Wesprzyj nas
Strona główna
Centrum

Lider Innowacji

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Naszym celem jest kształcenie umiejętności liderów i facylitatorów zespołów projektowych w zakresie projektowania innowacyjnych produktów i usług, skoncentrowanych na realnych potrzebach klientów i użytkowników.

Przygotowanie obejmuje m.in. praktyczną realizację projektu, w tym m.in: budowanie zespołu, zdefiniowanie wyzwania projektowego, odkrywanie realnych problemów i potrzeb, projektowanie, prototypowanie i testowanie, wdrażanie innowacji oraz rozwiązywanie złożonych problemów społecznych, biznesowych i technologicznych.

Oprócz kompetencji twardych, związanych z umiejętnościami praktycznymi, metodykami i narzędziami pracy projektowej, studenci zdobędą potrzebną wiedzę i będą rozwijać kompetencje społeczne, niezbędne w codziennej pracy projektanta i lidera zmian.

Atuty kierunku

1
Metody i narzędzia

Uczymy sprawdzonych metod i narzędzi, gotowych do zastosowania w każdej branży, takich jak: Design thinking, User experience design, Lean stratup, Agile, i inne.

2
Projekty 'real-case'

Realizacja projektów dotycząca realnych problemów biznesowych, społecznych i technologicznych, zgłoszonych przez firmy i organizacje publiczne.

3
Interdyscyplinarne zespoły

Praca nad projektem w interdyscyplinarnym zespole pod okiem mentorów i praktyków.

4
Zajęcia warsztatowe

Zajęcia prowadzimy w formie warsztatowej, przy minimum teorii niezbędnej do dalszej pracy.

5
Sam decydujesz o projekcie

To studenci wybierają tematy projektów dyplomowych.

6
Forma egzaminu

Dostosowana do praktycznego programu studiów!

7
Stawiamy na pracę twórczą

Zapewniamy radość i zabawę z pracy, skoncentrowanej na rzeczywistych problemach i potrzebach ludzi. gwarantujemy niezapomnianą przygodę, po której Twoje życie zawodowe nie będzie już takie samo!

Adresaci studiów

Studia przeznaczone są przede wszystkich dla osób, które na co dzień zajmują się lub planują zajmować:

  • rozwojem produktu i usług,
  • wdrażaniem procesów i zmian biznesowych skoncentrowanych na customer experience,
  • dla liderów odpowiedzialnych za transformację cyfrową,
  • liderów i członków zespołów projektowych, kierowników produktu, kierowników projektu, członków zwinnych zespołów projektowych, kierowników i specjalistów działów rozwoju produktu, marketingu, procesów obsługi klienta.
Rankingi

Kierownik studiów

Rafał Kamiński

Rafał Kamiński — innowator, projektant, metodyk, trener biznesu, mentor i wykładowca. Na co dzień zajmuje się projektowaniem produktów i usług oraz wprowadzaniem innowacyjności i zwinności do firm. Trener i metodyk projektowania skoncentrowanego na człowieku (human-centerem design). Facylituję pracę zespołów metodami: Design thinking, Service design, Lean startup, Agile, Scrum, Lean UX, Outcome driven innovation. Certyfikowany Product Owner Scrum Alliance (CSPO®). Certyfikowany auditor wewnętrzny oceniający skuteczność systemów zarządzania ISO 9001:xxx. Certyfikowany Green Belt Lean Six Sigma. Lider zespołów projektowych i menedżer projektów z wieloletnim doświadczeniem.

25 lat doświadczenia pracy w dużych firmach, takich jak Orange, Polkomtel, Raiffeisen Bank, Santander Bank, UPC, Kantar. Również prowadząc własną działalność konsultingową i pracując dla MŚP, jako konsultant, kierownik projektów, strateg i projektant. Współpracował z wieloma uczelniami i fundacjami. Przez kilka lat był ekspertem ds. badań i testowania koncepcji PPNT, przy inkubatorze innowacji społecznych PO-POJUTRZE. Wykładowca studiów podyplomowych na kierunkach "Innovation & Technology Project Management" w Collegium Civitas i „Akademia Innowacji” w Zachodniopomorskiej Wyższej Szkole Biznesu. Prelegent i ekspert na konferencjach i wydarzeniach branżowych. Absolwent WSP ZNP i studiów podyplomowych Service Design na School of Form/ Uniwersytecie SWPS.

Obecnie Business Chapter Leader w Santander Bank Polska. Aktywny pod własną marką „Kokreator” zajmuję się strategią, projektowaniem i wdrażaniem innowacji, transformacją cyfrową i zwinną firm, doradztwem i szkoleniami. Pomysłodawca, kierownik merytoryczny i wykładowca, studiów podyplomowych „Lider Innowacji” na Akademii Leona Koźmińskiego. Wykładowca w QUESTUS – akredytowanym centrum egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing CIM®, gdzie prowadzę zajęcia z kultury innowacji, intraprzedsiębiorczości i metod projektowania innowacji. Trener i konsultant w EY Academy of Business, gdzie od kilku lat prowadzę szkolenia i doradzam w zakresie: R&D i Innowacji, Design thinking, CX, UX, Agile, Scrum, Product Owner. 

Miłośnik książki, wędkarstwa sportowego, tenisa stołowego i stolarki amatorskiej.

Korzyści dla słuchaczy - co zyskujesz

  • Rozwój kompetencji przyszłości takich jak: kompleksowe rozwiązywanie problemów, kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, współpraca w interdyscyplinarnych zespołach
  • Rozwój kompetencji społecznych, takich jak: empatia, inteligencja emocjonalna i społeczna
  • Nowe możliwości zawodowe
  • Wiedzę i umiejętności do zastosowania od następnego dnia po zajęciach

Perspektywa zawodowa

Jako lider innowacji zdobędziesz nie tylko nowe możliwości zawodowe, ale i otworzą Ci zupełnie nowe horyzonty.

Pozyskasz umiejętności szybkiego uczenia się i łatwego przekwalifikowania. Dzisiaj liderów innowacji brakuje praktycznie w każdej branży, w dużych korporacjach, jak i małych firmach, a nawet bardzo małych firmach, takich jak startupy.

Program

1.    Wprowadzenie do metod projektowania innowacji

Dowiecie się czym są innowacje, dlaczego są tak ważne, jakie są ich rodzaje oraz jakie są metody, które pozwalają na skuteczne poszukiwanie i wdrażanie innowacji. Porozmawiamy o roli lidera innowacji w organizacji i nie tylko. Omówimy proces projektowy, przez który przejdziecie – krok po kroku – w trakcie studiów. Ustalimy zasady współpracy i omówimy warunki zaliczenia końcowego. Utworzymy interdyscyplinarne zespoły projektowe i wybierzecie tematy projektów. Te wstępne zajęcia mają być zastrzykiem adrenaliny. Do zobaczenia!

2.   Zarządzanie innowacyjnym projektem (Agile project management)

Dowiecie się i poznacie czym jest zwinność i jak z niej korzystać w trakcie pracy nad projektem dyplomowym i w Waszych organizacjach, czy zespołach. Przede wszystkim dowiecie się czym jest zwinność biznesowa. Poznacie podstawy i założenia Agile i najpopularniejszych framework’ów Scrum i Kanban i innych. Poznacie narzędzia komunikacji i zwinnej pracy zespołowej. Stop the structures! Time for agility.   3.   Rola i metody badań w projektowaniu innowacji

Badania to podstawa projektowania, czegokolwiek! Jeśli zakładasz, że wiesz, albo że tak będzie lepiej, to niestety jest ogromna szansa, że się mylisz. Dowiecie się jak wykorzystać badania jakościowe i ilościowe w projektowaniu innowacji, i dlaczego to takie ważne. Co to jest grupa docelowa i persona i po co Wam ona. Pomożemy Wam przygotować się do badań w Waszych projektach. 

4.   Budowanie kultury innowacji i interdyscyplinarnej pracy zespołowej

Kultura organizacji ma ogromne znaczenie dla jej innowacyjności. To fundament, który ułatwia lub utrudnia bycie innowacyjnym. Nie oznacza od razu, że się „nie da”. Warto wiedzieć, czym jest kultura innowacji, co jej sprzyja, a co nie, jak ją wdrożyć i pracować nad nią. Interdyscyplinarna praca zespołowa to część tej kultury. Dowiecie się jaką rolę pełnią takie zespoły i jaka jest ich wartość. I najważniejsze! Sami staniecie się takim zespołem.

5.    Metody i techniki facylitacji

Zarządzanie projektem to jedno. Jak natomiast wspierać pracę zespołu aby skutecznie kierowała nas do celu, była skupiona na wyniku i przyjemna? Jaka jest różnica pomiędzy facylitacją a moderowaniem? Poznacie narzędzia, które pomogą Wam w pracy nad projektem i w przyszłości

6.    Psychologia zachowań konsumenckich (ekonomia behawioralna)

Pozwoli Wam lepiej rozumieć zachodzące zmiany, zachowania, procesy mentalne, i dobrze identyfikować potrzeby innych. Bo to dla innych projektujemy innowacje. Jacy jesteśmy, i dlaczego, i kiedy? To są m.in. pytania, jakie zadajemy sobie w projektowaniu. Pomożemy Wam w lepszym rozumieniu innych… i lepszym projektowaniu :)

7.  Trening myślenia krytycznego

Myślenie krytyczne… przebudzenie umysłu, aby był gotów badać sam siebie. Od liderów i zespołów oczekuje się podejmowania trafnych decyzji. Decyzje bez diagnozy mogą być wątpliwej jakości. Można łatwo popaść w pułapkę bezrefleksyjnego działania albo własnego EGO. Każda błędna decyzja to wymierny koszt finansowy i pozafinansowy. Dobrą diagnozę umożliwia właśnie krytyczne myślenie

8.    Projektowanie innowacji (przyszłości) w oparciu o trendy 

Dowiecie się czym są trendy i po co nam one. Nauczycie się jak identyfikować trendy, gdzie i jak ich szukać, i jak ich używać w projektowaniu przyszłości – dzisiaj. Bo przyszłość już się wydarzyła, tylko nie została równomiernie dystrybuowana…

9.   Projektowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju

Projektując dla gospodarki o obiegu zamkniętym, chodzi o badanie i zrozumienie potrzeb wszystkich, nie tylko użytkowników, czy klientów… Skala tego, co a w szczególności po co projektujemy, przesuwa się z poziomu produktów i usług, wdrażanych przez firmy, na poziom ekosystemów. Wymaga to odwagi, zmiany myślenia i działania. Nie wystarczy zaprojektować produkt, patrz np. samochód elektryczny, tylko trzeba zaprojektować cały ekosystem, włącznie z tym, co zrobimy ze zużyta baterią. I to są wyzwania na dzisiaj, nie jutro

10.    Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów

Jak być kreatywnym? Jak wykorzystać kreatywność w naszym projekcie? Jakie są techniki kreatywne? Nauczycie się nie tylko z nich korzystać, ale również odpowiednio dobierać do problemu i wyzwania projektu w celu budowania wartości. Wszystko na fundamentach design thinking, na których zbudowany jest cały program studiów 

11.    Projektowanie innowacyjnych modeli biznesowych

Z jednej strony, to podstawy nowoczesnej przedsiębiorczości, a z drugiej ogromny krok naprzód dla Waszego projektu i każdego biznesu… jeśli zrobi to dobrze :) Krok po kroku, nauczycie się projektować propozycję wartości dla konkretnej grupy docelowej i budować model biznesowy, który zapewni Wam sukces! A wszystko w oparciu o Wasz pomysł i tego, czego nauczyliście się do tej pory…

12.    Projektowanie innowacji wartości (blue ocen strategy)

Przekonacie się że konkurencja wcale nie musi być istotna. Nauczycie się budować oczekiwaną wartość i dostarczać ją tak, żeby nie musieć oglądać się za siebie. Niech konkurencja ogląda Wasze plecy albo sobie odpuści. To dalsza część przygody pod nazwą eksploracja i rozwijanie koncepcji 

13.    Projektowanie doświadczeń (CX)

Nauczycie się projektować rozwiązania oparte na wartości funkcjonalnej, emocjonalnej i społecznej dostarczanej za pomocą produktów i usług, i nie tylko. Dowiecie się, że doświadczanie jest podstawą dobrego produktu, czy usługi. Nauczycie się projektować to doświadczenie i całą podróż klienta z nim związaną, jakiej potrzebujecie wspólnie – odbiorca i Wy!

14.    Projektowanie doświadczeń użytkowników (UX)

Nauczycie się rozróżniać i czerpać z różnic pomiędzy CX i UX. Nauczycie się stosować UX w praktyce, do Waszego projektu i w przyszłości. Wykorzystajcie swój bagaż doświadczeń w tym zakresie – bo go macie – i doświadczenie wykładowcy. Wyjdźcie z koncepcją rozwiązania, z którego będą korzystać/ używać inni

15.    Prototypowanie i testowanie rozwiązań w podejściu lean startup

Poznacie metody jakich używają startupy, i z których Wy możecie korzystać na co dzień. Wszystko po to, aby dowiedzieć się, czy naprawdę klienci potrzebują Waszego rozwiązania. Dzięki temu zaoszczędzicie czas i pieniądze. Nauczycie się definiować hipotezy, dobierać formy i narzędzia do prototypowania dowolnego rozwiązania i szybkiego testowania potrzeb i opłacalności rozwiązań

16.    Projektowanie strategii komunikacji marki, produktu i usługi Jak wyjść na rynek, jak się komunikować, jak przekonać klientów… Czyli jak zbudować skuteczną strategię skoncentrowaną na człowieku? Tego wszystkiego i więcej dowiecie się na tych zajęciach

17.    Prosty język w komunikacji innowacji 

Mówić trzeba nie tylko do rzeczy, ale przed wszystkim do ludzi. Prosty język (sposób komunikacji), zapewnia każdemu z nas szybki i łatwy dostęp do oczekiwanych informacji, lepsze ich zrozumienie oraz – jeśli trzeba – skuteczne działanie na ich podstawie. Język ma być prosty, ale nie prostacki

18.    Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w innowacjach

W kontekście sztucznej inteligencji zadajemy sobie dzisiaj mnóstwo pytań… Czasami się jej boimy, innym razem wierzymy, że zmieni ona nasze życie na lepsze… Czym jest sztuczna inteligencja, czy jest sztuczna, i czy to w ogóle jest inteligencja… Jeśli jest taka mądra, to po nam uczyć się projektowania innowacji? Na te inne pytania poznacie odpowiedź, i nie tylko. Nauczycie się z niej korzystać w poszukiwaniu i tworzeniu innowacji

19.    Metody i kryteria ewaluacji innowacji

Co i jak sprawdzić, że jesteśmy gotowi z wyjściem na rynek? Jak sprawdzić, żeby mieć pewność, że to działa i przyniesie oczekiwane rezultaty. Co mierzyć i po co? Bo, że trzeba mierzyć to pewne. Jakie wskaźniki i miary innowacji używać i jak je dobrać? Przekonamy się w tym dniu, jak gotowe są Wasze projekty? Co jeszcze zostało do poprawy? Gotowość do wdrożenia? A po wdrożeniu? Ojej, czeka nas ciężka i przyjemna praca…

20.    Planowanie wdrożenia i rozwoju innowacji

Jak przygotować projekt i organizację do wdrożenia dowiecie w trakcie tych zajęć. I to w cale nie jest najprostsze. Opracujecie plan gotowości, zarówno wprowadzenia na rynek Waszego rozwiązania, jak i w organizacji. Co będzie trudniejsze… Uda się i co dalej? Jaka jest wizja przyszłości, bo zatrzymać się nie można…

Egzamin Również tego dnia nie zapominamy o zdobywaniu doświadczeń i uczeniu się. Zarówno przygotowanie, forma egzaminu, jak i zdobyta przez Was wiedza, którą skrzętnie z Was wydobędziemy, połączy się w jedno wielkie nowe doświadczenie. Trzymamy kciuki!

 

GroupOfPeopleIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu:

  • sobota: 8:45 - 15.45
  • niedziela: 8:45 - 15.45

Studia realizowane są w systemie hybrydowym (część zjazdów odbywa się stacjonarnie na ALK, pozostałe zajęcia realizowane są online)

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 196*

* jedna godzina dydaktyczna to 45 minut.

Terminy zjazdów na I semestr

już wkrótce

Wykładowcy

Maciej Winiarek

Ekspert i trener myślenia krytycznego, trener narzędzi TOC oraz rutyn myślenia krytycznego. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie: w korporacji - dyrektor finansowy, członek zarządu, odpowiedzialny za restrukturyzację firm, budowanie nowych biznesów. Od 18 lat działa również w edukacji. Współzałożyciel alternatywnej szkoły "Thinking Zone” – pierwszej w Polsce szkoły uczącej myślenia krytycznego. Trener z bardzo dużym doświadczeniem – przez wiele lat pracował tylko z trenerami zagranicznymi. Sam przeszkolił kilkanaście tysięcy osób. Twórca autorskich szkoleń, webinarów z myśleniu krytycznym, książek, opracowań, autor kursów online. Łączy wiedzę i doświadczenie biznesowe z nowoczesnym warsztatem trenerskim opartym na najnowszych trendach w edukacji (procesie uczenia się). Jego ujęcie myślenia krytycznego jest bardzo praktyczne – pełne procesów i narzędzi myślowych z najważniejszych ośrodków edukacyjno-biznesowych. Podczas swoich warsztatów uczy praktycznego zastosowania tej kompetencji już następnego dnia po szkoleniu, w sferze zawodowej jak i osobistej. Prelegent i trener podczas konferencji i szkoleń w USA (Las Vegas, Baltimore, Floryda, Waszyngtonie), Japonii, Niemczech, Peru, Hiszpanii, Litwie.

 

Maciej poprowadzi zajęcia z myślenia krytycznego

Katarzyna Szczesna

Projektantka i przedsiębiorczyni. Od ponad 10 lat związana z branżą projektową i biznesem. Wspiera klientów w tworzeniu skutecznych, wartościowych produktów i usług z uwzględnieniem nauk behawioralnych. Swoją wiedzę zdobywała m.in. z Harvard Business School. Prowadzi autorskie warsztaty Behavioral Design, czyli Ekonomia Behawioralna w projektowaniu. Tworzy organizacje Design Mentorship, która stawia na projektowanie ścieżek kariery poprzez mentoring skupiony na umiejętnościach jutra. Buduje globalną sieć talentów z zakresu projektowania i zarządzania. Design Mentorship zdobył pierwszą nagrodę za najlepszy program mentoringowy w kategorii Firmy Komercyjne w konkursie SUPER M 2022, organizowanym przez EMCC Poland. Współpracowała przy projektach dla firm m.in: Brand24, Otodom czy Adobe. Jej prace były nagradzane w konkursach ogólnopolskich m.in. firmy KLER.

Rafał Kamiński

Rafał Kamiński — innowator, projektant, metodyk, trener biznesu, mentor i wykładowca. Na co dzień zajmuje się projektowaniem produktów i usług oraz wprowadzaniem innowacyjności i zwinności do firm. Trener i metodyk projektowania skoncentrowanego na człowieku (human-centerem design). Facylituję pracę zespołów metodami: Design thinking, Service design, Lean startup, Agile, Scrum, Lean UX, Outcome driven innovation. Certyfikowany Product Owner Scrum Alliance (CSPO®). Certyfikowany auditor wewnętrzny oceniający skuteczność systemów zarządzania ISO 9001:xxx. Certyfikowany Green Belt Lean Six Sigma. Lider zespołów projektowych i menedżer projektów z wieloletnim doświadczeniem.

25 lat doświadczenia pracy w dużych firmach, takich jak Orange, Polkomtel, Raiffeisen Bank, Santander Bank, UPC, Kantar. Również prowadząc własną działalność konsultingową i pracując dla MŚP, jako konsultant, kierownik projektów, strateg i projektant. Współpracował z wieloma uczelniami i fundacjami. Przez kilka lat był ekspertem ds. badań i testowania koncepcji PPNT, przy inkubatorze innowacji społecznych PO-POJUTRZE. Wykładowca studiów podyplomowych na kierunkach "Innovation & Technology Project Management" w Collegium Civitas i „Akademia Innowacji” w Zachodniopomorskiej Wyższej Szkole Biznesu. Prelegent i ekspert na konferencjach i wydarzeniach branżowych. Absolwent WSP ZNP i studiów podyplomowych Service Design na School of Form/ Uniwersytecie SWPS.

Obecnie Business Chapter Leader w Santander Bank Polska. Aktywny pod własną marką „Kokreator” zajmuję się strategią, projektowaniem i wdrażaniem innowacji, transformacją cyfrową i zwinną firm, doradztwem i szkoleniami. Pomysłodawca, kierownik merytoryczny i wykładowca, studiów podyplomowych „Lider Innowacji” na Akademii Leona Koźmińskiego. Wykładowca w QUESTUS – akredytowanym centrum egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing CIM®, gdzie prowadzę zajęcia z kultury innowacji, intraprzedsiębiorczości i metod projektowania innowacji. Trener i konsultant w EY Academy of Business, gdzie od kilku lat prowadzę szkolenia i doradzam w zakresie: R&D i Innowacji, Design thinking, CX, UX, Agile, Scrum, Product Owner. 

Miłośnik książki, wędkarstwa sportowego, tenisa stołowego i stolarki amatorskiej.

Dyba Hubert
Dr Hubert Dyba

Trener, konsultant i badacz innowacji. Doświadczenie zdobywał jako specjalista w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, następnie jako dyrektor Centrum Przemysłów Kreatywnych na Akademii Sztuki w Szczecinie. Trener i projektant nowoczesnych narzędzi biznesowych. Prowadzi pracę naukową w zakresie innowacyjnych modeli biznesowych. Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie metody Human Centered Design. Facylitator metody CSI:Lab Projektanci Innowacji PFR. Swoją wiedzą wspierał takie inicjatywy jak Samsung LABO, Climate KIC, MIT Enterprise Forum, Startup Weekend. Regularnie współpracuje z PARP, KPK, polskimi uczelniami oraz dojrzałymi firmami i start-upami w zakresie projektowania i wdrażania innowacji. Jako stypendysta MNiSW w ramach programu Top 500 Innovators wiedzę o innowacjach i design thinking zdobywał na Uniwersytecie Stanforda w USA. 

Wardaszka-Deręgowska Małgorzata
Małgorzata Wardaszka-Deręgowska

Strateżka marki i komunikacji w duchu H2H i HCD (Humen Centered Design). Facylitatorka, moderatorka metodyki design thinking.

Od lat buduje wartościowe marki, w centrum których jest człowiek. Jest autorką bloga o nowoczesnej komunikacji marketingowej i twórczynią podcastu Marki Testowane na Ludziach, w którym udowadnia, że małe biznesy mogą mieć wielkie strategie. Prowadzi zajęcia ze studentami Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Warszawskiego i współpracuje z magazynem Marketing w Praktyce.

Od 2017 roku tworzy i moderuje największą społecznością design thinking w mediach społecznościowych. Więcej o Małgosi na wardaszka.com

Chyrchel Tomasz
Tomasz Chyrchel

Trener, coach, prezes w firmie https://generatorpomyslow.pl. Z wykształcenia psycholog twórczości.

Od 2011 roku pracuje jako trener rozwoju kompetencji biznesowych w obszarze budowania zespołów, projektowania innowacji, kreatywnego przywództwa i rozwiązywania problemów.

Na co dzień moje główne obowiązki zawodowe skupiają się wokół w roli facylitatora lub interim managera przy realizacji strategicznych projektów w środowisku korporacyjnym, związanych z nowymi produktami, usługami i zmianami organizacyjnymi. Obecnie realizuję projekt w roli Service Design Lead-a dla CliniRem – spółki zajmującej się badaniami klinicznymi nowych leków. Od 2013 roku jestem certyfikowanym coachem, specjalizującym się w projektach rozwoju kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.

Prowadzę szkolenia z zakresu: metody design thinking i service design, trendwatching, lean start-up, budując klimat dla kreatywności w korporacji. Prowadziłem projekty design thinking dla: IKEA, PSE, BIK, BZ WBK, Avon.

Joanna Wiśniewska

Psycholog z wykształcenia, zawodowo od ponad 20 lat związana zawodowo z badaniami rynku. Przez 17 lat pracowała po stronie agencji badawczych. Zaczynała swoją przygodę od badań ilościowych, jednak jej największą pasją są badania jakościowe. W trakcie pracy w agencjach specjalizowała się w badaniach strategicznych, NPD, shopperowych i category management. Pracowała głównie dla firm z branży FMCG. Posiada szerokie doświadczenie w koordynowaniu i realizacji projektów badawczych: począwszy od briefu, przez ofertę, tworzenie narzędzi badawczych, moderowanie grup/ wywiadów, prowadzenie warsztatów, analizę wyników o przygotowywanie raportów i prezentacji. Od 3 lat jest odpowiedzialna za badania marketingowe i poszukiwanie insightów w UPC Polska, gdzie realizuje dużo ciekawych projektów m.in. dotyczących strategii marki, innowacji produktów i nowych technologii, Customer Value Proposition, oferty i komunikacji. Praca po stronie biznesu pozwoliła jej jeszcze lepiej zrozumieć rolę badań w organizacji oraz co zrobić by realizowane badania były wykorzystywane w praktyce – miały przełożenie na cele biznesowe i przyszłe działania firmy.

Mateusz Drążkiewicz
Mateusz Drążkiewicz

Ambasador i wielbiciel kreatywnego rozwiązywania problemów biznesowych, zorientowanych na dostarczanie realnej wartości dla klienta i działalności przedsiębiorstw. Uważa, że empatia i wzajemne zrozumienie oczekiwań to klucz do sukcesu w każdym projekcie. Wierzy w potęgę zespołów, szczególnie tych interdyscyplinarnych oraz wartości jaką są w stanie generować i dostarczyć. Dlatego w swojej pracy tak wiele uwagi poświęca metodom i narzędziom pozwalającym uczynić ich pracę wydajniejszą i przyjemniejszą, dając jednocześnie więcej satysfakcji ich członkom. Doświadczenie zawodowe jak strateg zdobywał na rynku agencji marketingowych, projektując pełen przekrój rozwiązań komunikacyjnych i z zakresu wsparcia sprzedaży oraz liderując zespołom przetargowym. Obecnie pracuje jako Marketing Planning Manager w UPC Polska. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Romantyk-realista, zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym.

Agnieszka Olek

Manager z 15 letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspertka w zakresie Customer Experience Management, bancassurance i ubezpieczeń. Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Zarządzanie Innowacją na School of Form. Partner w Cogision, właścicielka firmy BE-IN. Współpracuje z firmami jako Experience Designer, Project Manager i konsultant w obszarze CX. Współtworzy innowacje poprzez rozwiązywanie realnych problemów biznesowych i społecznych. Wspiera firmy w projektowaniu usług i produktów, projektowaniu przyszłości w oparciu trendy, komunikacji oraz unikatowych doświadczeń klientów. Pomaga firmom zmieniać się z wykorzystaniem design thinking i ekonomii behawioralnej. Przez wiele lat pracowała w banku, gdzie odpowiadała m.in. za Customer Experience w obszarze Direct Banking oraz segmencie klienta indywidualnego. Przez 7 lat odpowiadała za rozwój linii bancassurance, w tym za definiowanie i wdrażanie nowych produktów, a także obsługę posprzedażową ponad 2 milionów ubezpieczonych klientów. Uczestniczyła w budowie od podstaw spółek ubezpieczeniowych w formie joint-venture oraz w procesie fuzyjnym z Kredyt Bankiem. Wcześniej, 6 letnie doświadczenie m.in. w sprzedaży, underwritingu ubezpieczeń osobowych w TUiR Warta. 

A.Dąbrowska-Uss
Agnieszka Dąbrowska-Uss

Miłośniczka ludzi, języka i kultury. Etnolingwistka. Entuzjastka prostej i efektywnej komunikacji –  a jednocześnie światów za słowami. Czerpie radość ze zmian: „Lubię projekty, które łączą to, co pozornie jest nie do połączenia. Pomysły, w których wykorzystujemy zwinne podejście, by wykreować coś nowego. Synergię, jaką niesie współpraca.” Od ponad 20 lat zawodowo słucha ludzi, by dostarczać im wartości, których potrzebują. Prowadziła projekty oparte na współpracy między bankiem Santander a firmami telekomunikacyjnymi, energetycznymi, kosmetycznymi, mediowymi… W pracy stawia na empatię, wyobraźnię, uważność. Doświadczenie zdobywała pracując dla Inteligo, Multibanku, Raiffeisen Bank oraz Santander Bank Polska S.A. Obecnie – wprowadza prosty język do komunikacji resortu finansów. Trenerka biznesu. Harcerka. W wolnym czasie z pasją projektuje przestrzeń, w której można efektywnie wypocząć.

 

PK
Przemysław Kuraczyk

Manager Customer Experience od 14 lat zaangażowany w projekty związane z poprawą doświadczeń klienta w obszarach obsługi, sprzedaży, oferty i komunikacji w branży telekomunikacyjnej i ubezpieczeniach. W swojej pracy koncentruje się na dostarczaniu wartości dla klienta i biznesowej, poprzez poprawianie doświadczeń na scieżce klienta (Customer Journey). Posiada wieloletnie doświadczenie w analizie insightów klienckich, wyszukiwaniu rozwiązań, które adresują potrzeby klientów i wspierają rozwój biznesu. Współtworzył strategie CX i projekty transformacji Customer Centricity. Fan nowych technologii i wykorzystania rozwiązań digitalowych w obsłudze klientów.

Tomasz Cichocki

Konsultant, trener, facylitator, ekspert ds. innowacji. Po ukończeniu studiów na Wydziale Fizyki UW przez 10 lat pracował jako Project Manager i manager do spraw rozwoju w branży medialnej i telekomunikacyjnej. Od 2003 pracuje jako konsultant, przede wszystkim w obszarze zmiany kultury organizacyjnej i wdrażania innowacji. Ma doświadczenia w pracy w międzynarodowej firmie doradczej. Ukończył kursy PRINCE2 Foundation, szkołę trenerów biznesu Grupy TROP, kurs coachingu The Art and Science of Coaching Erickson College International i Wszechnicy UJ, warsztaty dynamiki grupowej OPUS oraz szkołę facylitacji Wszechnicy UJ i Perspecto. Jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Facylitatorów IAF. Specjalizuje się w facylitowaniu procesów strategicznych w organizacjach oraz usprawnianiem pracy zespołowej. Pracuje przede wszystkim z zarządami i kadrą managerską. Od 2012 na zlecenie Komisji Europejskiej wspomaga międzynarodowe konsorcja realizujące projekty badawcze w obszarze komercjalizacji wyników. Wykładał na studiach podyplomowych, m.in. w politechnikach Łódzkiej, Gdańskiej i Wrocławskiej, Uniwersytecie Szczecińskim i Akademii Leona Koźmińskiego. Prowadzi zajęcia w Szkole Facylitatorów Wszechnicy UJ oraz na Podyplomowych Studiach Trenerów Grupowych Uniwersytetu SWPS. Jest fanem i praktykiem wykorzystywania technologii do współpracy zespołowej. Jest autorem szkoleń otwartych poświęconych prowadzeniu spotkań online oraz współpracy w zespołach rozproszonych.  Pracował m.in. dla AbbVie, Bayer, Roche, Servier, Eris, Bricoman, Geberit, Mars Wrigley, Nestle, ORLEN SA, PZU SA, AXA, Libery Direct, BNP Paribas, Orange, Soletanche, Nespresso Polska, JMP S.A. (sklepy Biedronka i Hebe), Puma, eSky, Volkswagen Polska, Renault Polska, Siemens, Warbud SA, BP, Shell, ESRI Polska, LOTOS, Grupa Pracuj.pl, Veoila Term, Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju. W wolnym czasie… Nie ma wolnego czasu.

Maciej Chrzanowsk
dr Maciej Chrzanowski

Założyciel szkolenia.ai. Prompt Engineer. Ekspert w zakresie chatGPT i automatyzacji procesów biznesowych z użyciem rozwiązań no-code i low-code. Posiada 12 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami IT i konsultingu oraz 10 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i seminariów. Certyfikowany menedżer projektów, interim manager oraz konsultant biznesowy: DevOps®, ITIL®, MoR®, MoV®, AgilePM®, AgileBA®, AgileSHIFT®, ABC SCRUM Master®, PRINCE2®, P3O®, MoP®, MSP®, IPMA® D, IPMA® C

Maciek poprowadzi zajęcia: Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w innowacjach.

 

Piotr Wasyluk

Właściciel firmy @WasylukProjektowanieKreatywne. Doktor nauk humanistycznych i nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Moderator design thinking. Jest ekspertem i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym skoncentrowany na wartościach i tworzeniu rozwiązań z wykorzystaniem trendów. Prowadzi warsztaty i doradza firmom w zakresie dostosowania produktów i usług do trendów. Analityk trendowy, trendwatcher i projektant, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu opracowań trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych. Współtwórca jedynego w Polsce kierunku studiów Analiza i kreowanie trendów na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Twórca autorskiej metody projektowania z wykorzystaniem trendów – praktycznej analizy trendów.

Autor raportów trendowych, m. in. „Blockchain. Raport o trendach”, „Edukacja przyszłości”, „Raport rynku nieruchomości 2020-2021”, „Trendy 2021”, „FemBook 2022”. Autor analiz trendowych dla m. in. PKO S. A., Freedom Nieruchomości, Taranko Meble, Artroklinika, Motors, S-Key, Sealife, Phenomen Studio, ZETO, Krozmet, Oddział Transplantologii WSS Olsztyn, i in.

Autor wielu publikacji naukowych, m. in. „Trendy : interpretacje i konfrontacje”, „Wykorzystanie trendów w projektowaniu produktów i usług turystycznych na przykładzie Szlaku Kopernikowskiego”, „Customer-centricity in designing. Application of design thinking methodology in creating educational solutions at the University of Warmia and Mazury in Olsztyn”.

Piotr poprowadzi zajęcia z Projektowanie innowacji w oparciu o trendy społeczne i technologiczne

Michał Tuszyński

Psycholog, badacz, projektant i konsultant, specjalizujący się w badaniach i projektowaniu UX. Od 5 lat prowadzi projekty badawcze o różnej tematyce, jednak głównie skupiając się na obszarach UX oraz CX. Swoje doświadczenia zdobywał zarówno jako freelancer oraz jako członek większych zespołów. Prowadził i uczestniczył w projektach badawczo-projektowych dla takich marek jak Ikea, InPost Fresh czy Athlon, badając i rozwijając produkty digital, usługi i strategie. W tej chwili pracuje w IQS Sp. z o.o. gdzie wspiera firmy w projektowaniu produktów i usług oraz strategii biznesowej, skoncentrowanej na człowieku.

Prof. dr hab. inż. Szymon Szewrański

Dyrektor Instytutu Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, specjalista z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. Od ponad 20 lat zajmuje się problemami zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania środowiskiem
i zasobami naturalnymi. 

Prowadzi interdyscyplinarne badania dotyczące prognozowania i oceny skutków środowiskowych powodowanych zmianami w zagospodarowaniu przestrzennym oraz adaptacją systemów społeczno-środowiskowych do zmian klimatu. Specjalizuje się
w stosowaniu innowacyjnych narzędzi location intelligence (GIS&BI) i systemów wsparcia decyzyjnego w ochronie środowiska. Ma długoletnie doświadczenie praktyczne z zakresu zintegrowanej oceny skutków polityk rozwojowych – sustainability assesment.

Ukończył studia podyplomowe: „Międzywydziałowe Studium Pedagogicznego” Akademia Rolnicza we Wrocławiu (1999), „Prawo Ochrony Środowiska” Uniwersytet Wrocławski (2001); „Systemy Informacji o Terenie i Pomiary GPS” Akademia Rolnicza we Wrocławiu (2005); „Urbanistyka i planowanie przestrzenne” Politechnika Wrocławska (2007), “Executive MBA” Central Connecticut State University; Politechnika Wrocławska (2014), „Lider Innowacji”, Akademia im. Leona Koźmińskiego (2023). 

Doświadczenia zawodowe zdobywał w University of Sunderland, University of Birmingham, Brandenburgische Technische Universität w Cottbus, Katholieke Universiteit w Leuven, Aarhus University, Joint Research Centre Ispra. Współpracował
z Komisją Europejską, samorządami i administracją rządową.

Tutor akademicki, trener, facylitator. Ukończył programy: „Train the Trainer”, “Szkoła Tutorów Akademickich”, „Problem Based Learning”, „Master of Didactics”. 

Współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Angażuje się w edukację ekologiczną młodzieży i dorosłych. Realizował projekty wspierające tworzenie zielonych miejsc pracy. Współpracował m.in. z: Polskim Towarzystwem Przyjaciół Przyrody „pro Natura” z Wrocławia, Fundacją Wspierania Inicjatyw Ekologicznych z Krakowa, Green Cross Society ze Lwowa; Centrum Europejskim Zrównoważonego Rozwoju we Wrocławiu. Dla warszawskiej Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej realizował projekt promujący zasady zrównoważonego rozwoju.
 

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

V edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2024 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2024 roku.

  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych** (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)
  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
  • kopia dowodu wpłaty wpisowego

 

*Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

Agnieszka_Szczepanczyk_ALK
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Agnieszka Szczepańczyk

Opłaty

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 4950 zł każda) 9900 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 4455 zł każda) 8910 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 9400 zł

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.

Dodatkowe atuty

Wiedza
Seminarium - Załóż własny startup jutro
wydanie elektroniczne
Seminarium - Transformacja cyfrowa organizacji