz warsztatów rozwojowych prowadzonych przez liderów i liderki/ top menedżerów/trenerów reprezentujących różne branże i organizacje. Dzięki uczestnictwu w Programie studentki będą miały możliwość doskonalenia kompetencji przywódczych, zbudowania sieci kontaktów biznesowych, a także zainspirowania się ścieżkami karier liderów.

Na każdą sesję zaproszeni będą Goście Specjalni - inspirujące osoby: liderki i liderzy, którzy odnieśli sukces i mogą być inspiracja dla młodych osób. Program ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy, ale także pogłębienie świadomości swoich mocnych stron i potencjału oraz poznanie obszarów, które wymagają rozwoju.

UCZESTNICZKI PROGRAMU

Do programu zostało zakwalifikowanych 26 studentek Akademii Leona Koźmińskiego, z których każda wyróżnia się kompetencjami liderskimi z kierunków Prawo, Zarządzania oraz Finansów i rachunkowości/Ekonomii.

Większość spotkań odbywać się będzie w budynku Akademii Leona Koźmińskiego, ale część z nich zaplanowana jest poza uczelnią. Uczestniczki będą miały okazję wziąć udział w wizytach studyjnych w firmach oraz organizacjach współpracujących z ALK.

Program realizowany będzie od marca do czerwca 2025 roku, a jego ukończenie wymaga uczestnictwa w co najmniej 6 spotkaniach.

Regulamin Programu
TUTAJ

Inauguracja Programu

W dniu 5 marca 2025 r. otworzyliśmy pierwszą edycję programu inspiracyjno - networkingowego SheLeads Tomorrow.

Program rozpoczęło 26 uczestniczek z 7 różnych programów studiów, które dzięki nowej inicjatywie Biura Karier i Współpracy z Otoczeniem ALK, przez następne 4 miesiące będą rozwijać swoje kompetencje przywódcze i menedżerskie. Pod czujnym okiem partnerów programu (Jeronimi Martins - Biedronka, Accenture, L’Oréal) oraz ekspertów nabędą wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie niezbędne do zajmowania najwyższych ról w zarządach w przyszłości.

1
Inauguracja Programu: Siła i władza są kobietą. Empatia też.

Termin: 5 marca 2025

Gość Specjalny: Beata Mońka

Lokalizacja: Akademia Leona Koźmińskiego, Aula Leona Koźmińskiego, godz. 15:00.

 

2
Warsztaty: Liderka Jutra w Świecie Różnorodności: Odkryj Swój Styl Myślenia i Potencjał w oparciu o FRIS Style Myślenia

Termin: 12 marca 2025

Prowadzenie: dr Kaja Prystupa-Rządca

Warsztat oparty na narzędziu FRIS Style Myślenia skierowany jest do młodych liderek, które pragną lepiej poznać siebie i swoje otoczenie. Uczestniczki będą miały okazję odkryć swój indywidualny styl myślenia oraz zrozumieć, jak różnorodność w zespole może być źródłem siły i inspiracji. Dzięki praktycznym ćwiczeniom i analizom zyskają świadomość własnego potencjału oraz nauczą się, jak efektywnie wykorzystywać swoje mocne strony w roli liderki. Warsztat umożliwi również rozwój umiejętności komunikacji i współpracy w oparciu o wzajemne zrozumienie różnorodnych perspektyw. To inspirujące spotkanie, które wzmocni pewność siebie i otworzy drzwi do bardziej świadomego przywództwa.

3
Warsztaty: Inteligencja emocjonalna i dojrzałość liderki. Zarządzanie stresem i emocjami w dynamicznym środowisku biznesowym

Termin: 26 marca 2025

Prowadzenie: dr Kaja Prystupa-Rządca, Iwona Bobrowska-Budny

Warsztat dedykowany młodym liderkom koncentrującym się na rozwijaniu inteligencji emocjonalnej i budowaniu odporności psychicznej – kluczowych kompetencji w dzisiejszym świecie przywództwa. Uczestniczki poznają narzędzia do rozpoznawania i zarządzania emocjami, zarówno własnymi, jak i członków zespołu. W trakcie praktycznych ćwiczeń dowiedzą się, jak skutecznie reagować na stres, podejmować decyzje w trudnych sytuacjach i wzmacniać swoją wewnętrzną równowagę. Warsztat pozwoli lepiej zrozumieć, jak emocje wpływają na relacje i efektywność w pracy zespołowej. To inspirujące spotkanie pomoże uczestniczkom budować pewność siebie i świadomie kształtować swoją rolę liderki w oparciu o siłę emocjonalnej elastyczności.

4
Warsztaty w Accenture: Leadership Insights for Aspiring Female Leaders

Termin: 9 kwietnia 2025

Throughout our time together, we will leverage research on women in leadership positions and my personal experiences to cover the following topics:

Building confidence in business interactions

Creating a strong personal brand

The power of saying “YES”

Insights and lessons learned from my career journey

The workshop aims to provide you with a wider context as well as practical tips to help you on your leadership path. I look forward to meeting you and sharing this experience.

5
Warsztaty w Jeronimo Martins, Biedronka: Przemawiaj jak Liderka – „Fale como um lider”

Termin: 23 kwietnia 2025

Lokalizacja: siedziba Jeronimo Martins, Biedronka

 

6
Panel dyskusyjny oraz Warsztaty: Liderka w męskim świecie, jak sobie radzić z uprzedzeniami i stereotypami. Rola kobiet w zmieniającym się świecie

Termin: 7 maja 2025

Temat warsztatów: "Liderka w męskim świecie, jak sobie radzić z uprzedzeniami i stereotypami. Rola kobiet w zmieniającym się świecie"

Będziemy pracować w 4 grupach warsztatowych i poruszymy poniższe tematy:

1. Stereotypy płciowe w pracy – jak je rozpoznawać i skutecznie z nimi walczyć?
Temat dotyczy stereotypowych ról, języka, oczekiwań społecznych i mikroagresji. Grupa będzie opracować narzędzia reagowania na stereotypy oraz sposoby edukowania otoczenia.

2. Jak budować autorytet jako kobieta w środowisku zdominowanym przez mężczyzn? Pewność siebie, asertywność i granice.
Co wpływa na postrzeganie autorytetu, jak kobiety mogą go świadomie kształtować oraz jak reagować na podważanie kompetencji. Przykłady z różnych branż.
Analiza sytuacji, w których kobieta musi stanowczo wyrazić swoje zdanie, odmówić lub się przeciwstawić, nie tracąc przy tym relacji i profesjonalizmu.

3. Jak kobiety mogą skutecznie negocjować awans, wynagrodzenie i warunki pracy?
Argumentacja, strategie negocjacyjne, porównanie danych dotyczących luki płacowej oraz rozmowa o barierach psychologicznych i społecznych.

4. Sukces na własnych zasadach – redefiniowanie kariery kobiety w XXI wieku
Czym jest sukces zawodowy dzisiaj? Czy kobiety muszą "dopasować się" do męskiego modelu kariery? Jak tworzyć własne definicje i ścieżki rozwoju?

Eksperci:
Anna Władyczuk, Konsultant w HR z pasją Anna Władyczuk
Katarzyna Szamer-Kumor, Plant Manager, Benteler Automotive Poland
Patrycja Kazmierska, Product Owner Customer Communication w BNP Paribas Bank Polska
Konrad Jędraszczak, Operations Director w WEDIA-ANN
Krzysztof Graczyk, Production Manager w NM Polska, Velux
Krystian Żurek, Senior Vice President Windows Production w Velux
Agata Jankowska, Dziennikarka, reportażystka autorka książek, Forbes Women Polska.

7
Warsztaty w L’Oreal Polska: Future Leaders: Inspiring Career Paths in a Multinational Environment

Termin: 28 maja 2025

Lokalizacja: siedziba L'Oreal Polska, ul. Grzybowska 62, Warszawa

8
Zakończenie Programu

Termin: 4 czerwca 2025

Lokalizacja: Akademia Leona Koźmińskiego

Dodatkowe informacje

W programie przewidujemy między innymi integrację Uczestniczek w formie treningu oraz spotkania z trenerką dotyczącego istotnych elementów ćwiczeń dla kobiet.

Miejsce: Klub Well Fitness, Browary Warszawskie.

Prelegenci

Iwona Bobrowska - Budny

Doświadczona mentorka, trenerka biznesu oraz partnerka biznesowa z ponad 25 letnim doświadczeniem w obszarze Zarządzania Kapitałem Ludzkim – jako managerka lub ekspertka kreowała i wdrażała projekty ze wszystkich obszarów „miękkiego HR”.

Dyrektorka merytoryczna studiów MBA dla kadry HR Akademii Leona Koźmińskiego, wykładowczyni akademicka studiów podyplomowych, MBA, MBA Excutive i Advanced Management Program oraz Partnerka Merytoryczna Kozminski Executive Business School. Partnerka w Kirov Strategic Negotiators i LifeEnergy.

Certyfikowana konsultantka w kilkunastu metodach analizy potencjału i osobowości zawodowej, wspiera poznawczo zespoły w świadome wykorzystanie ich wyników m.in. odporności psychicznej MTQ48+, Talentów–StrengthsFinder, badań osobowości zawodowej Facet5, 15FQ+, TalentQ, Master Personal Analisys, MBTI, motywatorów Reiss Motivation Profile®, Stylów osobowości PCM - Process Communication Model®, Stylów poznawczych –Myślenia i Działania FRIS® oraz badań wielokontekstowych MindSonar i systemów rozwoju z wykorzystaniem SpiralDinamics - Value Match.

Dorota Franczyk

Senior Leaderką w obszarze finansów i księgowości, zarządzającą kilkoma projektami klientów w Accenture Operations.

Posiada bogate doświadczenie w kierowaniu złożonymi, wielofunkcyjnymi zespołami i z pasją wspiera inne kobiety w rozwoju kompetencji liderskich, a także promuje Inclusion & Diversity w dynamicznym, wielokulturowym środowisku.

Krzysztof Graczyk

Od 13 lat jest Dyrektorem Produkcji w dużej firmie o zasięgu globalnym. Jego doświadczenie zawodowe to ponad 25 lat pracy na stanowiskach różnego szczebla w takich gałęziach biznesu takich jak: automotive, przemysł elektroniczny, branża FCMG oraz branża budowlana. Pracował dla takich firm jak: Volkswagen AG, LG Display, SCA Hygiene Products, VELUX

Jest praktykiem. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako pracownik produkcyjny, kontynuując ją w działach jakości, inżynierii produkcji oraz zarządzania. Obecnie kieruje wieloosobowymi, multidyscyplinarnymi zespołami pracowników w Polsce jak i za granicą.

Ekspert w dziedzinie stabilizacji skomplikowanych procesów produkcji. W strukturach zarządczych. buduje silne, niezależne zespoły interdyscyplinarne.

Jest absolwentem Wydziału Elektrotechniki na Politechnice Wrocławskiej, Psychologii Zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim, a także Master Business of Administration w Wyższej Szkole Bankowej.

Agata Jankowska

Dziennikarka, reportażystka, autorka książek, w Forbes Women Polska, Ekonomiaspoleczna.pl, ELLE Magazine

Specjalizuje się w tematach społecznych, biznesowych, ekonomicznych i psychologicznych. Pisze dla magazynu Forbes Woman i magazynu Elle. Publikowała w tygodniku Przekrój i magazynie Wysokie Obcasy. Przez lata związana z działem społecznym tygodnika Wprost. Prowadziła portal ekonomiaspoleczna.pl dla Fundacji Inicjatyw Ekonomiczno - Społecznych FISE przy Polskim Towarzystwie Ekonomicznym.  Jest autorką książek: “Męskie sprawy. Życie, seks i cała reszta” (Świat Książki), “In vitro. Rozmowy intymne” Pruszyński. Sp. z.o.o., “Hajland. Jak ćpają nasze dzieci”(Wielka Litera). Nominowana do nagrody Grand Press i do nagrody Korony Równości. 

Konrad Jędraszczak

Praktyk biznesu, Coach, Mentor i Trener, ekspert w zakresie druku i materiałów promocyjnych, pasjonat życia.

Jako Dyrektor Operacyjny, od ponad 15 lat współtworzy rodzinną firmę WEDIA-ANN specjalizującą się w produkcji poligraficznej i reklamowej.

Absolwent studiów Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego, które wpłynęły na znaczne poszerzenie jego horyzontów i wymagań, zarówno wobec siebie jak i innych.

Dzięki nieszablonowym rozwiązaniom, partnerskiemu podejściu i znakomitej wiedzy branżowej zaskarbił sobie zaufanie takich firm jak Danone, HiPP, Procter&Gamble czy Douglas,  a średni „wiek” jego klientów znacząco przekracza 10 lat.  

Prywatnie i firmowo otoczony przez kobiety, dlatego nie mogło zabraknąć go w naszym programie 😉

Patrycja Kaźmierska

Product Ownerem w BNP Paribas, gdzie odpowiada za strategię i rozwój wielokanałowej komunikacji z klientami oraz zarządza 16 systemami Customer Communication. Z bankowością związana od 2017 roku, obecnie kieruje pracą 3 squadów (łączących biznes i IT), wyznaczając cele i priorytety działań, zarządzając złożonymi projektami technologicznymi, w tym wdrażaniem rozwiązań chmurowych, chat i voicebotów oraz AI.

Jej projekty skupiają się na efektywności, innowacyjności i dostarczaniu realnej wartości klientom przy jednoczesnym spełnianiu najwyższych standardów regulacyjnych.

Zawsze działa na styku technologii, strategii i ludzi, co pozwala nie tylko osiągać wyznaczone cele, ale i podnosić poprzeczkę dla całego zespołu. Jej praca to dowód, że determinacja, wiedza i odwaga pozwalają odnosić sukcesy w najbardziej wymagających środowiskach.

Stephanie Loiseau

Director of Finance Services Center (BEST)

Ana McMahon

Dyrektor Generalna Dywizji Produktów dla Masowych Konsumentów L'Oreal Polska i Kraje Bałtyckie/ Country Divisional General Manager CPD Poland & Baltic HUB.

Ana McMahon has extensive international experience in the beauty industry. Highly driven by consumer centricity and external focus, whether in product innovation or business development, for 25 years Ana has worked on serving the beauty needs of consumers globally.

With the L’Oreal Group, Ana has held managerial positions in the US, the Adria-Balkan region and Poland & Baltic countries continuously driving sustainable brand growth and feeding consumer appetite for beauty as a driving force of building self-confidence. Prior to joining the L’Oreal Group in 2014, Ana spent over a decade at Unilever working in the US, UK and Japan leading innovation and global growth agendas of brands such as Dove and Sunsilk.

Ana is a strong believer of the power of innovation, entrepreneurial spirit and being at the forefront of latest technological developments. Upskilling her teams, building talents and de-siloing the organization is Ana’s true passion and personal fulfillment. Currently she is leading the transformation of the Consumer Products Division in Poland & Baltic countries to future-proof the organization by building new capabilities in the context of the ongoing digital revolution, data-driven marketing and ecommerce acceleration to better serve the needs of consumers, partners and our planet.

Ana holds a Bachelor of Science in Chemistry with a minor in Mathematics and Physics, Masters of Business Administration and Masters of Science in Marketing Research from the University of Texas in Arlington. Ana was a competitive tennis player which took her from her home country Serbia to the United States to play at university. This is where she met her husband and is a proud mother of two teenagers. Ana is grateful for her international professional journey which has exposed her children to diverse cultures, instilled the importance of adaptability and appreciation while building resilience. Invaluable experiences, they still need to grow to appreciate fully.

Beata Mońka

Członkini Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu Raiffeisen International; członkini YPO, certyfikowana mentorka EMCC; doradczyni i wykładowczyni MBA Executive, współautorka studiów podyplomowych (dla kobiet) na Akademii Leona Koźmińskiego; członkini Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl), współzałożycielka i prezes International Leaders Forum, członkini prezydium Rady Polskiego Biznesu oraz Young Presidents Organisation.

Ekonomistka (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Swinburne University of Technology w Melbourne).

Bizneswoman, przedsiębiorczyni, aktywnie zaangażowana w rozwój autentycznego przywództwa – założycielka BrandMe CEO, platformy skierowanej do prezesów, właścicieli firm, przedsiębiorstw rodzinnych oraz liderów nauki i sportu, mającej na celu promowanie autentycznego przywództwa (www.brandmeceo.pl) i wspieranie kobiet w biznesie. Pasjonatka transformacji biznesowej i cyfryzacji, technologii/AI (www.aidriven.pl) oraz ESG – ze szczególnym uwzględnieniem aspektu „S” – różnorodności i inkluzywności, dobrostanu oraz wpływu społecznego (www.kompasesg.pl). Międzynarodowa ekspertka w zakresie personal brandingu i zarządzania kryzysowego, budowania mostów biznesowych między Bliskim Wschodem (Zjednoczone Emiraty Arabskie i Arabia Saudyjska) a Europą.

25 lat doświadczenia na najwyższych stanowiskach zarządczych (CEO / członek zarządu) w takich firmach jak Omnicom Group – DDB, Axel Springer Polska (m.in. wydawca „Forbesa”), holding WPP (Young & Rubicam Brands), CANAL+ Cyfrowy / Vivendi, Gremi Media (m.in. wydawca „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i „Bloomberga”).

Zarządzała złożonymi projektami biznesowymi na konkurencyjnym rynku TMTE (technologia, media, telekomunikacja, rozrywka), przeprowadzając największą transakcję medialną w Polsce – zakup dla Vivendi / Canal+ Group telewizji TVN (telewizja naziemna i płatna TV – n) oraz sprzedaż portalu internetowego Onet. Wprowadzała i zarządzała wieloma markami na polskim rynku, m.in. „Forbes”, „FAKT”, Eduscho, KNORR, EuroBank, a także w branżach motoryzacyjnej, technologicznej, medycznej oraz startupowej.

Ekspertka w zakresie restrukturyzacji i zarządzania zmianą, transformacji biznesowej i cyfryzacji, opracowywania i wdrażania strategii rozwoju biznesu, fuzji i przejęć (M&A), budowania marek osobistych i korporacyjnych, odpowiedzialnego przywództwa oraz tworzenia skutecznych i trwałych partnerstw biznesowych.

Kaja Prystupa-Rządca

Trenerka biznesu, partner w Kirov&Partners, współtwórczyni LifeEnergy Barometer, autorka wielu programów budowania empowerment kobiet w biznesie

Od 15 lat pracuje na salach szkoleniowych i sesjach rozwojowych wspierając menedżerów i przedsiębiorców w obszarach: komunikacji, współpracy, wellbeingu jako certyfikowana trenerka kilkunastu narzędzi analizy potencjału zawodowego.

Wykładowczyni na studiach Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców, mentorka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

Barbara Stępień

Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i Zaangażowania w HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie  

Liderka Programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, Korespondentka ds. Etyki w L’Oréal w Polsce 

Ekspertka komunikacji, kultury organizacyjnej i public relations z kilkunastoletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w komunikacji strategicznej, komunikacji marek i budowaniu zaangażowania pracowników wokół wartości. Od 2016 roku w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie odpowiada za rozwój i realizację strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz za zarządzanie relacjami z mediami i kontaktami zewnętrznymi w obszarze korporacyjnym. Skupia się również na działaniach filantropijnych, jest liderką programu wspierającego różnorodność i równość w nauce - L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki.  

Barbara Stępień zdobywała swoje doświadczenie i ekspertyzę m. in. sieciowej agencji Edelman PR, Hewlett-Packard oraz w GSK Pharma. Absolwentka socjologii w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja PR.  

 

Anna Władyczuk

Headhunter, Ekspert Direct Search, Konsultant HR, Ekspert ds. Rynku Pracy, Doradca Planowania Kariery, Mentor w Programie Mentorskim ALK

Anna prowadzi własną firmę doradztwa personalnego HR z pasją, gdzie realizuje projekty w obszarze rekrutacji, rozwoju, planowania kariery, doradztwa biznesowego na poziomie najwyższych stanowisk menedżerskich w polskich i międzynarodowych organizacjach.

Z sukcesem zrealizowała zarówno projekty lokalnie jak również na największych światowych rynkach, dla klientów z niemal wszystkich sektorów: przemysł, FMCG, motoryzacja, energetyka, budownictwo, bankowość finansowa, healthcare, beauty, media.

W obszarze Executive Search pracuje niemal 10 lat, gdzie doświadczenie zdobywała w skandynawskich i brytyjskich firmach o globalnym zasięgu. Wcześniej zdobyła 10-letnie doświadczenie w sektorze finansowym, w biznesie międzynarodowym, oraz 5-letnie w obszarze technicznym w wojsku.

Zgodnie z ideą ciągłego doskonalenia Anna z pasją stosuje innowacyjne i optymalne rozwiązania wspierając klientów w budowaniu i rozwoju biznesu.

Prywatnie mama trójki dzieci, miłośniczka Heavy Metalu, podroży, ciekawej książki i przyrody.

Krystian Żurek

Senior Vice President Windows Production w Velux

Krystian ma 20 letnie doświadczenie w branży produkcyjnej i technologicznej na poziomie strategicznym oraz operacyjnym.

Obecnie jako Senior Vice President Windows Production w Velux jest odpowiedzialny za wszystkie europejskie fabryki okien Velux, producenta okien połaciowych.
Krystian od 16 lat jest związany z firmą VELUX, gdzie współpracę rozpoczynał od wdrażania metodologii Lean Manufacturing w Namysłowskiej fabryce koncernu, a następnie odpowiadał za struktury techniczne i produkcyjne. Finalnie od 2017 do 2023 roku pełnił rolę General Managera fabryki w Namysłowie.
Przed rozpoczęciem współpracy z VELUX pracował w obszarach rozwoju i wsparcia technicznego produktów w Danfoss i Wibrem.

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej, ukończył również podyplomowe studia MBA Uniwersytetu Franklina.