
Program stworzony we współpracy z Polsko-Włoskim Instytutem Designu i Managementu VIAMODA (od nowego roku akademickiego 2013/14 działającego w strukturach VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie) i Akademii Leona Koźmińskiego pod nadzorem dydaktycznym Polimoda International Institute of Fashion Design & Marketing z Florencji. Część zajęć prowadzona jest w języku angielskim.
CEL STUDIÓW
Kształcenie profesjonalistów branży mody - intensywne studia podyplomowe dla absolwentów i młodych profesjonalistów pragnących uzupełnić swoje przygotowanie biznesowe lub projektowe o znajomość specyfiki organizacji i zarządzania branży modowej (odzież, akcesoria, kosmetyki, media, itp.), umożliwiającej skuteczny rozwój zawodowy w tej dziedzinie.
Cele szczegółowe:
- opanowanie solidnych podstaw przedsiębiorczości
- poznanie struktury i segmentacji rynku, rozumienie „systemu mody”
- znajomość organizacji i zarządzania przedsiębiorstw modowych
- opanowanie podstaw marketingu oraz rozumienie specyfiki marketingu mody
- poznanie konkretnych funkcji zawodowych w strukturze branży, identyfikowanie możliwości własnego rozwoju zawodowego
- rozumienie rynku mody z perspektywy rozwoju i przemian społeczeństwa, kultury i ekonomii
- przygotowanie do dalszej nauki i pracy w środowisku międzynarodowym
ADRESACI STUDIÓW
- absolwenci kierunków biznesowych chcący sprofilować swoją wiedzę w dziedzinie mody
- absolwenci kierunków projektowych chcący poszerzyć swoją wiedzę o znajomość organizacji i charakterystyki zarządzania w dziedzinie mody
- osoby, rozwijające własną ścieżkę kariery w dziedzinie mody, które potrzebują podnieść kwalifikacje zawodowe lub poszukują skonkretyzowania swojej roli zawodowej
WIODĄCY WYKŁADOWCY
- dr Jolanta Tkaczyk (Marketing i plan marketingowy)
- Kinga Miller (Struktura i organizacja rynku mody na świecie)
- dr Marzanna Lesiakowska-Jabłońska (Innowacje technologiczne i projektowe w sektorach mody)
- Monika Kapłan (Strategie marketingowe dla e-commerce)
- Michał Zaczyński (Moda a media, skuteczność przepływu informacji)
- Marco Crisci (Specifics of fashion management / marketing techniques)
- Omar Pallante (Visual Merchandising)
- Marcin Gieracz (Zarządzanie i organizacja przedsiębiorstw w sektorach mody)
- Marlena Woolford (Badanie i prognozowanie trendów estetycznych i rynkowych)
- Paola Russo (Procesy kreatywne dla tworzenia marki modowej)
- Monika Radulska (Analiza polskiego rynku mody)
- Jakub Semerda (Zakupy w tworzeniu kolekcji)
- Jerzy Osika (Miejsca kreowania trendów, targi i najważniejsze wydarzenia branżowe)
- dr Kaja Prystupa-Rządca (Podstawy zarządzania)
- dr Mariola Ciszewska-Mlinarić (Zarządzanie strategiczne)
- dr Paweł Wnuczak (Biznesplan/Analiza finansowa)
- Marcin Dukat (Internet jako środowisko biznesowe)
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie oceny pozytywnej z egzaminu końcowego, przygotowanie grupowego projektu z zakresu zarządzania lub marketingu mody (case-study) w formie pisemnej i przeprowadzenie jego prezentacji.