Coaching profesjonalny - metody i praktyka 

Koordynator merytoryczny

dr Lidia Czarkowska

lidia@kozminski.edu.pl

CEL STUDIÓW 

Celem studiów jest zrozumienie istoty coachingu jako metodologii umożliwiającej rozwój potencjału człowieka oraz poznanie zasad i opanowanie narzędzi stosowanych w rozmaitych typach coachingu. Szczególny nacisk zostanie położony na  doświadczenie procesu coachingu oraz praktyczne przećwiczenie kompetencji coachingowych.

Cele szczegółowe:

  • Zrozumienie istoty coachingu 
  • Poznanie różnych typów coachingu oraz szerokich możliwości jego zastosowań
  • Przyswojenie i przetrenowanie istotnych umiejętności i metod pracy coacha
  • Diagnoza własnych predyspozycji do pełnienia roli coacha
  • Rozwój osobistych kompetencji interpersonalnych związanych z pracą coacha
  • Nabycie praktycznych umiejętności w stosowaniu narzędzi coachingu

Program nauczania daje możliwość rozwijania jedenastu podstawowych kompetencji coachingowych i umożliwia:

  • Indywidualne doświadczenie procesu coachingu, 
  • Przyswojenie postawy coachingowej respektującej fundamentalne założenia dotyczące ludzkiej natury funkcjonujące w coachingu, 
  • Poznanie rozmaitych modeli sesji coachingowych,
  • Przećwiczenie i opanowanie w praktyce metod, technik i narzędzi coachingu, 
  • Zapoznanie z zasadami i etycznymi standardami profesji - kodes etytczny ICF (International Coach Federation). 

ADRESACI STUDIÓW 

  • Profesjonalni doradcy zawodowi, specjaliści w zakresie rozwoju zawodowego
  • Dyrektorzy, kierownicy i profesjonaliści zatrudnieni w działach HR
  • Psychologowie i Terapeuci
  • Trenerzy i konsultanci
  • Osoby pracujące w roli coacha, pragnące podnosić własne kompetencje

WIODĄCY WYKŁADOWCY 

TYLKO WYKŁADOWCY- PRAKTYCY

  • Dr Lidia Czarkowska - Coach i trener. Dyrektor Centrum Coachingu. Wieloletni praktyk z zakresu psychologii, socjologii, zarządzania, komunikacji organizacyjnej, motywacji, budowania zespołów, rozwiązywania konfliktów oraz rozwoju potencjału człowieka. Prowadzi warsztaty, coaching oraz indywidualne programy rozwojowe dla wyższej kadry menedżerskiej.
  • Dr Katarzyna Pilipczuk - Akredytowany Superwizor i Coach w Izbie Coachingu. Certyfikowany International Coach ICC. Certyfikowany Business Coach ICC. Doświadczony menedżer i doradca biznesu. Specjalizuje się w business i executive coachingu, team coachingu oraz mentoringu dla członków zarządów i kadry zarządzającej.
  • Dr Urszula Sadomska - Członek Izby Coachingu Polska, Akredytowany Coach IC oraz Superwizor IC, coach w zakresie business coaching, executive coachingu i life coachingu. Posiada akredytacje Master Certified Coach International Coach Federation (MCC ICF ICI). Licencjonowany trener NLP.
  • Zbigniew Kieras - Trener rozwoju osobistego, trener biznesu, Coach (MCC ICF; ICC, J. O'Connor; Professional Coach, Erickson College International; Organization and Relationship System Coach), licencjonowany Trener NLP. Posiada blisko 20-letnie, międzynarodowe doświadczenie trenerskie we współpracy z klientami korporacyjnymi. Specjalizuje się w obszarach budowania i rozwoju zespołu, skutecznej komunikacji, prezentowania i wpływu, systemów motywowania siebie i innych.
  • Prof. dr hab. Włodzimierz Włodarski -  Trener rozwoju osobistego, Trener NLP oraz Międzynarodowy Trener IANLP, Certyfikowany Coach (ICC, J. O'Connor, Lambent do Brasil). Prowadzi zajęcia z coachingu i sesje coachingowe dla wielu firm i instytucji, jak i wspomaga indywidualne osoby w ich dążeniu do urzeczywistnienia posiadanego potencjału kierowniczego i życiowego.
  • Artur Rzepecki
  • Bożena Wujec
  • dr Maciej Błaszak
  • Kazimierz Nalepa
  • Edyta Ponarad
  • Anna Dąbrowska
  • Honorata Moliter
  • Robert Łężak
  • Nadejda Kirova

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW 

Opracowanie indywidualnego projektu coachingowego (case study) oraz egzamin praktyczny w postaci przeprowadzenia pokazowej sesji coachingowej.


Kontakt:
Monika Żochowska

Doradca edukacyjny

  • +48 (22) 519 23 34