Zarządzanie w mediach  

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW 

    • Analiza budżetów filmowych
    • Badania marketingowe w filmie i telewizji
    • Development filmu fabularnego
    • Dystrybucja filmów
    • Elementy prawa autorskiego
    • Elementy prawa prasowego
    • Finansowanie produkcji filmowej i telewizyjnej
    • Internet jako kanał przekazu treści medialnych
    • Komunikacja w organizacji
    • Kosztorysowanie audycji telewizyjnych
    • Kreowanie marki w mediach
    • Marketing filmu fabularnego
    • Negocjacje
    • Nowe media elektroniczne
    • Nowe modele konsumpcji mediów
    • Podstawy marketingu w mediach
    • Podstawy przekazu reklamowego
    • Podstawy reżyserii filmowej i telewizyjnej
    • Produkcja audycji telewizyjnych
    • Produkcja filmu dokumentalnego
    • Produkcja filmu fabularnego
    • Produkcja filmu reklamowego
    • Rynek radiowy w Polsce i na świecie
    • Rynek wydawniczy w Polsce i na świecie
    • Sponsoring i product placement w filmie i telewizji
    • Technika telewizyjno-filmowa
    • Telemetria i inne metody pomiaru mediów elektronicznych
    • Wybrane aspekty organizacji i zarządzania
    • Zarządzanie ramówóką telewizyjną
    • Zajęcia integracyjne

    oraz spotkania autorskie z producentami, reżyserami i kierownikami produkcji.

    Cały program trwa dwa semestry i obejmuje 220 godzin zajęć (razem z zajęciami integracyjnymi i spotkaniami autorskimi). Godzina dydaktyczna to 45 minut. Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu, w piątki 17.00 - 20.15 i w soboty 8.45 - 17.30.


    WYKŁADOWCY
    • mgr Sławomir Assendi –  konsultant projektów medialnych i internetowych. W mediach od 1995 roku. Pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego Radiostacji, Marketing Managera Eurozet oraz Członka Zarządu Radia Eska.
    • mgr Zbigniew Badziak – związany od 1994 roku z Biurem Reklamy i Handlu Telewizji Polskiej.  Odpowiedzialny w TVP nie tylko za reklamę, ale także za rozwój wszelkich niestandardowych form reklamowych. Współpracował  ze wszystkimi największymi Domami Mediowymi, bezpośrednimi Reklamodawcami a także innymi mediami.
    • dr Maciej Bednarzewski –odpowiedzialny za biznes licencyjny studia DreamWorks Animation w Europie Środkowo-Wschodniej (Planeta Junior CEE). Wcześniej współpracował z The Walt Disney Company oraz United International Pictures.
    • mgr Jacek Bełdowski – lider rynku mediów z 25 letnim doświadczeniem. Jako CEO Egmontu odpowiedzialny był za Polskę i rynki Europy Centralnej i Wschodniej. Stworzył i zarządzał Globalnym Centrum Kreacji Egmontu. Obecnie Szef i współwłaściciel w agencji content marketingu Content Tube.
    • dr Michał Bukojemski – reżyser filmów oraz autor zdjęć do filmów fabularnych i dokumentalnych. Wykładowca Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu    Warszawskiego oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w  Łodzi.           
    • mgr Wojciech Danowski – kierownik produkcji (07 zgłoś się, Bohater roku, Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy) i producent (Ile waży koń trojański?, Korowód, Hania, Plac Zbawiciela, Vinci, Mój Nikifor). Przewodniczący Sekcji Fabularnej KIPA. Od roku 2003 szef produkcji Studia Filmowego „Zebra”.     
    • mgr inż. Andrzej Dzikowski – specjalista w zakresie techniki telewizyjnej. Dawniej wieloletni pracownik TVP i POLTEL, obecnie inżynier wozu HD w Telewizji Polsat.
    • mgr Marcin Jarnicki – specjalista badań mediów, reklamy oraz społeczno-politycznych. Pracował m.in. w TVP SA pełniąc funkcję z-cy dyr. Biura Programowego ds. badań i zarządzania programem, gdzie odpowiadał za wprowadzanie nowych audycji na antenę. Był jednym z prekursorów jakościowego planowania mediów. Autor pierwszego w Polsce opracowania poświęconego korzyściom z planowania mediów przy uwzględnieniu grupy osób mało oglądających telewizję Light viewers. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Stowarzyszenia na Rzecz Propagowania Badań Społecznych OMIKRON. Prowadzi firmę konsultingową Research & Development Solutions, która w 2010 r.  zrealizowała współfinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej badania marketingowe dla producentów i dystrybutorów filmowych.  
    • mgr inż Elżbieta Kindler-Jaworska –konsultant ds telewizji cyfrowej i multimediów. Dawniej wieloletni pracownik TVP, KRRiT i URT (obecnie UKE) oraz wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. .
    • mgr Ryszard Kłosowski – reżyser filmów dokumentalnych i producent TV. Wieloletni szef działów produkcji Tv w sieciowych agencjach reklamowych. Wyprodukował ponad 250 reklam tv na rynku polskim.
    • mgr Andrzej Matuszyński –  specjalista w zakresie rynku radiofonii w Polsce. Dawniej dyrektor marketingu Radia ZET. Były dyrektor marketingu i obsługi klienta, obecnie członek Zarządu platformy Cyfrowy Polsat S.A.
    • mgr Stanisław Nowak –  wieloletni pracownik TVP, m. in. były dyrektor Biura Programowego oraz Programu 1 TVP. Obecnie kieruje Działem Strategii i Badań Marketingowych Biura Marketingu Telewizji Polskiej.
    • mgr Elżbieta Piętak – wieloletni pracownik TVP, były Dyrektor Oddziału TVP w Katowicach, Warszawskiego Ośrodka Telewizyjnego i Agencji Produkcji Audycji Telewizyjnych i Doradca Zarządu TVP. Obecnie Dyrektor Realizacji TV w Telewizji Polsat. Wykładowca Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego i Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.
    • prof. dr hab. Elżbieta Protakiewicz – scenarzysta i reżyser spektakli teatralnych i widowisk telewizyjnych, realizator filmów dokumentalnych w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii i wielu innych krajach, były dyrektor artystyczny Programu 1 TVP SA, wieloletni wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi, obecnie dziekan Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej.
    • mgr Kamil Przełęcki – kierownik produkcji filmów fabularnych i seriali telewizyjnych (m.in. Katyń, Oda do radości, Oficerowie, Statyści). Wykładowca na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Dyrektor ds. Rozwoju i konwergencji multimediów Agora S.A.
    • mgr Jacek Sadowski – Prezes Zarządu DEMO Effective Launching, twórca programu Kupuj Nasze.pl, ekspert ds. marek i product placement, wykładowca Wydziału Radia i Telewizji na Uniwersytecie Śląskim.
    • mgr Urszula Piasecka – specjalista w zakresie sprzedaży i marketingu filmowego. Obecnie jest Dyrektorem ds. Obrotu Licencjami w Monolith Films oraz kieruje Działem Programowym Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi. Wcześniej pracowała w Telewizji Polskiej SA, gdzie odpowiadała za zakupy programowe, koordynację koprodukcji międzynarodowych oraz współpracę z organizacjami branżowymi w zakresie wymiany programowej. Współpracowała również z producentami i dystrybutorami filmów w zakresie strategii marketingowych, promocji oraz sprzedaży zagranicznej.
    • mgr Maciej Sowiński – były Dyrektor ds. Realizacji TV, obecnie Pełnomocnik Zarządu ds. Produkcji TV w Telewizji Polsat S.A. Wykładowca na Wydziale Radia i Telewizji UŚ w Katowicach. Kierownik merytoryczny programu podyplomowego Zarządzanie w mediach w ALK.
    • mgr Michał J. Zabłocki – kierownik produkcji i producent wykonawczy wielu filmów fabularnych, także scenarzysta. Były dyrektor Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu i Agencji Producentów Filmowych w Warszawie, Z-ca Dyrektora ds. Programowych Instytucji Filmowej „Silesia-Film”. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i trzech regionalnych funduszy filmowych (2012-2019), wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej, kierownik kursu Wytwórnia Scenariuszy w warszawskiej WFDIF (2013 -2019). Autor i wydawca książek o tematyce filmowej m.in. Filmujemy na wideo, Angielsko-polskiego słownika terminów filmowych, leksykonu Kinematografia, Telewizja i Wideo w Polsce (7 wydań) oraz książki " Organizacja produkcji filmu fabularnego w Polsce" (4 wydania). Animator warsztatów filmowych, autor oryginalnych opracowań dotyczących zawodów filmowych i zasad kosztorysowania.

    Spotkania autorskie i warsztaty prowadzą:

    • mgr Piotr Reisch – dystrybutor i producent. Prezes telewizji Kino Polska, Dyrektor firm SPI International Polska, SPInka oraz kanałów telewizyjnych należących do grupy FILMBOX, nadających w Europie Centralnej.Przez ostatnie 5 lat wprowadził na ekrany ponad 120. Od 2 lat koncentruje się na produkcjach i koprodukcjach międzynarodowych. Członek założyciel Polskiej Akademii Filmowej, ekspert ds. filmów fabularnych i animacji Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Członek Europejskiej Akademii Filmowej.
    • mgr Konrad Smuga – reżyser, producent i scenarzysta koncertów i widowisk telewizyjnych: TOPtrendy, Eska Music Awards, Eska Hity na czasie, gale finałowe konkursu Miss Polonia, koncerty sylwestrowe TVP we Wrocławiu, Idol, Kuba Wojewódzki i Europa da się lubić.

    ORGANIZACJA ZAJĘĆ 

    Studia trwają dwa semestry.
    Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu w:

    • piątki, 17.00 - 20.15
    • soboty, 8.45 - 17.30 

    Kontakt: 
    Agnieszka Pastuszka

    Doradca edukacyjny