Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Zarządzanie w mediach

Zarządzanie w mediach

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Pt., sob.

O kierunku

Zarządzanie w mediach – zmiana modelu produkcji i dystrybucji treści, to nowa odsłona programu na styku biznesu i kreatywności, prowadzonego z sukcesem od 15 lat.

Program kierujemy do zawodowców, którzy doświadczają skutków zmiany, jak i tych którzy chcą lepiej przygotować się do pracy w nowych warunkach.

W nowej odsłonie programu zwracamy szczególną uwagę na zagadnienia ochrony własności intelektualnej w cyfrowym świecie, wykorzystanie AI w produkcji audiowizualnej oraz nowe trendy w obszarze produkcji treści wizualnych. Kluczowa staje się umiejętność zarządzania procesami od fazy developmentu aż po dystrybucję treści na wielu polach eksploatacji.

Podczas zajęć spotkacie profesjonalistów, którzy robią to z sukcesem oraz gotowi są podzielić się wiedzą. Ewolucja, która dzieje się jest porównywana ze zmianami w czasie rewolucji przemysłowej ubiegłego wieku, dlatego warto podnosić kompetencje i czerpać z doświadczeń praktyków.

Adresaci i adresatki studiów

Zarządzanie w mediach to roczne studia podyplomowe dla osób, które pracują lub zamierzają pracować w:

  • mediach tradycyjnych i cyfrowych
  • studiach filmowych i domach produkcyjnych
  • agencjach reklamowych i PR
  • dystrybucji filmowej, telewizyjnej oraz w platformach streamingowych
  • instytucjach zaangażowanych we wsparcie produkcji treści audiowizualnych

Jeżeli w swojej pracy kontaktujesz się z tego typu firmami, to zdobycie głębszej wiedzy na temat istoty ich działalności na pewno usprawni komunikację i ułatwi Ci wykonywanie obowiązków. Zawsze dobrze wiedzieć, co dzieje się „po drugiej stronie. Jeżeli natomiast jesteś albo chcesz być niezależnym producentem filmowym czy telewizyjnym, to nasze studia są na pewno propozycją dla Ciebie.

figury

Kierownik studiów

Sowiński Maciej
mgr Maciej Sowiński

Szanowni Państwo,

Lata doświadczeń, które zebrałem jako wykładowca zagadnień związanych z produkcją telewizyjną, utwierdziły mnie w przekonaniu, że poza książkową wiedzą najcenniejsza dla uczestników tego rodzaju programów edukacyjnych jest możliwość bezpośredniego kontaktu i wymiany doświadczeń z menedżerami pracującymi na co dzień w tym sektorze biznesu. Nasz program oferuje, poza szerokim wachlarzem zajęć teoretycznych, wymianę doświadczeń zawodowych zarówno pomiędzy słuchaczami, jak i praktykującymi zawodowo wykładowcami. Są to osoby zaangażowane w działalność biznesową bądź artystyczną w filmie, telewizji, reklamie i wielu innych obszarach związanych bezpośrednio z rynkiem mediów w Polsce.

Zapraszam na studia!

Co zyskujesz

W wyniku studiów zyskasz wiedzę niezbędną do efektywnego:  

  • rozwijania własnej kariery w branży medialnej

  • nawiązywania współpracy z firmami medialnymi

  • wykorzystania mediowych narzędzi marketingowych

Współczesny świat jest światem medialnym. To przede wszystkim media kształtują opinię publiczną, gusta, potrzeby i same w sobie, nie przestając być towarem pierwszej potrzeby, są głównym narzędziem do kształtowania zachowań konsumentów, wyborców, a także odbiorców rozrywki i sztuki. Niezależnie od tego, czy swoją karierę wiążesz bezpośrednio z branżą mediową czy tylko będziesz z nią współpracować w ramach swoich innych obowiązków zawodowych, studia z zakresu zarządzania w mediach będą świetną inwestycją. Poznać świat mediów to poznać współczesny świat. 

Program

Analiza budżetów filmowych

Badania marketingowe w otoczeniu cyfrowym

Development filmu fabularnego

Ochrona własności intelektualnej w cyfrowym ekosystemie

Finansowanie produkcji filmowej i telewizyjnej

Komunikacja w organizacji

Kosztorysowanie audycji telewizyjnych

Kreowanie marki w mediach

Marketing treści medialnych

Model dystrybucji treści na różnych polach eksploatacji

Negocjacje

Produkcja treści audiowizualnych do kanałów SOME

Produkcja audycji telewizyjnych

Produkcja filmu dokumentalnego

Produkcja filmu fabularnego

Produkcja filmu reklamowego

Rynek radiowy w Polsce

Rynek wydawniczy w Polsce

Sponsoring i product placement w filmie i telewizji

Telemetria i inne metody pomiaru mediów elektronicznych

Wsparcie AI w procesach zarządzania organizacjami

Zastosowania AI w produkcji audiowizualnej

  • Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 200 (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

WomenwithlaptopIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. 

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • piątki – 17:00-20:15
  • soboty – 8:45-17:30

Terminy zajęć

Już wkrótce

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Sowiński Maciej
mgr Maciej Sowiński

Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży medialnej, związany z grupą Polsat Plus. Na stanowisku Dyrektora Pionu Realizacji kierował pracą kilkusetosobowego zespołu zajmującego się całą produkcją studyjną i transmisjami telewizyjnymi dla wszystkich anten Polsatu. Pełniąc obowiązki Członka Zarządu ATM Studio prowadził inwestycję związaną z budową kompleksu hal zdjęciowych - warszawskiej siedziby ATM Grupy. Następnie jako Pełnomocnik Zarządu ds. Produkcji prowadził projekt budowy Centrum Produkcji Telewizyjno-filmowej Cyfrowego Polsatu w Warszawie.

Obecnie Członek Zarządu firmy producenckiej TPF. Producent kilkunastu filmów fabularnych i seriali telewizyjnych. Jest absolwentem organizacji produkcji telewizyjno-filmowej na WRiTV UŚ oraz studiów podyplomowych na UJ i UW a także programu MBA Międzynarodowej Szkoły Zarządzania (obecnie ALK). Poza pracą w mediach od lat prowadzi również działalność dydaktyczną na uczelniach (wcześniej na Wydziale Radia i Telewizji US w Katowicach, obecnie w PWSFTiTV w Łodzi). Pomysłodawca i kierownik merytoryczny programu Zarzadzanie w mediach w ALK.

 

mgr Urszula Piasecka

Ekspert w dziedzinie produkcji i dystrybucji treści programowych - filmów, seriali i programów telewizyjnych. Ukończyła studia Executive MBA w ALK oraz program Strategies for Leadership w International Institute for Management Development (IMD). Jest członkinią Europejskiej Akademii Filmowej. Pierwsze doświadczenia z zakresu  produkcji i dystrybucji filmów zdobywała w Studio Filmowym Zebra, kierowała zakupami programowymi dla Telewizji Polskiej oraz zajmowała się koordynacją koprodukcji międzynarodowych. Była szefową programową Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym. Na stanowisku Dyrektora ds. Obrotu Licencjami w Monolith Films współpracowała z europejskimi i amerykańskimi studiami produkcyjnymi, agentami sprzedaży oraz licencjobiorcami na polskim rynku. Jako Prezes Zarządu Kino Świat była liderem transformacji firmy do struktur Grupy Canal+. Obecnie jest Wiceprezesem ATM Grupa i nadzoruje rozwój projektów filmowych, seriali, programów rozrywkowych oraz odpowiada za ich dystrybucję. Współautor programu podyplomowego Zarzadzanie w mediach w ALK.

mgr Kamil Przełęcki

Producent filmowy. Cineo Studio Sp. z o.o.

Posiada bogate doświadczenie w produkcji filmowej i telewizyjnej. Kierował produkcją takich filmów jak „Katyń" (reż. A.Wajda), „Zemsta" (reż. A.Wajda), „Wyrok na Franciszka Kłosa” (reż. A.Wajda) czy "Statyści" (reż. M.Kwieciński), „Barbórka” (M.Pieprzyca) oraz seriali tv: „Oficerowie” (reż. M.Dejczer), „Stacyjka” (reż. R.Piwowarski).

Producent filmów „Efekt motylka” (J.Szmidt), „Król życia” (reż. J.Zieliński) „Po prostu przyjaźń” (F.Zylber), „Plan B” (K.Dębska), oraz „Malignum” (K.Kądziela - film w produkcji), „Rutka” (S.Fabicki - development), „Bliskość” (D.Gnatek-Niemczyk - development), „Anielki orszak” (A.Pilarczyk – development).

Był również pomysłodawcą wprowadzenia do Internetu po raz pierwszy w Polsce wraz z premierą kinową filmu pełnometrażowego "Oda do radości" (reż. J.Komasa, A.Kazejak, M.Migas), a także producentem kreatywnym treści dedykowanych dla nowych mediów - np. serialu "Winda" do oglądania za pomocą telefonu komórkowego i oprawy interaktywnej do specjalnego odcinka serialu "Oficerowie" w itvp.pl z wariantami zakończeń wybieranymi przez odbiorcę; producent wykonawczy formatu LG15 – n1ckola.pl. Założyciel serwisu – pierwszej polskiej wypożyczalni filmów przez Internet (Vod – netino.pl), twórca i szef serwisu VOD – www.kinoplex.pl., producent pierwszej w Polsce wersji filmu w Dolby ATMOS i pierwszego cyfrowego klonowania aktora. Wydawca „Kompendium produkcji filmu fabularnego”.

Ekspert ekonomiczny PISF; wykładowca kierunków związanych z mediami: Akademia Koźmińskiego, Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, Warszawska Szkoła Filmowa, Gdyńska Szkoła Filmowa oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach - Wydział Radia i Telewizji; Dyrektor Programowy Studium Producentów Audiowizualnych w Gdyni; współautor wzoru kosztorysu filmu fabularnego PISF.

mec. Krzysztof Czyżewski

Ekspert i strategiczny doradca w zakresie prawa własności intelektualnej i prawa mediów. Partner w Czyżewscy kancelaria adwokacka gdzie kieruje praktyką prawa IP i TMT.

Doświadczony pełnomocnik w procesach sądowych – tak przed sądem I jak i II instancji oraz przed Sądem Najwyższym. Prowadzi spory sądowe w kwestiach dotyczących IP, nieuczciwej konkurencji, tajemnic handlowych, ochrony dóbr osobistych. Świadczy usługi przede wszystkim dla podmiotów działających w obszarze: filmu, mediów, prasy, książki, reklamy, rozrywki i nowych technologii.

Pełnił funkcję arbitra Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego przy Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych; arbitra Komisji Prawa Autorskiego, Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Polskiego Radia S.A. Obecnie jest członkiem Rady Uczelni UMK. Nominowany w plebiscycie Człowiek Roku 2024 w dziedzinie kultura. Otrzymał tytuł ambasadora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Jest współautorem komentarza do prawa autorskiego (CH Beck) oraz licznych publikacji w prasie fachowej oraz w mediach biznesowych. Wykładowca prawa własności intelektualnej i mediów, w tym w Szkole Wajdy i Szkole Filmowej w Łodzi oraz w strefach industry międzynarodowych festiwali filmowych. Wielokrotnie rekomendowany Uzyskał rekomendacje prestiżowych międzynarodowych rankingów kancelarii prawnych i prawników: Chambers & Partners, Legal500, Best Lawyers, Media Law International, IP Stars, WTR1000, WPIR oraz w rankingu ogłoszonym przez Rzeczpospolitą i Forbes.

dr Maciej Madziński

Praktyk z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego i cyfrowych transformacji organizacji współpracujący zarówno ze środowiskiem biznesowym jak i akademickim. Trener, wykładowca akademicki, mentor przyszłych liderów. Prowadzi zajęcia m.in. na studiach MBA w ALK. Specjalizuje się w obszarze zarządzania i informatyzacji.

Wspiera również firmy w kreacji i egzekucji strategii wykorzystując przy tym narzędzia zarządzania projektami. Zawodowo COO w polskiej spółce specjalizującej się w zaawansowanej analityce danych i tzw. „Generatywnej AI” – Laurens Coster. Wcześniej Wiceprezes Escola S.A. – spółki technologicznej tworzącej aplikacje mobilne i webowe, świadczącej usługi konsultingu z zakresu transformacji cyfrowej i AI oraz rozwijającej własne produkty w ramach venture building.

Odpowiadał za doskonałość operacyjną, egzekucję strategii oraz budowanie partnerstw międzynarodowych w firmie. Był również Dyrektorem Zarządzającym ds. Cyfrowej Transformacji i Funkcji Wsparcia w KROSS S.A. Odpowiadał za transformację cyfrową i funkcje z nią powiązane, administrację oraz dział prawny.

mgr Marcin Jarnicki

Badacz rynku i strateg marketingowy z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w badaniach mediów, analizie insightów oraz efektywności komunikacji. Wykorzystując metodologię Design Thinking, poprzez zrozumienie klienta pomaga wdrażać innowacyjne produkty i usługi.

Pracował jako Zastępca Dyrektora Programowego ds. Badań i Zarządzania Programem w TVP oraz jako Kierownik ds. Badań Rynkowych i Insights w CANAL+. W obu tych organizacjach odpowiadał za kompleksowe badania i analizy, wspierając rozwój biznesu w telewizji naziemnej, płatnej i kanałach premium. Koordynował pozyskiwanie i planowanie produkcji treści wideo, optymalizował ścieżki klienta oraz procesy UX/UI w e-commerce i streamingu online. Prowadził również badania dla producentów i dystrybutorów filmowych.

Aktualnie, jako konsultant marketingowy wspiera polskie i zagraniczne firmy w efektywnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) w badaniach satysfakcji klientów, tworzeniu skutecznej komunikacji oraz wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań.

dr Magdalena Koszalińska

Teatrolożka, menadżerka kultury i producentka filmowa. Przez wiele lat związana ze Szkołą Andrzeja Wajdy, gdzie zajmowała się wsparciem produkcyjnym filmów dokumentalnych i fabularnych (brała udział w produkcji ponad 100 filmów krótkometrażowych i dokumentalnych, w tym m.in. nominowanej do Oscara "Joanny" Anety Kopacz i nagrodzonej EFA "Komunii" Anny Zameckiej).

Odpowiadała za organizację najbardziej prestiżowego konkursu scenariuszowego w Polsce - Script Pro oraz wielu wydarzeń i szkoleń branżowych. Pracowała w TVN Warner Bros Discovery w dziale programowym w redakcji kanałów filmowych, ponadto pracowała nad rozwojem projektów dokumentalnych na platformę MAX. Od lat współpracuje z festiwalem Off Camera, programuje festiwal SerialCon.

Na Uniwersytecie SWPS i w Instytucie Sztuki PAN prowadzi zajęcia poświęcone m.in. analizie scenariuszy, współczesnemu kinu fabularnemu, dokumentalnemu i serialom, organizacji wydarzeń kulturalnych, mediom i marketingowi.

mgr Ryszard Kłosowski

Producent filmów reklamowych i seriali TV. Wieloletni szef działów produkcji w międzynarodowych sieciowych agencjach reklamowych.

Reżyser i producent filmów dokumentalnych. Fotograf.

alk
mgr Elżbieta Piętak

Wieloletni pracownik TVP, były Dyrektor Oddziału TVP w Katowicach, Warszawskiego Ośrodka Telewizyjnego i Agencji Produkcji Audycji Telewizyjnych i Doradca Zarządu TVP.

Były Dyrektor Realizacji TV w Telewizji Polsat. Wykładowca Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego i Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.

mgr Jacek Sadowski

Prezes Zarządu DEMO Effective Launching, twórca programu Kupuj Nasze.pl, ekspert ds. marek i product placement, wykładowca Wydziału Radia i Telewizji na Uniwersytecie Śląskim.

mgr Beata Czarnacka

Ekspertka w obszarze strategii marketingowej, produkcji kampanii oraz budowania marek w branży medialnej i gamingowej. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz programów z zakresu AI, coachingu, gamifikacji i produkcji telewizyjnej. Członkini jury nagród EMMY oraz Effie, zaangażowana w inicjatywy strat up i mentoringowe.

Doświadczenie zdobywała, prowadząc projekty marketingowe i sprzedażowe w Warner Bros. Discovery, odpowiadając za wprowadzenie HBO Max na rynek, strategię komunikacji i sprzedaży D2C oraz B2B, a także budowę rozpoznawalności marki poprzez kampanie wielokanałowe, niestandradowe wydarzenia oraz partnerstwa z wiodącymi markami. Wcześniej jako liderka franczyzy Marvel w Disney oraz w kanałach telewizyjnych Disney TV CEE rozwijała strategię obecności marki w regionie, partnerstwa handlowe oraz kampanie mediowe, które skutkowały wzrostami udziałów i rozpoznawalności.

Obecnie Partnerships and Licensing w Wargaming odpowiada za rozwój współpracy partnerskiej i licencyjnej dla marki World of Tanks w regionach EMEA i Ameryk, negocjując umowy licencyjne i zarządzając projektami wspierającymi rozwój marki oraz poszerzanie jej zasięgu rynkowego.

Laureatka licznych nagród branżowych, m.in. KTR, Kreatura, Eventex Global, Effie za projekty takie jak kampanie dla The Last of Us, House of the Dragon czy podcastu Odwilż. W swojej pracy łączy strategiczne myślenie z praktycznym wdrażaniem działań marketingowych, wykorzystując dane, analitykę oraz kreatywne podejście w budowaniu doświadczeń użytkowników. Z pasją zgłębia nowe technologie, w tym narzędzia AI i produkty cyfrowe, wykorzystując je w transformacji biznesowej i zwiększaniu efektywności projektów.

mgr Kamil Rutkowski

Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej oraz PWSFTviT w Łodzi. Posiada 22-letnie doświadczenie w branży filmowej. Pracował m.in. w Studio 128, Lightcraft oraz The Chimney Pot, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Technicznego (CTO) oraz kierował działami Digital Intermediate (DI) i Cyfrowej Rekonstrukcji Filmów Fabularnych. Był również współwłaścicielem i CTO w DI Factory. Obecnie CEO w firmie Black Photon, oferującej usługi postprodukcyjne do filmów fabularnych, telewizyjnych i reklamowych.

Odpowiadał za badania i rozwój (R&D), wdrażanie nowych technologii oraz techniczny rozwój narzędzi i procesów filmowych. Stworzył serwisy internetowe i aplikacje do zarządzania danymi wideo i audio, generowania oraz zarządzania certyfikatami kinowymi, takimi jak DI KDM, DI View, DI Library. Jest współtwórcą DIVO, CPL-Translator oraz Fisheye. Brał udział w pierwszych wdrożeniach DI w Polsce, pierwszym DI w rozdzielczości 4K w Europie oraz kierował pierwszymi dystrybucjami Digital Cinema. Projektuje i wdraża procesy pracy od planu filmowego aż po dystrybucję i archiwizację. Pracował jako DI Specialist i DI Supervisor przy ponad 300 filmach.

Swoje osiągnięcia prezentował na międzynarodowych sympozjach i w szkołach, m.in. takich jak: New York Film School (Nowy Jork), FMX (Stuttgart), nsightOut (Berlin), IDIFF (Paryż), Camerimage, SMPTE, PSC. Jest wykładowcą w Szkole Filmowej w Łodzi i Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach.

Zasady naboru

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.  

Rekrutacja trwa do 15 września 2026 roku.

Planowany termin rozpoczęcia XVI edycji studiów to październik 2026 roku. 

Warunkiem uzyskania końcowego zaliczenia programu jest przygotowanie pod opieką jednego z wykładowców indywidualnego projektu, mającego bezpośredni związek z wybranym obszarem mediów elektronicznych (wybieranym spośród: produkcja filmowa, produkcja telewizyjna, dystrybucja treści w kinach, telewizji i w sieci).

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Anna Mięgoć
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Anna Mięgoć

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 400 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 500 zł każda) 7 000 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 150 zł każda) 6 300 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 6 500 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.