Zarządzanie hotelami 

 

Jesteśmy online ready.
W razie konieczności każde zajęcia z pierwszego semestru jesteśmy w stanie poprowadzić w formule online.

PARTNER KIERUNKU: 

PATRONAT MEDIALNY: 

OPIEKUN MERYTORYCZNY 

 

Szymon Lach

Hotelarz, miłośnik unikalnych rozwiązań oraz najwyższej jakości obsługi gości. Absolwent Coventry University po ukończeniu kierunku International Hospitality Management, który obejmował studia w trzech państwach (Polska, Niemcy i Wielka Brytania). Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Strategic Management. Dodatkowo rok spędzony na nauce w szwajcarskiej Lucernie na kierunku Zarządzanie Hotelami w Środowisku Międzynarodowym. Hotelarz z międzynarodowym doświadczeniem w pracy w hotelach sieciowych jak Hilton, Kempinski czy IBB. Obecnie zarządza hotelem Dworzysko w Szczawnie Zdroju.

 

Dagmara Plata-Alf

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka w agencji reklamowej dedykowanej branży HoReCa - Hotel Media Group. Pracownik naukowy Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży HoReCa. Jest autorką licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania, realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich (m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Akademii Górniczo-Hutniczej czy też Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie). Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA na University of Bedfordshire.

CEL STUDIÓW 

Kierunek został utworzony w odpowiedzi na wzrastające zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę zarządzającą. Dlatego celem studiów jest wykształcenie kolejnego pokolenia hotelarzy na stanowiskach decyzyjnych, a dzięki temu stworzenie nowej jakości w zakresie zarządzania hotelami. Nacisk będzie położony nie tylko na przekazywaną wiedzę teoretyczną, ale zdecydowanie bardziej na nabywanie praktyki niezbędnej w zarządzaniu obiektem hotelowym.

Dzięki dużemu udziałowi zajęć o charakterze warsztatowym, słuchacze otrzymają współczesną wiedzę z zakresu zarządzania hotelem. Nabędą umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich i wyzwań w branży, do których należą prowadzenie analizy strategicznej i marketingowej, budowy planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, zarządzania zespołem, rozwiązywania konfliktów, planowania i organizowania pracy własnej i zespołu, a także kontrolowania wyników i raportowania. Dodatkowo słuchacze uczą się pracy zespołowej, wymieniają się doświadczeniami oraz nawiązują kontakty, które później procentują w dalszej karierze zawodowej. Istotny jest również aspekt związany z umiędzynarodowieniem kierunku dzięki współpracy z siecią Hilton oraz brytyjskim Sheffield Business University, który posiada ponad 30 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć o tematyce zarządzania hotelami. Zajęcia będą prowadzone przede wszystkim w języku polskim z dodatkowymi (nieobowiązkowymi) modułami w języku angielskim co pozwoli na podniesienie kompetencji językowych i zapoznanie słuchaczy ze słownictwem branżowym. Symulacja inwestycji hotelowej realizowana w formie pracy grupowej, która stanowi równocześnie projekt końcowy, dodatkowo pozwoli na utrwalenie wiedzy w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa w branży hotelarskiej i weryfikację założeń biznesowych.

KORZYŚCI DLA SŁUCHACZY 

Studenci skorzystają z wiedzy i bogatego doświadczenia, które przekazywać będą eksperci branży hotelowej. Dzięki współpracy z renomowanymi partnerami, jak Hilton czy Sheffield Business University możliwe będzie nawiązanie wartościowych relacji biznesowych, które zaprocentują w przyszłości. Doskonała pozycja w wielu międzynarodowych rankingach Akademii Leona Koźmińskiego pomoże części słuchaczom szybciej znaleźć wymarzone zatrudnienie w ciekawym i dynamicznie rozwijającym się sektorze turystyki i hotelarstwa.

ADRESACI STUDIÓW 

Studia adresowane są przede wszystkim do:

  • osób pragnących rozpocząć swoją karierę w dynamicznie rozwijającej się branży hotelarskiej i poznać specyfikę zarządzania obiektem hotelowym
  • pracowników hoteli planujących rozwój ścieżki kariery w branży hotelarskiej zarówno w Polsce, jak i za granicą
  • managerów hoteli oczekujących ugruntowania wiedzy i podniesienia swoich kompetencji
  • właścicieli hoteli oczekujących zdobycia nowych kwalifikacji i poznania najświeższych trendów w branży hotelarskiej

WIODĄCY WYKŁADOWCY 

Paweł Kałużny

Menedżer oraz doradca. Doświadczenie menadżerskie w Polsce zdobywał w Poznaniu, Krakowie i w Warszawie, a poza jej granicami w Londynie i Dubaju. Przez kilka lat związany z siecią hoteli Hilton Worldwide, w której zarządzał gastronomią przede wszystkim podczas otwierania nowych hoteli. W doradztwie pracował w większości krajów Europy. Specjalista doradzający w dziedzinie guest experience w różnych branżach i projektach, a także szef grupy doradczej tworzącej koncepcje z przygotowaniem do otwarć w branży HoReCa.
Od kilku lat zajmuje się prowadzeniem badań z dziedziny gastrofizyki skupiających się na temacie kreowania doświadczenia w gastronomii. Dużą część badań poświęca poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: „jak powstaje smak i jak można na niego wpłynąć?” a także „jak zaprojektowane doświadczenie może wpłynąć na ludzkie decyzje?”. Poprzez liczne eksperymenty udowadnia fakt wpływu otoczenia, kolorów, dźwięków i wielu innych czynników na jakość doświadczenia.
Od 2018 jest właścicielem kolektywu naukowo doradczego Guest Experience Think Tank (www.guestexperience.art), który oprócz pracy naukowej i doradztwa zajmuje się edukacją oraz projektowaniem produktów użytkowych. Do najważniejszych zrealizowanych projektów ostatnich lat należą: Restauracje SALTO i Ceviche Bar, praca dla Hotelu Rialto (teraz Nobu Hotel) czy przygotowanie do otwarcia hotelu Conrad Dubai. A także stworzenie polskich eksportowych marek produktowych jak Thirsty Pleasure, Kałużny-Kłosy, Officina GETT.

Miłosz Stanisławski

Miłosz Stanisławski związany jest z hotelarstwem, sprzedażą i marketingiem od 2004 roku. Doświadczenie jako sales manager zdobywał w warszawskich hotelach Jan III Sobieski oraz Rialto. Uczestniczył w tworzeniu Centralnego Biura Sprzedaży Vienna International Hotelmanagement AG w Polsce. Jako zastępca dyrektora sprzedaży hotelu Jan III Sobieski odpowiadał za proces sprzedaży i marketingu podczas zmiany marki na Radisson Blu. Pełnił funkcję dyrektora sprzedaży w Platinum Residence oraz dyrektora sprzedaży i marketingu nowo otwartego Sound Garden Hotel w Warszawie. Obecnie jest Dyrektorem Generalnym Sound Garden Hotel.
Za zaangażowanie w branżę MICE, został wyróżniony przez MPI Poland Club tytułem „Odkrycie Roku 2013”. Nominowany do tytułu "Osobowość Roku MICE Poland 2014". Nagrodzony tytułem „Hotelarz do 35 roku życia” w konkursie Hotelarz Roku 2014, organizowanym przez "Hotelarza" i Horwath HTL oraz „MP Power 12 Dostawca Venue”, w konkursie MP Power Awards 2016 organizowanym przez MeetingPlanner.pl.    
Miłosz jest inicjatorem amatorskiej ligi tenisa stołowego „HoReCup”.

Przemysław Tomczyk

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie CRM (głównie analiza wartości i wiedzy klienta – Customer Lifetime Value, Customer Knowledge Value).

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.
Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk. Kierownik Studiów Podyplomowych Badania i Analizy Marketingowe oraz CRM i Marketing Automation w Akademii Leona Koźmińskiego.

Paweł Lewtak

Przeszedł zwyczajową drogę hotelarską od „zmywaka” poprzez działy recepcji, rezerwacji, gastronomii, sprzedaży i marketingu do zarządzania hotelem. Doświadczenie zdobywał w polskich i międzynarodowych sieciach hotelowych.
Otworzył dwa hotele The Westin Warsaw i Qubus Hotel w Krakowie. Od 12 lat związany z Hotelami Warszawskimi SYRENA w Warszawie; dyrektor generalny Polonia Palace Hotel i członek zarządu spółki odpowiedzialny za zarządzanie operacyjne, sprzedaż i marketing grupy.
Menedżer, dla którego najważniejsza jest jakość i ciągłe próby ucieczki z utartych szlaków. W podróżach nieustannie poszukujący inspiracji i ciekawych pomysłów. Uważa, że odrobina szaleństwa w pracy w hotelu nie jest konieczna, ale czasem bardzo przydatna.
Od 2015 roku członek Europejskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Hoteli w Rzymie. W 2018 roku nagrodzony tytułem Hotelarza Roku w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego.
Absolwent Filologii Angielskiej UMCS w Lublinie, kanadyjskich studiów Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej i Université du Québec à Montréal. Ukończony kurs dla dyrektorów generalnych w School of Hotel Administration w Cornell University w USA oraz szkolenia menedżerskie Vita Futura w Starwood Hotels and Resorts (obecnie Marriott International). Stypendysta Lock Haven University of Pennsylvania, USA.

 

 

Blanka Retmańska – Man

Jej pasją jest sprzedaż eventów w hotelach i centrach konferencyjnych. Praktyk. Na co dzień „siedzi” w działach sprzedaży i pomaga zwiększyć ich efektywność sprzedażową. Zna ich problemy od podszewki. Cieszy sukcesami. Przeszkoliła już setki sprzedawców w hotelach i centrach konferencyjnych. Prezes spółki Idea Profit wprowadzającej nowe technologie dla branży Horeca oraz systemy CRM - Horeca Idea. Szkoleniowiec, wykładowca, audytor. Współautor portalu do rezerwacji online imprez. Współzałożyciel Stowarzyszenia Hotelarzy i Restauratorów Niezależnych. Z branżą HoReCa związana od ponad 10 lat. Propagator idei: online'owej rezerwacji sal i imprez, Events Revenue Management oraz wprowadzenia na kierunki hotelarskie tematyki z zarządzania eventami. Publikuje artykuły w czasopismach specjalistycznych i portalach branży HoReCa z zakresu m.in. procesów sprzedażowych eventów, technik sprzedaży, komunikacji między działami hotelowymi, umiejętności tworzenia skutecznych ofert, rentowności sprzedawanych eventów, zarządzania relacjami z klientem eventowym. Uczestniczy jako prelegent w konferencjach i szkoleniach branżowych, m.in. Rentowny Hotel, Akademia Hotelarza, Forum Profit Hotel, Hotel Meeting.

Agata Szparaga

Hotelarz z zamiłowania. Absolwentka Warszawskiego AWFu oraz SGH. Swoją pracę w hotelarstwie rozpoczęła w 2011 roku na pierwszym roku studiów jako kelnerka śniadaniowa. W 2016 po powrocie ze studiów w Hiszpanii, rozpoczeła pracę w Sofitel Warsaw Victoria. Niedługo potem reprezentowała hotel na ogólnopolskim konkursie na Recepcjonistę Roku, gdzie okazała się być najlepsza. Tym samym stała się pełnoprawnym członkiem stowarzyszenia AICR Polska, które zrzesza Dyrektorów i Kieorwników Recepcji hoteli luksusowych z całego kraju. Kolejne swoje doświadczenie zdobywała w hotelach sieci IHG oraz Radisson. Od dwóch lat jest również wykładowcą Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Obecnie zarządza zespołem recepcji i rezerwacji w pirwszym w Polsce - Motel One Warsaw Chopin.

Marcin Gałązka

Człowiek uwielbiający wyzwania, szybkie działanie oraz rywalizacje. Dyrektor Generalny hotelu Golden Tulip Warsaw Airport oraz współzałożyciel i Prezes Polskiej Sekcji Stowarzyszenia A.I.C.R. Polska. Związany z hotelarstwem od prawie 20 lat z czego 8 poza granicami Polski. Zdobywał doświadczenie przez 13 lat w sieci Marriott w takich markach jak Ritz Carlton, Renaissance, Marriott, Marriott Resorts & Country Club i Courtyard by Marriott. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego, kierunku Turystyka i Rekreacja, Wyższej Szkoły Biznesu w Dublinie, kierunku Sprzedaż, Marketing, Reklama i PR oraz Instytutu Technologii w Dublinie z zakresu Zarządzanie Dochodami w Hotelarstwie. Organizator od 2016 roku konkursu najlepszego recepcjonisty w Polsce hoteli luksusowych. „Hotelarz do 35 roku życia” wybrany podczas Hotel Trends Poland & CEE w 2016 roku w Warszawie. Był odpowiedzialny lub uczestniczył operacyjnie w otwarciach następujących hoteli: Ritz Carlton Powerscourt, Sound Garden Hotel oraz Golden Tulip Warsaw Airpor, czynnie doradza w zakresie otwarć hoteli.

Anna Miotk

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.

 

 

Artur Trukawiński

Założyciel „AT Hospitality Consulting and Management”, Hotelarz, Doradca Hotelowy, Trener i Szkoleniowiec kadry kierowniczej i zarządczej, Audytor Hotelowy ds. jakości i procesów operacyjnych.
Obejmował różne stanowiska operacyjne i zarządcze w hotelach sieciowych tj. Accor, Starwood, InterContinental Hotels Group, Hilton, Arłamów, Grupa Arche, Górskie Resorty. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczął pracując dla międzynarodowych kompanii żeglugowych: Costa Crociere, Princess Cruises, Disney Cruise Line, Cunard Line na największym liniowcu ms Queen Elizabeth II. Pełnił funkcje członka zarządu i wice prezesa w zarządzanych obiektach.  Uczestniczył w otwarciu obiektów: Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warszawa Józefów, Hotel Arłamów, Sheraton Warsaw & Towers, Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim, Platinum Mountain Hotel & Spa, jak również pierszego statku firmy Disney Cruise Line – ms Disnej Magic.

Wraz ze swoimi zespołami zdobył liczne krajowe i międzynarodowe nagrody i wyróżnienia dla zarządzanych przez siebie hoteli min. World Travel Aweards. Przez sieć IHG nominowany do nagrody „Holiday Inn General Manager of the Year Award” na Region Europy, Bliskiego Wschodu & Afryki. Przez branżę MICE został nominowany do tytułu „Osobowość Roku MICE Poland”, jak również zdobył dwie narody branży MICE „MP Power Awards”.  Finalista konkursu „Hotelarza” do nagrody  „Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego”.   Autor publikacji w prasie branżowej.

Maciej Straus

Zarządza i rozwija marki hotelowe. Doradza i wykonuje analizy dla hoteli niezależnych. Kieruje się myśleniem lateralnym. W ciągu całej swojej pracy przeszedł drogę od instruktora harcerstwa, poprzez kucharza, kierownika restauracji, brand i sales managera, dyrektora hotelu, wykładowcę oraz szkoleniowca.

Ludzie cenią go za dużą empatię i poczucie humoru. Od kilku lat skupia się na współpracy z hotelami w zakresie analizy danych i strategi sprzedaży wokół wartości dodanej marki hotelowej.

W wolnym czasie startuje w zawodach triathlonowych oraz wytrzymałościowych. Jest pasjonatem żeglarstwa, Mazur i lokalnego jedzenia. Nie je mięsa i unika plastiku.

Na co dzień stosuje społeczny model zarządzania zespołem. Bliski mu jest zamysł organizacji turkusowych, delegowania odpowiedzialności i satysfakcji. Obecnie zarządza czterogwiazdkowym Hotelem Afrodyta Business & SPA pod Warszawą

Marta Otrębska

Hotelarka i trenerka serwisu z międzynarodowym doświadczeniem. Pierwsza kobieta w Polsce z prestiżowym certyfikatem 7 Star Butler Service uzyskanym po szkoleniu przez renomowaną Magnums Butler Academy.
Marta jest założycielką iDelight z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży hotelarsko-gastronomicznej. Mieszkając i pracując pół dekady w Azji Marta doskonaliła swoje umiejętności wśród najlepszych m.in. otwierając Mandarin Oriental Pudong Shanghai i uczestnicząc w procesie zdobywania 5* Forbes. Hotel zdobył je jako pierwszy w historii ustanowiając nowy rekord – 9 miesięcy po otwarciu.
Marta oferuje obecnie usługi doradztwa hotelarskiego dla luksusowych hoteli i resortów za pośrednictwem iDelight. Jej najnowsza praca dla klienta obejmuje konsultacje projektowe z legendarną MOHG.

  • Marcin Wesołowski (wojażer)
  • Dagmara Plata-Alf
  • Szymon Lach

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW 

Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie projektu końcowego w grupie 3 - 4 osób. Projekt zakłada zaprojektowanie procesu uruchomienia nowego obiektu hotelowego w wybranej przez zespół lokalizacji, uwzględniając czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. Konieczne będzie przygotowanie modelu finansowego oraz biznes planu, które będą musiały znaleźć uzasadnienie w wybranej grupie docelowej. Zespół będzie miał również za zadanie opisanie struktury zatrudnienia, przygotowanie strategii cenowej, sprzedażowej i marketingowej. Podczas końcowej prezentacji zespół przedstawi swój plan potencjalnym inwestorom, zatem konieczne będzie wskazanie oczekiwanej wysokości inwestycji oraz prognozowana stopa zwrotu.


Kontakt:
Magdalena Glapa

Doradca edukacyjny