Zarządzanie marketingowe

Zarządzanie marketingowe

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb niestacjonarny
Broszura
Kontakt
Magdalena Żuk
Opiekun kierunku
Magdalena Żuk
O kierunku
Cel studiów

Jesteśmy online ready. W razie konieczności każde zajęcia z pierwszego semestru jesteśmy w stanie poprowadzić w formule online.

Założeniem studiów jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie menedżerów i specjalistów do rozwiązywania problemów z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem problemów o charakterze marketingowym w przedsiębiorstwach i organizacjach.

Celem studiów jest wykształcenie umiejętności potrzebnych do zarządzania przedsiębiorstwem w różnych aspektach jego działalności za punkt wyjścia przyjmując orientację na klienta. 

Atuty kierunku
1
Najbardziej kompleksowy program

z zarządzania i marketingu w ramach studiów podyplomowych ALK

2
Wsparcie dla marketingu

program przygotowany jako wsparcie dla osób, które pracują lub zamierzają pracować w działach związanych bezpośrednio lub współpracujących z marketingiem

3
Mix aktualnej wiedzy

praktycznej i teoretycznej

STEFA WIEDZY

Codziennie na świecie jest wysyłanych ponad 250 mld e-maili (internetlivestats.com). Nawet jeśli mamy coś interesującego do przekazania odbiorcom, a oni są potencjalnie zainteresowani naszą ofertą, nie jest łatwo do nich dotrzeć. Przebicie się przez mnogość komunikatów nie musi być dziełem przypadku, a skuteczne działania email marketingowe da się zaplanować.

Oto 8 kroków, które dzielą Cię od przygotowania skutecznego planu działań w obszarze email marketingu.

Czytaj więcej

Partnerzy
Webankieta
O studiach

Praca marzeń? To taka, która daje możliwość wszechstronnego rozwoju. Dlatego tak wiele osób łączy swoją ścieżkę zawodową z marketingiem. Wiąże się on bowiem z dużą różnorodnością i dynamiką działań, gdyż nieustannie zmieniają się trendy i potrzeby odbiorców rynku.

Coraz więcej, nawet małych firm zdaje sobie sprawę, że posiadanie w swoim zespole osoby, która będzie odpowiedzialna za marketing, to podstawa. Wymusza to bowiem rynek, na którym praktycznie w każdej branży działania marketingowe są stosowane.

Od osób pracujących na stanowiskach marketingowych szczególnie mocno wymaga się chęci ciągłego uczenia oraz umiejętności przełożenia nabytej wiedzy w działania, jak również nieszablonowych pomysłów, twórczego myślenia i oryginalnych działań.

Osoba pracująca w marketingu powinna być zatem bardzo wszechstronna, posiadać kompetencje zarówno z obszaru analizy danych, budżetowania, planowania inwestycji, jak i wykazywać się dużą dozą kreatywności w tworzeniu innowacyjnych działań. Z myślą właśnie o takim, wszehstronnym podejściu do zarządzania z perspektywy marketingu powstał nasz program, do uczestnictwa w którym serdecznie Państwa zapraszam.

Do zobaczenia na zajęciach Jolanta Tkaczyk

figury
Kierownik studiów
dr Jolanta Tkaczyk

Doktor ekonomii w zakresie zarządzania (2007), absolwentka Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej (1996), trener, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego (od 1996). Specjalista w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, analiz rynkowych, reklamy, technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania marką i zachowań konsumenckich. 

Autorka ponad 60 artykułów, opracowań i monografii publikowanych w renomowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych. Autorka internetowego serwisu edukacyjnego na temat marketingu (www.rynkologia.pl; http://www.rynkologia.pl) oraz komunikacji nieformalnej (www.komunikacjanieformalna.pl ). 

Członek Stowarzyszenia ACR (Association for Consumer Research), EMAC (European Marketing Academy) oraz AAA (American Advertising Association), jak również Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Prowadziła szkolenia i projekty konsultacyjne, m.in. dla Urzędu Pracy m. st. Warszawy, Hyundai Polska, Kia, Macro Cash and Carry, T-Mobile, Jeronimo Martins Polska, Roche, PESA. 

Korzyści dla słuchaczy - co zyskujesz
  • najnowszą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu;
  • przygotowanie do wdrażania programów marketingowych w przedsiębiorstwach i organizacjach niekomercyjnych;
  • warsztat pracy w postaci prezentowanych i omawianych narzędzi wspierających pracę menedżera marketingu;
  • możliwość przygotowania pod fachową opieką planu marketingowego dla wybranej organizacji;
  • dostęp do unikatowych źródeł informacji marketingowej i zarządczej (na czas studiów).
Perspektywa zawodowa

Studia pozwalają zdobyć lub uzupełnić wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu, przydatną do zarządzania małą i średnią firmą, pracy na różnych stanowiskach związanych z marketingiem takich jak menedżer marketingu, brand manager, sales manager, customer experience manager, social media manager i inne.

Program
Ramowy program studiów

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 194*  (razem z zajęciami integracyjnymi i zaliczeniami)     * jedna godzina dydaktyczna= 45 minut 

BLOK OGÓLNY - ZARZĄDZANIE (80 GODZIN) 

  • Integracja i przygotowanie projektu końcowego 
  • Podstawy zarządzania 
  • Podstawy finansów 
  • Uwarunkowania prawne decyzji marketingowych 
  • Podstawy kierowania ludźmi    

BLOK UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH (44 GODZINY) 

  • Podstawy zarządzania – warsztaty 
  • Negocjacje 
  • Komunikacja   

BLOK PODSTAWY MARKETINGU (18 GODZIN) 

  • Istota marketingu i organizacja działalności marketingowej  
  • Zachowania konsumentów i nabywców instytucjonalnych 
  • Segmentacja, dobór rynku docelowego i pozycjonowanie 
  • Badania marketingowe   

BLOK STRATEGIE MARKETINGOWE (52 GODZINY) 

  • Zarządzanie produktem i marką  
  • Strategie ceny i dystrybucji  
  • Komunikacja marketingowa  
  • Niestandardowe narzędzia komunikacji marketingowej  
  • PR  
  • Budżetowanie w marketingu 
  • Planowanie marketingowe 
  • Marketing strategiczny 
  • Specyfika marketingu w usługach  
  • Podstawy e-marketingu  
  • Social media marketing i CRM  
  • Budowanie marki osobistej 
WomenwithlaptopIllustration
Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.   

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • soboty - 8.45 - 17.30  
  • niedziele - 8.45 - 15.45
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Jacek Kotarbiński

Racjonalizuję procesy marketingu i sprzedaży, controllingu, zarządzania markami czy projektami marketingowymi. Pomagam w efektywniejszym zarządzaniu kosztami marketingu oraz zwiększeniu wartości i zyskowności firmy. Moją pasją jest marketing terytorialny i marketing wewnętrzny. Jestem doktorantem Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego (2011-2014), a tematem mojej dysertacji jest efektywność marketingu średnich i dużych firm. 
Pracuję z zarządami firm, zespołami marketingu i sprzedaży, prowadzę autorskie szkolenia i warsztaty czy indywidualny coaching.

Należę do globalnej Rady Dyrektorów POPAI The Global Association for Marketing-at Retail, największego na świecie stowarzyszenia ekspertów shopper marketingu. Należę do Rady Marek Superbrands Polska i Rady Programowej IAB Polska. W 2015 roku pojawiłem się na liście 100 Najbardziej Inspirujących Osób Polskiej Branży Interaktywnej.

Dagmara Plata-Alf

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka w firmie Hotel Media Group. Pracownik naukowy ALK w Katedrze Marketingu.

Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych.

Autorka licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania. Realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich w innych uczelniach. Absolwentka studiów doktoranckich w Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA w University of Bedfordshire.  

prof. ALK dr hab. Mariola Ciszewska-Mlinarič

Adiunkt w Katedrze Strategii ALK, wykładowca na studiach podyplomowych i doktoranckich, oraz na uczelniach zagranicznych we Francji (ESCCA), Austrii (MCI Innsbruck) i Słowenii (University of Ljubljana). Konsultant w obszarze doradztwa strategicznego (strategie wzrostu i wdrożenia zrównoważonej karty wyników), m.in. dla klientów z branży chemicznej i energetycznej (PGNiG/PGE, Degussa, Grupa AZOTY/ Zakłady Azotowe Kędzierzyn, Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów), czy organizacji non-profit (Muzeum Łazienki Królewskie). Współzałożycielka IRRM, słoweńskiego Instytutu Badań i Rozwoju w Zarządzaniu. 
 

Od 2004 roku współpracuje z biznesem także w ramach projektów realizowanych przez studentów (m.in. Grupa Nowy Styl, Wielton, Gala, GERDA, Granna, Webankieta, Audioteka, Lechpol/Kruger&Matz). Od 2017 roku prowadzi projekty doradcze na studiach Koźmiński MBA. Jej zainteresowania badawcze obejmują problematykę strategii i procesu internacjonalizacji firm z gospodarek wschodzących, procesów podejmowania decyzji oraz roli dystansu w ekspansji zagranicznej. Kierownik grantu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki oraz uczestnik w międzynarodowym grancie koordynowanym przez China Europe International Business School. Autorka kilkudziesięciu publikacji z obszaru strategii i zarządzania międzynarodowego, w tym monografii „Strategia korporacji” (wraz z Krzysztofem Obłojem i Aleksandrą Wąsowską). 

Anna Dąbrowska

Trener executive coach, konsultant. Autorka publikacji w "Coaching Review". 
Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji menedżerskich, wprowadzaniu w rolę nowych menedżerów, wzmacnianiu efektywności osobistej. Łączy kilka podejść i stylów pracy, w efekcie uzyskując holistyczne podejście do uczestników szkoleń i coachingów pełne zrozumienia, akceptacji i humoru.

prof. dr hab. Grzegorz Mazurek

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego, pracownik w Katedrze Marketingu, lider studiów związanych z obszarem digital w ALK (magisterskie: Zarządzanie w wirtualnym środowisku, Master in Digital Marketing, podyplomowe: Marketing internetowy, Handel elektroniczny, Transformacja cyfrowa biznesu, Menedżer Przemysłu 4.0). Dyrektor Centrum Badań nad Transformacją Cyfrową CYBERMAN. Członek założyciel Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Niezależny konsultant i trener, praktyk marketingu internetowego, od 2000 roku związany z branżą internetową. W swoim portfolio ma szereg projektów e-marketingowych realizowanych dla takich marek jak m.in.: Mars, Nikon, Nokia, IKEA, Michelin, PZU Życie, Egmont, NBP, Nikon, Kredyt Bank, Eden Springs, CH Beck, Aquanet, Majonez Kielecki, Polpharma, Unizeto Technologies. Zajmował się również PR-em oraz komunikacją marketingową firmy K2 Internet S.A. Był doradcą w zakresie komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz kilku książek. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji w latach 2016-2018. 

dr Paweł Wnuczak

Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i  MBA. Pełni również funkcję koordynatora merytorycznego studiów podyplomowych „Analityk Finansowy Ryzyka Kredytowego”.  Jako konsultant przygotował sam lub z zespołem kilkadziesiąt projektów z zakresu wyceny, oceny projektów inwestycyjnych, analizy finansowej, dokumentacji aplikacyjnej (studia wykonalności, biznes plany, wnioski o dofinansowanie) dla podmiotów ubiegających się o środki inwestycyjne w ramach RPO, POIiŚ, POIG. Prowadzi także szkolenia z zakresu zarządzania finansami, budżetowania, controllingu, wyceny i zarządzania wartością spółki, opracowania dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie w ramach unijnych. W swojej wieloletniej karierze zawodowej pracował na stanowisku księgowego, analityka finansowego oraz kontrolera finansowego. Jest członkiem rady nadzorczej. W pracy naukowej zajmuje się tematyką controllingu, wyceny przedsiębiorstw oraz oceny opłacalności projektów inwestycyjnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz książki Controlling w instytucjach kultury.

dr Ilona Hunek

Wykładowca i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem. Licencjonowany partner Richard Lewis Communication Centre™. Jest pracownikiem naukowo – dydaktycznym w katedrze strategii, zakładzie negocjacji Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz współpracownikiem University College Dublin w Irlandii.  

 

Prowadzi zajęcia między innymi z zarządzania różnorodnością, kapitału ludzkiego w organizacji, zarządzania ludźmi w firmach międzynarodowych, negocjacji, negocjacji strategicznych oraz przywództwa w Warszawie, w Hong Kongu na Sri Lance i w Singapurze. 
 
Prowadzi szkolenia i doradztwo w dziedzinie negocjacji (w tym negocjacji strategicznych i międzynarodowych), komunikacji i współpracy międzykulturowej w oparciu o model kultury LMR – jedno z najbardziej efektywnych narzędzi nawigacji w środowisku międzykulturowym dla profesjonalistów. Specjalizuje się w szeroko pojętej tematyce zarządzania różnorodnością w organizacji, negocjacji, mediacji i rozwiązywania konfliktów oraz w dyscyplinie zarządzania sobą i rozwoju osobistym.   
 
Prowadzi badania w zakresie zarządzania ludźmi w firmach międzynarodowych. Jej praca doktorska obroniona w University College Dublin dotyczyła praktyk zarządzania ludźmi w bankach międzynarodowych w Polsce w okresie transformacji.  

Jako trener prowadziła szkolenia z negocjacji i rozwiązywania konfliktów dla wielu firm i organizacji niebiznesowych – między innymi dla banków polskich (cykl szkoleń z negocjacji z klientami dla PKO PB) i międzynarodowych (szkolenie z negocjacji sprzedażowych dla Deutsche Bank, szkolenia z negocjacji dla firmy Infosys), hoteli (szkolenia z negocjacji w organizacji dla Hotelu Sobieski), przedstawicieli gmin, Komendy Głównej Policji (negocjacje międzynarodowe), Służb Granicznych oraz szkolenia otwarte z negocjacji w ramach programów Unii Europejskiej. Od kilku lat współpracuje z Europejską Akademią Negocjacji w zakresie szkoleń z negocjacji oraz z Instytutem Talentów w zakresie szkoleń z rozwoju osobistego w organizacji.  
 

W latach 2007 – 2008 była doradcą Irlandzkiego Kongresu Związków Zawodowych w sprawach dotyczących integracji pracowników napływowych i różnorodności w organizacji. Między innymi przygotowała program szkolenia z negocjacji dla przedstawicieli pracowników.

dr hab. Andrzej Patulski
dr Jolanta Tkaczyk

Doktor ekonomii w zakresie zarządzania (2007), absolwentka Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej (1996), trener, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego (od 1996). Specjalista w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, analiz rynkowych, reklamy, technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania marką i zachowań konsumenckich. 

Autorka ponad 60 artykułów, opracowań i monografii publikowanych w renomowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych. Autorka internetowego serwisu edukacyjnego na temat marketingu (www.rynkologia.pl; http://www.rynkologia.pl) oraz komunikacji nieformalnej (www.komunikacjanieformalna.pl ). 

Członek Stowarzyszenia ACR (Association for Consumer Research), EMAC (European Marketing Academy) oraz AAA (American Advertising Association), jak również Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Prowadziła szkolenia i projekty konsultacyjne, m.in. dla Urzędu Pracy m. st. Warszawy, Hyundai Polska, Kia, Macro Cash and Carry, T-Mobile, Jeronimo Martins Polska, Roche, PESA. 

Opinie studentów i absolwentów
Sylwia Buczak
Sylwia Buczak

Po 11 letniej praktyce zawodowej w sprzedaży i marketingu postanowiłam rozszerzyć i usystematyzować moją wiedzę z zakresu zarządzania i marktingu. Wybrałam studia podyplomowe "Zarządzanie marketingowe" w Akademii Leona Koźmińskiego z uwagi na otrzymaną od absolwentów rekomendację, ciekawy program, prestiż uczelni oraz lokalizację. Duży nacisk na praktyczne zastosowania wiedzy, ciekawe ćwiczenia i prowadzący, którzy  genialnie przekazują wiedzę i  inspirują, oraz wielka troska o studenta i stworzenie dobrej atmosfery to moim zdaniem wielkie plusy ALK. Jestem bardzo zadowolona z ukończonych studiów, czuję się kompetentnie i swobodnie w realizowanych projektach i myślę o założeniu swojej firmy.

Zasady naboru

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.    

XXVIII edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2021 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2021 roku*

*Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.

Warunki ukończenia studiów

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie wszystkich wymaganych zaliczeń, przygotowanie projektu w formie pisemnej i przeprowadzenie prezentacji opracowanego projektu. Projekt może być planem marketingowym, biznes planem lub projektem doradczym w zakresie zarządzania i/lub marketingu. Rekomendujemy projekty grupowe, ale dopuszczamy także prace indywidualne. W trakcie zajęć, dotyczących przygotowania projektu końcowego słuchacze zapoznają się z przykładowymi projektami końcowymi. 

Wymagane dokumenty
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych** (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) 

  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • kopia dowodu wpłaty wpisowego 

 

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny, i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.

Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych / MBA w Polsce: kliknij TU

Etapy rekrutacji
1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online 

 

 

 

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 200 zł
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 3 400 zł każda) 6 800 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 3 060 zł każda) 6 120 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 6 500 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl