O kierunku
Program studiów podyplomowych zarządzanie zespołami zawiera podstawy teoretyczne i zajęcia praktyczne (ćwiczenia, warsztaty, inne formy aktywnej nauki) z zakresu operacyjnego zarządzania i inspirującego przywództwa, które z perspektywy menedżera:
- zapewniają skuteczność realizacji powierzonych menedżerowi i jego zespołowi celów biznesowych, zadań i obowiązków
- gwarantują budowanie autorytetu i pozycji menedżera, jego profesjonalizm w działaniu
- pozwalają na poznanie mechanizmów psychospołecznych, które są podstawą zachowań członków zespołu
- sprzyjają świadomemu kształtowaniu przez menedżera motywacji, zaangażowania i odpowiedzialności za wyniki wśród pracowników
- czynią go świadomym partnerem działu zarządzania zasobami ludzkimi i pozwalają efektywnie korzystać z oferowanych przez ten zespół metod i narzędzi
- dają okazję do poznania i wykorzystania nowoczesnych rozwiązań z zakresu budowania i inspirowania zespołów w codziennej pracy
- umożliwiają pełne wykorzystanie potencjału pracy zespołowej, dając okazję do maksymalizowanie ich wydajności
- pozwalają budować stabilne i szczęśliwe zespoły, poprzez:
- pozytywny klimat organizacyjny - dobrostan pracowniczy - dobre relacje w zespole i z innymi zespołami - dopasowanie pracowników do stanowisk i ról oraz zadań do pracowników
- pozwalają na wypracowanie koncepcji dalszego rozwoju swojego zespołu
- kształtują wymagany przez organizację i warunki otoczenia poziom kompetencji nie tylko aktualnych, ale i tych potrzebnych w przyszłości (również cyberkompetencje)
- umożliwiają uzyskanie przewagi konkurencyjnej w doborze wartościowych pracowników i utrzymaniu już zatrudnionych oraz ich satysfakcji z pracy
- kierują ku poszukiwaniu rozwiązań problemów biznesowych będących odpowiedzią na wyzwania świata VUCA i BANI
- budują kluczowe kompetencje menedżera na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym w zakresie umiejętnego wdrażania zmian, optymalizacji procesów i prowadzeniu projektów
- stanowią kolejny krok w rozwoju zawodowym i kształtowaniu kariery
- umożliwiają ugruntowany awans na kolejne stopnie w ścieżce kariery
Cel studiów
Celem studiów jest przekazanie uczestnikom usystematyzowanej wiedzy z zakresu zarządzania zespołami z wykorzystaniem dobrych praktyk menedżerskich oraz użytecznych metod, modeli i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Dzięki temu uczestnicy studiów zostaną przygotowani do:
- zarządzania zespołem z użyciem typowych rozwiązań i procedur systemu zarządzania zasobami ludzkimi funkcjonujących w organizacji
- używania metod i narzędzi zazwyczaj stosowanych w codziennej praktyce menedżerskiej oraz z zakresu nowoczesnego przywództwa
- stosowania w praktyce zasad i narzędzi komunikacji, budowania motywacji i zaangażowania pracowników przydatnych w pracy menedżera
- zastosowania rozwiązań dot. odpowiedniego kształtowania miejsca, atmosfery i relacji w pracy
- rozumienia uwarunkowań zarządzania zespołami w zakresie prawa pracy, organizacji biznesu i zarządzania w organizacji, ich pozytywnego wykorzystania i współkształtowania
Korzyści edukacyjne z perspektywy uczestnika
Studenci kierunku zarządzanie zespołami zdobędą lub uzupełnią wiedzę, a także rozwiną umiejętności z zakresu wielu aspektów zarządzania zespołami i ich pracą, m.in.:
- Poznają własny styl liderski, silne strony i obszary do dalszego samorozwoju dzięki wykorzystaniu testów psychologicznych, gier menedżerskich i ćwiczeń.
- Nauczą się kształtować zakresy obowiązków pracowników i opisy stanowisk pracy.
- Zdobędą umiejętności z zakresu zarządzania wynikami pracy, potencjałem i kompetencjami pracowników.
- Poznają zasady nowoczesnego naboru pracowników, współdziałania z pracownikami personalnymi w rekrutacji i selekcji.
- Rozpoznają potencjał, talenty, kompetencje przyszłości i cyberkompetencje niezbędne im samym i ich zespołom, jak też zdobędą narzędzia rozpoznawania, oceny potencjału i kompetencji pracowników.
- Poznają efektywne praktyki i metody rozwoju swoich pracowników.
- Poznają zasady efektywnych systemów wynagradzania i motywowania, zdobędą szereg narzędzi budowania, integrowania i codziennego motywowania swoich zespołów.
- Zdobędą narzędzia do optymalnego zarządzania pracą (zadaniami) zespołu, rozwiązywania problemów z efektywnością i poprawiania wyników biznesowych swojego zespołu.
- Przeanalizują szereg aspektów wpływających na dobrostan, satysfakcję, motywację i zaangażowanie pracowników, takich jak: zarządzanie godnościowe, budowanie bezpieczeństwa psychologicznego pracowników, skuteczne rozwiązywanie trudnych spraw pracowniczych, przeciwdziałanie niepożądanym zjawiskom w relacjach pracowniczych.
- Przygotują się do zarządzania zespołami różnych typów:
- stacjonarnymi, rozproszonymi, hybrydowymi - jednorodnymi i różnorodnymi (w tym zawierającymi pracowników z generacji X, Y, Z i Alpha, w różnym wieku i o różnym stażu pracy)
- Zdobędą bazową wiedzę i umiejętności z zakresu filarów zarządzania organizacją i jej kluczowymi przedsięwzięciami:
- modele biznesowe, system strategii i celów w organizacji - planowanie zatrudnienia i obciążenia pracą - zarządzanie projektami i procesami - nowoczesne sposoby zarządzania organizacjami i zespołami (Management 3.0. i Zwinne Przywództwo) - kluczowe metody zarządzania zmianą i komunikacji zmian
- Przeanalizują kluczowe aspekty prawa pracy, wraz z analizą studiów przypadków.
- Podniosą swoje zdolności komunikacji, prowadzenia konstruktywnych rozmów z pracownikami, jak też prowadzenia szerszej komunikacji w oparciu o różnego typu pomocniki i ćwiczenia.
Atuty kierunku
Program zawiera 196 godzin zajęć:
Połowa z nich to aktywizujące zajęcia praktyczne, warsztatowe, ćwiczeniowe i interaktywne, prowadzone w małych grupach, dzięki czemu możliwe jest poznanie wielu praktycznych podejść, perspektyw, rozwiązań, a także ich wspólna analiza i ocena.
Połowa z nich to wykłady, podczas których wykładowcy skupią się na przedstawieniu możliwych do wdrożenia, praktycznych koncepcji i modeli, zaprezentują realne przykłady i „dobre praktyki” oraz case study, zbudowane na bazie konkretnych rozwiązań funkcjonujących na rynku.
Prowadzący zajęcia to:
uznani wykładowcy z udokumentowanym doświadczeniem edukacyjnym, w tym ze znacznym dorobkiem trenerskim,
świetni praktycy: menedżerowie zarządzający zespołami lub konsultanci wspierający biznes i administrację publiczną.
Są to osoby łączące wieloletnie doświadczenie biznesowe oraz najnowszą wiedzę naukową, sprawdzeni zarówno w działalności biznesowej, jak i edukacyjnej.
Zajęcia prowadzone są w komfortowych warunkach, w świetnie wyposażonych, nowoczesnych salach.
Część zajęć przewidujemy w formie zdalnej (3 zjazdy z 11), co pozwoli ograniczyć dojazdy na uczelnię i koszty ponoszone na zakwaterowanie dla osób niezamieszkujących w Warszawie.
Zajęcia online również zakładają prace w grupach – mamy w ich prowadzeniu ogromne doświadczenie i pozytywne rekomendacje naszych obecnych i byłych studentów.
Uczelnia zapewnia adekwatnie dobraną książkę, stanowiącą wiodący podręcznik do zajęć.
Każdy z wykładowców przygotowuje unikalne materiały, które udostępniane są studentom w wersji elektronicznej, a materiały do zajęć w wersji drukowanej.
Każdy z wykładowców przedstawia też listę rekomendowanych lektur, artykułów i publikacji, pozwalających na dalsze samokształcenie.
Uczelnia posiada nowoczesną bibliotekę z dostępem do najnowszych publikacji w wersji drukowanej i elektronicznej. Znaczna część zasobów biblioteki udostępniania jest zdalnie.
Uczestnicy mają dostęp do platformy wymiany wiedzy oraz komunikacji między sobą i wykładowcami.
Na platformie zamieszczane są materiałów dydaktycznych oraz odbywają się też zajęcia online (3 sesje z 11).
Wykładowcy działają wspólnie z grupą, budują otwarty klimat, inicjują środowisko do wymiany doświadczeń z uczestnikami. Nie budują dystansu, w zamian budują partnerstwo.
Stawiamy na praktykę od początku do końca – studia nie mają formalnego egzaminu, praca dyplomowa opiera się o przygotowanie rozwiązania praktycznego, którego efekty są możliwe do wykorzystania w pracy zawodowej.
Adresaci i adresatki studiów
Kierownicy studiów
Co zyskujesz
Do programu studiów wybrano przedmioty, które umożliwiają liderom rozwój kluczowych kompetencji i sprawne funkcjonowanie w środowisku organizacyjnym (biznesowym, administracyjnym).
Podczas zajęć wykładowcy będą:
- prezentować i prowadzić ćwiczenia konkretnych metod, co znacznie ułatwia ich późniejsze wdrożenie w swojej pracy
- udzielać konkretnych wskazówek dotyczących tego, jak inicjować, prowadzić i wdrażać rozwiązania na miarę dzisiejszych wyzwań w zarządzaniu
Po zakończeniu programu uczestnik będzie posiadał szerokie przygotowanie do roli menedżera, w tym w szczególności:
- Będzie znał swój potencjał menedżerski, rekomendowane kierunki jego wykorzystania i dalszego rozwoju w praktyce, w ścieżce kariery oraz rozwoju biznesu w którym działa.
- Wzmocni pozytywnie swój indywidualny styl menedżerski oraz zdolności komunikacyjne i prezentacyjne, dzięki licznym ćwiczeniom, case study i wystąpieniom podczas warsztatów.
- Zdobędzie umiejętności menedżerskie konieczne do prowadzenia zespołów, w tym interaktywnego budowania i motywowania zespołu do działania, otrzyma też gotowe narzędzia do twórczego zastosowania w pracy menedżerskiej.
- Rozwinie swoje zdolności kreatywne, nakierowane na rozwiązywanie problemów biznesowych generowanych przez turbulentne (zmienne) otoczenie.
- Zwiększy swoją wrażliwość na sygnały świadczące o możliwości wystąpienia problemów organizacyjnych i zespołowych oraz będzie skutecznie zarządzał zmianą nakierowaną na zapobieganie i przeciwdziałanie trudnościom.
- Będzie świadomie kształtował ścieżkę kariery swoją i swoich podwładnych.
- Zrozumie różnorodność swoich pracowników i pozwoli na jej wykorzystanie w pracy zespołu i wzajemnym uczeniu się.
- Będzie dostrzegał etyczny kontekst decyzji menedżerskich i realizował wartości firmowe.
- Uświadomi sobie znaczenie rozwoju zawodowego i pozazawodowego zespołu dla jego efektywności biznesowej i będzie kształtował odpowiednie postawy pracowników w tym obszarze.
- Nauczy się skutecznie przeprowadzać procesy personalne w swoim zespole m.in. kształtowania wymagań wobec pracowników, doboru kandydatów do pracy, dokonywać oceny pracy pracowników i ich potencjału, planować i wspierać rozwój kompetencji pracowników, motywować i odpowiednio wynagradzać, a także skutecznie zatrudniać i zwalniać – w oparciu o systemowe rozwiązania zarządzania zasobami ludzkimi.
- Będzie wiedział, w jaki sposób stosować nowoczesne praktyki przywódcze w celu lepszego realizowania planów biznesowych w zrównoważeniu z dobrostanem pracowników.
- Będzie umiał prowadzić efektywną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną oraz indywidualnie z pracownikami, w tym prowadzić wywiady selekcyjne i rozmowy indywidualne, pozyskiwać opinie pracowników oraz prowadzić trudne rozmowy z pracownikami oraz udzielać konstruktywnych informacji zwrotnych pozytywnych i negatywnych oraz argumentować w sposób motywujący oceny pracownicze.
- Pozna możliwości, uwarunkowania i ograniczenia wynikające z prawa pracy oraz wdrażania i/lub stosowania rozwiązań systemowych na poziomie strategicznym takich jak np. model biznesowy, strategia, zrównoważona karta wyników.
- Będzie potrafił diagnozować, analizować, rozwiązywać problemy pracownicze.
Perspektywa zawodowa
Absolwent studiów podyplomowych zarządzanie zespołami rozwija poszukiwane obecnie na rynku pracy kompetencje, takie jak: umiejętność sprawnego zarządzania zespołem i jego zadaniami oraz zarządzania zmianą, a także uczy się stosować je w praktyce w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej firmy/ instytucji, na rzecz której działa.
Osoby, które ukończyły ten kierunek łatwiej awansują na stanowiska menedżerskie, a jeśli już pracują na stanowiskach menedżerskich, ugruntują swoją pozycję zawodową u obecnego pracodawcy.
W perspektywie obie te grupy łatwiej uzyskają awans stanowiskowy na kolejne stanowiska menedżerskie i progres płacowy lub zmienią pracę na atrakcyjniejszą. Dzieje się tak dlatego, że:
- W dobie niedoboru odpowiednich pracowników u menedżerów bardzo cenione i poszukiwane są umiejętności inspirowania, utrzymania oraz kierunkowego wspierania i rozwijania posiadanych zespołów oraz optymalnego wykorzystania ich potencjału pracy – co jest objęte tokiem studiów.
- Studia (inaczej niż pojedyncze szkolenia) stawiają na zintegrowane, kompleksowe prowadzenie zespołów, wsparcie realizacji działań operacyjnych i strategii poprzez adekwatne kierowanie zadaniami i ludźmi.
Buduje to zarówno wyniki biznesowe (w tym finansowe), jak i zaangażowanie pracowników.
Nasi absolwenci są więc w stanie sprostać wymaganiom pracodawców, jeśli chodzi o budowę, prowadzenie, doskonalenie i rozwój skutecznych zespołów, a pozycja zawodowa ich samych, jak i zarządzanych zespołów rośnie. Dzieje się tak dlatego, że menedżerowie lepiej przygotowani do swojej roli zawodowej efektywniej prowadzą działalność swoich ludzi, co przynosi wiele korzyści ich organizacjom:
- efektywne identyfikowanie, planowanie, monitorowanie i kontrola celów, efektów, budżetów
- większa efektywność działań, lepsze wykorzystanie zasobów i budżetów
- poprawa w obszarach produktywności, efektywności, jakości, innowacyjności i wartości dla klientów
- kreowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy w oczach kandydatów i pracowników, budowa odpowiedniej atmosfery pracy i klimatu organizacyjnego
- rozwój personelu w firmie oraz umacnianie biznesu
Program
Organizacja zajęć
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu stacjonarnie i online podczas 11 zjazdów weekendowych w ciągu dwóch semestrów (w tym 8 zjazdów stacjonarnych i 3 realizowane w formule online) w:
- soboty – w godz. 8:45-15:45 (8 godz. dydaktycznych), wyjątkowo do 17:30 (10 godz. dydaktycznych)
- niedziele – w godz. 8:45-15:45 (8 godz. dydaktycznych)
Terminy zajęć
Planowane terminy zjazdów w I semestrze:
- Wkrótce
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Zasady naboru
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja trwa do 30 września 2025 r.
Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 r.
Uczestnik musi posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych oraz doświadczenie min. 3 lata pracy.
Student wykonuje praktyczny projekt końcowy, którego celem jest przedstawienie rozwiązań problemów organizacji lub swojego zespołu związany z obszarem zarządzania zespołami i/lub przepływem pracy na bazie poznanych: wiedzy, metod, narzędzi.
-
Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego**
-
Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
-
Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
Kopia dowodu wpłaty wpisowego
** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty
Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Wpisowe | 250 zł |
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 4 200 zł każda) | 8 400 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 780 zł każda) | 7 560 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność | 7 900 zł |
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl