Zarządzanie hotelami 

PARTNER KIERUNKU: 

PATRONAT MEDIALNY: 

OPIEKUN MERYTORYCZNY 

 

Szymon Lach

Hotelarz, miłośnik unikalnych rozwiązań oraz najwyższej jakości obsługi gości. Absolwent Coventry University po ukończeniu kierunku International Hospitality Management, który obejmował studia w trzech państwach (Polska, Niemcy i Wielka Brytania). Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Strategic Management. Dodatkowo rok spędzony na nauce w szwajcarskiej Lucernie na kierunku Zarządzanie Hotelami w Środowisku Międzynarodowym. Hotelarz z międzynarodowym doświadczeniem w pracy w hotelach sieciowych jak Hilton, Kempinski czy IBB. Obecnie zarządza hotelem Dworzysko w Szczawnie Zdroju.

 

Dagmara Plata-Alf

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka w agencji reklamowej dedykowanej branży HoReCa - Hotel Media Group. Pracownik naukowy Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży HoReCa. Jest autorką licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania, realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich (m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Akademii Górniczo-Hutniczej czy też Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie). Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA na University of Bedfordshire.

CEL STUDIÓW 

Kierunek został utworzony w odpowiedzi na wzrastające zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę zarządzającą. Dlatego celem studiów jest wykształcenie kolejnego pokolenia hotelarzy na stanowiskach decyzyjnych, a dzięki temu stworzenie nowej jakości w zakresie zarządzania hotelami. Nacisk będzie położony nie tylko na przekazywaną wiedzę teoretyczną, ale zdecydowanie bardziej na nabywanie praktyki niezbędnej w zarządzaniu obiektem hotelowym.

Dzięki dużemu udziałowi zajęć o charakterze warsztatowym, słuchacze otrzymają współczesną wiedzę z zakresu zarządzania hotelem. Nabędą umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich i wyzwań w branży, do których należą prowadzenie analizy strategicznej i marketingowej, budowy planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, zarządzania zespołem, rozwiązywania konfliktów, planowania i organizowania pracy własnej i zespołu, a także kontrolowania wyników i raportowania. Dodatkowo słuchacze uczą się pracy zespołowej, wymieniają się doświadczeniami oraz nawiązują kontakty, które później procentują w dalszej karierze zawodowej. Istotny jest również aspekt związany z umiędzynarodowieniem kierunku dzięki współpracy z siecią Hilton oraz brytyjskim Sheffield Business University, który posiada ponad 30 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć o tematyce zarządzania hotelami. Zajęcia będą prowadzone przede wszystkim w języku polskim z dodatkowymi (nieobowiązkowymi) modułami w języku angielskim co pozwoli na podniesienie kompetencji językowych i zapoznanie słuchaczy ze słownictwem branżowym. Symulacja inwestycji hotelowej realizowana w formie pracy grupowej, która stanowi równocześnie projekt końcowy, dodatkowo pozwoli na utrwalenie wiedzy w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa w branży hotelarskiej i weryfikację założeń biznesowych.

KORZYŚCI DLA SŁUCHACZY 

Studenci skorzystają z wiedzy i bogatego doświadczenia, które przekazywać będą eksperci branży hotelowej. Dzięki współpracy z renomowanymi partnerami, jak Hilton czy Sheffield Business University możliwe będzie nawiązanie wartościowych relacji biznesowych, które zaprocentują w przyszłości. Doskonała pozycja w wielu międzynarodowych rankingach Akademii Leona Koźmińskiego pomoże części słuchaczom szybciej znaleźć wymarzone zatrudnienie w ciekawym i dynamicznie rozwijającym się sektorze turystyki i hotelarstwa.

ADRESACI STUDIÓW 

Studia adresowane są przede wszystkim do:

  • osób pragnących rozpocząć swoją karierę w dynamicznie rozwijającej się branży hotelarskiej i poznać specyfikę zarządzania obiektem hotelowym
  • pracowników hoteli planujących rozwój ścieżki kariery w branży hotelarskiej zarówno w Polsce, jak i za granicą
  • managerów hoteli oczekujących ugruntowania wiedzy i podniesienia swoich kompetencji
  • właścicieli hoteli oczekujących zdobycia nowych kwalifikacji i poznania najświeższych trendów w branży hotelarskiej

WIODĄCY WYKŁADOWCY 

Paweł Kałużny

Menedżer oraz doradca. Doświadczenie menadżerskie w Polsce zdobywał w Poznaniu, Krakowie i w Warszawie, a poza jej granicami w Londynie i Dubaju. Przez kilka lat związany z siecią hoteli Hilton Worldwide, w której zarządzał gastronomią przede wszystkim podczas otwierania nowych hoteli. W doradztwie pracował w większości krajów Europy. Specjalista doradzający w dziedzinie guest experience w różnych branżach i projektach, a także szef grupy doradczej tworzącej koncepcje z przygotowaniem do otwarć w branży HoReCa.
Od kilku lat zajmuje się prowadzeniem badań z dziedziny gastrofizyki skupiających się na temacie kreowania doświadczenia w gastronomii. Dużą część badań poświęca poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: „jak powstaje smak i jak można na niego wpłynąć?” a także „jak zaprojektowane doświadczenie może wpłynąć na ludzkie decyzje?”. Poprzez liczne eksperymenty udowadnia fakt wpływu otoczenia, kolorów, dźwięków i wielu innych czynników na jakość doświadczenia.
Od 2018 jest właścicielem kolektywu naukowo doradczego Guest Experience Think Tank (www.guestexperience.art), który oprócz pracy naukowej i doradztwa zajmuje się edukacją oraz projektowaniem produktów użytkowych. Do najważniejszych zrealizowanych projektów ostatnich lat należą: Restauracje SALTO i Ceviche Bar, praca dla Hotelu Rialto (teraz Nobu Hotel) czy przygotowanie do otwarcia hotelu Conrad Dubai. A także stworzenie polskich eksportowych marek produktowych jak Thirsty Pleasure, Kałużny-Kłosy, Officina GETT.

Miłosz Stanisławski

Miłosz Stanisławski związany jest z hotelarstwem, sprzedażą i marketingiem od 2004 roku. Doświadczenie jako sales manager zdobywał w warszawskich hotelach Jan III Sobieski oraz Rialto. Uczestniczył w tworzeniu Centralnego Biura Sprzedaży Vienna International Hotelmanagement AG w Polsce. Jako zastępca dyrektora sprzedaży hotelu Jan III Sobieski odpowiadał za proces sprzedaży i marketingu podczas zmiany marki na Radisson Blu. Pełnił funkcję dyrektora sprzedaży w Platinum Residence oraz dyrektora sprzedaży i marketingu nowo otwartego Sound Garden Hotel w Warszawie. Obecnie jest Dyrektorem Generalnym Sound Garden Hotel.
Za zaangażowanie w branżę MICE, został wyróżniony przez MPI Poland Club tytułem „Odkrycie Roku 2013”. Nominowany do tytułu "Osobowość Roku MICE Poland 2014". Nagrodzony tytułem „Hotelarz do 35 roku życia” w konkursie Hotelarz Roku 2014, organizowanym przez "Hotelarza" i Horwath HTL oraz „MP Power 12 Dostawca Venue”, w konkursie MP Power Awards 2016 organizowanym przez MeetingPlanner.pl.    
Miłosz jest inicjatorem amatorskiej ligi tenisa stołowego „HoReCup”.

Przemysław Tomczyk

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie CRM (głównie analiza wartości i wiedzy klienta – Customer Lifetime Value, Customer Knowledge Value).

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.
Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk. Kierownik Studiów Podyplomowych Badania i Analizy Marketingowe oraz CRM i Marketing Automation w Akademii Leona Koźmińskiego.

Paweł Lewtak

Przeszedł zwyczajową drogę hotelarską od „zmywaka” poprzez działy recepcji, rezerwacji, gastronomii, sprzedaży i marketingu do zarządzania hotelem. Doświadczenie zdobywał w polskich i międzynarodowych sieciach hotelowych.
Otworzył dwa hotele The Westin Warsaw i Qubus Hotel w Krakowie. Od 12 lat związany z Hotelami Warszawskimi SYRENA w Warszawie; dyrektor generalny Polonia Palace Hotel i członek zarządu spółki odpowiedzialny za zarządzanie operacyjne, sprzedaż i marketing grupy.
Menedżer, dla którego najważniejsza jest jakość i ciągłe próby ucieczki z utartych szlaków. W podróżach nieustannie poszukujący inspiracji i ciekawych pomysłów. Uważa, że odrobina szaleństwa w pracy w hotelu nie jest konieczna, ale czasem bardzo przydatna.
Od 2015 roku członek Europejskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Hoteli w Rzymie. W 2018 roku nagrodzony tytułem Hotelarza Roku w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego.
Absolwent Filologii Angielskiej UMCS w Lublinie, kanadyjskich studiów Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej i Université du Québec à Montréal. Ukończony kurs dla dyrektorów generalnych w School of Hotel Administration w Cornell University w USA oraz szkolenia menedżerskie Vita Futura w Starwood Hotels and Resorts (obecnie Marriott International). Stypendysta Lock Haven University of Pennsylvania, USA.

 

 

Blanka Retmańska – Man

Jej pasją jest sprzedaż eventów w hotelach i centrach konferencyjnych. Praktyk. Na co dzień „siedzi” w działach sprzedaży i pomaga zwiększyć ich efektywność sprzedażową. Zna ich problemy od podszewki. Cieszy sukcesami. Przeszkoliła już setki sprzedawców w hotelach i centrach konferencyjnych. Prezes spółki Idea Profit wprowadzającej nowe technologie dla branży Horeca oraz systemy CRM - Horeca Idea. Szkoleniowiec, wykładowca, audytor. Współautor portalu do rezerwacji online imprez. Współzałożyciel Stowarzyszenia Hotelarzy i Restauratorów Niezależnych. Z branżą HoReCa związana od ponad 10 lat. Propagator idei: online'owej rezerwacji sal i imprez, Events Revenue Management oraz wprowadzenia na kierunki hotelarskie tematyki z zarządzania eventami. Publikuje artykuły w czasopismach specjalistycznych i portalach branży HoReCa z zakresu m.in. procesów sprzedażowych eventów, technik sprzedaży, komunikacji między działami hotelowymi, umiejętności tworzenia skutecznych ofert, rentowności sprzedawanych eventów, zarządzania relacjami z klientem eventowym. Uczestniczy jako prelegent w konferencjach i szkoleniach branżowych, m.in. Rentowny Hotel, Akademia Hotelarza, Forum Profit Hotel, Hotel Meeting.

Agata Szparaga

Hotelarz z zamiłowania. Absolwentka Warszawskiego AWFu oraz SGH. Swoją pracę w hotelarstwie rozpoczęła w 2011 roku na pierwszym roku studiów jako kelnerka śniadaniowa. W 2016 po powrocie ze studiów w Hiszpanii, rozpoczeła pracę w Sofitel Warsaw Victoria. Niedługo potem reprezentowała hotel na ogólnopolskim konkursie na Recepcjonistę Roku, gdzie okazała się być najlepsza. Tym samym stała się pełnoprawnym członkiem stowarzyszenia AICR Polska, które zrzesza Dyrektorów i Kieorwników Recepcji hoteli luksusowych z całego kraju. Kolejne swoje doświadczenie zdobywała w hotelach sieci IHG oraz Radisson. Od dwóch lat jest również wykładowcą Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Obecnie zarządza zespołem recepcji i rezerwacji w pirwszym w Polsce - Motel One Warsaw Chopin.

Marcin Gałązka

Człowiek uwielbiający wyzwania, szybkie działanie oraz rywalizacje. Dyrektor Generalny hotelu Golden Tulip Warsaw Airport oraz współzałożyciel i Prezes Polskiej Sekcji Stowarzyszenia A.I.C.R. Polska. Związany z hotelarstwem od prawie 20 lat z czego 8 poza granicami Polski. Zdobywał doświadczenie przez 13 lat w sieci Marriott w takich markach jak Ritz Carlton, Renaissance, Marriott, Marriott Resorts & Country Club i Courtyard by Marriott. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego, kierunku Turystyka i Rekreacja, Wyższej Szkoły Biznesu w Dublinie, kierunku Sprzedaż, Marketing, Reklama i PR oraz Instytutu Technologii w Dublinie z zakresu Zarządzanie Dochodami w Hotelarstwie. Organizator od 2016 roku konkursu najlepszego recepcjonisty w Polsce hoteli luksusowych. „Hotelarz do 35 roku życia” wybrany podczas Hotel Trends Poland & CEE w 2016 roku w Warszawie. Był odpowiedzialny lub uczestniczył operacyjnie w otwarciach następujących hoteli: Ritz Carlton Powerscourt, Sound Garden Hotel oraz Golden Tulip Warsaw Airpor, czynnie doradza w zakresie otwarć hoteli.

  • Artur Trukawiński
  • Marta Kustosz
  • Marcin Wesołowski (wojażer)
  • Dagmara Plata-Alf
  • Szymon Lach

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW 

Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie projektu końcowego w grupie 3 - 4 osób. Projekt zakłada zaprojektowanie procesu uruchomienia nowego obiektu hotelowego w wybranej przez zespół lokalizacji, uwzględniając czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. Konieczne będzie przygotowanie modelu finansowego oraz biznes planu, które będą musiały znaleźć uzasadnienie w wybranej grupie docelowej. Zespół będzie miał również za zadanie opisanie struktury zatrudnienia, przygotowanie strategii cenowej, sprzedażowej i marketingowej. Podczas końcowej prezentacji zespół przedstawi swój plan potencjalnym inwestorom, zatem konieczne będzie wskazanie oczekiwanej wysokości inwestycji oraz prognozowana stopa zwrotu.


Kontakt:
Magdalena Glapa

Doradca edukacyjny