Program Konferencji 23 marca 2023r.

Program konferencji

 

 

2 DZIEŃ Prelekcje on-line - program pobierzesz tutaj

Zapraszamy Państwa na prelekcje, które odbędą się 23 marca 2023 roku.

  • Wszystkie prelekcje będą prowadzone w trybie on-line.
  • Wykłady są prowadzone równolegle. Wybór danego wykład powoduje niemożność uczestniczenia w tym samym czasie na innym panelu
  • Prelekcje specjalistów obcojęzycznych będą tłumaczone bezpośrednio na język polski.
  • Uczestnicy konferencji otrzymają materiały będące podsumowaniem prelekcji. 

Poniżej w sekcji przewijanej znajdują się opisy wykładów poszczególnych prelegentów:

dr Anna Werner-Maliszewska

Co na niepewności można zbudować? O odporności psychicznej jako ważnej kompetencji teraźniejszości. 

Wg Harvard Bussinses Review wykorzystanie psychologii pozytywnej w organizacjach jest przełomowym pomysłem, rewolucjonizującym współczesne myślenie o zarządzaniu. 

Celem prelekcji jest przedstawienie źródeł i strategii wzmacniania odporności psychicznej w biznesie w warunkach nasilonej niepewności, wynikających bezpośrednio z teorii i badań prowadzonych w ramach psychologii pozytywnej oraz praktyki liderów odporności. 
Uczestnik dowie się:
- jakie kompetencje są odpowiedzialne za skuteczne działanie w warunkach niepewności?
- jak na niepewności zbudować sprawczość?
- jak przeciwdziałać bezradności i utrzymać zaangażowanie?

Doświadczenie pokazuje, że wiedza, umiejętności, wyszkolenie fizyczne nie wystarczą do realizacji celu. Najważniejsza jest odporność psychiczna, którą jedni z nas posiadają, inni zaś potrzebują wyćwiczyć. 

Kamil Torczewski

O dobrym odpoczywaniu - sztuka regeneracji w świecie pełnym bodźców

Kawa to jedna z najwspanialszych rzeczy na świecie. Jej smak, aromat, działanie oraz cała kultura wokół picia kawy, są zachwycające. Konsumujemy jej dzisiaj niesłychane ilości! Nie każdy wie, że więcej pijemy tylko wody. Kawa, kawa, kawa… Zastanawiać się jednak można, czy to duże spożycie to rzeczywiście efekt naszego zachwytu nad kawą i potrzeba delektowania się nią, czy też może odpowiedź, na ogarniające ludzkość zmęczenie? Bo tak – choć tego na pierwszy rzut oka może nie być widać, większość z nas jest dziś chronicznie zmęczona… Kawa radzi sobie z tym zmęczeniem znakomicie. Niestety, jedynie na krótką metę. Celem prezentacji jest uświadomienie co można dla siebie zrobić, aby kawę móc pić dla przyjemności, a nie z konieczności. Jest o tym, co zrobić, aby naprawdę odpocząć w świecie pełnym spotkań, projektów, celów i wszelkich innych bodźców. W prezentacji zaadresowane zostaną 3 kluczowe przekonania związane z odpoczynkiem, a także szereg pytań. Między innymi: Dlaczego jestem taki zmęczony? Czy aktywny = produktywny? Czy odpoczynek i regeneracja to to samo? A także czego o odpoczywaniu i regeneracji mogą nas nauczyć sportowcy? Odpowiedzi na te pytania i wynikająca z nich refleksja mogą być cennym wkładem nie tylko w poprawę swojej efektywności zawodowej, lecz również w znaczącą poprawę swojej jakości życia - w każdym z jego obszarów.

Małgorzata Czachor

Energize Your Day – polityka wellbeingowa w Fortum – case study

Celem prelekcji jest podzielenie się praktycznymi doświadczeniami w zakresie programu Energize Your Day w Fortum i pokazanie wielu perspektyw, o których należy pamiętać planując i realizując działania na rzecz dobrostanu organizacji. Zwykle organizacje oferują rozwiązania dla wszystkich pracowników. Jednak dużo lepsze wyniki w zakresie faktycznej poprawy dobrostanu jak i ich zaangażowania pracowników uzyskamy oferując rozwiązania dla zespołów i dla jednostek. Chcemy pokazać cały pakiet działań które mogą być oferowane pracownikom – kiedy myślimy o całej organizacji, jakie się sprawdzają gdy chcemy inspirować się i wspierać w zespole, a jakie warto ofertować poszczególnym pracownikom. To każdy z pracowników ma realną szansę aby podnosić jakość swojego życia i dzięki swoim doświadczeniom być faktycznym agentem zmian w zespołach i organizacji – jak i w swojej rodzinie i otoczeniu. Chcemy pokazać również w jakich sytuacjach i jak mierzyć dobre samopoczucie pracowników. Prezentacja kierowana jest do praktyków zarządzania pracownikami w organizacjach – liderów każdego szczebla, expertów w komunikacji czy w obszarze HR ale także do podmiotów oferujących różnego rodzaju usługi na rzecz biznesu ale i psychologów, socjologów, trenerów czy coachów wspierających zespoły i jednostki na ich drodze w zakresie budowania dobrostanu.

Joanna Czarnecka

Improwizacja i prowokatywność jako nieodzowne składniki osobistej efektywności w dynamicznie zmieniającej się codzienności zawodowej i osobistej 

Praktyczny wykład jest dedykowany osobom chcącym wzmocnić efektywność swoich działań poprzez wzrost poczucia sprawczości i radości w życiu osobistym i zawodowym. Podczas wykładu poznamy odpowiedź między innymi na takie pytania jak: Co jest moim hamulcem rozwoju w efektywnym realizowaniu moich działań i jak go odbezpieczyć? Jak mogę wzmacniać w sobie chęć działania i ciekawość doświadczania w sytuacji rutynowości zadań? Jak mogę wzmacniać i rozwijać moją kreatywność myślenia i elastyczność działania w codziennym życiu zawodowym i osobistym? Co może dać mi w obrębie poprawy mojej efektywności i satysfakcji z życia improwizacja a co prowokatywność? Jak główne zasady improwizacji i prowokatywności mogą być przydatne w mojej komunikacji i współpracy z innymi? Materiałem wyjściowym na jakim skonstruowany został wykład są: najnowsze badania z zakresu neuroplastyczności mózgu, psychologii odwróconej i psychologii emocji, wielu lat badań i praktyki terapeutycznej dr Noni Höfner (trener, coach, konsultant biznesu, psychoterapeutka) i Franka Farrellego (twórca prowokatywności) oraz doświadczenie pedagogiczne i aktorskie Keitha Johnstona (reżyser, pisarz i instruktor teatralny, jeden z największych autorytetów w dziedzinie improwizacji).
Cały wykład oparty będzie na praktycznej metodologii mogącej być użyta w codzienności tak zawodowej, jak i osobistej uczestników wykładu. Spotkanie będzie miało formułę aktywnego i praktycznego wykładu, podczas którego prowadzący i uczestnicy będą w dynamicznej  interakcji między sobą wzajemnie.  
Serdecznie zapraszam.
 

dr Krzysztof Kuźmicz

Czy warto aktualizować człowieka? O biznesie 5.0 i pracy przyszłości uwag kilka 

Prelekcja „Czy warto aktualizować człowieka? O biznesie 5.0 i pracy przyszłości uwag kilka”, to syntetyczne przedstawienie oraz omówienie aktualnych trendów i rozwiązań technologiczno-medialnych, a także możliwości zastosowania narzędzi cyfrowych (m.in. sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, automatyzacji i robotyzacji procesów) w nowoczesnych środowiskach pracy oraz w budowaniu przewagi konkurencyjnej w biznesie, organizacjach trzeciego sektora i sferze instytucjonalnej. Główny cel wystąpienia to zdobycie wiedzy, ukształtowanie umiejętności i nabycie kompetencji społecznych, niezbędnych pracownikom do efektywnego działania w świecie przedsiębiorstw ery cyfrowej, a także wypracowanie pogłębionej refleksji społeczno-ekonomicznej dotyczącej przemian procesów biznesowych oraz zmieniającej się kultury pracy w biznesie 5.0. Prelekcja realizowana będzie tokiem poszukującym, obudowana medialnie, zawierająca elementy interaktywne i konwersatoryjne oraz analizy wybranych zastosowań technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych (studium przypadków).

alk
Marta Machalska, Robert Wróblewski

VR - immersive learning, efektywna formuła uczenia w świecie IV rewolucji.

Pracodawcy coraz częściej stosują pojęcie „doświadczenie pracownika”, ale staje się ono również kluczowym wyznacznikiem jakości procesu oddziaływania szkoleniowego. Technologie VR w celu budowania immersyjnych szkoleń (immersive learning) wraz z zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) to również potężne narzędzie biznesowe. Technologie VR/AR wymagają świadomego użycia, użycie tych technologii zmienia paradygmaty uczenia się (nabywania nowych kompetencji) ludzi. Kluczowym celem zastosowania VR/AR jest budowanie doświadczenia użytkownika i oddziaływania na jego emocje, co skutkuje niespotykaną dotąd efektywnością procesów szkoleniowych. Pracodawcy coraz częściej stosują pojęcie „doświadczenie pracownika”, ale staje się ono również kluczowym wyznacznikiem jakości procesu oddziaływania szkoleniowego. Technologie VR w celu budowania immersyjnych szkoleń (immersive learning) wraz z zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) to również potężne narzędzie biznesowe. Dają one możliwość doświadczania – działania tak, jak w realnym świecie, ale również „śledzenia” tego działania a tym samym weryfikowania procesów, usprawniania ich i wdrażania bardziej efektywnych rozwiązań biznesowych. W tej sesji dowiesz się kiedy, gdzie i jak możesz włączyć technologię VR do procesów szkoleniowych i biznesowych w swojej organizacji.

dr Malwina Puchalska-Kamińska, Agnieszka Łądka-Barańska

High Quality Connections - działania, które wzmacniają zespoły w pracy hybrydowej

Czy wiesz, że inicjatywy działów HR i liderów_erek na rzecz budowania pozytywnych relacji w pracy, mogą paradoksalnie osłabiać więzi między pracownikami?
Podczas wykładu pokażemy dlaczego w pracy potrzebujemy myśleć nie tyle o RELACJACH, co o INTERakcjach. Zaprezentujemy naukowy model High Quality Connections, który zachęca pracowników do brania odpowiedzialności za jakość codziennych interakcji między nimi, wprowadzając w nie wzajemność i autentyczność.                                                                              

Na bazie modelu przedstawimy przykłady tego, jak zespoły oddolnie zwiększają poziom zaufania, szacunku, wsparcia, a także wprowadzają elementy zabawy do interakcji w pracy. Odpowiemy na pytanie - jak mądrze dbać o interakcje w pracy, dając pracownikom impulsy do zaangażowania i odpowiedzialności w interakcjach. 

dr Wiktor Buczek

Kondycja psychiczna liderów i pracowników z perspektywy lekarza psychiatry. Wyzwania na dziś

Ostatnie trzy lata znacząco osłabiły kondycję psychiczną Polaków. Badania wskazują, że blisko 40% rodaków odczuwało w czasie pandemii pogorszenie kondycji psychicznej (bad. UCE RESEARCH dla platformy ePsycholodzy.pl). 46% pracowników deklaruje, że życie zawodowe pogarsza stan ich kondycji mentalnej, a prawie 39% jest dotkniętych problemem depresji lub lęku (upacjenta.pl).
Od ok. 3 lat obserwuję rosnącą liczbę pacjentów w gabinecie psychiatry. Wiele osób skarży się na stres życiowy i zawodowy. Rozwijają się zaburzenia lekowe, depresyjne, uzależnienia, które coraz częściej są powodem zgłaszania się osób pracujących do lekarza. Pracownicy są znerwicowani i przemęczeni. Wyraźnie da się zauważyć w wywiadach, że ich kondycja psychiczna w ogromnej mierze wiąże się z kulturą organizacji, sposobem zarządzania - bardzo często z postawą przełożonych.
Zaprezentuję swoje lekarskie refleksje, abyśmy pochylili się w organizacjach nad zagadnieniem zdrowia psychicznego i zadbali o dobrostan mentalny - swój i swoich zespołów. Troska o zdrowie psychiczne także się opłaca. Wiadomo, że depresja jest jedną z głównych przyczyn spadku wydajności pracy. Pracownik cierpiący na depresję pracuje ok. 20% mniej produktywnie (upacjenta.pl). Depresja zaczyna odgrywać dominującą rolę na mapie problemów zdrowotnych - Światowa Organizacja Zdrowia prognozuje, że już w 2030 r, depresja stanie się najczęściej stawianym rozpoznaniem lekarskim na świecie. Kondycja psychiczna pracowników nie powinna być tematem tabu! Zapraszam na wykład.
 

Tomasz Zawadzki

Różnorodność i włączanie – czas na docenienie różnorodności poznawczej 

Od 30 lat podkreśla się kwestię różnorodności jako pozytywną jakość w zespołach. Temat różnorodności płci, rasowej, wieku, jest dzisiaj oczywisty, dlatego obecnie naszą uwagę powinniśmy zwrócić ku różnorodności poznawczej. Wykład pomoże budowniczym zespołów: liderom, trenerom, HRBP oraz coachom zespołowym zrozumieć w jaki sposób badać i kreować mechanizmy różnorodności poznawczej w zespołach i organizacjach. Budowanie zespołów w oparciu o różnorodność poznawczą może sprawić, że zespół będzie bardziej elastyczny w działaniu i bardziej skuteczny. Wszyscy patrzymy na sytuacje z różnych perspektyw a także wszyscy komunikujemy się w inny sposób. Dlatego wyzwaniem jest sprawienie, aby zespół rozumiał „sam siebie”. Oznacza to, że niezbędne jest moderowanie różnorodnością poznawczą poszczególnych członków i usuwanie nieprawdziwych założeń jakie powstają wewnątrz każdego zespołu, unikając przy tym zbędnego etykietowania. Bez tego możliwości wynikające z różnorodnego wkładu - nastawienia poszczególnych osób - mogą pozostać niezauważone lub nawet przyczynić się do zmniejszenia zbiorowego potencjału. Każde budowanie zespołu powinniśmy zacząć od nieetykietującego pomiaru różnorodności poznawczej. MindSonar dostarcza taki pomiar oraz rozwiązania w tej kwestii.

Katarzyna Mydło

Skuteczna retrospektywa- czym jest, po co ją robić i jak ją przeprowadzić? 

Kiedy ostatnio zebraliście się w swoim zespole, żeby porozmawiać o tym, jak pracujecie? Nie na spotkaniach w 4 oczy z kolegą, gdzie ponarzekacie i na tym się skończy, ale całym zespołem. I nie po zakończonym projekcie… a w jego trakcie?

Czym jest ta tytułowa retrospektywa? Niczym innym niż spotkaniem dedykowanym przyjrzeniu się procesowi prac w odniesieniu do osób i ich interakcji oraz procesom i wykorzystywanym w nich narzędziom. Od zespołu zależy na którym elemencie procesu chcą się skupić i zaplanować usprawnienie. Skuteczne retrospektywy przyczyniają się do budowania zaufania w zespole i są katalizatorem zmian, które często wpływają nie tylko na zespół, ale na całą organizację. Sposobów przeprowadzenia retrospektywy jest mnóstwo. To, jaki wybrać zależy od doświadczenia prowadzącego spotkanie i od specyfiki (preferencji) zespołu.
Poznacie kilka scenariuszy spotkania, których będziecie mogli użyć już kolejnego dnia w swoim zespole. Podpowiem na co uważać i co zrobić, aby zwiększyć szanse na wypracowanie konkretnych rezultatów. Podzielę się doświadczeniem zarówno uczestniczki jak i prowadzącej retrospektywy.
Zapraszam każdego zainteresowanemu poprawą jakości współpracy- od zarządzających firmami, przez team leaderów po członków zespołu.
Przyjdź, jeśli chcesz coś zmieniać w swoim otoczeniu zawodowym.

Krzysztof Szostok

Na styku psychologii z technologią – jak aplikacje pomocowe i sztuczna inteligencja mogą wspierać budowanie dobrostanu pracowników i zespołów 

Współczesna rzeczywistość, w tym środowisko pracy, w ostatnim okresie coraz szybciej się zmienia. Praca staje się coraz bardziej wirtualna, zróżnicowana i rozproszona, a pojęcia takie jak dobrostan psychiczny, odporność, zdolności adaptacyjne, neuroróżnorodność, zdrowie psychiczne, uważność stały się głównymi zagadnieniami rozpatrywanym w kontekście pracy. W ramach wystąpienia omówimy korzyści i potencjalne zagrożenia związane z wdrażaniem systemów do monitorowania i wspierania dobrostanu pracowników. Przedstawimy wynikające z badań nowe wymagania wobec współczesnych organizacji i liderów. Przedstawimy różnice między rozwojem osobistym, konsultacją psychologiczną, psychoedukacją a psychoterapią. Przedstawimy przykłady rozwiązań i aplikacji pomocowych. Zwrócimy uwagę na korzyści i potencjalne zagrożenia wynikające z wdrażania takich systemów. Celem wystąpienia jest omówienie korzyści i potencjalnych zagrożeń, z którymi można się spotkać podczas wdrażania systemów do wspierania dobrostanu pracowników. Wystąpienie dotyczy aplikacji pomocowych. Korzyści dla słuchacza to: poznanie różnic pomiędzy różnymi formami wspierania dobrostanu pracowników; uświadomienie sobie ważności i głębokiego wpływu dobrostanu pracowników na efektywność pracy oraz funkcjonowanie zespołów i całych organizacji; poznanie korzyści i potencjalnych zagrożeń, które mogą pojawić się podczas wdrażania podobnych programów. Case study: Czy biznes potrzebuje Inteligencji emocjonalnej- wdrożenie Emotional Inteligence Profile; System wsparcia zdrowia psychicznego studentów – Platforma pomocowa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

alk
Agnieszka Kaczorowska-Janus, Anna Tarnowska

Nowa era Przywództwa.

dr Paweł Fortuna

Cyberpsychologia pozytywna w biznesie: jasna strona interakcji człowieka ze sztuczną inteligencją 

Celem wystąpienia jest zaproszenie Odbiorców do aktywnego uczestniczenia w dialogu, który Max Tegmark określił mianem "najważniejsza rozmowa naszych czasów". Jej przedmiotem jest dookreślenie zamierzeń człowieka, w realizacji których może wesprzeć technologia, a więc i wprowadzane na rynek innowacje. Badaniem psychologicznych uwarunkowań interakcji człowiek-technologia zajmuje się przede wszystkim cyberpsychologia. Przegląd badań realizowanych w tym obszarze nasuwa myśl, że mamy do czynienia z "cyber-wiktymologią", ponieważ dominują analizy "ciemnej strony" interakcji z technologią. Oczywiście badania dotyczące pozytywnych aspektów relacji użytkowników z innowacjami są realizowane, lecz ich "widzialność" jest stosunkowo niska. Cyberpsychologia pozytywna jest intelektualną propozycją ich integracji wyników tych badań i wskazywania nowych kierunków analiz. W ten sposób rozszerza zakres badań prowadzonych w biznesie przez specjalistów UX o zmienne, które nie były do tej pory brane pod uwagę. Dzięki nim produkty "smart" mogą stać się również innowacjami "well".

Karol Wolski

Dobrostan pracowników z perspektywy evidence-based HR – od badań naukowych do analityki HR.

Współczesny HR wciąż pełen jest mitów i trendów, które długoterminowo nie mają znaczącego przełożenia na efektywność pracowników i organizacji. Pogoń za tymi trendami i ich bezrefleksyjne wdrażanie prowadzi nie tylko do niewłaściwego rozporządzania budżetem HR, ale również do obniżenia wiarygodności specjalistów HR w oczach kadry zarządzającej. Dzisiejszy biznes bazuje bowiem w bardzo szerokim zakresie na danych i stara się z ich wykorzystaniem budować modele biznesowe, dające przewidywalne zyski. Podobne podejście, niezbędne jest również w obszarze HR, a szczególnie w tych jego działaniach, które dotykają tak zwanych „miękkich” aspektów zarządzania pracownikami. Jednym z nich jest oczywiście dobrostan w miejscu pracy. Podczas wystąpienia pokażę w jaki sposób wdrażać rozwiązania podnoszące dobrostan pracowników z wykorzystaniem danych w oparciu o podeście evidence-based HR. Podczas wystąpienia zobaczymy w jaki sposób wykorzystać zarówno dane naukowe jak i dane z organizacji (w tym analitykę HR) do budowania rozwiązań wellbeing mających realne przełożenie na efektywność organizacji. 

Magdalena Wilczak

Work-life integration z punktu widzenia organizacji 

Podczas 45-minutowej prezentacji on-line „Work-live integration z punktu widzenia organizacji”, chciałabym Państwu zaprezentować po co, jak i co można zrobić, żeby skutecznie budować angażujące środowisko pracy, wspierające możliwość work-life integration. Przedstawię jak zrozumienie oraz spójne, zarządzanie strategią, kulturą organizacyjną, motywacją i potrzebami pracowników przekłada się na skuteczne wdrożenia. Prezentacja dotyczy obszaru budowania angażującego środowiska pracy, wzrostu motywacji pracowników. Jest skierowana do managerów, HR, HRBP w firmach, które działają w warunkach konkurencyjnego rynku pracy. Korzyści dla słuchacza to między innymi zrozumienie, na jakim etapie zarządzania motywacją i zaangażowaniem pracowników, po spełnieniu jakich minimalnych warunków warto wprowadzić elementy wspierające work-live integration. Uzyska również wskazówki, jak uniknąć pochopnych inwestycji w obszar work-live integration i ryzyka demotywacji pracowników. Pozna również przykłady rozwiązań, usług, inwestycji wspierających work-live integration w organizacji uzyskującej bardzo wysoki poziom zaangażowania pracowników.

Agata Gredżuk

Benefity przyszłości i ich wpływ na dobrostan pracowników 

Podczas zbliżającej się konferencji opowiem Państwu o ważnej roli benefitów, zmieniających się potrzebach pracowników, przedstawię najnowsze trendy i przeanalizuję zmieniający się pod tym kątem rynek pracy.
W ostatnich latach  zaobserwowaliśmy wiele zmian, które wpłynęły m.in. na modele pracy i potrzeby pracowników oraz ich pracodawców. Na rynek weszły młodsze pokolenia, pojawiły się nowe trendy i tym samym również nastąpiły zmiany w relacji pracodawca-pracownik. Jednym z głównych czynników wszystkich tych zmian była także pandemia, która nie tylko przewróciła system opieki zdrowotnej oraz błyskawiczne przyspieszyła cyfryzację praktycznie w każdej dziedzinie życia, ale również zmieniła podeście nas samych do siebie. Zrozumieliśmy co jest tak naprawdę ważne – zdrowie, rodzina, poczucie stabilizacji w życiu zawodowym i prywatnym. Efektem tego wszystkiego jest też zmiana postrzegania i rozwój dostępnych benefitów, które stały się dodatkowym, bardzo pożądanym czynnikiem motywacyjnym, budującym zaangażowanie i lojalność pracowników.
Po pandemii zdrowie psychiczne i równowaga życiowa stały się z jednym z najczęściej poszukiwanych zagadnień w aspekcie profilaktyki zdrowotnej. Uwzględniając te potrzeby, a także wszystkie zmienne w obszarze trendów, gospodarki i nowego podejścia do benefitów, Benefit Systems stworzył innowacyjne rozwiązanie jakim jest usługa MultiLife. Platforma ta wspiera holistyczne podejście do kluczowych obszarów życia jakimi są odżywianie, ruch, rozwój czy zdrowie psychiczne. Jest też odpowiedzią na aktualne potrzeby rynku, o których dowiedzieliśmy się z przeprowadzonych badań. Grupa sześciuset pracowników z różnych organizacji i obszarów zamieszkania udzieliła odpowiedzi na temat tego, co dziś jest najważniejsze w życiu prywatnym, a co w zawodowym, jakie benefity mają największe znaczenie oraz z których byliby zadowoleni i traktowali je jak wartość dodaną do podjęcia zatrudnienia w danym miejscu. Odpowiedzi pracowników przekuliśmy w konkretne rozwiązanie.

Elwira Justyna Pyk

Czy roboty softwarowe  (RPA) maja wpływ na jeden z kluczowych wskaźników Wellbeing Index  - poczucie sensu? Jak będzie wyglądał nowy model pracy człowiek - asystent cyfrowy?

Rozwój technologiczny spowodował powstanie nowego modelu pracy człowiek - asystent cyfrowy.  co pociąga za sobą niespotykaną wcześniej ilość szans, ale również zagrożeń,.
W celu pełnego wykorzystania potencjału automatyzacji/digitalizacji, organizacje stoją przed dużym wyzwaniem dotyczącym ponownej analizy strategii, a co za tym idzie zmiany modelu operacyjnego, reorganizacje procesów oraz struktur. 
Wdrożenie automatyzacji może  znacznie poprawić znacznie wydajność ludzi, dzięki robotom jest uwalniany czas na bardziej satysfakcjonujące, interesujące działania o wyższej wartości dodanej oraz zadania wymagające kreatywnego oraz twórczego myślenia. Zarówno od organizacji oraz od poszczególnych pracowników będzie to wymagało olbrzymich zmian w kompetencjach. Reskiling /uspkilling  będzie dotyczył rozwoju kompetencji związanej z kreatywnością, jak i umiejętnościami czysto technicznymi/informatycznymi. Dzięki możliwościom low code każdy z nas będzie w przyszłości będzie miał możliwość tworzenia aplikacji, tak jak w obecnych czasach posługujemy się Excelem.
Jeżeli są Państwo zainteresowani jak będzie wyglądała przyszłość pracy i czy zmiany będą miały wpływ na Wellbeing pracowników w organizacji, serdecznie zapraszam na moje wystąpienie.
 

dr Wojciech Żytkowiak-Wenzel

Dziura wykładnicza, czyli człowiek vs technologia 

Dziura wykładnicza to zjawisko, które opisuje przyspieszenie technologiczne, za którym człowiek przestaje nadążać. Nie nadąża w sensie kognitywnym (bo zmian jest za dużo i dzieją się zbyt szybko), ale również psychicznym (tempo zmian przytłacza, generuje niepokój).
W trakcie wystąpienia uczestnicy dowiedzą się m.in.:
- czym dokładnie jest dziura wykładnicza i jakie są jej źródła,
- czy powinniśmy bać się osobliwości technologicznej (singularity),
- czym jest „technologiczność” jako kompetencja, a także co ma do tego słoń,
- jakie są komponenty tzw. digital mindset i dlaczego ważne jest 30%,
- jak nie paść ofiarą szarego nosorożca przebranego za czarnego łabędzia,
- jak zhackować algorytm rozwoju (w tym swojego własnego).
Wystąpienie przeznaczone jest dla liderów. Liderów czyli osób prowadzących większe lub mniejsze zespoły. Nawet całe organizacje. A także liderów myślenia, nawet jeśli zespołów nie prowadzą. Osób, które liderów rozwijają. Praktyków, ale i teoretyków zarządzania. A może po prostu dla każdego, kto myśli o rozwoju. Swoim własnym i innych. Dzięki temu wystąpieniu dowiesz się nie tylko, jak się technologii (i przyszłości) nie bać, ale również jak się do niej mądrze „ustawić”.
 

Biogramy prelegentów

dr Anna Werner-Maliszewska

Doktor psychologii. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej.

Trener biznesu. Trener odporności psychicznej MTQ48, trener wspierania rozwoju osobowości MBTI Step I®. Coach Grupowy i Coach Zespołów Biznesowych.

Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu treningów, szkoleń, zarówno dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Głównie specjalizuje się w prowadzeniu treningów odporności psychicznej i gotowości do wyzwań z osobami, które wykonują niebezpieczne zawody i pracują z narażeniem życia. Twórca metody Trening Odwagi TM (Brain Crafting). Aktualnie prowadzi badania w obszarze Odwagi i Kapitału Psychologicznego.

Naukowo od zawsze związana z psychologią pozytywną, koncentrującą się na badaniu, odkrywaniu i zwiększaniu możliwości człowieka, jego wydajności i poczucia szczęścia.

Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Leona Koźmińskiego i Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS.

Kamil Torczewski

Przez większość kariery zawodowej związany ze światem dużych korporacji, usprawniania procesów i zarządzania zmianą. Współtwórca i finalnie Prezes Zarządu pierwszej w Polsce firmy kształcącej liderów na potrzeby programu Six Sigma. Od 2001 roku aktywny trener/konsultant/coach (wiele tysięcy godzin zrealizowanych w pracy z menedżerami i Zarządami firm różnych branż, w Polsce i za granicą). Był wykładowcą i kierownikiem merytorycznym licznych studiów podyplomowych oraz programów typu Executive MBA. Autor blisko 50 publikacji w zakresie rozwiązywania problemów i doskonalenia procesów. Poza światem dużego biznesu, swoje doświadczenia zdobywał między innymi w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego, Instytucie Provocare, Instytucie Psychologii Procesu oraz w Instytucie Gestalt, gdzie ukończył 4 letnie kształcenie terapeutyczne. Jest również certyfikowanym przez EAGT (European Association for Gestalt Therapy) praktykiem Gestalt w Organizacji (GPO). Obecnie, na co dzień, psychoterapeuta Gestalt. Prowadzi zarówno psychoterapię indywidualną jak i pracuje z grupami. Poszukiwanie sensu i radości życia uważa za wyzwanie warte każdego wysiłku.

Małgorzata Czachor

Absolwentka socjologii, prawa oraz studiów podyplomowych w zakresie psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim.
W swojej karierze zawodowej miała możliwość pracować w wielonarodowym środowisku jak i wymagających branżach – produkcyjnej, motoryzacyjnej czy energetycznej - z powodzeniem realizując ambitne cele takie jak: budowanie organizacji od fazy green field, łączenie i integracja spółek w związku z akwizycjami jak i  restrukturyzacja organizacji, w tym również zamknięcie działalności spółki.
Za osobisty cel w pracy zawodowej stawia sobie zawsze wspieranie realizacji strategii biznesowej, poprzez codzienne dostarczanie doskonałych wyników dzięki budowaniu inspirujących warunków pracy dla wszystkich pracowników ale także poprawę jakości życia pracowników dzięki wdrażaniu różnorodnych działań dla rozwoju dobrego samopoczucia pracowników.
Obecnie pracuje w Fortum, w którym zarządza zespołem People dla wszystkich spółek w grupie Fortum w Polsce.

Joanna Czarnecka

Współtwórca Provocare - Instytutu Podejścia Prowokatywnego w którym zajmuje się rozwojem i propagowaniem Metod Prowokatywnych i Improwizacyjnych w pracy rozwojowej, coachingowej, trenerskiej, biznesowej i terapeutycznej. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń oraz wdrożeń związanych z budowaniem stanu samoświadomości oraz tożsamości osób i zespołów w biznesie. Autorka wielu nowatorskich rozwiązań projektowych dotyczących zmiany kultury organizacyjnej w złożonych strukturach organizacyjnych. Opracowuje i realizuje autorskie projekty rozwoju kompetencji i umiejętności kadry zarządczej, handlowej, medycznej, terapeutycznej, psychologicznej i pedagogicznej. Działa w Partnerstwie z Instytutem Terapii Prowokatywnej w Monachium, Kliniką Psychoterapeutyczną Wileńskiego Centrum Zdrowia Psychicznego oraz z Instytutem Psychologii Eklektycznej IEP w Holandii. Pełniła rolę Członka Prezydium Izby Coachingu oraz Dyrektora Oddziału Mazowieckiego.Projektuje gry i symulacje szkoleniowe. Drugą specjalizacją jej jest praca na przekonaniach, postawach i wartościach u ludzi. Posiada 8 letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej. Tworzyła i prowadziła ośrodki terapeutyczne. Wspiera coachingowo i trenersko kadrę medyczną i opiekuńczą.
 

dr Krzysztof Kuźmicz

Medioznawca, dziennikarz, pedagog medialny, badacz i nauczyciel akademicki, certyfikowany tutor. Pracownik naukowo-dydaktyczny (adiunkt) w Katedrze Nauk Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Kierownik studiów pierwszego i drugiego stopnia: Zarządzanie - Socjologia biznesu i mediów. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Towarzystwa Mediów i Technologii Edukacyjnych. Prezes Zarządu Instytutu Analiz Społecznych Quantum. Ekspert, badacz, trener w grantach i projektach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/in/krzysztofkuzmicz
www: kuzmicz.edu.pl

Marta Machalska

Przedsiębiorczyni, doświadczona menedżerka, Prezes Zarządu iPro Sp. z o.o. oraz Digital Learning Centre Sp. z o.o.; Learning Experience Designer oraz instructional designer, metodyk nauczania osób dorosłych, recenzent standardów kwalifikacji zawodowych, prekursorka polskiego e-learningu z 20 letnim doświadczeniem. Marta realizuje projekty doradcze, które wspierają organizacje w transformacji uczenia. Wdraża społecznościowy model uczenia się (social learning). W praktyce wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania szkoleniowe oparte o nowe technologie. Marta Machalska jest magistrem sztuki w dziedzinie teatru (Akademia Teatralna w Warszawie), absolwentka studiów trenerskich (WSFiZ), zarządzania zasobami ludzkimi (WSFiZ w Warszawie) oraz studiów menedżerskich (SGH) . Jest autorką książki pt.: „Digital learning: od e-learningu do dzielenia się wiedzą” (wyd.II Wolters Kluwer, 2022). Twórca Konferencji E-Learning Fusion.

Robert Wróblewski

Wizjoner i szef kilkunastoosobowego zespołu produkcyjnego, który od początku istnienia firmy iPro zrealizował ponad sto projektów edukacyjnych, opartych na rozwiązaniach multimedialnych i internetowych. Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej. Jako pracownik Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej, tworzył aplikacje bazodanowe dla Wojska Polskiego i Ministerstwa Obrony Narodowej. Na początku lat dziewięćdziesiątych związał swoją karierę zawodową z technologią ORACLE. Wraz ze swoim zespołem, firmą INCHROSoft, stworzył i wdrożył kilka systemów informatycznych w oparciu o bazy danych i narzędzia ORACLE, między innymi: System „Złota Jesień” dla OFE PZU-CL Agent Transferowy, System archiwizacji dokumentów elektronicznych i digitalizacji umów z rozpoznawaniem pisma dla OFE Skarbiec Emerytura. Specjalista w projektowaniu rozwiązań w zakresie: e-learningu, serious games, integrowaniu systemów edukacyjnych, wirtualnej rzeczywistości.

dr Malwina Puchalska-Kamińska

Psycholożka, trenerka biznesu, wykładowczyni. Członkini European Association of Work and Organizational Psychology i Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Współzałożycielka Job Crafting Polska – organizacji promującej w pracy takie wartości jak autonomia, odpowiedzialność i poczucie sensu. Prowadzi szkolenia dla kadry managerskiej i pracowników działów HR z zakresu dbania o zaangażowanie pracowników. 

Agnieszka Łądka - Barańska

Ekspertka Job Crafting, psycholożka, konsultantka HR, doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego. Poszukuje odpowiedzi, jak budować odpowiedzialne i zaangażowane zespoły, którym po prostu dobrze się pracuje. Jest współautorką książki „Job crafting – nowa metoda budowania zaangażowania i poczucia sensu pracy”, która została nagrodzona przez Polskie Towarzystwo Psychologii Pozytywnej w kategorii publikacja popularyzatorska.

dr Wiktor Buczek

Lekarz psychiatra. Asystent w II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, koordynator Poradni Zdrowia Psychicznego przy Szpitalu Bródnowskim. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Praktyk klinicysta z historią pracy w korporacjach branży farmaceutycznej i FMCG. Był dyrektorem marketingu na poziomie zarządów spółek i członkiem rady nadzorczej firmy spożywczej notowanej na GPW. Konsultant ds. psychoedukacji w organizacjach. Partner i członek zespołu ds. psychoedukacji w firmie konsultingowej Transition Group. Wykładowca na studiach podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego - „Pozytywna organizacja - wellbeing (dobrostan) i zdrowie w miejscu pracy”. Interdyscyplinarnie zainteresowany zagadnieniami związanymi z dobrostanem psychicznym człowieka, m.in. w kontekście jego funkcjonowania w organizacjach i przewlekłej ekspozycji na stres (Mental Health in the Workplace). Absolwent Akademii Medycznej w Warszawie (obecnie: Warszawski Uniwersytet Medyczny) oraz MBA University of Minnesota.

Tomasz Zawadzki

Dyrektor MindSonar Polska – systemu do pomiaru psychologicznego MindSonar®, badającego style myślenia i systemy wartości ludzi. Prowadzi warsztaty certyfikacyjne w metodzie. Certyfikowany facylitator Relational Presence®/ Speaking Circles® - metody wystąpień publicznych w oparciu o kontakt z drugim człowiekiem i uważność. Coach i trener kompetencji miękkich, współpracujący z globalnymi firmami szkoleniowymi z USA i Holandii. Wcześniej menedżer, który zarządzał dużymi sieciami sprzedaży w branżach: bankowej i telekomunikacyjnej. Jako ekspert tworzył i wdrażał profile rekrutacyjne, modele coachingu dla sieci, standaryzację pracy, systemy wynagradzania, systemy raportowania. Obecnie jego misją jest transfer wiedzy rozwojowej z Europy Zachodniej i Amerykioraz propagowanie postaw akceptujących różnorodność ludzi.

Katarzyna Mydło

Od kilku lat związana ze światem IT, od trzech lat pracuje w roli Scrum Mastera. Wspiera organizacje, które zdecydowały się pracować zwinnie, w drodze ku lepszym produktom.
W pracy szczególnie cieszy ją rozgryzanie jak działają departamenty, zespoły i ludzie. Nieustająco szuka sposobów, aby zostawić po sobie organizacje lepsze niż ta, do której dołącza. Lubi uczyć się i uczyć innych. Chętnie towarzyszy ludziom w ich rozwoju i inspiruje do zmian.
Działa na rzecz społeczności zwinnej jako mentorka, prowadzi szkolenia i organizuje anty-konferencję Agile Coach Camp PL.
Z wykształcenia geodeta i informatyk, certyfikowana Scrum Master, trenerka i coach.
Prywatnie służąca dla trójki wspaniałych kotów.

Krzysztof Szostok

Psycholog Pracy i Organizacji absolwent Uniwersite Libre de Bruxelles, MBA w GFKM. Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w firmie ALTA, działając na styku psychologii i technologii tworzy i wdraża innowacyjne międzynarodowo nagradzane systemy psychologiczne. Posiada wieloletnie doświadczenie w adaptacji i tworzeniu testów psychologicznych, realizacja projektów badawczo rozwojowych. Wieloletnia współpraca ze środowiskami naukowymi. Zarządza multidyscyplinarnym zespołem programistów i psychologów.

Agnieszka Kaczorowska-Janus

Liderka i managerka z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach, w obszarze Business Intellingence, doradztwa w zakresie IT oraz wdrażania zaawansowanych projektów i rozwiązań informatycznych. Posiada bogate doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań dla wielu sektorów biznesowych tj. lotnictwo, opieka medyczna, motoryzacja, telekomunikacja i IT. Obecnie Dyrektorka Linii Biznesowej DIGITAL w Atos Poland Global Services sp. z o.o. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, Wydziału Matematyki i Informatyki, ze specjalizacją – Sztuczna Inteligencja. Pasjonatka rozwoju osobistego, przywództwa oraz matematyki i nowoczesnych technologii.

Anna Tarnowska

Liderka, managerka z wieloletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w międzynarodowych firmach z rynku HighTech. Obecnie Dyrektor ds. Zarządzania Personelem w Atos Poland Global Services sp. z o.o.  Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów z zakresu Coachingu realizowanych przez SPWS & Laboratorium Psychoedukacji, a także studiów MBA realizowanych przez Francuski Instytut Zarządzania oraz program Post_MBA z zakresu Przywództwa. Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Ukończyła zaawansowany kurs CORE realizowany przez InnerMastering Institute. Pasjonuje się rozwojem osobistym, przywództwem, budowaniem efektywnych zespołów i organizacji.

dr Paweł Fortuna

Psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL, wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego (MBA) i Uniwersytecie SWPS (pozytywna organizacja). Prowadzi badania na styku psychologii i kognitywistyki, rozwija autorską koncepcję cyberpsychologii pozytywnej. Publikuje m.in. w Current Psychology, Postdigital Science and Education, Journal of Consumer Behaviour, Human Technology. Autor i współautor kilkunastu książek, w tym współredaktor podręcznika akademickiego „Psychologia biznesu”. Trzykrotny laureat Nagrody Teofrasta za najlepszą książkę psychologiczną oraz czterokrotny laureat nagrody Książka dla Trenera Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Jego ostatnia książka: „Optimum. Idea pozytywnej cyberpsychologii” (2021, Wydawnictwo Naukowe PWN) została wyróżniona główną nagrodą w konkursie „POZYTYW 2022” Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor (największy hit: „Dziewczyna szamana”, 5 Fryderyków). Inicjator wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia.

Karol Wolski

Hrowiec z ponad 10-letnim doświadczeniem. Założyciel HRM Academy – platformy online umożliwiającej rozwój kompetencji osobom z branży HR (szczególnie w obszarze hr analytics). Pracował jako Change and Development Manager w Grupie Fideltronik. W swojej pracy łączy podejście naukowe, propagując HR oparty na dowodach z perspektywą praktyka o bogatym doświadczeniu zarówno w pracy w wewnętrznych strukturach HR, jak i jako zewnętrzny konsultant wspierający Zarządy i kadrę menedżerską firm. Wiedzę z zakresu analizy danych i psychologii zarządzania, zdobywał na Uniwersytecie Jagiellońskim, Gdańskim oraz Michigan University.

Magdalena Wilczak

Z wykształcenia humanistka, absolwentka MBA Executive, a od kilkunastu lat, z pasji – menedżerka. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczęła od zarządzania projektami HR i inkubatorami przedsiębiorczości.
Obecnie zarządza działem szkoleń i rozwoju w dużej firmie IT – Future Processing SA. Jako konsultant angażuje się także w rozwiązywanie problemów biznesowych w oparciu o narzędzia, procesy HR. Postrzega zmianę i zrozumienie potrzeb biznesu jako naturalne środowisko pracy. Ma doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu rozwiązań systemowych, min. z wykorzystywaniem IT. Zwolenniczka elastycznych metod pracy, zapewnia pracownikom autonomii, dobrej atmosfery oraz zadań dostosowanych do potencjał w taki sposób, by ich realizacja angażowała, rozwijała i dawała poczucie sensu pracy.  
Po godzinach kibicuje hokeistom i hokeistkom.

Agata Gredżuk

Odpowiada za strategie oraz wdrażanie produktów i usług na rynek . Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie marketingu oraz zarządzania projektami b2B oraz B2C, m.in. w obszarze e-commerce, wellbeingu, hotelarstwa i gastronomii. Specjalizuje się w dostarczaniu nowych rozwiązań w ramach wielopoziomowych projektów dla  klientów i użytkowników, od wizji, opracowania koncepcji do skutecznej implementacji i rozwoju produktu. Pasjonują ją nowoczesne metody kreowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Ukończyła studia podyplomowe m.in z Projektowania Usług, Zarządzania Marką czy Marketingu Internetowego. Zdobyta wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwala jej z sukcesem propagować holistyczne podejście do nowatorskich rozwiązań i skutecznie przekładać je na wdrożenia maksymalizując wartość biznesową całej organizacji.

Elwira Pyk

Praktyk biznesowy, posiadający 20-letnie doświadczenie jako HR Manager oraz Change Manager (najważniejsze zrealizowane projekty to: start-up Coffeeheaven, restrukturyzacja Zelmer S.A., HR Project Manager/Change Agent  Federal Express). Absolwentka UW ( Wydzial Prawa i Administracji) oraz podyplomowych studiów Zarządzanie Zasobami Ludzkimi i Zbiorowymi Stosunkami Pracy, Wydzial Socjologii UW. Absolwentka MBA ALK.
Ukończyła program afiliacyjny Microeconomics of Competitiveness Course na Harvard Business School (Institute for Strategy & Competetiveness we współpracy z ALK).
Obecnie doktorantka ALK w Katedrze Badań Ilościowych i Zastosowania Informatyki pod opieką naukową prof. dr hab. Witolda Bieleckiego. Prowadzi badania związane z wpływem wdrożenia Inteligentnej Automatyzacji na efektywność organizacji z obszaru SSC/BPO.
Kierownik studiów podyplomowych Automatyzacja Procesów Biznesowych (ALK).
Entuzjastka nowych technologii. Buduje kompetencje przyszłości i wdraza roboty w Vistra Corporate Services (Head of Process Transformation & RPA, CEE).

Wojciech Żytkowiak - Wenzel

Chief People & Culture Officer w technologicznym startupie KYP.ai (wśród inwestorów m.in. Uniwersytet Stanforda czy Fundacja Gatesów). Do HR trafił przypadkowo i miał nadzieję, że szybko z niego ucieknie. Został i przez prawie 18 lat zdobywał doświadczenie w zasadzie we wszyskich obszarach HR, na rolach lokalnych oraz globalnych (jako expat), budując zespoły osiągające ponadprzeciętne wyniki. Haerowy know-how polerował na kursach w Insead, London Business School czy IMD. Pracę doktorską z zarządzania na temat rozwoju przywództwa w duchu evidence-based obronił z wyróżnieniem na portugalskim ISCTE. Stosunkowo niedawno wykonał zawodowy pivot porzucając karierę w korporacji na rzecz start-upu, a jednocześnie zmieniając branżę retail na hi-tech. Pasjonat rozwoju, sztucznej inteligencji i future of work. Prowokuje i lubi być prowokowany. Niewyparzony język. Podobno zyskuje przy bliższym poznaniu.