Badania i analizy marketingowe w internecie 

PARTNER MERYTORYCZNY 

Gemius to międzynarodowa firma badawczo-technologiczna założona w Polsce w 1999 roku, dostarcza zarówno badania dotyczące konsumpcji mediów, jak i narzędzia służące do optymalizacji kampanii reklamowych oraz adservingu. Firma jest oficjalnym dostawcą danych będących standardem pomiaru widni internatowej w kilkunastu krajach europejskich, w tym w Polsce (Badanie Gemius/PBI). Ponadto, firma prowadzi jednoźródłowe badanie cross-mediowe kampanii reklamowych prowadzonych w digitalu (PC, mobile) oraz telewizji i radiu. Jej klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe oraz firmy z sektora e-commerce. Gemius został czterokrotnie nagrodzony w europejskim konkursie IAB Research Awards w kategorii Audience Measurement. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej o firmie na gemius.pl

OPIEKUN MERYTORYCZNY 

dr PRZEMYSŁAW TOMCZYK
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie badań naukowych i dydaktyki prowadzonej w obszarze CRM, w szczególności analizy portfela klientów, wartości życiowej klienta(Customer Lifetime Value - CLV) oraz wiedzy klienta (Knowledge from Customer - KfC).

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk.

Kierownik studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego:

Badania i Analizy Marketingowe w Internecie:

https://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/badania-i-analizy-marketingowe/o-studiach/

Salesforce CRM i Marketing Automation:

https://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/salesforce-crm-i-marketing-automation/o-studiach/

Zapraszam do kontaktu

tel. 509-629-909
Najważniejsze publikacje dostępne w:
www.researchgate.net/profile/Przemyslaw_Tomczyk

kozminski.academia.edu/PrzemyslawTomczyk

CELE STUDIÓW 

Chcesz nauczyć się pracować z eye trackerem? Wykorzystać sztuczna inteligencję (AI) w dzianiach marketingowych? A może jesteś ciekawy jak prowadzi się badania z wykorzystaniem kamery internetowej i geolokalizacji?

Absolwent uzyska wiedzę i umiejętności samodzielnego prowadzenia badań i analiz marketingowych w internecie za pomocą najważniejszych narzędzi dostarczanych przez marki Google, Gemius, Salesforce, SalesManago, Brand24, Sotrender i inne. Nauczy się analizy rynku, social media, profili użytkowników witryn, ruchu w internecie. Dowie się, jak za pomocą dostępnych źródeł danych zbadać potencjał swoich klientów, ustalić kierunki rozwoju czy zbudować/wzmocnić przewagę konkurencyjną swojej organizacji. Pozna narzędzia, z których istnienia często nie zdawał sobie sprawy.  Nauczy się korzystać z danych dostarczanych przez uznane w Polsce i na innych rynkach narzędzia pomiaru i badań z obszaru digital marketingu, takich jak badanie gemius PBI (Audience), gemiusAdReal, gemius DirectEffect.

ADRESACI STUDIÓW 

 

 Jeśli jesteś:

  • absolwentem studiów licencjackich bądź magisterskich chcesz pracować w marketingu;
  • specjalistą do spraw marketingu, który chce uzasadniać swoje decyzje na podstawie faktów a nie domysłów;
  • przedsiębiorcą, który chce dostrzec i wykorzystać szanse, które są wokół

Studia Podyplomowe Badania i Analizy Marketingowe w Internecie są dla Ciebie.

WYKŁADOWCY 

PRZEMYSŁAW TOMCZYK


Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie badań naukowych i dydaktyki prowadzonej w obszarze CRM i analiz marketingowych.

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk.

Ekspert z zakresu analizy portfela klientów i formułowania strategii CRM.

Najważniejsze publikacje dostępne w:

www.researchgate.net/profile/Przemyslaw_Tomczyk
kozminski.academia.edu/PrzemyslawTomczyk

 

ARTUR ROGUSKI

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief, product manager w Grupie Onet-RAS (Fakt i Fakt24.pl), social media manager w Edipresse Polska (marki VIVA, Wizaż.pl i Party), agencji komunikacji PR Dfusion (klienci Samsung, Microsoft, Cisco, DPD, Uber). Obecnie head of social media w agencji kreatywnej Huta 19 im. Joachima Fersengelda.
Przez blisko 6 lat pracy w mediach przez moje ręce przewinęło się tysiące tekstów, grafik i materiałów wideo. Dzięki temu wiem co ma szansę wzbudzić zaangażowanie i emocje w mediach społecznościowych.

Od 6 lat zaangażowany w inicjatywę Czwartkowych Spotkań Social Media (blisko 20 prezentacji w 8 miastach w Polsce). Prelegent na licznych konferencjach dotyczących marketingu internetowego. Wykładowca na studiach podyplomowych na Politechnice Białostockiej na kierunku marketing internetowy. Członek rady programowej Forum IAB 2018, magister psychologii o specjalizacji media i reklama.
Fan piłki nożnej oraz whisky.

PRZEMYSŁAW PODLASIN

Przemysław Podlasin posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu bazą klientów oraz wspieraniu procesów sprzedażowych. Uczestniczył w projektach, których celem było podnoszenie wartości klientów i aktywizacja sprzedaży. Od dziewięciu lat związany z branżą finansową, od sześciu z PKO Bankiem Polskim. Absolwent studiów magisterskich w Szkole Głównej Handlowej (Finanse i Rachunkowość) i na Uniwersytecie Warszawskim (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych) oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie projektem” na Uniwersytecie Warszawskim

 

MICHAŁ KACZAN

Obecnie pracuje jako Analytical Consultant w Google. Z wykształcenia ekonomista, studiował ekonomię w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Methods and Models of Quantitative Economics na University Paris 1 Pantheon-Sorbonne w Paryżu. W Google odpowiedzialny za analizę i integrację danych oraz wsparcie analityczne klientów.

 

 

 

 

TOMASZ ŚWIĄTEK

Marketing Automation Consulting Manager w Benhauer. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania marketingowiec i muzyk. Przygotowuje i wdraża zaawansowane strategie z zakresu Marketing Automation, prowadzi certyfikowane szkolenia dla specjalistów marketing automation oraz zajmuje się rozwojem produktu Mobile Marketing Automation.

 

 

 

 

BŁAŻEJ WOJTYŁA

Współzałożyciel i CEO Jazzy Innovations, firmy tworzącej kompleksowe rozwiązania IT dla klientów na całym świecie (od San Francisco przez Londyn po Koreę Południową), a także realizującej projekty własne.

Od kilku lat aktywnie działa w szeroko rozumianej branży internetowej. Razem ze swoim zespołem ma na koncie wygraną Wirtualnego Hackathonu IBM, Startup Weekendu w 2012 roku, przeszedł przez akcelerator Startup Wise Guys w Estonii, a na zaproszenie Europejskiej Agencji Kosmicznej zespół Jazzy wziął udział w Space AppCamp we Włoszech, pracując nad aplikacjami wykorzystującymi dane z satelit Sentinel. W 2013 roku ich produkt został wybrany przez JIC jednym z 10 najlepszych „High-tech startups in Central Europe You Should Know About”. Obecnie wraz z Jazzy budują m.in. aplikacje webowe i mobilne dla sektora healthcare w Wielkiej Brytanii, a także wdrażają oprogramowanie oparte o sztuczną inteligencję rozpoznającą emocje i satysfakcję emocjonalną, pomagając firmom zwiększyć zyski i lojalność ich obecnych klientów.

Jest absolwentem Politechniki Śląskiej na kierunku Makrokierunek: Automatyka i Robotyka, Elektronika i Telekomunikacja, Informatyka. Studiował także Psychologię w zarządzaniu na Uniwersytecie Jagiellońskim.

 

 

MICHAŁ CHOLEWA

Marketing Manager, praktyk marketingu od 2004 roku, pracujący dla topowych firm takich, jak: Philips, Tchibo, Brown-Forman, Reckitt Benckiser, Coca Cola i Procter & Gamble, mający na koncie wiele sukcesów biznesowych w rozwijaniu marek takich jak Philips, Tchibo, Cafissimo, Davidoff Cafe, Finlandia Vodka, Veet, Clearasil, Burn, Powerade, Kropla Beskidu, Ariel, Tide, Fairy.

Od 2017 roku dzieli się swoim bogatym praktycznym doświadczeniem biznesowym w rozwijaniu i budowaniu różnych kategorii i marek, w obszarach takich jak badania, trendy, narzędzia 4P, w tym szerokie zastosowanie ATL, BTL i online jako wykładowca w Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów w Akademii Leona Koźmińskiego.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Finanse i Bankowość

KRZYSZTOF LESISZ

Senior Salesforce Developer w firmie Craftware, będącej platynowym partnerem Salesforce, globalnego lidera rozwiązań CRM.
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Rozpoczął karierę programisty od pracy przy systemach typu GIS, następnie 5 lat w technologii JAVA i development systemów CRM.
Od 8 lat kontynuuje swoją przygodę z systemami CRM jako specjalista technologii Salesforce. W portfolio liczne wdrożenia Salesforce CRM (Service Cloud i Sales Cloud) dla klientów zagranicznych i polskich – głównie firm farmaceutycznych i finansowych.
Posiada certyfikat Salesforce App Builder, Salesforce Administrator oraz Salesforce Service Cloud Consultant.

KRZYSZTOF ZIELIŃSKI

Jako Business Development Manager pracuje nad integracją istniejących badań oraz rozwojem nowych usług. Z branżą mediów elektronicznych jest związany zawodowo od 20 lat. Z wykształcenia matematyk, z zamiłowania mediowiec. Pasjonuje się wpływem technologii na komunikację interpersonalną. Od 2000 roku związany z Gemiusem, gdzie aktualnie doradza klientom w doborze odpowiednich narzędzi, tak aby zmaksymalizować efektywność podejmowanych przez nich działań. Z sukcesem wdrożył nowy standard pomiaru skuteczności kampanii internetowych miarami demograficznymi (tj. GRP, zasięg, frekwencja). Zajmuje się również budową narzędzi do optymalizacji kosztów zakupów powierzchni reklamowanych w mediach zasięgowych. Wspiera integrację narzędzi site-centric i adserwingu z wewnętrznymi narzędziami czołowych polskich banków i portali e-commerce.

AGATA RYBUS

Z firmą Gemius związana od października 2012 roku. Początkowo jako Key Account Manager zajmowała się obsługą domów mediowych oraz agencji na rynku polskim wspierając klientów w doborze badań i rozwiązań oferowanych przez firmę. Aktualnie, jako Product Owner tworzy wizję produktu gemiusDirectEffect i dba o odpowiednią ścieżkę rozwoju usługi do monitoringu kampanii online. Współpracując z zespołem IT zapewnia realizację wymagań klientów celem zwiększenia wartości i atrakcyjności usługi gemiusDirectEffect.

Studiowała w Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych Uniwersytetu Warszawskiego.

 

 

DAGMARA PLATA-ALF

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka w firmie Hotel Media Group. Pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w Katedrze Marketingu.

Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych. Jest autorką licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania, realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich (m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Akademii Górniczo-Hutniczej czy też Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie). Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA na University of Bedfordshire.

LUCYNA KOBA

Ekspert marketingu online i offline z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w budowaniu strategii komunikacyjnej. W Gemius HQ od lutego 2019 jako business development director odpowiada za rozwój nowatorskiego badania gemiusPostBuy, umożliwiającego jednoźródłowy pomiar kampanii reklamowych emitowanych w mediach tradycyjnych i online. Wcześniej zdobywała doświadczenie w domach mediowych w obszarach planowania i zakupu mediów, negocjacji i strategii mediowych. Współautorka wielu nagrodzonych kampanii, docenionych czternastoma statuetkami Effie Awards oraz sześcioma statuetkami IAB Mixx Awards.

 

 

 

AGNIESZKA BALCER-THINLAY

Kierownik Zespołu Badań Marketingowych w Play. Doświadczenie w badaniach marketingowych zdobywa od 2004 r., pracując zarówno po stronie agencji (Synovate, Grupa IQS) jak i po stronie klienta (Medicover, Play). Ma bogate doświadczenie w projektach badawczych dla branż FMCG, kosmetycznej, motoryzacyjnej, AGD, usługowej i telekomunikacyjnej. W Play wspiera badawczo wszystkie obszary organizacji (marketing, sprzedaż, strategię, obsługę klienta, technikę), w tym również działania z obszaru User Design. Absolwentka psychologii na SWPS i studiów podyplomowych Metody Statystyczne w Biznesie na Uniwersytecie Warszawskim, od 2015 roku współpracuje m.in. ze Szkołą Główna Handlową oraz SWPS jako wykładowca na studiach podyplomowych

 

 

AGNIESZKA ŁEBKOWSKA

Pomaga ludziom i firmom podejmować dobre decyzje oparte na danych (i dbać o ROI).
Prowadzi projekty z obszaru badań rynku i organizacji, zajmuje się głównie tematami powiązanymi z wiedzą psychologiczną (komunikacja, psychologia i ekonomia behawioralna, wizerunek marki, satysfakcja, lojalność, motywacja, badania w marketingu doświadczeń) oraz badaniami wewnątrzorganizacyjnymi (human relations). Prowadziła projekty badawcze dla Grupy Wirtualna Polska, mBank, Grupy Onet, BSH Siemens, Robert Bosch, Grupy Żywiec, Maspex, Piotr Kler, McKinsey & Company i wielu innych globalnych i polskich marek.
Pracuje z markami warsztatowo, korzystając z naturalnych procesów grupowych i narzędzi wspierających rozwój.
Właścicielka butiku HR2 – human relations squared oferującego rozwiązania z obszaru badań relacji międzyludzkich i organizacji biznesowych.
Dyrektor zarządzający MANDS Badania Rynku i Opinii.

Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
W PTBRiO odpowiada za obszar wiedzy i rozwoju kompetencji badawczych: szkolenia, Szkołę Consumer Intelligence, Bazę Wiedzy PTBRiO oraz projekt trendwatchingowy Konsument 2018.
Jako projektant badań ceni podejście systemowe oraz testowanie perspektyw wynikających z różnych paradygmatów.
Autorka modeli badawczo – doradczych Consumer Research Canvas oraz Human Relations Research Canvas.

MICHAŁ BUSZKO

W branży mediowej od ponad 12-stu lat. Zaczynał od kupowania kampanii telewizyjnych. Dziś ekspert od rynku Video. Doradza, koordynuje, pomaga, wspiera w zakresie łączenie światów online i offline. Wprowadził na rynek możliwość pomiaru skuteczności kampanii internetowych mierzony miarami demograficznymi (tj. GRP, zasięg, frekwencja).
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w domach mediowych
w Warszawie oraz w Londynie, gdzie jako Global Video Associate Director był odpowiedzialny na rozwój produktu Video (TV&Online Video) na całym świecie (odpowiadał m.in. za globalną współpracę z Google/YouTube)

Twórca unikatowego podejścia do łączenia TV + Online Video, dzięki któremu można optymalizować parametry kampanii na dowolnie wybrany zasięg efektywny. Dzięki jego pomysłom i wsparciu, został stworzony przez Gemiusa pomiar skuteczności kampanii internetowych mierzony miarami demograficznymi.
(tj. GRP, zasięg, frekwencja).
Jako prelegent wystąpił podczas wielu konferencji i spotkań branżowych dotyczących trendów na rynku reklamy Video oraz sposobów ich pomiaru w Internecie.
Jest byłym członkiem grupy roboczej „audio-video” IAB Polska oraz IAB Europe.

Ukończył „Zarządzanie i Marketing” na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

ANNA WINNICKA

Badacz i analityk z 12-letnim doświadczeniem w obszarze badań internetu. W przeszłości związana z agencjami badawczymi i domami mediowymi, którym doradzała w zakresie doboru metod badawczych i respondentów do badań internetu i w internecie. Specjalizuje się w łączeniu metod pasywnych i ankietowych w badaniach komunikacji marek w internecie.

 

 

 

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW 

Aby ukończyć studia należy zaliczyć egzamin semestralny oraz napisać analityczny projekt grupowy, rozwiązujący konkretny problem biznesowy.

REKOMENDACJE 

„Polecam studia osobom, które dostają pozytywnych dreszczy na dźwięk słów: badania, analizy, segmentacja, trendy czy innowacje. Badania i analizy marketingowe to inspirujące zajęcia, które umożliwią obiektywne spojrzenie na firmę, stworzenie skutecznej strategii lub znalezienie przewagi biznesowej. Studia z potencjałem nie tylko dla specjalistów, ale także dla osób bez doświadczenia w marketingu”.

Katarzyna Rydzoń, słuchaczka I edycji

 

 

"Na co dzień pędzimy goniąc własne ambicje i narzucone odgórnie cele. Odhaczamy zrealizowane zadania i wdrożone projekty. Nie sztuka jednak pracować za dużo, a logicznie i rozsądnie. Studia nauczyły mnie, że opłaca się zatrzymać, by finalnie mniejszym nakładem sił i budżetu osiągnąć więcej. Bo są procesy, metody, narzędzia, a nawet wzory! Zainwestowałam czas finalnie go oszczędzając. I już widzę pierwsze efekty. Polecam."

Anna Zapał, Senior digital manager

 

 

"Kiedy zdecydowałem się na studia podyplomowe, długo zastanawiałem się jaki kierunek wybrać. Po wielu przemyśleniach zdecydowałem się na kierunek „Badania i analizy marketingowe” i wiem, że był to dobry wybór. Najlepszą stroną tego kierunku byli wykładowcy, którzy swoją wiedzę opierali na swoich doświadczeniach zdobytych na stanowiskach specjalistów, managerów czy też dyrektorów.  Takie przekazywanie kwalifikacji nie tylko jest ciekawe i interesujące, ale również w łatwy sposób można je przełożyć na codzienną praktykę. Wiedzę zdobytą podczas studiów można wykorzystać zarówno podczas pracy w dużej firmie, jak również przy rozwijaniu własnej działalności. Studia pozwoliły mi również na poznanie istoty oraz wartości jakie przynoszą badania, analizy i ciągłe monitorowanie rynku."

Karol Bielecki, Analityk cen oraz Inwestor na rynku nieruchomości


Kontakt: 
Monika Kasprzyk

Doradca edukacyjny