Zarządzanie hotelami, studia hotelarskie warszawa

Zarządzanie hotelami

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

O kierunku

W przypadku obostrzeń epidemicznych jesteśmy przygotowani do realizacji zajęć w formule online.

Kierunek został utworzony w odpowiedzi na wzrastające zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę zarządzającą. Dlatego celem studiów jest wykształcenie kolejnego pokolenia hotelarzy na stanowiskach decyzyjnych, a dzięki temu stworzenie nowej jakości w zakresie zarządzania hotelami. Nacisk będzie położony nie tylko na przekazywaną wiedzę teoretyczną, ale zdecydowanie bardziej na nabywanie praktyki niezbędnej w zarządzaniu obiektem hotelowym. 

Dzięki dużemu udziałowi zajęć o charakterze warsztatowym, słuchacze otrzymają współczesną wiedzę z zakresu zarządzania hotelem. Nabędą umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich i wyzwań w branży, do których należą prowadzenie analizy strategicznej i marketingowej, budowy planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, zarządzania zespołem, rozwiązywania konfliktów, planowania i organizowania pracy własnej i zespołu, a także kontrolowania wyników i raportowania. Dodatkowo słuchacze uczą się pracy zespołowej, wymieniają się doświadczeniami oraz nawiązują kontakty, które później procentują w dalszej karierze zawodowej. Istotny jest również aspekt związany z umiędzynarodowieniem kierunku dzięki współpracy z siecią Hilton oraz brytyjskim Sheffield Business University, który posiada ponad 30 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć o tematyce zarządzania hotelami.  

Zajęcia będą prowadzone przede wszystkim w języku polskim z dodatkowymi (nieobowiązkowymi) modułami w języku angielskim co pozwoli na podniesienie kompetencji językowych i zapoznanie słuchaczy ze słownictwem branżowym. Symulacja inwestycji hotelowej realizowana w formie pracy grupowej, która stanowi równocześnie projekt końcowy, dodatkowo pozwoli na utrwalenie wiedzy w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa w branży hotelarskiej i weryfikację założeń biznesowych. 

 

Partnerzy

zarządzanie hotelami_Sofitel
ProfirtROOM_zarządanie hotelami
Partner medialny

Adresaci studiów

Studia adresowane są przede wszystkim do: 

  • osób pragnących rozpocząć swoją karierę w dynamicznie rozwijającej się branży hotelarskiej i poznać specyfikę zarządzania obiektem hotelowym 
  • pracowników hoteli planujących rozwój ścieżki kariery w branży hotelarskiej zarówno w Polsce, jak i za granicą 
  • managerów hoteli oczekujących ugruntowania wiedzy i podniesienia swoich kompetencji 
  • właścicieli hoteli oczekujących zdobycia nowych kwalifikacji i poznania najświeższych trendów w branży hotelarskiej 

 

figury

Kierownik studiów

Szymon Lach

Hotelarz z udokumentowaną historią pracy w międzynarodowych sieciach. Obecnie koncentruje się na rozwijaniu najwyższych standardów obsługi i wprowadzaniu nowych usług. Kształci przyszłych profesjonalistów z branży. Doradza hotelarzom na poziomie strategii i szkoli personel. Tworzy uniwersyteckie programy zarządzania hotelami. Absolwent Coventry University oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Członek zarządu i dyrektor hotelu Dworzysko w Szczawnie-Zdroju.

mgr Dagmara Plata-Alf

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka w firmie Hotel Media Group. Pracownik naukowy ALK w Katedrze Marketingu.

Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych.

Autorka licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania. Realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich w innych uczelniach. Absolwentka studiów doktoranckich w Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA w University of Bedfordshire.  

Co zyskujesz

Studenci skorzystają z wiedzy i bogatego doświadczenia, które przekazywać będą eksperci branży hotelowej. Dzięki współpracy z renomowanymi partnerami, jak Hilton czy Sheffield Business University możliwe będzie nawiązanie wartościowych relacji biznesowych, które zaprocentują w przyszłości. Doskonała pozycja w wielu międzynarodowych rankingach Akademii Leona Koźmińskiego pomoże części słuchaczom szybciej znaleźć wymarzone zatrudnienie w ciekawym i dynamicznie rozwijającym się sektorze turystyki i hotelarstwa.

Program

Wprowadzenie 

  • Global Hotel Industry – przegląd 

  • Zajęcia integracyjne 

Zarządzanie strategiczne w hotelarstwie 

  • Dyrektor hotelu - strategie i narzędzia 

  • Obowiązki dyrektorów departamentów: 

  • F&B Management 

  • Rooms Division and Spa Management 

  • MICE Management 

  • Front Office Management 

  • Planowanie strategiczne 

  • Analiza rentowności 

  • Nabywanie umiejętności miękkich 

Sprzedaż i marketing usług hotelowych 

  • Planowanie budżetu oraz działań sprzedażowych i marketingowych 

  • Marketing internetowy - strategia i budżetowanie 

  • Revenue management 

  • Zasady analizy konkurencji oraz innych danych rynkowych 

  • Zarządzanie kosztami 

  • Budowanie i zarządzanie działem sprzedaży w hotelu 

Komunikacja 

  • Sztuka prezentacji 

  • PR 

  • Komunikacja wewnętrza  

Rachunkowość 

  • Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie USALI 

  • Opracowywanie raportów i sprawozdań 

HR w hotelarstwie 

  • Hotel to ludzie czyli budowanie zespołu 

  • Organizacja pracy w hotelu czyli sztuka motywowania i kierowania zespołem 

  • Projektowanie procesu rekrutacyjnego 

  • Proces on boarding’u / wdrażania pracowników 

  • Employer Branding 

  • International Human Resources 

Hotelowi goście 

  • Zarządzanie oczekiwaniami gości 

  • Codzienna interakcja z gośćmi - psychologia zachowań  

  • Protokół i etykieta 

Budowa hotelu od podstaw (projekt końcowy) 

  • Studenci będą mieli za zadanie stworzenie w 3-4 osobowych grupach konceptu hotelu i zaprezentowanie go na zakończenie studiów. 

  • Franczyza czy marka własna? 

  • Biznes plan 

  • Analiza rynku - narzędzia 

  • Obowiązujące przepisy prawne - dostosowanie procedur do obowiązujących ustaw 

  • Systemy hotelowe - rodzaje i zasady wdrożenia 

  • Struktura zatrudnienia 

  • Analizy zewnętrzne i wewnętrzne 

  • Planowanie otwarcia hotelu i organizacja imprezy otwierającej 

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 196 godz.*  (razem z zajęciami integracyjnymi i zaliczeniami)  * jedna godzina dydaktyczna = 45 minut 

 

WomenwithlaptopIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia w 20 % zostaną zrealizowane w formule online. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • soboty – w godz. 8:45-15:45  

  • niedziele – w godz. 8:45-15:45  

Terminy zjazdów I semestru podamy w styczniu 2023 r.

 

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Artur Trukawiński
Artur Trukawiński

Założyciel „AT Hospitality Consulting and Management”, Hotelarz, Doradca Hotelowy, Trener i Szkoleniowiec kadry kierowniczej i zarządczej, Audytor Hotelowy ds. jakości i procesów operacyjnych.

Obejmował różne stanowiska operacyjne i zarządcze w hotelach sieciowych tj. Accor, Starwood, InterContinental Hotels Group, Hilton, Grupa Arche. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczął pracując dla międzynarodowych kompanii żeglugowych: Cunard Line, Costa Crociere, Princess Cruises i Disney Cruise Line. Pełnił funkcje członka zarządu i wice prezesa w zarządzanych obiektach.  

Wraz ze swoimi zespołami zdobył liczne krajowe i międzynarodowe nagrody dla zarządzanych przez siebie hoteli. Przez sieć IHG nominowany do nagrody „Holiday Inn General Manager of the Year Award” na region EMEA. Przez branżę MICE został nominowany do tytułu „Osobowość Roku MICE Poland”, jak również zdobył dwie narody branży MICE „MP Power Awards”.  Finalista konkursu „Hotelarza” do nagrody  „Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego”.   

Karoil Weber Kozminski
Karol Weber

Znany jako Inspektor Hotelowy i autor bloga Enjoyyourstay.pl. Tytuł magister uzyskał w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Z branżą hotelarską związany od 20 lat. Wiedzę i doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych sieciach Four Seasons i InterContinental. Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Obecnie zajmuje się kontrolowaniem jakości usług hotelowych oraz szkoleniami z zakresu standardów obsługi i kreowania doświadczeń gości.

Maciej Straus

Przedsiębiorca z branży turystycznej, analityk hotelowy, inwestor skupiony na mobilności, wykładowca akademicki. Właściciel kilku firm z sektora turystyki. Swoją działalnością edukacyjną pomaga innym podejmować szybciej właściwe decyzje. W codziennej pracy stosuje model zarządzania przez wartości.
Absolwent Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Szkoły Liderów – programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

mgr Dagmara Plata-Alf

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka w firmie Hotel Media Group. Pracownik naukowy ALK w Katedrze Marketingu.

Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych.

Autorka licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania. Realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich w innych uczelniach. Absolwentka studiów doktoranckich w Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA w University of Bedfordshire.  

Blanka Retmajska-Man
Blanka Retmańska-Man

Jej pasją jest sprzedaż eventów w hotelach i centrach konferencyjnych. Praktyk. Na co dzień „siedzi” w działach sprzedaży i pomaga zwiększyć ich efektywność sprzedażową. Zna ich problemy od podszewki. Cieszy sukcesami. Przeszkoliła już setki sprzedawców w hotelach i centrach konferencyjnych. Prezes spółki Idea Profit wprowadzającej nowe technologie dla branży Horeca oraz systemy CRM - Horeca Idea. Szkoleniowiec, wykładowca, audytor. Współautor portalu do rezerwacji online imprez. Współzałożyciel Stowarzyszenia Hotelarzy i Restauratorów Niezależnych. Z branżą HoReCa związana od ponad 10 lat. Propagator idei: online'owej rezerwacji sal i imprez, Events Revenue Management oraz wprowadzenia na kierunki hotelarskie tematyki z zarządzania eventami. Publikuje artykuły w czasopismach specjalistycznych i portalach branży HoReCa z zakresu m.in. procesów sprzedażowych eventów, technik sprzedaży, komunikacji między działami hotelowymi, umiejętności tworzenia skutecznych ofert, rentowności sprzedawanych eventów, zarządzania relacjami z klientem eventowym. Uczestniczy jako prelegent w konferencjach i szkoleniach branżowych, m.in. Rentowny Hotel, Akademia Hotelarza, Forum Profit Hotel, Hotel Meeting. 

Szymon Lach

Hotelarz z udokumentowaną historią pracy w międzynarodowych sieciach. Obecnie koncentruje się na rozwijaniu najwyższych standardów obsługi i wprowadzaniu nowych usług. Kształci przyszłych profesjonalistów z branży. Doradza hotelarzom na poziomie strategii i szkoli personel. Tworzy uniwersyteckie programy zarządzania hotelami. Absolwent Coventry University oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Członek zarządu i dyrektor hotelu Dworzysko w Szczawnie-Zdroju.

alk
Marcin Wesołowski
Paweł Lewtak
Paweł Lewtak

Manager, dla którego najważniejsza jest jakość i ciągłe próby ucieczki z utartych szlaków. W podróżach nieustannie poszukujący inspiracji i ciekawych pomysłów. Uważa, że odrobina szaleństwa w pracy hotelarza może nie jest konieczna, ale bardzo przydatna.

Posiada 20 lat doświadczenia w międzynarodowych i polskich sieciach hotelowych. Dyrektor generalny Hotelu Polonia Palace w Warszawie oraz członek zarządu spółki Hotele Warszawskie Syrena, w której odpowiada za działalność operacyjną, sprzedaż i marketing. Brał aktywny udział w otwarciu dwóch hoteli: The Westin Warsaw i Qubus Hotel w Krakowie.

Wiceprezydent Europejskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Generalnych (EHMA) w Rzymie, w którym reprezentuje Europę Środkowowschodnią. Wykładowca akademicki i autor artykułów branżowych, m.in. cyklu „Hotelarskie DNA” w miesięczniku „Hotelarz”.

W roku 2018 nagrodzony tytułem Hotelarza Roku w Polsce, a w 2021 roku otrzymał prestiżową nagrodę European Hotel Manager of the Year.

Ukończył kanadyjskie studia Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej i Université du Québec à Montréal oraz program dla dyrektorów generalnych w Cornell School of Hotel Administration w USA.

MO
Marta Otrębska

Hotelarka i trenerka serwisu z międzynarodowym doświadczeniem. Pierwsza kobieta w Polsce z prestiżowym certyfikatem 7 Star Butler Service uzyskanym po szkoleniu przez renomowaną Magnums Butler Academy.
Marta jest założycielką iDelight z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży hotelarsko-gastronomicznej. Mieszkając i pracując pół dekady w Azji Marta doskonaliła swoje umiejętności wśród najlepszych m.in. otwierając Mandarin Oriental Pudong Shanghai i uczestnicząc w procesie zdobywania 5* Forbes Travel Guide. Hotel zdobył je jako pierwszy w historii ustanawiając nowy rekord – 9 miesięcy po otwarciu.
Marta oferuje obecnie usługi doradztwa hotelarskiego oraz szkoleń dla luksusowych hoteli i resortów za pośrednictwem iDelight. Marta nadal jest związana projektowo z legendarną MOHG.

alk
Miłosz Stanisławski

Miłosz Stanisławski związany jest z hotelarstwem, sprzedażą i marketingiem od 2004 roku. Doświadczenie jako sales manager zdobywał w warszawskich hotelach Jan III Sobieski oraz Rialto. Uczestniczył w tworzeniu Centralnego Biura Sprzedaży Vienna International Hotelmanagement AG w Polsce. Jako zastępca dyrektora sprzedaży hotelu Jan III Sobieski odpowiadał za proces sprzedaży i marketingu podczas zmiany marki na Radisson Blu. Pełnił funkcję dyrektora sprzedaży w Platinum Residence oraz dyrektora sprzedaży i marketingu nowo otwartego Sound Garden Hotel w Warszawie. Obecnie jest Dyrektorem Generalnym Sound Garden Hotel.  

Za zaangażowanie w branżę MICE, został wyróżniony przez MPI Poland Club tytułem „Odkrycie Roku 2013”. Nominowany do tytułu "Osobowość Roku MICE Poland 2014". Nagrodzony tytułem „Hotelarz do 35 roku życia” w konkursie Hotelarz Roku 2014, organizowanym przez "Hotelarza" i Horwath HTL oraz „MP Power 12 Dostawca Venue”, w konkursie MP Power Awards 2016 organizowanym przez MeetingPlanner.pl.     
Miłosz jest inicjatorem amatorskiej ligi tenisa stołowego „HoReCup”.

dr Przemysław Tomczyk

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie badań naukowych i dydaktyki prowadzonej w obszarze CRM, w szczególności analizy portfela klientów, wartości życiowej klienta(Customer Lifetime Value - CLV) oraz wiedzy klienta (Knowledge from Customer - KfC). 

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. 

Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk. 
 

Kierownik studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego: 

Badania i Analizy Marketingowe w Internecie

Salesforce CRM i Marketing Automation

 

Zapraszam do kontaktu
tel. 509-629-909

Najważniejsze publikacje dostępne w: 
www.researchgate.net/profile/Przemyslaw_Tomczyk 
kozminski.academia.edu/PrzemyslawTomczyk

Joanna Kulesza
Joanna Kulesza

Praktyk hotelarstwa, trener, konsultant z zakresu sprzedaży i marketingu, polityki cenowej i zarządzania hotelem. Od kilkunastu lat pracuje dla branży hotelowej, pełniła funkcje Revenue & Front Office Managera. Współpracuje z wieloma uczelniami i instytutami wspomagając otwarcia obiektów, przeprowadza audyty, wspiera procesy obsługi i sprzedaży. Kilkunastoletnie doświadczenie w branży wykorzystuje obecnie w pracy w Profitroom, gdzie pracuje nad automatyzacją codziennych procesów operacyjnych w hotelu.

CZ
Cezary Sarnecki

Partner Zarządzający w Spółce SECCo Hospitality Financial Management zajmującej się wdrażaniem systemów controllingowych w hotelach w oparciu o standard USALI.

Pełnił funkcję Głównego Księgowego i Dyrektora Finansowego w Hotelu Courtyard by Marriott i spółce zarządzającej Port-Hotel, a także Dyrektora Generalnego Hotelu DeSilva Katowice oraz Dyrektora Finansowego w grupie Hotele DeSilva.
Uczestniczył w różnych projektach szkoleniowych – w tym w projektach Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Akademii Managera, Akademii Kompetencji oraz na studiach podyplomowych "HoReCa Manager" i "Zarządzanie hotelami" w Akademii Leona Koźmińskiego.

Autor kilkudziesięciu artykułów dedykowanych USALI i controllingowi w branży hotelarskiej opublikowanych w czasopismach „Hotelarz”, „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Zarządzanie i Controlling”, „Biznes Hotel”, „Hotel Management” oraz w wydawnictwach akademickich Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Sopockiej Szkoły Wyższej.
Ukończył studia doktoranckie na SGH i międzynarodowe studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada certyfikat Głównego Księgowego uzyskany w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.

 

Zasady naboru

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.  

Rekrutacja na 3. edycję trwa do 15 lutego 2023 r.

Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie projektu końcowego w grupie 3 - 4 osób. Projekt zakłada zaprojektowanie procesu uruchomienia nowego obiektu hotelowego w wybranej przez zespół lokalizacji, uwzględniając czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. Konieczne będzie przygotowanie modelu finansowego oraz biznes planu, które będą musiały znaleźć uzasadnienie w wybranej grupie docelowej.

Zespół będzie miał również za zadanie opisanie struktury zatrudnienia, przygotowanie strategii cenowej, sprzedażowej i marketingowej. Podczas końcowej prezentacji zespół przedstawi swój plan potencjalnym inwestorom, zatem konieczne będzie wskazanie oczekiwanej wysokości inwestycji oraz prognozowana stopa zwrotu. 

  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • kopia dowodu wpłaty wpisowego 

**Dla kandydatów posiadających dyplom zagraniczny, i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.

Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych / MBA w Polsce: kliknij TU

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 4 300 zł każda) 8 600 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 3 870 zł każda ) 7 740 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność ( Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.) 8 200 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.