Zarządzanie w mediach

Zarządzanie w mediach

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb niestacjonarny
Broszura
Kontakt
Pastuszka Agnieszka
Opiekun kierunku
Agnieszka Szczepańczyk
O kierunku

Jesteśmy online ready. W razie konieczności każde zajęcia z pierwszego semestru jesteśmy w stanie poprowadzić w formule online.

Naszym celem jest przekazanie maksimum praktycznej wiedzy o Zarządzaniu w mediach. Uporządkowaliśmy ją w trzy podstawowe, przenikające się obszary:  

  • organizacja produkcji filmowej, telewizyjnej, serialowej i video-contentu,

  • marketing medialny, filmowy i telewizyjny,

  • dystrybucja filmowa w kinach, kanałach tv i na platformach streamingowych. 

Innymi słowy, dowiesz się, jak: 

  • sprawnie wyprodukować dzieło audio-wizualne, 

  • umiejętnie zainteresować nim publiczność, 

  • zyskownie wprowadzić je na rynek. 

Chociaż w mediach obowiązują te same ogólne prawidła co w innych dziedzinach gospodarki, to jednak bogactwo i dynamika branży mediowej czynią ją wyjątkowo inspirującym i frapującym tematem studiów.   Okiełznanie nieprzewidywalności twórczości artystycznej, zgłębienie tajników rzemiosła filmowo-telewizyjnego, pogłębienie wyczucia trendów kulturowych, umiejętność kooperacji z różnorodnymi podmiotami - tego wszystkiego nie da się nauczyć jedynie z książek lub samodzielnej obserwacji rynku medialnego. Niezbędny jest bezpośredni kontakt z profesjonalistami, którzy nie tylko odnoszą sukcesy, ale także potrafią w sposób klarowny przekazać najistotniejsze informacje, zilustrować je konkretnymi przykładami z zawodowej praktyki i w miarę potrzeb słuchaczy udzielić wyczerpujących wyjaśnień.     Przekonanie naszych wykładowców, aby znaleźli czas na dzielenie się wiedzą, nie jest łatwe, gdyż są naprawdę zajęci. Muszą czerpać jednak z tego prawdziwą satysfakcję, bo od ponad dekady, co roku z tym samym niegasnącym zapałem prowadzą zajęcia naszego programu podyplomowego „Zarządzanie w mediach”. Prawdziwa pasja przejawia się także satysfakcją z dzielenia warsztatowymi sekretami. Korzystaj, bo warto znać zawodowców, którzy znają się na mediach.    #produkcjafilmowa #produkcjatelewizyjna #marketingmedialny #dystrybucjafilmowa 

 

Adresaci studiów

Zarządzanie w mediach to roczne studia podyplomowe dla osób, które pracują lub zamierzają pracować w takich firmach branży mediowej jak: 

  • stacja telewizyjna, 

  • studio filmowe, 

  • agencja reklamowa, 

  • dom produkcyjny, 

  • dystrybucja filmowa, telewizyjna lub internetowa. 

Jeżeli w swojej pracy kontaktujesz się z tego typu firmami, to zdobycie głębszej wiedzy na temat istoty ich działalności, na pewno usprawni komunikację i ułatwi Ci wykonywanie obowiązków. Zawsze dobrze wiedzieć, co dzieje się „po drugiej stronie”. A poza tym warto otworzyć się na ciekawe doświadczenie zawodowe, które być może zainspiruje Cię do rozwinięcia dotychczasowych zainteresowań i odkrycia w sobie nowych talentów.    Jeżeli natomiast jesteś, albo chcesz być niezależnym producentem filmowym czy telewizyjnym, to nasze studia są na pewno propozycją dla Ciebie.     #telewizja #studiofilmowe #agencjareklamowa #domprodukcyjny #dystrybucjafilmowa 

 

figury
Kierownik studiów
Sowiński Maciej
Maciej Sowiński

Lata doświadczeń, które zebrałem jako wykładowca zagadnień związanych z produkcją telewizyjną, utwierdziły mnie w przekonaniu, że poza książkową wiedzą najcenniejsza dla uczestników tego rodzaju programów edukacyjnych jest możliwość bezpośredniego kontaktu i wymiany doświadczeń z menedżerami pracującymi na co dzień w tym sektorze biznesu. Nasz program oferuje, poza szerokim wachlarzem zajęć teoretycznych, wymianę doświadczeń zawodowych zarówno pomiędzy słuchaczami, jak i praktykującymi zawodowo wykładowcami. Są to osoby zaangażowane w działalność biznesową bądź artystyczną w filmie, telewizji, reklamie i wielu innych obszarach związanych bezpośrednio z rynkiem mediów w Polsce.

Co zyskujesz

W wyniku studiów zyskasz wiedzę niezbędną do efektywnego:  

  • rozwijania własnej kariery w branży medialnej, 

  • nawiązywania współpracy z firmami medialnymi, 

  • wykorzystania mediowych narzędzi marketingowych. 

Współczesny świat jest światem medialnym. To przede wszystkim media kształtują opinię publiczną, gusta, potrzeby i same w sobie, nie przestając być towarem pierwszej potrzeby. Są głównym narzędziem do kształtowania zachowań konsumentów, wyborców, a także odbiorców rozrywki i sztuki. Niezależnie od tego, czy swoją karierę wiążesz bezpośrednio z branżą mediową, czy tylko będziesz z nią współpracować w ramach swoich innych obowiązków zawodowych, studia z zakresu Zarządzania w mediach będą świetną inwestycją. Poznać świat mediów to poznać współczesny świat. 

Program
  • Zajęcia integracyjne  

  • Analiza budżetów filmowych 

  • Badania marketingowe w filmie i telewizji 

  • Development filmu fabularnego 

  • Dystrybucja filmów 

  • Elementy prawa autorskiego 

  • Elementy prawa prasowego 

  • Finansowanie produkcji filmowej i telewizyjnej  

  • Internet jako kanał przekazu treści medialnych 

  • Komunikacja w organizacji 

  • Kosztorysowanie audycji telewizyjnych 

  • Kreowanie marki w mediach 

  • Marketing filmu fabularnego 

  • Negocjacje 

  • Nowe media elektroniczne 

  • Nowe modele konsumpcji mediów 

  • Podstawy marketingu w mediach 

  • Podstawy przekazu reklamowego 

  • Podstawy reżyserii filmowej i telewizyjnej 

  • Produkcja audycji telewizyjnych 

  • Produkcja filmu dokumentalnego 

  • Produkcja filmu fabularnego 

  • Produkcja filmu reklamowego 

  • Rynek radiowy w Polsce i na świecie 

  • Rynek wydawniczy w Polsce i na świecie 

  • Sponsoring i product placement w filmie i telewizji 

  • Technika telewizyjno-filmowa 

  • Telemetria i inne metody pomiaru mediów elektronicznych 

  • Wybrane aspekty organizacji i zarządzania 

  • Zarządzanie ramówóką telewizyjną  

oraz spotkania autorskie z producentami, reżyserami i kierownikami produkcji.  

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 220*

*jedna godzina dydaktyczna = 45 minut

WomenwithlaptopIllustration
Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. 

 Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

piątki: 17:00-20:15

soboty: 8.45 - 17:30

 

Społeczność
Wiodący wykładowcy
Sowiński Maciej
Maciej Sowiński

Były Dyrektor ds. Realizacji TV, obecnie Pełnomocnik Zarządu ds. Produkcji TV w Telewizji Polsat S.A. Wykładowca na Wydziale Radia i Telewizji UŚ w Katowicach. Kierownik merytoryczny programu podyplomowego Zarządzanie w mediach w ALK.

alk
Jacek Bełdowski

Lider rynku mediów z 25 letnim doświadczeniem. Jako CEO Egmontu odpowiedzialny był za Polskę i rynki Europy Centralnej i Wschodniej. Stworzył i zarządzał Globalnym Centrum Kreacji Egmontu. Obecnie Szef i współwłaściciel w agencji content marketingu Content Tube.

alk
Urszula Piasecka

Specjalista w zakresie sprzedaży i marketingu filmowego. Obecnie jest Dyrektorem ds. Obrotu Licencjami w Monolith Films oraz kieruje Działem Programowym Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi. Wcześniej pracowała w Telewizji Polskiej SA, gdzie odpowiadała za zakupy programowe, koordynację koprodukcji międzynarodowych oraz współpracę z organizacjami branżowymi w zakresie wymiany programowej. Współpracowała również z producentami i dystrybutorami filmów w zakresie strategii marketingowych, promocji oraz sprzedaży zagranicznej.

alk
Elżbieta Piętak

Wieloletni pracownik TVP, były Dyrektor Oddziału TVP w Katowicach, Warszawskiego Ośrodka Telewizyjnego i Agencji Produkcji Audycji Telewizyjnych i Doradca Zarządu TVP. Obecnie Dyrektor Realizacji TV w Telewizji Polsat. Wykładowca Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego i Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.

alk
Zbigniew Badziak

Związany od 1994 roku z Biurem Reklamy i Handlu Telewizji Polskiej.  Odpowiedzialny w TVP nie tylko za reklamę, ale także za rozwój wszelkich niestandardowych form reklamowych. Współpracował  ze wszystkimi największymi Domami Mediowymi, bezpośrednimi Reklamodawcami a także innymi mediami.

alk
prof. Elżbieta Protakiewicz

Scenarzysta i reżyser spektakli teatralnych i widowisk telewizyjnych, realizator filmów dokumentalnych w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii i wielu innych krajach, były dyrektor artystyczny Programu 1 TVP SA, wieloletni wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi, obecnie dziekan Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej

alk
Elżbieta Kindler-Jaworska

Konsultant ds telewizji cyfrowej i multimediów. Dawniej wieloletni pracownik TVP, KRRiT i URT (obecnie UKE) oraz wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

alk
Stanisław Nowak

Wieloletni pracownik TVP, m. in. były dyrektor Biura Programowego oraz Programu 1 TVP. Obecnie kieruje Działem Strategii i Badań Marketingowych Biura Marketingu Telewizji Polskiej. 

alk
Marcin Jarnicki

Specjalista badań mediów, reklamy oraz społeczno-politycznych. Pracował m.in. w TVP SA pełniąc funkcję z-cy dyr. Biura Programowego ds. badań i zarządzania programem, gdzie odpowiadał za wprowadzanie nowych audycji na antenę. Był jednym z prekursorów jakościowego planowania mediów. Autor pierwszego w Polsce opracowania poświęconego korzyściom z planowania mediów przy uwzględnieniu grupy osób mało oglądających telewizję Light viewers. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Stowarzyszenia na Rzecz Propagowania Badań Społecznych OMIKRON. Prowadzi firmę konsultingową Research & Development Solutions, która w 2010 r.  zrealizowała współfinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej badania marketingowe dla producentów i dystrybutorów filmowych.  

alk
Michał Bukojemski

Reżyser filmów oraz autor zdjęć do filmów fabularnych i dokumentalnych. Wykładowca Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w  Łodzi.  

alk
Andrzej Matuszyński

Specjalista w zakresie rynku radiofonii w Polsce. Dawniej dyrektor marketingu Radia ZET. Były dyrektor marketingu i obsługi klienta, obecnie członek Zarządu platformy Cyfrowy Polsat S.A.

alk
Ryszard Kłosowski

Reżyser filmów dokumentalnych i producent TV. Wieloletni szef działów produkcji Tv w sieciowych agencjach reklamowych. Wyprodukował ponad 250 reklam tv na rynku polskim.

alk
Andrzej Dzikowski

Specjalista w zakresie techniki telewizyjnej. Dawniej wieloletni pracownik TVP i POLTEL, obecnie inżynier wozu HD w Telewizji Polsat.

alk
Kamil Przełęcki

Kierownik produkcji filmów fabularnych i seriali telewizyjnych (m.in. Katyń, Oda do radości, Oficerowie, Statyści). Wykładowca na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Dyrektor ds. Rozwoju i konwergencji multimediów Agora S.A.

alk
Michał J. Zabłocki

Kierownik produkcji i producent wykonawczy wielu filmów fabularnych, także scenarzysta. Były dyrektor Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu i Agencji Producentów Filmowych w Warszawie, Z-ca Dyrektora ds. Programowych Instytucji Filmowej „Silesia-Film”. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i trzech regionalnych funduszy filmowych (2012-2019), wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej, kierownik kursu Wytwórnia Scenariuszy w warszawskiej WFDIF (2013 -2019). Autor i wydawca książek o tematyce filmowej m.in. Filmujemy na wideo, Angielsko-polskiego słownika terminów filmowych, leksykonu Kinematografia, Telewizja i Wideo w Polsce (7 wydań) oraz książki " Organizacja produkcji filmu fabularnego w Polsce" (4 wydania). Animator warsztatów filmowych, autor oryginalnych opracowań dotyczących zawodów filmowych i zasad kosztorysowania.

alk
Sławomir Assendi

Konsultant projektów medialnych i internetowych. W mediach od 1995 roku. Pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego Radiostacji, Marketing Managera Eurozet oraz Członka Zarządu Radia Eska. 

alk
Wojciech Danowski

Kierownik produkcji (07 zgłoś się, Bohater roku, Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy) i producent (Ile waży koń trojański?, Korowód, Hania, Plac Zbawiciela, Vinci, Mój Nikifor). Przewodniczący Sekcji Fabularnej KIPA. Od roku 2003 szef produkcji Studia Filmowego „Zebra”.   

alk
Jacek Sadowski

Prezes Zarządu DEMO Effective Launching, twórca programu Kupuj Nasze.pl, ekspert ds. marek i product placement, wykładowca Wydziału Radia i Telewizji na Uniwersytecie Śląskim.

alk
dr Maciej Bednarzewski

Odpowiedzialny za biznes licencyjny studia DreamWorks Animation w Europie Środkowo-Wschodniej (Planeta Junior CEE). Wcześniej współpracował z The Walt Disney Company oraz United International Pictures.

alk
Piotr Reisch

Dystrybutor i producent. Prezes telewizji Kino Polska, Dyrektor firm SPI International Polska, SPInka oraz kanałów telewizyjnych należących do grupy FILMBOX, nadających w Europie Centralnej.Przez ostatnie 5 lat wprowadził na ekrany ponad 120. Od 2 lat koncentruje się na produkcjach i koprodukcjach międzynarodowych. Członek założyciel Polskiej Akademii Filmowej, ekspert ds. filmów fabularnych i animacji Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Członek Europejskiej Akademii Filmowej.  

alk
Konrad Smuga

Reżyser, producent i scenarzysta koncertów i widowisk telewizyjnych: TOPtrendy, Eska Music Awards, Eska Hity na czasie, gale finałowe konkursu Miss Polonia, koncerty sylwestrowe TVP we Wrocławiu, Idol, Kuba Wojewódzki i Europa da się lubić.

Zasady naboru

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.  

XIV edycja - do 15 września 2021 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2021 roku.*  

Warunki ukończenia studiów

Warunkiem uzyskania końcowego zaliczenia programu jest przygotowanie pod opieką jednego z wykładowców indywidualnego projektu, mającego bezpośredni związek z wybranym obszarem mediów elektronicznych (wybieranym spośród: produkcja filmowa, produkcja telewizyjna, dystrybucja treści w kinach, telewizji i w sieci). 

Wymagane dokumenty
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)** 

  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • kopia dowodu wpłaty wpisowego 

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny, i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.

Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych / MBA w Polsce: kliknij TU

Etapy rekrutacji
1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online 

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 200 zł
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 3 000 zł każda ) 6 000 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 2 700 zł każda) 5 400 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się) 5 800 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl