Rekrutacja i selekcja

Rekrutacja i selekcja

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb niestacjonarny
Broszura
Kontakt
O kierunku

Jesteśmy online ready. W razie konieczności zajęcia pierwszego semestru będą przeprowadzone w formule online, przy zachowaniu najwyższej jakości ich prowadzenia. Celem studiów jest wykształcenie konsultantów ds. rekrutacji stałych, którzy z powodzeniem będą realizować projekty rekrutacyjne głównie w agencjach zatrudnienia.

W dobie ogromnego niedopasowanie kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, poszukiwanie odpowiednich pracowników staje się coraz trudniejsze, tym samym rola konsultantów nabiera na znaczeniu. Od ich profesjonalizmu i skuteczności zależy realizacja polityki zatrudnieniowej w wielu polskich przedsiębiorstwach.  

Jeśli chcesz:

  • poznać narzędzia rekrutacji i selekcji pracowników (m.in. wywiad kompetencyjny, Assessment Center)
  • rozwinąć swoje umiejętności sprzedażowe (B2B) i negocjacyjne,
  • budować swoje kompetencje w zakresie komunikacji czy prezentacji,
  • zapoznać się z uwarunkowaniami prawnymi w pracy Rekrutera,

to są studia dla Ciebie!

Główne atuty
1
WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI

Nasi absolwenci staną się profesjonalistami w zakresie realizacji procesów rekrutacyjnych. Ich wiedza i umiejętności będą w pełni dostosowane do potrzeb rynku. Zdobędą kompleksową wiedzę na temat narzędzi i metod rekrutacji i selekcji. Istotnym aspektem pracy Rekrutera są zasady etyczne i przestrzeganie prawa, dlatego studia zawierają rozbudowany blok skupiony na tym obszarze. Uczestnicy zdobędą i rozwiną umiejętności sprzedażowe, negocjacyjne i komunikacyjne, niezbędne do realizacji założeń budżetowych oraz do budowania trwałych relacji z Klientem.

2
EKSPERCI

Studia dają uczestnikom niepowtarzalna okazję zdobycia nowych umiejętności od najlepszych ekspertów na rynku, w dużej części praktyków na co dzień przygotowujących Konsultantów do pracy. Dają również okazję poznania jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się branży usług dla biznesu w Polsce.

3
STAŻ DLA REKRUTERA

Firmy członkowskie Polskiego Forum HR są otwarte na współpracę z absolwentami, często są oni idealnymi kandydatami do pracy na stanowisku Rekrutera. Współpraca przybiera różne formy: stażu, praktyk czy umowy o pracę. W celu otrzymania szczegółowych informacji prosimy o kontakt azielinska@polskieforumhr.pl
 

Dzięki temu zdobędziesz kompetencje w zakresie rekrutacji i selekcji pracowników, sprzedaży usług HR, negocjacji, komunikacji, prawa pracy.

Partnerzy
Polskie Forum HR
Adresaci studiów

Studia skierowane są do osób planujących karierę w rekrutacji, w szczególności:

  • absolwentów studiów wyższych (głównie w zakresie psychologii, socjologii, czy zarządzania – w szczególności ZZL)
  • osób rozpoczynający karierę w agencjach zatrudnienia, specjalistów ds. rekrutacji zatrudnionych w wewnętrznych działach HR
  • pośredników pracy i doradców zawodowych zatrudnionych w urzędach pracy.
GroupOfPeopleIllustration
Koordynator merytoryczny
mgr Karolina Adamiec-Vook

Managing Director w firmie DSV Services Sp. z o. o.,Prezes Zarządu i Executive Consultant w Bridge the Gap Sp. z o.o. Z branżą doradztwa personalnego oraz konsultingiem HR związana od kilkunastu lat. Jako Country Manager REED w Polsce odpowiadała za rozwój biznesu na kluczowym dla REED rynku w regionie Europy. W Adecco Poland kierowała zespołem realizującym międzynarodowe projekty rekrutacyjne. Trener i certyfikowany asesor metodologii i narzędzi „Targeted Selection System” (wywiady kompetencyjne, testy, Assessment/ Development Centre). Certyfikowany Asesor AC/DC Ernst & Young Academy of Business.

Program
Ramowy program studiów

I. Zarządzanie Procesem Rekrutacyjnym

  • Architektura procesów rekrutacjnych
  • Przygotowanie procesu rekrutacji. Analiza dokumentów. Badanie kompetencji kandydatów.
  • Metody i źródła pozyskiwania kandydatów. Zarządzanie kandydatem pasywnym
  • Testy psychologiczne w praktyce
  • Assessment Center/ Development Center
  • Zasady i dylematy etyczne w pracy Konsultanta
  • Nowe technologie w rekrutacji
  • Poszukiwania online
  • Zarzadzanie wizerunkiem w rekrutacji
  • Zarządzanie projektem rekrutacyjnym  

II. Sprzedaż Usług HR

  • Negocjacje i komunikowanie się
  • Budowanie relacji z klientem
  • Etykieta w biznesie
  • Sztuka prezentacji  

III. Działalność Agencji Zatrudnienia

  • Wprowadzenie do rynku agencji zatrudnienia
  • Rekrutacje masowe
  • Prawne aspekty pracy rekrutera
  • Outplacement
  • Zajęcia integracyjne
  • Egzamin końcowy  

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 196*

* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut

IllustrationShapes
Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • sobota 8.45 –  17.30 
  • niedziela 8.45 – 15.45 
Terminy

Planowane terminy zajęć w I semestrze:

  • 13-14.03.2021
  • 17-18.04.2021
  • 15-16.05.2021
  • 29-30.05.2021
  • 19-20.06.2021
  • 25-26.09.2021
Społeczność
Wiodący wykładowcy
mgr Karolina Adamiec-Vook

Z branżą doradztwa personalnego oraz konsultingiem HR związana od kilkunastu lat. Jako Country Manager REED w Polsce odpowiadała za rozwój biznesu na kluczowym dla REED rynku w regionie Europy. W Adecco Poland kierowała zespołem realizującym międzynarodowe projekty rekrutacyjne. Trener i certyfikowany asesor metodologii i narzędzi „Targeted Selection System” (wywiady kompetencyjne, testy, Assessment/ Development Centre). Certyfikowany Asesor AC/DC Ernst & Young Academy of Business.

alk
dr Małgorzata Sidor-Rządkowska
alk
mgr Piotr Drozdowski
alk
mgr Magdalena Furs
alk
Agnieszka Krzemień
alk
mgr Joanna Rutkowska
alk
dr Irena Kamińska-Radomska
alk
dr hab. Mariusz Trojanowski
alk
mgr Michał Tarnowski
alk
mgr Hanna Więcewicz
mgr Anna Wicha

Na co dzień, od blisko 20 lat na związana z firmą Adecco, gdzie w 2007 r. objęła stanowisko dyrektora generalnego. W latach 2010-2011 i 2014-15 odpowiadała także równolegle za całokształt działań strategicznych Adecco w Rumunii. Od 2010 r. pełni funkcję prezesa zarządu Polskiego Forum HR. Jest także członkiem zarządu Konfederacji Lewiatan – największej w Polsce instytucji zrzeszającej Pracodawców. Przez 8 lat była członkiem zarządu WEC World Employment Confederation - organizacji reprezentującej agencje zatrudnienia w Europie.

Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową oraz Institute of Management Development w Lozannie. W 2015 i 2016 roku znalazła się na prestiżowych listach Staffing Industry Analysts’ Global Power 100 Women in Staffing i Women in Staffing The International 50 - czyli w gronie 100 i 50 najbardziej wpływowych kobiet branży rekrutacyjnej na świecie. W 2017 r. uplasowała się w pierwszej dziesiątce Rankingu 100 Kobiet Biznesu publikowanym przez Puls Biznesu. Przez Magazyn „Osobowości i Sukcesy" oraz laureatów poprzednich VII edycji

została nagrodzona tytułem Człowiek Sukcesu 2019. Jest członkiem Rady Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Anna Wicha jest cenionym ekspertem branży HR w Polsce i Europie. Aktywnie uczestniczy – także na forum rządowym i parlamentarnym - w procesach tworzenia i opiniowania prawa. Jako uznany panelista bierze czynny udział w istotnych - polskich i międzynarodowych konferencjach oraz sympozjach - dotyczących rynku pracy

mgr Piotr Dziedzic

Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą rekrutacyjną związany jest od ponad 14 lat. Na początku swojej kariery odpowiedzialny był za rekrutacje w obszarze pracy tymczasowej, następnie doświadczenie zdobywał w Wielkiej Brytanii w firmie Executive Search. Od 2009 roku związany jest z PageGroup. Jest jednym z głównych autorów sukcesu marki Page Personnel. Od kwietnia 2016 roku odpowiada za część projektów prowadzonych w ramach Michael Page. W PageGroup od 2011 roku zajmuje stanowisko dyrektora i na co dzień zarządza pracą kilkudziesięciu specjalistów, odpowiedzialnych za procesy rekrutacyjne m.in. w takich obszarach jak finanse i bankowość, sprzedaż i marketing, centra usług wspólnych (SSC/BPO), łańcuch dostaw oraz obsługa klienta.

mgr Łukasz Koszczoł

Łukasz Koszczoł jest absolwentem Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz studiów podyplomowych WSB w Poznaniu. Od ponad 16 lat związany z rynkiem usług B2B&B2C, a jako praktyk biznesu, coach i ekspert HR od ponad 10 lat z branżą usług HR. Od ponad 8 lat współpracuje z Polskim Forum HR, między innymi jako wykładowca w ramach studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz studiów MBA i ZZL podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 2018 roku odpowiada także za rozwój Job Impulse Ukraina i rekrutację cudzoziemców do Polski.

mgr Agnieszka Zielińska

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od 2010 roku pełni funkcję Dyrektora Polskiego Forum HR - organizacji pracodawców reprezentującej branżę agencji zatrudnienia. Aktywnie działa na rzecz podniesienia standardów usług HR w Polsce. Brała udział w obradach Rady Dialogu Społecznego dotyczących regulacji w zakresie pracy tymczasowej, uczestniczy w konsultacjach rozwiązań i aktów prawnych mających wpływ na kształt rynku pracy.

Współorganizatorka Studiów Podyplomowych Rekrutacja i Selekcja na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Certyfikacji Konsultantów. Członkini Public Affairs Committee w World Employment Confederation – Europe oraz Sectorial Social Dialogue Committee działającej przy Komisji Europejskiej. Od 2018 roku członkini Executive Committee w World Employment Confederation – Europe.

SYLWIA KŁYCZEK
mgr Sylwia Kłyczek

Doświadczony manager z ponad 17 letnią praktyką w strukturach operacyjnych, sprzedażowych i HRowych. Trener biznesu, certyfikowany coach ICF i konsultant HR Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu sprzedaży, zarządzania i HR, coachingu biznesowym w tym coachingu kadry menedżerskiej (executive). Prowadzi wykłady na studiach podyplomowych i studiach MBA z obszaru zarządzania zmianą, selekcji i rekrutacji pracowników, AC/DC oraz coachingu. Posiada solidne doświadczenie w biznesie: w latach 2000-2006 związana z Agora S.A – Grupa Radiowa pracowała na stanowiskach Dyrektor Generalny, Dyrektor Sprzedaży, Szef Sprzedaży oraz pełniła funkcje Prezesa Zarządu w spółkach holdingu. W latach 2006-2010 w strukturach Impel S.A pełniła funkcje Dyrektor Operacyjny, Prezes Zarządu i Prokurent spółek, była też Dyrektorem Produktu Doradztwo Personalne. Od 2011 do 2012 Dyrektor Oddziału Altkom Akademia S.A we Wrocławiu . Od 2012 do 2014 Dyrektor Regionalny linii Professionals (rekrutacje specjalistyczne i executive) w spółce Randstad Polska. Od 2014 r Trener, coach i konsultant w Grupa SMART i Butikowe biuro rekrutacji SMART.

Natalia Bogdan
mgr Natalia Bogdan

Absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Prawa Pracy na Uniwersytecie Gdańskim, Human Resources Management w Instituto Politecnico do Porto oraz Strategic Leadership Academy w Ican Institute. Od 13 lat związana z branżą HR. Ekspert rynku pracy. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Bizneswoman Roku 2016. Autorka artykułów i wypowiedzi o tematyce HR dla Pytania na Śniadanie, Tok FM, magazynu Forbes, Infor, Pulsu Biznesu i Rzeczpospolitej. Pasjonatka zdrowego stylu życia – ukończyła kilkanaście maratonów, półmaratonów i triathlonów. Zdobywczyni Kilimandżaro. Mama Nelli i Rhodesiana o imieniu Rodo.

alk
mgr Piotr Wojciechowski
Opinie studentów i absolwentów
alk
Sandra Gójdź

Miałam przyjemność być słuchaczem pierwszej edycji studiów podyplomowych „Rekrutacja i selekcja” na Akademii Leona Koźmińskiego i jestem z nich bardzo zadowolona. Na co dzień pracuję jako specjalista ds. rekrutacji w firmie rekrutacyjnej i studia „Rekrutacja i selekcja” pozwoliły mi usystematyzować moją dotychczasową wiedzę oraz udoskonalić mój „warsztat rekruterski”. Na szczególną uwagę zasługuje dobór kadry wykładowców, którzy są praktykami w obszarze rekrutacji i którzy bardzo chętnie dzielili się z nami swoimi doświadczeniami. Zajęcia miały przede wszystkim formę ćwiczeniowo-warsztatową, która przy takiej tematyce, jak rekrutacja, jest w mojej ocenie dużo bardziej efektywną formą przekazywania wiedzy niż typowe wykłady. Oprócz tego chciałabym wspomnieć też o samej organizacji studiów - na bardzo wysokim poziomie - która z pewnością także miała wpływ na moją pozytywną ocenę tych studiów.

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

VIII edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2021 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2021 roku.

Uprzejmie informujemy, że edycje są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.

Warunki ukończenia studiów

Na ocenę końcową składa się ocena z egzaminu końcowego oraz oceny z zaliczeń cząstkowych (średnia ocen).  

Egzamin końcowy poprzedzony jest zaliczeniami cząstkowymi:

  • Przygotowanie procesu rekrutacji. Analiza dokumentów. Badanie kompetencji kandydatów : Praca indywidualna
  • Metody i źródła pozyskiwania kandydatów: Praca indywidualna
  • Assessment Center/ Development Center: Praca grupowa
  • Rekrutacje masowe: Praca indywidualna
Wymagane dokumenty
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)
  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
  • kopia dowodu wpłaty wpisowego
Etapy rekrutacji
1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online 

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Zochowska Monika
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Monika Żochowska
Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 200 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3100 zł każda) 6200 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK ( możliwość płatności w dwóch ratach po 2790 zł każda ) 5580 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 5800 zł*

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl