Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
zarządzanie projektami it, zarządzanie projektami informatycznymi studia podyplomowe, it project manager studia

Zarządzanie projektem informatycznym

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Cele główne: 

  • Przygotowanie uczestnika do pełnienia funkcji kierownika projektu lub zespołu i prowadzenia projektu informatycznego, w szczególności związanego z rozwojem oprogramowania 
  • Przygotowanie do pracy na linii klient–dział IT 
  • Dostarczenie wiedzy i umiejętności stosowania narzędzi w zarządzaniu projektami informatycznymi
  • Realizacja zajęć w postaci wykładów, ćwiczeń z użyciem komputera, symulacji biznesowych i gier, analizy przypadków 

Cele szczegółowe: 

  • Dostarczenie wiedzy na temat metodyki PMBOK® Guide 
  • Przygotowanie uczestnika do certyfikacji SCRUM Master oraz PMP® oraz ocena poziomu jego wiedzy odnośnie do tych certyfikacji przez wykonanie próbnego egzaminu
  • Dostarczenie wiedzy na temat podstaw metodyki zarządzania usługami IT - ITIL 
  • Dostarczenie wiedzy odnośnie do korzystania z MS Project
  • Przekazanie wiedzy na temat specyfiki współpracy i komunikacji w zespole projektowym
  • Dostarczenie podstaw na temat zarządzania projektami eksploracyjnymi/ discovery
  • Dostarczenie podstawowej wiedzy na temat zarządzania portfelem projektów i skalowania agile

Atuty kierunku

1
PRZYGOTOWANIE DO CERTYFIKACJI PMP ORAZ SCRUM MASTER
2
MOŻLIWOŚĆ ZDOBYCIA PRAKTYCZNEJ WIEDZY NA TEMAT ŚWIATOWYCH STANDARDÓW PMBOK GUIDE, SCRUM
3
DOŚWIADCZENIE WSPÓŁPRACY W ZESPOLE PROJEKTOWYM ZWINNYM I KASKADOWYM W GRACH SYMULACYJNYCH WIELOKROTNIE NAGRADZANYCH PRZEZ PMI
4
AKTYWNA I PRAKTYCZNA FORMA ZAJĘĆ – GRY SZKOLENIOWE, SYMULACJE, ĆWICZENIA, STUDIA PRZYPADKÓW
5
POZNANIE RÓŻNORODNYCH NARZĘDZI WSPIERAJĄCYCH ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
6
POZNANIE NAJNOWSZYCH TRENDÓW W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI JAK PROWADZENIE PROJEKTÓW AI, EKSPLORACYJNYCH, DISCOVERY, ZASTOSOWANIU NARZĘDZI AI W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI
7
DODATKOWY DYPLOM CERTYFIKOWANEGO KIEROWNIKA PROJEKTÓW IT WYSTAWIONY PRZEZ FIRMĘ OCTIGO

Partner merytoryczny studiów

octigo

Firma Octigo tworzy i prowadzi nowoczesne szkolenia z zarządzania projektami oraz procesami wzbogacone o symulacje biznesowe. Doradza w realizacji strategicznych programów zmian związanych z doskonaleniem procesów, six sigma i lean oraz wdrażaniem standardów zarządzania projektami, tworzeniem biur projektowych. Szkolenie Scrum Droid, prowadzone przez firmę Octigo, zostało uznane przez Project Management Institute najlepszym szkoleniem na świecie w roku 2014.

Adresaci i adresatki studiów

  • Członkowie zespołów projektów informatycznych

  • Kierownicy projektów IT

  • Pracownicy działów IT i firm z sektora informatycznego

  • Pracownicy działów i biur projektów

figury

Kierownik studiów

dr Marcin Żmigrodzki

PgMP®, PMP®, PMI-ACP®, SS Black Belt. Autor książek na temat zarządzania projektami: „Zarządzanie projektami dla początkujących", „W tym szaleństwie jest metoda", „Instrukcja obsługi projektu", „Przewodnik po zarządzaniu projektami (dla administracji publicznej)".

W przeszłości: właściciel firmy IT, wieloletni kierownik projektów, dyrektor departamentu zarządzania projektami i procesami w banku, wiceprezes firmy produkcyjnej. Zdobywca nagrody Inicjatyw .NET 2003, zdobywca nagrody PMI® Award 2007, 2009, 2010, 2013, 2014, 2016 za najlepsze na świecie szkolenia z zarządzania projektami, PMI Poland Chapter Product Award 2010 oraz ISAGA 2014 Award. W 2010 roku także kierownik projektu – finalisty konkursu Polish Project Excellence Award 2010 oraz w 2003 kierownik projektu nagrodzonego przez Microsoft w konkursie Inicjatywa. NET.

Prywatnie tworzy gry mobilne, wydane tytuły: Business Inc. oraz Republic Inc.

Program

Wprowadzenie do zarządzania 

  • Wprowadzenie do zarządzania projektami 
  • Miejsce projektu w organizacji
  • Zarządzanie usługami informatycznymi, rodzaje projektów informatycznych, podstawy ITIL 
  • Symulacja „Baza na Marsie" demonstrująca różne style zarządzania

Miękkie kompetencje w zespole projektowym 

  • Komunikacja i współpraca w zespole projektowym IT, przywództwo w projekcie 
  • Komunikacja i współpraca w projekcie – symulacja biznesowa Massawa 

Zwinne zarządzanie projektem 

  • Wprowadzenie do zwinnego zarządzania projektami 
  • Wprowadzenie do metodyki Scrum 
  • Planowanie i koordynacja projektu zgodnie ze Scrum 
  • Realizacja i kontrola projektu zgodnie ze Scrum 
  • Scrum Droid – symulacja realizacji projektu Scrum 
  • Przygotowanie do Scrum Master 
  • Symulacja Kanban
  • Skalowanie agile, frameworki, podstawy SAFe i Disciplined Agile
  • Product discovery, projekty eksploracyjne, projekty AI

Kaskadowe zarządzanie projektem 

  • Zarządzanie integralnością 
  • Symulacja „Podróż dookoła świata” 
  • Zarządzanie kosztem i czasem w projekcie 
  • Ryzyko i zmiany w projekcie – symulacja biznesowa „Mayday Mayday" 
  • Obsługa MS Project 
  • Funkcjonowanie biura projektów w firmie informatycznej 
  • Symulacja „Monte Carlo"

Przygotowanie do PMP 

  • Zarządzanie kosztem i czasem w projekcie 
  • Przygotowanie do PMP z symulacją biznesową „Koloseum", inicjacja i planowanie, monitorowanie, koordynacja, zamykanie projektu 

Zarządzanie wymaganiami 

  • Podstawy metodyki BABOK
  • Struktura BABOK
  • Podstawowe techniki BABOK

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 180, razem z zaliczeniami (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut) FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ Istotnym elementem programu są gry szkoleniowe i symulacje. Dzięki zastosowaniu aktywnej formy szkoleń uczestnicy mają szansę zanurzyć się w specyfice zespołu projektowego, poznać konsekwencje swoich decyzji, zrozumieć naturę współpracy w takim środowisku i wyciągnąć wartościowe wnioski.

Elementem programu jest również praktyczne przygotowanie do certyfikacji PMP oraz Scrum Master zakończone próbnym testem.

WomenwithlaptopIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.

Program obejmuje 12 zjazdów (w tym 1-2 realizowanych w formule online).   Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w:

  • soboty – 8:45-15:45  (1 zjazd wyjątkowo do 17:30)

  • niedziele – 8:45-15:45 

Społeczność

Wiodący wykładowcy

dr Marcin Żmigrodzki

PgMP®, PMP®, PMI-ACP®, SS Black Belt. Autor książek na temat zarządzania projektami: „Zarządzanie projektami dla początkujących", „W tym szaleństwie jest metoda", „Instrukcja obsługi projektu", „Przewodnik po zarządzaniu projektami (dla administracji publicznej)".

W przeszłości: właściciel firmy IT, wieloletni kierownik projektów, dyrektor departamentu zarządzania projektami i procesami w banku, wiceprezes firmy produkcyjnej. Zdobywca nagrody Inicjatyw .NET 2003, zdobywca nagrody PMI® Award 2007, 2009, 2010, 2013, 2014, 2016 za najlepsze na świecie szkolenia z zarządzania projektami, PMI Poland Chapter Product Award 2010 oraz ISAGA 2014 Award. W 2010 roku także kierownik projektu – finalisty konkursu Polish Project Excellence Award 2010 oraz w 2003 kierownik projektu nagrodzonego przez Microsoft w konkursie Inicjatywa. NET.

Prywatnie tworzy gry mobilne, wydane tytuły: Business Inc. oraz Republic Inc.

Paweł Gąsowski
mgr Paweł Gąsowski

Prezes zarządu dwóch firm szkoleniowych, wieloletni wykładowca, twórca programów rozwojowych w korporacjach. Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachingu Moderatora.

W trakcie pracy zawodowej w obszarze zarządzanie zmianą, odpowiedzialny był za rozwój kompetencji 3000 pracowników firmy finansowej. Współtworzył politykę rozwoju personalnego w firmach. Wspierał wdrażanie programów zarządzania jakością Six Sigma. Jako współautor gier szkoleniowych wykorzystywanych w procesie zarządzania zmianą został wielokrotnie nagrodzony przez Project Management Institute za najlepszy produkt szkoleniowy roku.

mgr inż. Piotr Botkowski

Trener biznesu, absolwent zarządzania na Politechnice Wrocławskiej, Szkoły Trenerów Biznesu MODERATOR oraz Zarządzania Projektami w Wyższej Szkole Bankowej. Lider zespołu trenerów w międzynarodowej korporacji. Twórca wielu programów szkoleniowych i optymalizacyjnych. Specjalizuje się w szkoleniach z podejmowania decyzji, zarządzania projektami, w tym projektami optymalizacji procesów biznesowych. Posiada certyfikat Black Belt. Ma szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla uczestników z firm usługowych i produkcyjnych. Wielki zwolennik wprowadzania usprawnień na stanowisku pracy przy wykorzystaniu dostępnych lub łatwych do zdobycia zasobów. Krótko mówiąc: HR-owiec z zacięciem analitycznym. 

mgr Jerzy Łukomski

Z branżą usług związany od 2004 roku, od 2009 r brał udział przy wdrażaniu programu optymalizacji i procesów w jednym z czołowych polskich banków. Od 2010 roku certyfikowany Black Belt. Trener i wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunkach związanych z optymalizacją procesów i wymaganiami biznesowymi.  Zrealizował kilkadziesiąt projektów Six Sigma w różnych rolach: od członka zespołu projektowego poprzez project managera, aż do mentora projektu (Black Belt). Menedżer Programu Six Sigma w Centrum Usług Wspólnych, Data Quality Lead w sektorze ubezpieczeniowym.

alk
mgr inż. Wojciech Struzik

Od kilkunastu lat zajmuję się wdrażaniem i utrzymaniem usług IT  - najpierw jako inżynier systemowy w firmie dostarczającej rozwiązania typu B2B do największych przedsiębiorstw  w Polsce, a od ponad 10 lat w sektorze finansowym. 
 

Ma duże doświadczenie w budowaniu, świadczeniu oraz utrzymywaniu infrastruktury oraz usług IT z wykorzystaniem ITIL; prowadzeniu i zarządzaniu projektami oraz portfelem projektów przy użyciu różnych metodyk; negocjacjach oraz zarządzaniu dużymi zespołami IT. 

mgr Łukasz Piwnicki

Związany z administracją publiczną od początku swojej pracy, obecnie koordynator Zespołu Rozwoju Usług Cyfrowych w Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu, wcześniej koordynator i analityk biznesowy w projektach z zakresu transformacji cyfrowej w administracji publicznej. Odpowiedzialny za podnoszenie dojrzałości cyfrowej e-usług publicznych na poziomie regionalnym i krajowym oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Członek Podgrupy AI w Administracji Publicznej i Lider strumienia Wykorzystanie AI w JST w ramach Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji (GRAI) przy Ministerstwie Cyfryzacji. Lider zespołu Administracji Publicznej w Project Management Institute Poland Chapter. Entuzjasta nowych technologii, koncentrujący się na ich wykorzystaniu w usprawnianiu funkcjonowania organizacji i świadczonych usług. Certyfikowany analityk biznesowy, scrum master, product owner/product manager oraz project manager.

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

XX edycja studiów – rekrutacja trwa do 15 września 2025 r. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 roku.

Uprzejmie informujemy, że edycje są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.

Końcowy egzamin odbędzie się na podstawie testu wiedzy składającego się z 60 pytań wyboru, każde pytanie ma 4 warianty odpowiedzi, z których jedna jest dobra, lub PMP 200 pytań. Taka forma jest zgodna ze sposobem certyfikacji PMP i Scrum Master. Zakres materiału na egzaminie obejmuje oba semestry studiów i wszystkie przedmioty.   Dodatkowo w trakcie studiów przeprowadzane są testy próbne certyfikacyjne na poziomie PMP i Scrum Master i realizowane są grupowe projekty w symulacjach szkoleniowych. W trakcie i po symulacjach szkoleniowych omawiane są natomiast wyniki grup z praktycznej realizacji symulowanych projektów.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Magdalena Żuk
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Magdalena Żuk

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 300 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 100 zł każda) 10 200 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 4 590 zł każda) 9 180 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 9 700 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl