Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Przedsiębiorczość w sektorze kosmicznym, studia kosmiczne, studia kosmos

Przedsiębiorczość w sektorze kosmicznym

Poziom
Studia podyplomowe
Studia podyplomowe ONLINE
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji i poszerzenie horyzontów w dziedzinie eksploracji przestrzeni kosmicznej i podejmowania przedsięwzięć kosmicznych. Umożliwi to osiągnięcie celów w zakresie zarówno samorealizacji, jak i rozwoju zawodowego. Kierunek ten stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom z jednej strony rynku pracy, z drugiej zaś – osób aktywnych w sektorze kosmicznym.

Studia pozwolą na:

  • pozyskanie wiedzy i umiejętności pozwalających na założenie i zarządzanie przedsiębiorstwem działającym w sektorze kosmicznym i nawiązującym relacje z polskimi i zagranicznymi partnerami

  • wykształcenie specjalistów w zakresie zarządzania projektami kosmicznymi, w tym w szczególności specjalistów posiadających umiejętności niezbędne do prawidłowej i efektywnej identyfikacji i analizy ryzyk, wymogów technicznych, ekonomicznych i prawnych

  • pozyskanie wiedzy z zakresu ryzyka i zarządzania ryzykiem w sektorze kosmicznym, co pozwoli na przygotowanie słuchaczy do pełnienia funkcji risk managera jako wyodrębnionego stanowiska w strukturach przedsiębiorstw działających w sektorze kosmicznym

  • nabycie specjalistycznych kompetencji w zakresie pozyskiwania finansowania przedsięwzięć kosmicznych, w tym w szczególności zdobycie niezbędnych informacji na temat instrumentów wsparcia B+R+I (badań, rozwoju i innowacji), przez publiczne podmioty w Polsce oraz programy Komisji Europejskiej, Europejskiej Agencji Kosmicznej, Europejskiego Obserwatorium Południowego, EUMETSAT, a także mechanizmów działania prywatnych funduszy oraz partnerstwa publiczno-prywatnego

Adresaci i adresatki studiów

Absolwenci wszystkich kierunków studiów wyższych, a w szczególności: 

  • Kadra zarządzająca przedsiębiorstw sektora kosmicznego 

  • Pracownicy instytucji publicznych, w tym krajowych agencji kosmicznych w UE 

  • Menedżerowie działów finansowych, kontrolerzy jakości, kadra wyodrębnionych działów zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach działających w sektorze kosmicznym 

  • Inwestorzy rozpoczynający działalność w sektorze kosmicznym, założyciele start-upów 

illustration

Kierownik studiów

dr hab. Katarzyna Malinowska

Profesor ALK, radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa ubezpieczeń gospodarczych. Jej specjalizacja obejmuje także międzynarodowe prawo kosmiczne, kontrakty w przemyśle kosmicznym, odpowiedzialność odszkodowawczą oraz prawo prywatne międzynarodowe. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych w dziedzinie ubezpieczeń, licznych staży i szkoleń międzynarodowych, w tym w zakresie prawa międzynarodowego porównawczego na Uniwersytecie w Strasburgu.

Autorka co najmniej kilkudziesięciu publikacji (książek i artykułów publikowanych w Polsce i za granicą) na temat prawa ubezpieczeń, prawa prywatnego międzynarodowego i prawa kosmicznego. Jej rozprawa habilitacyjna pod tytułem Space insurance. International legal aspects została opublikowana przez Kluwer Law International w 2017 roku. Jest częstym prelegentem na polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych i branżowych. Przewodnicząca sekcji polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Prawników Ubezpieczeniowych AIDA. Dyrektor Centrum Studiów Kosmicznych Akademii Leona Koźmińskiego.

Co zyskujesz

Po zakończeniu całego cyklu kształcenia absolwent jest przygotowany do pełnienia funkcji menedżerskich w podmiotach działających w sektorze kosmicznym w Polsce i za granicą.

Podstawową korzyścią będzie nabycie szerokiej wiedzy o wszystkich podstawowych aspektach zakładania, zarządzania i pozyskiwania finansowania dla podmiotów, których celem jest uczestniczenie w szeroko pojętej eksploracji przestrzeni kosmicznej, w szczególności w obszarze zarządzania ryzykiem i projektami w tymi zakresie. Efektem kształcenia będzie pozyskanie, uzupełnienie i aktualizacja wiedzy przez osoby zajmujące się przedsięwzięciami kosmicznymi w różnego rodzaju przedsiębiorstwach (średnich i dużych), a także w instytucjach publicznych zajmujących się polityką kosmiczną i zarządzaniem działalnością człowieka w przestrzeni kosmicznej.

Ponadto słuchacze będą mieli unikalną możliwość networkingu podczas zajęć, a także udziału w organizowanych przez uczelnię wydarzeniach towarzyszących.

Program

1. Wprowadzenie do sektora kosmicznego 

  • Polityka kosmiczna krajowa, europejska i wiodących państw a przedsiębiorczość kosmiczna 

  • Podstawy ekonomii w przedsiębiorczości 

2. Otoczenie oraz aktorzy przemysłu kosmicznego 

  • Struktura i segmentacja sektora kosmicznego 

  • Domeny technologiczne sektora kosmicznego 

  • Eko-system kosmiczny – Polska – Europa – świat 

  • Firmy piramida wartości, PRIME, Główni integratorzy systemów, NewSpace)

  • Agencje kosmiczne 

  • Instytucje i organizacje międzynarodowe i międzyrządowe 

  • Organizacje branżowe 

  • Klastry i sieci 

  • Inwestorzy 

  • Akceleratory i inkubatory 

  • Instytucje naukowe 

  • Infrastruktura badawcza 

  • Instytucje i organizacje edukacyjne 

  • NGOs

  • Organizacje prawa kosmicznego

 

3. Modele biznesowe i zarządzanie przedsiębiorstwem w sektorze kosmicznym 

  • PESTEL – narzędzie analizy otoczenia makro 

  • Modele biznesowe i zarządzanie (zajęcia realizowane w podziale na zespoły) 

  • 5 sił Portera/ SWOT/ TOWS/ benchmarking/ Canva modelu biznesowego vs koncepcja lean startup

  • Case study modeli biznesowych z ich wykorzystaniem w branży kosmicznej 

  • Praca nad projektem grupowym pod kierunkiem tutorów 

  • Komunikacja biznesowa 

4. Zarządzanie ryzykiem w sektorze kosmicznym 

  • Ryzyko przedsięwzięć kosmicznych – mapowanie ryzyka w przedsiębiorstwach sektora kosmicznego 

  • Zarządzanie ryzykiem – metodologia dla celów przedsięwzięć kosmicznych 

  • Ubezpieczenia przedsięwzięć kosmicznych i działalności w sektorze kosmicznym 

  • Bezpieczeństwo w Kosmosie i na Ziemi w związku z prowadzeniem działalności kosmicznej 

  • Zarządzanie kryzysowe w sektorze kosmicznym 

5. Zarządzanie projektami kosmicznymi 

  • Organizacje projektowe oraz dojrzałość projektowa organizacji 

  • Zarządzanie wieloma projektami, zarządzanie portfelem projektów 

  • Fazy życia projektu 

  • Zarządzanie czasem trwania projektu/ kosztami/ zasobami/ zakupami 

  • Zarządzanie jakością w projekcie 

  • Zarządzanie komunikacją w projekcie 

  • Zarządzanie ryzykiem w projekcie 

6. Finansowanie działalności kosmicznej 

  • Źródła finansowania technologii kosmicznych 

  • Finansowanie projektów w ramach Europejskiej Polityki Kosmicznej w obecnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej (2014–2020 oraz 2020– 2027)

  • Przygotowanie i realizacja wniosków Programu Ramowego Horyzont 2020

  • Finansowanie projektów z Europejskiej Agencji Kosmicznej

  • Prywatne źródła finansowania, VC

  • Otoczenie prawne finansowania przedsięwzięć kosmicznych 

7. Otoczenie prawne przemysłu kosmicznego 

  • Soft law/ hard law eksploracji przestrzeni kosmicznej – jego wpływ na przedsiębiorczość w sektorze kosmicznym 

  • Otoczenie prawne działalności gospodarczej – dla potrzeb przedsiębiorczości w sektorze kosmicznym 

  • Ochrona własności intelektualnej w przedsięwzięciach kosmicznych 

  • Otoczenie prawne bezpieczeństwa kosmicznego 

  • Licencjonowanie i rejestrowanie w działalności kosmicznej 

8. Kontraktowanie w przedsięwzięciach kosmicznych 

  • Rodzaje kontraktów w przedsięwzięciach kosmicznych 

  • Zawieranie umów w przedsięwzięciach kosmicznych, w tym zamówienia publiczne ESA, EU, partnerzy prywatni 

  • Relacje kontraktowe w łańcuchu produkcyjnym w sektorze kosmicznym 

  • Specyfika postanowień kontraktowych w przedsięwzięciach kosmicznych 

  • Odpowiedzialność za niewykonanie kontraktu 

  • Zabezpieczenie wykonania kontraktów 

  • Kontraktowanie z ESA 

9. Zastosowanie technologii kosmicznych 

  • Środowisko przestrzeni kosmicznej i zapobieganie śmieciom kosmicznym 

  • Wymogi prawne i techniczne w zakresie śmierci kosmicznych w misjach 

  • Koncepcje active debris removal (ADR) 

  • Wymagania i procedury ESA we własnych misjach kosmicznych ESA 

10. Technologie kosmiczne 

  • Wymagania techniczne i standardy stosowane w przemyśle kosmicznym 

  • Przygotowanie misji kosmicznej 

  • Etapy rozwoju technologii (TRL) 

  • Omówienie wybranych przykładów technologii kosmicznych 

  • Potencjał komercjalizacyjny technologii kosmicznych 

  • Przykłady efektywnego transferu technologii kosmicznych do wybranych gałęzi przemysłu 

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 192 (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ  

Studia będą zorganizowane wokół budowania grupowych projektów (w zespołach 4-osobowych), których celem będzie wypracowanie rozwiązania biznesowego (modelu biznesowego). Celem zajęć w poszczególnych blokach tematycznych będzie zbudowanie bazy wiedzy teoretycznej i wyposażenia uczestników w praktyczne narzędzia z zakresu zarządzania.    Dodatkowo, poza głównym tokiem studiów będą organizowanie nieformalne spotkania networkingowe oraz z praktykami i wizyty w przedsiębiorstwach sektora kosmicznego, a także wykłady fakultatywne (w tym w formie webinarów z wykładowcami zagranicznymi) z obszarów wybranych przez uczestników oraz spotkania z wykładowcami prowadzącymi projekty.

 

Organizacja zajęć

Program obejmuje 9 zjazdów (w tym 3-4 realizowane w formule online).

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • piątki – 16:45-20:00 
  • soboty – 8:45-15:45 
  • niedziele – 8:45-15:45

Terminy zajęć

Terminy zajęć zostaną podane wkrótce.

Społeczność

Wiodący wykładowcy

dr hab. Katarzyna Malinowska

Profesor ALK, radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa ubezpieczeń gospodarczych. Jej specjalizacja obejmuje także międzynarodowe prawo kosmiczne, kontrakty w przemyśle kosmicznym, odpowiedzialność odszkodowawczą oraz prawo prywatne międzynarodowe. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych w dziedzinie ubezpieczeń, licznych staży i szkoleń międzynarodowych, w tym w zakresie prawa międzynarodowego porównawczego na Uniwersytecie w Strasburgu.

Autorka co najmniej kilkudziesięciu publikacji (książek i artykułów publikowanych w Polsce i za granicą) na temat prawa ubezpieczeń, prawa prywatnego międzynarodowego i prawa kosmicznego. Jej rozprawa habilitacyjna pod tytułem Space insurance. International legal aspects została opublikowana przez Kluwer Law International w 2017 roku. Jest częstym prelegentem na polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych i branżowych. Przewodnicząca sekcji polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Prawników Ubezpieczeniowych AIDA. Dyrektor Centrum Studiów Kosmicznych Akademii Leona Koźmińskiego.

dr Kaja Prystupa-Rządca

Ekspert ds. zarządzania w wirtualnym otoczeniu. Adiunkt w Katedrze Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego.

Autorka artykułów, a także komentator dla takich mediów jak m.in.: Newsweek, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Personel i Zarządzanie, HR.news, Zwierciadło, Radio Zet, Radio TOK FM. Współpracuje z uczelniami ze Stanów Zjednoczonych, Finlandii i Szwajcarii w obszarze projektów badawczych i gier symulacyjnych na temat współpracy wirtualnej.

Od 10 lat propaguje ideę pracy wirtualnej oraz kształci w obszarze dobrych praktyk komunikacji. Współpracuje z KanBo oraz Dual Academy w obszarze rozwijania procesów współpracy wirtualnej. 

Maciej Rządca

Konsultant biznesowy, trener i analityk z 20 letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w tematyce związanej z modelowaniem biznesowym, analityką i strategicznym zarządzaniem organizacjami. Konsultant wielu projektów związanych ze zmianami strategii organizacji. Pod jego nadzorem stworzono ponad 300 innowacyjnych koncepcji biznesowych z różnych branż. Seryjny przedsiębiorca w projektach opartych na nowoczesnych technologiach w tym m.in. druku 3D.

Wykładowca na studiach podyplomowych na kierunkach Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą oraz Zarządzanie w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach Koźmiński Executive Business School Akademii Leona Koźmińskiego.

Współtwórca projektów związanych z e-learningiem, współorganizator wydarzeń biznesowych oraz łączenia nauki z biznesem, współpracownik Koźmiński Business Hub.

Michał Szwajewski

11 lat doświadczenia w pracy w sektorze kosmicznym. Realizacja projektów kosmicznych i inżynieryjnych o charakterze multidyscyplinarnym. 4 lata doświadczenia na stanowisku Szefa Biura Projektów, odpowiedzialnego za zarządzanie interdyscyplinarną grupą inżynierów oraz działania związane z rozwojem biznesu. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego oraz Politechniki Warszawskiej w zakresie Zarządzania Projektami w sektorze lotniczym i kosmicznym. Zainteresowania naukowe z zakresu prawa kosmicznego i mechaniki analitycznej. Doktorant Akademii Leona Koźmińskiego [w trakcie studiów podyplomowych z zakresu nauk o metodologii].

alk
Alicja Szwajewska
alk
Piotr Świerczyński
alk
Miquel Pastor
alk
Małgorzata Polkowska
Dariusz Gołębiewski
Dariusz Gołębiewski

Absolwent wydziału Elektrotechnika i Automatyka Politechniki Gdańskiej, doktor nauk technicznych ze specjalizacją w modelowaniu ryzyka obiektów elektroenergetycznych dla celów ubezpieczeń. Absolwent programu Master of Business Administration w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. 

Uczestnik programu Risk Analysis in Petrochemical Industry na Uniwersytecie w Stuttgarcie. Twórca autorskiej metodyki analizy ryzyka dla celów ubezpieczeń – Insurance Risk Analysis Methodology (IRAM). 

Wykładowca akademicki w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym. Autor szeregu publikacji i prac naukowych z dziedziny ubezpieczenia obiektów podwyższonego ryzyka, infrastruktury krytycznej oraz zarządzania ryzykiem. 

Z Grupą PZU związany od 2004 roku. W latach 2009–2015 był odpowiedzialny za inżynierię ryzyka w PZU SA. Od 2015 roku – lider projektu Centrum badawczo-rozwojowe PZU LAB SA. W 2017 roku został powołany do Zarządu PZU LAB SA.

Kinga Gruszecka

Pracuje w Polskiej Agencji Kosmicznej, gdzie zajmuje się aktywnościami związanymi z łącznością satelitarną oraz projektami międzynarodowymi. Jest również Prezeską zarządu Stowarzyszenia Polskich Profesjonalistów Sektora Kosmicznego. Kapitałem ludzkim zainteresowała się dzięki pracy w Hewlett Packard Enterprise i od 5 lat stara się zgłębiać ten temat i wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności dla sektora kosmicznego w Polsce.

alk
Paweł Pacek
dr Bartosz Malinowski

Radca Prawny. 15 lat doświadczenia w pracy w Centrum Badań Kosmicznych PAN. 
Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Prelegent na konferencjach krajowych i zagranicznych. Członek Polskiego Towarzystwa Rakietowego. Członek Rady

Nadzorczej Astri Polska sp.z o.o. . W latach 20015 -2021 radca prawny w Instycie 
Łączności. W trakcie badan nad pracą doktorską o działalności suborbitalnej. Ekspert w dziedzinie kontraktów kosmicznych, posiada doświadczenie w obsłudze prawnej projektów  badawczo-rozwojowych, budowy dużych systemów informatycznych, a także w obsłudze przedsiębiorstw i jednostek naukowych. Jego zainteresowania naukowe obejmują w szczególności zagadnienia prawne w zakresie lotów suborbitalnych oraz wykorzystania surowców kosmicznych.

dr Piotr Kaczmarek-Kurczak

Wykładowca w Katedrze Przedsiębiorczości i Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Centrum Studiów Kosmicznych / ESA_Lab Akademii Leona Koźmińskiego. Mentor w programie akceleracyjnym nowych firm Kozminski Business Hub. Ekspert zewnętrzny Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości w obszarze cyfrowych modeli biznesowych i wykorzystania technologii przyszłości. Ekspert ADMA w Polsce. W pracy doradczej zajmuje się transformacją cyfrową, innowacjami, zarządzaniem wiedzą w przedsiębiorstwach.

dr Aleksandra Bukała

Aleksandra Bukała jest doktorem nauk o zarządzaniu, absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończyła także studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej w dziedzinie automatyki. Absolwentka studiów podyplomowych na Akademii Sztuki Wojennej z zarządzania przedsiębiorstwem w branży zbrojeniowej. Przez lata związana była z sektorem naukowym. 
W latach 2006 – 2012 pracowała w Przemysłowym Instytucie Automatyki i Pomiarów PIAP, początkowo jako Zastępca, a następnie Kierownik Ośrodka Systemów Bezpieczeństwa, gdzie opracowywane były nowe technologie dla robotów mobilnych wykorzystywanych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa.

dr Maciej Gruszczyński

Doktor nauk technicznych w zakresie geodezji i kartografii - geodezja satelitarna. Główny Metrolog i Kierownik Projektów w 
Samodzielnym Laboratorium Czasu i Częstotliwości Głównego Urzędu Miar. W swojej pracy zajmuje się rozwojem i doskonaleniem satelitarnych metod transferu czasu oraz pracuje nad procedurami włączania danych z zegarów optycznych do lokalnych realizacji skali czasu UTC(k). Jest współautorem kilku studiów wykonalności i specyfikacji funkcjonalnych zintegrowanych systemów wykorzystujących dane z systemów nawigacji satelitarnej na potrzeby funkcjonowania infrastruktury krytycznej i codziennego życia. Jest również ekspertem Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych Polskiej Akademii Nauk.

logo
dr Tomasz Barciński
Tadeusz Kocman

Absolwent Imperial College London na kierunku Electrical & Electronic Engineering. Pierwsze doświadczenia w branży kosmicznej zdobywał w czasie studiów, zaczynając w 2010 roku od projektu stacji aziemnej i układu łączności dla satelity CubeSat. Następnie odbywał praktyki w firmach QinetiQ Space i RUAG Space pracując nad radioprzekaźnikiem dla łazika marsjańskiego oraz terminalem komunikacji optycznej. Pracował jako inżynier systemowy w Europejskiej Agencji Kosmicznej zajmując się ładunkiem użytecznym misji Solar Orbiter. Następnie odpowiadał w OHB System za podsystem zasilania satelity Obserwacji Ziemi. Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Profesjonalistów Sektora Kosmicznego, gdzie obecnie pełni funkcję przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. 

Od 2017 roku w SYDERAL Polska pełni funkcję kierownika ds. rozwoju biznesu. Reprezentuje również firmę SYDERAL Polska w ciałach związanych z użytkowaniem technologii kwantowych w kosmosie, szczególnie w zakresie satelitarnej dystrybucji klucza kwantowego (ang. Quantum Key Distribution - QKD).

dr inż. Adam Okniński

Jest pracownikiem naukowym I kierownikiem Działu Technologii Kosmicznych w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa. 
Odpowiada za Zespół pracujący and ekologicznymi napędami satelitarnymi i technologiami rakietowymi w ramach między innymi projektów Europejskiej Agencji Kosmicznej, Komisji Europejskiej, Europejskiej Agencji Obrony, Polskiej Agencji Kosmicznej i Narodowego Centrum Badan i Rozwoju. W 2014 roku został finalistą ogólnopolskiego konkursu innowacji organizowanego przez Ministerstwo Gospodarki i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. W latach 2014-2016 wyjechał z Polski i pracował w głównej siedzibie technologicznej Europejskiej Agencji Kosmicznej w Holandii, jako inżynier do spraw napędów kosmicznych.

Dzięki aktywności w wielu projektach międzynarodowych miał okazje pracować z czołowymi agencjami kosmicznymi z całego świata i z wieloma liderami technologicznymi sektora. Posiada doświadczenie w zarządzaniu zespołami badawczymi i w kierowaniu projektami. W roku 2019 został powołany w skład Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk na kadencję 2019-2022 i powierzono mu tworzenie Sekcji ds. Systemów wynoszenia KBKiS PAN, której został przewodniczącym. 
Adam Okniński jest również współzałożycielem stowarzyszeń: Polskiego Towarzystwa Rakietowego i Polish Space Professionals Association. Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa na Politechnice Warszawskiej. Mieszkał, studiował i pracował w czterech krajach. Poza działalnością związaną z zarządzaniem i rozwojem zespołu, wykazuje się także aktywnością naukową.

Jego dorobek naukowy to ponad 80 publikacji, w tym większość o zasięgu międzynarodowym. Jest także recenzentem w 7 czasopismach naukowych z listy filadelfijskiej. Uzyskał wiele wyróżnień na międzynarodowych targach innowacji (w Norymberdze, Moskwie i Katowicach – także pod katem przemysłowych zastosowań technologii rakietowych), a w 2020 roku został laureatem europejskiej edycji konkursu Forbes „30 under 30” w kategorii „Manufacturing & Industry” jako jedna z 30 osób w Europie. W poprzednich latach był także laureatem III miejsca na świecie w konkursie ICAS-IFAR Award (jednocześnie I miejsca w kategorii technologii kosmicznych), I miejsca w konkursie Innowator Mazowsza oraz wielu innych, zespołowych wyróżnień. Od 2021 roku jest, jako czwarty Polak, członkiem korespondencyjnym IAA (ang. International Academy of Astronautics), w tym pierwszym w sekcji „Nauki inżynieryjne”. Adam Okniński jest również autorem szeregu zgłoszeń patentowych i patentów w dziedzinie napędów kosmicznych.

Mateusz Maślanka

Mateusz Maślanka wdraża z powodzeniem rozwiązania z zakresu wykorzystania satelitarnych danych radarowych. Swoimi kompetencjami wspiera działania dotyczące górnictwa, budownictwa, planowania przestrzennego, zarządzania miastem, modelowania 3D, leśnictwa oraz rolnictwa. Posiada bardzo duże doświadczenie związane z dystrybucją zobrazowań satelitarnych, a także aplikacji do przetwarzania danych LiDAR i GIS oraz wizualizacji kartograficznej.

Jakub Ryzenko

Jakub Ryzenko jest specjalistą w zakresie polityki kosmicznej, współpracy międzynarodowej w działalności kosmicznej oraz wykorzystania nowych technologii w obszarze bezpieczeństwa. W latach 2004-2008 pełnił funkcję szefa Polskiego Biura ds. Przestrzeni Kosmicznej, w latach 2011-2013 zaangażowany w proces przystąpienia Polski do Europejskiej Agencji Kosmicznej. Aktywnie promuje zastosowań technik satelitarnych w Polsce. Regularnie doradza w kwestiach polityki kosmicznej różnym instytucjom administracji publicznej. Równolegle od wielu lat zaangażowany w rozwój zastosowań nowych technologii dla bezpieczeństwa, od 2013 roku szef Centrum Informacji Kryzysowej CBK, inicjator szeregu projektów służących operacyjnemu wykorzystaniu technik satelitarnych dla potrzeb ratownictwa i zarządzania kryzysowego. Koordynował lub nadzorował ponad 40 operacyjnych aktywacji wsparcia informacyjnego z wykorzystaniem danych satelitarnych i bezzałogowych statków powietrznych. 

Poznaj opinie absolwentów

Grzegorz Hellich – kliknij tu

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

Rekrutacja na IV edycję studiów trwa do 15 września 2025 r. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 r.

Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów w formie egzaminów cząstkowych (3 egzaminy w trakcie trwania studiów w formie testu jednokrotnego wyboru) oraz napisanie pracy końcowej.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie .jpg 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Anna Kwiecień

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 450 zł każda) 6 900 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 105 zł każda) 6 210 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 6 400 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że edycje studiów są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.