Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Zarządzanie hotelami, studia hotelarskie warszawa

Zarządzanie hotelami

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

O kierunku

Kierunek został utworzony w odpowiedzi na wzrastające zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę zarządzającą. Dlatego celem studiów jest wykształcenie kolejnego pokolenia hotelarzy na stanowiskach decyzyjnych, a dzięki temu stworzenie nowej jakości w zakresie zarządzania hotelami. Nacisk będzie położony nie tylko na przekazywaną wiedzę teoretyczną, ale zdecydowanie bardziej na nabywanie praktyki niezbędnej w zarządzaniu obiektem hotelowym. 

Dzięki dużej liczbie zajęć o charakterze warsztatowym uczestnicy i uczestniczki studiów otrzymają współczesną wiedzę z zakresu zarządzania hotelem. Nabędą umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich i wyzwań w branży, do których należą: prowadzenie analizy strategicznej i marketingowej, budowa planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, zarządzanie zespołem, rozwiązywanie konfliktów, planowanie i organizowanie pracy własnej i zespołu, a także kontrolowanie wyników i raportowanie. Dodatkowo słuchacze uczą się pracy zespołowej, wymieniają się doświadczeniami oraz nawiązują kontakty, które procentują w dalszej karierze zawodowej. Istotny jest również aspekt związany z umiędzynarodowieniem kierunku dzięki współpracy z siecią Hilton oraz brytyjskim Sheffield Business University, który posiada ponad 30-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć o tematyce zarządzania hotelami.

 

Zajęcia będą prowadzone przede wszystkim w języku polskim z dodatkowymi nieobowiązkowymi) modułami w języku angielskim, co pozwoli na podniesienie kompetencji językowych i zapoznanie słuchaczy ze słownictwem branżowym. Symulacja inwestycji hotelowej realizowana w formie pracy grupowej, która stanowi równocześnie projekt końcowy, dodatkowo pozwoli na utrwalenie wiedzy w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa w branży hotelarskiej i weryfikację założeń biznesowych.

Adresaci i adresatki studiów

Studia adresowane są przede wszystkim do: 

  • osób pragnących rozpocząć swoją karierę w dynamicznie rozwijającej się branży hotelarskiej i poznać specyfikę zarządzania obiektem hotelowym 
  • pracowników hoteli planujących rozwój ścieżki kariery w branży hotelarskiej zarówno w Polsce, jak i za granicą 
  • menedżerów hoteli oczekujących ugruntowania wiedzy i podniesienia swoich kompetencji 
  • właścicieli hoteli oczekujących zdobycia nowych kwalifikacji i poznania najświeższych trendów w branży hotelarskiej
figury

Kierownik studiów

Szymon Lach

Hotelarz z udokumentowaną historią pracy w międzynarodowych sieciach. Obecnie koncentruje się na rozwijaniu najwyższych standardów obsługi i wprowadzaniu nowych usług. Kształci przyszłych profesjonalistów z branży. Doradza hotelarzom na poziomie strategii i szkoli personel. Tworzy uniwersyteckie programy zarządzania hotelami. Absolwent Coventry University oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Członek zarządu i dyrektor hotelu Dworzysko w Szczawnie-Zdroju.

Co zyskujesz

Uczestniczki i uczestnicy studiów skorzystają z wiedzy i bogatego doświadczenia, które przekazywać będą eksperci branży hotelowej. Dzięki współpracy z renomowanymi partnerami, jak Hilton czy Sheffield Business University, możliwe będzie nawiązanie wartościowych relacji biznesowych, które zaprocentują w przyszłości. Doskonała pozycja w wielu międzynarodowych rankingach Akademii Leona Koźmińskiego pomoże części słuchaczom szybciej znaleźć wymarzone zatrudnienie w ciekawym i dynamicznie rozwijającym się sektorze turystyki i hotelarstwa. Więcej o rankingach

Program

Zarządzanie strategiczne w hotelarstwie 

  • Dyrektor hotelu – strategie i narzędzia 

  • Obowiązki dyrektorów departamentów: (zarządzanie gastronomią, zarządzanie pionem pobytowym, zarządzanie eventami, zarządzanie obsługą klienta)

  • Analiza rentowności 

Sprzedaż i marketing usług hotelowych 

  • Planowanie budżetu oraz działań sprzedażowych i marketingowych 

  • Marketing hotelu – strategia i budżetowanie

  • Zarządzanie przychodami 

  • Metody analizy konkurencji 

  • Budowanie i zarządzanie działem sprzedaży w hotelu 

Komunikacja 

  • PR 

  • Komunikacja wewnętrza  

Rachunkowość 

  • Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie USALI 

  • Opracowywanie raportów i sprawozdań 

HR w hotelarstwie 

  • Hotel to ludzie, czyli budowanie zespołu 

  • Organizacja pracy w hotelu, czyli sztuka motywowania i kierowania zespołem 

  • Projektowanie procesu rekrutacyjnego 

  • Proces wdrażania pracowników 

Hotelowi goście 

  • Zarządzanie oczekiwaniami gości 

  • Codzienna interakcja z gośćmi – psychologia zachowań  

Budowa hotelu od podstaw (projekt końcowy) 

  • Franczyza czy marka własna? 

  • Systemy hotelowe – rodzaje i zasady wdrożenia 

  • Planowanie otwarcia hotelu i organizacja imprezy otwierającej 

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 177, razem z zajęciami integracyjnymi 4 h, seminarium dyplomowym i zaliczeniami (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

WomenwithlaptopIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia w 20-50% zostaną zrealizowane w formule online. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • soboty – w godz. 8:45-15:45  

  • niedziele – w godz. 8:45-15:45  

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Karoil Weber Kozminski
Karol Weber

Znany jako Inspektor Hotelowy i autor bloga Enjoyyourstay.pl. Tytuł magistra uzyskał w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi. Z branżą hotelarską związany od 20 lat. Wiedzę i doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych sieciach Four Seasons i InterContinental. Specjalista w obszarze hoteli butikowych i luksusowych. Obecnie zajmuje się kontrolowaniem jakości usług hotelowych oraz szkoleniami z zakresu standardów obsługi i kreowania doświadczeń gości.

Maciej Straus

Przedsiębiorca z branży turystycznej, analityk hotelowy, inwestor skupiony na mobilności, wykładowca akademicki. Właściciel kilku firm z sektora turystyki. Swoją działalnością edukacyjną pomaga innym podejmować szybciej właściwe decyzje. W codziennej pracy stosuje model zarządzania przez wartości.
Absolwent Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Szkoły Liderów – programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Blanka Retmajska-Man
Blanka Retmańska-Man

Jej pasją jest sprzedaż eventów w hotelach i centrach konferencyjnych. Praktyk. Na co dzień „siedzi” w działach sprzedaży i pomaga zwiększyć ich efektywność sprzedażową. Zna ich problemy od podszewki. Cieszy sukcesami. Przeszkoliła już setki sprzedawców w hotelach i centrach konferencyjnych. Prezes spółki Idea Profit wprowadzającej nowe technologie dla branży HoReCa oraz systemy CRM – Horeca Idea. Szkoleniowiec, wykładowca, audytor. Współautor portalu do rezerwacji online imprez.

Współzałożyciel Stowarzyszenia Hotelarzy i Restauratorów Niezależnych. Z branżą HoReCa związana od ponad 10 lat. Propagator idei: online'owej rezerwacji sal i imprez, Events Revenue Management oraz wprowadzenia na kierunki hotelarskie tematyki z zarządzania eventami. Publikuje artykuły w czasopismach specjalistycznych i portalach branży HoReCa z zakresu m.in. procesów sprzedażowych eventów, technik sprzedaży, komunikacji między działami hotelowymi, umiejętności tworzenia skutecznych ofert, rentowności sprzedawanych eventów, zarządzania relacjami z klientem eventowym. Uczestniczy jako prelegent w konferencjach i szkoleniach branżowych, m.in. Rentowny Hotel, Akademia Hotelarza, Forum Profit Hotel, Hotel Meeting. 

Szymon Lach

Hotelarz z udokumentowaną historią pracy w międzynarodowych sieciach. Obecnie koncentruje się na rozwijaniu najwyższych standardów obsługi i wprowadzaniu nowych usług. Kształci przyszłych profesjonalistów z branży. Doradza hotelarzom na poziomie strategii i szkoli personel. Tworzy uniwersyteckie programy zarządzania hotelami. Absolwent Coventry University oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Członek zarządu i dyrektor hotelu Dworzysko w Szczawnie-Zdroju.

CZ
Cezary Sarnecki

Partner zarządzający w Spółce SECCo Hospitality Financial Management zajmującej się wdrażaniem systemów controllingowych w hotelach w oparciu o standard USALI.

Pełnił funkcję głównego księgowego i dyrektora finansowego w Hotelu Courtyard by Marriott i spółce zarządzającej Port-Hotel, a także dyrektora generalnego Hotelu DeSilva Katowice oraz dyrektora finansowego w grupie Hotele DeSilva.

Uczestniczył w różnych projektach szkoleniowych – w tym w projektach Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Akademii Managera, Akademii Kompetencji oraz na studiach podyplomowych HoReCa Manager i zarządzanie hotelami w Akademii Leona Koźmińskiego.

Autor kilkudziesięciu artykułów dedykowanych USALI i controllingowi w branży hotelarskiej opublikowanych w czasopismach „Hotelarz”, „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Zarządzanie i Controlling”, „Biznes Hotel”, „Hotel Management” oraz w wydawnictwach akademickich Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Sopockiej Szkoły Wyższej.

Ukończył studia doktoranckie w SGH i międzynarodowe studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada Certyfikat Głównego Księgowego uzyskany w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.

logo
Marta Hanckok

Zasady naboru

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Rekrutacja trwa do 15 lutego 2025 r.

Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie projektu końcowego w grupie 3-4 osób. Projekt zakłada zaprojektowanie procesu uruchomienia nowego obiektu hotelowego w wybranej przez zespół lokalizacji, uwzględniając czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. Konieczne będzie przygotowanie modelu finansowego oraz biznesplanu, które będą musiały znaleźć uzasadnienie w wybranej grupie docelowej.

Zespół będzie miał również za zadanie opisanie struktury zatrudnienia, przygotowanie strategii cenowej, sprzedażowej i marketingowej. Podczas końcowej prezentacji zespół przedstawi swój plan potencjalnym inwestorom, zatem konieczne będzie wskazanie oczekiwanej wysokości inwestycji oraz prognozowana stopa zwrotu.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 4 500 zł każda) 9 000 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 4 050 zł każda) 8 100 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 8 500 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.