HORECA Menedżer 

Partnerem merytorycznym studiów jest firma Edge Sp. z o.o.  

Partner medialny studiów  

Patron merytoryczny studiów 

OPIEKUN MERYTORYCZNY 

mgr Adrian Łukaszewicz

Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przedsiębiorca z blisko 30-letnim doświadczeniem, współwłaściciel grupy firm związanych z rynkiem HORECA (Magna Trade, Edge Foodservice, Horn Projekt, Aquatal) zajmujących się doradztwem, projektowaniem, wyposażaniem oraz produkcją sprzętu dla restauracji i hoteli w Polsce i za granicą. Wcześniej również współwłaściciel sieci kawiarni oraz restauracji. Osoba o wszechstronnym doświadczeniu i wiedzy nt. rynku HORECA.

 

 

 

KORZYŚCI 

Uczestnictwo w studiach HORECA Menedżer daje absolwentom wiedzę z zakresu: zarządzania firmą lub działem w branży HORECA, w tym zarządzania kosztami, czasem, zasobami, zakupami, sprzedażą, także zasad operacyjnych Food&Beverage, jak również zasad operacyjnych w działalności restauracyjnej i bankietowej. Zdobyta wiedza pozwala absolwentom na wykorzystanie kompetencji zarządczych takich jak zarządzanie w sferze HR, zarządzanie rekrutacją pracowników, identyfikowanie i zarządzanie talentami pracowników, jak również pozwoli na sprawne zarządzanie relacjami z klientami dzięki efektywnej komunikacji, kulturze gościnności oraz efektywnemu marketingowi i sprzedaży.  Kompetencje kreatywne, a także praktyczna wiedza uzyskana w ramach warsztatów pozwolą zaprojektować i wdrożyć atrakcyjne projekty i zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku HORECA.

CEL STUDIÓW 

Celem głównym studiów jest profesjonalne przygotowanie słuchaczy do pracy w obszarze HORECA, co może przełożyć się na unikalną możliwość zwiększenia konkurencyjności na rynku w tej branży.

Cele szczegółowe to:

  • kształcenie z zakresu business & management na wysokim poziomie,
  • kształcenie z zakresu przedmiotów praktycznych / branżowych związanych ze specyfiką branży (programu przedmiotów zawodowych przygotowanych przez specjalistów z branży),
  • prowadzenie przy wykorzystaniu nowoczesnego wyposażenia technicznego i wysokiej klasy surowców zajęć praktycznych – kucharskich, somelierskich, barmańskich etc.
  • kształcenie zgodne z oczekiwaniami przyszłych pracodawców (sieci hotelowe, sieci restauracji, firmy zaopatrujące sektor).
  • proces edukacyjny odbywający się we współpracy z praktykami z branży oraz z liczącymi się markami (sieci hotelowe i restauracyjne, dostawcy branżowi)

ADRESACI STUDIÓW 

Studia dedykowane są tym wszystkim którzy chcą zdobyć i/lub wzmocnić swoje kompetencje w dziedzinie zarządzania w branży HORECA, a szczególnie dla:

  • pracowników jak również menedżerów hoteli, w szczególności działów Food&Baverage
  • pracowników jak również menedżerów przedsiębiorstw gastronomicznych wszelkiego typu
  • pracowników jak również menedżerów firm cateringowych
  • szefów kuchni, którzy obok umiejętności branżowych i specjalistycznych, chcieliby nabyć wiedzę, umiejętności oraz kompetencje w zarządzaniu firmą i ludźmi
  • restauratorzy (właściciele przedsiębiorstw gastronomicznych)

WYKŁADOWCY 

Zajęcia są prowadzone przez kadrę będącą pracownikami uczelni, jak i osoby reprezentujące praktykę. Połączenie wiedzy akademickiej z wiedzą praktyczną (w tym w formie warsztatowej) jest gwarantem kształtowania kompetencji zweryfikowanych przez rynek. Dzięki takiej formule doboru kadry studia te dają unikalną możliwość zwiększenia konkurencyjności na rynku Horeca.

Przykładowi wykładowcy na kierunku:

Grzegorz Kłos

Znany restaurator, twórca sieci pizzerii Fabryka Pizzy oraz restauracji Ed Red w Krakowie i w Warszawie. Organizator konferencji dla branży Horeca

Marcin Rydzewski

Manager HORECA z 20-sto letnim doświadczeniem.  Pasjonat i praktyk specjalizujący się  w tworzeniu, rozbudowywaniu i zarządzaniu sieciami sprzedaży. Absolwent Uczelni Wyższych o profilu gastronomicznym, w tym SGGW. Był odpowiedzialny za rozwój marek takich jak Blikle, Friends TYT, 1 Minute, Emik Cafe, Voyage Cafe. Koordynował otwarcia i uruchomienie ponad 250 lokali o różnych formatach i specjalizacjach. Swoją wiedzę i zainteresowania rozwijał praktykując na wszystkich stanowiskach w branży HORECA.  Certyfikowany Audytor systemów HACCP, GMP, GHP, doświadczony Manager sprzedaży,  koordynator produkcji, specjalista od operacji oraz rozwoju. Doświadczenie wykorzystywał zarządzając kanałami sprzedaży takimi jak sieć własna, B2C, B2B, hurt, Franczyza, Ajencja w Europejskich i Polskich sieciach gastronomicznych.

John Grabovic

Kariera Johna Gabrovic’a ogniskuje się wokół jego pasji jako przedsiębiorcy do tworzenia różnego typu konceptów gastronomicznych, począwszy od „fine dining” po „casual dining” zarówno w Europie jak i USA. Był współtwórcą szeregu znanych warszawskich (i nie tylko) konceptów gastronomicznych – kluby Ground Zero w Warszawie i Sopocie, restauracje Blue Cactus, Boathouse i Heaven On Seven (Warszawa), Café Sukiennice (Kraków), sieć kręgielni i rodzinnych centrów rozrywki Atomic World w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. John Gabrovic jest również twórcą sieci restauracji śródziemnomorskich Harmoni Market w Orlando – Floryda oraz był dyrektorem ds. rozwoju sieci Panera Bread dla Stanu Floryda.

Obecnie John Gabrovic działa w jako dyrektor zarządzający dla White Star Real Estate zajmując się Galerią Słoneczną w Radomiu a obecnie będącym w budowie centrum gastronomiczno-biurowo-hotelowym Elektrownia Powiśle w Warszawie.

John Gabrovic posiada licencjat Uniwersytetu Auburn (USA) w zakresie finansów i rachunkowości oraz MBA Uniwersytetu Duke (USA) w dziedzinie marketingu i zarządzania nieruchomościami.

Adam Pawłowski

Pierwszy Polski Master Sommelier. Tytułem tym poszczycić się może zaledwie 239 osób na świecie i uznaje się go za najwyższy poziom kwalifikacji w dziedzinie wina. Wybitny specjalista w dziedzinie serwisu i tzw. hospitality. Prowadzi działalność szkoleniową i edukacyjną dla branży Horeca. Autor książki Gościnność uznawanej za najlepszy podręcznik serwisu gastronomicznego w języku polskim.

Michał Stępień

Specjalista w zakresie projektowania zakładów gastronomicznych tj. kuchni hotelowych, cateringowych, szpitalnych, restauracyjnych, barów fast food. Specjalista w dziedzinie współczesnych technologii gastronomicznych.

Andrzej Przeniosło

Właściciel hotelu Nosselia, swoją karierę zawodową związał z hotelarstwem i gastronomią. Tej dziedzinie poświęcił ostatnie 35 lata pracy przechodząc stopniowo przez wszystkie szczeble hierarchii hotelowej.
Doświadczenie zawodowe, między innymi zdobywał w działach operacyjnych hotelu „Marriott” (pracował w pierwszym zespole, który był odpowiedzialny za otwarcie hotelu w 1989r.) oraz hotelu Jan III Sobieski w Warszawie, gdzie zarządzał działem gastronomii. Następnie jako Dyrektor zarządzał między innymi Hotelem „Król Kazimierz” w Kazimierzu Dolnym, Hotelem „Warszawianka” w Jachrance, gdzie następnie pełnił funkcje Pełnomocnika Zarządu. Był odpowiedzialny za otwarcie i wprowadzenie na rynek pierwszego pięciogwiazdkowego hotelu na Podkarpaciu. Jako Dyrektor zarządza dwoma hotelami w Rzeszowie, Hotel Bristol i Grand Hotel Rzeszów. Był również Dyrektorem generalnym hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport, który za jego kadencji był wyróżniony światową nagrodą Hiltona „HOTEL SUCCESS AWARD TOP 5% OFF BREND”
Andrzej Przeniosło jest absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomicznej wydział Turystyki w Warszawie. Jest aktywnym trenerem w „Akademii Hotelarza”, wykłada na Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Krakowie, publikuje jako ekspert w dziedzinie gastronomii w miesięczniku branżowym „Hotelarz”.

Marcelina Sarzyńska

Marcelina Sarzyńska, absolwentka UMCS w Lublinie, hotelarz z 17-letnim doświadczeniem, 10 lat spędziła w USA i Wielkiej Brytanii, gdzie zdobywała wykształcenie i doświadczenie managerskie w działach operacyjnych i sprzedaży. Była częścią zespołu służby pięter, restauracji, bankietów oraz recepcji. Należała do zespołu managerów otwierającego Holiday Inn & Suite w Vail Colorado, gdzie jako Revenue Manager była odpowiedzialna za stworzenie działu sprzedaży, rezerwacji i recepcji. Absolwentka IHG Academy dla senior managerów.
Następnie kontynuowała swoją karierę jako Front of House i Revenue Manager w sieci Akkeron w Wielkiej Brytanii. W 2008 objęła stanowisko Revenue Managera w Wyndham Vacation Limited gdzie odpowiadała za wdrożenie sieciowych procedur i szkolenie personelu w nowo otwartym Shendish Manor Hotel & Golf Course.
W latach 2011-2013 zajmowała stanowisko Revenue Managera i Front of House w Airport Hotel Okęcie w Warszawie.
Od listopada 2013, jako Strategy & Development Manager spółki Social WiFi, wprowadziła na rynek nowy produkt dla branży hotelarskiej. W międzyczasie uczestniczyła w projektach szkoleniowych i doradczych dla hoteli i ośrodków wypoczynkowych, ostatnio jako Manager operacyjny była bezpośrednio zaangażowana w otwarcie Studio Sante w Warszawie, jako Dyrektor Sprzedaży w Hotelu Nosselia, oraz Revenue manager Hotelu Indigo w Warszawie.

Cezary Sarnecki

Partner SECCO Hospitality Financial Management

Cezary Sarnecki z branżą hotelarską jest związany od 14 lat. W czasie swojej pracy zawodowej pełnił m.in. funkcje Głównego Księgowego i Dyrektora Finansowego w Hotelu Courtyard by Marriott oraz w Spółce Zarządzającej Port-Hotel, a także Dyrektora Generalnego i Dyrektora Finansowego w grupie Hotele DeSilva. Był odpowiedzialny za otwarcie hotelu DeSilva Katowice oraz za kompleksowe zarządzanie obiektem. Wieloletni trener i szkoleniowiec. Autor kilkudziesięciu artykułów dedykowanych USALI i controllingowi w branży hotelarskiej publikowanych w czasopismach branżowych „Hotelarz”, „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Zarządzanie i Controlling” oraz w wydawnictwach akademickich. Absolwent studiów doktoranckich w SGH (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie) i międzynarodowych studiów MBA sygnowanych przez konsorcjum uczelni: Uniwersytet Warszawski, University of Antwerp, Free University of Brussels i Bergische Universitat Wuppertal. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Certyfikowany Główny Księgowy i członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, trener i konsultant ds. USALI w austriackiej firmie consultingowej Gransier & Associates.

SECCO Hospitality Financial Management jest firmą konsultingową założoną 5 lat temu przez Cezarego Sarneckiego oraz Jarosława Podniesińskiego, wieloletnich praktyków z zakresu zarządzania księgowością i finansami w branży hotelarskiej. SECCo jest jedną z nielicznych firm na rynku polskim specjalizujących się we wdrażaniu controllingu hotelowego w oparciu o USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging Industry). Współpracujemy z takimi renomowanymi firmami jak Comarch, łącząc hotelowe programy operacyjne z rozwiązaniami finansowo-księgowymi i controllingowymi. Wśród obiektów, które korzystają z naszych rozwiązań, w szczególności wymienić należy: Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Q Hotels, Hotel Warszawianka, Hotel Warmiński, Nadwiślańską Agencję Turystyczną, Airport Hotel Okęcie i wiele innych.

Jarosław Podniesiński

Partner SECCO Hospitality Financial Management

Jarosław Podniesiński
z branżą hotelarską jest związany od ponad 20 lat. W czasie swojej pracy  zawodowej był odpowiedzialny za stworzenie oraz realizacje polityki finansowo-księgowej dla renomowanych polskich hoteli oraz międzynarodowych sieci hotelarskich. Zajmował stanowiska Kontrolera Finansowego, Głównego Księgowego i p.o. Dyrektora Finansowego odpowiadając za optymalizację przychodów oraz efektywną gospodarkę kosztową. Przygotowywał procedury pre-openingowe przed otwarciem obiektów hotelowych oraz wprowadzał  procedury controllingu. Specjalizuje się we wdrażaniu międzynarodowych standardów zarządzania w hotelarstwie oraz we wdrażaniu systemów controllingowych w oparciu o USALI. Trener i szkoleniowiec SECCO oraz konsultant ds. USALI w austriackiej firmie consultingowej Gransier & Associates. Posiada licencję Ministerstwa Finansów uprawniającą do usługowego prowadzenia biura rachunkowego.

SECCO Hospitality Financial Management jest firmą konsultingową założoną 5 lat temu przez Cezarego Sarneckiego oraz Jarosława Podniesińskiego, wieloletnich praktyków z zakresu zarządzania księgowością i finansami w branży hotelarskiej. SECCo jest jedną z nielicznych firm na rynku polskim specjalizujących się we wdrażaniu controllingu hotelowego w oparciu o USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging Industry). Współpracujemy z takimi renomowanymi firmami jak Comarch, łącząc hotelowe programy operacyjne z rozwiązaniami finansowo-księgowymi i controllingowymi. Wśród obiektów, które korzystają z naszych rozwiązań, w szczególności wymienić należy: Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Q Hotels, Hotel Warszawianka, Hotel Warmiński, Nadwiślańską Agencję Turystyczną, Airport Hotel Okęcie i wiele innych.

Krzysztof Kaliciński

Przez 24 lata pracy zawodowej zdobywał doświadczenia pracując dla największych sieci gastronomicznych takich jak McDonald's, gdzie zaczynał przygodę w tym biznesie czy T.G.I. Friday's - ikony casual dining. W latach 2005-2010 był Dyrektorem Operacyjnym sieci Coffeeheaven. Następnie jako Dyrektor Zarządzający oraz Członek Zarządu kierował multibrandową spółką LS Travel Foodservice Poland zarządzającej takimi brandami jak: SO!COFFEE, empik cafe, Bread & Co., Flying Bistro, The Flame, i kilku innych zlokalizowanych głównie na lotniskach.
Od 2013 jako Business Development & Operations Director wspiera  rozwój sieci Green Caffe Nero, będącej własnością Caffe Nero, największej na świecie prywatnej sieci kawiarni.
Specjalizuje się w konsultingu gastronomicznym, zarządzaniu i budowie sieci, projektowaniu i wdrażaniu szkoleń, customer service oraz kształceniu i rozwoju kadr zarządzających.

Małgorzata Oszup

Z wykształcenia hotelarz i kulturoznawca. Organizacją eventów w branży HoReCa zajmuje się od 1999 roku. Jako Koordynator ds. bankietów zdobywała pierwsze szlify w Hotelu Sobieski. Od 2003 roku pracowała jako Relationship Manager w Santa Fe Partners (organizacując przez 7 lat eventy w Blue Cactus & Iguana Lounge), następnie w Lemongrass i Porto Praga Hospitality Services. Od 2007 roku prowadząc własną działalność eventową współpracuje z Villą Foksal jako Sales Director. Opiekuje się kluczowymi klientami korporacyjnymi prowadząc proces sprzedaży od pozyskania klienta, poprzez kreację wydarzenia i zrealizowanie imprezy. Przeszła przez szereg szkoleń sprzedażowych a także ukończyła kurs Wine & Spirit Education Trust Level 2. Współpracowała z wieloma utalentowanymi Szefami Kuchni, poznając i podziwiając sztukę kulinarną od podszewki. Podkreśla, że najważniejsze w jej pracy są relacje z klientami, słuchanie ich potrzeb i kreowanie rozwiązań dopasowanych do ich wizji. Ilość imprez, którą zorganizowała podczas 19 lat lat pracy w branży eventowej jest ogromna, ale jak często mówi, każda z imprez jest niepowtarzalna i wyjątkowa, bo stanowią ją obecni na niej ludzie. Próbując pogodzić pasję z pracą zawodową angażuje się w projekty kulturalne, m.in jest członkiem rady Julian Cochran Foundation.

Stanisław Magdij

Z gastronomia jestem związany od 1995 roku kiedy podczas studiów rozpocząłem pracę jako kucharz w pierwszej restauracji KFC w Szczecinie. Restauracja ta należała do małej firmy posiadającej licencję na prowadzenie Pizzy Hut i KFC w Polsce zachodniej która nazywała się American Restaurant Services .

Spółka ARS przekształciła się w dzisiejszy AMREST a ja spędziłem tam 12 lat przechodząc wszystkie stanowiska operacyjne  od kucharza do kierownika regionalnego i w końcowym etapie przechodząc do pracy w centrali Amrestu do działu planowania i analiz finansowych.

Po Amrescie była krótka przygoda w Handlu  gdzie przez dwa lata pracowałem w Rossmannie  jako kierownik Regionalny .

Od 2006 związany jestem z QLT Restaurant &  Bar (restauracje Bierhalle) gdzie pracuje jako Dyrektor Operacyjny odpowiadających za sprawne funkcjonowanie istniejących restauracji jak i powstawanie nowych placówek .

Marcin Zawadzki

Licencjonowany doradca podatkowy, współpracujący z PwC oraz tworzący Związek Pracodawców HoReCa. Kilkanaście lat doświadczenia, ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży detalicznej i sektora gastronomii. Rozumiejący mechanizmy dotyczące szarej strefy oraz sposoby ich wykrywania i zwalczania.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW  

Efekty kształcenia zostaną zweryfikowane etapowo.

Weryfikacja wiedzy będzie odbywać się za pomocą różnych form (testów, prezentacji, case studies, zadań konkursowych) przygotowywanych przez prowadzących dany przedmiot lub w blokach tematycznych.  

Weryfikacja nabywanych umiejętności będzie dokonywana na bieżąco. Program przewiduje systematyczne przeprowadzanie ćwiczeń w ramach każdego przedmiotu.

Do ukończenia studiów wymagane jest przygotowanie projektu grupowego w formie pisemnej (projekt doradczy z zakresu zarządzania Horeca), a także zaprezentowanie go przed całą grupą w obecności komisji oceniającej. Przygotowanie i przedstawienie projektu będzie weryfikować zarówno posiadaną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawodowe w zakresie Horeca management.

Dodatkowo wymagane jest uzyskanie wszystkich zaliczeń cząstkowych.


Kontakt:
Małgorzata Cybulska