Wstęp do zarządzania projektami 

Program szkolenia 1 dzień: 

1. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • „Pierwsza strona” – ćwiczenie wprowadzające w tematykę zarządzania projektami
  • Przegląd stosowanych metodyk
  • Największe problemy w zarządzaniu projektami
  • Najlepsze praktyki w realizacji projektów

2. Podstawy zarządzania projektami

  • Podstawowe pojęcia
  • Cykl życia projektu i cykl zarządzania projektem
  • Rozpoczęcie i planowanie projektu
  • Co powinien zawierać plan projektu?
  • Zarządzanie czasem w projekcie – tworzenie realistycznego harmonogramu
  • Ćwiczenie: stworzenie planu projektu (WBS, harmonogram)

3. Jak znaleźć czas na projekt i radzić sobie z problemami w czasie realizacji?

  • Jak tworzyć indywidualny plan działania odporny na zmiany w organizacji
  • Ustalanie priorytetów dla wielu projektów
  • Ćwiczenie: stworzenie indywidualnej mapy projektów i priorytetów dla ich realizacji

4. Planowanie projektu przez uczestników

  • Każdy z uczestników korzystając z poznanych narzędzi rozpoczyna tworzenie planu realizowanego projektu
  • Trener przekazuje informacje zwrotne i ukierunkowuje uczestników

5. Podsumowanie szkolenia

  • Wybór kluczowych technik do praktycznego zastosowania na co dzień
  • Indywidualny plan działania i ustalenie pracy domowej

Program szkolenia 2 dzień: 

1. Podstawy zarządzania projektami

  • Zarządzanie ryzykiem w projekcie – określenie szans i zagrożeń dla projektu oraz tworzenie planu działania w związku z nimi
  • Ćwiczenie: stworzenie planu projektu (WBS, harmonogram, odpowiedzialność, ryzyko)

2. Angażowanie kluczowych osób w projekt

  • Kluczowe osoby zaangażowanie w projekt - Rejestr interesariuszy
  • Określanie potrzeb i angażowanie kluczowych osób
  • Motywowanie zespołu projektowego
  • Egzekwowanie wyników
  • Rozwiązywanie konfliktów w projekcie
  • Praktyczna asertywność, czyli jak dbać o relacje i być skutecznym
  • Ćwiczenie: stworzenie strategii angażowania kluczowych osób w projekcie

3. Jak znaleźć czas na projekt i radzić sobie z problemami w czasie realizacji

  • Przegląd kluczowych technik zarządzania czasem
  • Efektywność indywidualna – planowanie pracy własnej, radzenie sobie z „wrzutkami”, co robić w razie zmiany priorytetów i obciążenia pracą
  • Jak jeść żaby, czyli radzić sobie z zadaniami, których nikomu nie chce się robić
  • Efektywność zespołowa – zasady efektywnej pracy w zespole, spotkania i efektywne maile

4. Podsumowanie szkolenia


Kontakt: 
Izabela Obszańska

Doradca edukacyjny