O kierunku
Studia prowadzone także w formule online. Start programu online już w marcu. Rekrutacja trwa. Sprawdź szczegóły
Cel główny programu:
dostarczenie aktualnej wiedzy i umiejętności w zakresie profesjonalnego szacowania wartości przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych w praktyce gospodarczej.
Cele szczegółowe:
Przekazanie zaawansowanej wiedzy niezbędnej do profesjonalnego sporządzania wycen lub oceny wycen przygotowanych przez biegłych w zakresie wyceny Zagadnienia omawiane podczas kursu obejmą m.in.
-
polskie i międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej,
-
zaawansowaną analizę finansową i finanse przedsiębiorstwa,
-
zarządzanie wartością przedsiębiorstwa,
-
polskie i międzynarodowe standardy wyceny przedsiębiorstwa,
-
dochodowe metody wyceny tj. zdyskontowane przepływy pieniężne (DCF – w tym FCFF, FCFE), zaktualizowana wartość bieżąca (APV), skapitalizowane EBIT / Cash Flow, zdyskontowane zyski ekonomiczne (EVA/EP), zdyskontowane dywidendy (DDM),
-
majątkowe metody wyceny tj. kosztów historycznych, kosztów odtworzeniowych, skorygowanych aktywów netto,
-
rynkowe metody wyceny tj. mnożników giełdowych i mnożników transakcyjnych,
-
wycenę przedsiębiorstwa dla potrzeb:
-
sprawozdawczości finansowej (w tym wycena aktywów niematerialnych),
-
restrukturyzacji, upadłości,
-
postępowania sądowego,
-
fuzji i przejęć, w tym lewarowanych wykupów (LBO)
-
analizy fundamentalnej.
-
wycenę przedsiębiorstw giełdowych i nienotowanych,
-
wycena instytucji finansowych,
-
wycena biznesów z branży wysokich technologii.
Zajęcia będą miały charakter bardzo praktyczny w formie wykładów, analiz przypadków i warsztatów w Excelu, które wyposażą Słuchacza w niezbędne narzędzia i umiejętności przygotowania raportu z wyceny oraz modelu finansowego.
Nabycie praktycznych umiejętności związanych z analizą sprawozdań finansowych, prognozowaniem sprawozdań i modelowaniem finansowych z wykorzystaniem Excela
Słuchacz nabędzie oraz rozwinie praktyczne umiejętności wykorzystania zdobytej w toku studiów wiedzy. Zdecydowana większość zajęć ma charakter warsztatów praktycznych, podczas których rozwiązywane są przykłady oraz analizy przypadków. Rozwijaniu umiejętności praktycznych służyć będą również zajęcia komputerowe w Excelu, podczas których Słuchacze ćwiczyć będą tworzenie modeli finansowych wspomagających proces wyceny przedsiębiorstwa.
Nabycie specjalistycznych kompetencji
Słuchacz podczas studiów nabędzie oraz rozwinie kompetencje specjalistyczne poszukiwane na rynku pracy związane z wyceną przedsiębiorstwa i aktywów niematerialnych, analizą finansową, prognozowaniem sprawozdań finansowych z wykorzystaniem Excela. Tok studiów przewiduje także kształtowanie odpowiednich postaw etycznych. Podczas studiów Słuchacz jest wspierany w rozwoju prawidłowych postaw etycznych w taki sposób, aby był zdolny wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności we właściwy sposób i w słusznych celach.
Atuty kierunku
Program studiów opracowany we współpracy z przedstawicielami „Wielkiej Czwórki” oraz z globalnych firm doradczych w zakresie M&A i wyceny przedsiębiorstw
Kompleksowa wiedza praktyczna z zakresu polskich (NI5), kanadyjskich (CBV) i międzynarodowych (IVS) standardów wyceny przedsiębiorstwa i aktywów niematerialnych, a także praktyczne aspekty Value Based Management, finansów przedsiębiorstwa, sprawozdawczości finansowej
Wśród wykładowców biegli w zakresie wyceny przedsiębiorstw z bogatym doświadczeniem praktycznym zdobytym w Polsce i za granicą
Ponad 50% zajęć to modelowanie finansowe z wykorzystaniem arkusza Excel, gdzie słuchacze przygotowują prognozy sprawozdań finansowych oraz budują modele dotyczące wyceny.
Organizatorem jest Katedra Finansów ALK – wiodące w Polsce centrum kompetencyjne w zakresie wyceny przedsiębiorstw, poparte bogatym dorobkiem publikacyjnym z obszaru wyceny i finansów przedsiębiorstwa
Projekt dyplomowy – profesjonalny raport z wyceny pod kierunkiem mentora – daje możliwość zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
Adresaci studiów
Kierownik studiów
-
W okresie 2005-2014 miałem przywilej kierować podobnymi studiami podyplomowymi z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Ich uczestnicy i absolwenci zgłaszają potrzeby dalszego pogłębiania tematyki wyceny i poszukiwania godziwej wartości rynkowej przedsiębiorstwa.
-
Intencją organizatorów Podyplomowych Studiów ALK Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe jest odpowiedź na te potrzeby zawodowego rozwoju.
-
Zapraszamy do grona Słuchaczy osoby, które już z powodzeniem zajmują się wycenami i chciałyby wzmocnić swój praktyczny warsztat, wymienić doświadczeniami z innymi Słuchaczami i wykładowcami – praktykami, a także osoby, które chcą wejść w fascynujący „świat wycen”.
-
Zakładamy, że Słuchacz posiada podstawową wiedzę nt. sprawozdań finansowych (rachunku zysku i strat, bilansu, rachunku przepływów pieniężnych) oraz wartości pieniądza w czasie.
-
Słuchacze edycji I Studiów wyceniają globalne spółki o największej kapitalizacji rynkowej (np. Apple, Facebook, Microsoft, Nestle, Novartis, SAP, Toyota, etc.). Książka z case studies będzie wydana w IV kw. 2020r.
Co zyskujesz
-
Solidna dawka wiedzy praktycznej z zakresu zarządzania wartością przedsiębiorstwa, finansów przedsiębiorstwa, standardów rachunkowości finansowej, wyceny przedsiębiorstwa i aktywów niematerialnych,
-
Wiele zajęć w sali komputerowej lub z wykorzystaniem laptopów, w trakcie których Słuchacze sporządzają modele wyceny przedsiębiorstw,
-
Możliwość sporządzenia profesjonalnego raportu z wyceny pod kierunkiem promotora i prezentacji wyników wyceny przed Kolegami z edycji Studiów,
-
Dyplom podyplomowych studiów ALK, która jest najlepszą uczelnią biznesową w Europie Środkowo-Wschodniej i jest pozytywnie rozpoznawalna przez wielu pracodawców
-
Możliwość wymiany doświadczeń z zakresu wyceny z innymi Słuchaczami i wykładowcami – praktykami. Zbudowane relacje / kontakty procentują zawsze w życiu gospodarczym.
-
Uczestnictwo w spotkaniach Business Valuation Academy w ALK i dostęp do prezentacji z wszystkich spotkań oraz wejście w środowisko osób pasjonujących się wycenami
Dzięki udziałowi w studiach podyplomowych
-
Będziesz miał/a satysfakcję sporządzenia wyceny ciekawej spółki i opublikowania jej w książce zbiorowej razem z pracownikami Katedry Finansów ALK (case studies z edycji I będą wydane w IV kw 2020r.)
-
Będziesz zainspirowany / a do dalszego świadomego rozwoju w zakresie zarządzania wartością przedsiębiorstwa i jego wyceny
-
Zyskasz uznanie na rynku pracy za chęć samorozwoju w tak interesującym i jednocześnie kompleksowym i interdyscyplinarnym obszarze, jakim jest wycena przedsiębiorstw
Dzięki temu zdobędziesz kompetencje, aby:
-
Samodzielnie przygotować wycenę przedsiębiorstw zgodnie z najlepszymi praktykami światowymi i polskimi
-
Dokonywać weryfikacji raportu z wyceny sporządzonego przez inną firmę doradczą czy innego specjalistę
-
Rozpoznawać jakie są czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa w długim okresie
-
Wiedzieć gdzie zdobywać informacje potrzebne do sporządzenia wyceny przedsiębiorstwa i aktywów niematerialnych
Perspektywa zawodowa
-
Analityk finansowy / specjalista ds. wyceny w dziale M&A, kontrolingu, strategii / zarządzania wartością
-
Analityk / specjalista w dziale nadzoru korporacyjnego, relacji inwestorskich
-
Konsultant w firmach doradczych, audytorskich, które posiadają specjalne działy dedykowane wycenom i modelowaniu finansowemu
-
Analityk papierów wartościowych, sporządzający raporty z wyceny
-
Właściciel własnej firmy konsultingowej w zakresie doradztwa finansowego, strategicznego
-
Menedżer finansów, M&A, ds. relacji inwestorskich, ds. zarządzania wartością, ds. zarządzania marką (własnościami intelektualnymi)
Program
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w:
soboty: 8.30 - 15.30
niedziele: 8.30 - 15.30
JESTEŚMY ONLINE READY
Jesteśmy przygotowani do zajęć w formule online, jeśli zajdzie taka konieczność.
- Programy studiów oraz forma realizacji poszczególnych zajęć zostały dostosowane do nauczania w formule online.
- Materiały do zajęć, jak również omawiane przykłady, zostały przygotowane w taki sposób, aby możliwa była ich prezentacja nawet w warunkach nauczania na odległość.
- Zajęcia realizowane w ramach studiów zawierają zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne. Prezentując część teoretyczną prowadzący zajęcia ma możliwość udostępnienia Państwu omawianej prezentacji, jak również może korzystać z narzędzi będących alternatywą dla tablic znajdujących się w tradycyjnych salach dydaktycznych. Dodatkowo, narzędzia stosowane w procesie zdalnego nauczania zapewniają stały kontakt prowadzącego ze słuchaczami studiów, co pozwala kontrolować przyrost wiedzy oraz umożliwia aktywny udział wszystkich uczestników zajęć. Dzięki takim rozwiązaniom zajęcia prowadzone w trybie online pozwalają na skuteczne przyswojenie prezentowanych treści dydaktycznych.
- Znaczna część zajęć jest poświęcona prezentacji praktycznych rozwiązań. Wspólnie z prowadzącym zajęcia pracują Państwo na przykładach liczbowych oraz studiach przypadków. Rozwiązania są przygotowywane w programie Excel w taki sposób, aby uczestnicy zajęć śledząc kalkulacje wykonywane przez prowadzącego jednocześnie mogli samodzielnie rozwiązywać prezentowane przykłady. Taka forma zajęć pozwala na nabycie praktycznych umiejętności w zakresie problematyki omawianej w trakcie zajęć.
- Narzędzia stosowane w procesie nauczania zdalnego umożliwiają aktywizację uczestników w trakcie zajęć. Prowadzący może prowadzić dyskusje – zarówno ze wszystkim uczestnikami spotkania, jak również w ramach stworzonych wcześniej grup.
- Liczebność grup realizujących zajęcia w formule online jest kształtowana w taki sposób, aby zapewnić swobodny kontakt prowadzącemu z grupą, co gwarantuje realizację celów dydaktycznych poszczególnych zajęć składających się na program studiów.
Planowane terminy zjazdów w 1 semestrze: już wkrótce
Pragniemy poinformować, że około 40% zajęć będzie realizowanych w formule on-line
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Zasady naboru
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
XI edycja - rekrutacja trwa do 30 września 2025 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to listopad 2025 roku
Pragniemy poinformować, że lista podstawowa została już wyczerpana i obecnie przyjmujemy zgłoszenia na listę rezerwową.
Uprzejmie informujemy, że:
Rekrutacja na studia podyplomowe Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe on-line trwa do 15.02.2025 r.
Rekrutacja na studia podyplomowe Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe (wersja hybrydowa 60% stacjonarnie i 40%) trwa do 30 września 2025 r.
Poniżej link do naszej oferty zawierający wszelkie informacje na temat studiów podyplomowe Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe:
W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język angielski.
Studia kończą się egzaminami obejmującym wszystkie treści zawarte podczas studiów. Egzaminy realizowane są zarówno w I jak II semestrze.
Dodatkowo, wymagana jest aktywność słuchaczy podczas zajęć. Do wszystkich przedmiotów wykładowcy określają zakres materiału stanowiący pracę własną Słuchaczy. W większości przypadków są to dodatkowe analizy przypadku i ćwiczenia stanowiące naturalną kontynuację warsztatów prowadzonych w czasie godzin kontaktowych.
Na koniec Studiów Słuchacze przygotowują prace podyplomowe (analiza fundamentalna, raport z wyceny przedsiębiorstwa) pod kierunkiem pracownika naukowego ALK.
-
odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)**
-
zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
kopia dowodu wpłaty wpisowego
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny, i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych / MBA w Polsce: kliknij TU
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.
Opłaty
Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Wpisowe | 250 |
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 4 600 zł każda ) | 9 200 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 4 140 zł każda ) | 8 280 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się) | 8 700 zł |
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl
Uprzejmie informujemy, że edycje są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.