O kierunku
Cel studiów
Przekazanie wiedzy niezbędnej do profesjonalnego pełnienia roli członka rady nadzorczej. Wskazanie najlepszych praktyk działania rad nadzorczych pozwalających na kompleksowe i efektywne sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością spółek. Budowanie kompetencji pozwalających liderom biznesu, na znalezienia własnych, najlepszych odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak członkowie rady nadzorczej mogę wspierać budowę wartości spółki?
- Jak zdobyć i umiejętnie wykorzystać informacje niezbędne do oceny nadzorowanej firmy?
- Jak powinna funkcjonować efektywna rada nadzorcza?
- W jaki sposób członkowie rady nadzorczej mogą najskuteczniej realizować swoje obowiązki nie tylko podczas posiedzeń rady?
- Jak skutecznie identyfikować szanse i ryzyka biznesowe w zmieniającym się otoczeniu?
Atuty kierunku
Zespół najlepszych ekspertów z ALK, praktyków, członków i członkiń rad nadzorczych w spółkach publicznych i prywatnych z różnorodnych sektorów gospodarki. Zaproszeni prelegenci to specjaliści zarządzania ryzykiem, przedstawiciele firm Executive Search, członkinie i członkowie 30% Club Poland.
Całościowy program obejmujący zarówno wiedzę z zakresu prawa, finansów, zarządzania ryzykiem, ESG, budowania strategii, jak i dostęp do szeregu „przykładów z życia” spółek przedstawianych przez aktywnych, doświadczonych członków rad nadzorczych doskonale przygotowuje do pełnienia roli członka nadzorczej zarówno w spółkach notowanych na giełdzie, małych i średnich przedsiębiorstwach, spółkach komunalnych czy start-up’ach.
Możliwość doświadczenia dynamiki działań i podejmowania decyzji przez rady nadzorcze i komitety oraz sprawdzenia wiedzy i umiejętności zarówno podczas symulacji posiedzenia rady nadzorczej i jej komitetów oraz w trakcie pracy nad końcowym projektem pod okiem mentorów ze Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych.
Budowanie sieci kontaktów wśród szerokiego grona interesariuszy odpowiedzialnych za nominowanie członków , możliwość dołączenia do grona członków Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych, pogłębianie wiedzy w obszarach zainteresowania rad nadzorczych.
Partnerzy kierunku
Patronat
Adresaci studiów
Kierownik studiów

Franjo jest doświadczonym wykładowcą i konsultantem z międzynarodową praktyką w sektorze prywatnym i publicznym, współzałożycielem start-upu BI i prywatnego Instytutu iRDM, redaktorem stowarzyszonym Lex Localis, a od 2019 roku szefem topowego programu magisterskiego FT w dziedzinie finansów i rachunkowości w Akademii Leona Koźmińskiego.
Uwielbia łączyć dyscyplinę naukową z doświadczeniem doradczym w środowisku międzynarodowym. Większość swojego doświadczenia w regionie SW Balkan zdobywał będąc wiodącym doradcą ekonomicznym dla różnych kluczowych projektów krajowych (autostrady, telekomunikacja, infrastruktura lotniskowa, instalacje spalarniowe i przemysł motoryzacyjny) oraz autorem dużych badań oddziaływania gospodarczego.
Jest doświadczonym ekspertem sądowym w sprawach związanych z wyceną, restrukturyzacją, szkodami biznesowymi oraz strukturyzowanymi produktami finansowymi. Jego badania koncentrują się na zrównoważonym tworzeniu wartości i transformacji modelu biznesowego, a także na ekonomicznym wpływie inwestycji publicznych. Jest współautorem wielu książek i artykułów.
Korzyści dla uczestników studiów
Program Profesjonalna rada nadzorcza dostarczy uczestnikom kompleksowej wiedzy niezbędnej do odpowiedzialnego pełnienia roli członka rady nadzorczej. W jego trakcie studenci i studentki poznają ramy prawne w jakich funkcjonuje rada nadzorcza, nauczą się jak czytać sprawozdania finansowe, ocenić sytuację finansową firmy i poziom ambicji budżetowych zarządu. Eksperci pokażą jak identyfikować ryzyka i jak je ograniczać. Na wybranych praktycznych przykładach uczestnicy przedyskutują jak strategia wpływa na budowę wartości firmy, czy można dziś nie znać akronimu ESG, co oznacza etyka w biznesie.
Co najważniejsze o wszystkich tych tematach będziemy mówić z perspektywy praktyków – aktywnych członków i członkiń rad nadzorczych, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami biznesu. To właśnie oni podzielą się przykładami z życia, z firm, które dobrze znają. Dzięki nim z pierwszej ręki będzie można dowiedzieć się dlaczego niektóre akwizycje się udają, a inne nie, co jest kluczowe w procesie restrukturyzacji, co dla przedsiębiorstwa oznacza transformacja cyfrowa, czym różni się bycie członkiem rady nadzorczej w banku, w spółce giełdowej, czy w start-up’ie. Będzie też można doświadczyć “na żywo” jak wygląda posiedzenie rady nadzorczej i dlaczego komunikacja to naprawdę kluczowy aspekt funkcjonowania w radzie nadzorczej. Podczas studiów będzie można poznać wiele dróg, którymi można dojść do funkcji członka rady nadzorczej, a same studia dadzą możliwość dołączenia do społeczności niezależnych członków rad nadzorczych.
Po zakończeniu studiów studenci i studentki będą w pełni gotowi, aby skutecznie podjąć się pracy w radzie nadzorczej. Jeśli to doświadczenie jest lub było już Twoim udziałem pogłębisz swoją wiedzę i skorzystasz z doświadczenia praktyków.
Perspektywa zawodowa
Gwałtowne zmiany otoczenia rynkowego, związane choćby z bardzo szybkim rozwojem technologicznym, widmem kryzysu klimatycznego, rewolucją generacji Z na rynku pracy czy sytuacją geopolityczną stawiają przed biznesem coraz to nowe wyzwania.
Wobec takich wyzwań profesjonalizacja rad nadzorczych staje się koniecznością. Członek rady nadzorczej nie może być obecnie jedynie biernym odbiorcą informacji przekazywanych przez zarząd. Musi on aktywnie uczestniczyć w strategicznych decyzjach spółki, być partnerem i challengerem dla kadry kierowniczej, służyć firmie wiedzą i doświadczeniem.
Uczestnicy naszego programu będą przygotowani do podjęcia roli członka rady właśnie w taki aktywny sposób, oczekiwany przez regulacje, właścicieli I inwestorów.
Program
Ramowy program studiów
Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 186* (razem z zaliczeniami) * jedna godzina dydaktyczna = 45 minut
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry.
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu:
- soboty 8.45-15.45
- niedziele 8.45 - 15.45
Większość zajęć prowadzona będzie w formule online.
Terminy zajęć
Planowane terminy zajęć w pierwszym semestrze:
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Zasady rekrutacji
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń oraz rozmowa kwalifikacyjna.
- Kandydaci powinni posługiwać się językiem angielskim na poziomie minimum B2, ponieważ niektóre wykłady gościnne mogą być w języku angielskim, a także część najnowszej literatury.
2 edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2024 roku. Planowany termin uruchomienia studiów to październik 2024 r. W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
-
odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
-
zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
kopia dowodu wpłaty wpisowego
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty
Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Wpisowe | 250 zł |
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 5 400 zł każda) | 10 800 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 4 860 zł każda) | 9 720 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność | 10 300 zł |
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl