Zarządzanie hotelami 

OPIEKUN MERYTORYCZNY 

 

Szymon Lach

Hotelarz, miłośnik unikalnych rozwiązań oraz najwyższej jakości obsługi gości. Absolwent Coventry University po ukończeniu kierunku International Hospitality Management, który obejmował studia w trzech państwach (Polska, Niemcy i Wielka Brytania). Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Strategic Management. Dodatkowo rok spędzony na nauce w szwajcarskiej Lucernie na kierunku Zarządzanie Hotelami w Środowisku Międzynarodowym. Hotelarz z międzynarodowym doświadczeniem w pracy w hotelach sieciowych jak Hilton, Kempinski czy IBB. Obecnie zarządza hotelem Dworzysko w Szczawnie Zdroju.

 

Dagmara Plata-Alf

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka w agencji reklamowej dedykowanej branży HoReCa - Hotel Media Group. Pracownik naukowy Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży HoReCa. Jest autorką licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania, realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich (m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Akademii Górniczo-Hutniczej czy też Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie). Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA na University of Bedfordshire.

CEL STUDIÓW 

Kierunek został utworzony w odpowiedzi na wzrastające zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę zarządzającą. Dlatego celem studiów jest wykształcenie kolejnego pokolenia hotelarzy na stanowiskach decyzyjnych, a dzięki temu stworzenie nowej jakości w zakresie zarządzania hotelami. Nacisk będzie położony nie tylko na przekazywaną wiedzę teoretyczną, ale zdecydowanie bardziej na nabywanie praktyki niezbędnej w zarządzaniu obiektem hotelowym.

Dzięki dużemu udziałowi zajęć o charakterze warsztatowym, słuchacze otrzymają współczesną wiedzę z zakresu zarządzania hotelem. Nabędą umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich i wyzwań w branży, do których należą prowadzenie analizy strategicznej i marketingowej, budowy planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, zarządzania zespołem, rozwiązywania konfliktów, planowania i organizowania pracy własnej i zespołu, a także kontrolowania wyników i raportowania. Dodatkowo słuchacze uczą się pracy zespołowej, wymieniają się doświadczeniami oraz nawiązują kontakty, które później procentują w dalszej karierze zawodowej. Istotny jest również aspekt związany z umiędzynarodowieniem kierunku dzięki współpracy z siecią Hilton oraz brytyjskim Sheffield Business University, który posiada ponad 30 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć o tematyce zarządzania hotelami. Zajęcia będą prowadzone przede wszystkim w języku polskim z dodatkowymi (nieobowiązkowymi) modułami w języku angielskim co pozwoli na podniesienie kompetencji językowych i zapoznanie słuchaczy ze słownictwem branżowym. Symulacja inwestycji hotelowej realizowana w formie pracy grupowej, która stanowi równocześnie projekt końcowy, dodatkowo pozwoli na utrwalenie wiedzy w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa w branży hotelarskiej i weryfikację założeń biznesowych.

KORZYŚCI DLA SŁUCHACZY 

Studenci skorzystają z wiedzy i bogatego doświadczenia, które przekazywać będą eksperci branży hotelowej. Dzięki współpracy z renomowanymi partnerami, jak Hilton czy Sheffield Business University możliwe będzie nawiązanie wartościowych relacji biznesowych, które zaprocentują w przyszłości. Doskonała pozycja w wielu międzynarodowych rankingach Akademii Leona Koźmińskiego pomoże części słuchaczom szybciej znaleźć wymarzone zatrudnienie w ciekawym i dynamicznie rozwijającym się sektorze turystyki i hotelarstwa.

ADRESACI STUDIÓW 

Studia adresowane są przede wszystkim do:

  • osób pragnących rozpocząć swoją karierę w dynamicznie rozwijającej się branży hotelarskiej i poznać specyfikę zarządzania obiektem hotelowym
  • pracowników hoteli planujących rozwój ścieżki kariery w branży hotelarskiej zarówno w Polsce, jak i za granicą
  • managerów hoteli oczekujących ugruntowania wiedzy i podniesienia swoich kompetencji
  • właścicieli hoteli oczekujących zdobycia nowych kwalifikacji i poznania najświeższych trendów w branży hotelarskiej

WIODĄCY WYKŁADOWCY 

Paweł Kałużny

Menedżer oraz doradca zarządzający gastronomią od kilkunastu lat. Doświadczenie w Polsce zdobywał w Poznaniu, Krakowie i w Warszawie, a poza jej granicami w Londynie i Dubaju. Specjalizuje się w serwisie oraz przygotowaniach do otwarć. Przez kilka lat związany z siecią hoteli Hilton Worldwide, w której zarządzał gastronomią przede wszystkim podczas otwierania nowych hoteli.
Od kilku lat zajmuje się prowadzeniem badań z dziedziny Neuro-gastronomii skupiających się na temacie kreowania doświadczenia w gastronomii. Dużą część badań poświęca poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: „jak powstaje smak i jak można na niego wpłynąć?” i poprzez liczne eksperymenty udowadnia fakt wpływu otoczenia, kolorów dźwięków i innych czynników na jego powstawanie.
Na co dzień pracuje także jako dyrektor gastronomii, przygotowując do rozbudowy warszawski hotel butikowy Rialto, mający w swoim portfolio Restaurację SALTO oraz Ceviche Bar.
A także reprezentuje Firmę WOLF wprowadzając technologie przyszłości oraz sztukę w przestrzeń gastronomii i hotelarstwa.

Niektóre z otrzymanych nagród to:
2011 – Najlepsza jakość serwisu w Hotelu marki Hilton Garden Inn w Europie / Ranking SALT
2012 – Najlepszy pod względem serwisu Hotel w Wielkiej Brytanii  / Rankingi SALT i Zoover
2013 – Najlepsza restauracja kuchni japońskiej w Londynie / Ranking Trip Advisor
2014 – Najlepsza nowo-otwarta restauracja w Dubaju / Ranking TimeOut
2015 – Doprowadzenie Hotelu Rialto z 14 miesca na 1 w ciągu 8 miesięcy / Ranking TripAdvisor
2016-2018   Wyróżnienia Michelin oraz Trzy czapki Gault&Millau z 16pkt (4 najwyższy wynik w kraju)
2018 – Finalista kategorii „Osobowość Roku” – wśród 8 osób mających największy wpływ na rozwój branży barowej w Polsce

Miłosz Stanisławski

Miłosz Stanisławski związany jest z hotelarstwem, sprzedażą i marketingiem od 2004 roku. Doświadczenie jako sales manager zdobywał w warszawskich hotelach Jan III Sobieski oraz Rialto. Uczestniczył w tworzeniu Centralnego Biura Sprzedaży Vienna International Hotelmanagement AG w Polsce. Jako zastępca dyrektora sprzedaży hotelu Jan III Sobieski odpowiadał za proces sprzedaży i marketingu podczas zmiany marki na Radisson Blu. Pełnił funkcję dyrektora sprzedaży w Platinum Residence oraz dyrektora sprzedaży i marketingu nowo otwartego Sound Garden Hotel w Warszawie. Obecnie jest Dyrektorem Generalnym Sound Garden Hotel.
Za zaangażowanie w branżę MICE, został wyróżniony przez MPI Poland Club tytułem „Odkrycie Roku 2013”. Nominowany do tytułu "Osobowość Roku MICE Poland 2014". Nagrodzony tytułem „Hotelarz do 35 roku życia” w konkursie Hotelarz Roku 2014, organizowanym przez "Hotelarza" i Horwath HTL oraz „MP Power 12 Dostawca Venue”, w konkursie MP Power Awards 2016 organizowanym przez MeetingPlanner.pl.    
Miłosz jest inicjatorem amatorskiej ligi tenisa stołowego „HoReCup”.

Przemysław Tomczyk

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie CRM (głównie analiza wartości i wiedzy klienta – Customer Lifetime Value, Customer Knowledge Value).

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.
Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk. Kierownik Studiów Podyplomowych Badania i Analizy Marketingowe oraz CRM i Marketing Automation w Akademii Leona Koźmińskiego.

Sandra Fengler

Absolwentka Zarządzania w turystyce na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Turystyki i Rekreacji na Uniwersytecie Łódzkim. Swoją karierę zawodową zaczęła 8 lat temu od działów recepcji i rezerwacji. Pierwsze kroki to staże i praktyki w łódzkich i krakowskich hotelach oraz wakacyjny staż w luksusowym hotelu w Grecji. Od roku 2013 związana z Grupą Arche, otwiera łódzki Tobaco Hotel (zaczynając pracę jako specjalista ds. konferencji, a kończąc na stanowisku Sales&Marketing Manager i zarządzaniu trzyosobowym zespołem). We wrześniu 2017 objęła stanowisko Head of Sales Department w DoubleTree by Hilton Łódź, gdzie odpowiedzialna jest za sektor sprzedaży aktywnej (korporacyjnej oraz konferencyjnej). 

Sandra Fengler o sobie: "Można nazwać mnie pasjonatem - teoretykiem ze względu na wykształcenie, ale przede wszystkim praktykiem, który zaczynał w dziale recepcji, gdzie swoje prawdziwe ja odkrył dopiero w sprzedaży od 2013".

  • Artur Trukawiński
  • Marta Kustosz
  • Marcin Wesołowski (wojażer)
  • Dagmara Plata-Alf
  • Szymon Lach

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW 

Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie projektu końcowego w grupie 3 - 4 osób. Projekt zakłada zaprojektowanie procesu uruchomienia nowego obiektu hotelowego w wybranej przez zespół lokalizacji, uwzględniając czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. Konieczne będzie przygotowanie modelu finansowego oraz biznes planu, które będą musiały znaleźć uzasadnienie w wybranej grupie docelowej. Zespół będzie miał również za zadanie opisanie struktury zatrudnienia, przygotowanie strategii cenowej, sprzedażowej i marketingowej. Podczas końcowej prezentacji zespół przedstawi swój plan potencjalnym inwestorom, zatem konieczne będzie wskazanie oczekiwanej wysokości inwestycji oraz prognozowana stopa zwrotu.


Kontakt:
Edyta Adamowicz-Sikora

Doradca edukacyjny