Lider Innowacji 

Jesteśmy online ready.
W razie konieczności pierwszy semestr studiów może być zrealizowany w formule online
.

KIEROWNIK STUDIÓW 

Rafał Kamiński — doświadczony menedżer, trener biznesu, projektant innowacji biznesowych i społecznych, entuzjasta metod projektowania innowacji skoncentrowanych na człowieku (human-centered design). Facylitator pracy zespołów w podejściu: lean UX, design thinking, lean startup, Agile. Prelegent i ekspert na konferencjach i wydarzeniach branżowych, m.in jako metodyk i członek zespołu ekspertów w ogólnopolskim projekcie innowacji społecznych popojutrze.pl.

Certyfikowany auditor oceniający skuteczność procesów biznesowych, Green Belt Lean Six Sigma, certyfikowany Scrum Product Owner (CSPO®). Absolwent Pedagogiki Pracy WSP ZNP i Projektowania Usług na School of Form. Od przeszło 20 lat zdobywał doświadczenie, w takich firmach jak: PTK Centertel (Orange Polska), Polkomtel (Plus), Raiffeisen Bank Polska, Santander Bank Polska, gdzie pracował na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich w obszarze: sprzedaży, obsługi klienta, analizy biznesowej, zarządzania projektem, innowacji i strategii, współpracy ze startup’ami. Również prowadząc własną działalność konsultingową INNOVELTY, gdzie jako freelancer i kontraktor zajmował się strategią, projektowaniem produktów i usług. Obecnie pracuje jako Customer Journey Owner, zajmuje się projektowaniem produktów i usług cyfrowych w UPC Polska oraz wdrażaniem projektowania zorientowanego na człowieka, w zwinnych metodach projektowych opartych na LeSS i Lean UX. Trener EY Academy of Business.

Wykładowca wizytujący na kierunku "Innovation & Technology Project Management" w Collegium Civitas, gdzie prowadzi zajęcia z projektowania propozycji wartości i innowacyjnych modeli biznesowych. Prowadził również wykłady i facylitował warsztaty na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, Uczelni Łazarskiego, dla absolwentów MBA SGH, Inkubatora UW i na uczelni UKSW w Warszawie, dla fundacji Digital University, oraz dla wielu innych firm i organizacji. Z pasji licencjonowany instruktor tenisa stołowego.

CEL STUDIÓW 

Kształcenie umiejętności liderów i facylitatorów zespołów projektowych w zakresie projektowania innowacyjnych produktów i usług, skoncentrowanych na realnych potrzebach klientów i użytkowników. Przygotowanie obejmuje m.in. praktyczną realizację projektu, w tym m.in: budowanie zespołu, zdefiniowanie wyzwania projektowego, odkrywanie realnych problemów i potrzeb, projektowanie, prototypowanie i testowanie, wdrażanie innowacji oraz rozwiązywanie złożonych problemów społecznych, biznesowych i technologicznych.

Oprócz kompetencji twardych, związanych z umiejętnościami praktycznymi, metodykami i narzędziami pracy projektowej, studenci zdobędą potrzebną wiedzę i będą rozwijać kompetencje społeczne, niezbędne w codziennej pracy projektanta i lidera zmian

ADRESACI STUDIÓW 

Studia przeznaczone są przede wszystkich dla osób, które na co dzień zajmują się lub planują zajmować: rozwojem produktu i usług, wdrażaniem procesów i zmian biznesowych skoncentrowanych na customer experience, dla liderów odpowiedzialnych za transformację cyfrową i liderów i członków zespołów projektowych, kierowników produktu, kierowników projektu, członków zwinnych zespołów projektowych, kierowników i specjalistów działów rozwoju produktu, marketingu, procesów obsługi klienta.

GŁÓWNE ATUTY 

  • uczymy sprawdzonych metod i narzędzi, gotowych do zastosowania w każdej branży, takich jak: Design thinking, User experience design, Lean stratup, Agile, i inne
  • realizacja projektów dotycząca realnych problemów biznesowych, społecznych i technologicznych, zgłoszonych przez firmy i organizacje publiczne
  • praca nad projektem w interdyscyplinarnym zespole pod okiem mentorów i praktyków
  • zajęcia prowadzimy w formie warsztatowej, przy minimum teorii niezbędnej do dalszej pracy
  • to studenci wybierają tematy projektów dyplomowych
  • forma egzaminu dostosowana jest do praktycznego programu studiów
  • zapewniamy radość i zabawę z twórczej pracy, skoncentrowanej na rzeczywistych problemach i potrzebach ludzi
  • gwarantujemy niezapomnianą przygodę, po której Twoje życie zawodowe nie będzie już takie samo!

KORZYŚCI DLA SŁUCHACZY 

  • rozwój kompetencji przyszłości takich jak: kompleksowe rozwiązywanie problemów, kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, współpraca w interdyscyplinarnych zespołach
  • rozwój kompetencji społecznych, takich jak: empatia, inteligencja emocjonalna i społeczna
  • nowe możliwości zawodowe
  • wiedzę i umiejętności do zastosowania od następnego dnia po zajęciach

WYKŁADOWCY 

Małgorzata Nowak

Kierownik marketingu, manager z doświadczeniem w budowaniu i wdrażaniu kliento-centrycznych strategii marketingowych, oferty opartej na wartości (Value Proposition) i strategii zarządzania doświadczeniem klienta (Customer Experience), w odniesieniu do celów biznesowych organizacji. Ma ponad 14 letnie doświadczenie zawodowe, m.in.: w MEDICOVER i LUX MED, gdzie przygotowywała i wdrażała kliento-centryczną strategię marketingową, wdrożenia nowych produktów oraz projekty doświadczeń pacjentów dla rynku B2C, w T-Mobile Polska, gdzie definiowała i rozwijała strategie dla rozwoju produktów i usług telekomunikacyjnych oraz wdrażała strategię Customer Experience z poziomu marketingu. Pracowała również jako szef marketingowych projektów consultingowych dla firm ubezpieczeniowych w firmie doradczej Innovatika. Absolwentka Chartered Institute of Marketing (CIM) - "Diploma in Professional Marketing”, Stanford University for Professional Development - “Innovation and entrepreneurship” oraz SGH podyplomowych studiów “Strategie Marketingowe”. Prowadzi wykłady z obszaru Marketingu Strategicznego i nowoczesnych metod marketingowych zorientowanych na klienta (Value Proposition, Customer Experience) dla studentów CIM w Polsce oraz studentów Akademii Leona Koźmińskiego. Jej pasją jest bieganie, zdrowy styl życia, polska kinematografia i moda.

Hubert Dyba

Trener, konsultant i badacz innowacji. Doświadczenie zdobywał jako specjalista w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, następnie jako dyrektor Centrum Przemysłów Kreatywnych na Akademii Sztuki w Szczecinie. Trener i projektant nowoczesnych narzędzi biznesowych. Prowadzi pracę naukową w zakresie innowacyjnych modeli biznesowych. Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie metody Human Centered Design. Facylitator metody CSI:Lab Projektanci Innowacji PFR. Swoją wiedzą wspierał takie inicjatywy jak Samsung LABO, Climate KIC, MIT Enterprise Forum, Startup Weekend. Regularnie współpracuje z PARP, KPK, polskimi uczelniami oraz dojrzałymi firmami i start-upami w zakresie projektowania i wdrażania innowacji. Jako stypendysta MNiSW w ramach programu Top 500 Innovators wiedzę o innowacjach i design thinking zdobywał na Uniwersytecie Stanforda w USA.

Artur Racicki

Seryjny przedsiębiorca. Wspiera i prowadzi projekty startupowe zaangażowane społecznie (głównie cleantech) – poprawiające przez innowacje jakość życia, rozwiązujące problemy cywilizacyjne. Obecnie rozwija spółki Social WiFi, SEEDiA oraz Social Kiwi. Absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie gościnnie wykłada “Transfer innowacji ze startupu do korporacji”. W 2015 roku otrzymał z rąk Prezydenta Akademii nagrodę absolwenta roku “Lew Koźmińskiego”. Posiada doświadczenie we współpracy z inwestorami, w tym z funduszami Venture Capital. Zwolennik świadomej konsumpcji oraz tzw. gospodarki współdzielenia. Spędził ponad 6 lat za granicą, na emigracji i w podróży. Odwiedził ponad 50 krajów na 5 kontynentach.

 

 

Szymon Staniszkis

Szymon Staniszkis od ponad 10 lat, w różnych rolach, głównie w zakresie UX i product design, Szymon pomaga firmom w dostarczaniu spójnych, łatwych w użyciu produktów i usług cyfrowych. Przez ten czas projektował produkty cyfrowe, doradzał, tworzył strategie budowania doświadczeń dla wielu branż: finansowej, usług SaaS, e-commerce i innych. Pracował m.in. w Uselab, Growbots, czy startupie tylko.com. Obecnie odpowiedzialny jest za optymalizację procesów omnikanałowych w zakresie UX w Banku Pekao S.A.

 

 

 

Małgorzata Wardaszka-Deręgowska

Strateżka marki i komunikacji w duchu H2H i HCD (Humen Centered Design). Facylitatorka, moderatorka metodyki design thinking. Od lat buduje wartościowe marki, w centrum których jest człowiek. Jest autorką bloga o nowoczesnej komunikacji marketingowej i twórczynią podcastu Marki Testowane na Ludziach, w którym udowadnia, że małe biznesy mogą mieć wielkie strategie. Prowadzi zajęcia ze studentami Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Warszawskiego i współpracuje z magazynem Marketing w Praktyce. Od 2017 roku tworzy i moderuje największą społecznością design thinking w mediach społecznościowych. Więcej o Małgosi znajdziecie na wardaszka.com

 

 

Sebastian Żebrowski

Scrum Master, trener, developer. Wraz z innymi pasjonatami organizuje szkolenia, warsztaty i spotkania związane z technikami facylitacji. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak przeprowadzić grupę 100 osób przez warsztaty i jednocześnie nie stracić zdrowia? Właśnie m.in po to są nam potrzebne skutecznie techniki facylitacji. Poza facylitacją zajmuje się także Scrumem oraz skalowaniem Scruma. W szczególności skalowaniem LeSS jako Candidate LeSS Trainer. Oprócz tego interesują go tematy związane z efektywną pracą grup - od zespołu po poziom całej organizacji, a także przywództwem, samopomocą, czy w ostatnim czasie nawet stoicyzmem. „Jeśli Scrum nie jest fun, to robimy to źle”.


Michał Kasprzyk

W swoich działaniach koncentruje się na opowiadaniu historii, które dają wartość odbiorcom oraz pomaga innym tworzyć takie historie. Specjalizuje się w dwóch obszarach – przemówieniach i podcastach. Współprowadzi podcast Do Początku. Razem z Earborne Media - pierwszym w Polsce studiem produkcyjnym skupiającym się na podcastach narracyjnych – stworzył podcasty m.in. dla Credit Agricole, Empik i Capgemini. Jest trenerem wystąpień publicznych. Przemawiał na takich wydarzeniach jak: I Love Marketing, InfoShare, InternetBeta, TEDx Katowice. Więcej o Michale znajdziecie na biuromowcow.pl

Ola Krawczyk

Rysowniczka, Trenerka Myślenia Wizualnego, fanka komunikacji wizualnej i wykorzystywania metod wizualnych w biznesie, do projektowania innowacji czy edukacji. Obecnie jako Sketch Up Your Life realizuje projekty związane z myśleniem wizualnym. Największym wyzwaniem zawodowym dającym ogromną satysfakcję jest facylitacja graficzna podczas warsztatów strategicznych, design thinking, koncepcyjnych – czyli wsparcie wizualne grupy i moderatora. Wykonuje też graphic recording – czyli wielkoformatowy zapis graficzny podczas konferencji i szkoleń. W firmie SKETCHMOVIE tworzy filmy tzw. „rysującej ręki” wykorzystujące rysunek do tłumaczenia teorii, idei czy marketingu. Współpracuje, tworząc wizualizacje, infografiki, filmy, graphic recording czy też szkoląc m.in.: IKEA, Orlen, Ergo Hestia, Poczta Polska, Intercars, BASF, Volvo, Konsulat Niemiecki, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Habitat for Humanity, TEDx Lublin, TEDx Wrocław, ZUS, Bussines Link, czy OSCE lub Międzynarodowa Organizacja do Spraw Migracji.

Anna Truchlewska

Założycielka agencji butikowej ‚At Insight’. Posiada 20-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze klienta, marketingu oraz pracy po stronie klienta, w działach marketingowych międzynarodowych firm w Polsce, w Anglii oraz w poznańskiej agencji kreatywnej. Ukończyła „e-Marketing” na Wyższej Szkole Bankowej oraz „Marketing, Advertising & Public Relations” w Cavendish College w Londynie, „ Psychologię” na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. W ‚At Insight’ łączy swoje bogate doświadczenie z wiedzą o konsumentach i z zastosowaniem ich w praktyce. Specjalizuje się w badaniu „insightów” konsumenckich, obserwowaniu trendów. Jest entuzjastką psychologii konsumenta. Pasjonuje ją docieranie do ukrytych potrzeb konsumentów oraz pomaganie markom w tworzeniu wartościowych rozwiązań. Jej specjalność to „netnografia”, którą nazywa „czarnym koniem”, gdyż niesie ona niedocenioną wartość poznawczą. Wiedzą dzieli się na swoim blogu "Psychologia konsumenta" oraz na łamach magazynu "Marketer". Jej pasją jest sport.

Justyna Pindel

Swoją przygodę ze „zwinnością” rozpoczęła od współpracy ze środowiskiem startup’owym w 2015 roku. Dzisiaj jako konsultant i trener pomaga organizacjom wdrażać zwinne podejście oraz budować bezpieczne i angażujące środowisko pracy dla wszystkich. Jako zwolenniczka i propagatorka Kanbana w Polsce, Justyna ma na swoim koncie przekład na język polski  “Essential Kanban Condensed” autorstwa D.J Anderson, A. Carmichael oraz “Rethkining Agile” autorstwa Klausa Leopolda. Justyna jest autorką książki “Kanban Compass: in the direction of team driven change”, jak również cyklu szkoleń wprowadzających managerów spoza IT w tajniki świata Agile oraz współautorką gry edukacyjnej Kanban Quest. Jako praktykujący Design Thinker, Justyna wprowadza elementy innowacji w każdy element swojej pracy zawodowej i nie tylko. Jest certyfikowanym trenerem Training From The Back of The Room oraz jednym z pierwszych szkoleniowców Flight Levels Academy. Po godzinach, współorganizator jednej z pierwszych konferencji Agile w Europie ACE! Conference oraz podcaster w Agile Book Club.

Tomasz Chyrchel

Trener, coach, prezes w firmie https://generatorpomyslow.pl. Z wykształcenia psycholog twórczości. Od 2011 roku pracuje jako trener rozwoju kompetencji biznesowych w obszarze budowania zespołów, projektowania innowacji, kreatywnego przywództwa i rozwiązywania problemów. Na co dzień moje główne obowiązki zawodowe skupiają się wokół w roli facylitatora lub interim managera przy realizacji strategicznych projektów w środowisku korporacyjnym, związanych z nowymi produktami, usługami i zmianami organizacyjnymi. Obecnie realizuję projekt w roli Service Design Lead-a dla CliniRem – spółki zajmującej się badaniami klinicznymi nowych leków. Od 2013 roku jestem certyfikowanym coachem, specjalizującym się w projektach rozwoju kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla. Prowadzę szkolenia z zakresu: metody design thinking i service design, trendwatching, lean start-up, budując klimat dla kreatywności w korporacji. Prowadziłem projekty design thinking dla: IKEA, PSE, BIK, BZ WBK, Avon.

Paulina Skrzypińska

Paulina Skrzypińska - koordynator Laboratorium Innowacji Banku BNP Paribas Polska S.A. Współautorka „Kodeksu Współpracy ze Startup’ami” – jednego z najefektowniejszych procesów wdrażania startupów do dużych organizacji. Współautorka poradnika dla zespołów innowacji i startupów pt. „Zaklinacze słonia”. W 2008 rozpoczęła współpracę z inkubatorami, parkami naukowo-technologicznymi i dalej z funduszami inwestycyjnymi, gdzie wspierała m.in. naukowców w komercjalizacji wyników ich prac naukowych. Pracowała przy regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych programach przeznaczonych pomysłodawcom, naukowcom i młodym przedsiębiorcom. Współorganizatorka regionalnej społeczności startup’owej. Wcześniej także aktywna dziennikarka radiowa i telewizyjna, autorka jednej z pierwszych w kraju audycji o startup’ach. Absolwentka 4 kierunków studiów. W Banku BNP Paribas Polska S.A. od 2017-go roku. Kierowany przez nią zespół Laboratorium Innowacji wspierał do tej pory blisko 20 wdrożeń startupów do organizacji. jednym z najbardziej rozpoznawalnych przykładem jest Autenti, w który Bank BNP Paribas Polska zainwestował na początku 2020 roku i kontynuuje wdrożenia podpisywania elektronicznego dokumentów (e-podpisu) w kolejnych obszarach.

PERSPEKTYWA ZAWODOWA 

Jako lider innowacji zdobędziesz nie tylko nowe możliwości zawodowe, ale i otworzą Ci zupełnie nowe horyzonty. Pozyskasz umiejętności szybkiego uczenia się i łatwego przekwalifikowania. Dzisiaj liderów innowacji brakuje praktycznie w każdej branży, w dużych korporacjach, jak i małych firmach, a nawet bardzo małych firmach, takich jak startupy.

Kontakt: 
Agnieszka Szczepańczyk

Doradca edukacyjny