O kierunku
Program studiów podyplomowych ,,Zarządzanie Zespołami” zawiera podstawy teoretyczne i zajęcia praktyczne (ćwiczenia, warsztaty, inne formy aktywnej nauki) z zakresu operacyjnego zarządzania i inspirującego przywództwa, które z perspektywy menedżera:
- zapewniają skuteczność realizacji powierzonych menedżerowi i jego zespołowi celów biznesowych, zadań i obowiązków,
- gwarantują budowanie autorytetu i pozycji menedżera, jego profesjonalizm w działaniu,
- pozwalają na poznanie mechanizmów psychospołecznych, które są podstawą zachowań członków zespołu,
- sprzyjają świadomemu kształtowaniu przez menedżera motywacji, zaangażowania i odpowiedzialności za wyniki wśród pracowników,
- czynią go świadomym partnerem działu zarządzania zasobami ludzkimi i pozwalają efektywnie korzystać z oferowanych przez ten zespół metod i narzędzi,
- dają okazję do poznania i wykorzystania nowoczesnych rozwiązań z zakresu budowania i inspirowania zespołów w codziennej pracy,
- umożliwiają pełne wykorzystanie potencjału pracy zespołowej dając okazję do maksymalizowanie ich wydajności,
- pozwalają budować stabilne i szczęśliwe zespoły, poprzez:
- pozytywny klimat organizacyjny, - dobrostan pracowniczy, - dobre relacje w zespole i z innymi zespołami, - dopasowanie pracowników do stanowisk i ról oraz zadań do pracowników,
- pozwalają na wypracowanie koncepcji dalszego rozwoju swojego zespołu,
- kształtują wymagany przez organizację i warunki otoczenia poziom kompetencji nie tylko aktualnych, ale i tych potrzebnych w przyszłości (również cyber-kompetencje),
- umożliwiają uzyskanie przewagi konkurencyjnej w doborze wartościowych pracowników i utrzymaniu już zatrudnionych oraz ich satysfakcji z pracy,
- kierują ku poszukiwaniu rozwiązań problemów biznesowych będących odpowiedzią na wyzwania świata VUCA i BANI,
- budują kluczowe kompetencje menedżera na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym w zakresie umiejętnego wdrażania zmian, optymalizacji procesów i prowadzeniu projektów,
- stanowią kolejny krok w rozwoju zawodowym i kształtowaniu kariery,
- umożliwiają ugruntowany awans na kolejne stopnie w ścieżce kariery.
Cel studiów
Celem studiów jest przekazanie uczestnikom usystematyzowanej wiedzy z zakresu zarządzania zespołami z wykorzystaniem dobrych praktyk menedżerskich oraz użytecznych metod, modeli i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Dzięki temu uczestnicy studiów zostaną przygotowani do:
- zarządzania zespołem z użyciem typowych rozwiązań i procedur systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi funkcjonujących w Organizacji,
- używania metod i narzędzi zazwyczaj stosowanych w codziennej praktyce menedżerskiej oraz z zakresu nowoczesnego przywództwa,
- stosowania w praktyce zasad i narzędzi komunikacji, budowania motywacji i zaangażowania pracowników przydatnych w pracy menedżera,
- zastosowania rozwiązań dot. odpowiedniego kształtowanie miejsca, atmosfery i relacji w pracy,
- rozumienia uwarunkowań zarządzania zespołami w zakresie prawa pracy, organizacji biznesu i zarządzania w organizacji, ich pozytywnego wykorzystania i współkształtowania.
Korzyści edukacyjne z perspektywy uczestnika
Studenci kierunku ,,Zarządzania zespołami” zdobędą lub uzupełnią wiedzę, a także rozwiną umiejętności z zakresu wielu aspektów zarządzania zespołami i ich pracą, m.in.:
- Poznają własny styl liderski, silne strony i obszary do dalszego samorozwoju dzięki wykorzystaniu testów psychologicznych, gier menedżerskich i ćwiczeń,
- Nauczą się kształtować Zakresy Obowiązków Pracowników i Opisy Stanowisk Pracy,
- Zdobędą umiejętności z zakresu zarządzania wynikami pracy, potencjałem i kompetencjami pracowników,
- Poznają zasady nowoczesnego naboru pracowników, współdziałania z pracownikami personalnymi w rekrutacji i selekcji,
- Rozpoznają potencjał, talenty, kompetencje przyszłości i cyber-kompetencje niezbędne im samym i ich zespołom, jak też zdobędą narzędzia rozpoznawania, oceny potencjału i kompetencji pracowników
- Poznają efektywne praktyki i metody rozwoju swoich pracowników,
- Poznają zasady efektywnych systemów wynagradzania i motywowania, zdobędą szereg narzędzi budowania, integrowania i codziennego motywowania swoich zespołów,
- Zdobędą narzędzia do optymalnego zarządzania pracą (zadaniami) zespołu, rozwiązywania problemów z efektywnością i poprawiania wyników biznesowych swojego zespołu,
- Przeanalizują szereg aspektów wpływających na dobrostan, satysfakcję, motywację i zaangażowanie pracowników, takich jak: zarządzanie godnościowe, budowanie bezpieczeństwa psychologicznego pracowników, skuteczne rozwiązywanie trudnych spraw pracowniczych, przeciwdziałanie niepożądanym zjawiskom w relacjach pracowniczych,
- Przygotują się do zarządzania zespołami różnych typów:
- stacjonarnymi, rozproszonymi, hybrydowymi, - jednorodnymi i różnorodnymi (w tym zawierającymi pracowników z generacji X, Y, Z i Alpha, w różnym wieku i o różnym stażu pracy),
- Zdobędą bazową wiedzę i umiejętności z zakresu filarów zarządzania organizacją i jej kluczowymi przedsięwzięciami:
- modele biznesowe, system strategii i celów w organizacji, - planowanie zatrudnienia i obciążenia pracą, - zarządzanie projektami i procesami, - nowoczesnych sposobów zarządzania organizacjami i zespołami (Management 3.0. i Zwinne Przywództwo), - kluczowe metody zarządzanie zmianą i komunikacji zmian,
- Przeanalizują kluczowe aspekty prawa pracy, wraz z analizą studiów przypadków.
- Podniosą swoje zdolności komunikacji, prowadzenia konstruktywnych rozmów z pracownikami, jak też prowadzenia szerszej komunikacji w oparciu o różnego typu pomocniki i ćwiczenia.
Atuty kierunku
Program zawiera 196 godzin zajęć:
Połowa z nich to aktywizujące zajęcia praktyczne, warsztatowe, ćwiczeniowe i interaktywne, prowadzone w małych grupach, dzięki czemu możliwe jest poznanie wielu praktycznych podejść, perspektyw, rozwiązań, a także ich wspólna analiza i ocena,
Połowa z nich to wykłady, podczas których wykładowcy skupią się na przedstawieniu możliwych do wdrożenia, praktycznych koncepcji i modeli, zaprezentują realne przykłady i „dobre praktyki” oraz case study, zbudowane na bazie konkretnych rozwiązań funkcjonujących na rynku.
Prowadzący zajęcia to:
uznani wykładowcy z udokumentowanym doświadczeniem edukacyjnym, w tym ze znacznym dorobkiem trenerskim,
świetni praktycy: menedżerowie zarządzający zespołami lub konsultanci wspierający biznes i administrację publiczną.
Są to osoby łączące wieloletnie doświadczenie biznesowe oraz najnowszą wiedzą naukową, sprawdzeni zarówno w działalności biznesowej jak i edukacyjnej.
Zajęcia prowadzone są w komfortowych warunkach, w świetnie wyposażonych, nowoczesnych salach.
Część zajęć przewidujemy w formie zdalnej (3 zjazdy z 11), co pozwoli ograniczyć dojazdy na uczelnię i koszty ponoszone na zakwaterowanie dla osób niezamieszkujących w Warszawie.
Zajęcia on-line również zakładają prace w grupach – mamy w ich prowadzeniu ogromne doświadczenie i pozytywne rekomendacje naszych obecnych i byłych studentów.
Uczelnia zapewnia adekwatnie dobraną książkę, stanowiącą wiodący podręcznik do zajęć.
Każdy z wykładowców przygotowuje unikalne materiały, które udostępnianie są studentom w wersji elektronicznej, a materiały do zajęć w wersji drukowanej.
Każdy z wykładowców przedstawia też listę rekomendowanych lektur, artykułów i publikacji, pozwalających na dalsze samokształcenie.
Uczelnia posiada nowoczesną bibliotekę z dostępem do najnowszych publikacji w wersji drukowanej i elektronicznej. Znaczna część zasobów biblioteki udostępniania jest zdalnie.
Uczestnicy mają dostęp do platformy wymiany wiedzy oraz komunikacji między sobą i wykładowcami.
Na platformie odbywa się też zamieszczanie materiałów dydaktycznych oraz zajęcia on line (3 sesje z 11).
Wykładowcy działają wspólnie z grupą, budują otwarty klimat, inicjują środowisko do wymiany doświadczeń z uczestnikami. Nie budują dystansu, w zamian budują partnerstwo.
Stawiamy na praktykę od początku do końca - studia nie mają formalnego egzaminu, praca dyplomowa opiera się o przygotowanie rozwiązania praktycznego, którego efekty są możliwe do wykorzystania w pracy zawodowej.
Adresaci studiów
Kierownik studiów
Co zyskujesz
Do programu studiów wybrano przedmioty, które umożliwiają liderom rozwój kluczowych kompetencji i sprawne funkcjonowanie w środowisku organizacyjnym (biznesowym, administracyjnym).
Podczas zajęć wykładowcy będą:
- prezentować i prowadzić przećwiczenie konkretnych metod, co znacznie ułatwia ich późniejsze wdrożenie w swojej pracy,
- udzielać konkretnych wskazówek dotyczących tego, jak inicjować, prowadzić i wdrażać rozwiązania na miarę dzisiejszych wyzwań w zarządzaniu.
Po zakończeniu programu uczestnik zdobędzie szerokie przygotowanie do roli menedżera, w tym w szczególności:
- Będzie znał swój potencjał menedżerski, rekomendowane kierunki jego wykorzystania i dalszego rozwoju w praktyce, w ścieżce kariery oraz rozwoju biznesu w którym działa,
- Wzmocni pozytywnie swój indywidualny styl menedżerski oraz zdolności komunikacyjne i prezentacyjne, dzięki licznym ćwiczeniom, case study i wystąpieniom podczas warsztatów,
- Zdobędzie umiejętności menedżerskie konieczne do prowadzenia zespołów, w tym interaktywnego budowania i motywowania zespołu do działania, otrzyma też gotowe narzędzia do twórczego zastosowania w pracy menedżerskiej,
- Rozwinie swoje zdolności kreatywne, nakierowane na rozwiązywanie problemów biznesowych generowanych przez turbulentne (zmienne) otoczenie,
- Zwiększy swoją wrażliwość na sygnały świadczące o możliwości wystąpienia problemów organizacyjnych i zespołowych oraz będzie skutecznie zarządzał zmianą nakierowaną na zapobieganie i przeciwdziałanie trudnościom,
- Będzie świadomie kształtował ścieżkę kariery swoją i swoich podwładnych,
- Zrozumie różnorodność swoich pracowników i pozwoli na jej wykorzystanie w pracy zespołu i wzajemnym uczeniu się,
- Będzie dostrzegał etyczny kontekst decyzji menedżerskich i realizował wartości firmowe,
- Uświadomi sobie znaczenie rozwoju zawodowego i pozazawodowego zespołu dla jego efektywności biznesowej i będzie kształtował odpowiednie postawy pracowników w tym obszarze,
- Nauczy się skutecznie przeprowadzać procesy personalne w swoim zespole m.in. kształtowania wymagań wobec pracowników, doboru kandydatów do pracy, dokonywać oceny pracy pracowników i ich potencjału, planować i wspierać rozwój kompetencji pracowników, motywować i odpowiednio wynagradzać, a także skutecznie zatrudniać i zwalniać – w oparciu o systemowe rozwiązania zarządzania zasobami ludzkimi,
- Będzie wiedział, w jaki sposób stosować nowoczesne praktyki przywódcze w celu lepszego realizowania planów biznesowych w zrównoważeniu z dobrostanem pracowników,
- Będzie umiał prowadzić efektywną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną oraz indywidualnie z pracownikami, w tym prowadzić wywiady selekcyjne i rozmowy indywidualne, pozyskiwać opinie pracowników oraz prowadzić trudne rozmowy z pracownikami oraz udzielać konstruktywnych informacji zwrotnych pozytywnych i negatywnych oraz argumentować w sposób motywujący oceny pracownicze.
- Pozna możliwości, uwarunkowania i ograniczenia wynikające z prawa pracy oraz wdrażania i/lub stosowania rozwiązań systemowych na poziomie strategicznym takich jak np. model biznesowy, strategia, zrównoważona karta wyników.
- Będzie potrafił diagnozować, analizować, rozwiązywać problemy pracownicze.
Perspektywa zawodowa
Absolwent studiów podyplomowych ,,Zarządzanie zespołami” rozwija poszukiwane obecnie na rynku pracy kompetencje, takie jak: umiejętność sprawnego zarządzania zespołem i jego zadaniami oraz zarządzania zmianą, a także uczy się stosować je w praktyce w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej firmy/ instytucji, na rzecz której działa. Osoby, które ukończyły ten kierunek łatwiej awansują na stanowiska menedżerskie, a jeśli już pracują na stanowiskach menedżerskich, ugruntują swoją pozycję zawodową u obecnego pracodawcy. W perspektywie, obie te grupy łatwiej uzyskają awans stanowiskowy na kolejne stanowiska menedżerskie i progres płacowy lub zmienią pracę na atrakcyjniejszą. Dzieje się tak dlatego, że:
- W dobie niedoboru odpowiednich pracowników u menedżerów bardzo cenione i poszukiwane są umiejętności inspirowania, utrzymania oraz kierunkowego wspierania i rozwijania posiadanych zespołów oraz optymalnego wykorzystania ich potencjału pracy – co jest objęte tokiem studiów,
- Studia (inaczej niż pojedyncze szkolenia) stawiają na zintegrowane, kompleksowe prowadzenie zespołów, wsparcie realizacji działań operacyjnych i strategii poprzez adekwatne kierowanie zadaniami i ludźmi.
Buduje to zarówno wyniki biznesowe (w tym finansowe), jak i zaangażowanie pracowników.
Nasi absolwenci są więc w stanie sprostać wymaganiom pracodawców, jeśli chodzi o budowę, prowadzenie, doskonalenie i rozwój skutecznych zespołów, a pozycja zawodowa ich samych jak i zarządzanych zespołów rośnie. Dzieje się tak dlatego, że menedżerowie lepiej przygotowani do swojej roli zawodowej efektywniej prowadzą działalność swoich ludzi, co przynosi wiele korzyści ich organizacjom:
- efektywne identyfikowanie, planowanie, monitorowanie i kontrola celów, efektów, budżetów,
- większa efektywność działań, lepsze wykorzystanie zasobów i budżetów,
- poprawa w obszarach produktywności, efektywności, jakości, innowacyjności i wartości dla klientów,
- kreowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy w oczach kandydatów i pracowników, budowa odpowiedniej atmosfery pracy i klimatu organizacyjnego,
- rozwój personelu w firmie oraz umacnianie biznesu.
Program
Organizacja zajęć
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu stacjonarnie i online podczas 11 zjazdów weekendowych w ciągu dwóch semestrów (w tym 8 zjazdów stacjonarnych i 3 realizowane w formule on-line) w:
- soboty w godzinach 8:45-15:45 (8 godz. dydaktycznych), wyjątkowo do 17:30 (10 godz. dydaktycznych),
- niedziele w godzinach 8:45-15:45 (8 godz. dydaktycznych).
Planowane terminy zjazdów
12-13.10.2024
09-10.11.2024 online
23-24.11.2024
14-15.12.2024 online
04-05.01.2025
08-09.02.2025
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Zasady naboru
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja trwa do 30 września 2025r.
Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 roku.
Uczestnik musi posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych oraz doświadczenie min. 3 lata pracy.
Student wykonuje praktyczny projekt końcowy, którego celem jest przedstawienie rozwiązań problemów organizacji lub swojego zespołu związany z obszarem zarządzania zespołami i/lub przepływem pracy na bazie poznanych: wiedzy, metod, narzędzi.
-
odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego**
-
zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
kopia dowodu wpłaty wpisowego
W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.
Opłaty
Wpisowe | 250 zł |
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 4200 zł każda) | 8400 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3780 zł każda) | 7560 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność | 7900 zł |
Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl